» »

Rusija ukinja premikanje urinih kazalcev

Rusija ukinja premikanje urinih kazalcev

Modra: država premika ure, oranžna: država je nekoč premikala ure, rdeča: država ni nikoli premikala ur.

Slo-Tech - Medtem ko ima v Evropi premikanje urinih kazalcev ob vsakoletnih prehodih s sončnega na poletni čas spomladi in nazaj jeseni dolgoletno tradicijo in je poenoteno od leta 1996, bodo v Rusiji to prakso opustili. Ruski predsednik Dimitrij Medvedjev je namreč objavil spremembo zakona, ki odpravlja od leta 1981 obvezno premikanje urinih kazalcev v Rusiji. Ure bodo zadnjikrat premaknili letos ob 2.00 uri zjutraj po lokalnem času 27. marca, nakar se časovni pas ne bo več spreminjal. Medvedjev pravi, da je spreminjanje ure nepotrebno početje, ki prinaša stres in povzroča težave pri prilagajanju, zato ga bodo opustili.

To pomeni, da bo Rusija od letošnjega marca celotno leto de facto upoštevala poletni čas in ne sončnega. Tako bo Sonce v Moskvi v zenitu okoli 13.30 ure tudi pozimi, saj bodo uporabljali časovni pas GMT+4. Jutra bodo uro dlje temna, večeri pa bodo uro dlje svetli, kakor je to že sedaj poleti. Časovna razlika med Rusijo in Norveško se bo pozimi, ko bomo v Evropi s poletnega prešli nazaj na sončni čas, povečala na tri ure, med ostalimi evropskimi državami in Rusijo pa na dve uri.

Rusija je podobno ureditev v zgodovini že imela. Svet ljudskih komisarjev je leta 1930 uzakonil dekretni čas, ki je ure po vsej državi za stalno prestavil eno uro naprej. V veljavi je bil do 80. letih preteklega stoletja, ko so ga različne sovjetske republike postopoma ukinile.

Poletni čas je prvi predlagal novozelandski entomolog George Vernon Hudson leta 1895. Podobno idejo je imel tudi Britanec William Willett leta 1905, ki je spravil celo zakon v parlamentarno proceduro, a ni bil nikoli sprejet. Leta 1916 so Nemci prvi uporabili poletni čas, saj so s premikom kazalcev za uro naprej varčevali s premogom med vojno. Do leta 1920 so velika večina starega sveta in ZDA uporabljali poletni čas, ki je v slabem stoletju obstoja doživel nešteto rafinacij.

51 komentarjev

«
1
2

gulfstream ::

3/4 Kanade premika ure, Saskatchewan pa ne? Zanimivo, da niti po državah ni poenoteno...

nekikr ::

To prestavljanje ure je ena od bolj neumnih reči. Upam, da se tudi v Sloveniji kaj takega spomnijo (čeprav je malo verjetno, glede na profil naših politikov).

smash ::

nekikr je izjavil:

To prestavljanje ure je ena od bolj neumnih reči. Upam, da se tudi v Sloveniji kaj takega spomnijo (čeprav je malo verjetno, glede na profil naših politikov).


neumno a še vedno v uporabi...torej ali ni interesa za ukinitev ali pa tvoja neumnost ne drži in imajo verjetno kak dober razlog

PecenkA ::

Tudi pri nas bi morali ves čas imeti poletni čas. Glede na trenutni način življenja, ko težko prideš domov pred 17h bi bilo fino, da imaš vsaj nekaj svetlobe tudi pozimi. Ali pa spet urediti šiht od 6-14h (tudi če bi nadure klepal bi bil še zmeraj doma ob normalni uri) kar bi meni osebno najbolj ustrezalo.

we_are_borg ::

Dobra ideja za nov referendum, pri nas.¸¸
death is irrelevant

RejZoR ::

Če moramo za vsako stvar delat referendum lahko parlament kar razpustimo.
Ker folk v parlamentu tko fino plačujemo in so podmazani z vsemi žavbami bi se morali samoiniciativno odločiti za take zadeve brez dragih referendumov.
Se strinjam, da bi moral opustit to bebavo spreminjanje časa, ker ne vidim nobene prednosti v tem.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Mr.G. ::

smash je izjavil:

nekikr je izjavil:

To prestavljanje ure je ena od bolj neumnih reči. Upam, da se tudi v Sloveniji kaj takega spomnijo (čeprav je malo verjetno, glede na profil naših politikov).


neumno a še vedno v uporabi...torej ali ni interesa za ukinitev ali pa tvoja neumnost ne drži in imajo verjetno kak dober razlog


Ni interesa za ukinitev in nimajo dobrega razloga !! In mogoče njegova izjava ni neumna !

energetik ::

PecenkA je izjavil:

Tudi pri nas bi morali ves čas imeti poletni čas. Glede na trenutni način življenja, ko težko prideš domov pred 17h bi bilo fino, da imaš vsaj nekaj svetlobe tudi pozimi. Ali pa spet urediti šiht od 6-14h (tudi če bi nadure klepal bi bil še zmeraj doma ob normalni uri) kar bi meni osebno najbolj ustrezalo.

Absolutno se strinjam. Naš delovni ritem je obupno premaknjen proti poznejšim uram. Ne vem, zakaj so vse predstave/koncerti/oddaje vedno pozneje na sporedu, začetki službe se premikajo proti 9h. Zakaj hodimo spat praktično sredi noči? Iz katerega razloga?
Ker je premik vseh dejavnosti nazaj verjetno misija nemogoče, podpiram uporabo samo poletnega časa.
Zjutraj mi je res vseeno ali je svetlo ali temno, zaspan sem v vsakem primeru. Popoldne po službi pa prav pride še par uric svetlobe.

kronik ::

Če že, naj obdržijo zimski čas. Nekak je bolj naravno, da je sonce v zenitu okrog 12h.
Pozimi se dosti težje zbudiš, ker ni svetlobe. Na firmi opažam, da smo jeseni pred premikom ure vsi zelo utrujeni in nam zelo paše 'dodatna' ura spanja, ko se ura premakne nazaj. Poleti pa paše kaka ura več dnevne svetlobe, zjutraj pa je itak svetlo že ob pol 4h. Sem proti spremembi trenutnega režima ;)

energetik ::

Seveda je bolj naravno, da je v zenitu ob 12h, ampak potem pa naj se vse dejavnosti premaknejo vsaj za 1h nazaj, še bolje za 2h. V službo ob 6h-14h, razni krožki/društva okoli 16h, predstave/koncerti/filmi ob 18 ali 19h, ob 21h v pojstlo. Tko bi blo meni idealno.

Zjutraj pa itak VEDNO paše ura več spanja, vsaj meni. :D

pegasus ::

Eh eh, jaz bi se zgledoval po aviaciji in za cel svet predpisal UTC. Danes namreč ko rečeš "ob sedmih" ima to isti pomen samo znotraj iste časovne zone, pa še to je razlika ali si na njenem vzhodu ali zahodu. V UTC svetu če rečeš "ob sedmih" se to točno ve kdaj je, če je pa zunaj svetlo ali tema pa niti nima veze.

#000000 ::

Mi bi mogli zajebat cel svet in premikat za dve uri :)

HyperKiller ::

@ #000000: To! Ali pa za uro in 47 minut :)
Pri Microsoftu uspešno izrezujejo varnostne luknje.

smash ::

pegasus je izjavil:

Eh eh, jaz bi se zgledoval po aviaciji in za cel svet predpisal UTC. Danes namreč ko rečeš "ob sedmih" ima to isti pomen samo znotraj iste časovne zone, pa še to je razlika ali si na njenem vzhodu ali zahodu. V UTC svetu če rečeš "ob sedmih" se to točno ve kdaj je, če je pa zunaj svetlo ali tema pa niti nima veze.


kako nima veze? si predstavlja, da bi bila ura 7 po tvojem ob 18:43?

Samo pomisli na potnike, ki redno potujejo...saj bi se jim zmešalo...enkrat bi ura 7 bila ponoči, drugič podnevi, tretjič za kosilo....mislim daje važno, da je neka ura dneva vedno ob istem času, drugače se porišijo kakšni bioritmi..kaj pa vem :)

Valentin ::

Tudi jaz sem za poletni čas čez vse leto. Tudi ne bi imel nič proti, če bi bil za dve uri premaknjen naprej, ne samo za eno. Raje vstajam zjutraj prej in v temi, pa da imam potem kaj od dneva. Ne pa sedaj, ko pozimi pridem iz službe in je že tema...

;(

uio ::

Naj bolš bi blo da se sproti prilagaja vzhodu zahodu sonca... ;) Pol bi vsak dan dodal al pa odvzel 10 min ;)

Zero0ne ::

Premikanje ure smo podedovali iz časa, ko je bila razsvetljava glavni potrošnik elektrike. Danes so praktični prihranki minimalni oziroma neobstoječi, zato ne vidim nobenega razloga, da bi še naprej uporabljali to rešitev za neobstoječ problem.
uname -o

CaqKa ::

Medvedjev pravi, da je spreminjanje ure nepotrebno početje, ki prinaša stres in povzroča težave pri prilagajanju, zato ga bodo opustili.

In kdo je on da to pravi? kje je študija, ki dokazuje da povzroča stres in težave priprilagajanju?

Griffith ::

CaqKa je izjavil:

Medvedjev pravi, da je spreminjanje ure nepotrebno početje, ki prinaša stres in povzroča težave pri prilagajanju, zato ga bodo opustili.

In kdo je on da to pravi? kje je študija, ki dokazuje da povzroča stres in težave priprilagajanju?

Ne rabeš nobene študije, saj to sam pri sebi videš.

To premikanje ure je zame nabolj bebava stvar modernega človeštva. Upam, da bodo s to norostjo nekoč prenehali. :)

Kron ::

No ja, pri premikanju se vsaj 2x letno posamezna ura pravilno nastavi na točen čas.:)

Ena pozitivna.
=**=C64=**=

energetik ::

Ni nujno, lahko da se prestavi samo ura, minute in sekunde pa so še vedno faljene. Seveda pri digitalnih urah, ki omogočajo ločeno nastavitev prikaza ure.

smash ::

Griffith je izjavil:

CaqKa je izjavil:

Medvedjev pravi, da je spreminjanje ure nepotrebno početje, ki prinaša stres in povzroča težave pri prilagajanju, zato ga bodo opustili.

In kdo je on da to pravi? kje je študija, ki dokazuje da povzroča stres in težave priprilagajanju?

Ne rabeš nobene študije, saj to sam pri sebi videš.

To premikanje ure je zame nabolj bebava stvar modernega človeštva. Upam, da bodo s to norostjo nekoč prenehali. :)


ja mene recimo to premikanje sploh ne gane...pač tisti dan ali dva si za tiste pou ure mal blesav, in to je to in nič več..kar naj tako ostane...sam da se DOGAJA :)

Kron ::

energetik je izjavil:

Ni nujno, lahko da se prestavi samo ura, minute in sekunde pa so še vedno faljene. Seveda pri digitalnih urah, ki omogočajo ločeno nastavitev prikaza ure.


Drži.

Bolj je bilo mišljeno v smislu, da se dvakrat v letu posveti pozornost na točnosti ur.
=**=C64=**=

opeter ::

Saj "poletni čas" je vsiljena varianta. Zimski čas je tapravi (preden so začeli premikati ure).
Jaz sme tudi za, da se odpovemo temu poletnemu času.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

SkipEU ::

Zaradi naravnega cikla premikamo kazalce. Na Portugalskem so se pred 2 desetletjema malo igrali s temi kazalci in je produktivnost izredno padla, učenci so bili nezbrani in njihova uspešnost je padla, povečale so se psihološke težave, število prometnih nesreč, ...

Pozabljate, da se Sonce premika v skladu z naravnimi zakoni in na njega nimamo vpliva. Ura je umetni konstrukt in jo zato lahko prilagajamo - prilagajati pa jo moramo naravnemu ciklu sonca.

Lonsarg ::

Zanimivo kako bo elektronika odreagirala, ki ima avtomatsko prestavljanje vgrajeno.

Pyr0Beast ::

Finta ni avtomatsko prestavljanje ure - ta bi morala biti fiksna.

Ampak prilagoditev delovnega časa trenutnemu ciklu sonca.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

andrejus ::

Vsi pozabljamo še na zemljepisno širino. Kaj pa tisti ki živijo na Norveškem recimo, ko imajo precej temno oz precej svetlo kar cel dan. Kar malce čudno zgleda :)

Okapi ::

Rusija ima dovolj zmešnjave že s tem, da imajo 9 časovnih pasov. Do lani pa so jih imeli celo 11. Ko sem pred leti potoval s transsibirsko železnico, se je urnik restavracije na vlaku ravnal po vsakokratnem krajevnem času in smo imeli na petdnevnem potovanju ves čas težave, ker mu nismo uspeli slediti. Na skoraj vse zajtrke smo zamudili:-))

O.

energetik ::

andrejus je izjavil:

Vsi pozabljamo še na zemljepisno širino. Kaj pa tisti ki živijo na Norveškem recimo, ko imajo precej temno oz precej svetlo kar cel dan. Kar malce čudno zgleda :)

Ja, doživel na Islandiji. Zanimiv občutek, ko ob 22:30 gledaš kako sonce počasi zahaja, ko greš pa ob 2h zjutri na WC, je pa že spet na nebu... :D

Nagi Bator ::

Moje mnenje... Ali poletni cas vseskozi, ali pa naj se naprej premikajo!
Tako imam vsaj cez poletje svetlobo se dolgo v popoldan/vecer.

Ce pa bi se obdrzal soncni (zimski) cas vseskozi,
pa to pomeni soncni vzhod poleti ze pred cetrto uro zjutraj 8-O
svitat pa bi se zacelo ze ob treh. Svasta!?

nekikr ::

To bi pomenilo, da greš v službo zjutraj, ko je lepo in sončno vreme in potem gledaš steno do štirih ali petih, ko se v trdi temi odpraviš domov. Res veliko bi imel od življenja. Že sedaj večina ljudi živi za sobotno in nedeljsko popoldne (ker dopoldne delajo), potem bi pa samo še za kaj? Lepe nočne urice? Takoj podpišem za poletni čas, še celo za eno dodatno uro lahko prestavijo.

ahac ::

gulfstream je izjavil:

3/4 Kanade premika ure, Saskatchewan pa ne? Zanimivo, da niti po državah ni poenoteno...


Poglej še tisti zmazek v severovzhodnem delu Arizone. V indijanskih rezervatih se ura prestavlja, drugje pa ne...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

winkl ::

zato se pa reče 190200Zfeb11

da vsi vemo, kdaj sem post napisal.

ko napišem, vidim, da je že druga ura, po moram popravljat

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: winkl ()

MrStein ::

CaqKa je izjavil:

Medvedjev pravi, da je spreminjanje ure nepotrebno početje, ki prinaša stres in povzroča težave pri prilagajanju, zato ga bodo opustili.

In kdo je on da to pravi? kje je študija, ki dokazuje da povzroča stres in težave priprilagajanju?

Kje je študija, ki dokazuje, da je kaka korist od tega cirkusa?

Težav je kar nekaj:
- problemi s sinhronizacijo časa (lokalno, pa tudi v odnosu na druge)
- dan, ki ima 23 ur
- dan, ki ima 25 ur
- ponavljajoča se ura
(to zgoraj je super za nesporazume pri beleženju časa)
- premaknjen bioritem
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Jeronimo ::

O tem, da bi imelo smiselno imeti poletni čas celo leto, jaz razmišljam že mnogo let.
JURIŠ !!!
Preko vode do slobode!

jerry2000 ::

Poletni čas celo leto! To mi delaj! Vsaj zvečer ko je čas je malo dalj svetlo (oz. popoldne!).
Jerry and Tom

Zlate ::

Hmmm... a ni bebavo navijat za poletni oz. zimski čas? Naredimo dober kompromis in čas postavimo natančno vmes torej ga prestavimo le še enkrat za pol ure in tako naj ostane. Pa referendum za to dajmo poleg tistega za malo delo, pa je rešen problem.:D
"Ne dovoli, da bi te šolanje oviralo pri izobraževanju."
_______________________ Mark Twain________

gulfstream ::

No, če smo natančni je zimski čas tisti 'ta pravi' :)

Drugače pa ja, tudi jaz se nebi branil poletnega ves čas.

Mr_Globus ::

Ma kaki poletni čas. Nastavimo ga tako, da bo najhitreje tema ob sedmih zvečer :D

Okapi ::

A ni bolje, če obdržimo zimski čas, ker je pač naraven, in prilagodimo delovne ure, če bi že radi izkoristili več sonca? Potem bi pa vsi jokali, da je treba ob šestih v službo>:D

O.

eziga ::

Pa ja, najbolje da je vedno zimski čas, tako kot je bilo še predno smo morali sprejeti evropski čas, pa bo mir. Nič premikanja ur, dan pa kakor pač pade :)
www.epaket.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: eziga ()

MrStein ::

Okapi je izjavil:

A ni bolje, če obdržimo zimski čas, ker je pač naraven, in prilagodimo delovne ure, če bi že radi izkoristili več sonca? Potem bi pa vsi jokali, da je treba ob šestih v službo>:D

Saj to je finta. Ovca sindrom.

Če rečeš, da bo treba eno uro prej v službo, bodo vsi jamrali.
Če pa narediš isto, a le s finto "premaknili bomo ure in med in mleko se bosta naenkrat cedila!", so vsi navdušeni. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Jeronimo ::

Bolje, da imamo svetlo takrat ko imamo prosto, kot ko smo v službi.
JURIŠ !!!
Preko vode do slobode!

opeter ::

Tisti, ki ne delajo za kakšnim tekočim trakom ali pa v Muri itak ne rabijo iti v "tovarno" pred 7.00 uro ...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Jeronimo ::

Tudi tisti za tekočim trakom ne rabijo biti ob 6h v službi. Časi treh izmen so mimo (mogoče še kje kakšna izjema).
JURIŠ !!!
Preko vode do slobode!

darksamurai ::

Jeronimo je izjavil:

Tudi tisti za tekočim trakom ne rabijo biti ob 6h v službi. Časi treh izmen so mimo (mogoče še kje kakšna izjema).


WFT?!? 8-O Velika večina podjetij, ki dejansko kaj proizvajajo ima tro izmensko delo. Nekaj izjem pa ima res drugačno ureditev. Sicer pa je vse odvisno kaj delaš. Pri nekaterih delih je že 8 ur max, 12 ur bi pa bilo neproduktivno.

MrStein ::

MrStein je izjavil:

CaqKa je izjavil:

Medvedjev pravi, da je spreminjanje ure nepotrebno početje, ki prinaša stres in povzroča težave pri prilagajanju, zato ga bodo opustili.

In kdo je on da to pravi? kje je študija, ki dokazuje da povzroča stres in težave priprilagajanju?

Kje je študija, ki dokazuje, da je kaka korist od tega cirkusa?

Težav je kar nekaj:
- problemi s sinhronizacijo časa (lokalno, pa tudi v odnosu na druge)
- dan, ki ima 23 ur
- dan, ki ima 25 ur
- ponavljajoča se ura
(to zgoraj je super za nesporazume pri beleženju časa)
- premaknjen bioritem


Proti-argumenti pa so???

"sigurno je prav, če Pahor/Janaša tak trdi" ? ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Jeronimo ::

darksamurai je izjavil:

Jeronimo je izjavil:

Tudi tisti za tekočim trakom ne rabijo biti ob 6h v službi. Časi treh izmen so mimo (mogoče še kje kakšna izjema).


WFT?!? 8-O Velika večina podjetij, ki dejansko kaj proizvajajo ima tro izmensko delo. Nekaj izjem pa ima res drugačno ureditev. Sicer pa je vse odvisno kaj delaš. Pri nekaterih delih je že 8 ur max, 12 ur bi pa bilo neproduktivno.


Ok ... bom drugače rekel. V Ljubljani ne poznam nobenega človeka, ki bi delal v tovarni s troizmenskim delom. Verjamem pa, da še obstajajo. Vendar napram včasih, jih je zanemarljivo malo.
JURIŠ !!!
Preko vode do slobode!
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Evropski poslanci za ukinitev premika ure (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
8116629 (8158) Oberyn
»

Bruselj sprašuje: prestavljati uro ali ne (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15639345 (32674) Vajenc
»

Rusija ukinja poletni čas in uvaja nove časovne pasove

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4523082 (18950) Okapi
»

Premikanje ure

Oddelek: Loža
425847 (5128) imagodei

Več podobnih tem