» »

Nizozemsko računsko sodišče: Prehod na odprto kodo bi prihranil zanemarljivo

Nizozemsko računsko sodišče: Prehod na odprto kodo bi prihranil zanemarljivo

Heise - Nizozemsko računsko sodišče (Algemene Rekenkamer) je objavilo poročilo o finančnih posledicah uporabe odprtokodne programske opreme v javni upravi. V njem ugotavljajo, da bi bili prihranki zaradi prehoda zanemarljivi.

Izračunali so, da so izdatki za informatiko lani znašali 2,1 milijarde dolarjev, a so od tega za licence porabili zgolj 88 milijonov evrov, 170 milijonov evrov pa za vzdrževanje programske opreme. Ker je to zelo majhen delež celotne pogače, so zaključili, da prehod ni smiseln zaradi prenizkih prihrankov. Zapisali so še, da ne obstojijo trdni dokazi, da bodo prednosti odprtih standardov postale otipljive.

Vlado in parlament opozarjajo, da se pri snovanju prihodnjih smernic razvoja IT-ja ne smejo ozirati zgolj na številke o načrtovanih prihrankih, saj ti ne bodo znašali toliko, kolikor so kazale prve ocene. Lani so namreč v internem poročilu na vladi ocenili, da bi s prehodom na privarčevali pol milijarde evrov letno. Kasneje so dostop do njega pridobili poslanci, vlada pa ga je umaknila s pojasnilom, da se je zgodila napaka. Kakorkoli, vlada zatrjuje, da novo poročilo računskega sodišča v ničemer ne spreminja postopkov za prehod na odprtokodno programsko opremo, ki tečejo.

Vsi se z novim poročilom ne strinjajo. Jan Stedehouder, znani aktivist na Nizozemskem, pravi, da se je računsko sodišče osredotočilo zgolj na denarne prihranke, ni pa upoštevalo drugih prednosti uporabe odprtokodne programske opreme in odprtih standardov. Kritičen je tudi do dejstva, da so stroške ukinitve obstoječih sistemov prišteli k odprtokodnim programom, kar po njegovem mnenju ni pošteno. Nadalje se jezi nad dejstvom, da so navrgli številko 2,1 milijarde evrov, niso pa povedali, kako je sestavljena.

108 komentarjev

«
1
2 3

bitlab ::

Ne razumem pa ene zadeve pri vseh teh raziskavah. Vzemimo hipotetično, da država pri prehodu ne prihrani nič. Pomeni, da so ves denar, ki je bil prihranjen iz naslova licenc porabili za stroške migracije, razvoja nove programske opreme, izobraževanja... Predvidevam, da bi velik del teh storitev opravila domača podjetja. V tem primeru bi večina tako porabljenega denarja ostala v državi, sedaj pa ga večina roma v tuja podjetja. :|
BiTLAB, informacijska tehnologija, d.o.o.

Gregor P ::

Očitni oni niso takšni privrženci "nacionalnega interesa" kot pri nas8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Icematxyz ::

Zapisali so še, da ne obstojijo trdni dokazi, da bodo prednosti odprtih standardov postale otipljive.


Obstaja kdo tukaj, ki se s tem strinja?

stroške ukinitve obstoječih sistemov prišteli k odprtokodnim programom


Se pravi spet smo tam, privarčevali bi premalo, ker bi morali izvesti migracijo in stroške migracije so pribili alternativni programski opremi. Ampak kaj pa po migraciji, ko teh stroškov več ni?

zgolj 88 milijonov evrov, 170 milijonov evrov pa za vzdrževanje programske opreme.


Drugače pa če se neki državi zdi to drobiž in sprejemljivo stanje vseeno vidim v tem nekaj pozitivnega. Za pomembne FOSS projekte, brez katerih si več ne predstavljamo dela z računalnikom bo tudi v prihodnosti na voljo dovolj denarja. Se pravi slej ko prej bodo tudi pomebni FOSS projekti našli poti do teh korit denarja brez dna.

SkipEU ::

Gregor P je izjavil:

Očitni oni niso takšni privrženci "nacionalnega interesa" kot pri nas8-)


Nizozemci so pred kratkim celo uvedli ameriški dolar kot uradno valuto na svojih čezmorskih ozemljih, počasi pa tudi uvajajo angleščino kot uradni jezik.

Nizozemci niso taki štori kot mi, ki imamo rajši tržno neučinkovitost in preplačane storitve v imenu straha pred tujci.

Icematxyz ::

Linux jedro, Libreoffice in FireFox... so slovenski proizvodi? Če je temu tako, potem res nismo "štori"!

Good Guy ::

Odrte kode v javni upravi ne bomo videli.

r0ker ::

Kake prednosti ima OO pred MS Office? razen plačevanje licenc?

driver_x ::

Ogromne.

Mr.B ::

Ma dejte nehat utrujati, kaj je ceneje. Katera budala pa bi danes investiral v prihodnost, kaj se bo gonilo na Desktop računalniku. Nobena, razen slovenskih budal, ki jih zanima zgolj, koliko jim bo kratkoročno padlo v žep.
Realno gledano, če bi recimo vzeli svojih 5 minut, in nehali poslušati raznih dubioz varovanja osebnih podatkov, ter posledično tega vse skupaj vrgli v PM, bi če bi vas v šolah malo učili, ne samo statističnega računanja, ugotovili, da za slabih 5EUR, dobimo offics 365. torej na letnem nivoju je to 12x5EUR, torej katera budala bi zadevo razen v Sloveniji začel migrirati na linux.
Bodimo relani, takoj se bo oglasila pooblaščenka, kaj pa osebni podatki. MA dejte no. No mislim da sev vam nakazal, kam gre vsa ta zgoba, ampak na kncu bomo plačali kakšni 100 miEUR, da bomo na koncu preklopili v cloud, in kaj potem laufa lokalno, je čisto nepomembno.....
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

|GrEgOr| ::

r0ker je izjavil:

Kake prednosti ima OO pred MS Office? razen plačevanje licenc?


Nobenih. Pa vsi tudi pozabljajo, da skupaj z licenco za MS Office kupiš tudi support, ki pa ga moraš pri uporabi OO dodatno plačat.

driver_x ::

Zraven kupiš tudi zaprt format zapisov, ki ti ga pravilno ne prebere nobena druga stvar več.

Blisk ::

He he he, Microsoftu upadajo prihodki in bo storil vse, da ostane v državnih institucijah.
Zato pa potem kar naenkrat čudežno prihranki niso več tako veliko.
Oziroma postanejo kar zanemarljivi!

|GrEgOr| je izjavil:

r0ker je izjavil:

Kake prednosti ima OO pred MS Office? razen plačevanje licenc?


Nobenih. Pa vsi tudi pozabljajo, da skupaj z licenco za MS Office kupiš tudi support, ki pa ga moraš pri uporabi OO dodatno plačat.


ha ha ha ha ha...support.
Pa si že probal kak je ta spport?

Seveda za namizne računalnike za strežnike pa je cena vsaj x2 glede na linux.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blisk ()

Aston_11 ::

Kaj nima vsaka resna firma par računalničarjev, ki so support in ki poskrbijo, da stvari laufajo?

Tiste 2 milj so potegnili iz riti - ima tipson prav, ko pravi, da niso specificirali, kaj stroški pomenijo.

Sicer pa se ne mudi - prej ali slej bo vse odprtokodno.

Blisk ::

Aston_11 je izjavil:

Kaj nima vsaka resna firma par računalničarjev, ki so support in ki poskrbijo, da stvari laufajo?

Tiste 2 milj so potegnili iz riti - ima tipson prav, ko pravi, da niso specificirali, kaj stroški pomenijo.

Sicer pa se ne mudi - prej ali slej bo vse odprtokodno.


he he he še en štos pomladi 2011. Vsaka firma par računalničarjev....

Mipe ::

Torej se končno strinjamo, da odprta koda ni nujno cenejša.

noraguta ::

saj smo pri naših sodiščih zračunal , da na 150kEUR kolikor nas pride sodnik z režijo stanejo licence zanj ter režijo 400EUR.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

sirotka ::

si se z novim poročilom ne strinjajo. Jan Stedehouder, znani aktivist na Nizozemskem, pravi, da se je računsko sodišče osredotočilo zgolj na denarne prihranke, ni pa upoštevalo drugih prednosti uporabe odprtokodne programske opreme in odprtih standardov


In smo spet tam, četud ni cenejša...blja blja bljaaa.

driver_x ::

sirotka je izjavil:

In smo spet tam, četud ni cenejša...blja blja bljaaa.


Saj JE cenejša, ampak samo 88 milijonov evrov letno. Za tak drobiž se pa res ne splača karkoli spreminjati.

jlpktnst ::

Ja, DIREKTNI prihranki prehoda na OS niso nekaj grozno veliki.

Poanta OS ni v direktnih prihrankih. Velike firme itak plačujejo vzdrževanja in podobno. Gre za odprte standarde, gre za prihranke DRŽAVLJANOV. Gre za večje možnosti domače ekonomije in manjše uhajanje denarja v ZDA.

nekikr ::

Koliko pa prihranijo državljani?

user1618 ::

Če kdo misli, da po migraciji stroškov ne bo, živi v zmoti.
Če bi se šlo na odprtokodno rešitev, bo verjetno izbrana kakšna Enterprise rešitev tipa Redhat, kjer lahko po ustaljenem modelu izračunaš ROI. To zagotovo ne bo neka ročno kompajlana distribucija.
In enkrat, ko imaš enterprise, stoji za tem neka hiša, ki skrbi za postavitev rešitve, podporo, nadgradnje, izobraževanja, ... Recimo, da je to že vse postavljeno in je ta hiša Microsoft. In to imamo že zdaj.
In recimo, da bi prišparali na račun licenc: bo pa vse drugo precej dražje.
Tistih par 'računalničarjev' bodo imeli preveč dela že samo s podpisovanjem papirjev.

Dolgoročno ta projekt ne bo več imel 88 milijonov/leto prednosti, ker se tudi drugi morajo prilagajati in biti konkurenčni. Microsoft bo pravzaprav eventuelno znižal ceno licenc, pa smo tam (če gledamo samo s stališča licenc).

Avtoceste so nas državljane že izučile: so najdražje na svetu. Če bi jih Američani zgradili, bi bile pol ceneje pa že 20 let bi jih imeli kompletne. Lep primer: Hrvaška; ampak oni so medtem vse drugo zafurali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: user1618 ()

Markoff ::

Nisem vedel, da ima IPMIT podružnico na Nizozemskem. :O
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

opeter ::

In kaj mislite, kako dolgo se bodo države obdržale v zdajšnji obliki?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

McAjvar ::

nekikr je izjavil:

Koliko pa prihranijo državljani?

To sem ti pa ze v eni drugi temi naracunal oceno, za Slovenijo.
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov

nekikr ::

Ja, se spomnim. Podatke si potegnil iz klobuka in BSA Slovenija. Potem pa vse to uporabil v enem računu, ki je dal neko cifro.

McAjvar ::

Slabo se spomnis. Iz klobuka sem potegnil oceno, da je stopnja nelegalne opreme pri nas 30%, ki sem jo potem popravil na toliko, kot je navajala BSA (46%). Vire za vse ostale stevilke imas v tisti temi. Ce se s katerim ne strinjas, poisci in navedi svoje.
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov

nekikr ::

Dobre se spomnim. Trdil si, da je stropnja nelegalnosti 90+%. Istočasno nisi verjel nobeni raziskavi, da ima MS ~90% tržni delež na desktopih. Vsaka debata s tabo od tu naprej je brezpredmetna.

McAjvar ::

90% je bilo samo v izjavi, ki sem jo povzel po tvoji in ja, se strinjam, je epic fail, ampak tam ni bil point v tej stevilki, pac pa v necem drugem. Za moj prvi izracun sem pa uporabil 30%. "Verjel" nisem tvoji navedbi tipa "saj vsi vemo". Nisi torej prebral vsega, vidis samo, kar hoces, torej so tovrstne debate s teboj brezpredmetne.
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov

nekikr ::

Ah daj no. Nalepil sem ti tri zadeve, pa si še vedno vztrajal pri svojem. In ja, vsi vemo, ki smo vsaj malo podkovani na tem področju. Ti pa očitno nisi, če si rabil dve strani, da si dojel svoj "epic fail" - tako za procent nelegalnosti kot razširjenost posameznih OS. Kako hudiča boš potem ocenjeval smiselnost morebitnega prehoda, če ti še te dve osnovni zadevi nista jasni?

McAjvar ::

*sigh* Ce nisi opazil, sem vzel tvoj tekst, copy & paste in dodal not eno besedo, ki sem jo odebelil. Od tod vir tiste vrednosti. Po dveh straneh nisi dojel, od kod je prisla? Pa se napisal sem vmes. In ti poskusil dopovedat, da vrednost sama nima veze s tistim, kar sem ti hotel razlozit.

Lepil si pa zadeve, kjer a) vzorcni podatki niti niso zajemali Slovenije (kar si sam ugotovil), b) govorila sva o gospodinjstvih, zato sem te prosil za vire, ki se omejujejo na gospodinjstva, cesar nisi naredil, c) si trdil, da vzorcni podatki dovolj reprezentativno predstavljajo Slovenijo, kar pa ni nujno res, ce primerjas recimo deleze uporabljanih brskalnikov.

Za oceno so bile pa uporabljene vrednosti, ki si jih navedel ti ali ki so povzete po razlicnih virih, ki so bili tudi polinkani. Ce tega nisi sposoben dojeti ... Ker se ponovno spuscas na osebni nivo in ker greva spet mocno offtopic, ti prepuscam oder.
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov

hatchette ::

Stvar je predvsem v tem, da je support za FOSS precej drazji od supporta za MS. MS 'experti' so pac poceni, pa vseeno zrihtajo to kar se od njih pricakuje.

Office je najmanjsi problem... tako Office Open Xml (docx) kot OpenDocument (ODF) sta ISO standarda. Noben izmed njiju pa zaenkrat ni certificiran za arhivsko hrambo... tako da moramo za to itak uporabljati PDF/A.

McAjvar ::

hatchette je izjavil:

Stvar je predvsem v tem, da je support za FOSS precej drazji od supporta za MS. MS 'experti' so pac poceni, pa vseeno zrihtajo to kar se od njih pricakuje.


Ce bi se nek drug software dovolj razsiril, bi se razsirila tudi baza uporabnikov, podpore, ekspertov, s tem pa bi najbrz tudi cena scasoma padla. Sedanje stanje ne pomeni, da bo enako cez nekaj let.
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov

driver_x ::

hatchette je izjavil:

Stvar je predvsem v tem, da je support za FOSS precej drazji od supporta za MS. MS 'experti' so pac poceni, pa vseeno zrihtajo to kar se od njih pricakuje.


To so spet ene take za lase privlečene trditve, ki z ničemer nimajo veze. Zakaj pa se potem za pogoje postavlja razne MS certifikate, če bi že sedaj lahko najemali razne poceni 'experte'?

Po drugi strani pa je to ena taka tema (prihranki pri takih ali drugačnih prehodih), kjer si očitno še stokovnjaki niso enotni, kaj bi se bolj izplačalo. Ali pa se dogajajo taki primeri, kot je nedavni iz Nemčije, ko so najprej z več študijami ugotavljali, kako se je prehod na OSS izplačal, potem so pa kar naenkrat ugotovili, da se ni in da je potreben prehod nazaj na Win XP.

...:TOMI:... ::

Zakaj pa v našem sodstvu zadeve z odprto kodo delajo kot je treba?

Poglejte si primer dobre prakse v Sloveniji.
Tomi

SkipEU ::

user1618 je izjavil:

Avtoceste so nas državljane že izučile: so najdražje na svetu. Če bi jih Američani zgradili, bi bile pol ceneje pa že 20 let bi jih imeli kompletne. Lep primer: Hrvaška; ampak oni so medtem vse drugo zafurali.


Če si bil kdaj v ZDA, potem veš, da so ameriške in evropske avtoceste popolnoma neprimerljive. V ZDA so standardi za nekajkrat nižji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkipEU ()

Mipe ::

V ZDA gradijo poceni avtoceste, ker jih imajo več in se dlje furajo. V EU pa imamo izvoz skoraj na vsakem kilometru.

noraguta ::

SkipEU je izjavil:

user1618 je izjavil:

Avtoceste so nas državljane že izučile: so najdražje na svetu. Če bi jih Američani zgradili, bi bile pol ceneje pa že 20 let bi jih imeli kompletne. Lep primer: Hrvaška; ampak oni so medtem vse drugo zafurali.


Če si bil kdaj v ZDA, potem veš, da so ameriške in evropske avtoceste popolnoma neprimerljive. V ZDA so standardi za nekajkrat nižji.

ja pa jade, tam so standardi kar se prevoznosti tiče izven dosega naših avtocest. bognedaj ko gre za deminzioniranje alsfalta. kjer imamo pri nas spet neko "cenejšo" rešitev katera se nam ne obnese . če bi delali po federal highway manualu bi bile pa stvari drugačne. tako , da ne kvasi neumnosi.
sicer se je pa njegov post nanašal na koncesijsko izgradnjo avtocest. do nečesa podobnega smo prišli pri nas pred dnevi ko je vlada celotne avtoceste prepisala na dars le, da je država spet lastnik le tega. skratka mučke.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

poweroff ::

Fantje - to so ugotovili na Nizozemskem. Slovenska državna uprava je pa POVSEM specifična (ane, to smo poslušali ob vsaki novici o uspešnem prehodu v tujini). Torej te ugotovitve za našo JU ne veljajo. :))
sudo poweroff

noraguta ::

ja samo dolgocajtnih uspešnih primerov iz tujine zaenkrat ne poznamo
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

TESKAn ::

Kaj da ne, francoski žandarji?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

noraguta ::

dolgocajtnih sem rekel ti so bolj al manj frišni
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Looooooka ::

SkipEU je izjavil:

user1618 je izjavil:

Avtoceste so nas državljane že izučile: so najdražje na svetu. Če bi jih Američani zgradili, bi bile pol ceneje pa že 20 let bi jih imeli kompletne. Lep primer: Hrvaška; ampak oni so medtem vse drugo zafurali.


Če si bil kdaj v ZDA, potem veš, da so ameriške in evropske avtoceste popolnoma neprimerljive. V ZDA so standardi za nekajkrat nižji.

Tok nizki, da jst niti ene luknje nisem videl.Ampak HEJ...ko sem se vozil po jugi je bilo lukenj vec kot pri nas ampak guess what.VSE ZALITE.Pri nas cakajo na nesreco potem pa popravljajo 2 kilometrski odsek.Ce se le da tam kjer je bila skoda minimalna...da bojo lahko naslednje leto popravljali se kje drugje.

Sploh ne vem kako lahko kdorkoli iz vlade trdi, da imamo standarde primerljive s katerokoli drzavo.Manjsi kot smo ne moremo bit pa se zmer nimamo cest.Ce bi mel vsaj zeleznico bi clovek se razumel...tko se pa vsi vozjo cez drzavo mi pa od tega nimamo nic.

MrStein ::

TESKAn je izjavil:

Kaj da ne, francoski žandarji?

So kake novejše informacije o tem, ali le tiste iz 2009, da so instalirali Ubuntu na 5% workstation-ov in da planirajo še do 20% do konca leta?

...:TOMI:... je izjavil:

Zakaj pa v našem sodstvu zadeve z odprto kodo delajo kot je treba?

Zakaj pa v naši policiji zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
Zakaj pa v naši davkariji zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
Zakaj pa v našem parlamentu zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
Get the picture?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

gslo ::

kurčeva informatika na sodišču ne zna niti poskrbet, da bi userjem avtomatsko izvažal dokumente v .doc. zaradi njih potem še ostala javna uprava teži za pretvornike in openoffice. zdej je tko, da jih ima polovica 2 offica na računalnikih.

Ales ::

En zelo glasen aplavz za informatike na sodišču. Carji... 8-) :))

...:TOMI:... ::

MrStein in gx86, *.doc ni STANDARDNI FORMAT, lahko si pogledata filmček in sama presodita kaj in kako.
Tomi

jype ::

MrStein> Zakaj pa v naši policiji zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
MrStein> Zakaj pa v naši davkariji zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
MrStein> Zakaj pa v našem parlamentu zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?

Microsoft bo v par tednih propadel. Ob naslednjem 0-day sledi agonija urgentnega prehoda na novo platformo brez vsake podpore, brez dostopa do kakršnekoli smiselne dokumentacije in brez vsakršne kode. Nikogar ne bo mogoče najeti, da bi reč popravil in tudi če bi mogel, ne bi smel, ker licenca tega ne dovoli.

Zato _ne_ delajo kot je treba. Glede na to kolk plačam za njihove licence bi pričakoval, da imajo za ta denar tak scenarij pokrit.

MrStein ::

Torej blodnje pod vplivom drog?
Ali pa si smiley pozabil.


No ja, čez mesec bomo vedeli.

...:TOMI:... je izjavil:

MrStein in gx86, *.doc ni STANDARDNI FORMAT,

Sem kje trdil drugače? Ne mi besed v usta polagati, prosim. Hvala.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Poldi112 ::

MrStein je izjavil:


Zakaj pa v naši policiji zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
Zakaj pa v naši davkariji zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
Zakaj pa v našem parlamentu zadeve z zaprto kodo delajo kot je treba?
Get the picture?


Kako pa ti veš da delajo, kot je treba? Ker za policijo sem slišal, da dosti stvari škriplje. Kaj več sicer ne bi rad povedal, definitvno pa dvomim da si podrobno seznanjen z situacijo tako na policiji kot na sodišču in davkariji. Da ne omenjam prigod očeta, ki so ga vsak teden na novo klicali, da plača nek drobiž in jim je vsakič znova prinesel dokazilo, da je tisto plačano. Vsakič so bumbarji pač vzeli na random kakšno stvar, ki je imela taprav znesek in po parih poiskusih se očetu ni več dalo zajebavati s principom in je plačal še tisti drobiž, da je imel ljubi mir. Ja, zaprta koda kot se šika.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Torino gre na Linux

Oddelek: Novice / Ostale najave
4419951 (15701) win64
»

Kanarski otoki prestopili na Linux in prihranili (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
6819238 (14205) MatejMatej
»

Britanska vlada razmišlja o prehodu na OpenOffice (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Pisarniški paketi
7825912 (22827) KoKi
»

Nizozemsko računsko sodišče: Prehod na odprto kodo bi prihranil zanemarljivo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
10827523 (23628) driver_x

Več podobnih tem