» »

nVidia prekinja razvoj veznih čipovij

nVidia prekinja razvoj veznih čipovij

Vezno čipovje nVidia

vir: X-Bit Labs

Kako dolgo bodo trajale zaloge starih Atomov?

vir: X-Bit Labs
X-Bit Labs - nVidiini načrti, da bi izdelala vezno čipovje za podnožje LGA-1156, so očitno propadli. Ker jim Intel ni izdal licence za vodilo QPI, niso mogli izdelati veznega čipovja za zmogljivejše podnožje, LGA-1366, a so trdili, da že imajo licenco za vodilo DMI. Slednje je Intel že uporabljal za komunikacijo med severnim in južnim mostom na starejših platformah, Core i5 (in Core i7) procesorji pa že vsebujejo severni most. Logično je torej, da je Intel za komunikacijo procesorja s preostalim veznim čipom uporabil kar DMI.

Po besedah nVidie je Intel javnosti podajal napačne informacije, npr. da nVidia nima DMI licence. Zeleni zato menijo, da bi bilo skorajda nemogoče tržiti njihova vezna čipovja ter da Intel ustvarja negativno ozračje v industriji. Z začetkom leta 2010 nVidia tako ne bo smela prodajati veznih čipovij za procesorje iz družin Core i3, i5 in i7, za nove procesorje Atom, ki bodo vsebovali grafično jedro in pomnilniški kontroler (Pineview), obenem pa jim je AMD odrezal še podporo svojih strežniških Opteronov. Snovanje veznih čipovij bodo tako popolnoma zaustavili vsaj dokler se ne konča sodni postopek z Intelom v zvezi z DMI licenco.

Prekinitev razvoja se bo nVidii zagotovo pokazala pri prihodkih, saj je oddelek za vezna čipovja v drugem letošnjem četrtletju prinesel kar 31% vseh prihodkov, kjer so večinski del predstavljala čipovja z vgrajenim grafičnim čipom. Ker Intel in AMD načrtujeta vgradnjo grafičnih čipov v sam procesor, bi bila nVidia tako ali tako v težavah tudi s popolnoma veljavno licenco. Ker bodo prekinili tudi razvoj veznih čipovij za namizne procesorje AMD, se poraja vprašanje, kakšna bo v prihodnje podpora SLIju.

Bo izbira matične plošče lažja tudi za kupce AMDja?

56 komentarjev

«
1
2

CoolBits ::

Bo izbira matične plošče lažja tudi za kupce AMDja?

Ne... le plošče za intel CPU-je se bojo "pocenile" :)

nuclear ::

vse jim gre slabo zadnie čaise.
Asus G14 2023 - Ryzen 7940HS - 32GB DDR5 - GeForce RTX 4080 - 990 PRO 4TB

Heavy ::

Bo izbira matične plošče lažja tudi za kupce AMDja?

Ne... le plošče za intel CPU-je se bojo "pocenile" :)



In zakaj bi se pocenile? Manjša konkurenca, višje cene.

CoolBits ::

No sej zato je v oklepajih :D

We've received a number of inquiries recently about NVIDIA's chipset (MCP) business. We'd like to set the record straight on current and future NVIDIA chipset activity.

On Intel platforms, the NVIDIA GeForce 9400M/ION brands have enjoyed significant sales, as well as critical success. Customers including Apple, Dell, HP, Lenovo, Samsung, Acer, ASUS and others are continuing to incorporate GeForce 9400M and ION products in their current designs. There are many customers that have plans to use ION or GeForce 9400M chipsets for upcoming designs, as well.

On AMD platforms, we continue to sell a higher quantity of chipsets than AMD itself. MCP61-based platforms continue to be extremely well positioned in the entry CPU segments where AMD CPUs are most competitive vs. Intel

We will continue to innovate integrated solutions for Intel's FSB architecture. We firmly believe that this market has a long healthy life ahead. But because of Intel's improper claims to customers and the market that we aren't licensed to the new DMI bus and its unfair business tactics, it is effectively impossible for us to market chipsets for future CPUs. So, until we resolve this matter in court next year, we'll postpone further chipset investments for Intel DMI CPUs.

Despite Intel's actions, we have innovative products that we are excited to introduce to the market in the months ahead. We know these products will bring with them some amazing breakthroughs that will surprise the industry, just as GeForce 9400M and ION have shaken up the industry this year.

We expect our MCP business for both Intel and AMD to be strong well into the future.


http://www.tomshardware.com/news/nvidia...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CoolBits ()

ravsek ::

Tole naj ne bi bili najvecji problemi Nvidie. Sicer se še ne ve, koliko je dejansko na tem, a izgleda precej slabo vse skupaj:

http://www.semiaccurate.com/2009/10/06/...

boogie_xlr ::

Mogoče se pa bliža prevzem, tako, kot se je zgodilo z ATijem.

opeter ::

Ja, Apple jih bo kupil.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

mtosev ::

nvidia bo ocitno koncala kot 3dFx. :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

ncc2000 ::

Le proizvodnja CPU-je jih verjetno še lahko reši. Škoda.

Mr.B ::

Za x86 rabiš licenco ? Verjetno je nima.

Na grafičnem področju, pa jo čaka naslednji teden še ena bomba, če je to res : http://www.theinquirer.net/inquirer/new...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Mitch ::

Nvidia je korak pred propadom. Žal... Ampak so si kar sami krivi, oziroma njihovo vodstvo... In so lep primer tega ,da je tudi največje podjetje le korak pred propadom... Leta 2007 še najboljše podjetje po Forbesu, zdaj pa krčevita borba za preživetje...

Spock83 ::

Raje bi videl da bi AMD/ATI dohitel Intela. Resnično upam, da bodo naslednje Nvidine grafične kartice nekaj dobrega...

mtosev ::

Nvidia je korak pred propadom. Žal... Ampak so si kar sami krivi, oziroma njihovo vodstvo... In so lep primer tega ,da je tudi največje podjetje le korak pred propadom... Leta 2007 še najboljše podjetje po Forbesu, zdaj pa krčevita borba za preživetje...

GT300 bo make or break za nvidio. ce bo crap je nvidia adijo. samo upam da bodo driverje za notesniske grafe se delali, ker jih moja 8600M GT rab :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

nekikr ::

Vprašanje če bo GT300 prišel pravi čas. Trenutno je delujočih čipov samo 1,7%.....

LordPero ::

Ah, do insolventnosti je še nekaj prostora (najslabši primer je umik samo na HPC trg za nekaj časa ali pa reorganizacija podjetja v drugo strategijo).

5770 je dokaj crap (~4850 ali majn), drugače pa uravnotežen glede na porabo in ceno (in to, da je pač DX11).

Pa tisto glede 1,7% baje ni več res oz. a niso štancarji popravli zadev?

Kar se tiče pa novice same, mi ni ql to zapiranje, saj vseeno gre za izkoriščanje monopola, saj sami CPUji od Intela na ta račun ne bodo/niso nič cenejši (torej imho ne rabijo financiranja iz plat za obstoječe cene).

Da pa ne postane kaka verzija Tegre glavni projekt nVidie? :D
LordPero

gruntfürmich ::

amd/ati/nvidia
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Mr.B ::

AMd/Ati ne rabi NV.
NV rabi AMD ali Intel oziroma kogarkoli z licencami, ki jih Intel ne bo oporekal. Toda roko na Srce, čipset ki pokuri več kot proc, ravno ni nekaj bleščečega.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Isotropic ::

ce bi amd/ ati kupil nvidio, nebi bil to primer monopola potem?

Mr.B ::

Da samo je ne rabi. Morda kakšno licenco, ali del intelektualne lastnine, ostalo pa ne. Problem je jedro, ki gradi na osnovi 3dfx-a.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

BALAST ::

Kako hitro se lahko tehtnica prevesi. Nvidia 2007 kot najboljše podjetje, sedaj 2009 pa v hudih škripcih.

Chipset je lahko izdelat, večji problem so licence, ki stanejo skoraj polovico proizvodne vrednosti. Ter sama integracija severnega mostu v procesor pri AMD in Intel, pomeni le malo manevrskega prostora za Nvidio, ker je "bil" to najdražji čip na matični plošči bi pomenilo da bi nvidia prodala manj kot 2 čipa na matično ploščo, s tem da partnerji proizvajalci ne morejo nižat stroškov vsako leto bi pridelali več izgube kot dobička.

Intel je pa v "kriznih časih" tudi že pokasiral veliko kazni, na področju monopola in ukradenih licenc, tako da hoče tudi pravna služba priti na zeleno vejo, ker drugače, jih bodo še bolj nadlegovali.

Najbolša obramba je napad!

PrimozR ::

Radeon HD 5770 bo prej povzročal težave ATIju, kot nVidii. Če ne predstavijo 5830 seveda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

McMallar ::

Tako kot tebi tipkanje? ;)
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25

Lonsarg ::

In kakšni so odzivi anti-monopolnih organizacij na proprad takih firm? intel je moral dati licenco x86 AMDju, ker nobenni hotel Intla monopolista z x86 gledati. Tudi za grafike zna biti enako, jaz ne vidim, kako bi Intel v kaki ližnji prihodnosti kake dobre grafike delal, čeprav denar imajo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Isotropic ::

(ne pozabiti, da je amd/ati tudi fajn zadolzen)

PrimozR ::

Tako kot tebi tipkanje? ;)

Irelevantno.

WarpedGone ::

5770 je dokaj crap (~4850 ali majn), drugače pa uravnotežen glede na porabo in ceno (in to, da je pač DX11).

Bistvo biznisa ni ali prozivajaš crap ali gold ampak ali lahko ta kar proizvedeš, prodajaš s profitom. nVidia trenutno tega ne zmore.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

Al pol to pomen da v prihodonsti ne bo več Ion sistemov ?
Bomo mel pol Atom z vgrajeno grafiko in chipset od intel-a?
Ker pol je treba pograbit zaloge Ion sistemov ..>:D
#brezpodpisa

filip007 ::

Prva plata od nVidia je bila za AMD in Intel je to vzel kot zamero.

nVidiji pa spet ni všeč, da izdeluje samo grafične kartice več ali manj in vse obeša samo na CUDO.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

geek93 ::

Po besedah nVidie je Intel javnosti podajal napačne informacije, npr. da nVidia nima DMI licence

proklet intel..

mtosev ::

+1 za intel, ker vzbuja privrzence nasprotnega tabora. >:D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

Valvoline ::

Zakaj pa niso pametne buče zaposlene pr nvidii dovolil intelu in njegovim čipsetom uporabo sli?
Vse se vrača.
Sicer je pa skrajni čas da splavijo že svojih opevanih procesorjev ki so baje v razvoju na trgu kot se že dolgo hvalijo da bodo. Zdaj pa je to nuja hočeš-nočeš.

Zgodovina sprememb…

LordPero ::

5770 je dokaj crap (~4850 ali majn), drugače pa uravnotežen glede na porabo in ceno (in to, da je pač DX11).

Bistvo biznisa ni ali prozivajaš crap ali gold ampak ali lahko ta kar proizvedeš, prodajaš s profitom.

Več kot zelo dobro vem to & 'crap' je bil komentar na karto. Če bi prebral naprej, bi videl, da sem napisal, da je lepo (tržno) uravnotežena thus uredu za prodajo/dobiček.

Kakor koli pa, jaz sem za to, da bi imeli čipsete večih proizvajalcev.
LordPero

PrimozR ::

Al pol to pomen da v prihodonsti ne bo več Ion sistemov ?
Bomo mel pol Atom z vgrajeno grafiko in chipset od intel-a?
Ker pol je treba pograbit zaloge Ion sistemov ..>:D

Seveda. Pod katerim kamnom živiš, da ne veš za Pineview Atome? :> Integriran mem. kontroler in grafičen čip, čipset bo pa skrbel le za komunikacijo s hrambo podatkov, USBji, itd., mislim pa da še s PCI(e) režo. CPU z vsemi vgrajenimi funkcijami ne bo porabil skoraj nič več, čipset (IIRC Tigertron) pa bo tudi porabil nekje okrog watta, dveh. V primerjavi z 20 W 945 čipseta.

Aja, se pa strinjam z LordPerom, 5770 ni tista prava zadeva, kot sem napisal že zgoraj. IMO je zmogljivostni (in cenovni) gap med 4850 rpevelik. Če bi grafa imela 192 bitno vodilo, kot se je govorilo, bi bilo bolje. Tako pa bodo problemi na višjih resolucijah. Ima sicer več bandwidtha od 4850 (~75 proti ~65 GB/s), ampak vprašanje, če bo to zadostovalo na 24'', sploh če je sam čip zmogljivejši od 4850.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

win64 ::

Mobile Intel(R) 945GSE Express Chipset: http://ark.intel.com/chipset.aspx?famil... 6W
Intel(R) 82801GBM I/O Controller Hub (ICH7M): 3.3W
Intel(R) Atom™ Processor N270: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=36... 2.5W
in, če je to zate 20W potem rabiš kaki obisk v osnovni šoli

hojnikb ::

Al pol to pomen da v prihodonsti ne bo več Ion sistemov ?
Bomo mel pol Atom z vgrajeno grafiko in chipset od intel-a?
Ker pol je treba pograbit zaloge Ion sistemov ..>:D

Seveda. Pod katerim kamnom živiš, da ne veš za Pineview Atome? :> Integriran mem. kontroler in grafičen čip, čipset bo pa skrbel le za komunikacijo s hrambo podatkov, USBji, itd., mislim pa da še s PCI(e) režo. CPU z vsemi vgrajenimi funkcijami ne bo porabil skoraj nič več, čipset (IIRC Tigertron) pa bo tudi porabil nekje okrog watta, dveh. V primerjavi z 20 W 945 čipseta.

Aja, se pa strinjam z LordPerom, 5770 ni tista prava zadeva, kot sem napisal že zgoraj. IMO je zmogljivostni (in cenovni) gap med 4850 rpevelik. Če bi grafa imela 192 bitno vodilo, kot se je govorilo, bi bilo bolje. Tako pa bodo problemi na višjih resolucijah. Ima sicer več bandwidtha od 4850 (~75 proti ~65 GB/s), ampak vprašanje, če bo to zadostovalo na 24'', sploh če je sam čip zmogljivejši od 4850.

Pod nobenim kamnom :D
Sam sprašujem kaka je prihodnost Ionov :P.. itak mam pa nettop z starim intelovim chipsetom (945GC če se ne motim) :'(
#brezpodpisa

Dr_M ::

:)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

WarpedGone ::

Kakor koli pa, jaz sem za to, da bi imeli čipsete večih proizvajalcev.

Seveda, ampak kakor trenutno zgleda (oz. če verjameš Charliu) obstaja resna nevarnost, da bo v kratkem eden velik manj.

Tisti lesni šraufi zadaj Fermija se vse bolj groteskni.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

Če verjameš čarliju? To, da nVidia ukinja čipsete, govori cel internet.

frudi ::

Konkurenca je v splošnem dobra stvar, ampak takšna konkurenca nam (potrošnikom) ne koristi več kaj dosti. Bedni čipseti s še bolj bednimi gonilniki; tako dolgo so preživeli samo zato, ker so med čipseti za Athlone XP/64/X2 ostali bili še bolj gnili.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Dr_M ::

frudi: kaj bi potem rekel sele za AMD chipsete? Pa za Vio?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Mr.B ::

AMD, je dober pri PC-jih. Sedaj lahko dobiš že plate z AMD chipsetom na severskem področju. ATI sinergija je obrodila sadove.
VIA, rula samo chipseta nebi pipnil.

NV, je imela svoje krone, dobro je zaslužila, dokler ni ATI začel delati chipsete za AMD.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Dr_M ::

Dober mogoce ze, ampak se vedno 3 dni za nvidio.
Glede gonilnikov niti ni jasno kje so (imajo jih sicer proizvajalci plat na svojih straneh) o kaksnih verzijah ne duha ne sluha ipd..
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

krho ::

Mobile Intel® 945GSE Express Chipset: http://ark.intel.com/chipset.aspx?famil... 6W
Intel® 82801GBM I/O Controller Hub (ICH7M): 3.3W
Intel® Atom™ Processor N270: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=36... 2.5W
in, če je to zate 20W potem rabiš kaki obisk v osnovni šoli


+ram + 2,5 HDD + mrežne kartice ter ostala periferija == 16-17W vsaj toliko meni kaže Wmeter ko ga priklopim pred firewall mašino..
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Master Chief ::

Nesposobnost, aroganca, izzivlanje nad AMD/Ati krizo, vaznost s SLI licencami jih je pokopalo. Nic je nebom pogresal.

ravsek ::

O ja, ko bos kupoval AMD-jeve grafe po bistveno višjih cenah se spomni na to. Me zanima, ce jih se vedno ne bos pogresal.

WarpedGone ::

Če verjameš čarliju? To, da nVidia ukinja čipsete, govori cel internet.

Čarli pravi, da obstaja resna nevarnost da bo nVidia ukinila kr sama sebe. Ker nikjer ne prodaja s profitom, Fermi je pa tako še daleč, da še nedelujoče sestavlene kartice nimajo (lesena klada).

Pa tudi, ko končno pride, bo to superdrag čip, ki se ga ne bo dalo prodajat za 150 USD s profitom. Lowend bo povsem ATIjev.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mr.B ::

ravsek prva dx10 kartica od nv je stala tam 800EUR, ati 350EUR. Da res bomo pogrešali. Razen če bo monitor 10k resolucije standard. Danes na 24" monitorju igraš vse na max z 30+ FPS-jih, torej samo še ena generacija pa boš lahko igral za cca 30%+ ....
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Master Chief ::

/off Kaj Crysis ze gre na totalki pr HD na 60+ fps na 5870? /on intel bo mel neke svoje karte, ce bojo bojo vsaj kvalitetne ce ze bojo drage. Sicer pa je govor o cipsetih, tu je mnda res noben neo pogresal, a je tako? nf4 je mimo. Pa se takrat je bil ati xpress 200 hitrejsi.

823483 ::

Če verjameš čarliju? To, da nVidia ukinja čipsete, govori cel internet.

Čarli pravi, da obstaja resna nevarnost da bo nVidia ukinila kr sama sebe. Ker nikjer ne prodaja s profitom, Fermi je pa tako še daleč, da še nedelujoče sestavlene kartice nimajo (lesena klada).

Pa tudi, ko končno pride, bo to superdrag čip, ki se ga ne bo dalo prodajat za 150 USD s profitom. Lowend bo povsem ATIjev.

Ah, komu lažeš?
Nvidia nikjer ne prodaja s profitom? Si pozabil na prenosnike, iMace in branded sisteme, ki nimajo vgrajenih ravno najnovejših kartic? Nvidia sicer izgublja nekaj denarja na področju GT200 čipov a njen propad je še daleč. Verjetno celo zelo, zelo daleč, gotovo pa ni nič bližji ne zaradi zamude ene same serije grafičnih kartic, ki je namenjena predvsem (bogatim) gamerjem.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Podpora SLI prihaja v AMD-jeva čipovja

Oddelek: Novice / Matične plošče
74236 (3740) Jst
»

nVidiini ekipi Tegra in nForce združeni

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
83248 (2707) FireSnake
»

ION 2 potrjen, Intel meni, da je predrag

Oddelek: Novice / Matične plošče
54030 (3586) PrimozR
»

Vojna med Intelom in nVidio

Oddelek: Novice / Procesorji
386087 (3943) PrimozR
»

Novice iz nVidie

Oddelek: Novice / Matične plošče
154864 (3082) Jst

Več podobnih tem