Ars Technica - Kot kaže se časi 32-bitnih operacijskih sistemov končno poslavljajo. Pričakovali bi, da se bo to do sedaj, ko je 4 GB oz. več pomnilnika nekaj popolnoma običajnega, že zgodilo, a raje pozno kot nikoli. Pri Ars Technici namreč poročajo, da je skoraj polovica (natančneje 46%) vseh namestitev Windows 7 64-bitnih. To je znatno več, kot v primeru Windows Vista, kjer je bilo le 11% vseh namestitev 64-bitnih.
Najverjetneje pomaga tudi popularnost Windows 7 v primerjavi z Visto. Windows XP je imel praktično neznaten delež uporabnikov 64-bitne različice, saj so bili med njimi predvsem profesionalni uporabniki z več kot 3 gigabajti pomnilnika. Vista je vpeljala zahtevo po 64-bitnih gonilnikih, ko so proizvajalci strojne opreme želeli dobiti certifikat o združljivosti, torej so morali oddati tako 32 kot 64-bitno različico. Prav gonilniki, poleg nedodelanosti, so bili glavna težava Windows XP.
Čeprav 64-bitni operacijski sistemi prinašajo višjo možno stopnjo varnosti, zaradi česar so z Windows XP pri Intelu skočili neposredno na 64-bitne Windows 7 (Visto so preskočili), to še ne pomeni, da je le-ta izkoriščena, podobno kot naslavljanje večje količine pomnilnika. Prav brskalniki in njihove razširitve (npr. Adobeov Flash) se še vedno držijo 32-bitnosti, čeprav bi največ odnesli od dodatne varnosti.
Za časa Windows 7 bomo najverjetneje videli večinski delež 64-bitnih operacijskih sistemov, kar je pravzaprav hitro, glede na izid prvih 64-bitnih procesorjev, ki se je zgodil leta 2003. Prvi 32-bitni procesor je Intel izdelal in dal na trg že leta 1985, medtem ko je bil prvi komercialni 32-bitni operacijski sistem šele Windows 95. Ta je bil pravzaprav še vedno precej osnovan na 16-bitni kodi, ki jo je dokončno pokopal šele Windows XP v letu 2001.
Heej, fantje, ustavite konje. Večbitni sistem pomeni večje pointerje, ki pa so zelo pogost tip spremenljivke. Če 64-bitnega OSa ne potrebujete nujno (torej če nimate več kot 3 oziroma 4 GB pomnilnika), je veliko bolje namestiti 32-bitni sistem, ki pojé veliko manj pomnilnika.
Čeprav so 64bitni OS zelo pogosti (sploh Windows 7 sodeč po novici) še vedno mam 32bitni install na kištici v podpisu.Čeprav ta verzija okn ne ponuca vsega rama, preostalh 700MB porabim za cache (ki bi tak verejtno izpuhtel na 64bitni verziji zarad kompatabilnosti za nazaj.)
Kdaj bomo pa videli 128-bitne operacijske sisteme?
Trenutno imamo procesorje, ki uporabljajo 48-bitno naslavljanje. Najprej je treba izkoristiti še 16 bitov, da pridemo do 64-bitov.
Za računske operacije bo pa kmalu prišel 256-bitni AVX.
16-bitnih programov nikakor ne moreš primerjati z 32 bitnimi. Od Windows 3.0 (1990) do 1995 je minilo pet let. Od 1995 do 2010 pa petnajst let. V tem obdobju je bilo napisanih veliko več programov. Poleg tega je 64KB res okorna omejitev - v programih je veliko spremenljivk, ki so večje od 64KB. Spremenljivko v velikosti 2GB pa bi še rad videl.
Microsoft bi lahko naredil razširitve za 48-bitno naslavljanje pomnilnika v sistemih, ki poganjajo 32-bitno kodo. Za vklop 48-bitnega paginga ne potrebuješ 64-bitnih kodnih segmentov. Ampak raje forsirajo folk, s tem da povezujejo 64-bitno kodo s pomnilniško mejo 4GB fizičnega pomnilnika. Edina omejitev v Windowsih je 2GB na proces (thread) (3GB v manj kompatibilnem načinu).
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
medtem ko je bil prvi komercialni 32-bitni operacijski sistem šele Windows 95
To pa nikakor ne bo držalo. Tudi če odmislimo debato ali je Win95 sploh 32-bitni OS, je Microsoft že prej (mislim da 1992) imel Windows NT 3.1. Pri tem pa sploh nisem prepričan, če ni bil kak drug (ne MS) 32-biten OS tudi že prej dostopen.
ma tam do leta 1996 je bilo teh nt sistemov relativno malo. z nt4 pa se je zdeva kar prijela. praktično v vseh "pisarnah" , kjer so dali nekoliko več na stabilnost. sicer je pa obstajal tudi os/2
Microsoft bi lahko naredil razširitve za 48-bitno naslavljanje pomnilnika v sistemih, ki poganjajo 32-bitno kodo. Za vklop 48-bitnega paginga ne potrebuješ 64-bitnih kodnih segmentov. Ampak raje forsirajo folk, s tem da povezujejo 64-bitno kodo s pomnilniško mejo 4GB fizičnega pomnilnika. Edina omejitev v Windowsih je 2GB na proces (thread) (3GB v manj kompatibilnem načinu).
To Microsoft podpira že "žnj" časa. klik. V glavnem sicer samo na server OS.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
medtem ko je bil prvi komercialni 32-bitni operacijski sistem šele Windows 95
To pa nikakor ne bo držalo. Tudi če odmislimo debato ali je Win95 sploh 32-bitni OS, je Microsoft že prej (mislim da 1992) imel Windows NT 3.1. Pri tem pa sploh nisem prepričan, če ni bil kak drug (ne MS) 32-biten OS tudi že prej dostopen.
Sploh zato ne bo drzalo, ker je bilo prej ze cel kup 32 bitnih sistemov, npr VMS na VAXih, pa kup razlicnih UNIXov, pa tudi IBM je imel na svojih 360/370 nekaksen operacijski sistem...
(kak UNIX je tekel tudi na PC HW, LINUX je od 1991, ampak ga nisem stel, ker ne gre za "komercialen" sistem.)
Najbrž je mišljen "široko razširjeni x86 operacijski sistem". Ker drugače bi lahko med x86 OS šteli še Windows NT 3 (popularna verzija je bila 3.51). Pa OS/2 2.0.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Čeprav so 64bitni OS zelo pogosti (sploh Windows 7 sodeč po novici) še vedno mam 32bitni install na kištici v podpisu.Čeprav ta verzija okn ne ponuca vsega rama, preostalh 700MB porabim za cache (ki bi tak verejtno izpuhtel na 64bitni verziji zarad kompatabilnosti za nazaj.)
Za tale cache uporabljaš ramdisk? Ravno razmišljam, da bi šou na w7 64bit, pa se mi ne da delat nove instalacije, in me zanima kak manj boleč način, da ponucam teh 700mb.
Microsoft bi lahko naredil razširitve za 48-bitno naslavljanje pomnilnika v sistemih, ki poganjajo 32-bitno kodo. Za vklop 48-bitnega paginga ne potrebuješ 64-bitnih kodnih segmentov. Ampak raje forsirajo folk, s tem da povezujejo 64-bitno kodo s pomnilniško mejo 4GB fizičnega pomnilnika. Edina omejitev v Windowsih je 2GB na proces (thread) (3GB v manj kompatibilnem načinu).
To Microsoft podpira že "žnj" časa. klik. V glavnem sicer samo na server OS.
A si ti sploh prebral, kaj sem napisal? Ali kaj piše na PAE wiki?
Prvič, PAE omogoča 36-bitno naslavljanje - kar je 64GB RAM, z enim stranskim učinkom: najmanjša pomnilniška stran je tako lahko najmanj 2MB, namesto 4kB. Ta velikost strani povzroča največ nekompatibilnosti z določenimi gonilniki, čeprav večinoma vse deluje.
However, "client" versions of 32-bit Windows (Windows XP, Windows Vista, Windows 7) limit physical address space to the first 4 GB for driver compatibility [12] and licensing[13] reasons, even though these versions do run in PAE mode if NX support is enabled. (PAE wiki)
Vklop "long-mode" ni povezan s 64-bitno kodo, kar je bistvo tega, kar sem hotel povedati.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Ej tole nekak ne gre tale prehod iz 32 bitov na 64 bitov... mislim, da to traja že 8 let al kolk pa je to krneki. Windows naj izda OS, ki nebo več podpiral 32 bit programov in dobili bomo 64 bitne igre (končno), ki pa ženejo rač. industrijo naprej in pol bo VSE 64 bitno. :)
Windows naj izda OS, ki nebo več podpiral 32 bit programov in dobili bomo 64 bitne igre (končno)
Prvič, MSFT izdaja OS z imenom Windows. Drugič, v Windows Server 2008 Core R2 je 32-bitna kompatibilnost (WoW64) opcijska komponenta - glej WoW64 @ Wikipedia .
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Ej tole nekak ne gre tale prehod iz 32 bitov na 64 bitov... mislim, da to traja že 8 let al kolk pa je to krneki. Windows naj izda OS, ki nebo več podpiral 32 bit programov in dobili bomo 64 bitne igre (končno), ki pa ženejo rač. industrijo naprej in pol bo VSE 64 bitno. :)
Windows naj izda OS, ki nebo več podpiral 32 bit programov in dobili bomo 64 bitne igre (končno)
Prvič, MSFT izdaja OS z imenom Windows. Drugič, v Windows Server 2008 Core R2 je 32-bitna kompatibilnost (WoW64) opcijska komponenta - glej WoW64 @ Wikipedia .
Kdo ne ve da MS izdaja Windows... to je nevmesen komentar.
Ravno kompatibilnost za nazaj zavira razvoj za naprej... Ker se vsi programerji raje poslužujejo 32 bitnega programirnja namesto 64 bitnega.
programerji se poslužujejo 64-bit če jim to prinese kakšno prednost, če se splača. To je vsa fora x86 arhitekture da je sploh preživela toliko časa - kompatibilnost za nazaj in pa možnost izbire.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Kdo ne ve da MS izdaja Windows... to je nevmesen komentar.
Ti najbrž, saj si napisal, da Windows naj izda OS brez 32-bitne kompatibilnosti. Tega, da 64-bitni Windows brez 32-bitne kompatibilnosti že obstaja, si pa priročno spregledal.
Sicer pa, kaj pomeni "nevmesen"???
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Izi, stvari glede kompatibilnosti so se spremenile, saj obstaja dvočrkovna kratica VM.
Glede 64-bitnega načina in 16-bitnega - kriv je AMD, ker so v 64-bitnem načinu pobrisali 16-bitno kompatibilnost.
128-bitnih procesorjev ne bo.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Ej tole nekak ne gre tale prehod iz 32 bitov na 64 bitov... mislim, da to traja že 8 let al kolk pa je to krneki. Windows naj izda OS, ki nebo več podpiral 32 bit programov in dobili bomo 64 bitne igre (končno), ki pa ženejo rač. industrijo naprej in pol bo VSE 64 bitno. :)
heh xp mode je v win bolj zaradi 16 bitne kompatibilnosti. in ravno te dni se nucal ta stari fox base.
Hja, tale izjava sodi nekam skupaj s tisto, da bo 64KB za večno dovolj. Enkrat bodo postali nujni, če ne čez 10 let pa čez 100 let. Če ne drugega bo nekoč količina RAMA zahtevala 128-bitne procesorje in sisteme. Tako kot smo sedaj pri 4 Gigabajtih RAMA morali preiti na 64-bitne sisteme, (procesorji so že nekaj časa 64-bitni), tako bomo nekoč dosegli mejo 16 eksabajtov, ko bo nujno preiti na popolno 128-bitnost procesorjev in sistemov.
Če smo v manj kot 30 letih povečali količina RAMA iz 1 kilobajta na trenutnih povprečnih 6 gigabajtov, potem ni vrag, da ne bomo v naslednjih 30 letih dosegli 16 eksabajtov.
Ocenjuje se, da se količina vseh podatkov na zemlji počasi bliža enemu Zetabajtu. Glede na dosedanji razvoj je moja ocena, da bomo (bodo) imeli popolnoma 128-bitne procesorje prej kot čez 20 let.
Če smo v manj kot 30 letih povečali količina RAMA iz 1 kilobajta na trenutnih povprečnih 6 gigabajtov, potem ni vrag, da ne bomo v naslednjih 30 letih dosegli 16 eksabajtov.
... Glede na dosedanji razvoj je moja ocena, da bomo (bodo) imeli popolnoma 128-bitne procesorje prej kot čez 20 let.
Čitaj:
ZFS is a 128-bit file system, so it can address 18 quintillion (1.84 × 1019) times more data than current 64-bit systems. The limitations of ZFS are designed to be so large that they would never be encountered, given the known limits of physics (and the number of atoms in the Earth's crust to build such a storage device).
Sicer pa, trenutna koda lahko NAENKRAT adresira 2^64 bytov - tj. omejitev pomnilnika na en thread. S pomočjo paging mehanizma (PAE ipd.) ima lahko procesor tudi več pomnilnika kot ga lahko naenkrat naslovi. Za računske (vektorske) operacije pa bo že naslednje leto na voljo 256-bitni naslednik SSE - Advanced Vector Extensions @ Wikipedia .
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Še dodatno: procesorji imajo čedalje več izvajalnih jeder. Bolj kot sama količina RAM-a v sistemu je za procesorsko arhitekturo pomembna količina RAM-a na izvajalno jedro.
Pri večjemu številu jeder je HW koherenco pomnilnika med cache pomnilniki teh jeder in glavnim pomnilnikom čedalje težje izvesti. Glej Intel Larrabee, katerega glavna pomanjkljivost so ravno njegovi hrošče. Pri teh trendih razvoja v večjedrno smer 128-bitnega pomnilniškega modela ne potrebujemo.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
medtem ko je bil prvi komercialni 32-bitni operacijski sistem šele Windows 95
To pa nikakor ne bo držalo. Tudi če odmislimo debato ali je Win95 sploh 32-bitni OS, je Microsoft že prej (mislim da 1992) imel Windows NT 3.1. Pri tem pa sploh nisem prepričan, če ni bil kak drug (ne MS) 32-biten OS tudi že prej dostopen.