» »

NASA financira zasebne naslednike programa Space Shuttle

NASA financira zasebne naslednike programa Space Shuttle

SpaceX je že izvedel poizkusne polete kapsule Dragon.

vir: BBC
BBC - Kot je znano, se ameriški vesoljski program raketoplanov Space Shuttle letos končuje. Predvideni sta le še dve misiji: konec meseca bo zadnjikrat poletel Endeavour, konec junija pa bo Atlantis sklenil tri desetletja dolgo ero raketoplanov. Vzdrževanje Mednarodne vesoljske postajo bo padlo na pleča Rusov, ki bodo Američanom polete v vesolje tudi pošteno zaračunali. NASA zato pospešeno išče nove načine vesoljskih poletov.

Sedaj so razdelili novih 270 milijonov dolarjev, ki so jih prejela zasebna podjetja, ki razvijajo tehnologijo za vesoljske polete. Blue Origin, Boeing, Sierra Nevada in SpaceX želijo v naslednjih petih letih razviti tehnologijo do te mere, da bodo lahko ponujali komercialne polete v vesolje, ki bi jih od njih kupovala NASA. Kasneje želijo potovanje v vesolje pretvoriti v rutinsko početje, kot je danes medcelinski polet z letalom.

Najdlje je s svojimi načrti SpaceX, ki razvija raketo Falcon 9 in kapsulo Dragon. NASA ji je podelila 75 milijonov dolarjev. Boeing je za kapsulo CST-100, ki ima kapaciteto sedem ljudi, prejel 92 milijonov dolarjev. Sierra Nevada razvija raketoplan Dream Chaser, podoben upokojenim Space Shuttlom, za kar je prejela 80 milijonov dolarjev, medtem ko dobi Blue Origin 22 milijonov dolarjev. Prihodnje leto bo NASA razdelila še 850 milijonov dolarjev, pri čemer računajo tudi na podjetja, ki so letos izpadla iz financiranja, a so z dobrimi novostmi naslednje leto spet na kandidatni listi.

Poleg tega je NASA pretekli teden določila končna počivališča odsluženih raketoplanov. Enterprise, ki ni nikoli letel, se bo iz Smithsoniana v Virginiji preselil v muzej v New Yorku. Discovery bo dobil svoje mesto v Udvar-Hazy Centru v Virginiji, Endeavour bo končal v Kaliforniji v Los Angelesu, medtem ko bo Atlantis razstavljen v Kennedyjevem vesoljskem centru na Floridi.

58 komentarjev

«
1
2

Bistri007 ::

Za to se je treba zahvaliti tovarišu Obami in njegovim socialističnim eksperimentom s stimulusom in zdravstvom. Tiste par fičnikov za Ares rakete je ob tej silni rasti javne porabe in zadolževanju zmanjkalo. Ni več načrta, kako priti na Luno in Mars.

Ares V @ Wikipedia
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

poweroff ::

Kaj pa cena vojne v Iraku?
sudo poweroff

Bistri007 ::

Kake vojne v Iraku? Irak je najbolj mirna država v soseski...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

SuperVeloce ::

Kaj a tistih "bogih" 15 miljard dolarjev na mesec za Irak :)) (tak budget je bil leta 2008)? 750miljard na leto za vojsko (vse "oddelke" z airforce vred in homesecurity) kolikor si privoščijo vsako leto od 9/11 dogodka, bi prišli pa že na Mars... leta 2005 :D

Zgodovina sprememb…

kriko1 ::

Precej stane en izlet z shuttlom, a malo napram temu kar se meče v vojno:


(od 3m 40s naprej, tale embed ignorira časovni preskok)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kriko1 ()

Tear_DR0P ::

meni je bolj zanimivo to, da NASA sedaj, ko so ji zaprli pipco, to kar dobi raje meče zasebnikom, ker bodo očitno iz tega nekaj malega naredili več, kot je NASA dokler je še imela poln budget
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

nekikr ::

Logično. Javne stvari ne delujejo. Poglej šolstvo/zdravstvo itd. Zasebno je vedno bolje.

SuperVeloce ::

nekikr je izjavil:

Zasebno je vedno bolje.

Ne pri nas... vsaj za šolstvo ne velja vedno to pravilo.

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Očitno te še ni bolel zob oz. nisi šel še nikdar slikati kolena. Stanje v šolah je pa porazno, ker se šole plačuje po glavarini.

SuperVeloce ::

Za zdravstvo nisem ničesar rekel... zasebno šolstvo pa pri nas ni ravno učinkovito, s par izjemami...

nekikr ::

Ker nekega resnega privat šolstva tudi nimamo, razen tistih nekaj instant ekonomskih, ker ti kaj bolj pametnega ne pustijo ustanoviti.

Bistri007 ::

SuperVeloce je izjavil:

Kaj a tistih "bogih" 15 miljard dolarjev na mesec za Irak :)) (tak budget je bil leta 2008)?

Kdaj je Obama ukinil Ares? Ah, tistih ubogih $787bn za propadli stimulus in $2000bn za ObamaCare v 10 letih je pa mala malica. NASA dobi letno okoli $15bn.

Sicer pa, NASA ne gradi raket sama, ampak jih da delati Boeing in Lockheed Martin.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

morbo ::

Bistri007 je izjavil:

Kake vojne v Iraku?

Pa v Afganistanu + stotine vojaških baz po celem svetu in ogromna mornarica ki je potrebna za vzdrževanje hegemonije...

Že če A-stan skenslajo, bo dovolj za na Mars.

Aston_11 ::

morbo je izjavil:

Bistri007 je izjavil:

Kake vojne v Iraku?

Pa v Afganistanu + stotine vojaških baz po celem svetu in ogromna mornarica ki je potrebna za vzdrževanje hegemonije...

Že če A-stan skenslajo, bo dovolj za na Mars.


Ne bo pa dovolj za proizvajalce orožja. Za na Mars ne bodo nikdar porabili toliko, kolikor "upravičuje" en Irak.

Manu ::

Bistri007 je izjavil:

Za to se je treba zahvaliti tovarišu Obami in njegovim socialističnim eksperimentom s stimulusom in zdravstvom. Tiste par fičnikov za Ares rakete je ob tej silni rasti javne porabe in zadolževanju zmanjkalo. Ni več načrta, kako priti na Luno in Mars.

Ares V @ Wikipedia


Če pa država ne poskrbi za zdravstveno zavarovanje najrevnejšega sloja svojih državljanov, potem taka država počasi propada.

Dobra država bo poskrbela za dober zdravstveni sistem, ki bo zaobjel vse sloje prebivalstva. Zasebno zdravstvo pa na žalost podlega pretiranim dobičkom in najrevnejši sloj prezre.

Zdravje nikoli ne bi smelo biti podvrženo profitom, le zasluženemu delu zdravstvenega osebja in zdravstvenem materialu (ki tudi ne bi smel biti podvržen ustvarjanju profita, ampak le zasluženemu delu delavcev, ki opravljajo svoje delo).

ZDA pa so v zadnjem desetletju porabila ogromno denarja za vojno zaradi namena izkoriščanja nafte v Iraku.

Ne vem, zakaj si zatiskamo oči in živimo v slepilih in iluzijah. Investicija v zdravstveni sistem je menda ja bolj pomembnejša od vesoljskih avantur.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Manu ()

Bistri007 ::

Manu je izjavil:

Dobra država bo poskrbela za dober zdravstveni sistem, ki bo zaobjel vse sloje prebivalstva. Zasebno zdravstvo pa na žalost podlega pretiranim dobičkom in najrevnejši sloj prezre.

Zdravje nikoli ne bi smelo biti podvrženo profitom, le zasluženemu delu zdravstvenega osebja in zdravstvenem materialu (ki tudi ne bi smel biti podvržen ustvarjanju profita, ampak le zasluženemu delu delavcev, ki opravljajo svoje delo).

Zakaj pa misliš, da imamo v Sloveniji racioniranje zdravstvenih storitev? Tako kot so v SZ čakali v vrstah za kruh, danes čakamo v vrstah za zdravstvene storitve. Ker tvoj čas za čakanje v vrsti ni nič vreden - bolniška in tvoja neproduktivnost sta zastonj. To je preprosto neravnovesje med ponudbo in povpraševanjem. Upajo, da se prej naveličaš, da izstopiš iz vrste oziroma škripneš.

$€£ je lahko zate hudič, ampak dejansko je to samo številsko izražena menjalna vrednost med različnimi vrstami blaga in storitev.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

MyotisSI ::

Tak nekako kot je zapisal Manu nad mano.

Enih komentatorjev res ne razumem. Zakaj pa imamo državo? Po moje zato, da zagotovi neko minimalno varnost VSEM državljanom. Varnost pa zagotovi tako, da brzda pohlep kapitala, da zagotovi neko osnovno izobrazbo vsem slojem prebivalstva, da zagotovi vsakemu državljanu možnost za dostojno življenje in izobrazbo.

Glede šolstva pa tako. naše šolstvo je slabo, zato, ker se dopušča da je slabo, oz. zato, ker to nekomu koristi. In še slabše bo, verjemite.

jaz si ZDA res nebi postavljal za zgled, to je popolnoma bolna družba, kjer se časti komolčarstvo, denar in podobne kreposti.

Da ne bo pomote, ni narobe če nekdo uspe, narobe je če za svoj uspeh zajebe in uniči n število družin, n hektarjev okolja ipd.


Bistri007:
Vrste imamo samo zato, ker je na sistem prisesanih ogromno pijavk. A tebi se zdijo vrtoglave cene zdravstvenih storitev v ZDA normalne? Znanec iz Havajev mi je rekel da za vsaj dostojno zdravstveno zavarovanje moraš dati vsaj 1000$ + na mesec (če se prav spomnem je znesek mišljen za 3 člansko družino). Zakaj točno je zasebna zavarovalnica boljša od neke skupne na nivoju države? In kaj se zgodi. če te zasebna zavarovalnica ne bo želela zavarovati?
Bistri, predvidevam da si trenutno pr denarju, ali pa so pr denarju tvoji starši, drugače takih verjetno nebi klamfal.

Mogoče sem pa jaz čuden, sem še iz generacije kjer je bila pomoč med ljudmi samoumevna, danes pa vsak gleda samo za svojo rit.
Ničesar ne želim dokazati, želim pokazati
(Federico Fellini)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MyotisSI ()

gruntfürmich ::

nekikr je izjavil:

Logično. Javne stvari ne delujejo. Poglej šolstvo/zdravstvo itd. Zasebno je vedno bolje.

seveda. zato pa sili zda zdravstvo na javno...:O tudi o OŠ/SŠ šolstvu ne razmišljajo o privatizaciji...

glede nase pa verjetno je cenejše kupiti par raket vsako leto na trgu kot ohranjati vojsko ljudi in opreme za par poletov. pač racionalizacija (upajmo da ne samo polnjenje žepov posameznikov na račun davkoplačevalcev...)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Tear_DR0P ::

Zakaj pa misliš, da imamo v Sloveniji racioniranje zdravstvenih storitev? Tako kot so v SZ čakali v vrstah za kruh, danes čakamo v vrstah za zdravstvene storitve

to je sicer way off topic, ampak tudi v čarobnih US of A se stoji v vrstah da prideš na vrsto, če nisi ravno sposobn pljunt 20k EUR letno za zdravnika.

jaz bolj namigujem na to, da je NASA prej, v času debelih krav delala neznano kaj, sedaj v času suhih krav pa deli te tanke denarce z zasebniki in morda bo celo komu uspelo kaj narediti iz teh tankih denarcev.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Manu ::

Bistri007

Kaj je slabše? Čakati v vrsti in vedeti, da bo (ko boš na vrsti) zdravstvena storitev opravljena ali pa sploh ne čakati v vrsti, ker nimaš dovolj denarja za zdr. storitev?

Naše zdravstvo sploh ni tako slabo. Vsaka racionalizacija pa je samo pozitivna stvar. Vsak sistem se da izboljšati.

Ni pa vse v sistemu, veliko je tudi v odnosu zdravstvenega osebja do varovancev in obratno. Veliko je odvisno tudi od primarnega zdravstvenega varstva na strani ljudi. Mnogi ne skrbijo za svoje zdravje in mislijo, da je zdravstvo čudežna magija, ki jih bo ozdravila takoj in zdaj.

Na zdravstvo vpliva tudi odnos predvsem zdravnikov (ne vseh seveda) do svojega dela in do pacientov. Aroganca je velikokrat zelo moteč dejavnik.

Veliko je tudi odvisno od organizacije dela. Mnogi zdravniki delajo v zelo dobrih pogojih (si izborijo zelo dober položaj) in jih ne želijo žrtvovati za boljšo organizacijo dela v korist pacientov.

Potem so tu lobiji farmacevtov in ostalih podjetij z zdravstvenim materialom, ki močno vplivajo na finančno plat našega zdravstva.

Sistem je dober, ampak se ga da izboljšati še predvsem v vidikih, ki sem jih prikazal zgoraj.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Bistri007 ::

MyotisSI je izjavil:

Enih komentatorjev res ne razumem. Zakaj pa imamo državo? Po moje zato, da zagotovi neko minimalno varnost VSEM državljanom. Varnost pa zagotovi tako, da brzda pohlep kapitala, da zagotovi neko osnovno izobrazbo vsem slojem prebivalstva, da zagotovi vsakemu državljanu možnost za dostojno življenje in izobrazbo.

Obama zapravlja tisoče milijard dolarjev za svoje socialistične utopije, varčuje pa pri par raketah. Ta človek nima vsega poštimanega v glavi.

MyotisSI ,se strinjam državo imamo zato, da poskrbi za varnost ljudi in njihove imovine: da napišemo zakone, ki se jih potem tudi izvaja. Da sta učinkovita policija in sodstvo ter da imamo dovolj kapacitet v zaporih za delinkvente. Zakonov in pravil mora biti malo, ti morajo delovati in ne zgolj povzročati stroškov izgubljenega časa (delovnih ur) za papirologijo.

Pohlepa kapitala pa se ne sme brzdati, ampak ga je treba vzpodbujati! Drugače nikoli ne prideš do situacije, kjer prej zmanjka delavcev kot prostih delovnih mest.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Manu ::

Bistri007 je izjavil:

Obama zapravlja tisoče milijard dolarjev za svoje socialistične utopije, varčuje pa pri par raketah. Ta človek nima vsega poštimanega v glavi.


Preveč populistično pišeš.

Skrb za zdravstveno varstvo najrevnejšega sloja v državi ni socialistična utopija, ampak modra poteza za ohranjanje stabilnosti države.

Zdravstveno varstvo najrevnejšega sloja je pomembnejši projekt od par raket.

Bistri007 je izjavil:

Ta človek nima vsega poštimanega v glavi.


To se jaz sprašujem za tebe glede na to kaj pišeš.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

nekikr ::

Da ne bo pomote, ni narobe če nekdo uspe, narobe je če za svoj uspeh zajebe in uniči n število družin, n hektarjev okolja ipd.

Ti pa nisi dal skozi niti ene ure ekonomije kajne? Da te na hitro podučim (ostalo pa lahko proti plačilu, da ne boš tako nerazgledan hodil po svetu):

Na svetu obstaja omejeno število dobrin katere se delijo na omejeno število ljudi. Takoj ko imaš nečesa več kot nič, si nekoga prikrajšal za enako količino te dobrine. Da postaneš uspešen/premožen inherentno pomeni, da si nekoga prikrajšal za toliko kolikor imaš sam (in da je to več kot nič).

Manu: splet bluziš. Pojdi prosim malce na ljubljansko urgenco, pojdi na pregled kolena. Slučajno je bila stara mama v zadnjem mesecu 4x v bolnici (3x klinični center in 1x v Šiški). Ko prideš tja imaš občutek, kot da si v stari socialistični kaznilnici, ne pa v bolnišnici. Če te bo bolelo koleno ti pa zdravnik reče naslednje: "priporočam vam, da greste samoplačniško, ker boste sicer čakali do enega leta, vmes se pa lahko stanje trajno poslabša". Razumeš besedo trajno? Ampak če pljuneš 100€ se pa čudežno najde prostor in čas v enem tednu max.

MyotisSI ::

>Pohlepa kapitala pa se ne sme brzdati, ampak ga je treba vzpodbujati! Drugače nikoli ne prideš do situacije, kjer prej zmanjka delavcev kot prostih delovnih mest.


Jah jaz pa mislim da je treba pohlep brzdati, če želi človeštvo preživeti. Si povemo čez 50 let kdo je imel prav. Kam pohlep, in sorodne vrline, peljejo pa si lahko ogledamo oz. preberemo v kaki zgodovinski knjigi, o npr. starem rimu ipd. Srčno upam, da večina ljudi ne rzamišla kot ti. Potem smo pač pogubljeni.

nekikr :: danes, 14:49:50citiraj


Kako lep pokroviteljski ton. Izjemno. Sedaj ko si me razsvetlil bom lažje živel :)
Drugače pa verjemi, da nisi vse pameti sveta snedel (kot jaz ne), in take osnove so celo meni, nevednežu, jasne.

In mislim da nihlče tu ne trdi, da je naše zdravstvo biser biiserov. Nekateri trdimo le, da ni nujno bolje, če se zdravstvo privatizira. In da lahko tudi javno zdravstvo več kot zadovoljivo služi ljudem, ČE se nanj ne prilimajo razni spolzki interesi. In že smo pri pohlepu, a ne?

Po logiki ob Bistrega, bi ti lahko zdravnik rekel nekko takole: "priporočam vam, da greste samoplačniško, ker boste sicer čakali do enega leta, vmes se pa lahko stanje trajno poslabša. Žal je šel denar namesto za zdravstvo za nakup Patrij in za razvoj raketne tehnike v Sloveniji" :).

Pa lep dan vsem.
Ničesar ne želim dokazati, želim pokazati
(Federico Fellini)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MyotisSI ()

nevone ::

Na svetu obstaja omejeno število dobrin katere se delijo na omejeno število ljudi. Takoj ko imaš nečesa več kot nič, si nekoga prikrajšal za enako količino te dobrine. Da postaneš uspešen/premožen inherentno pomeni, da si nekoga prikrajšal za toliko kolikor imaš sam (in da je to več kot nič).


Kdaj boste nehal kvasit neumnosti?

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Manu ::

nevone je izjavil:

Na svetu obstaja omejeno število dobrin katere se delijo na omejeno število ljudi. Takoj ko imaš nečesa več kot nič, si nekoga prikrajšal za enako količino te dobrine. Da postaneš uspešen/premožen inherentno pomeni, da si nekoga prikrajšal za toliko kolikor imaš sam (in da je to več kot nič).


Kdaj boste nehal kvasit neumnosti?

o+ nevone

Saj je prav napisal: imamo omejeno število dobrin in omejeno število ljudi. Če si npr. neka manjša skupina ljudi prisvoji več kot npr. 50% dobrin, bo posledično teh dobrin manj za preostalo populacijo.

nekikr

"Ko prideš tja imaš občutek, kot da si v stari socialistični kaznilnici, ne pa v bolnišnici."

Občutek zaradi česa? Izgled stavbe? Hodnikov? Mogoče ljudje zgledajo socialistični? Je mogoče zaradi oblek? Kdo zdaj bluzi?

Si se mogoče vprašal, ali je imel konkretni zdravnik tudi zasebno prakso in zanalašč dela počasi v državni bolnišnici, da bo imel dovolj dela v svoji zasebni?

To tudi mene zanima, zakaj imajo zdravniki čas za paciente z denarjem, ne pa tudi za tiste, ki se poslužujejo le zdrav. zavarovanja?

Lahko, da so državne bolnišnice preobremenjene s številom pacientov, glede na to, da le-ti nimajo denarja, da si plačajo sami storitev v zasebnih ordinacijah. Zato je posledično manj čakalne vrste pri zasebnikih.

Državni zdravstveni sistem ni popoln. Zato se ga da izboljšati in racionalizirati. Ampak problem je kot vedno: NI DENARJA.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

nevone ::

imamo omejeno število dobrin in omejeno število ljudi.


Kako je potem možno, da število ljudi narašča in da narašča število dobrin?

A vi res mislite, da morate nekomu vzet, da lahko nekaj imate? Sami niste sposobni ničesar (novega) ustvariti? Mislite, da tega ni zmožen nihče in da vsi samo jemljemo eden drugemu.

(Ne bomo še kmalu iz krize, ne.)

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

poweroff ::

To (da moraš nekomu vzet, da lahko nekaj imaš) mislijo Fiedmanovi neoliberalci. Doktrina šoka, pa to. :D
sudo poweroff

Thomas ::

Ah, ne, to si mau pomešal. Neosoci so to, neosoci. Neoliberalci sigurno ne.

Pomešal.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

BigWhale ::

NASI (al pa se komu drugmu) lahko das en trilijon letno, pa bomo manned polet na Mars cakali se kar nekaj casa...

S povratno karto. Enosmerna je lazja ampak to je brez veze.

Bistri007 ::

nekikr je izjavil:

Na svetu obstaja omejeno število dobrin katere se delijo na omejeno število ljudi. Takoj ko imaš nečesa več kot nič, si nekoga prikrajšal za enako količino te dobrine.

Omejenost dobrin velja samo v trenutku t - to je na kratki rok. Če imaš na voljo Q količin ene dobrine, se najde cena P, po kateri se proda vse dobrine. Dražba neke vrste. (ne bom kompliciral s substituti in komplementarnimi dobrinami)

Če je cena dovolj visoka, lahko obstoječa podjetja v panogi razširijo svoje kapacitete oziroma vstopijo novi ponudniki. Npr. nafta - pri ceni $50/sod nekateri težje dostopni viri preprosto niso ekonomični. Ceni $100 za sod nafte pa se pokrije stroške črpanja nafte iz težje dostopnih virov. Naravno omejenih virov je zelo malo - nič, kar lahko kupiš v supermarketu ali online, ni naravno omejeno. Površina zazidljivih parcel v centru Ljubljane - to je omejeno. Pa frekvenčni spekter je omejen (GSM, TV, LTE).

Kot sem rekel, to je neke vrste dražba. Če umetno znižaš ceno, boš prodal vse, ampak nekateri bodo ostali praznih rok - v vrsti. Nizko postavljena cena tudi pomeni, da ne bo vstopa novih ponudnikov oziroma širjenja kapacitet s strani obstoječih - ker se jim ne splača. V Slovenji je še problem, da imamo smešno nizko število prostih mest na dveh medicinskih fakultetah. Vsak, ki hoče študirati medicino, bi moral imeti to možnost. Ampak ja, spet omejevalne kvote, ker ni tržnega principa.

NASA in raziskovalni vesoljski programi nimajo komercialne aplikacije in tu je absolutno potreben javni denar. Komunikacijski sateliti so čisto nekaj drugega - TV, telefon in internet ne potrebujejo javnega denarja. Za zdravstvo pa ne moreš reči, da ljudje ne bodo plačali iz lastnega žepa za posege. Tudi pork projekti stimula so bili čista potrata denarja in ni bilo nikakršnih "multiplikacijskih" učinkov.

The National Institutes of Health has awarded a $219,000 stimulus grant for psychology professor Michael Carey to study the "hookups" of 500 freshmen women.

The project description says there appears to be an increase in hookups, defined as sexual encounters between adolescent partners who have no expectation of romantic commitment.

http://www.syracuse.com/news/index.ssf/...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bistri007 ()

gruntfürmich ::

ahahahhahhahhaa, česa vse je kriva novica o NASINIH RAKETAH:D:))

pa ne brisat, ker je debata zanimiva!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

revvs ::

Takoj prispevam -10000 cvenka za polet, še vedno čakam da si začinim sendvič z marsovsko soljo.

Bistri007 ::

gruntfürmich je izjavil:

ahahahhahhahhaa, česa vse je kriva novica o NASINIH RAKETAH:D:))

Debata je o prioritetah porabe proračunskega denarja. Jaz sem za to, da se javni denar uporabi za to, kar ima lastnost javne dobrine: glej Public good @ Wikipedia

Iz istega Wiki članka:
For example, if one individual visits a doctor there is one fewer doctor's visit for everyone else, and it is possible to exclude others from visiting the doctor. This makes doctor visits a rivaled and excludable private good.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

revvs ::

Govorijo pri NASI da nek astronavt potrebuje posebno šolanje da lahko gre v vesolje, potem pa nek starček milijarder brez šolanja gre v vesolje z Rusijo. Še bolj smešna je pa Indija, kjer 1/2 ljudi nima za hrano in razvijajo vesoljsko tehnologijo.

Tear_DR0P ::

potem pa nek starček milijarder brez šolanja gre v vesolje

daj mi kak link za to - kje je kdo samo z denarjem šel v vesolje :D
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BALAST ::

Ne mi rečt da ti je to čudno?

Še jaz lahko doma sestavim raketo, ki popelje mačka v vesolje za manj kot 10k €.

revvs ::

Tear_DR0P je izjavil:

potem pa nek starček milijarder brez šolanja gre v vesolje

daj mi kak link za to - kje je kdo samo z denarjem šel v vesolje :D


Space tourist Nationality Year Duration of flight Flight
1. Dennis Tito American 2001 9 days (Apr 28 – May 6) Launch: Soyuz TM-32
Return: Soyuz TM-31
2. Mark Shuttleworth South African 2002 11 days (Apr 25 – May 5) Launch: Soyuz TM-34
Return: Soyuz TM-33
3. Gregory Olsen American 2005 11 days (Oct 1 – Oct 11) Launch: Soyuz TMA-7
Return: Soyuz TMA-6
4. Anousheh Ansari Iranian / American 2006 12 days (Sept 18 – Sept 29) Launch: Soyuz TMA-9
Return: Soyuz TMA-8
5. Charles Simonyi[15] Hungarian / American 2007 15 days (Apr 7 – Apr 21) Launch: Soyuz TMA-10
Return: Soyuz TMA-9
2009 14 days (Mar 26 – Apr 8) Launch: Soyuz TMA-14
Return: Soyuz TMA-13
6. Richard Garriott[16] American / British 2008 12 days (Oct 12 – Oct 23) Launch: Soyuz TMA-13
Return: Soyuz TMA-12
7. Guy Laliberté Canadian 2009 12 days (Sept 30 – Oct 11) Launch: Soyuz TMA-16
Return: Soyuz TMA-14

Manu ::

nevone je izjavil:

imamo omejeno število dobrin in omejeno število ljudi.


Kako je potem možno, da število ljudi narašča in da narašča število dobrin?

A vi res mislite, da morate nekomu vzet, da lahko nekaj imate? Sami niste sposobni ničesar (novega) ustvariti? Mislite, da tega ni zmožen nihče in da vsi samo jemljemo eden drugemu.

(Ne bomo še kmalu iz krize, ne.)

o+ nevone

Torej imamo neomejeno količino nafte? Pa ostalih rudnin?

Neomejeno jih res nimamo. A ni to logično? Koliko je česa ne vem, ampak neomejeno količino pa res nimamo.

Poleg tega imamo omejeno proizvodnjo, ki lahko proizvede samo omejeno količino dobrin. To je ja jasno.

Število ljudi narašča, a revščina z njo (na žalost) ne upada.

Imamo tudi omejeno hektarjev zemlje, ki mora nahraniti 7 milijard ljudi. Na žalost pa delamo neumnosti, ko zemljo uporabljamo za gojenje rastlin za biogorivo. Ljudje in otroci pa umirajo od lakote.

Ja, nekomu je treba vzet zemljo (avtohtonim prebivalcem), da imajo korporacije večje dobičke, avtohtoni prebivalci pa ostanejo brez zemlje za obdelavo in brez vode (ki jo porabijo za gojenje sladkornega trsa za biogorivo v okolju, kjer je voda že tako in tako dragocena).

Poleg tega za izkop rudnin uničimo ogromno gozdov itd... Poveča se količina odpadkov, ki onesnažuje okolje in vodo. Skratka delujemo neracionalno. In vse to zaradi dobrin, ki jih zahtevamo. Obnašamo pa se, kot da bo zemlja sama vse počistila in kot da lahko gozdovi rastejo hitreje, kot jih sekamo.

Naša potrošnja je hitrejša, kot pa je obnovitvena sposobnost narave. Zdaj si pa predstavljaj še povečano povpraševanje. Bomo zmogli tak tempo?
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Bistri007 ::

Manu je izjavil:

Torej imamo neomejeno količino nafte? Pa ostalih rudnin?

Neomejeno jih res nimamo. A ni to logično?

Ob primerni ceni bomo šli rudariti na našo in druge lune. A je jogurtov omejeno število? Kolikšen je maksimum jogurtov? In ja, nafto se da pridelovati iz rastlin, sonce še ne tako kmalu ugasnilo.
* (omejitev s številom delcev v vesolju je samoumevna. Ampak govor je o praktičnih potrebah človeške potrošnje.)

Manu je izjavil:

Če pa država ne poskrbi za zdravstveno zavarovanje najrevnejšega sloja svojih državljanov, potem taka država počasi propada.

Slovenski sistem in ObamaCare še zdaleč nista omejena na najrevnejših 20%, ampak v ta sistem silita vse. ObamaCare ni Medicaid.

Sicer pa, Manu, nekaj bi te vprašal: zakaj imeti 10+ različnih programov za tiste z nizkimi dohodki: "brezplačno" zdravstvo, "brezplačno" šolanje, "brezplačen" javni prevoz, "brezplačno" kosilo, "brezplačno" XXX... To je v interesu birokratskega razreda, da pušijo denar pri upravljanju teh programov, in v interesu politikov, da se lahko hvalijo z njimi. Zakaj ne bi preprosto dali negativno akontacijo dohodnine tistim z nizkimi dohodki, in si potem sami med komercialnimi ponudniki izberejo ponudnika zdravstvenih storitev, izobraževanja, prevoza, prehrane?

poweroff je izjavil:

To (da moraš nekomu vzet, da lahko nekaj imaš) mislijo Fiedmanovi neoliberalci. Doktrina šoka, pa to. :D

Kdo je Fiedman? Poznaš koga, ki bi sam sebe oklical za neoliberalca? Ta izraz so si izmislili kulturologi in hipiji tipa Chomsky.

Friedman's political philosophy, which he considered classically liberal and libertarian, emphasized the advantages of free market economics and the disadvantages of government intervention and regulation, strongly influencing the opinions of American conservatives and libertarians.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bistri007 ()

gruntfürmich ::

BALAST je izjavil:

Še jaz lahko doma sestavim raketo, ki popelje mačka v vesolje za manj kot 10k €.

grem za 10k€ stavit da ne.:))
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jest10 ::

gruntfürmich je izjavil:

BALAST je izjavil:

Še jaz lahko doma sestavim raketo, ki popelje mačka v vesolje za manj kot 10k €.

grem za 10k€ stavit da ne.:))

Če to ne vključuje povratka živega mačka, je čisto možno>:D

nevone ::

Koliko je česa ne vem, ampak neomejeno količino pa res nimamo.


Pa saj sploh nisem govorila o neomejenih količinah posamezne surovine, če imaš to v mislih.

Govorila sem proti principu, da imaš/pridobiš nekaj lahko samo, če nekomu vzameš.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Bistri007 ::

nevone je izjavil:

Govorila sem proti principu, da imaš/pridobiš nekaj lahko samo, če nekomu vzameš.

Jogurt imaš/pridobiš nekaj lahko samo, če ga nekomu vzameš? Povečano povpraševanje ob isti količini ponudbe prinese do dviga cen. Višje cene povzročijo povečanje proizvodnje in tako se cena spet zniža. Da lahko nekaj imaš, samo če nekdo drug namesto tebe nima velja samo v primeru dražbe, kjer se prodajajo že ustvarjene dobrine.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

nevone ::

Jogurt imaš/pridobiš nekaj lahko samo, če ga nekomu vzameš?


A to mene sprašuješ?

Jaz sem govorila PROTI temu principu.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Bistri007 ::

Nevone, se strinjam. Jaz sem hotel samo poudariti omejeno veljavnost tega koncepta.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

nekikr ::

V trenutku X imamo na svetu Z litrov mleka, katerega lahko porabimo za Y litrov jogurta. Imamo pa 6 milijard ljudi, ki hoče in jogurt in mleko. Če ti zase vzameš 20 litrov mleka in paket jogurtov, potem se količina Z in Y zmanjšata za ta del. In točno toliko manj artiklov je na voljo. Jogurt mogoče ni najboljša primerjava za monetarni sistem, ampak si pa predstavljajte tovarno. Na mesec je na voljo 100€, ki se jih deli na plače. Več kot ima direktor, manj imajo zaposleni. Če postaneš bolj agresiven, da si izbboriš večji tržni delež ali zapolniš kakšno nišo, potem si ali vzel konkurentom ali pa končnim kupcem.

Primerjava z rudarjenjem na luni in številom atomom je neumna, ker živimo sedaj in tukaj. ~200 let nazaj so najbrž mislili, kako bo vsega preveč, ker se je pojavil parni stroj in dinamit (pa kup drugih stvari) a izkazalo se je, da ni nič bolje. Še vedno delamo polovico dneva, še vedno ljudje umirajo od lakote. Za vse pač ni dovolj kapacitet v tem sistemu. Če se gremo nek racionalni komunizem potem se pa vse skupaj spremeni. Ampak dejstvo še vedno obstaja, da tukaj in sedaj dobrine SO omejene. In praviloma bolj kot je dobrina omejena, dražja je. Lesa je povsod dovolj, ga dobiš na pol zastonj. Zlata je bistveno manj in stane temu primerno več. Sedaj pa mi pokažite eno stvar, ki jo dobim zastonj, ker je imamo neomejeno. Tukaj in sedaj, ne čez 500 let zaradi rudarjenja na luni, ki bo vsem ljudem prineslo zaslužen počitek in priložnost, da se cele dneve ukvarjajo s samim sabo in višjimi cilji, brez skrbi, dela in ostali tegob današnjega časa. Saj veste, identično kar je parni stroj naredil za nas. Oh, wait...

Thomas ::

Ne. NIKOLI ni vsega preveč. Vsaj ne v razmerah človeške družbe. Zato je vsako govorjenje proti "potrošništvu" mimo.

Vendar v trenutkih pomanjkanja jogurta lahko kupuješ mleko in prodajaš jogurt.

Če ni mleka tudi ni, futraš kravo.

Če sena ni, ga sadiš v kleti, kakor nekateri eno drugo zelišče, se ne spomnim katero že.

Če ni elktrike za osvetljevanje sena, oziroma je ta predraga, voziš alge iz Avstralije.

Karkoli pač, kar je možno početi s profitom.

To je ves smisel in rezon kapitalizma. Izkoristiti pomanjkanje in vskočiti tam.

Včasih tega ne narediš v 14 dneh, ampak v precej daljšem času.

Vendar vedno je neko pomanjkanje nečesa, ki čaka na inovativneža ki vstopi in ga (vsaj deloma) zapolni, s svojo ponudbo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Bistri007 ::

Če je pomanjkanje jogurta, Nekikr postavi jogurt fabriko in zasluži mastne denarje.

Jaz sem napisal:

Bistri007 je izjavil:

Ob primerni ceni bomo šli rudariti na našo in druge lune. A je jogurtov omejeno število? Kolikšen je maksimum jogurtov? In ja, nafto se da pridelovati iz rastlin, sonce še ne tako kmalu ugasnilo.
* (omejitev s številom delcev v vesolju je samoumevna. Ampak govor je o praktičnih potrebah človeške potrošnje.)

Ti si kot odgovor napisal:

nekikr je izjavil:

Primerjava z rudarjenjem na luni in številom atomom je neumna, ker živimo sedaj in tukaj.

Lahko to prosim obrazložiš?
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

SpaceX bo prve ljudi v vesolje peljal prihodnje leto

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
54283 (3850) Marvin
»

Bliža se dan, ko bo NASA spet vozila ljudi v vesolje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5419692 (16900) Unknown_001
»

Indija preizkusila prototip svojega raketoplana

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
249754 (7835) Dr_M
»

Boeing in SpaceX bosta vozila ljudi v vesolje, prvi tudi turiste

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
188561 (6407) BigWhale
»

Aprila prvi komercialni polet na ISS

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
84867 (3494) Invictus

Več podobnih tem