» »

Pohod DSLR-ov v filmsko industrijo

vir: engadget
engadget - Le kdo si je pred leti mislil, da bomo digitalne zrcalno-refleksne fotoaparate uporabljali za snemanje videoposnetkov, kaj šele, da bodo to počeli tudi profesionalci! A prav to se dogaja z novim rodom zrcalno-refleksnežev, kamor spadajo Canonova 5D Mark II in 7D ter Nikonova D3S in D300S (tudi Canon D500, Nikon D90 in D5000 ter Pentax K-7, a so namenjeni manj zahtevnim uporabnikom oz. niso tako razširjeni), ki zmorejo snemati videoposnetke v visoki ločljivosti. Njihova uporaba je vedno pogostejša, sploh uporaba Canonovega 5D Mark II, saj je bila z njim že posneta epizoda oddaje Saturday Night Live in celovečerni film Searching for Sonny.

Zdaj je bilo razkrito, da je bila finalna epizoda 6. sezone televizijske serije House M.D. (v Sloveniji poznana kot Zdravnikova vest) posneta v celoti na Canonov 5D Mark II. Režiser serije, Greg Yates, je na Twitterju napisal, da bo odgovoril na katerokoli vprašanje, povezano s snemanjem na 5D Mark II, celotno zgodbo oz. intervju pa so zbrali na PetaPixel. Povedal je na primer, da meni, da je to prihodnost celotne filmske oz. televizijske industrije, ter da so fotoaparat oz. kamero večinoma stabilizirali kar ročno, brez pomoči trinožnikov ali stojal.

Da ne gre za osamljen primer da vedeti podatek, da naj bi prav Canon 5D Mark II uporabljali tudi pri snemanju Iron Man II ter prihajajočega 6. filma o Harryju Potterju, Harry Potter in Princ mešane krvi. Za Iron Man II se sicer predvideva, da so bili fotoaparati uporabljeni za snemanje zakulisja, a je nekje treba začeti.

39 komentarjev

zcetrt ::

Zanima me, ali je to marketinška poteza Canona ali je zamisel zrasla na zelniku ustvarjalcev (producentov), nepognojenim s financami proizvajalca.
4.

Yerpo ::

Sam res, grdi grdi Canon, ki je ustvaril fotoaparat s katerim je dejansko možno naredit video posnetke profesionalne kvalitete.

http://vimeo.com/6915395
http://vimeo.com/groups/100/videos/8467...
http://www.cinema5d.com/index.php
http://www.dslrvids.com/?p=14

In da si potem drzne to še promovirat! Nezaslišano.
Mrbit ja

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Yerpo ()

BALAST ::

Že dolgo časa so bile pol-/profesionalne videokamere hibrid fotoaparata in video snemanja, zakaj bi bilo zdaj napačno če pol-/profesionalnifotoaparati znali to nalogo opraviti še bolje od pol-/profesionalnih videokamer.

Trg je že tako zasičen in bi za dolgoročno bilo najbolje da se to nadaljuje. Tudi švicarski nož ni samo nož, pa ga imajo ljudje najraje. 8-)

s1m0n ::

No saj so tudi cenješi kot pa profesionalne kamere in naredijo sliko enake kvalitete, imajo veliko izbiro objektivov, stabilizacijo in še kaj...

Edino kar me moti je, da moraš res fajn stabilizirat fotoaparat, in se ne prehitro premikaz z njim.
|4770K/H100i|ASUS Z87 Deluxe|16GB Vengeance Pro|
|840EVO 250GB|MSI 760|Seasonic X|FD Define XL R2|

Bor H ::

Uradno je razlog, ker so okolja v zadnjem delu preveč zaprta za prave kamere in je to ceneje/lažje. Jst osebno stavim na reklamo :)

zcetrt ::

Kdo je rekel, da je kaj grdo? Le zanima me, koliko je to reklama. Govori se povsod o tem. Studii imajo pa tudi utečen način snemanja in če bi poskušali nekaj novega. bi to naredili lahko na manj bombastičen način.

Canon ni nič grd, tudi če je plačal za to. Verjetno se mu je splačalo. A zanimati pa ne sme človeka? Fanboyi ste pa res ene občutljive dušice :)
4.

Yerpo ::

Fanboyi? To od človeka, ki govori o "gnojenju s financami", kar vsak normalen človek razume kot nekaj smrdljivega? Verjemi da je tvoj komentar izpadel dosti bolj fanboyjevski, čeprav nisi direktno omenil napram komu (kot da je toliko izbire).

Seveda je poteza v veliki meri marketinška. Koliko je to konkretno vedo pa samo šefi obeh firm in zaupne poslovne pogodbe. Spraševat take stvari na enem levem slovenskem forumu je malo smešno.
Mrbit ja

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Yerpo ()

klemenSLO ::

samo hudo.
Še malo počakamo da bo ta tehnologija v cenejših modelih in
Kupim!
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

s1m0n ::

Saj je v cenejših modelih :) D5000 je še kar poceni DSLR :)
|4770K/H100i|ASUS Z87 Deluxe|16GB Vengeance Pro|
|840EVO 250GB|MSI 760|Seasonic X|FD Define XL R2|

lurker ::

Prednost je v high iso performance in ceni.

Zdaj pa naj en high speed chase ali pa panning kader posnamejo z dslr-jem, da nas mal mine ta vzhičenost :-)

jype ::

lurker> Zdaj pa naj en high speed chase ali pa panning kader posnamejo z dslr-jem, da nas mal mine ta vzhičenost :-)

Like so?



Pa morda še

http://www.tomguilmette.com/wp/my-blog/...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

antonija ::

Jah fotoaparati imajo ze v osnovi senzor z vecjo locljivostjo, posledicno mora pa tud optika pred senzorjem bit prilagojena posnetkom pri najvisji locljivosti, ne pa "pomanjsanem" videu.

Jst cakam da nardijo DSLR/kamero ki bo lahko med tem ko snema video znala delat fotografije (full res, enak burst speed kot ga ima zdaj 5D II al pa 7D).

Nekako se mi pa se vedno dozdeva da je tole pac zlo agresivna reklama Canona, ne pa kaksen trend med snemalci visokoproracunskih oddaj in filmov. Cudno se mi zdi da bi en pro-sumer DSLR bil ekvivalent kameram, ki kostajo za 5 bodyjev 5D II... nekej ze mora bit na tistih kamerah da drzijo svojo ceno in jih folk kopuje.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

_sem_ ::

klemenSLO je izjavil:

samo hudo.
Še malo počakamo da bo ta tehnologija v cenejših modelih in
Kupim!


Sej je že, npr Canon D550.
Še prej je bila tudi že v Nikonih D90, D5000, D300s... žal v malo premalo dodelani obliki, edino dražji D3s je napredoval (nima pa 1080 ločljivosti). Jim prav zamerim, da je nadzor nad osvetlitvijo na nivoju mobija in da niso izdali kakšnega firmware updatea, ki bi omogočil vsaj malo več ročnih nastavitev, tako kot je bil primer 5DII. Zaslonko lahko nastavljaš, ampak je ne moreš zelo zapret kadar bi hotel velik DOF na soncu; ne moreš izbrat kratkega ali dolgega časa osvetlitve v okviru smiselnih možnosti, ker z njim in ISO upravlja sam; osvetlitev spreminja v precej grobih korakih; pod lučjo običajno zaradi 24 Hz dobiš valujočo sliko (obvoz: akumulator ali varčne žarnice). Se izgovarjajo da kao hardver ne omogoča, dejanski problem je verjetneje da morajo enkrat te mesece izdat nekakšen D90s pa vanj nimajo kaj prida novega vtaknit razen par popravkov starih felerjev in sicer ne bi mogli postavit nič višje cene.
Manjko video avtofokusa pa pri trenutnem stanju tehnike ne izgleda problematičen - če ga imaš, dela "prenihaje".

Tear_DR0P ::

Nekako se mi pa se vedno dozdeva da je tole pac zlo agresivna reklama Canona

canon sam izdeluje precej drage pro-sumer HD kamere, zakaj bi z agresivno reklamo fotoaparatov šel samemu sebi v zelje skakat?

dejansko so uporabniki ugotovili, da jim uporaba fotoaparatov za semanje filmov nudi boljši price/performance - sicer si omejen na 20 minutne posnetke ampak v filmski produkciji redko snemaš daljše shote. kamere uporabljajo kasete, ki so prepočasne za uporabo, firewire ki je predrag in preveč crkuje - torej kaj hočeš drugega, kakor da se vržeš v snemanje z uber kul fotoaparatom?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

antonija ::

Ne vem no... ker ce je stvar kot je 5D II res dovolj dobra za filmsko industrijo (ki uporablja po nekaj 10k USD vredne kamere), potem so tiste profi kamere bolj tko... za en mal drazji fotkic (ampak res mal drazji, to ni nek high end model). Jst sm se vedno mnenja da bojo pri canonu kar lepo prodajali svoje profi kamere studijem, tole je pa bolj publicity stunt da bo raja raje kupila 2000USD vreden body (in zdraven se objektive in vse druge igrace ki jih je treba imet, od canona seveda) kot pa da bi dal 1000USD za HD kamero ki zna tud fotke delat (sicer slabse locljivosti ampak prakticna uporabnost 20 MP fotk je se vedno precej omejena).
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

PARTyZAN ::

Teardrop: zdaj se že nekaj časa tudi z profesionalnimi kamerami snema na kartice.
i7 6700K | GTX970 | Z170 PG | 16 GB DDR4-2666
Leadex Gold 650W | Xonar Phoebus | Samsung 830 256GB

korelem ::

Na (pol)profesionalnem področju sta Canon 5D Mark II in Canon 7D že kar uveljavljena, kar pojasnjuje snemanje Housa z le-tem. Za filmsko industrijo (digitalno snemanje) pa prideta v poštev RED in ARRI. RED že nekaj časa deluje tukaj, sedaj pa mu je tudi ARRI začel mešat na tem področju. Razlika med temi kamerami in Canonovo armado DSLR-jev pa je v resoluciji, saj RED in ARRI dosegata 2k oz. 4k resolucijo, kar je kvaliteta 35mm filma, in hitrosti snemanja (120 FPS).

Po drugi strani pa so Canon-vi DSLR-ji odlični ter cenovno, seveda, daleč bolj dostopni množicam, kar lahko, kot novopečeni lastnik Canon 550D potrdim. :D Sicer je Canon 7D v izdelavi (ni plastik fantastik, kot je 550D) in opcijah še vedno superioren, ampak če pogledaš sta, vsaj kar se videa tiče skoraj identična (snemal sem z obema) ... Tako da, odlična kamera + fotoaparat, za manj kot 1000EUR je EPIC WIN! PS: Na Vimeo je malo morje testnih videov, kakor tudi resnih projektov ...
PPS: En tak primer, kaj se da (z uporabo dobrih leč seveda) LINK

JurijTurnsek ::

PARTyZAN je izjavil:

Teardrop: zdaj se že nekaj časa tudi z profesionalnimi kamerami snema na kartice.


ja vendar Canon take kamere še nima v ponudbi (prvi dve je napovedal ta mesec) - vendar je DSLR še vedno veliko bolj fleksibilno orodje, samo omejitvam se moraš znati izogniti
http://www.slatnaskejta.com

PIPI ::

korelem je izjavil:

Na (pol)profesionalnem področju sta Canon 5D Mark II in Canon 7D že kar uveljavljena, kar pojasnjuje snemanje Housa z le-tem. Za filmsko industrijo (digitalno snemanje) pa prideta v poštev RED in ARRI. RED že nekaj časa deluje tukaj, sedaj pa mu je tudi ARRI začel mešat na tem področju. Razlika med temi kamerami in Canonovo armado DSLR-jev pa je v resoluciji, saj RED in ARRI dosegata 2k oz. 4k resolucijo, kar je kvaliteta 35mm filma, in hitrosti snemanja (120 FPS).

Po drugi strani pa so Canon-vi DSLR-ji odlični ter cenovno, seveda, daleč bolj dostopni množicam, kar lahko, kot novopečeni lastnik Canon 550D potrdim. :D Sicer je Canon 7D v izdelavi (ni plastik fantastik, kot je 550D) in opcijah še vedno superioren, ampak če pogledaš sta, vsaj kar se videa tiče skoraj identična (snemal sem z obema) ... Tako da, odlična kamera + fotoaparat, za manj kot 1000EUR je EPIC WIN! PS: Na Vimeo je malo morje testnih videov, kakor tudi resnih projektov ...
PPS: En tak primer, kaj se da (z uporabo dobrih leč seveda) LINK

Ampak ima RED PRECEJ manjši senzor, kot Canon. Ja, 2k/4k je prednost za prihodnost, tukaj ni dvoma.

korelem ::

PIPI je izjavil:

Ampak ima RED PRECEJ manjši senzor, kot Canon. Ja, 2k/4k je prednost za prihodnost, tukaj ni dvoma.


To je res, ampak, to se je že spremenilo z novim senzorjem, ki je full frame:
LINK
RED EPIC bo pa itak overkill ... :D
Še en članek primerjave RED in ARRI (malce hiperboličen, ampak kvaliteta slike pa je baje res super): LINK

Lp

Tear_DR0P ::

ce je stvar kot je 5D II res dovolj dobra za filmsko industrijo

za snemanje 28 days later se je uporabilo Canon XL1s kamere, ki se trenutno prodajajo po par tisoč EUR, bile so dovolj dobre, a so še vedno mnogo slabše od Canon 5d mark II. Naslednica Canon XL1s je Canon XL H1S - trenutno dobavljiva, še vedno snema na miniDV kasete, na SD kartico shranjuje le meta podatke in je enkrat dražja od 5d mark II - recimo da bi si za snemanje HD filmov potem raje ubodel fotoaparat, kakor pa kamero
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

sammy73 ::

Da gredo stvari v to smer, je nekako logično. DSLR-ji so sposobni narediti mnogo boljše posnetke od katerekoli kamere. Počasi pa dobivajo zmožnosti zajemanja takih posnetkov 24, 25 ali 50 na sekundo.

PIPI ::

korelem je izjavil:

PIPI je izjavil:

Ampak ima RED PRECEJ manjši senzor, kot Canon. Ja, 2k/4k je prednost za prihodnost, tukaj ni dvoma.


To je res, ampak, to se je že spremenilo z novim senzorjem, ki je full frame:
LINK
RED EPIC bo pa itak overkill ... :D
Še en članek primerjave RED in ARRI (malce hiperboličen, ampak kvaliteta slike pa je baje res super): LINK

Lp

A Scarlett je tista, ki je že 3 leta napovedana in še ni izšla? :>

korelem ::

@PIPI,
jap, trebala bi iziti že lani LINK :D
RED ima zadnje čase "rahle" probleme s financami pa jim ne gre vse po načrtih ... >:D

Ampak, saj se ne gre za to, point je v tem, da se oprema za profesionalno snemanje ceni oz. se poceni oprema izboljšuje, kar pa pomeni več uporabnikov in posledično več ustvarjanja (kar pomeni tudi dosti pofla, ampak ok) ter kaljenja znanja že v ranih letih ... Novi Kubrick-i, Spielberg-i, Scorsese-ji itd., bodo tako samo še boljši :))

DamijanD ::

tale prisega na RED. 5D uparabi samo za kakšen posnetek, kjer je majhna globinska ostrina zelo pomembna
http://chuckfryberger.blogspot.com/

Jaka83 ::

Če se ne motim ima RED napovedane aparate, ki imajo VELIKO VEČJI senzor kot Canonov 5D MKII. Pa ne mislim pixel count ampak fizično večji senzor. Poleg tega je RED sistem popolnoma modularen, kar težko rečeš za en 5D MKII.

Potem se pa lahko pogovarjamo še o drugih stvareh, kot so naprimer framerate-i, ki ji Canon ne podpira vseh:

23.98, 24, 25, 29.97, 30 fps 4K
plus 50, 59.94 and 60 fps 3K (windowed)
plus 75 and 120 fps 2K (windowed)

http://www.red.com/cameras/tech_specs/

Ampak ja, Canon pač ni tako drag kot RED.

PS: Pentax K-x je zelo fleten nadomestek za HD kamero. Tudi K-7 sploh ni zanič. Samo v naslednji firmware bi moral dodat full manual control za ekspozicijo, ker trenutni AV lock ni ravno priročen.

Xgeneration ::

Moj Canon Powershot SX 1 IS dela čudovite HD filme. Seveda glede ISO kakovosti niti ne mislim tekmovati z zrcalnorefleksjnimi.

Ampak pri normalnih svetlobnih pogojih so videi ODLIČNI!
LP

Jaka83 ::

Ja, ampak s kompaktom in njegovim majhnim senzorjem lahko tudi pozabiš na plitev DOF, ki se z večanjem formata stopnjuje.

EDIT: Pa dinamičnega razpona tudi nimaš na majhnem senzorju kaj veliko. Večji senzor ima veliko več prednosti, kot nekateri mislite. Zato tudi DSLR-ji zamenjujejo standardne digitalne video kamere, ki sicer naredijo zadovoljiv posnetek, ampak so DSLR-ji glede kvalitete posnetka pač boljši. Imajo pa druge hibe - auto-focus, ki deluje tako kot na pro kamerah in to je ročno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jaka83 ()

mtosev ::

ocitno bodo video kamere izumrle.
i like:)

moj labradorec max 2002-2013

Xgeneration ::

@Jaka

seveda. ampak napredek je ogromen tudi tukaj. še mal, pa bomo itak meli vsi zrcalnorefleksneže. sam sm kompakta trenutno zbral, ker pač res v naslednjih 2-3 letih ne bi kupil kvalitetnejšega objektiva... in bom potem vzel enga res dobrega. (sem 86 letnik, tk da morm mal več zaslužit :D)
LP

Zgodovina sprememb…

Tear_DR0P ::

ocitno bodo video kamere izumrle.

kakor hoces temu rect - svoj cas se je filmska kamera samo forkala od od still photo kamere, danes pa medij za zajem svetlobe postaja dovolj dober, mehanski deli fotoaparatov pa dovolj hitri in dovolj malo jih je, da ni več praktične razlike med still photo in video kamero
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

skyline ::

Priporočam še ogled tegale kratkega filma (5D MkII): http://vimeo.com/10570139

Jst ::

Po mojem mnenju, profi video kamere ne bodo izumrle. V trenutni obliki sicer ne bodo ostale, seveda. Prihaja namreč 3D v vašo dnevno sobo in rešitve, ki jih bodo studiji v prihodnosti uporabljali, bodo zagotovo razni hibridi.

Aja, snemanje filmov s fotoaparatom; to bodo zelo veseli porn igralci. Sem prebral članek, kako to sploh poteka. (To je groza!)

Režiser jim diktira pozicije, potem pa STOP in morajo v takšnem položaju ostati nekaj minut, ker jih medtem slikajo iz raznih zornih kotov. Baje je to najbolj težaven del. No poleg tega, da kakšno sceno ponavljajo večkrat in s tem tudi fotografi večkrat zahtevajo svojih nekaj minut vsakih nekaj 5-10min.
Proton decay is a tax on existence.

T-h-o-r ::

ja, kako pa si prej mislil, da snemajo porno filme? :D
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Jst ::

Nisem vedel, da morajo vsakih 10 min biti v položaju čisto na miru po 5 min, da jih fotografi poslikajo za razne revije, coverje,... Vedel sem, da je vse "mehanično," "mučenja" si pa res nisem predstavljal.
Proton decay is a tax on existence.

antonija ::

Za posnet filme je treba "tekoce" izvest kader. Za posnet fotografijo je treba "staticno" izvest kader. Pornici niso pri tem nobena izjema. Ce hocejo lepe, ostre fotke iz nevemkolk perspektiv za isto sceno pol bojo igralci moral bit pri miru nekaj casa. It's a hard work, isn't it? ;)
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Jst ::

No, in hibridi jim bodo pa menda olajšali delo, kajne?

+Kaj si mislite o mojem razmišljanju o 3D, da bodo profi kamere še vedno igrale glavno vlogo, čeprav bo tehnologija napredovala in se neka hibridnost kaže tudi tu.
Proton decay is a tax on existence.

Ziga Dolhar ::

... čemu musliš, da DSLRji ne bi mogli nadomestiti kamer za snemanje 3d?
Legal systems are not supposed to be efficient. They are
designed to ensure that innocent people are not found guilty.
If that requires inefficiencies, so be it.

Okapi ::

Mimogrede, čez par let lahko pričakujemo poplavo žepnih fotoaparatov s po dvema tipaloma in objektivoma, za snemanje 3D videa. Za domačo rabo, seveda.

O.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pohod DSLR-ov v filmsko industrijo

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
394769 (3121) Okapi
»

Canon predstavil nov DSLR-fotoaparat (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
545555 (3585) MrStein
»

HD kamera (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
505076 (3742) Pton
»

Digitalni fotoaparat - Continuous Drive!

Oddelek: Kaj kupiti
7872 (805) jype

Več podobnih tem