» »

Nvidia ukinja podporo za 32-bitne operacijske sisteme

Nvidia ukinja podporo za 32-bitne operacijske sisteme

Slo-Tech - Pravih razlogov za poganjanje 32-bitnih operacijskih sistemov v resnici že dolgo ni več, razen kakšnih združljivostnih težav s strojno opremo ali poganjanje res starih programov (npr. 16-bitnih), Nvidia pa je poskrbela za še en razlog za prestop k novejšim. Nova verzija (390) gonilnikov za grafične kartice, ki bo izšla januarja, bo zadnja inačica s podporo za 32-bitne verzije Windows, Linxu in FreeBSD. Apple je 32-bitnim sistemom že poleti napovedal konec. Prihodnje leto bodo za 32-bitne verzije sicer še pripravljali varnostne popravke, a ne bo nobenih novih funkcionalnosti, izboljšav ali optimizacij. V letu 2019 se bo podpora 32-bitnim inačicam popolnoma ustavila.

Kdor ima 64-bitno strojno opremo in na njej poganja 32-bitni operacijski sistem, kar ni priporočljivo niti z varnostnega (recimo WannaCry se je širil po 32-bitnih verzijah) niti učinkovitostnega stališča, lahko težavo reši z nadgradnjo. Kdor tega ne želi ali pa ima res staro strojno opremo, pa mu ne preostane nič drugega kot temeljita nadgradnja. Res pa je tudi, da so 32-bitni sistemi že tako stari, da verjetno tudi z novejšimi gonilniki iz njih ne bi mogli iztisniti kaj več.

15 komentarjev

Markoff ::

Security through obscurity (never works). Še malo, pa bodo 32-bitni Windows 7 pričeli postajati vse bolj varni. :P
Ad astra per aspera

Dr_M ::

Je ze cajt, da tele stare zadeve crknejo. Se lahko malo bolj skoncentrirajo na ene gonilnike, da bo cim manj sranja (zadnje case baje nekaj serjejo).
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

joze67 ::

Kdor ima 64-bitno strojno opremo in na njej poganja 32-bitni operacijski sistem, kar ni priporočljivo niti z varnostnega (recimo WannaCry se je širil po 32-bitnih verzijah) niti učinkovitostnega stališča, lahko težavo reši z nadgradnjo.

Ne vem za nobeno varnostno zadevo, ki bi bila povezana z 32/64 bitnim sistemom na 32/64 bitnem HW. M$ je izdal popravke za WannaCry na 32- in na 64-bitnih sistemih, kar namiguje, da sta bila oba ranljiva.

Tudi učinkovitostno stališče je vprašljivo, dokler program ne potrebuje nesramno velikih količin spomina.

opeter ::

joze67 je izjavil:

Tudi učinkovitostno stališče je vprašljivo, dokler program ne potrebuje nesramno velikih količin spomina.


Se popolnoma strinjam.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

filip007 ::

Vprašanje je kdaj bo enemogočeno 32-bitno izvajanje, če sploh kdaj, vse bi lahko delovalo v zaščitenem 64-bitnem načinu, ker potem bi tudi viruse in spam prisilili, da je 64-biten.
Plejstejšon.

AndrejO ::

joze67 je izjavil:

Kdor ima 64-bitno strojno opremo in na njej poganja 32-bitni operacijski sistem, kar ni priporočljivo niti z varnostnega (recimo WannaCry se je širil po 32-bitnih verzijah) niti učinkovitostnega stališča, lahko težavo reši z nadgradnjo.

Ne vem za nobeno varnostno zadevo, ki bi bila povezana z 32/64 bitnim sistemom na 32/64 bitnem HW. M$ je izdal popravke za WannaCry na 32- in na 64-bitnih sistemih, kar namiguje, da sta bila oba ranljiva.

Kar je Huš izgubil v prevodu: Vsi x86-64 procesorji podpirajo NX bit, medtem ko ga nekateri x86 (arhaični in tisti brez PAE) ne podpirajo.

joze67 je izjavil:

Tudi učinkovitostno stališče je vprašljivo, dokler program ne potrebuje nesramno velikih količin spomina.

Tudi tukaj je Huš navrgel en QED: Prevajalnik lahko ustvari kodo, ki bo manj pacala po počasnem pomnilniku, ker ima na voljo več registrov (klasičnim RAX-RDX+RSI+RDI, ki nadomeščajo EAX-EDX+RSI+RDI, so dodanih še R8-R15). Težave oz. negativen vpliv na performanse se pojavi v aplikacijah, ki veliko operirajo s kazalci, ker so ti 2x večji in zato povečajo količino pacanja po počasnem pomnilniku. V splošnem se večina CPU-bound aplikacij izvaja hitreje na istem procesorju, kadar so prevedene za 64-bitni način, kot pa če so prevedene za 32-bitni način.

Invictus ::

Vsaj še eden, ki vidi prednosti 64 bitne arhitekture...

Razen večjega pomnilnika seveda...

Ostali ljubitelji 32 bitnega načina pa nazaj v jamo ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

AndrejO ::

Hmnja ... Glede na to, da je PAE že leta (desetletja?) nazaj omogočil dostop do več kot 4GiB pomnilnika na 32-bitnem OS-u (A se gremo spet malo teorijo procesorjev in se vprašamo, na kaj mislimo, ko rečem "X-biten" procesorj? Velikost celoštevilske besede? Velikost logičnega naslovnega prostora? Velikost fizičnega naslovnega prostora?), potem pomnilnik ni ravno ultranajpomembnejša stvar x86-64. Je pa delo z pomnilnikom v LM zagotovo enostavnejše, lažje, hitrejše in zato bolj priljubljeno pri vseh, ki ga dejansko potrebujejo.

Kot zanimiv pristop k problemu kazalcev za aplikacije, ki ne potrebujejo dostopa do nekih velikih količin pomnilnika, pa ima Linux x86-32 API, ko se aplikacija izvaja v LM, kar pomeni, da ima dostop do vseh registerskih sladkorčkov, z jedrom pa komunicira z uporabo 32-bitnih kazalcev.

To, da lahko aplikacija tudi za interne strukture uporablja zgolj 32-bitne kazalce, če si avtor delo tako zastavi, pa tako ali tako ni novost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

Invictus ::

PAE je samo virtualni omnilnik, ki je v RAMu in ne na disku ;). Pa ne bi šel v to debato okoli omejitev in hitrosti.

Je bil izhod v sili, ker Intel ni bil sposoben narediti nove 64 bitne arhitekture. Tako da jo je na koncu AMD :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

AndrejO ::

Invictus je izjavil:

PAE je samo virtualni omnilnik, ki je v RAMu in ne na disku ;). Pa ne bi šel v to debato okoli omejitev in hitrosti.

PAE je način kako z 32-bitnim logičnim naslavljanjem dostopati do 36-bitnega fizičnega naslovnega prostora. In, kot je že navada, so z njim prišli tudi drugi sladkorčki.

Invictus je izjavil:

Je bil izhod v sili, ker Intel ni bil sposoben narediti nove 64 bitne arhitekture. Tako da jo je na koncu AMD :D.

Bil je narejen. Delal je. Uporabljan je bil. Kar se mene tiče so izpolnjeni zadostni kriteriji, da se ideje o tem, da x86 ne podpira več kot 4GiB pomnilnika, označi za popolnoma napačne in, kot logično izpeljavo, tudi napačne ideje, da je pri x86-64 potrebno gledati samo na količino pomnilnika, ker ... 64-bit.

Kar se pa tiče "Intel ni bil sposoben narediti ...". Kako je implementirana preslikava iz logičnih (virtualnih) naslovov v fizične v x86-64? PAE. Dodatno razširjen, ampak še vedno PAE. In največji teoretično možen *fizičen* naslovni prostor po razširitvi ni 2^64, temveč "samo" 2^52. Pa smo znova pri "bitnosti" procesorja, ki ima nenadoma kazalce 64-bitne, pomnilnika pa je lahko največ "za 52 bitov". No ... pa ne vem, če je že kje kakšen x86-64 procesor, ki ima MMU sposoben naslavljanja več kot 48 bitov, t.j. 256 TiB fizičnega pomnilnika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

atasmrk ::

Naj me kdo popravi če se motim, ampak ali ni bil razlog, da "Intel ni bil sposoben narediti..." predvsem politični? Ko je pričelo zmanjkovati naslovnega prostora so že imeli 64 bitne procesorje. Itanium. In niso hoteli x86 arhitekture narediti 64 bitne zato, ker bi prvič sami sebi pljuvali v skledo in drugič na tak način počasi iztisnili AMD, ki ima licenco za x86 arhitekturo, ne pa za IA-64 arhitekturo, ven iz trga.

Markoff ::

Hja, AMD je znal že v tistih časih prijetno presenetiti (trg, ne Intel) - takrat z x64.
Ad astra per aspera

Utk ::

Kar se mene tiče so izpolnjeni zadostni kriteriji, da se ideje o tem, da x86 ne podpira več kot 4GiB pomnilnika, označi za popolnoma napačne

Kaj pa na proces? Tega niso rešli.

Mavrik ::

AWE je "zrihtal" tudi to davno pred x86-64.
The truth is rarely pure and never simple.

Truga ::

Dr_M je izjavil:

Je ze cajt, da tele stare zadeve crknejo. Se lahko malo bolj skoncentrirajo na ene gonilnike, da bo cim manj sranja (zadnje case baje nekaj serjejo).

Zadnje 2 updejta ki sem naredil se nisem mel problemov, so ga pa pred tem kr lepo srali, ja. So pa AMD driverji zdej spet shitty, ko so bli neki cajta ok To prov tekmujejo, u rikverc. :D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nvidia ukinja podporo za 32-bitne operacijske sisteme

Oddelek: Novice / Grafične kartice
152666 (585) Truga
»

32 or 64 bit OS?

Oddelek: Operacijski sistemi
383462 (2376) Hayabusa
»

64 ali 32 bitni system

Oddelek: Pomoč in nasveti
161362 (703) jype
»

Zakaj imam samo 3GB namesto 4GB rama? (strani: 1 2 )

Oddelek: Operacijski sistemi
8915560 (5645) bobi1992
»

Pomnilnik v Windows: 1. del (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
507012 (4596) Jst

Več podobnih tem