» »

Pionirska Kalifornija ne bo dovolila samovozečih avtomobilov brez voznikov

Pionirska Kalifornija ne bo dovolila samovozečih avtomobilov brez voznikov

Slo-Tech - Samovozeči avtomobili se nezadržno prebijajo na ceste, a voznikov se vendarle še ne bomo mogli znebiti. Kalifornija bo ena izmed prvih (zveznih) držav, ki bo področje celovito zakonsko uredila, in prvi osnutki prihajajoče zakonodaje kažejo, da brez ljudi ne bo šlo. Medtem ko si Google in konkurenca želijo, da bi zakonodajalec dovolil vozila brez možnosti človeškega krmiljenja, tako ne bo šlo.

Osnutek novih pravil namreč zahteva, da imajo vsa avtonomna vozila možnost, da človek v njih prevzame popoln nadzor nad njimi. To hkrati tudi pomeni, da mora biti v njih ves čas vožnje po javnih cestah priseben človek z vozniškim izpitom. Poleg tega določajo še, da bodo proizvajalci dobili triletne licence, ves čas pa bodo morali redno poročati o statistiki uporabe in varnosti. Obvezna bo tudi zaščita pred hekerji ter obveščanje vseh sopotnikov o podatkih, ki jih vozilo zajema, beleži in hrani.

Kalifornijska zakonodaja je pomembna predvsem zato, ker imajo tam sedež in glavnino razvija Google, Apple in Tesla, če omenimo le največje tehnološke velikane, ki razvijajo samovozeče avtomobile. Dovoljenje za testiranje tovrstnih vozil so prvi dobili Audi, Google in Mercedes, pred kratkim so se jim pridružili Delphi Automobile, Bosch, Nissan, Tesla, Honda in Cruise Automation, prihodnje leto pa bo sledil še Ford. Pričakovati je, da bodo ureditvi v Kaliforniji sledile tudi ostale ameriške zvezne države. To bo posredno vplivalo na razvoj celotne panoge.

Razumljivo Google nad omejitvijo, da mora biti v vozilu človek z vozniškim izpitom, ni navdušen, saj precej zmanjšuje privlačnost samovozečih avtomobilov. Google, ki se je pred kratkim preoblikoval v holdinško podjetje Alphabet, je bil namreč napovedal, da bodo v prihodnosti ponudili najem prevozov. To bi delovalo podobno kot Uber, le da bi vozili avtomobili sami. Zdaj iz vsega ne bo nič, če bodo sprejeta nova pravila.

75 komentarjev

«
1
2

Dr_M ::

Ocitno americani le niso tok neumni.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

bluefish ::

Na tej stopnji razvoja in ob trenutnem stanju prometa je tole smiselna odločitev.

Pro_moted ::

Ah, kje pa, Tesla že vse zmore.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

poweroff ::

George Hotz pa medtem s http://comma.ai razvija samovozeč avto z elektroniko za 1000 EUR:

sudo poweroff

Phantomeye ::

upam, da to ne pomeni, da bo moral vedno imeti šoferja (torej, da pustiš avto doma, nato ga pa pokličeš).

PrihajaNodi ::

Bravo. Podpiram. Fantje ste videli, smejali ste se moji logiki a je bila najbolj pravilna. Zakaj? Ker je logistik ena izmed panog ki drzi ZDA gor in dokler ni UTD ja ki bi delavce lahko pometal na cesto in jim omogocil dostojno zivljenje si tele igrace lahko nekam vtaknejo. Sledile bodo se druge drzave tako v zda kot po tujini.
Nisem ludist, dalec od tega a mi clovekove pravice in dostojonstvo pomenijo vec od napredka.

ales85 ::

Ker naj ti ljudje še naprej opravljajo dela z nizko dodano vrednostjo in bog ne daj, da bi se prekvalificirali. Sicer pa ja, z napredkom, bo sčasoma verjetno res manj služb na splošno. Ampak brez napredka, če ne bo potrebe po UTD-ju, le tega tudi ne bo. Mogoče je pač to problem kokoši in jajca ampak vseeno, napredek mora biti.

PrihajaNodi ::

ales85 je izjavil:

Ker naj ti ljudje še naprej opravljajo dela z nizko dodano vrednostjo in bog ne daj, da bi se prekvalificirali. Sicer pa ja, z napredkom, bo sčasoma verjetno res manj služb na splošno. Ampak brez napredka, če ne bo potrebe po UTD-ju, le tega tudi ne bo. Mogoče je pač to problem kokoši in jajca ampak vseeno, napredek mora biti.


Napredek zato, da bo par oprostite izrazu, gnilih kapitalistov zivelo bolj udobno? Hvala, ampak ne hvala, raje bodimo primitivni kjer bo delavec pa cetudi bo prelagal kamen na kamen imel moznost zasluzka in posledicno lahko placal zobozdravnika. Sicer pa v kaj bi jih ti prekvalificaral? Nehajte s temi butastimi puhlicami, ker izobrazba danes ni vredna nic. Google in Apple pa sedita na kupub denarja s katerim nevesta kaj in kako skupaj s privatnimi banki. Da o izogibanju davkom ne izgubljamo besed. Ze danes bi Americani lahko imeli UTD pa zivijo slabse kot leta 1980. Kar se mora spremeniti je etika in posledicno moralna dolznost do drugih, ne pa da imas ti vse vsi ostali pa beracijo pred tvojim zidom. Potem lahko recem da so bili se nacisti z Ausvitcom bolj humani. So pa bili napredni ja.

Zgodovina sprememb…

Zajedalec ::

Nodi koledar obrni, socializem je mimo. Obsojaš jih ker so poskrbeli za svojo rit najboljše kar so znali in to v kapitalizmu?

SimplyMiha ::

PrihajaNodi je izjavil:

Bravo. Podpiram. Fantje ste videli, smejali ste se moji logiki a je bila najbolj pravilna. Zakaj? Ker je logistik ena izmed panog ki drzi ZDA gor in dokler ni UTD ja ki bi delavce lahko pometal na cesto in jim omogocil dostojno zivljenje si tele igrace lahko nekam vtaknejo. Sledile bodo se druge drzave tako v zda kot po tujini.
Nisem ludist, dalec od tega a mi clovekove pravice in dostojonstvo pomenijo vec od napredka.


Torej bi raje zaposlovali parazite, ki praktično ne delajo nič? Tale tvoj čut za človekove pravice in dostojanstvo si lahko vtakneš tja, kamor še proktologist ne gre.

Človek naj ima produktivno službo pa pika!

Matako ::

PrihajaNodi je izjavil:

Hvala, ampak ne hvala, raje bodimo primitivni kjer bo delavec pa cetudi bo prelagal kamen na kamen imel moznost zasluzka in posledicno lahko placal zobozdravnika.


Stomatologija je tipična kapitalistična iznajdba - ideja je, da dobro plačan pozer z fensi-šmensi tehnološko kramo dela nekaj, kar je v času prelaganja kamnov z lahkoto opravil vaški kovač ali čevljar zastonj, za sočloveka!
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

sash69 ::

To hkrati tudi pomeni, da mora biti v njih ves čas vožnje po javnih cestah priseben človek z vozniškim izpitom.


Ali to pomeni, da mora takšen človek le biti v avtu priseben ali da mora v vožnji samovozečega vozila aktivno sodelovati (jo spremljati/biti za volanom)?
So, Eclipse and Xdebug walk into a bar, and then my Apache server dies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sash69 ()

win64 ::

To najbrž pomeni, da je voznik kriv za vse kar avto narobe stori. Recimo, da se avtomobil ne pravočasno ustavi.
Najbrž noben izmed proizvajalcev noče prevzet krivde za morebitne nesreče, ki bi bile posledica napak na avtomobilu.

Markoff ::

Dr_M je izjavil:

Ocitno americani le niso tok neumni.

Seveda so. Voznik mora, da lahko prevzame nadzor nad vozilom v kritičnih trenutkih (v katerih časa ni na pretek), biti ves čas zbran in fokusiran na cesto. Kakšen smisel ima samovozeč avtomobil, če pa se moraš obnašati, kot da ga voziš? Bistvo takih vozil je v tem, da:
1. lahko potniki med vožnjo počnejo, kar hočejo in
2. da se vzpostavi avtomatizirani taksi sistem, s čimer se bo zmanjšalo št. vozil na cestah in povečala učinkovitost prevozov
Vse ostalo je samo tehnologija zaradi tehnologije, larpurlartizem.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

matobeli ::

Naj se že Renault spravi delat samovozeče avtomobile. Recimo na osnovi Twingota.
Pa rabili bodo en omejen zajeban poligon z nepredvidljivim in možno razvejanim cestnim omrežjem kjer je sicer dovolj cestnih označb ampak se jih upošteva pavšalno.

Posledično bi lahko dobil kakšno proper zakonodajo.

Pithlit ::

matobeli je izjavil:

Naj se že Renault spravi delat samovozeče avtomobile. Recimo na osnovi Twingota.
Pa rabili bodo en omejen zajeban poligon z nepredvidljivim in možno razvejanim cestnim omrežjem kjer je sicer dovolj cestnih označb ampak se jih upošteva pavšalno.

Slovenija se že ograjuje. Stanje na cestah je pa tud primerno za 'ognjeni krst'. Jim že pokažemo tem avtonomnim vozilom kdo je šef!
Life is as complicated as we make it...

Markoff ::

win64 je izjavil:

To najbrž pomeni, da je voznik kriv za vse kar avto narobe stori. Recimo, da se avtomobil ne pravočasno ustavi.
Najbrž noben izmed proizvajalcev noče prevzet krivde za morebitne nesreče, ki bi bile posledica napak na avtomobilu.

Morda pa so zakon zlobirali ravno proizvajalci ne-samovozečih vozil...

Matako je izjavil:

PrihajaNodi je izjavil:

Hvala, ampak ne hvala, raje bodimo primitivni kjer bo delavec pa cetudi bo prelagal kamen na kamen imel moznost zasluzka in posledicno lahko placal zobozdravnika.


Stomatologija je tipična kapitalistična iznajdba - ideja je, da dobro plačan pozer z fensi-šmensi tehnološko kramo dela nekaj, kar je v času prelaganja kamnov z lahkoto opravil vaški kovač ali čevljar zastonj, za sočloveka!

Saj tudi avtomobil je iznajdba kapitalizma - še vedno bi lahko hodili peš ali se vozili s srednjeveškimi vozovi na oslovsko vprego. Prekleti kapitalizem...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

opeter ::

bluefish je izjavil:

Na tej stopnji razvoja in ob trenutnem stanju prometa je tole smiselna odločitev.


Se strinjam. Iz prometa bi bilo potrebni izločiti vse človeške voznike.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Markoff ::

PrihajaNodi je izjavil:

ales85 je izjavil:

Ker naj ti ljudje še naprej opravljajo dela z nizko dodano vrednostjo in bog ne daj, da bi se prekvalificirali. Sicer pa ja, z napredkom, bo sčasoma verjetno res manj služb na splošno. Ampak brez napredka, če ne bo potrebe po UTD-ju, le tega tudi ne bo. Mogoče je pač to problem kokoši in jajca ampak vseeno, napredek mora biti.

Napredek zato, da bo par oprostite izrazu, gnilih kapitalistov zivelo bolj udobno?

Uporabljaš vso sodobno tehnologijo, razvito 99,9% v kapitalističnih gospodarskih sistemih in kolneš vir tega napredka. Zakaj ne greš živet v kolibo v naravo, brez elektrike, brez avtomobila? Mar to ne bi bilo udobno? Saj kapitalisti menda samo za svoje udobje skrbijo, mar ne?
Hja, salonsko socialist-kaviar-levičarstvo je pač preveč mamljivo, kajne?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

J.McLane ::

A potem Nevada ostaja kot edina država kjer je mogoče registrirat samovozeč avto? Če se prav spomnim imajo tudi posebno barvo registrskih tablic.

PrihajaNodi ::

Markoff je izjavil:

PrihajaNodi je izjavil:

ales85 je izjavil:

Ker naj ti ljudje še naprej opravljajo dela z nizko dodano vrednostjo in bog ne daj, da bi se prekvalificirali. Sicer pa ja, z napredkom, bo sčasoma verjetno res manj služb na splošno. Ampak brez napredka, če ne bo potrebe po UTD-ju, le tega tudi ne bo. Mogoče je pač to problem kokoši in jajca ampak vseeno, napredek mora biti.

Napredek zato, da bo par oprostite izrazu, gnilih kapitalistov zivelo bolj udobno?

Uporabljaš vso sodobno tehnologijo, razvito 99,9% v kapitalističnih gospodarskih sistemih in kolneš vir tega napredka. Zakaj ne greš živet v kolibo v naravo, brez elektrike, brez avtomobila? Mar to ne bi bilo udobno? Saj kapitalisti menda samo za svoje udobje skrbijo, mar ne?
Hja, salonsko socialist-kaviar-levičarstvo je pač preveč mamljivo, kajne?


Ah spet puhlice. Kot kristjani in njihove ideje o naravnih in nenaravnih druzinah. Pa btw tudi v srednjem veku se je marsikaj izumilo.

Oberyn ::

Meni se tudi zdi ta odločitev v redu. Ne moreš iti iz votline direkt v vesolje, vmes so pač nujne vmesne stopnje. Tehnologija bo šla naprej, enkrat se bo izkazala dovolj zanesljiva in zakoni bodo temu sledili. Danes elektronika z nadzornikom, jutri brez nadzornika, pojutrišnjem bo elektronika, združena v sindikat, zahtevala en mesec dopusta in porodniško.

matobeli ::

Oberyn, a ti malo prazno slamo mlatiš? Sploh tale del okoli AI?

Vožnja je enostavna, marsikater voznik je na nivoju mikserja pa v večini pridejo OK skozi dokler se držijo pravil.

Večina nesreč se dogodi ob nespoštovanju pravil. Torej je samo vozniku treba vzet možnost da bi kakorkoli lahko ne-spoštoval pravila pa bo vse dobro. In če smo že pri temu, dejmo vozniku še možnost da mu ni več treba držat volana, včasih je to dost naporno oziroma bi rad ta čas izkoristil za druge stvari.

Pa replika na komentar "iz jame v vesolje", ubistvu smo praktično točno to že naredili, dobesedno!
Ne pozabit, da so bili že leta '69 ljudje na luni, še v začetku 20. stoletja pa je bila elektrika in avto bolj ali manj luksuz, tekoča voda tudi, vsaj izven mest. Še modernega orožja nismo imel da bi se lahko uspešno radirali med seboj. Praktično smo živeli v lepše oblikovanih jamah.

Znanost zmore marsikaj. Še dobro da je tukaj zasebni kapital da se sploh kaj revolucionarnega in ne-božjega naredi, ker politiki bi bili najraje še vedno v srednjem veku ko so lahko sekali glave komurkoli so želeli.

PrihajaNodi ::

Večina nesreč se dogodi ob nespoštovanju pravil. Torej je samo vozniku treba vzet možnost da bi kakorkoli lahko ne-spoštoval pravila pa bo vse dobro. In če smo že pri temu, dejmo vozniku še možnost da mu ni več treba držat volana, včasih je to dost naporno oziroma bi rad ta čas izkoristil za druge stvari.


Sej če smo že pri tem je že sama hoja od kuhinje do spalnice naporna. Zakaj ne bi bili kar v invalidskih vozičkih in sploh ne bi več hodili. Evo, ideja za start up podjetnike.

Še dobro da je tukaj zasebni kapital da se sploh kaj revolucionarnega in ne-božjega naredi, ker politiki bi bili najraje še vedno v srednjem veku ko so lahko sekali glave komurkoli so želeli.


Daj ne trapaj neumnosti, če ne bi bilo javnega sektorja, ogromno zdravil ne bi bilo razvitih ker je razvoj predrag in se to ne splača, prav tako bi ti pisal še danes na papir...telefon? Od kje tehnologija za telefon? Od kje touch screen? Ne, ne ni bil Apple.

Pithlit ::

matobeli je izjavil:

Torej je samo vozniku treba vzet možnost da bi kakorkoli lahko ne-spoštoval pravila pa bo vse dobro. In če smo že pri temu, dejmo vozniku še možnost da mu ni več treba držat volana, včasih je to dost naporno oziroma bi rad ta čas izkoristil za druge stvari.

Sej s tem se vsi strinjamo.

Problem je da lahko to storimo na dva načina. Prvi je kalifornijski... torej postopoma, korak za korakom.

Drugi je pa ta da gremo na vse ali nič.

Ne moreš pa imet mešanice avtomatiziranih avtomobilov (ki strogo spoštujejo predpise) in arogantnih kekcev ki mislijo da lahko počnejo karkoli se jim zahoče. Sicer avtomati ne bodo krivi, nesreč pa ne bo nič manj.
Life is as complicated as we make it...

dronyx ::

Jaz sem pa mislil, da samovozeči avtomobili sploh ne bodo imeli volana in pedalov za gas, zaviranje...Sicer pa bi morda lahko tehnologijo preizkušali najprej na tovornih ladjah in letalih...

matobeli ::

dronyx je izjavil:

Jaz sem pa mislil, da samovozeči avtomobili sploh ne bodo imeli volana in pedalov za gas, zaviranje...Sicer pa bi morda lahko tehnologijo preizkušali najprej na tovornih ladjah in letalih...

Volan (đojstik) je fajn met, sej računalnik bi ti lahko dovolil vozit, samo prekrškov in ovirat prometa ti ne bi dovoli.

Letala že delajo atomatsko, s tem da je v nadzorstvu poklicno usposoblejna oseba ki za seboj nima samo 100h tečaja.

Za ladje nimam pojma, verjetno imajo podobno. Tam kjer je nekdo 2x preračunal kaj ceneje in varneje je tako.

Sicer pa, kaj ima skupnega ogromen tanker/letalo z malim osebnim avtom?

Glugy ::

Ta ukrep je ukrep socializma za kapitaliste.
Gre za tri točke:
1. Umetno ohranjanje delovnih mest za kupovanje časa za družbeno nespremenljivost.
2. Plačilo za napake/nesreče avtonomnega avtomobila bo na plečih voznika in ne podjetja, ki je avto nastavilo.
3. Če se bistvo samovozečih avtomobilov odvzame, potem le ta ne bodo dobila zagona in kritične mase za razširjenost. To verjeto ugaja tistim avtomobilskim podjetjem ki se ne lotevajo raziskav na področju samovozečih vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

PrihajaNodi ::

Glugy je izjavil:

Ta ukrep je ukrep socializma za kapitaliste.
Gre za tri točke:
1. Umetno ohranjanje delovnih mest za kupovanje časa za družbeno nespremenljivost.
2. Plačilo za napake/nesreče avtonomnega avtomobila bo na plečih voznika in ne podjetja, ki je avto nastavilo.
3. Če se bistvo samovozečih avtomobilov odvzame, potem le ta ne bodo dobila zagona in kritične mase za razširjenost. To verjeto ugaja tistim avtomobilskim podjetjem ki se ne lotevajo raziskav na področju samovozečih vozil.



Pa ne samo to. Manj nesreč pomeni, manj delovnih mest za ličarje, zdravnike, avtomehanike. Celotna industrija kolapsira. Tak napredek je kot bi dal otroku pravo pištolo za zabavo. Povzročanje še več revežev ni rešitev. Rešitev niso prekvalifikacije in nevem kakšna super duper izobraževanja, ki so sama sebi namen pri čemer kvalitetno izobrazbo itak dobijo samo tisti s financami, rešitev je samo "komunistični/socialistični" UTD. Ne more držat 1% ljudi za (oprostite izrazu) jajca 99% sveta.

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

Ane, katastrofa, ker imajo ljudje dandanes sploh možnost preživeti nesrečo. Takoj stran z varnostnimi blazinami in pasovi. Zmečkljive cone? Zločin.

Ko smo že pri otroku s pištolo. Močno upam, da nimaš avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

Utk ::

Tak napredek je kot bi dal otroku pravo pištolo za zabavo.

Ne, glih obratno je, kot da bi imeli pištole otroci za zabavo, ti jim jih pa ne bi odvzel, ker bi rekel, da morajo tudi zdravniki in pogrebniki od nečesa živet.

PrihajaNodi ::

bluefish je izjavil:

Ane, katastrofa, ker imajo ljudje dandanes sploh možnost preživeti nesrečo. Takoj stran z varnostnimi blazinami in pasovi. Zmečkljive cone? Zločin.

Ko smo že pri otroku s pištolo. Močno upam, da nimaš avta.



Kaj ti bi bil pa najraje nesmrten?

bluefish ::

Vsekakor bi raje živel brez volanskega droga nekje v buči.

PrihajaNodi ::

bluefish je izjavil:

Vsekakor bi raje živel brez volanskega droga nekje v buči.



Seveda, pa imel bi jahto, vilo, hudo bejbo ali dve, otroke in neskočno življenje. Seveda pa ti ni jasno da živiš na račun revežev izven svoje kletke. Če razumeš analogijo.

bluefish ::

Niti ne, ker spet zahajamo v neke ludistične fantazije.

PrihajaNodi ::

bluefish je izjavil:

Niti ne, ker spet zahajamo v neke ludistične fantazije.



Zakaj? Želiš imeti humanoida namesto prave ženske? Kot na Japosnkem, kjer interkacije (tako fizične kot verbalne) med ljudmi skoraj več ni. Zakaj ne bi prekopirali še tega modela?

p.s. hvala bogu za Tinder, kaj bi človek brez takšne aplikacije.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Čak, kaj hočeš povedat, da imaš raje roke na volanu kot na babi? Če bi avto sam vozil, bi bil ti prost, a ne.

matobeli ::

Nodi se samo boji da bo kmalu postal
obsolete
.
In lažje kot sebe izpopolnit je da zatreš konkurenco dokler je še v kali.

Pithlit ::

PrihajaNodi je izjavil:

Zakaj? Želiš imeti humanoida namesto prave ženske?

Do strawmen dream of electric bees?

Smiri konje. Mater je danes en kup folka na hudih halucinogenih...
Life is as complicated as we make it...

Looooooka ::

PrihajaNodi je izjavil:

bluefish je izjavil:

Niti ne, ker spet zahajamo v neke ludistične fantazije.



Zakaj? Želiš imeti humanoida namesto prave ženske? Kot na Japosnkem, kjer interkacije (tako fizične kot verbalne) med ljudmi skoraj več ni. Zakaj ne bi prekopirali še tega modela?

p.s. hvala bogu za Tinder, kaj bi človek brez takšne aplikacije.

Če zna kuhat takoj :)

matobeli ::

Sam je res nekaj faličnega na avtih. Samo omeni se da bi jih "vzel" pa se takoj en javi da on pa že ne bi plastične bejbe f****.

Čimprej se jih vzame boljš bo. Sam da ne bo zaznan porast družinskega nasilja na ta račun. ;((

dope1337 ::

Nodi has a point here IMHO.

Osebno, sem tudi za postopno uvajane avtomatizacije na vseh nivojih. Ni problem tehnologija, temveč človek. Pomoje bi bila to takšna šok terapija, (ne govorim samo o avtih seveda) da bi bilo vprašanje, če bi se prijela. Lahko bi prišlo celo do "back fire" efekta, iz čisto napačnih razlogov.

Mogoče ni najboljši primer tole, (nima nič z avtomatizacijo) vendar pomnite Mariborske radarje? Čez noč začelo delovati 'n' radarjev. Narod je popizdil, župan je odletel, MB je v (še večjih) pufih.

Pri nam v Celju jih lepo postopoma uvajajo (pa še na malo bolj smiselnih lokacijah kot v MB - v okolici šol) in ni nobenega problema.

Rad bi še dodal, da ZDA dejansko na nekaterih nivojih bremza avtomatizacijo ter s tem ohranja delovna mesta. Spomnim se, ko se je postavljalo avtomatizirano skladišče v Betlehemu, PA (ja dejasnko se tak imenuje kraj xD) za Walmart. Plani že bili narejeni, začelo se je delo, potem se je pa lokalna skupnost spomnila, da je premalo delovnih mest v tako velikem skladišču in jim niso izdali obratovalnega dovoljenja. Kaj je sledilo? Ponovno planiranje (tokrat je bilo treba zagotoviti namesto ~50, 600+ delovnih mest - nizko kvalificiranih seveda. Namesto da bi preko tekočega traku zlagali sadje v boxe, jih bodo ljudje ipd.). Pa ne, da ne bi bilo tehnološko neizvedljivo s 50. zaposlenimi. Pač človeški faktor ane.
Stroški pa enormni seveda za Walmart.

my 2 cents

Edits: Sooo many typos it hurts :)
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dope1337 ()

M.B. ::

dope1337 je izjavil:

Mogoče ni najboljši primer tole, (nima nič z avtomatizacijo) vendar pomnite Mariborske radarje? Čez noč začelo delovati 'n' radarjev. Narod je popizdil, župan je odletel, MB je v (še večjih) pufih.

Pri nam v Celju jih lepo postopoma uvajajo (pa še na malo bolj smiselnih lokacijah kot v MB - v okolici šol) in ni nobenega problema.

Ravno smiselnost lokacij je bla problem v MB. Ulica dvopasovnica na obe strani v eno stran je pa radar pa omejitev. Okoli šol pa nič.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

Jupito ::

Utk je izjavil:

Tak napredek je kot bi dal otroku pravo pištolo za zabavo.

Ne, glih obratno je, kot da bi imeli pištole otroci za zabavo, ti jim jih pa ne bi odvzel, ker bi rekel, da morajo tudi zdravniki in pogrebniki od nečesa živet.


Ne dvojno obrano je. Otroci, ki nimajo izpita bodo zdaj najbolj pametni, kdo je sposoben za vožnjo.
S takim odnosom se boste znebili svojih ljubih samohodov najprej. Ampak seveda, izvolite...
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!

Oberyn ::

matobeli je izjavil:

Pa replika na komentar "iz jame v vesolje", ubistvu smo praktično točno to že naredili, dobesedno!
Ne pozabit, da so bili že leta '69 ljudje na luni, še v začetku 20. stoletja pa je bila elektrika in avto bolj ali manj luksuz, tekoča voda tudi, vsaj izven mest. Še modernega orožja nismo imel da bi se lahko uspešno radirali med seboj. Praktično smo živeli v lepše oblikovanih jamah.

Matobeli, samo za info, ta prenos izkrcanja na Luni leta '69 sem gledal po televiziji in tega se še živo spomnim. Ne bom pozabil torej. Moj dedek, ki je bil v začetku 20. stoletja mlad, mi je poročal, da je živel v razmeroma nobel mestu, s tekočo vodo in ogrevanim bivališčem, v nedeljo pa so včasih šli v kavarno in so otroci dobili kolačke. Med jamami in kolački v kavarni je minilo 30.000 let in torej nismo skočili direktno v vesolje. Vsaka stvar rabi svoj čas. Elektronika, ki sama vozi avto, je kul, ampak nič ne škodi, če še kakšnih 10 let zori v nadzorovanih pogojih. Nič ne bomo zamudili zaradi tega. Razumevanje stanja v okolici in krmiljenje je že na nivoju, dobesedno nikjer pa še nismo pri infrastrukturi. Hermetični neprebojni protokoli, v katere ne bo mogel prodreti vsak pajac (pa tudi ne oblasti, ker to so brez dvoma njihove mokre sanje, možnost kadarkoli ustaviti katerikoli avto, sledenje...). Krivda za nesreče. Kazenska in materialna odgovornost. Take stvari. Vsaj tako je moje mnenje, če oprostiš.

ales85 ::

PrihajaNodi je izjavil:

Glugy je izjavil:

Ta ukrep je ukrep socializma za kapitaliste.
Gre za tri točke:
1. Umetno ohranjanje delovnih mest za kupovanje časa za družbeno nespremenljivost.
2. Plačilo za napake/nesreče avtonomnega avtomobila bo na plečih voznika in ne podjetja, ki je avto nastavilo.
3. Če se bistvo samovozečih avtomobilov odvzame, potem le ta ne bodo dobila zagona in kritične mase za razširjenost. To verjeto ugaja tistim avtomobilskim podjetjem ki se ne lotevajo raziskav na področju samovozečih vozil.



Pa ne samo to. Manj nesreč pomeni, manj delovnih mest za ličarje, zdravnike, avtomehanike. Celotna industrija kolapsira. Tak napredek je kot bi dal otroku pravo pištolo za zabavo. Povzročanje še več revežev ni rešitev. Rešitev niso prekvalifikacije in nevem kakšna super duper izobraževanja, ki so sama sebi namen pri čemer kvalitetno izobrazbo itak dobijo samo tisti s financami, rešitev je samo "komunistični/socialistični" UTD. Ne more držat 1% ljudi za (oprostite izrazu) jajca 99% sveta.

Joj mene joj... sicer so že drugi napisali ampak vseeno. Le kaj bomo naredili, če ličarji ne bodo imeli dela, poškodovanih in umrlih pa bo 80% (na pamet) manj. Mislim, da je to res najhujše, kar se lahko zgodi.
Prehajaš v situacijo, kjer nisi proti napredku zaradi manj služb ampak vztrajaš pri temu kljub pozitivnim učinkom. Ali pa življenje ni vredno več od denarja (vezano na manj dela za ličarje in "kolaps" industrije).

PrihajaNodi ::

Ali pa življenje ni vredno več od denarja


Saj ni. V tem je vsa poanta. Če dela ne bo, ga bo tako ali tako potrebno nekako ustvariti umetno. Utopično je pa pričakovati da se bodo kar vsi v nekaj prekvalificirali, če je pa vse avtomatizirano. Kot bi pričakoval od vse IQ 256.

7982884e ::

poweroff je izjavil:

George Hotz pa medtem s http://comma.ai razvija samovozeč avto z elektroniko za 1000 EUR:


to ceno lahko doseže vsak self-driving sistem, ki ne vključuje lidarja. self-driving je itak 99% software, kamere so poceni, gpuji/cpuji pa tud.
en "hacker" ne more razvit boljšega sistema za detekcijo objektov na videu in ne more razvit boljše nevronske mreže, ki se uči klasificirat zaznane objekte.
tale avto je pač hackaton type varianta, na kup nametana in skupaj zvezana prosto-dostopna tehnologija.
danes lahko vsak zalaufa OpenCV in na avtocesti z 99.99% natančnostjo zaznava rob ceste in ovire na njej, ampak je pa potreben recimo google, da se stvar od razvija tam naprej, kjer je treba delat "breakthrough"-je

Shegevara ::

PrihajaNodi je izjavil:

Ali pa življenje ni vredno več od denarja


Saj ni. V tem je vsa poanta. Če dela ne bo, ga bo tako ali tako potrebno nekako ustvariti umetno. Utopično je pa pričakovati da se bodo kar vsi v nekaj prekvalificirali, če je pa vse avtomatizirano. Kot bi pričakoval od vse IQ 256.

Super ideja. Dejmo še kombajne odpoklicat. Bodo nekvalificirani brezposelni delal na polju, dejmo se znebit tovarn z avtomatizirano proizvodnjo, bomo ustanovili cehe in delavnice z ročnim nekvalificiranim delom, uvedimo telefonske operaterje, bodo oni prevezovali klice, znebimo se avtomatizacije, pa bo sigurno blizu 100% zaposlenost. Še fakultet ne bomo rabili, profesorju pa namesto, da predava o sestavi kamnin kramp v roke in množično v rudnike. Strojev mi že ne bomo prenašali.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tudi Samsung bo v Kaliforniji preizkušal avtonomna vozila

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
278598 (6943) Gregor P
»

Koga naj ubije samovozeč avtomobil? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
22968728 (61342) Truga
»

Uber v Pittsburghu začel testirati samovozeči taksi (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15731467 (26989) M.B.
»

Musk obljublja samovozeče Tesle do konca leta 2017

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3211605 (9734) fpbs
»

Pionirska Kalifornija ne bo dovolila samovozečih avtomobilov brez voznikov (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7530126 (27201) [D]emon

Več podobnih tem