» »

Slovenski raziskovalci razvili nov princip hibridnih baterij

Slovenski raziskovalci razvili nov princip hibridnih baterij

Pripete organske molekule na netopne substrate z veliko površino

Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo - Raziskovalci s Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Ljubljani (FKKT UL) so v sodelovanju s Kemijskim inštitutom (Laboratorij za elektrokemijo materialov, KI) razvili nov princip za izdelavo litij-ionskih baterij, kjer so aktivna komponenta organske molekule. Odkritje opisuje članek Electroactive Organic Molecules Immobilized onto Solid Nanoparticles as a Cathode Material for Lithium-Ion Batteries, ki je objavljen v zelo ugledni kemijski reviji Angewandte Chemie.

Boštjan Genorio in Miran Gaberšček (oba Katedra za anorgansko kemijsko tehnologijo in materiale) ter Romana Cerc-Korošec (Katedra za anorgansko kemijo) s FKKT UL so s kolegi s KI raziskovali uporabo organskih molekul v litij-ionskih baterijah. Zaradi ogromnega števila možnih kombinacij atomskih razporeditev in možnih substitucij so organske molekule dobri kandidati za fino regulacijo lastnosti baterij. Večja težava je le topnost večine molekul v aprotičnih elektrolitih, ki se uporabljajo v litijevih baterijah, kar zmanjšuje kapaciteto baterij.

Problem so rešili s kovalentnim pripenjanjem organske molekule na površino netopnega substrata. Tako rešijo dva problema na en mah - organska molekula se v elektrolitu ne raztopi, poleg tega pa vezava na substrat ustrezno spremeni njene redoks lastnosti, ki so pomembne za nazivno napetost elektrokemijskega člena, hitrost reakcije in reverzibilnost, s čimer sta povezana hitrost polnjenja in upad kapacitete.

26 komentarjev

rezator ::

vsaka čast!
Some people feel the rain. Others just get wet.

ozbolt ::

Nz, zdaj ko je pa vse rešen pa v masovno proizvodnjo /s

Matako ::

ozbolt je izjavil:

Nz, zdaj ko je pa vse rešen pa v masovno proizvodnjo /s


To pa čez kakih 5 let.
/\/\.K.

gruntfürmich ::

zelo lepo!
ampak a je v LJ fkkt? a ni kem. inženirstvo?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Lion29 ::

je blo kar eno zatisje z batarijami zadnje tedne :D

kul, vsaka cast fantom!
Founder and CTO @ Article-Fatctory.ai

jest10 ::

gruntfürmich je izjavil:

zelo lepo!
ampak a je v LJ fkkt? a ni kem. inženirstvo?

Daj no uporabi google

BigWhale ::

Koncno novica o baterijah!!! ;>

oracle ::

O, moja nekdanja asistentka. Glih zadnjič mi je kolega pokazu laboratorij v kerem paca s tem litijem ^^

matejdro ::

Končno se je razvoj pri baterijah vsaj malo premaknil in to celo s pomočjo Slovenskih raziskovalcev :)

Samo, kaj ko bo to v uporabi čez vrsto let ali pa sploh ne.

FireSnake ::

O!

A spet revolucionarne baterije? Super, tokrat iz domacih logov :D
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Bistri007 ::

In koliko milijonov bodo zaslužili s tem?
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

RejZoR ::

Nič, ker slovenci smo sicer pametni ampak ničesar ne znamo dobro iztržiti...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

marS ::

kolk pa bodo zdaj dlje zdržale?
...no more heroes...
https://ilbis.com/

Zheegec ::

Čestitke našim raziskovalcem, sploh če bo zadeva kdaj imela praktično aplikacijo.
Se kdo spomni kakšne novice o baterijah na S-T v zadnjih nekaj letih, ki bi znala kdaj dejansko priti v uporabo, oziroma biti zanimiva za trg?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Wester ::

Bistri007 je izjavil:

In koliko milijonov bodo zaslužili s tem?

Menim da bodo zaslužili 45 milijonov evrov:D&Delta;:D

imagodei ::

U, gospa Romana me je pa vaje imela na FKKT :) Stroga ženska, z njo ne gre češenj zobat. Ampak je pa glavca. No, saj se vidi... Nisem zastonj tega govoril vsa ta leta :)
- Hoc est qui sumus -

guest #44 ::

Lih sem prej razmišljal, da če bo kdo še omenu kakršnokoli novico o baterijah bom popizdu.

Nočem, več slišat o super/boljših/revolucionarnih/blablabla baterijah dokler, jih ne bodo prodajali na blagajni v merkatorju.

Sicer pa vsaka jim čast.

M@73Y ::

Pohvalno da bo slovenija reševala trd oreh okoli baterij. Problem zna biti le, da bo nekdo ki je sodeloval pri projektu za bajne denarje prodal idejo in vse okoli relaizacije kitajcem. Drugače v slovenskih logih se je že pogruntalo marsikatero svetovno uspešno reč, amapak kaj ko je problem trženje in raje prodajo za neko vsoto drugim.
..jump into psytrance tunnel..

Red_Mamba ::

respect!
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg

darksamurai ::

M@73Y je izjavil:

Pohvalno da bo slovenija reševala trd oreh okoli baterij. Problem zna biti le, da bo nekdo ki je sodeloval pri projektu za bajne denarje prodal idejo in vse okoli relaizacije kitajcem. Drugače v slovenskih logih se je že pogruntalo marsikatero svetovno uspešno reč, amapak kaj ko je problem trženje in raje prodajo za neko vsoto drugim.


Pri nas je problematičen vodstven kader podjetij, ki je večinoma preveč nesposoben, da bi kupil dobro stvar, ali pa celo mislijo, da slovenske ideje pač niso dobre. Njih bolj zanima kako s hipotekarnim kreditom odkupit firmo. Na faksu sem videl kar nekaj dobrih pogruntavščin, ki jih naša podjetja enostavno niso hotla odkupit. Nemci in avstrijci pa so jih takoj kupili.

Highlander ::

Pri nas je problematičen vodstven kader podjetij, ki je večinoma preveč nesposoben, da bi kupil dobro stvar, ali pa celo mislijo, da slovenske ideje pač niso dobre. Njih bolj zanima kako s hipotekarnim kreditom odkupit firmo. Na faksu sem videl kar nekaj dobrih pogruntavščin, ki jih naša podjetja enostavno niso hotla odkupit. Nemci in avstrijci pa so jih takoj kupili.


Se strinjam. V marsikaterem podjetju je ta vodstven kader celo tako nesposoben, da ne zna uporabiti in prodati idej, ki jih pogruntajo ljudje znotraj samega podjetja, kako naj bi potem se kupovali "tuje" dobre ideje... :|

madmitch ::

Highlander je izjavil:

Pri nas je problematičen vodstven kader podjetij, ki je večinoma preveč nesposoben, da bi kupil dobro stvar, ali pa celo mislijo, da slovenske ideje pač niso dobre. Njih bolj zanima kako s hipotekarnim kreditom odkupit firmo. Na faksu sem videl kar nekaj dobrih pogruntavščin, ki jih naša podjetja enostavno niso hotla odkupit. Nemci in avstrijci pa so jih takoj kupili.


Se strinjam. V marsikaterem podjetju je ta vodstven kader celo tako nesposoben, da ne zna uporabiti in prodati idej, ki jih pogruntajo ljudje znotraj samega podjetja, kako naj bi potem se kupovali "tuje" dobre ideje... :|

Še več, inovatorje imajo za čudake, ki kar nekaj razmišljajo, namesto da bi delali in jih zato ne marajo. Da pa ravno ljudje pri stroju lahko ponudijo idejo za zmanjševanje stroškov proizvodnje, to jim pa ne kapne. Drugje inovatrstvo v podjetjih celo nagrajujejo - čudaki. Tko da, ne od naših meneđerjev preveč pričakovat pri inovacijah, redki so, ki to štekajo.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

nekikr ::

No, no, ne bit tako črnogled. Velikokrat so te "inovacije" totalni polom (lahko da je zanimiva stvar, a vseeno komercialno obsojena na propad). In tega je ogromno. Tiste dobre izume je pa včasih pač bolje prodati drugim. Če ima kdo tako hudo idejo, pa ga vseeno nihče ne posluša, naj pride k meni, pa se bova vse zmenila.

Bistri007 ::

Res je, da komercializacija tehnologije ni zastonj. Ravno obratno: veliko stane. In je tudi tvegana - ali bo v času, ko bo tehnologija pripravljena za prodajo, to cenovno ugodna izbira. Ali bo prišlo kaj novega vmes?

Uspešno vodenje visokotehnoloških venture projektov ni za vsakogar. Ampak v .si je tega občutno premalo.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

fpbs ::

Me veseli, da tudi slovenski raziskovalci nekaj prispevajo k razvoju baterij. V članku žal ni razjasneno v koliko bi se s tem poboljšale kvalitete baterije. Drugače pa če malo sledite temu napredku po spletu, pa skoraj ni dneva, da nebi bilo članka o novih dosežkih. Veliko izboljšav si obetajo s pomočjo nano tehnologije.
http://www.amprius.com/technology/batte...

petrus ::

Lih sem prej razmišljal, da če bo kdo še omenu kakršnokoli novico o baterijah bom popizdu.

Paper Li-ion Batteries Offer Flexible Power Options, ups :)
stati inu obstati


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Curiosity na Marsu odkril organske spojine

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
135622 (3465) D3m0r4l1z3d
»

Magnetna resonanca omogoča analizo baterij

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
53559 (2521) BALAST
»

Napredek pri razvoju gorivnih celic na Univerzi v Ljubljani

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
257306 (5326) gruntfürmich
»

Krogle

Oddelek: Loža
102532 (2167) BigWhale
»

COS, nastanek življenja in nekoč smo se o tem zgovarjali

Oddelek: Znanost in tehnologija
493355 (2491) Thomas

Več podobnih tem