» »

Zakaj imam samo 3GB namesto 4GB rama?

Zakaj imam samo 3GB namesto 4GB rama?

«
1
2

drejc87 ::

Živjo!

Naložil sem win xp sp2, imam prenosnik z 4gb rama, vendar mi v windowsih kaže samo 3gb. Kaj je narobe? A ne podpira več? A dejansko deluje z 4gb in kaže samo 3gb?


hvala in lp!
  • preklical razglas: bluefish ()

LuGi ::

Ker je 32bitni sistem..presaltaj na 64bit in na voljo bo 4Gb :|

drejc87 ::

Se mi zdi, da ni driverjeve 64bitnih za ta prenosnik (hp compaq 6830s)

misek ::

Za XP menda res ne, vsaj ne na strani HP:
» Microsoft Windows Vista Business (32-bit)
» Microsoft Windows Vista Business (64-bit)
» Microsoft Windows Vista Home Basic (32-bit)
» Microsoft Windows Vista Home Premium (32-bit)
» Microsoft Windows XP Professional

ql000 ::

Hec je v tem, da XP-ji ne prikazujejo več kot 3GB, delajo pa normalno z 4GB. Je pa tema vsaj po mojem opažanju urban mit, nobenemu se pa ne da malo po netu pobrskat. ;)

bluefish ::

pač, omejitev 32-bit operacijskega sistema. Že stokrat predebatirano, zakaj je tako.

drejc87 ::

Glavno da dela z 4gb rama :)

bluefish ::

Deluje je v tem primeru širok pojem. Da, računalnik oz. OS ne bo nič slabše opravljal opravil, dodatnih nekaj MB pa tudi ne bo uporabil.

trnvpeti ::

sploh maticna v notebooku podpira 4G rama?
ti vidi bios vseh 4G rama?

Senitel ::

Deluje je v tem primeru širok pojem. Da, računalnik oz. OS ne bo nič slabše opravljal opravil, dodatnih nekaj MB pa tudi ne bo uporabil.

Zakaj dodatnih nekaj MB ne bi bilo v uporabi? Zakaj potem recimo 32bitni Win2003 Server Datacenter podpira 128GB rama?

drejc87 ::

Ja v biosu mi kaže normalno 4gb rama

v visti mi kaže 4gb

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: drejc87 ()

Senitel ::

To koliko ti system panel napiše da imaš rama je tolk pomembno kot kakšne barve je start menu...

Meizu ::

Recimo če daš Visto gor 32bit, prepozna 3.25gb rama. Če daš SP1 gor, prepozna polnih 4gb rama. Če so pa vsi izkoriščeni pa je vprašanje.

Zheegec ::

Deluje je v tem primeru širok pojem. Da, računalnik oz. OS ne bo nič slabše opravljal opravil, dodatnih nekaj MB pa tudi ne bo uporabil.

Zakaj dodatnih nekaj MB ne bi bilo v uporabi? Zakaj potem recimo 32bitni Win2003 Server Datacenter podpira 128GB rama?

Zato, ker ima PAE, to imajo praktično vsi server OS. "Domači" OS tega nimajo, zaradi možnih kompatibilnostnih težav. 64-bit pa reši obe težavi.

Meizu: Vista brez SP1 napiše, koliko RAM lahko uporablja, Vista SP1 pa napiše, koliko RAM je dejansko v samemu računalniku, čeprav ne more uporabljati nič več RAM, kot Vista brez SP1. Je že bilo preveč klicev na support glede "zakaj mi ne prepozna vsega RAM", oziroma prošenj OEM partnerjev, naj to spremenijo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Meizu ::

Sej pravim, da nisem bil prepričan če ga potem dejansko izkoristi, ker upam da vsi vemo koliko pomnilnika lahko aplikacija naslovi in koliko ga 32bit sistem še prepozna...

Senitel ::

Če poganjaš dovolj programja, da skupaj zasedejo 4GB potem je seveda izkoriščeno!
Če poganjaš 32bitne aplikacije se 64bitni OS obnaša čisto isto kot 32bitni! (Razen, če imaš dejansko več kot 4GB rama, kolikor ga WinXP Pro podpira)
In še drugič: Tisto koliko ti pod "system properties" piše je nepomembna kozmetika!

Zheegec ::

32-bit prepozna 4GB pomnilnika. Večina aplikacij pa lahko naslovi 2GB, več je na 32-bit sistemih redko (se pa da prisiliti aplikacijo v uporabo vsega RAM).
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Senitel ::

O tem očitno nisi prebral kaj dosti! PAE nima veze s pomnilnikom pod 4GB ima pa vezo s pomnilnikom nad 4GB.
Aplikacije tečejo v virtualnem naslovnem prostoru. Ker so aplikacije 32bitne lahko naslovijo 4GB nekega pomnilnika (ram, grafični ram, memory mapped file, shared memory,...). V osnovi 2GB po izbiri aplikacije in 2GB za kernel. To lahko spremeniš na 3GB za aplikacijo in 1GB za kernel (dejansko lahko mejo med 2GB in 3GB spreminjaš praktično poljubno ampak vedno bo ostalo vsaj 1GB za kernel). Nikoli pa 32 bitna aplikacija ne bo mogla naslovit vseh 4GB rama, naslovila bo lahko 4GB naslovov, ki pa so lahko kjer koli v računalu.
Če pa poganjaš dva programa, kjer vsak rezervira 2GB rama, boš pa seveda lahko uporabil vseh 4GB rama na sistemu (seveda spet noben program ne bo dobil kontinuiranega bloka velikega 2GB). Ena instanca bo dobila recimo spodnjih 2GB fizičnih, druga pa zgornjih 2GB fizičnih. V virtualnem prostoru bo to vedno v spodnjih 3GB, kje bo to fizično pa aplikacija nima pojma. Lahko je v ramu, lahko je v swapu,...

Obvezno branje:
Virtual Address Space
Memory Management - x86 Virtual Address Space
Myth: The /3GB switch expands the user-mode address space of all programs
Windows’s Virtual Address Space: A Short MSDN Story

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Senitel ()

sakkra ::

Glede na to da prenosnik verjetno nima 1Gb grafično bi pričakoval da bodo Winsi (32bitni) 512MB porabili za grafo ostalih 3,5GB pa za RAM. Treba se je še malo z nastavitvami poigrat. Skupno pa na 32 bitnem sistemu 4GB ne bo možno presečt.

drejc87 ::

Grafična je ati mobility radeon hd 3430 256mb do 512mb hypermemory, ko gledam pomnilnik grafične v nastavitvah pa piše da je 512MB.

Senitel ::

Samo grafična kartica žre naslovni prostor al kaj? Dajte si že dopovedat (ali pa vsaj omenjeno obvezno branje preberte preden pametujete). 2GB user space + 2GB kernel space je čisto "hard" OS limit! Zgornje 2GB so stvari, ki jih aplikacija nujno potrebuje za delovanje (in Linux ni čisto nič drugačen, samo da je tam že v osnovi 3GB + 1GB za kernel).
Če aplikacija ni specifično označena, da zna obravnavati več kot 2GB naslovnega prostora ne bo dobila 2GB user space naslovov pa če jo poženeš z 4GT switchem ali pa na 64bitnem operacijskem sistemu...

P.S.: Tudi 1GB grafična ne bo zasedla celotnega kernel space-a, ampak bo vidnih samo recimo 256MB...

Senitel ::

Pa dajte si dopovedat, da če poženete recimo FireFox in ta zasede 128MB pomnilnika (namenoma pomnilnik in ne RAM, ker to ni nujno v RAM!), in je to recimo na nekem VIRTUALNEM naslovu X do X+128MB, da če poženete še en FireFox lahko ta ponovno zasede 128MB in spet zasete VIRTUALNI nasle X do X+128MB.

sakkra ::

Samo grafična kartica žre naslovni prostor al kaj?

DA OS tudi za RAM grafe kuri naslovni prostor.

sakkra ::

Malo branja za lahkonoč
http://blogs.technet.com/markrussinovic...
Bodite pozorni na del ki govori o grafičnih.

Mavrik ::


P.S.: Tudi 1GB grafična ne bo zasedla celotnega kernel space-a, ampak bo vidnih samo recimo 256MB...


S čim v zvezi pa je tole? Ti naslavljaš grafični pomnilnik čez isto vodilo kot glavni pomnilnik, zato pač mora imet glavni in grafični pomnilnik drugačne naslove. Tako ti (če nočeš nobenega kosa grafičnega pomnilnika zgubit) odžere pač 1G naslovov (ki grejo ponavadi na račun naslovov v glavnem pomnilniku). To pride v poštev po tistem ko ti MMU že prevede naslov v fizičnega, zato virtual memory nima glih kaj dosti tu poleg.
The truth is rarely pure and never simple.

Senitel ::

sakkra: Še eno obvezno branje da. :)

Mavrik: Ravno to je point, WinXP SP2 ima "by default" vklopljen PAE (ker ga potrebuje za DEP). Če še chipset to pričakuje, potem je naslovno vodilo veliko 36 bitov in ne 32 bitov. Se strinjaš? Torej imamo naslovni prostor velik 64GB.
Zaradi težav z driverji, ker niso pravilno obravnavali naslovov večjih od 4GB windowsi to spakirajo v fizični naslovni prostor pod 4GB in s tem naredijo nekaj RAMA nedostopnega. Potem pride v igro memory remapping in chipset preslika RAM pod 4GB, ki je bil izgubljen zaradi recimo grafične kartice v območje nad 4GB.
Točka v kateri sem tudi jaz zabluzil pa je, da bo WinXP Professional enostavno ignoriral fizične naslove nad 4GB! Torej je tisti RAM, ki ga chipset sicer preslika v območje nad 4GB še vedno izgubljen. In če hočeš dobit vseh 4GB RAMA na 32 bitnem sistemu, boš moral izbrat OS, ki ne ignorira naslovov nad 4GB torej ena varianta Windows Server ali pa Linux.

Glede grafičnih kartic je pa tako da bo tudi GTX 280 z 1GB rama zasedel "samo" 256MB naslovnega prostora (glej link, ki ga je dal sakkra). Sicer razni quad sli/cf sploh ne bi delovali, glede na to da imajo skupaj 4GB rama. Ali pa recimo Tesla C1060 kartica, ki pride z 4GB rama. V bistvu bo to 256MB (+še nekaj ekstra manj kot 128MB) praktično neglede na to katero današnjo grafično kartico daš v PC torej lahko predpostaviš da za grafične gre 256MB * število grafičnih kartic (ne pa * število GPU-jev). Do ostalih 768MB dostopa driver tako pač prestavlja okno kje se tistih 256MB, ki jih vidi CPU, nahaja.

BigWhale ::

A lahko dobimo en sticky za tole zadevo?

Mavrik ::

BigWhale: Ste dobili.

Senitel: Ja, očitno sva mislila na iste stvari, samo sem te jaz malo narobe razumel in nisem upošteval, da še Windows šlata po naslovnem prostoru zaradi hroščev v driverjih (sem mislil da je PAE preprosto izklopljen oz. so začetni biti preprosto nastavljeni na 0).
Zanimivo je še recimo tudi, da lahko tudi aplikacije premikajo svoje okno v pomnilnik in s tem dobijo dostop do več kot 2 GB pomnilnika za svojo uporabo. Res pa je da jih izjemno malo to dejansko uporablja.
The truth is rarely pure and never simple.

toxius ::

Pa dajte si dopovedat, da če poženete recimo FireFox in ta zasede 128MB pomnilnika (namenoma pomnilnik in ne RAM, ker to ni nujno v RAM!), in je to recimo na nekem VIRTUALNEM naslovu X do X+128MB, da če poženete še en FireFox lahko ta ponovno zasede 128MB in spet zasete VIRTUALNI nasle X do X+128MB.


Samo ena pripomba (drugače obvladaš vse v nulo), virtualni pomnilnik se ne uporablja za izvrševanje procesov, tisti del, procesi potrebni za delovanje so še vedno v glavnem pomnilniku, OS (jedro oz. kernel) skrbi za to da so procesi naloženi v glavni pomnilnik...

Večerno branje:
Mnogokrat se zgodi, da je glavni pomnilnik premajhen. Tudi, če ga je za en program dovolj,
si pri večuporabniških računalnikih vsi programi delijo pomnilniški prostor. Navidezni
pomnilnik je mehanizem, ki daje uporabniku vtis, da je glavnega pomnilnika več kot pa ga je
v resnici. Rečemo mu tudi virtualni pomnilnik.
Navidezni pomnilnik je v resnici prostor na trdem disku. Če operacijskemu sistemu zmanjka
prostora v fizičnem pomnilniku, lahko uporablja navidezni pomnilnik (izmenjevalni prostor).
Izmenjevalni pomnilnik se imenuje tudi zato, ker operacijski sistem vzame nekaj podatkov, za
katere misli, da jih ne boste potrebovali nekaj časa iz glavnega pomnilnika in jih shrani na
disku v zato rezerviran prostor. Operacijski sistem potem naloţi nove podatke, ki jih trenutno
potrebujete. Nepotrebne podatke je "izmenjal" s podatki, ki jih potrebujete v točno določenem
trenutku. Navidezni ali izmenjevalni pomnilnik ni tako hiter kot fizični pomnilnik, zato
operacijski sistem poskuša ohraniti podatke (posebno tiste pogosto uporabljene) v fizičnem
pomnilniku. Torej je skupni pomnilnik kombinacija fizičnega in navideznega pomnilnika.
Za razumevanje je bistvenega pomena, da ločimo logični naslov od fizičnega.
 Logični naslov je znotraj programa. To je naslov določenega ukaza ali podatka. To
je tudi naslov, ki ga generira procesor med izvrševanjem programa.
 Fizični naslov je naslov pomnilniške besede (glavnega) pomnilnika. To je torej
naslovna kombinacija na naslovnem vodilu.
Logični naslovi sestavljajo logično naslovno področje, to je naslovno področje programa.
Velikost (obseg) logičnega naslovnega področja je dan z velikostjo programa. Fizični naslovi
tvorijo fizično naslovno področje pomnilnika. Velikost (obseg) fizičnega naslovnega področja
je dana z velikostjo pomnilnika.
Delovanje navideznega pomnilnika mora biti avtomatizirano. Namen avtomatizacije je
dvojen: razbremeniti programerja dela z navideznim pomnilnikom in zagotoviti hitro izvajanje
programa. Na takem računalniku je za programerja pomnilniški prostor v pomožnem
pomnilniku videti kot glavni pomnilnik, prenosi med obema so za programerja nevidni. Od
tod izhaja ime navidezni pomnilnik. Večina današnjih srednjih in velikih računalnikov
uporablja eno od oblik navideznega pomnilnika.
Osnovni razlog za tak razvoj je v bistveno nižji ceni enega bita pomoţnega pomnilnika v
primerjavi z glavnim pomnilnikom.
Preslikovanje navideznih naslov
Pri vsakem računalniku z navideznim pomnilnikom se naslovi, ki jih zahteva program,
nanašajo na navidezni pomnilnik in se zato imenujejo navidezni naslovi (angl. virtual
addresses). To velja tako za naslove ukazov kot tudi za naslove operandov. Torej so vsi
naslovi, ki jih vidi programer, navidezni.
Celoten navidezni pomnilnik je shranjen v največjem in najpočasnejšem delu v pomoţnem
pomnilniku. Podmnožica navideznega pomnilnika mora biti shranjena v glavnem
pomnilniku, ki je običajno precej manjši od navideznega. Podmnoţica te podmnoţice je
lahko shranjena v predpomnilniku, če ga računalnik ima.
CPE ima dostop samo do glavnega pomnilnika (lahko sicer skozi predpomnilnik), zato je
potrebno vsak navidezni naslov preslikati v naslov glavnega pomnilnika. Temu naslovu
pravimo fizični naslov.
Ostranjevanje
Med načini za realizacijo navideznega pomnilnika je najstarejši tisti, ki ga danes poznamo
pod imenom ostranjevanje (angl.paging). Osnovna ideja ostranjevanja je preprosta. Pomoţni
pomnilnik je razdeljen na bloke enake velikosti, ki jim pravimo strani (pages). Vse strani
skupaj sestavljajo navidezni pomnilnik. Na enako velike bloke, ki jim pravimo okvirji strani
(angl. page frames), je razdeljen tudi glavni pomnilnik. Vsako stran navideznega
pomnilnika je mogoče prenesti v poljubnega od okvirjev.
Preslikovalna funkcija pri ostranjevanju je določena s posebno tabelo, ki se imenuje
tabela strani (angl. page table). ker je število strani stalno, je v naprej določena tudi velikost
tabele strani.
Segmentacija
Najmanjša elementa vsakega programa sta ukaz in enostavna podatkovna beseda. Ukazne
ali podatkovne zgradbe se običajno označujejo s splošnim izrazom modul. Vsak program si
lahko predstavljamo kot zbirko modulov. Strojni modul, ki ga je mogoče povezati z
drugimi, naložiti v pomnilnik in izvajati, označujemo z izrazom segment. Segment je
zaporedje logično povezanih pomnilniških besed, ki ima svoje ime in je strojni ekvivalent v
programu definiranega modula.
Na strojnem nivoju je program videti kot zbirka med seboj povezanih segmentov. Povezave
so potrebne, ker lahko nek segment uporabljali kliče nek drug segment – ukazni ali
podatkovni. Ker je vsak segment v logičnem smislu enota, je smiselno imeti v glavnem
pomnilniku segmente v celoti. Navidezni pomnilnik, ki kot bloke uporablja segmente, je
znan pod imenom segmentacija (angl.segmentation).
Število in velikost segmentov ni stalno in se lahko celo med izvajanjem programa spreminja.
Vsak segment je med izvajanjem progama potrebno prenesti v glavni pomnilnik. ker pa so
segmenti različno veliki, v glavnem pomnilniku nimamo ničesar, kar bi ustrezalo okvirjem
strani. Namesto tega se lahko vsak segment prenese na poljuben naslov v glavnem
pomnilniku. Pri segmentaciji mora programer razdeliti program na segmente ali pa to delo
opravi prevajalnik.
Segmentiran pomnilnik temelji na zgledu naslovnega področja programa, kot ga vidi
uporabnik - programer. Uporabnik ne vidi programa kot linearno zaporedje pomnilniških
naslovov, ampak kot zbirko različno obseţnih kosov programa - segmentov.Ta se zvezno
namesti v pomnilnik, pri tem moramo upoštevati, da če se segment namesti v pomnilnik je
potem v pomnilniku v celoti. Segment je določen z začetnim naslovom v pomnilniku in
dolţino segmenta. Logični naslov sestavlja ime segmenta in odmik znotraj segmenta. V času
delovanja se preko segmentnih registrov logični naslovi preslikajo v fizične. Sočasno je lahko
aktivnih toliko segmentov, koliko je segmentnih registrov.
Segmentiranje z ostranjenjem
S kombinacijo obeh metod se ţeli izkoristiti prednosti tako ene kot druge. Logično naslovno
področje programa se deli na različno obseţne dele - segmente. Vsak segment se deli na
enako velike dele. Tu se dvodimenzionalni logični naslovi preslikajo v enodimenzionalne
naslove preko segmentne tabele. V pomnilniku se tako nahajajo samo nekateri segmenti.
Segmenti so ostranjeni vendar še logični naslov ni fizični. Tako se logični naslovi preko
tabele preslikajo v fizične naslove - v glavnem pomnilniku.

Mavrik ::


Samo ena pripomba (drugače obvladaš vse v nulo), virtualni pomnilnik se ne uporablja za izvrševanje procesov, tisti del, procesi potrebni za delovanje so še vedno v glavnem pomnilniku, OS (jedro oz. kernel) skrbi za to da so procesi naloženi v glavni pomnilnik...


Virtualni pomnilnik se vedno uporablja. Kako pa misliš da se zagotovi poganjanje večjega števila programov hkrati tako da si ne pišejo en drugi po pomnilniku? Ostranjevanje tu poleg nima veliko veze.
The truth is rarely pure and never simple.

Dumb4u ::

Živjo!
Naložil sem win xp sp2, imam prenosnik z 4gb rama, vendar mi v windowsih kaže samo 3gb. Kaj je narobe? A ne podpira več? A dejansko deluje z 4gb in kaže samo 3gb?
hvala in lp!


Da ti odgovorim na hitro, ker vidim, da nisi dobil odgovora na vprašanje. Zakaj nimaš polno prepoznanega RAMa, je več razlogov, predlagam ti, da preštudiraš malo možnosti, ki ti jih bom naštel, potem boš pa videl. Vendar ti bom v naprej povedal, da je malo možnosti, da ti bo prepoznal vseh 4GB.

1. Napaka v BIOSu. Le-ta skonfigurira čipset tako. da OS ne more izkoristiti vseh 4GB.
2. Star čipset laptopov, kjer je problem naslednji: čipset ima 32 bitno ADRESNO VODILO, ker pa vse troši NASLOVNI PROSTOR - npr. 512MB rama na grafični potroši 512MB naslovnega prostora. Recimo Dell Latitude D820 je tak (tam je huda kri, ker so ga OGLAŠEVALI, da podpira 4GB)
3. Imaš nov čipset, pa nimaš podprt PAE extension iz nekega razloga (CPU, čipset, BIOS, OS). Preveri na Internetu, če RES imaš čipset, ki podpira PAE
4. Pod pogojem, da imaš 64bitni CPU IN čipset, ki podpira tak CPU, namesto da se zafrkavaš s PAE, lahko poskusiš 64 bitno instalacijo OS (imaš pa XPje, ne vem koliko je to smiselno)


Tako, čisto na slepo, če imaš laptop star cca 2,5 leti - je verjetno razlog 2. Tam tudi če boš dal notri 64-bitni CPU, boš še vedno laufal na 3 in še nekaj giga rama. Tako pač je. Kupi novo.

Upam, da ti to pomaga.

=b

Spc ::

Ker je 32bitni sistem..presaltaj na 64bit in na voljo bo 4Gb

Prešaltaj na 32bitne Windows Server 2003 Enterprise Edition ali Datacenter Edition in zaznalo ti bo vseh 4GB.
:)
 

gwertix ::

samo meni neki ni jasno pole ... zdej če boš pole ti meu 32-bitne windowse, a pole če kupeš prenosnik s 3GB rama ali prenosnik s 4GB rama .... kej pole kar se tiče rama bosta oba enako zmogljiva, al kej???

Meizu ::

Ja, pole bosta približno enako zmogljiva. Če maš pa ti pole 64bit winse pa itak pole zmaga 4gb laptop.

gwertix ::

In kašna je pa ubistvi razlika med 32- in 64 bitnim operaciskim sistemom razen da rabiš druge driverje? A programi delajo vsi normalno na 64-bitnem sistemu? Al jih morš prow kupit za 64-bitni sistem?
In hitrost u delovanju samega operacijskega sistema se kej pozna glede na 32- oz. 64 bitni sistem?

Lohko kdo objavi kakšen link, kjer piše kaj več o tem, če se da v slovenščini?

Zgodovina sprememb…

  • polepsal: Mavrik ()

Invictus ::

A se tukaj niso dovolj razpisali ???

Če bi rad prebral kaj v slovenščini, preberi knjigo od Kodeka. Tam so razložene osnove ravnanja s pomnilnikom. Mogoče bo potem konec razglabljanju jasnih stvari.

Pa še kak učbenik za angleščino preberi. Ne škodi lepoti.

LP I.

ZGI ::

Več ali manj delujejo vsi 32bit programi tudi na 64bit visti, seveda so to zadnje verzije in ne iz "leta 98"
Tajiti zmoto, je dvojna zmota.

st0jko ::

gwertix poglej.

med 32 in 64 bitnim sistemom je bistvena razlika samo v tem, da 32bitni podpira največ 4 gigabajte spomina, 64bitni pa veliko več(odvisno od različice).

torej,... recimo da imaš ti 32bitne windowse, 4 giga rama 512MB grafično itd... 32bitni sistem lahko naslavlja 4 gigabajte spomina, v kar je vključeno tudi spomin od grafične in drugi spomini v računalniku, naprimer če imaš hudo mrežno in ima svoj predpomnilnik, zvočna, itd... (razen trdega diska, cd/dvd-jev itd...) torej zaznalo bi ti samo 3.5 GB ramov kar vključno z 512MB grafičnega pomnilnika znese 4GB. Če bi imel recimo 256MB grafično bi ti zaznalo 3.7GB rama, če bi imel pa 1GB grafično pa samo 3GB.

64bitni sistem pa ima max spomina zelo visok. tudi par sto gigabajtov in več, tako da je lahko v uporabi lahko ves pomnilnik v računalniku.

bolj preprosto verjetno ne gre.
keks?

gwertix ::

hvala! pač se ne spoznam tolko zato sem res hvaležen za zadnja dva odgovora. Mogoče bom pa zdej celo presedlal na 64-bit windows visto.
hvala še enkrat,
LP

Senitel ::

stojko88: Preberi temo od začetka! 32 bitni opreacijski sistem ima lahko povsem enostavno tudi 128GB rama. Windows Server 2003, Enterprise in Datacenter edition ali pa Linux so že taki. Windows XP, 32 bitna Vista namreč enostavno ignorirajo pomnilnik nad 4GB.
Je pa še dodaten limit koliko rama lahko sploh aplikacija zasede. In za 32 bitne aplikacije je to 4GB tako na 32 bitnem, kot 64 bitnem operacijskem sistemu.

st0jko ::

Hvala sicer za opozorilo, ampak a ni očitno, da sem zadevo poizkušal čim bolj poenostavit in zadeti bistvo. Govori se namreč o navadnih verzijah windowsa in ne nekih specialnih strežniških variantah.
keks?

N-E-O ::

Konkretno.
Nadgraditi 2GB rama v prenosniku, ki poganja WinVista Business na:
a) 3GB (1GB ven, 2GB notri)
b) 4GB (2x1GB ven, 2x2GB notri
c) pustiti tako kot je

Mislim, se dejansko pozna nadgradnja na več kot 2GB? Delovanje rama v stilu 1x1GB, 1x2GB deluje povsem enako hitro kot 2x(ista količina rama)?
Follow the white rabbit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: N-E-O ()

cucolino ::

zato ker, zato ker, zato ker, zato ker....
vsi odgovori so morebiti pravilni, a vseeno nepotrebni (ne zamerit, kdor je odgovarjal, definitivno je prav da razgovarjate).
Popolnoma pravilni odgovor je pa sam edn, tega je povedal v 5 odgovoru te teme uporabnik ql000:

ql000: Hec je v tem, da XP-ji ne prikazujejo več kot 3GB, delajo pa normalno z 4GB. Je pa tema vsaj po mojem opažanju urban mit, nobenemu se pa ne da malo po netu pobrskat. ;)

neres ::

zato ker, zato ker, zato ker, zato ker....
vsi odgovori so morebiti pravilni, a vseeno nepotrebni (ne zamerit, kdor je odgovarjal, definitivno je prav da razgovarjate).
Popolnoma pravilni odgovor je pa sam edn, tega je povedal v 5 odgovoru te teme uporabnik ql000:

ql000: Hec je v tem, da XP-ji ne prikazujejo več kot 3GB, delajo pa normalno z 4GB. Je pa tema vsaj po mojem opažanju urban mit, nobenemu se pa ne da malo po netu pobrskat. ;)

Tisti odgovor je daleč od popolnoma pravilnega. Prvič, XPji so lahko tudi 64bit. Drugič, ne delajo normalno, ker delajo z manj kot 4GB RAMa. Normalno bi bilo če bi imel ves RAM na voljo, kajne?
Vprašanje je tehnične narave in zato zahteva tehničen odgovor, ne pa "ma sej dela". Še najbolj enostaven/primeren odgovor (z izvzetimi serverskimi OSji) je dal stojko88.

cucolino ::

ne strinjam se 100% s tabo, neres.
Ni bo misljeno da delajo normalno itd.
Windows xp, govorimo seveda o 32 bitni verziji, vem da 64bitna bi prikazovala vec, prikazuje maximalno 3gb kolicino rama, sposobn je pa uporabljat! (to je bilo misljeno z 'dela pa normalno z 4gb-da jih uporablja) vseh 4gb; namrec ko mu rama primankuje zacne pisat na disk, kdaj mu rama zmanjka pa ne popolnoma doloca software ampak delno hardware-sam ram, tako da zapise 4gb na ram preden zacne pisat na disk. To je tudi testirano, saj je racunalnik z 6gb rama na xp ki so kazali 3gb, zacel pisati cache na disk sele pri 6,144,000,000 bajtih. Torej domnevam, da je teh 3gb ki jih ni prepoznal vseeno pisal na ram... :)
Upam da se sedaj razumeva glede ''normalnega'' delovanja... :)
Je pa popolnoma res da 64bitni winsi reagirajo drugace.

p.s. napisal sem odgovor ne le na podlagi misljenja ter zgoraj omenjenega testa ki ga je objavilo podjetje Asus, temvec na podlagi izkusenj na prejsnjem racunalniku s 4gb rama na xp-jih. Identicno stvar kot je tema sem imel takrat

res lep pozdrav, Marc

ender ::

Windows XP brez SPjev lahko uporablja do 4GB RAMa. V SP1 (če se prav spomnim - lahko da je bilo v SP2), so zelo spremenili PAE podporo, ker večina gonilnikov ni delovala pravilno kadar je bil PAE vklopljen, zaradi česar od takrat naprej XPji (in Vista in 7) podpirajo manj kot 4GB RAMa - koliko je odvisno od BIOSa in strojne opreme, ki se mapira pod mejo 4GB. Količina, ki se lahko uporablja se vidi v Upravitelju opravil, pod postavko Fizični pomnilnik. Preostanka sistem ne more izkoriščati.

64-bitni sistemi teh problemov nimajo, in lahko uporabljajo ves RAM, ki ga podpira čipovje. Intelova čipovja (za osebne računalnike) do vključno 945 podpirajo maksimalno 4GB RAMa, tako da bodo tam 64-bitni sistemi videli enako količino RAMa, kot 32-bitni, kasnejša čipovja pa to razširijo na 8 oz. 16GB.

Izmenjalna datoteka s tem nima kakšne posebne veze - uporablja se vedno, ko začne primanjkovati fizičnega pomnilnika, in je lahko tudi na 32-bitnih XPjih večja od 4GB.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ender ()

neres ::

kdaj mu rama zmanjka pa ne popolnoma doloca software ampak delno hardware-sam ram, tako da zapise 4gb na ram preden zacne pisat na disk. To je tudi testirano, saj je racunalnik z 6gb rama na xp ki so kazali 3gb, zacel pisati cache na disk sele pri 6,144,000,000 bajtih. Torej domnevam, da je teh 3gb ki jih ni prepoznal vseeno pisal na ram... :)

No če je to res, potem sem pač izvedel nekaj novega. :)
Praktično povsod kjer sem bral pišejo drugače. Ob priliki bom preizkusil tudi sam.

Avenger ::

Virtualni pomnilnik se vedno uporablja. Kako pa misliš da se zagotovi poganjanje večjega števila programov hkrati tako da si ne pišejo en drugi po pomnilniku? Ostranjevanje tu poleg nima veliko veze.


A je že kdo naredil swap file, oz. virtualni pomnilnik na PCI ramdrivu? Maš PCI kartico, not nafilan poceni "počasen" RAM... samo se ob izklopu zbriše...
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

Mavrik ::


No če je to res, potem sem pač izvedel nekaj novega. :)
Praktično povsod kjer sem bral pišejo drugače. Ob priliki bom preizkusil tudi sam.


Preprosto: ni res. Če uporabljaš 32-bit naslavljanje, ne moreš uporabit tistega rama pa konec.


A je že kdo naredil swap file, oz. virtualni pomnilnik na PCI ramdrivu? Maš PCI kartico, not nafilan poceni "počasen" RAM... samo se ob izklopu zbriše...


Zakaj pa bi? Tisti ram zatlačiš not kot normalni sistemski RAM in ti zadeve še hitreje delajo. Pa še ceneje je.
The truth is rarely pure and never simple.

mtosev ::

hehe. frendu sem rekel ko ima 4gb in 32bit xp da 4gb ne mores uporabit, ker 32 bitni windows ne podpirajo vec kot 3,25gb pa mi pove da bo igrica izkoristila preostalih 750mb. mu trdim da ce jih windows ne more uporabit, da tudi igrica jih ne "vidi". on pa se vedno misli kak jih bo igrica izkoristila. LOL :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vista in 2GB po aplikaciji

Oddelek: Operacijski sistemi
191854 (1564) r0b3rt
»

Pomnilnik v Windows: 1. del (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
509348 (6932) Jst
»

ne zazna 3 G ramov ampak 2558 zakaj ??

Oddelek: Pomoč in nasveti
282868 (2330) Zheegec
»

4GB rama na operacijskem sistemu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Operacijski sistemi
1008583 (7392) opeter
»

Dell za 4.600 evrov nudi računalnik za (interaktivno) zabavo - XPS 720 H2C

Oddelek: Novice / Modifikacije
365217 (3794) MrStein

Več podobnih tem