» »

ZDA si prizadevajo za ponovno dovolitev kasetnih bomb

ZDA si prizadevajo za ponovno dovolitev kasetnih bomb

Kasetna bomba M85 izraelske izdelave, ki je videla precej rabe v Libanonu. Po specifikacijah naj bi zaradi posebnega varnostnega mehanizma ostalo neksplodiranih manj kot 1% bombletov, vendar nevladna poročila trdijo drugače.

vir: npaid.org
Guardian - Kasetna bomba je posebne vrste peklenski stroj, ki ga odvržejo vojaški bombniki, nakar se razpoči in odvrže do dva tisoč manjših bomb (bomblets), ki s šrapneli in eksplozijami efektivno pokrijejo območje več nogometnih igrišč. Na stotisoče takih bomb je bilo odvrženih na bojišča širom oble, zadnje čase predvsem v Iraku, Afganistanu, Libanonu ter na Kosovu. Poseben problem je velik delež neoksplodiranih bombic, tudi do 30%, ki potem še več desetletij sejejo smrt in hude poškodbe med civilnim prebivalstvom, zlasti med otroci, ki jih premamita radovednost in živorumena barva bombic, oz. odraslimi, ki jih zbirajo kot staro železo za tisti dodatni dolar prihodka. Žrtev naj bi bilo vsako leto med 10 in tudi 100 tisoč, denarja in osebja za razminiranje pa kronično primanjkuje.

Spričo visoke in nesprejemljive škode za civilno prebivalstvo je bila pod sponzorstvom Združenih narodov tri leta nazaj pripravljena konvencija o prepovedi rabe kasetnega orožja, ki jo je podpisala tudi Slovenija in je začela veljati avgusta lani. Resni problem je, da konvencije niso podpisali največji proizvajalci in tudi uporabniki kasetnih bomb - Rusija, Indija, Izrael, ZDA in Pakistan. Pod njihovim vplivom je bil že sam tekst sestavljen dokaj medlo (še vedno npr. dovoljuje vojaško sodelovanje držav podpisnic z nepodpisnicami), zdaj pa si ZDA prizadevajo za poseben protokol, ki bi znova legaliziral in "legitimiziral" uporabo tega orožja. Ta pravi, da se še vedno lahko uporabljajo tiste kasetne bombe, ki so proizvedene po letu 1980 in ki imajo znatno nižje deleže neeksplodiranih bombletov, npr. izralska M85 (na sliki). Zagonetka je v tem, da praktično ni več streliva izdelanega pred začetkom 80h, in da imajo tudi bombe novejšega datuma znatno višji % neeksplodiranih delov kot je zapisano.

Pogajanja o podpisu protokola so se zaključila ta petek, pri čemer so se državam proizvajalkam pridružile še nekatere podpisnice konvencije, npr. Francija, Nemčija, Italija, Portugalska in Avstralija. Velika Britanija je po pisanju Guardiana oklevala do petka, predvsem zaradi znatnega in dobro organiziranega pritiska človekoljubnih organizacij Amnesty International, Oxfam in Article 36, ko se je pridružila boju proti tovrstni industriji.

Pomenljiv primer dolgotrajne nevarnosti tovrstnega orožja za civilno prebivalstvo je tudi incident, ki se je konec oktobra zgodil dvema slovenskima padalcema v Jahorini v Bosni. Pristala sta sredi minskega polja, sicer označenega, vendar se oznak iz zraka jasno ni dalo videti. Eden od njiju je tudi stopil na protipehotno mino in utrpel grozljive posledice - kirurgi so mu morali odstraniti čez sto koščkov mine, zdaj ga pa čaka še dolgotrajno okrevanje v kliničnem centru in na rehabilitaciji. Pri tem je treba povedati, da so protipehotne mine s konvencijo absolutno prepovedane že od leta 1997 in da v Bosni potekajo obsežni in aktivni ukrepi za razminiranje krajine. To sta dva ukrepa, ki ju je za kasetno municijo šele potrebno zagotoviti.



74 komentarjev

«
1
2

MrStein ::

Preprosto: Direktna in objektivna odgovornost za vsako poškodbo po vojni.
Seveda bodo morilci proti taki uredbi.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

bajsibajsi ::

Naj grejo v PM!

Pyr0Beast ::

Preprosta finančna odgovornost + tožba za vsako eksplodirano in tudi neeksplodirano granato

+ Obveznost razminiranja tistega območja

Se bi hitro nehalo


...
Dokler se pa tuje civile uporablja za beta-testerje učinkovitosti, nekako tako kot smo se zmrdovali nad 'Sadam-om' ko je plinil svoj narod ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

če jih bodo želeli uporabiti jih tudi bodo kljub podpisu konvencije. ker je preveč 'pozitivnih' učinkov take bombe ko se vojskuješ...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

RejZoR ::

Heh, nedolgo nazaj sem gledal Discovery Channel oddajo sneto izpred precej časa ko so razlagali kaj je to smart bomb in prednost pred kasetnimi. Zdej pa bi to radi uvedli nazaj. Prepovedal so jih ravno zato ker so blazno nenatančne in lahko terjajo ogromno civilnih žrtev, medtem ko pametne bombe v znatno manjših količinah lahko vržeš na par metrov natančno na cilj. So pa logično dražje, ker imajo elektroniko, ki jo vodi in to jim gre pomoje v nos, stroški. Kasnetne pa pač raztreseš in kar je je.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Seljak ::

Saj jih niso prenehali uporabljati(kasetne bombe),tako kot niso prenehali z uporabo fosfornih bomb.Kar pa se tiče pehotnih min v Bosni je pa problem,ker ni načrtov miniranja,ki pa so po zakonu nujni,ampak saj vsi vemo,da ko je vojna ni pravil,vsaj ne za ZDA,ki nikoli ne odgovarja za zločine,ki jih je storila(Hirošima,Nagasaki,Irak,Bosna,...).

morbo ::

@MrStein, Pyr0Beast

in kdo bo prisilil ZDA, Rusijo ali Kitajsko da prevzamejo odgovornost odmetavanja takih bomb in poravnajo škodo? Nihče. Še manjših rib kot je recimo Izrael, "ni možno" (pač, ni politične volje) v ničesar prisilit. Konvencije proti kasetnim bombam podpisujejo države katerih svetovna vloga ne temelji na odmetavanju le-teh.

filip007 ::

ZDA so pač Lord of War, lepše se pač žal ne da povedati.
Trevor Philips Industries

Zheegec ::

...liberty and justice for all :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Ramon dekers ::

morbo je izjavil:

@MrStein, Pyr0Beast

in kdo bo prisilil ZDA, Rusijo ali Kitajsko da prevzamejo odgovornost odmetavanja takih bomb in poravnajo škodo? Nihče. Še manjših rib kot je recimo Izrael, "ni možno" (pač, ni politične volje) v ničesar prisilit. Konvencije proti kasetnim bombam podpisujejo države katerih svetovna vloga ne temelji na odmetavanju le-teh.



izrael je del Zda oz bolje Zda so del Izraela. Tam se jim jebe.

oracle ::

Pri vsem skupaj se mi zdi najbolj absurdna ločitev civilnih in vojaških žrtev. In civilisti so po defaultu kolateralna škoda. Številka, kot izkoristek varčne žarnice. Fajn da je čim večji, ako ni, jebat ga.

Super svet res...

Berserker ::

V sodobnih vojnah nihčer ni več civilist since 1918 .

DeusVult ::

Cenovno in vojaško bolj učinkovito orožje od navadnih bomb, žal. Vsaka vojna je že sama posebi moralno sporna - orožja, ki se uporabljajo, so povsem sekundarno vprašanje. Namesto, da se ukvarjamo z neučinkovitimi in neizvedljivimi protokoli in prepovedmi, bi se lahko raje posvetili miru na sploh.
http://www.rtvslo.si/blog/deusvult
Iz 26:2 "Naj vstopi zaslužen Narod, Narod, ki varuje Vero."

Mipe ::

Bomo videli, kako hitro bodo zamenjali ton, ko kdo odvrže te bombe na njihova mesta. Lahko jim je pametovati, ker niso bili nikoli žrtve orožja za množično uničevanje.

Zheegec ::

DeusVult je izjavil:

Cenovno in vojaško bolj učinkovito orožje od navadnih bomb, žal. Vsaka vojna je že sama posebi moralno sporna - orožja, ki se uporabljajo, so povsem sekundarno vprašanje. Namesto, da se ukvarjamo z neučinkovitimi in neizvedljivimi protokoli in prepovedmi, bi se lahko raje posvetili miru na sploh.

Močno krščanske ZDA mir ne zanima...

Ane :) :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

klinker ::

Te bombe so ze v srbiji in bosni metali. Videl posnetke od folka ko sem bil dol pred kar nekaj leti.

Zheegec je izjavil:


Močno krščanske ZDA mir ne zanima...

Ane :) :)


Kdaj pa je cerkev skrbel mir? Se v prazgodovini so pobijali kogar ni hotu bit krscan in se ni strinjal z njihovim sranjem.

mikic007 ::

Ce ukinemo cerkev bo itak mir in o kasetnih bombah niti vec ne bomo rabili govoriti. Seveda.

HAM ::

In do jederkih konic ni vec dalec...Sramota da ostali svet in veliko slo-tecovcev kima z njimi.

Seljak ::

HAM je izjavil:

In do jederkih konic ni vec dalec...Sramota da ostali svet in veliko slo-tecovcev kima z njimi.


Kaj ti si pijan,da takšne kvasiš? Malo si preberi komentarje,ne pa da kar na pamet napadaš.

s51as ::

Kako, da teh fabrik nikoli ne zalije voda...
It's just me myself and I

Lion29 ::

poucen prispevek z resno tematiko...

ampak mislim, da to nima kaj iskati na slotechu...

sovrazim in preziram orozja in vse karj je z njim povezano....

v tem primeru pa podpiram predlog, da bi uporabniki teh bomb morali zagotoviti popolno in varno razminiranje po vojni
Founder and CTO @ Article-Factory.ai

mainman ::

To si prizadevajo ZDA, katerim vlada predsednik Obama, ki je dobitnik nobelove nagrade za mir.

Nekaj s tem ni ok. Večkrat letno, po novem tedensko, se sprašujem kako so lahko podelili nagrado za mir navadnemu teroristu.

btw: ZDA si tudi prizadevajo za napad na Iran.

morbo ::

Ubamba je dobil nobelovo ker je omenjal "svet brez jedrskega orožja" (yes we can!!, trololololo)

Kar je v luči tega da se še kasetnih bomb nočejo znebit, največji vic od zadnje ledene dobe semkaj...

uio ::

1% če jih 2000 odvržejo z eno bombo pol je to še veno 20 bomb, ki jih je treba najdet na polju 2 nogometnih igrišč. Mal?

klinker ::

morbo je izjavil:

Ubamba je dobil nobelovo ker je omenjal "svet brez jedrskega orožja" (yes we can!!, trololololo)

Kar je v luči tega da se še kasetnih bomb nočejo znebit, največji vic od zadnje ledene dobe semkaj...


Svet brez jedrskega orozja...razen ZDA seveda :D

Ze dosti let je jasno da so najvecji diktatorji na tem planetu. Je kdo bral clanek kako je zivelo ljudstvo od Gaddafija preden so ga ZDA proglasile za diktatorja in terorista? Povprecna placa tam je bla 1200€, solstvo in zdravstvo free, vsak mladoporocen par je dobil 60000€ drzavne pomoci za nakup stanovanja, za vsakega novorojencka je druzina dobila nekaj 1000€ drzavne pomoci, itd itd.
Zdaj je pa unemu narodu verjetno precej boljse, ne...saj so jim ZDA "pomagale" se resit tako groznega diktatorja ;((
Zdaj obtozujejo da ima Iran jedrska orozja in bojo napadli. Dokazov o tem pa nikjer, ampak glavno da oni napadejo ker so oni rekli da Iran ima jedrsko orozje. Na zalost je tudi nasa gnila EU vpletena v to sranje.

Daedalus ::

Jah, lobiste za tole prekrasno orožje skupaj z njihovimi družinami poslati na sprehod preko s kasetnimi bombami zbombardiranega področja. Pa jih potem vprašat, kaj menijo o tem.

Ali pa jim priredit demonstracijo z osebno udeležbo. Da iz prve roke vidijo, kaj prodajajo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Ramon dekers ::

mainman je izjavil:

To si prizadevajo ZDA, katerim vlada predsednik Obama, ki je dobitnik nobelove nagrade za mir.

Nekaj s tem ni ok. Večkrat letno, po novem tedensko, se sprašujem kako so lahko podelili nagrado za mir navadnemu teroristu.

btw: ZDA si tudi prizadevajo za napad na Iran.



Pa kaj mešate sem notri Obamo? Obama je samo lutka... Zafaj je FED, IMF...In ostali drekači ki mu govorijo kako naj pleše. Če Obama umre v trenutku bo prišel na mesto nova oseba ki bo igrala popolnoma enako politiko.

Sicer pa vojna = denar

V vsaki vojni nekdo proftira, pa še delovna mesta se odprejo.

Edit takoj ko sem prišel do besede združeni narodi sem prenehal brati. Še ena ciganska organizacija, ki se dela dobro in želi pomagati.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Seljak je izjavil:

Saj jih niso prenehali uporabljati(kasetne bombe),tako kot niso prenehali z uporabo fosfornih bomb.Kar pa se tiče pehotnih min v Bosni je pa problem,ker ni načrtov miniranja,ki pa so po zakonu nujni,ampak saj vsi vemo,da ko je vojna ni pravil,vsaj ne za ZDA,ki nikoli ne odgovarja za zločine,ki jih je storila(Hirošima,Nagasaki,Irak,Bosna,...).


Nacrt miniranja je deset let po vojni prakticno neuporaben, ker ti en zemeljski plaz prestavi celo minsko polje in premesa vse zadeve. Minska polja niso imuna na vplive okolja.

Z nacrti je pa tako-tako. Tocnega nacrta ne mores narisati in ena standardna JLA protipehotna mina (PMA-2) ima premer sedem centimetrov. Stvar se hitro premakne in prestavi in deminiranje taksnega minskega polja je precej neprijetno opravilo.

Mipe ::

Niti ne. Samo gručo ciganov pošlješ tja. V nekaj trenutkih bodo imeli staro železo za prodat in morda kak ud manj ali dva, ti pa polje brez min. Vsi profitirajo.

Malo bolj resno, za te zadeve obstajajo sodobne tehnologije, npr. mali minolovci na daljinsko upravljanje. Pa tudi določene dresirane živali so izučene za odkrivanje min. Pogosto so te živali prelahke, da bi sprožile mine.

Je pa seveda vse to drago in si tega lokalna skupnost, ki že od vojne živi na psu, ne more privoščiti. Zato pa vsak mesec kdo pride domov brez uda ali dveh, pa vsa vas se dvigne na noge, ko kak petletnik domov prinese novo "igračko".

Strinjam se, da je treba narediti konec z vsakršnim orožjem, ki pusti nevarne posledice tudi po vojni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mipe ()

FireSnake ::

Lahko jih uporabljajo .... ampak only in the US ;((
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

klinker ::

Ramon dekers je izjavil:

Pa kaj mešate sem notri Obamo? Obama je samo lutka... Zafaj je FED, IMF...In ostali drekači ki mu govorijo kako naj pleše. Če Obama umre v trenutku bo prišel na mesto nova oseba ki bo igrala popolnoma enako politiko.


Resnica. V ozadju so vedno eni te isti ljudje, le svoje lutkice menjavajo na vsake par let.
Je par knjig na to temo, kdo dejansko vodi nas planet ;)

klinker ::

FireSnake je izjavil:

Lahko jih uporabljajo .... ampak only in the US ;((


Clovek. To oni tako al tako uporabljajo, le da bi zdaj hotli to se legalizirat da jih narod ne bi imel za teroriste, kar so pa itak najvecji. Poglej si samo kako svoj narod terorizirajo in jih s tem lahko drzijo pod strogo kontrolo.
Hitler je bil angelcek napram njim ;((

Mipe ::

Blisk ::

Jaz bi jim dovolil uporabo kasetnih bom, vendar mora uporabnik podpisat zavezo, da bo izplačal odškodnino vsakemu civilistu, ki se poškoduje s tako bombo po končani vojni.

Te zadeve, kot pehotne mine bi morale imeti rok trajanja in po tem reku se samodejno uničijo.....

Aston_11 ::

Jup, sicer mi ni jasno, s kom bi podpisal zavezo in kako bi jo nato spoštoval. Bolj me matra, kako se lahko zmeče toliko denarja v orožje, spustiš bombo, jurja, spustiš bolj napredno bombo, milijon, v enem dnevu dvesto takih, 200 miljonov. Folk pa lačen. No ja, po drugi strani pa bi verjetno koštalo dosti več, če se ne bi tako "investiralo".

Hackey ::

Hočm, da vsaj 1x na Ameriko zmečejo take bombe!!! Pa ne prvoščm folku, hočm zgol, da okusijo tisto kar oni sejejo drugod.

Aston_11 ::

Ja, če se uresniči film S Patrickom Swayzijem - ko so rusi zavzeli ameriko.

smash ::

ne bi preveč pametni no...saj vsi vemo, da Irak in Libija nista bila cvet demokracije in pravičnosti

najlažje je prebrat nek članek o nekih nadpovprečnih plačah in tem, kako se tam cedita med in mleko in potem iz tega povlečt zaključke da je amerika os zla

pravtako amerika ni svet sanj, samo kartakole strelat v eno smer je pa idiotizem

klinker ::

smash je izjavil:

ne bi preveč pametni no...saj vsi vemo, da Irak in Libija nista bila cvet demokracije in pravičnosti

najlažje je prebrat nek članek o nekih nadpovprečnih plačah in tem, kako se tam cedita med in mleko in potem iz tega povlečt zaključke da je amerika os zla

pravtako amerika ni svet sanj, samo kartakole strelat v eno smer je pa idiotizem


Dej clovek. Vzami si kako urco googlanja o vseh misijah ZDA po svetu in pol zgooglaj se kake bolj realne podrobnosti o kakih misijah in bos vidu kam pes taco moli. Ze samo o 11. sept. da konkretno zgooglas ti bo jasno marsikaj.

Looooooka ::

smash dokler ne delas tega kar govoris ne mores biti vzor demokracije.
Za moje pojme je pretend demokracija hujsa kot odprta diktatura.Pri drugi vsaj ves na cem si.

mikic007 ::

smash je izjavil:

ne bi preveč pametni no...saj vsi vemo, da Irak in Libija nista bila cvet demokracije in pravičnosti

najlažje je prebrat nek članek o nekih nadpovprečnih plačah in tem, kako se tam cedita med in mleko in potem iz tega povlečt zaključke da je amerika os zla

pravtako amerika ni svet sanj, samo kartakole strelat v eno smer je pa idiotizem


Ko bodo predstavili seznam vseh drzav, od najmanj demokraticne do najbolj ter zaceli pri najmanj, bom rekel, ni prav, ampak so vsaj nacelni. Tako pa zacuda zelijo demokracijo le na naftnih poljih, kar postavi zadeve v povsem drugo luc. In to ni teorija zarote, to je dejstvo, ki ga nihce niti ne zanika, le olepsujejo ga z demokraticnimi floskulami. In smash nasede ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mikic007 ()

nOrO ::

Naj si jih gor do dvanajstnika zatlačijo.

ttommy ::

Če obstaja Nobelova nagrada za mir, potem naj naredijo tudi Hitlerjevo nagrado za zlobo....
Gamer

Seljak ::

BigWhale je izjavil:



Z nacrti je pa tako-tako. Tocnega nacrta ne mores narisati in ena standardna JLA protipehotna mina (PMA-2) ima premer sedem centimetrov. Stvar se hitro premakne in prestavi in deminiranje taksnega minskega polja je precej neprijetno opravilo.


Nimaš prav glede načrtov minskih polj.Vsaka mina,ki se postavi,vkopa jo je potrebno vrisati v obliki načrta in tudi,če pride do poplav,potresov in ne vem kaj še vse,se lahko vsaj približno ve kje je minsko polje,kar pa v Bosni žal ni možno,ker ni načrtov.

nOrO ::

ttommy je izjavil:

Če obstaja Nobelova nagrada za mir, potem naj naredijo tudi Hitlerjevo nagrado za zlobo....


... nagrada naj bo pa javno kamenjanje na sramotilnem stebru, pa malo dobrih srednjeveških raztegovalnic, pa še kakšna giljotina na koncu.
:)

klinker ::

nOrO je izjavil:

ttommy je izjavil:

Če obstaja Nobelova nagrada za mir, potem naj naredijo tudi Hitlerjevo nagrado za zlobo....


... nagrada naj bo pa javno kamenjanje na sramotilnem stebru, pa malo dobrih srednjeveških raztegovalnic, pa še kakšna giljotina na koncu.
:)


Krscanske kazni pac :D

Zero0ne ::

Obstoječa prepoved ni dosegla svojega namena, saj mnogo držav to orožje še vedno proizvaja, prodaja in uporablja, države, ki ga ne, pa z njimi še vedno vojaško in gospodarsko sodelujejo. Čemu tak sporazum potem služi? Samo še en neuporaben papir v birokraciji OZN je.

Že n protokolov, konvencij in sporazumov je poskušalo postaviti pravila v vojni, ki bi se jih kdo držal. Zgodovina nas uči, da to preprosto ni možno. V vojni ni pravil, in vse vojne gredo po načelu vae victis.

Daleč od tega, da bi užival v vojni, ampak to je preprosto dejstvo. Takih sporazumov se v dejanskih vojnah nikoli ne upošteva, sploh pa ne iz strani velesil, ki imajo popolno vojaško premoč nad nasprotniki in povrhu zavarovalno polico v obliki nekaj tisoč jedrskih orožij, da si jih ne upajo napasti niti države, ki bi jim s konvencionalnimi orožji sicer lahko konkurirale. Take prepovedi so potrata časa in denarja, ki bi ga pametneje uporabili za mirovniške pristope. Ko enkrat pride do vojne, je že zdavnaj prepozno trobiti o humanosti in milosti, in tega ne bo spremenil noben sporazum.
uname -o

Gavran ::

Bombe, pištole, puške, ... jaaaaaa, dajmo, to je super...















da bi pa lahko videl joške je pa nevarno...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

klinker ::

Gavran je izjavil:

da bi pa lahko videl joške je pa nevarno...


To je greh, si ja nor :))
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ZDA si prizadevajo za ponovno dovolitev kasetnih bomb (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / NWO
7422660 (18324) Seljak
»

Terorizem izraelske vojske (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
627130 (4783) poweroff
»

Domače branje: "Zamjatin, Jevgenij. 1920. Mi."

Oddelek: Novice / Domače branje
416680 (5769) jype
»

Glivice za uničevanje eksploziva

Oddelek: Znanost in tehnologija
303036 (2323) antonija
»

Kasetne bombe

Oddelek: Loža
133536 (3233) Boeing

Več podobnih tem