» »

Kanadski ISP-ji poročajo o uspehu "three-strikes" opozoril, hujši ukrepi nepotrebni

Pam Dinsmore (Rogers) in Craig McTaggart (Telus) med zaslišanjem pred parlamentarno komisijo za prenovo avtorskega prava

Pam Dinsmore (Rogers) in Craig McTaggart (Telus) med zaslišanjem pred parlamentarno komisijo za prenovo avtorskega prava

Slo-Tech - Kanadski parlament razpravlja je razpravljal [1] o predlogu reforme avtorskopravne zakonodaje (zakon C-32, wiki, besedilo). Predlog zadeva številna pereča vprašanja v danajšnji digitalni dobi, od lastne reprodukcije in nadomestil zanjo, tehničnih ukrepov (digital locks po njihovo), pa do vloge ponudnikov interneta pri varovanju avtorskih pravic. No, ISP-ji so zadevo vzeli resno in na zasedanje parlamentarnega odbora [2] prišli dobro pripravljeni, na svojem blogu poroča znani kanadski pravni strokovnjak Michael Geist.

Sedanja ureditev temelji na neformalnem dogovoru med nosilci avtorskih pravic (založbe) in ponudniki interneta (ISP-ji), imenovanem notice-and-notice sistem. Založbe najamejo računalniške strokovnjake, da se povežejo v p2p omrežja in zberejo IP naslove posameznikov, ki delijo njihove zaščitene vsebine. IP-je zatem pošljejo ISP-jem, ki jih povežejo z naročniškim računom in na e-poštni naslov slednjega posredujejo založbino opozorilo glede kopiranje (notice). Praviloma bo opozorilo prebral eden od staršev in se pogovoril z mularijo, nakar bo kršitev prenehala. V kolikor se to ne zgodi, založbe ob naslednjem zbiranju IP-jev znova zabeležijo njihov naslov in ISP je primoran poslati še drugo, tretje oz. še poznejše opozorilo. Strožje sankcije, ko jih poznajo v ZDA (notice and takedown) oz. v Franciji in Veliki Britanji (notice and termination), niso predvidene. Založbe jih predlagajo v novem predlogu zakona, ISP-ji pa odgovarjajo, da je na podlagi 10-letne prakse z obvestili zaključiti, da so ta izjemno učinkovita in da strožje sankcije niso potrebne.

Pamela Dinsmore (na sliki, levo), pravnica podjetja Rogers, enega večjih ponudnikov interneta v državi [3], je na seji komisije predstavila statistične podatke. Samo lansko leto naj bi tako odposlali več kot 200.000 opozoril, namenjenih vsega 5% njihovim uporabnikov. Petindevetdeset odstotkov naročnikov naj torej ne bi delilo avtorsko zaščitenih vsebin po internetu (oz. jim založniki po 10 letih tega niso uspeli očitati), kar je bistveno bistveno več od pogosto videnih ocen založniške industrije. Dalje, velika večina od teh 5% naj bi s kršitvijo odnehalo najkasneje po 2. oz 3. opozorilu, kar je vidno tako, da ISP-ji od založnikov več ne dobijo prijave za isto osebo. Vsega devetina od 5% njihovih naročnikov naj bi konsistentno kršilo avtorske pravice, tako velik osip pa kaže, da sistem očitno deluje in da nadaljnji, strožji ukrepi niso potrebni (načelo sorazmernosti). Tistih par sto naročnikov, ki s kršitvijo nadaljuje tudi po prejemu 3. opozorila (rekord sta dve gospodinjstvi z 32 opozorili), se lahko posebej preganja pred sodiščem.

Predlog je zaradi padca vlade [1] trenutno mrtev, se bo pa diskusija sigurno še nadaljevala.


[1] Minuli petek je bila vladi izglasovana nezaupnica, zato bodo maja predčasne volitve. To je že tretja zaporedna novela tega zakona, ki je življenje končala na tovrsten način.

[2] 19. zasedanje komiteja za zakon C-32 je potekalo 22. marca, zapisnik je še v pripravi. Posnetek sicer že je na voljo in je vreden ogleda navkljub dvourni dolžnini. Usmerite svoj VLC (Open -> Open Network) na naslov mms://hocca.wmod.llnwd.net/a4502/e1/2011/2011-03/00021393.wmv  .

[3] Rogers je, tako kot še kar nekaj kanadskih ISP-jev, prisoten tudi kot mobilni in kabelski operater, obenem pa izvajajo tudi lastno produkcijo vsebin. Posledično imajo interes na obeh straneh enačbe - kot ISP za zaščito potrošnikov - plačnikov, in po drugi kot dobavitelj vsebin za zaščito le-teh.

64 komentarjev

strani: « 1 2

digitalcek ::

Zlati časi nabiranja hrane za zimo na travnikih, livadah, in to v količinah, ki zadostujejo za najmanj 100 zim - OČITNO odhajajo. Na tak, ali na drugačen način. Z sistemom treh opozoril, z opomini, kakorkoli...

Za mnoge avtorje pa počasi SPET prihajajo časi, ko bodo lahko VSAK MESEC poravnali položnice, šli za 14 dni na dopust in si celo enkrat na dve leti (tako kot mnogi drugi, ampak kreativno nesposobni Slovenci) mogoče kupili nov avto.

Pyr0Beast ::

Nope.

Zlati časi odprtokodnih in prostodostopnih sistemov šele dodobra prihajajo. Avtorski sistem se pomika proti smetišču že zadnjih 50 let.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SkipEU ::

digitalcek
a ti res misliš, da bi več ljudi kupovali nezanimive izvajalce, če piratstva ne bi bilo? Poglej si PS3, preden so ga shekali - katastrofalne prodajne številke, kljub temu, da piratstvo ni bilo možno.

Zlati časi so minili, ker imajo danes ljudje internet, kjer se lahko pred nakupom o izdelku pozanimajo in jih je zato težje nategniti, da kupijo klump. Včasih so v trgovinah pač kupovali na slepo, na podlagi naslovnice, reklame, ...

Lady Ga-ga navkljub internetu in piratstvu vseeno zasluži 60 milijon dolarjev na leto. Kdor zna, pač zna. Ostali pa iščejo izgovore ...

blackbfm ::

@digitalcek moraš malo širše pogledat situacijo

Problem je bolj v tem da založba pobere večino denarja (in ravno oni so tisti ki se najbolj stalno bunijo), avtor pa ima od prodanih albumov bolj kot ne samo drobiž (procentualno gledano)..zato se dobrim kvalitetnim avtorjem tut jebe za prodane cdje, zdaj nekateri celo izdajajo komade popolnoma zastonj mimo založbe.

Pirastvo je sicer odlična zastonj reklama in zvišuje ceno koncertne vstopnice ter prav tako št. obiskovalcev, kar pa je lahko samo odlično za avtorja:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

ingo ::

digitalcek je izjavil:

Za mnoge avtorje pa počasi SPET prihajajo časi, ko bodo lahko VSAK MESEC poravnali položnice, šli za 14 dni na dopust in si celo enkrat na dve leti (tako kot mnogi drugi, ampak kreativno nesposobni Slovenci) mogoče kupili nov avto.
NOT!:))

Povej mi za 3 slovenske glasbenike, ki so v letošnjem letu izdali CD z vsaj 12 NOVIMI in AVTORSKIMI skladbami, in katerih CD priporočaš za nakup, ker je res KVALITETEN!!! 8-O

Matthai ::

Zelo dobra novica. To bo namreč spodbudilo razvoj anonimizacijskih sistemov, posledično pa bo lovljenje kršiteljev postalo ZARES nemogoče.
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

kitaj ::

Zanimive številke. Se pravi, da naj bi povprečno kanadsko gospodinjstvo vsak mesec nakupilo za 160$ glasbe. Povprečen uporabnik pa dobrih 60$.
Torej naj bi vsako gospodinjstvo v Kanadi na mesec kupilo 8 CD-jev (20$/CD) oz. 160 skladb (1$/skaldbo), vsak uporabnik pa 3 CD-je ali 60 skladb.
IMHO so to bolj pobožne želje založnikov, kot pa realno stanje.
link | link

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kitaj ()

Putr ::

@digitalcek Kot je že nekdo rekel, problem avtorjev niso pirati, ampak "middleman" torej založniki. Pred kratkim sem zvedel (nepreverjeno) informacijo da naj bi člani skupine siddharta, po svojem najbolj uspešnem albomu (ki naj bi bil tudi najbolj prodajan v Sloveniji?) še vedno bili redno zaposleni.

Najbolj žalostno je to da na eni strani ljudje rečejo "Jah sej je pa avtor kriv k je tako slabo pogodbo podpisal", v naslednjem dahu pa "Avtorji ne zaslužijo dovolj ker folk piratizira in ne kupuje". Sploh ne bom razlagov zakaj je to debilno, za kvalitetne avtorje je denarja dovolj, samo problem je k ga založbe vsega poberejo.

Zdej samo če bi folk razumu da ni "copyright" ampak "copying monopoly" bi blo vse lažje.

Daniel ::

Glasba se tako ali tako počasi seli na internet, imamo na izbiro ogromno internetnih radijskih postaj, streaming servisov (pri nas še bolj malo), youtube...

Sicer ko sem bil mlajši sem pač kupil CD, ker mi je bila neka skladba všeč, na žalost je bilo ostalih 10 poden.

Sedaj se raje odpravim na koncert, kjer izvajalci ponavadi igrajo svoje največje uspešnice. S koncerti bodo kvalitetni izvajalci brez problema preživeli, založbe pa lahko zaradi mene že danes propadejo.


@digitalcek Če Murko ne more plačati položnic je to zaradi tega ker bi njegove skladbe na veliko piratizirali ali zato ker je nesposoben?
LP
Daniel

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Daniel ()

digitalcek ::

Putr je izjavil:

@digitalcek Kot je že nekdo rekel, problem avtorjev niso pirati, ampak "middleman" torej založniki. Pred kratkim sem zvedel (nepreverjeno) informacijo da naj bi člani skupine siddharta, po svojem najbolj uspešnem albomu (ki naj bi bil tudi najbolj prodajan v Sloveniji?) še vedno bili redno zaposleni.
Najbolj žalostno je to da na eni strani ljudje rečejo "Jah sej je pa avtor kriv k je tako slabo pogodbo podpisal", v naslednjem dahu pa "Avtorji ne zaslužijo dovolj ker folk piratizira in ne kupuje". Sploh ne bom razlagov zakaj je to debilno, za kvalitetne avtorje je denarja dovolj, samo problem je k ga založbe vsega poberejo.


Odgovarjam edino tebi, ki si edini neobremenjeno in kolikor toliko realno komentiral situacijo.

Najbrž oba veva, da pri spletnih krajah in piratizaciji ne gre samo za glasbo. Me pa moti, ker se pri glasbi (pravzaprav posod!) pirati vtikajo v odnose med avtorji in založbami.
Se vi aktivno vtikate v odnos dveh sosedov v vašem bloku, ki se ne moreta dogovoriti zaradi hrupa, ali česa drugega? Prepričan sem, da njun odnos NI vaša stvar.

In kakšen je vaš nasvet pri flmih (kjer ni založb)? So le producenti in studii, ki filme snemajo in distributerji, ki uvažajo kopije, jih dajejo v kinodvorane in pozneje prodajajo pravice TV postajam.

Še bolj pa me zanima vaš nasvet glede pornografije, ki gre zanesljivo v maloro.
Pravi odgovor ni: pornografija me itak ne zanima. Še vedno (tako mnoge statistike) pornografija zanima več kot 70% moških. Ki si večinoma vzamejo s spleta, kar jih zanima, seveda brezplačno.

Je rešitev za pornografijo podoben model, kot ga predlagate pri glasbenikih? Mega huk na stadionu ali v dvorani v Stožicah?

Dajmo biti samo malce odkriti. Ste pripravljeni dati 15 evrov za dve uri seksanja nekih več ali manj no name jebačev? Seveda niste, ko pa imate na spletu izbiro contenta Stožice x miljon.

So tudi pri pornografiji krive založbe (ki jih na tem segmentu praktično ni)?

In ko boste napisali: ko hebe glasbo, Hollywood, ter pornografijo, bom napisal: ko hebe uporabike spleta, ki vlečejo dol toliko časa, da jim za vse večne čase onemogočijo dostop...

Zgodovina sprememb…

Azgard ::

Počasi se bo ukinjalo založnike, in bodo samo še "distributerji avtoskih del". In bo avtor lepo z vsakim distributerjem podpisal pogodbo in je to to. Recimo iTunes, namesto zdejšnega stanja, ko založniki se pečkajo z iTunes, se bodo avtorji direktno z iTunes,Google Muyic,Amazon, itd...

BigWhale ::

Zaloznikov se ne bo ukinilo. Kdo bo pa poskrbel za reklamo in promocijo?

WarpedOne ::

Zelo dobra novica. To bo namreč spodbudilo razvoj anonimizacijskih sistemov, posledično pa bo lovljenje kršiteljev postalo ZARES nemogoče.

Optimist.
Bo pač razvoj tazga sistema enako kriminalno dejanje, kot postavitev torrent search strani.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Brane2 ::

Ne vem kolk bojo potrebni v novem sistemu.

A gledaš recimo Pioneer One ?


Takih bo čedalje več...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Azgard ::

BigWhale je izjavil:

Zaloznikov se ne bo ukinilo. Kdo bo pa poskrbel za reklamo in promocijo?


Sami? Obrtnik/firma si tudi sam zrihta reklamo če jo rabi. Veš kok smešno bi bilo, da bi se uvedlo založnike za obrtnike, ki bi jim potem oglaševali, pa sami prodajali strankam.

In čist isto smešni so založniki pri glasbenih obrtnikih. Z to razliko, da je trg malo bolj kompliciran,pa za njih založniki administracijo opravljajo. Z selitvijo vsega na internet avtorju ne bo lažjega, kot preprosto narediti avtorski account na vseh spletnih servisih. Konec koncev lahko samo navede transakcijski račun pa klikne accept na pogoje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azgard ()

kitaj ::

digitalcek je izjavil:

Se vi aktivno vtikate v odnos dveh sosedov v vašem bloku, ki se ne moreta dogovoriti zaradi hrupa, ali česa drugega? Prepričan sem, da njun odnos NI vaša stvar.

Dokler me pustita pri miru, se ne vtikam. Če pa bi mi rada zaradi svojega nesporazuma zaračunala 10€ davka na vodovodne cevi, po katerih se širi njun hrup, potem pa se bom vtikal.
Za industrijo, ki kuje take "izgube" pa mi prav zares ni mar.

Gavran ::

digitalcek je izjavil:

Zlati časi nabiranja hrane za zimo na travnikih, livadah, in to v količinah, ki zadostujejo za najmanj 100 zim - OČITNO odhajajo. Na tak, ali na drugačen način. Z sistemom treh opozoril, z opomini, kakorkoli...

Za mnoge avtorje pa počasi SPET prihajajo časi, ko bodo lahko VSAK MESEC poravnali položnice, šli za 14 dni na dopust in si celo enkrat na dve leti (tako kot mnogi drugi, ampak kreativno nesposobni Slovenci) mogoče kupili nov avto.


Optimist - a ti RES misliš da bi za vsak prenesen izdelek dejansko prodal enega??? Daj zbudi se - tisto kar je dobro se proda tako ali tako (in je ponavadi piratstvo za te izdelke reklama) kar je pa pofl pa nihče ne bo kupil (in če ne bo piratov, nihče ne bo vedel za take zadeve)
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Matthai ::

WarpedOne je izjavil:

Zelo dobra novica. To bo namreč spodbudilo razvoj anonimizacijskih sistemov, posledično pa bo lovljenje kršiteljev postalo ZARES nemogoče.

Optimist.
Bo pač razvoj tazga sistema enako kriminalno dejanje, kot postavitev torrent search strani.

Dvomim. Ni namreč razumne podlage za kaj takega. Kot tudi ni razumne podlage za pregon razvijalcev Torent protokola. Recimo ta teedn se je zgodil zanimiv primer.

It seems that Newzbin, an usenet indexing website, has activated a Tor hidden service for its web interface, following fears that its domain name would be filtered at DNS level.

The newzbin hidden site: http://sc3njt2i2j4fvqa3.onion

(Zadevo lahko pogledaš preko http://tor2web.org/, če nimaš Tor-a).
Zloraba oblasti, avtokracija in tema nikoli ne pridejo hipoma, vedno je vmesno
obdobje mračenja, ko se dan preveša v noč; biti moramo pozorni opazovalci
okolja in varuhi luči, da ne postanemo nemočni ujetniki teme. --W. Douglas

BigWhale ::

Azgard je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Zaloznikov se ne bo ukinilo. Kdo bo pa poskrbel za reklamo in promocijo?


Sami? Obrtnik/firma si tudi sam zrihta reklamo če jo rabi. Veš kok smešno bi bilo, da bi se uvedlo založnike za obrtnike, ki bi jim potem oglaševali, pa sami prodajali strankam.


Kako sami? Dandanes za reklamo skrbijo reklamne agencije. Meni se zdi, da bodo zalozniki sli v smer da bodo postali reklamne agencije in providerji 'digitalne distribucije'.

Mavrik ::

Saj točno to so že zdaj. Poleg tega za avtorje rihtajo distribucijo in prodajo njihovih medijev z vsemi trgovskimi verigami, nekaj kar očitno mulci tule ne razumejo kako "zabavno" je če moraš delati sam.
The truth is rarely pure and never simple.

Grey ::

Mavrik je izjavil:

Saj točno to so že zdaj. Poleg tega za avtorje rihtajo distribucijo in prodajo njihovih medijev z vsemi trgovskimi verigami, nekaj kar očitno mulci tule ne razumejo kako "zabavno" je če moraš delati sam.

In komu moraš karkoli rihtati, če samo svoj nov software butneš gor na spletno trgovino a la Steam ipd?? Distribucija je internet (ena skrb manj za založnike), prodaja medijev v trgovine ni potrebna (še ena skrb manj za založnike), trailerje lahko delajo po avtorskih pogodbah z uporabniki z interneta (npr. za Lock On/Black Shark je AMRAAM napravil zelo dobre trailerje). Pač tile koncepti so danes preživeti, it's time to move on. Bigger and better things await...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

digitalcek ::

Grey je izjavil:

Pač tile koncepti so danes preživeti, it's time to move on.


No, preživeto je tudi razmišljanje velike večine uporabnikov spleta, ki šljakajo 250 ur mesečno za 600-800 evrov, da ni prav:

- da avtor z eno samo usrano skladbo (ki jo je napisal v treh minutah in je postala hit), zasluži recimo toliko (tantieme), kot šljakar v 2500 urah dela.

- da avtor z enim samim usranim albumom zasluži toliko, kot šljakar ne bo zaslužil v celem njegovem lajfu

Da se vtikate v odnose avtorjev in založb še nekako poskušam razumeti, da pa ne morete ozavestiti, da je nekdo lahko tako dober (to itak potrdi trg), da z enim projektom zaluži za leto, ali deset let brezdelja - tega pa ne razumem.

Da pa je nekdo (čisto mimogrede) kupil družbeno stanovanje (Jazbinškov zakon) za 10.000 mark, in ga nato čez 8 let prodal za 150.000 evrov, to pa vas ne moti... In niti eden še na niti enem slovenskem forumu ni predlagal, da bi takemu tistih 145.000 zlahka in brez dela zaluženih evrov obdavčili z 30%, ali 50%...

Moti vas (le) dohodek, pridobljen z znanjem, avtorstvom, odrekanjem.

Kar se tiče avtorstva in morebitnih zaslužkov, povezanim s tem torej: Kuba. Politika enakih želodcev. Smetar vs. uspešen avtor - razmerje plače (dohodka) največ 1:2.

V gospodarstvu pa vam razmerje smetar:Šrot, ki je najbrž večje od 1 : 10.000 ni problem?
Mimogrede, oba sta NEavtorja. In Šrotu NI porebno nenehno (zaradi tehnologije) iskati novih modelov. Modeli lastninjenja so znani in se ne spreminjajo.

Zanima me tudi, kdo vam je uspel tako prežarčiti glave, da vidite kot edine sovražnike ljudstva, pijavke in krvosese LE avtorje?

Zgodovina sprememb…

CoolBits ::

Avtorje? Založbe misliš verjetno?

digitalcek ::

CoolBits je izjavil:

Avtorje? Založbe misliš verjetno?


Mislim na docela neprimeren odnos velike večine uporabnikov spleta do AVTORJEV. In zavist, če kakšen avtor v Sloveniji zasluži več, kot mezdni delavec.

O razmerjih avtor/založba pa se bosta pogovorili omenjeni strani. Brez sugestij nepoznavalskih nekreativcev - šljakarjev.

In brez glupih pripomb tipa:

- kaj pa sploh še rabimo založbe
- kaj pa avtorji mislijo, da so: da jim bo kdo plačeval produkte (če že moramo plačevati pivo, ker drugače pač ne gre)...
- piraterija je avtorjem v veliko podporo, brez nje bi že propadli
- vsi avtorji so itak za en penis
- avtorji zaslužijo še preveč (če zaslužijo več kot šljakar)
- avtorska pravica naj traja največ mesec dni, potem pa naj bo tvoje - MOJE

BigWhale ::

Grey je izjavil:

Mavrik je izjavil:

Saj točno to so že zdaj. Poleg tega za avtorje rihtajo distribucijo in prodajo njihovih medijev z vsemi trgovskimi verigami, nekaj kar očitno mulci tule ne razumejo kako "zabavno" je če moraš delati sam.

In komu moraš karkoli rihtati, če samo svoj nov software butneš gor na spletno trgovino a la Steam ipd?? Distribucija je internet (ena skrb manj za založnike), prodaja medijev v trgovine ni potrebna (še ena skrb manj za založnike), trailerje lahko delajo po avtorskih pogodbah z uporabniki z interneta (npr. za Lock On/Black Shark je AMRAAM napravil zelo dobre trailerje). Pač tile koncepti so danes preživeti, it's time to move on. Bigger and better things await...


Na steamu se nisem videl opcije za upload. A mi poves kako moj software gor butnem za distribucijo?

In kdo bo na MTV spravil moj video spot. Ali pa, kdo mi bo placal nekaj 1000 dolarjev da svojo igro predstavim na sejmu E3?

Kdo bo tisocim on-line medijem poslal promo material, da bodo pisali o moji igri/programu/glasbi? Saj naceloma lahko to jaz sam pocnem, samo kdo bo pa namesto mene razvijal software oziroma pisal glasbo?

CoolBits ::

digitalcek se motiš. Nikogar ne motijo avtorji ampak založbe... one lobirajo neumne zakone v škodo vseh.

Ne more pa avtor pričakovat, da bo od enega komada, ki ga naredi v enem mesecu recimo, služil celo življenje halo?
Naj dobi 2000€ za mesec dela... pol pa naj dela naprej... če ne gre naj najde kaj drugega za delat.
Založbe bi pa rade za en komad pobirale še več...

blackbfm ::

Ne more pa avtor pričakovat, da bo od enega komada, ki ga naredi v enem mesecu recimo, služil celo življenje halo?


Zakaj ne? Res ne štekam.

CoolBits ::

Ker če bi to šlo bi vsi tako delali. Pa založbam ne bi bilo potrebno lobirat za neumne zakone.

blackbfm ::

Vsi (=večina) niso sposobni da bi jim uspevalo na tak način, pa naj bo katerokoli področje. So pa izjeme. Ne razumem pa zakaj tebe boli, če nekdo služi na tak način.

CoolBits ::

Mene prav nič ne boli... in tisti, ki jim uspeva tak način, vso srečo še naprej... njihovi izdelki so vredni denarja.

Ampak tisti, ki jim pa ne uspeva pa jokajo kako so poredni pirati... no sej se najdejo tudi uspešni, ki jokajo... ampak teh je malo.

Pyr0Beast ::

Nekateri pač malo preveč sanjajo, da bodo s par fotografijami/komadi/knjigami lahko preživljali celotno družino.

Ko boste dokončno uničili pirate in prihodki zaradi tega ne bodo nič večji boste šli na hobijistične pisce, fotografe in skladatelje, češ da vam kradejo delovna mesta.

Get a real job.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

digitalcek ::

CoolBits je izjavil:

digitalcek se motiš. Nikogar ne motijo avtorji ampak založbe... one lobirajo neumne zakone v škodo vseh.
Ne more pa avtor pričakovat, da bo od enega komada, ki ga naredi v enem mesecu recimo, služil celo življenje halo?
Naj dobi 2000€ za mesec dela... pol pa naj dela naprej... če ne gre naj najde kaj drugega za delat.
Založbe bi pa rade za en komad pobirale še več...


Ne gre zato, da avtorji motijo uporabnike, ampak da uporabniki NE razumejo, da je pri zaslužku avtorjev možen razpon od 10 evrov mesečno do 100.000 evrov (in več) mesečno. No limits!

Uporabniki zblojeno mislijo, da če so oni brez denarja, naj bodo brez denarja še avtorji. Te ZBLOJENE logike ne razumem. Še v Jugoslaviji - celo ne v SSSR - NISO imeli vsi enakih dohodkov...

In kar je najhuje, avtorstvo je danes mladim en penis vredno. O kriterijih mlade generacije pa raje ne bi začel pisati, da me ne bodo banali...

Pisanje (mlajših) uporabnikov spleta v stilu: ni vredno, ne dam, izjave, da poslušanje vse glasbe, ki je bila ever napisana, ni vredno 5 evrov, pomeni, da nimajo niti osnovnega spoštovanja do sočloveka, ki tvega s tem, da je avtor, če hočete "umetnik".

Avtor, ki mu kradejo je na spletu v dosti slabšem položaju kot klošar na ulici. Klošarju nekateri ipak spustijo kovanček v stegnjeno dlan. Avtorju pa nič. Ko ga hebe, tepca. Naj dela kot entuziast, ne pa, da želi (za)služiti.

In ravno avtor, ki veliko tvega v primerjavi z lagodno službo v državni upravi ima ravno zaradi navedenih razlogov absolutno pravico:

- da postavi svojemu delu ceno, katera se mu zdi primerna.
- da ne dovoli, da se mu delo (če tega noče) piratizira, kamorkoli uploada, downloada, nekontrolirano poljubno seli po spletu (kot zapuščen cucek brez gospodarja). Še posebej zato, ker se točno ve, kdo je gospodar vsebine, o kateri govorim.
- končno ima tudi pravico (pogosto celo žalostno perspektivo), da v primeru svoje nekvalitete žalostno propade, če hočete: crkne. Kar je sicer prav. Ampak naj ga v bankrot spravi lastna nekvaliteta, ne pa to, da konzumenti njegove vsebine ne plačajo za ogled niti usranega centa.

Žalostno je, da ta tehnologija omogoča, da z njegovim delom upravljajo vsi drugi, samo on ne. In da služi bedno, ali pa sploh ne.

Če si kipar, daš kip v galerijo na prodajno razstavo, galerija je zavarovana z alarmom. Kip ostane tam. Če pa ga spizdijo, še bolje: zavarovalnica povrne galeriji/avtorju stroške, ne samo za material, ampak tudi za av. delo kot tako. Niti prodal ga nisi, pa si dobil denar... :)

Na spletu tega ni, uploadana (in ukradena) glasba je (po logiki piratov) kao vaba za ogled koncertov.

Uploadane fotografije naj bi služile promociji fotografov. Kot da to, da delaš recimo za National Geografic ni dovolj dobra referenca.

Uploadani porniči pa naj služijo promociji snemalca, režiserja in modelov, kajne? Da jih ne bo nihče kupil, ampak jih bodo odgledali in komentirali: brezveze. Mi lahko kdo pove, kaj imajo od takega načina avtorji? Prst v rit!

Uploadani odlomki filmov (ali kompletne verzije) pa služijo po vašem temu, da je obisk v kinomatografih stokrat večji, kot bi bil sicer...
Ojoj, kot da v nobenem časopisu, ali na spletni strani, ki recenzira filme, ni moč prebrati recenzije filma. Poleg pa še nekaj deset mnenj gledalcev, ki so film že videli. Je treba res dodati zraven še kompletno verzijo filma, pa tudi back stage posnetke, posnetke iz puba, kjer so ga zvečer pili in posnetke, kjer je režiser nategnil glavno igralko (in kamermana v rit).

Takale pričakovanja konzumentov spletne ponudbe so, najmanj kar lahko rečem, BOLNA!
In kar je najbolj pomembno: zelo škodljiva za kreativnost avtorjev, ki se jim omenjene kraje dogajajo dnevno.

CoolBits ::

Kot kaže imaš ti kot avtor malo drugačen pogled na stvar. Bi ti na dolgo razlagal, da se motiš ampak verjetno nima smisla.
Jaz bi rad videl, da piratstvo izgine, da pol vidite kako hitro bi avtorji in založbe cepale... bi blo zanimivo.

Mehmed ::

Dej skrajsaj nakladanje digitalcek ali pa vsaj manjkrat enter stisni, da ne rabimo tok scrollat. ;)

Drugace pa ce ti bo kaj lazje, sahisti so tudi ustvarjalci. Dva odigrata partijo, ta se zapise in konca na netu. Ce je dobra jo bojo vtikali v knjige se sto let po tem, v casopise in na tv. Folk jo bo preigraval, analiziral, se ucil na njej.

Ko bojo njim kej kompenzirali bom mogoce cutu socutje do zalozb, zaenkrat ni lih pretirano.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mehmed ()

digitalcek ::

CoolBits je izjavil:


Kot kaže imaš ti kot avtor malo drugačen pogled na stvar. Bi ti na dolgo razlagal, da se motiš ampak verjetno nima smisla.
Jaz bi rad videl, da piratstvo izgine, da pol vidite kako hitro bi avtorji in založbe cepale... bi blo zanimivo.


Aha, v današnjih časih bi avtorji cepali. Ker ne bi (po tvojem) nihče nič kupil. Seveda ne, ker ste se navadili, da je glasba (pa tudi ostalo) na spletu zastonj.

25 let nazaj niso cepali niti slučajno. Zato, ker še ni bilo spleta. In je BILO POPOLNOMA NORMALNO, da si album kupil, če si ga hotel poslušati.

Marjan Smode je prodal album (še na avdio kaseti) z naslovom Jožica (in to praktično samo v Sloveniji) 120.000 kosov. In zaslužil LE Z ENIM ALBUMOM najmanj zdajšnjih 60.000 evrov. Zaslužil takorekoč iz studia!
Brez da se na veliko prostituira po zadružnih domovih, gasilskih veselicah in brezplačnih koncertih...

In če daste danes za kakšno karto 20 evrov, ali bog ne daj 45 evrov, vas oblije smrtni pot in vas voha kap od silne cifre. In pravite, da bi bilo 5 evrov največ, kar ste pripravljeni dati za koncert.

A patike za 150 evrov pa niso problem? OGABNO razmišljanje!

Zgodovina sprememb…

techfreak :) ::

In je BILO POPOLNOMA NORMALNO, da si album kupil, če si ga hotel poslušati.

Tudi zdaj je, čeprav nakupovanje albumov izpodriva nakupovanje skladb.

CoolBits ::

Ja včasih si MORAL kupit celo kaseto... danes pa dobiš samo komad, ki ti je všeč.

Pyr0Beast ::

Marjan Smode je prodal album (še na avdio kaseti) z naslovom Jožica (in to praktično samo v Sloveniji) 120.000 kosov. In zaslužil LE Z ENIM ALBUMOM najmanj zdajšnjih 60.000 evrov. Zaslužil takorekoč iz studia!


Kot da včasih nisi mogel presneti kasete ?

Št: Prodanih albumov

1. Bepop- Bodi zvezda (38.706)

2. Čuki- Zanzibar (36.873)

3. Čuki- Čuki in krokodilčki (36.822)

4. Korado & Brendi- Mustafa (29.985)

5. Siddharta- Rh (29.700)

6. California- Še 1000 kilometrov (29.235)

7. Vlado Kreslin- Kreslinčice (28.861)

8. Game Over- Igra za dva (26.995)

9. Čuki- Ferrari polka (26.995)

10. Korado & Brendi- Hej Slovenija (26.841)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

amigo_no1 ::

Smode je bil na sceni 1 desetletje prej kot vsi ostali s tega seznama.

digitalcek
25 let nazaj niso cepali niti slučajno. Zato, ker še ni bilo spleta. In je BILO POPOLNOMA NORMALNO, da si album kupil, če si ga hotel poslušati.

Marjan Smode je prodal album (še na avdio kaseti) z naslovom Jožica (in to praktično samo v Sloveniji) 120.000 kosov. In zaslužil LE Z ENIM ALBUMOM najmanj zdajšnjih 60.000 evrov. Zaslužil takorekoč iz studia!
Brez da se na veliko prostituira po zadružnih domovih, gasilskih veselicah in brezplačnih koncertih...

Odloči se če so ali niso cepali :D.

Da res, ni bilo neta, si pač snemal direktno iz radia (na kaseto).
Piratiziralo se je vedno, le oblika je bila drugačna.

Verjel ali ne, glasbeniki raje nastopajo kot tičijo v studiu -> prostituiranje ?!
Kdor nima rad odra sploh ne postane glasbenik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: amigo_no1 ()

digitalcek ::

Pyr0Beast je izjavil:


Kot da včasih nisi mogel presneti kasete ?



Seveda si kaseto lahko presnel. Če je takrat ne bi mogel, bi Smode prodal 200.000 kosov... :)

Ampak takrat NI CELA SLOVENIJA razmišljala, kako bo pevca spiratizirala (in okradla), ker je itak za en penis avtor!
120.000 prodanih kosov dokazuje, da so le redki mislili, da je slab avtor.

Kar je bistvena razlika v primerjavi z današnjo situacijo, ko 95% uporabnikov razmišlja, da so vsi slovenski avtorji za en penis avtorji!

Kot da so naenkrat vsi postali specialisti za glasbo in vsi končali akademijo za glasbo. Klošarji grdi skopuški!

digitalcek ::

amigo_no1 je izjavil:

Smode je bil na sceni 1 desetletje prej kot vsi ostali s tega seznama.


Popolnoma drži!

Ampak tile z seznama niso niti slučajno zaslužili po 60.000 evrov, tile danes pa NITI SLUČAJNO ne zaslužijo ušivih 6.000 evrov.

Da ni ogromne razlike v takratnih in današnjih dohodkih glasbenikov? Sa malo sprenevedamo? Ali nočemo sprejeti krutih dejstev?

CoolBits ::

Čaki malo... ljudi je vedno enako in vedno manj denarja je... avtorjev pa vedno več.
Menda ja ne pričakuješ, da bodo vsi avtorji služili danes, kot je samo eden služil včasih?

Mehmed ::

digitalcek je izjavil:


Kar je bistvena razlika v primerjavi z današnjo situacijo, ko 95% uporabnikov razmišlja, da so vsi slovenski avtorji za en penis avtorji!


Ce so mi za en penis jih tud piratiziram ne, ergo ni problema ane.

Tear_DR0P ::

@digitalcek - problem je v tem, da je tebe tako zelo težko brati, da še mene mine do zagovarjanja avtorjev, pa jih imam načeloma rad.

no malo je problem tudi v tem, da so nekateri nosilci avtorskih pravic požrešni (spomni se na forever minus a day predlog), da so za zadoščenje svojih pravic pripravljeni grobo kršiti določene temeljne pravice ljudi in da s svojo korporacijsko logiko preskakujejo ograde legalnosti v imenu boja proti kršitvam avtorskih pravic. to je malce podobno kot privateering na karibskih vodah, kjer so določeni kapitani dobili od kralja dovoljenje, da lahko piratizirajo vse ladje, ki ne plujejo pod pravo zastavo.

res pa je, da imaš na drugi strani polno razvajene mladine, ki bi svoje najljubše avtorje raje poslala v gulag kopati jarke, kakor da bi jim plačali kakšen evro za dober izdelek. ampak to samo pomeni, da še niso v življenju nič kaj pametnega ustvarili in ne znajo ceniti dobrih izdelkov.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Kenpachi ::

digitalcek, kot vedno, opleta s slamnatimi možmi. Pove pa bore malo. Karavana -> this way.
Zaraki Kenpachi.

gzibret ::

Čist tak... Jožica od Smodeta je bila tako popularna in prodajana kaseta, ker jo je takratna oblast cenzurirala - se je ni smelo predvajati po radiju ali televiziji.

Uvedimo spet odkrito cenzuro medijev in bodo avtorji bolje zaslužili :D
Vse je za neki dobr!

kitaj ::

Let's say my goal is to sell 10,000 copies of something. And let's say that if by putting DRM in it I sell 10,000 copies and I make my money, and if by having no DRM 100,000 copies go into circulation and I still sell 10,000 copies. Which of those is the better outcome? I think having 100,000 in circulation and selling 10,000 is way better than having just the 10,000 that are paid for and nobody else benefits.

People who don't pay you generally wouldn't have paid you anyway. We're delighted when people who can't afford our books don't pay us for them, if they go out and do something useful with that information.

http://www.forbes.com/forbes/2011/0411/...

Gavran ::

digitalcek je izjavil:



Da ni ogromne razlike v takratnih in današnjih dohodkih glasbenikov? Sa malo sprenevedamo? Ali nočemo sprejeti krutih dejstev?


Kaj če bi se ti nehal sprenevedati in bi preštel izvajalce takrat in danes? Takrat si imel kakšnih 5 dobrih skupin/izvajalcev, danes imaš 50 wannabi "avtorjev" ki mislijo da bodo služili kot Rolling Stonesi v najboljših časih. Ponudba/povpraševanje, razumeš? In ko smo že pri povpraševanju - pred 20 leti smo imeli dovolj časa za poslušanje in nekaj denarja viška za nakup vinilk (kaset nisem kupoval, vinilk pa imam še vedno kakšen meter). Danes pa komaj zvežeš konec s koncem, časa pa ni niti za iti s prijateljem na eno pivo.

In če že zagovarjaš avtorje - daj postavi na ISTO osnovo tudi modne ustvarjalce, ki so prav tako AVTORJI svojih kreacij - a tudi ti živijo od ene svoje kreacije celo življenje? Fotografi? Prevajalci? Vsi ti so po tvoje šljakarji ki so popolnoma ničvredni ker morajo šljakati v svojih AVTORSKIH dejavnostih celo življenje da preživijo.

Da ne pozabim - @Matthai te je pred časom prosil da mu PRODAŠ eno svoje avtorsko delo, pa kolikor vem ni bilo nič iz tega. A si tudi ti "avtor" slovenskih skladbic iz 100+ mesta na Bilboardovi lestvici?
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

digitalcek ::

Gavran je izjavil:


Kaj če bi se ti nehal sprenevedati in bi preštel izvajalce takrat in danes? Takrat si imel kakšnih 5 dobrih skupin/izvajalcev, danes imaš 50 wannabi "avtorjev" ki mislijo da bodo služili kot Rolling Stonesi v najboljših časih. Ponudba/povpraševanje, razumeš?


Tudi če je avtorjev 500x več kot pred petdesetimi leti, bi bilo prav, da se ne krade. Večina bi (ko se ne bi več kradlo) najbrž res zaslužila le po 100 evrov mesečno, kakšnih 5% pa vsaj 10.000 evrov mesečno... Seveda odvisno od velikosti tržišča.

Tudi nogometašev je v današnjih časih vsaj desetkrat več, kot jih je bilo leta 1960. Naj potem igrajo zastonj? Ker jih je veliko?

Gavran je izjavil:


In če že zagovarjaš avtorje - daj postavi na ISTO osnovo tudi modne ustvarjalce, ki so prav tako AVTORJI svojih kreacij - a tudi ti živijo od ene svoje kreacije celo življenje? Fotografi? Prevajalci? Vsi ti so po tvoje šljakarji ki so popolnoma ničvredni ker morajo šljakati v svojih AVTORSKIH dejavnostih celo življenje da preživijo.


Modni ustvarjalec, kakor vem, postavi/predstavi letno eno kolekcijo. Cenim njegov trud. Če je vsaj popvprečno dober, bi mu to početje/kretivnost MORALO prinesti kakih 30.000 do 50.000 evrov letno. Recimo najmanj toliko.

In če avtor/glasbenik izda letno en album, pa ga (kolikor vem) ne, ker se ne da letno napisati deset ali dvanajstres kvalitetnih komadov, bi mu moralo njegovo početje prinesti pravtako letno (recimo) 30.000 do 50.000 evrov. ČISTEGA.
Najmanj toliko, potem, ko odbije stroške (najem tonskega tonskega studia, založba, snemanje spotov, spletna stran in še najmanj 15 stvari, ki so povezane z glasbenimi projekti in so STROŠEK.
Ali v Sloveniji vsaj 15.000 evrov letno od tantiem.

Mi lahko poveš, kakšne stroške z zvezi s službo pa ima državni uslužbenec? Na dve leti kupi (če kupi) ene nove čevlje v razprodaji za 50% cene, mogoče pa še kakšno znižano srajco...

Gavran je izjavil:

Da ne pozabim - @Matthai te je pred časom prosil da mu PRODAŠ eno svoje avtorsko delo, pa kolikor vem ni bilo nič iz tega. A si tudi ti "avtor" slovenskih skladbic iz 100+ mesta na Bilboardovi lestvici?


- Nič ne vem o tem, da me je kdo prosil, da mu kaj prodam.
- NISEM glasbenik.
- Svojih avtorskih del NE prodajam. Bodo raje šla, ko me ne bo več, v kante, ali pa jih bom prej sam skuril. Nisem pa tako neumen, da jih razpršim po spletu (pred nekaj leti sem jih že), pa mi nato ne nosijo niti 100 evrov mesečno...

Ti se boš seveda tolažil (takih vas je velika večina!) s tem, da so moja/slovenska/vsa dela na spletu zanič in da niso vredna niti 5 evrov. Tipična reakcija nekreativnega državljana-luzerja...
Luzerja v smislu, da SEVEDA spljuva vse, kar je domačega, ker mu to začasno dvigne popolnoma omajano samozavest, pri tem sam ni sposoben narisati niti ene približne risbice na nivoju risarsko povprečno obdarjenega šestletnega otroka, ali posneti nekaj fotografij z manualnimi nastavitvami fotoaparata...

Če pa si nek velik kreativec, pa se ti za izrečeno oproščam in ti predlagam, da pustiš tvojo neavtorsko službo in se začneš promovirati in tržiti kot avtor in se spopadeš s pirati.

Nato pa se mi oglasi čez tri leta in mi pokaži stanje na tvojem bančnem računu. Vem, kaj bo tam videti. Eno veliko žalost!

Zgodovina sprememb…

strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kanadski ISP-ji poročajo o uspehu "three-strikes" opozoril, hujši ukrepi nepotrebni (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
646615 (5100) Mehmed
»

V javnost pricurljala kopija pacifiške ACTE

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
313155 (1742) antonija
»

The Pirate Bay mora proč, stoprvič (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
43615166 (8417) nekikr
»

Porast kriptiranih torrentov

Oddelek: Novice / Zasebnost
362240 (2240) 737
»

Kanadski internetni ponudniki v boj s CRIA

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
81432 (1432) MrStein

Več podobnih tem