» »

Mozilla označila Flash za nevarnega, Facebook ga želi mrtvega

Mozilla označila Flash za nevarnega, Facebook ga želi mrtvega

Slo-Tech - Pri Mozilli so se odločili, da je Flash, ki je imel vseskozi renome luknjičastega in ranljivega vtičnika, dokončno na listi za odstrel. Ta teden brskalnik Firefox privzeto onemogoča Flash, četudi imamo naloženo najnovejši verziji obeh.

Povod za drastično potezo je bil vdor v Hacking Team, ki je na internet naplavil podatke o treh nezakrpanih ranljivostih v Flashu. Adobe je takoj obljubil izdajo popravkov, ki jih bodo zakrpali, a se bo to zgodilo šele kasneje ta teden. Popravki se pač ne napišejo čez noč in v vmesnem času so računalniki najbolj ranljivi, saj za luknjo vedo vsi.

Pri Mozilli so sicer dejali, da bodo Flash ponovno omogočili, ko bo izšla verzija z zakrpanimi novo odkritimi luknjami. Flash 18.0.0.203, ki je trenutno aktualna verzija, ima eno od treh lukenj iz Hacking Teamovih razkritij zakrpano, dveh pa še ne. To ni nov slučaj, saj je Mozilla v preteklosti že blokirala najnovejše različice vtičnikov, ki so bili ranljivi, pa jih je potem tudi odblokirala.

To seveda ne pomeni, da je Flash nemogoče uporabljati. Uporabniki lahko še vedno kliknejo Dovoli in tako v Windows kakor Mac OS X normalno uporabljajo Flash, a to počno na lastno odgovornost. Facebookov vodja varnosti Alex Stamos je bil še bolj neposreden in je dejal, naj Adobe že enkrat ubije ta Flash. Alternativo imamo, in to boljšo - HTML5. Glavni problem je, da se HTML5 uvaja približno tako počasi kakor IPv6, saj vsi pričakujejo, da bo Flash deloval večno, zato nimajo interesa za pisanje kode v HTML5. Potem je tu še Silverlight, ki pa ga recimo Chrome blokira. Počasi se HTML5 vendarle uvaja, saj je na primer YouTube že napisan v HTML5.

71 komentarjev

«
1
2

mtosev ::

pravilna odločitev, ker je za zdaj ranljiv ko so prišle na dan te varnostne luknje. drugče bi si upal trditi, da od flasha ima samo java več ranljivosti
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Jz tudi nestrpno čakam ta dan, da flash crkne v tisti greznici iz katere je prišel. Prav tako za 3/4 adobovih izdelkov ki so strupen garbage.

Superboyy ::

vostok_1 je izjavil:

Jz tudi nestrpno čakam ta dan, da flash crkne v tisti greznici iz katere je prišel. Prav tako za 3/4 adobovih izdelkov ki so strupen garbage.


Prosim za seznam strupenih in nestrupenih programov.

vostok_1 ::

Strupenih za psiho sm mislu. Z adobom imam samo negativne izkušnje.

Kovac93 ::

Tisti s nezmogljivimi računalniki se pa oklepamo flasha, ker HTML5 trokira do te mere da je youtube negledljiv... pa kaj čmo sedaj?

Motion ::

Stvar naj bi adobe že zakrpal.
Vseeno bi blo fajn če bi flash že enkrat umru.

prenasalec ::

Kovac93, meni HTML5 verzija deluje veliko bolje kot Flash. Morda pri tebi ni problem le HTML5.

Mare2 ::

Meni ne vem, če dela. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

nikolahodin ::

Je že flash 18.0.0.209 verzija za inštalirat.

opeter ::

Saj ni več daleč čas, ko se bo upokojil. Upajmo, da čim hitreje.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Izi ::

Še vedno se da lepo uporabljati Flash. Zadnja verzija je pa 209.
Jaz imam HTML5 player v Firefoxu popolnoma onemogočen in vse deluje odlično preko Flasha. HTML5 player na žalost še ni zamenjava za Flash. Je še vedno opazno počasnejši, mnogo bolj obremenjuje celotni PC, na visokih resolucijah malenkost zatikajoč, in še kar nekaj funkcij mu manjka glede na Flash.
Vseeno HTML5 player lepo napreduje in čez kakšnih 5 let bi znal biti zrel za zamenjavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Netrunner ::

Nič nimam proti flashu, vendar menim da je čas da se umakne in prepusti poslanstvo html5

Rias Gremory ::

A 18.0.0.209 ni bil ravno za tole?
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.

Ribič ::

mtosev je izjavil:

pravilna odločitev, ker je za zdaj ranljiv ko so prišle na dan te varnostne luknje

Ranljiv je bil že prej. Dobra stvar tega, da so ranljivosti prišle v javnost, je to, da jih bodo zakrpali.

Motion je izjavil:

Vseeno bi blo fajn če bi flash že enkrat umru.

Lahko kar pozabiš, zagotovo ima še kup ranljivosti za katere še ne vemo. Mir boš imel takrat, ko boš Flash odstranil s svojega računalnika.

Kovac93 ::

prenasalec, meni takoj po sveži namestitvi OS+drejverjev je HTML5 neuporaben, enostavno zabije CPU in konec veselja. Flash pa zadovoljivo dela...

MrStein ::

Za to blokado FF potegne z interneta black/white list vsakič sproti, ali je zapečeno v kodo?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Nummy ::

Oboje je slabo, tako flash kot html5 (v bistvu javascript zadaj, ki je zastarel in totalno beden jezik za kako večjo stvar).

Lahko samo čakamo na binaryWeb ali pa kakega junaka, da nam "prinese" kak boljši jezik kot je javascript (Switft, typescript,... whatever).

joebanana ::

Nummy je izjavil:

Oboje je slabo, tako flash kot html5 (v bistvu javascript zadaj, ki je zastarel in totalno beden jezik za kako večjo stvar).

Lahko samo čakamo na binaryWeb ali pa kakega junaka, da nam "prinese" kak boljši jezik kot je javascript (Switft, typescript,... whatever).


Se strinjam, da bi js lahko kakšne stvari olajšal, zato pa pride es6... Ni pa slab jezik. Že od začetka je function first class object, podpira anonimne funkcije in uporablja prototipno dedovanje. Nekateri jeziki šele sedaj dodajajo te funkcionalnosti. Če se osredotočiš na glavne dele, ki se večinoma uporabljajo je super jezik, ki ima par kiksov kjer je treba malo paziti. Plus je tudi to, da deluje zelo hitro. Skoraj vedno je za počasnost kriv DOM, ki je pa res ena velika črna pika. Je pa res, da je take sorte, da treba biti bolj pazljiv, ker je dynamically typed, kot veliko drugih jezikov. To prinese svoje pluse in minuse.

Konec koncev se pa typescript prevede v javascipt... Za kako večjo stvar pa ne bi sfural z vsakim od teh jezikov, samo ni problem v jezikih, ampak v dobri arhitekturi.

Zgodovina sprememb…

Unknown_001 ::

Flash se je meni osebno najprej zagabil zaradi gnilega sistema posodabljanja, ker ga je bilo treba na novo vsakič ročno potegnit pa namestit. Debilizem brez primere, sploh za to desetletje, da niso bili sposobni avtomatskega posodabljanja spacat.

Druga zadeva ki mi je šla vedno na živce, je vsiljevanje McAfee antivirusnika, ki ni za nikamor (navlaka, ki je že potonila pa še kar ti jo rinejo zraven) in to vsakič, ko si moral potegnit novo izdaja Flasha si moral it tisto odkljukat.

Tretja zadeva so pa vsa sranja ki pridejo z ranljivostmi, katerih na srečo še nisem doživel vendar moram rečt da v vseh letih niso mogl skup spravit izdelka da bi delal tako kot mora ne pa da je že glih tok da ne na dnevnem redu odkrita nova ranljivost.

Če mrkne in ga nadomesti nekaj kar ima vsaj eno od teh treh točk poštimanih, ga jaz ne bom pogrešal.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

flbroker ::

Upam da crkne cim prej! Naj zivi HTML5!

Nummy ::

joebanana je izjavil:

Nummy je izjavil:

Oboje je slabo, tako flash kot html5 (v bistvu javascript zadaj, ki je zastarel in totalno beden jezik za kako večjo stvar).

Lahko samo čakamo na binaryWeb ali pa kakega junaka, da nam "prinese" kak boljši jezik kot je javascript (Switft, typescript,... whatever).


Se strinjam, da bi js lahko kakšne stvari olajšal, zato pa pride es6... Ni pa slab jezik. Že od začetka je function first class object, podpira anonimne funkcije in uporablja prototipno dedovanje. Nekateri jeziki šele sedaj dodajajo te funkcionalnosti. Če se osredotočiš na glavne dele, ki se večinoma uporabljajo je super jezik, ki ima par kiksov kjer je treba malo paziti. Plus je tudi to, da deluje zelo hitro. Skoraj vedno je za počasnost kriv DOM, ki je pa res ena velika črna pika. Je pa res, da je take sorte, da treba biti bolj pazljiv, ker je dynamically typed, kot veliko drugih jezikov. To prinese svoje pluse in minuse.

Konec koncev se pa typescript prevede v javascipt... Za kako večjo stvar pa ne bi sfural z vsakim od teh jezikov, samo ni problem v jezikih, ampak v dobri arhitekturi.

js je en navaden velik clusterf**k od programskega jezika in se ga izogibam kolikor se ga le da, ker vedno če je kje kaj narobe je v 90% krivda oz. bug v js-ju. In potem še na koncu debug včasih dela, včasih ne, če pa že prideš do debug-a, pa je potem sama zmešnjava pri objektih oz. vse spremenljivke so lahko karkoli, knjižnjice imajo tako super dokumentacijo, da te prime srat, jezik te sili v en in edini stil kode (ker drugač koda pač ne dela), miljavžnt oklepajev in (ne)obvezno podpičje (kar je dostikrat vzrok napak).
html5 je drgač kul, samo interpretiranim jezikom so počas šteti dnevi, tako kot brskalnikom...

Reycis ::

Tudi jaz si želim, da bi Flashu že odklenkalo vendar pa mi YouTube gladko predvaja le Flash. Firefox in Chrome zabijeta CPU in slika ne teče gladko.

phantom ::

Saj če te JavaScript moti, lahko spletno stran narediš v C++ + OpenGL + SDL in skompajlaš v JavaScript. :P
~
~
:wq

LeQuack ::

In kdo je Facebook, da bi vedel kaj je dobro za internet. Tisti njihov zmazek od strani, ki je 90% Javascript in nekaj malega HTML, ni noben vzor za dobre strani. Prej obratno.
Quack !

zee ::

Flash naj crkne ze enjrat. Odigral je svojo vlogo in skrajni cas je, da se gre naprej. Flash-a ze vec kot eno leto nimam namescenega in nekih tezav bas nimam. Youtube via HTML5 dela ko singerca.

Facebook naj bo modro tiho. Ce si zeli Flashive smrti, zakaj so potem njihovi video se vedno zakodirani v Flash?
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

MrStein ::

Reycis je izjavil:

Tudi jaz si želim, da bi Flashu že odklenkalo vendar pa mi YouTube gladko predvaja le Flash. Firefox in Chrome zabijeta CPU in slika ne teče gladko.

Kako pa "vklopiš" flash verzijo youtube-a? Meni v vseh brskalnikih dela HTML5: IE, Chrome, FF

PS: OK, štekamo, flash naj umre, ni treba 50 krat ponoviti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

dope1337 ::

MrStein je izjavil:

Reycis je izjavil:

Tudi jaz si želim, da bi Flashu že odklenkalo vendar pa mi YouTube gladko predvaja le Flash. Firefox in Chrome zabijeta CPU in slika ne teče gladko.

Kako pa "vklopiš" flash verzijo youtube-a? Meni v vseh brskalnikih dela HTML5: IE, Chrome, FF


Tukaj -> https://www.youtube.com/html5

P.S. Trenutno mi ne prikaze moznosti (pac blokiran imam Flash). Pred pol leta sem pa zaradi testiranj nonstop menjaval med flash in html5 na tej strani. Obstaja tudi moznost, da so odstranili to rocno izbiro prikaza posnetka, vendar pred pol leta je bilo 100% omogoceno.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree
it will live its whole life believing that it is stupid."
-Albert Einstein

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dope1337 ()

zee ::

Youtube od zacetka letosnjega leta privzeto uporablja HTML5. Klik.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

jest10 ::

Ampak žal več kot pol youtube posnetkov na raznih straneh brez flasha ne deluje.

zee ::

Po dobrem letu odkar sem odstranil Flash imam tezave samo z videi na Facebooku.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Nummy ::

Flash še ne bo kar tako šel... folk pozablja, da ga uporablja velika večina browser iger in podobnega programja...

Flash bo tu, dokler ne bo prišel ven kak boljši "nadomestek".

matijadmin ::

Me zanima, kako bodo to reševali pri 24kur, ko jim ne gre poslovno najbolje. Za Facebook pa se ne bojim, le trend bodo zasukali dokončno v pravo smer (HTML).

Drugače pa, ga že nekaj časa ne uporabljam in ne pogrešam ne 24kur ne FB posnetkov.
Vrnite nam techno!

SimplyMiha ::

zee je izjavil:

Po dobrem letu odkar sem odstranil Flash imam tezave samo z videi na Facebooku.

In polovico kamenodobnih portalov z videi, ki še niso slišali za HTML5.

zee ::

SimplyMiha je izjavil:

zee je izjavil:

Po dobrem letu odkar sem odstranil Flash imam tezave samo z videi na Facebooku.

In polovico kamenodobnih portalov z videi, ki še niso slišali za HTML5.


24ur in podobnih smeti ne obiskujem ...
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

issak ::

Kovac93 je izjavil:

Tisti s nezmogljivimi računalniki se pa oklepamo flasha, ker HTML5 trokira do te mere da je youtube negledljiv... pa kaj čmo sedaj?



ravno na nezmogljivih računalnikih je flash za znoret počasen. Če ti HTML5 video šteka, imaš nekje drugje problem.
Poženi live ubuntu pa probaj tam html5 video, da boš videl ali imaš težavo v hardwareu ali softwareu.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2

matjazp ::

Zadnja verzija distribucij je vedno tule:

https://www.adobe.com/products/flashpla...

Vse verzije 18.x.y imajo isto ime datoteke, da ne bo kdo presenečen.

install_flash_player_18_active_x.exe
install_flash_player_18_active_x.msi

install_flash_player_18_plugin.exe
install_flash_player_18_plugin.msi

In tu ni nobenega posiljevanja z dodatno kramo a la McAfee :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: matjazp ()

lovro535v2 ::

Sam imam probleme z HTML5 v youtubu mi ne špilajo vsi zvočniki (5.1) ko sem na HTML5 ko pa dam na flash player pa vse deluje normalno.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

66speeder66 ::

Nisem čisto v tem fohu, ampak zakaj You Tube preprosto ne bana Flash videov? Saj je Googlov in Google je skoraj Alfa in Omega interneta? To bi bil že konkreten premik.
Ne moreš imeti vsega verjetno... al pa ja no, ampak... mogoče...
ne vem...
la toya

opeter ::

MrStein je izjavil:

Kako pa "vklopiš" flash verzijo youtube-a? Meni v vseh brskalnikih dela HTML5: IE, Chrome, FF

PS: OK, štekamo, flash naj umre, ni treba 50 krat ponoviti.


Za Firefox moraš naložit vtičnik, npr.:
Flash Player for YouTube ali pa YouTube Flash Player
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Glugy ::

Zanimivo..men pa HTML5 deluje hitreje in bolj tekoče. Mogoče problem ni v HTML 5 ampak v tem da Youtube pri HTML5 ponuja 60fps in ti mogoče zato šteka. Ugibam.

noraguta ::

Čakamo html6. Flash ostaja.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

technolog ::

Flash bo šel stran natanko takrat, ko bodo pr0n sajti začel uporabljat HTML5 playerje. :)

matijadmin ::

technolog je izjavil:

Flash bo šel stran natanko takrat, ko bodo pr0n sajti začel uporabljat HTML5 playerje. :)


3/4 free pr0n strani izrablja Flash za nameščanje zlonamerne/oglaševalske kode. So pa tudi na HTML5 nekateri že in to zelo znani.
Vrnite nam techno!

xxurban ::

Meni šteka html5 4k video na youtubu v chromu. v internet explorerju deluje normalno z do 10% CPU usage. Da ne omenjam tega da internet explorer na splošno dela hitreje povsod.

Vidim pa da se v obeh uporablje html5 kar je čudno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: xxurban ()

bambam20 ::

Reycis je izjavil:

Tudi jaz si želim, da bi Flashu že odklenkalo vendar pa mi YouTube gladko predvaja le Flash. Firefox in Chrome zabijeta CPU in slika ne teče gladko.



Zanimivo. Pri meni je ravno obratno. Youtube v flashu mi slika ne teče gladko, sploh v HD, medtem ko v HTML5 porabi manj rama, manj CPU-ja in delujejo posnetki bolj tekoče oz. BP.


Malo offtopic. Kakšno grafično in procesor in koliko rama je potrebno, da se tekoče predvajajo posnetki v 1080p pri 60 fps na youtube? Sedaj se mi zadeva zatika in gledam samo v standardnih 30 fps-ih.


Moj trenutni core2duo 2.8 gHz, HD5670 radeon in 3 GB rama ne prebavlja zadeve..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

konspirator ::

Vsi intel celeron/pentium/i3... od sb dalje (sb, ib, hw) imajo vgrajen h.264 decoder, pri zadoščajo za tako uporabo.

Recimo cpu za 38e ur Celeron G1820 http://www.funtech.si/si/vsi-oddelki/ko... in mb h81 za 50.

Zgodovina sprememb…

xxurban ::

imam haswell in v chromu šteka v explorerju pa ne.

MrStein ::

Glede videjev na web-u: ker mobilne platforme ne podpirajo flash, je že velika večina migrirala na HTML5.

Negativen učinek je, da kljub blokadi ali odsotnosti flash-plugina po novem delujejo video reklame na skoraj vsaki strani :(
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

trnvpeti ::

zanimivo, kako eni trdijo, da jim video bolje deluje preko flash napram html5...
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

FURS in Telemach priporočata uporabo starih luknjičastih brskalnikov (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Brskalniki
9239067 (33217) mojca
»

JavaScript in Adobe Flash Player

Oddelek: Pomoč in nasveti
183287 (3056) Ribič
»

Firefox bo nehal podpirati vtičnike NPAPI razen Flasha

Oddelek: Novice / Brskalniki
2927007 (24293) Qushaak
»

Mozilla označila Flash za nevarnega, Facebook ga želi mrtvega (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Varnost
7124161 (19302) c3p0
»

Adobe je jezen na Apple, Apple odgovarja? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
11432861 (29774) sirotka

Več podobnih tem