Ars Technica - Nova študija, objavljena v Journal of Political Economy, o vplivih nelegalnega prenašanja glasbe prek interneta (P2P) kaže, da jih je glasbena industrija močno precenjevala. Če gre verjeti njenim izsledkom, so za upad prodaje krive predvsem založbe same.
Raziskava z naslovom The Effect of File Sharing on Record Sales: An Empirical Analysis se je osredotočila na zadnje štiri mesece leta 2002. Raziskovalci so primerjali dnevnike z dveh OpenNAP P2P-strežnikov in zasledovali korelacijo med 1,75 milijona prenesenih pesmi s 680 albumov, ki so bili izdani v istem času. Rezultati so pokazali, da je bila bolj priljubljena pesem pogosteje nelegalno prenesena in tudi večkrat kupljena na plošči. Nato se preučili obnašanje Nemcev med počitnicami, ki so drugi največji narod po uporabi P2P-ja na svetu, a rezultati so bili zelo podobni.
Končne ugotovitve so bile, da internetno piratstvo še zdaleč ni tako pomemben faktor, kot je želela prikazati RIAA. Od 80 milijonov manj prodanih plošč v letu 2002 kot v letu poprej, jih je piratstvo zakrivilo največ šest. Razlog za upad prodaje za ostalih 74 milijonov tiči drugje. Več o tem.
Novice » Ostale najave » Vpliv P2P precenjen
Oven-2k ::
RIAA je itak imela popolnoma sfaljene ideje o P2P, ker so po neki čudni logiki sklepali, da bi večina ljudi kupilo plošče, če komadov ne bi mogli dobiti preko P2P. Pa še takrat, ko ni bilo interneta je en kupil CD, drugi smo pa veselo presnemavali na kasete ali pa snemali komade iz radia. Mi je moral biti album res hudo všeč, da sem ga kupil.
Edit: typo
Edit: typo
Rok
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oven-2k ()
st00rm ::
v čem je smisel preganjanja ljudi ki uporabljajo P2P če so pa vsako leto dobički filmske in glasbene industrije vedno večji ??
God must love stupid people because he made so many of them.
kixs ::
To sem ze od nekdaj govoril... enostavno iscejo dezurnega krivca... sicer pa BSA podobno nateguje stevilke... samo, da so Shareholderji "zadovoljni"
lp
lp
nurmaln ::
samo, da so Shareholderji "zadovoljni"
sej v tem je problem ker niso
Shareholderji raznih založ so nezadovoljni, upravi je pa veliko lažje nekoga okrivit, kot pa priznat da mogoče sami kaj delajo narobe.
sej v tem je problem ker niso
Shareholderji raznih založ so nezadovoljni, upravi je pa veliko lažje nekoga okrivit, kot pa priznat da mogoče sami kaj delajo narobe.
kixs ::
Hja, za to pa sem uporabil "...". Oni bodo pac zadovoljni s to razlago, da je slaba prodaja zaradi P2P in podobnega... zato bodo tudi odobrili sredstva za RIO, BSA, ipd., ki se "kao" trudijo onemogocit P2P in piratiziranje.
Pozabljajo pa, da je danes veliko vecja konkurenca tako na podrocju glasbe, kot tudi programov in da ne mores samo sedet na lovorikah slave in se spominjat lepih starih casov. Krivit pa P2P!
Veliko programov sploh clovek ne bi poznal, ce ne bi bilo t.i. sheranja. Ce je pa program res dober in ga uporabljas, pa si prav gotovo zasluzi podporo - seveda za normalne denarje
lp
Pozabljajo pa, da je danes veliko vecja konkurenca tako na podrocju glasbe, kot tudi programov in da ne mores samo sedet na lovorikah slave in se spominjat lepih starih casov. Krivit pa P2P!
Veliko programov sploh clovek ne bi poznal, ce ne bi bilo t.i. sheranja. Ce je pa program res dober in ga uporabljas, pa si prav gotovo zasluzi podporo - seveda za normalne denarje
lp
Gregor P ::
Sam tudi mislim, da so njihove težave drugačnega izvora. Namreč še vedno dosedaj sem kupil tisto kar mi je bilo zares všeč za primerno ceno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
legend ::
Očitno se počasi kaže, da prenosa raznoraznih lahko-razmnožljivih vsebin iz interneta enostavno ni kar tako enačiti s krajo.
Prodajanje omenjenih vsebin za osebno rabo po cenah, ki so v veljavi, je enostavno čisti nateg. Tega se ljudje zavedajo, zato te reči prenašajo iz interneta, oškodovan pa nihče ni bistveno, le neupravičeno bogatenje je malo zmanjšano.
Prodajanje omenjenih vsebin za osebno rabo po cenah, ki so v veljavi, je enostavno čisti nateg. Tega se ljudje zavedajo, zato te reči prenašajo iz interneta, oškodovan pa nihče ni bistveno, le neupravičeno bogatenje je malo zmanjšano.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: legend ()
Frgazor ::
Bistvo tako in tako ni v ceni ampak udobju. Plošče so nerodne za uporabo in za skladiščenje, pa še drage za povrhu. Najbrž tudi sama kvaliteta glasbe nekaj vpliva na prodajo.
Snemanje glasbe z neta je seveda mnogo udobnejše. Nelegalno še bolj kot legalno
Snemanje glasbe z neta je seveda mnogo udobnejše. Nelegalno še bolj kot legalno
driver_x ::
To je sicer zelo mehka zadeva, kjer je možno dokazati karkoli. Založbe bodo dokazovale, da je za vse kriv P2P, nekdo drug pa dokazal obratno. Resnica je kot ponavadi nekje vmes.
Pri vsem tem mi je najbolj zanimivo tole, da se še vedno držijo DRM-ja, čeprav škoduje edino tistim, ki kupijo legalne izvode.
Nemčija pa je kot visoko razvita država z majhno stopnjo piratstva med večjimi uporabniki P2P-ja.
Pri vsem tem mi je najbolj zanimivo tole, da se še vedno držijo DRM-ja, čeprav škoduje edino tistim, ki kupijo legalne izvode.
Nemčija pa je kot visoko razvita država z majhno stopnjo piratstva med večjimi uporabniki P2P-ja.
Matheeew ::
Me pa zanima ali in kako velika bi bila razlika, če bi namesto zadnjih 4-mescev v 2002 vzeli zadnje 4 mesece v 2006. Bi se sklep spremenil?
antonija ::
Shareholder = holder share-sov, po nase lastnik delnic.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
metalc ::
Celo Steve Jobs se je zavzel za to, da bi se v iTunes in največjih konkurenčnih prodajalnah prodajala glasba brez DRM. Če koga zanima, lahko najdem link.
CoolBits ::
Highlag ::
Mislim, da bo Riaa poročilo na nek način poizkušala spodbijati. Ali pa ga bo preprosto ignorirala. NE morejo biti drugi bolj pametni od njih.
Never trust a computer you can't throw out a window
Gavran ::
In seveda RIAA in podobni popolnoma ignorirajo marketinški pomen p2p - zastonj promoviranje njihovih izdelkov.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
TheJack ::
Danes je že popolnoma jasno, zakaj so se založniki spravili na P2P: zato, da bi imeli izgovor za forsiranje DRMja. Njihova logika je preprosta - zakaj bi potrošnik kupil le en izvod albuma (pesmi), če lahko kupi enega za domači hi-fi, drugega za PC, tretjega za iPod in četrtega za v avto? Poleg tega DRM omogoča stalni nadzor nad njihovo intelektualno "lastnino", kar bi čez par let gotovo prineslo ponovno plačevanje za že kupljeno muziko (saj veste; ne kupiš cedeja, ampak pravico do poslušanja - pravice pa lahko tisti, ki ti jih je podelil, tudi odvzame).
Načrt je sicer lep, ampak, kot kaže, neuresničljiv. Tega se bolj brihtne glave (ki pa še vedno niso dovolj brihtne) pri založnikih izgleda počasi začenjajo zavedati, kar se kaže (tudi) v postopnem izginjanju DRMja iz glasbenih cedejev, pa tudi iz spletnih prodajaln (ali pa vsaj razmišljanju v tej smeri).
Seveda je jasno, da tudi to ne bo pomagalo. Načrt je sicer fin. Muziko (+ filme, igre...) preko spleta prodajaš za isti denar kot prej cedeje, pri tem pa prihraniš ogromno denarja pri distribuciji, zastopniki, trgovcih...
Ampak fantje pri tem pozabljajo, da za prodajo preko neta rabiš samo glasbenike in par webmasterjev ki skrbijo za obratovanje internetne prodajalne. Vse ostalo bolj ali manj odpade. Danes založbe sicer še pobirajo 70 centov od slabega dolarja za posamezen komad, ki se proda na iTunes (ostalo si razdelita Apple in avtor), ampak samo še vprašanje časa je, kdaj bodo glasbeniki (in ostali ustvarjalci) sami našli pot do internetnih trgovcev in ugotovili, da middlemana ne potrebujejo več. Takrat se bo založniški posel, ki tako fino uspeva že od Gutenberga dalje, zelo hitro sesul.
Trda logika kapitalizma pač - kogar se ne potrebuje več, odpade.
Načrt je sicer lep, ampak, kot kaže, neuresničljiv. Tega se bolj brihtne glave (ki pa še vedno niso dovolj brihtne) pri založnikih izgleda počasi začenjajo zavedati, kar se kaže (tudi) v postopnem izginjanju DRMja iz glasbenih cedejev, pa tudi iz spletnih prodajaln (ali pa vsaj razmišljanju v tej smeri).
Seveda je jasno, da tudi to ne bo pomagalo. Načrt je sicer fin. Muziko (+ filme, igre...) preko spleta prodajaš za isti denar kot prej cedeje, pri tem pa prihraniš ogromno denarja pri distribuciji, zastopniki, trgovcih...
Ampak fantje pri tem pozabljajo, da za prodajo preko neta rabiš samo glasbenike in par webmasterjev ki skrbijo za obratovanje internetne prodajalne. Vse ostalo bolj ali manj odpade. Danes založbe sicer še pobirajo 70 centov od slabega dolarja za posamezen komad, ki se proda na iTunes (ostalo si razdelita Apple in avtor), ampak samo še vprašanje časa je, kdaj bodo glasbeniki (in ostali ustvarjalci) sami našli pot do internetnih trgovcev in ugotovili, da middlemana ne potrebujejo več. Takrat se bo založniški posel, ki tako fino uspeva že od Gutenberga dalje, zelo hitro sesul.
Trda logika kapitalizma pač - kogar se ne potrebuje več, odpade.
driver_x ::
Ne vem, če bo to čisto držalo. Zabavna glasba je biznis, ki ima z glasbo bolj malo skupnega. Večina glasbenikov bi bila brez založb in njihovega marketinga popolnoma neznanih. Delovanje brez založb in prodajo preko spleta si mogoče lahko privošči nekaj najbolj uveljavljenih in poznanih izvajalcev. Ne pozabi, da je večina današnjih pop izvajalcev sproducirana povsem "umetno". Se pravi, da se zadosti promovirajo, vrtijo po radiju, pojavljajo v ostalih medijih in podobno. Sama glasba je tukaj drugotnega pomena. Seveda so tudi izjeme.
globoko grlo ::
točno to sammy
smo na pragu revolucije, kjer se bo poslušala&proizvajala kvalitetna glasba in ne neki MTV pofl
Izvajalci bodo sami začeli promovirat svoje izdelke na netu, mi, publika, bomo pa ocenjevali kaj in kako. Založbe pa pa.
smo na pragu revolucije, kjer se bo poslušala&proizvajala kvalitetna glasba in ne neki MTV pofl
Izvajalci bodo sami začeli promovirat svoje izdelke na netu, mi, publika, bomo pa ocenjevali kaj in kako. Založbe pa pa.
driver_x ::
Na začetku je (bo) problem predvsem v tem, kako do takih izvajalcev priti? Da nekdo tako uspe in postane znan le s pomočjo ustnega izročila mora biti zares nekaj posebnega. Čeprav je tudi to mogoče. Spomnimo se samo Fredija Milerja, ki se je najprej razširjal v glavnem preko spleta. No, on je bil sicer poseben v negativno smer, a mu je to, o čemer govoriš, vendarle uspelo.
Ampak tukaj spet naletimo na Gaussa in njegovo porazdelitev, ki pravi, da ima večina folka povprečen okus. Takih, ki s(m)o sposobni ločiti zrno od plevela, je malo. Večina folka bo še vedno padala na komade, s katerimi jih bombardirajo radijske postaje in spadajo v tisto kategorijo, ki nujno potrebujejo založbe z vsemi mehanizmi promocije in trženja. Hočem reči, da je kakovost večine izvajalcev tako nizka, da bi brez pomoči založb kmalu lahko le še pometali ceste.
EDIT: tukaj mislim kakovost v glasbenem smislu, ki pa, kot sem že omenil, niti ni tako pomembna. Uspeh "glasbenikov" se meri predvsem s prodajo albumov in posledično višanjem cene za žive nastope. Na vse to pa poleg glasbe vpliva še mnogo drugih dejavnikov.
Ampak tukaj spet naletimo na Gaussa in njegovo porazdelitev, ki pravi, da ima večina folka povprečen okus. Takih, ki s(m)o sposobni ločiti zrno od plevela, je malo. Večina folka bo še vedno padala na komade, s katerimi jih bombardirajo radijske postaje in spadajo v tisto kategorijo, ki nujno potrebujejo založbe z vsemi mehanizmi promocije in trženja. Hočem reči, da je kakovost večine izvajalcev tako nizka, da bi brez pomoči založb kmalu lahko le še pometali ceste.
EDIT: tukaj mislim kakovost v glasbenem smislu, ki pa, kot sem že omenil, niti ni tako pomembna. Uspeh "glasbenikov" se meri predvsem s prodajo albumov in posledično višanjem cene za žive nastope. Na vse to pa poleg glasbe vpliva še mnogo drugih dejavnikov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: driver_x ()
antonija ::
(Skoraj) Vsak bend zacne najprej preigravat muziko doma, pri frendu, v kleti, v garazi,... Zdraven pridejo kolegi in se malo zabavjo, posedajo,... Ce doticni bend proizvaja dobro glasbo, se skupina "koleov" kaj hitro razsiri in prej ko slej jim nekdo ponudi nekaj malega denarja (ali pa vsaj zastonj pivo) za nastop v lokalnem studentskem klubu ali kaj podobnega. Nekateri so danes celo dovolj podjetni da sami posiljajo demote v klube in potencialne tocke za nastop.
Dejstvo je da se zacne pri nicli. Od malih garaznih "koncertov", do lokalnih klubov, mogoce sem ter tja predvajanje na radio in/ali TVju, potem pa (ce gre za ustrezno kvaliteto) vecji klubi, dvorane, nastopi na TVjih,...
Samo "umetne" skupine (kot so naprimer tisti 4je slovenci (bilo jih je 5) ki so jih na kanalu A spravili skupaj) zacnejo s podporo glasbene industrije, pa vecina dobro ve kaj se zgodi s takimi.
Dejstvo je da se zacne pri nicli. Od malih garaznih "koncertov", do lokalnih klubov, mogoce sem ter tja predvajanje na radio in/ali TVju, potem pa (ce gre za ustrezno kvaliteto) vecji klubi, dvorane, nastopi na TVjih,...
Samo "umetne" skupine (kot so naprimer tisti 4je slovenci (bilo jih je 5) ki so jih na kanalu A spravili skupaj) zacnejo s podporo glasbene industrije, pa vecina dobro ve kaj se zgodi s takimi.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
antonija ::
Vedno so pa bile (in vedno bodo) kmecke in gasilske veselice na katerih bojo vrteli srot. Vsakemu svoje
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
TheJack ::
Da se bo glasbena "industrija" spremenila je itak jasno tudi brez tega kar sem napisal včeraj. Kako bo cela stvar izgledala če 5, 10 ali 20 let, ne ve nihče. Iz čisto historičnih izkušenj se da sklepati (kot sem napisal), da bo tisti, ki je zaradi tehnološkega razvoja postal odvečen, izginil. Ali se bo moral pa vsaj zelo spremeniti, oz. odkriti drugo tržno nišo. To ne pomeni da bo ves pomp okoli glasbenikov, z MTVjem na čelu, izginil. Le decision making se bo prestavil. Upajmo da h glasbenikom in avtorjem, da bodo dobili malce več kreativne svobode.
Še en razlog, zakaj založniki ne marajo P2Pja, sem pozabil omeniti včeraj. P2P omrežja založnikom jemljejo velik del odločanja o tem, kaj se bo poslušalo. In še huje bo. Namesto da bi velike založbe odločale kaj se bo letos poslušalo in bo "moderno", ljudje na P2P omrežjih odkrivajo staro glasbo in nove, neznane bende. In to je lahko samo dobro.
Še en razlog, zakaj založniki ne marajo P2Pja, sem pozabil omeniti včeraj. P2P omrežja založnikom jemljejo velik del odločanja o tem, kaj se bo poslušalo. In še huje bo. Namesto da bi velike založbe odločale kaj se bo letos poslušalo in bo "moderno", ljudje na P2P omrežjih odkrivajo staro glasbo in nove, neznane bende. In to je lahko samo dobro.
gruntfürmich ::
-----smo na pragu revolucije, kjer se bo poslušala&proizvajala kvalitetna glasba in ne neki MTV pofl
mislim da smo v zatonu ''dobre'' glasbe (vsak ima svoj okus - meni je zelo ušeč muska na veselicah).
in vedno več bo diktirke mtv-ja, kaj se bo poslušalo, kaj bo IN in podobno. že sedaj gre v tej smeri in bo šlo še bolj.
mislim da smo v zatonu ''dobre'' glasbe (vsak ima svoj okus - meni je zelo ušeč muska na veselicah).
in vedno več bo diktirke mtv-ja, kaj se bo poslušalo, kaj bo IN in podobno. že sedaj gre v tej smeri in bo šlo še bolj.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Odpustki po 20 dolarjev na skladbo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 24059 (20988) | M.B. |
» | [P2P] Raziskava o spletni izmenjavi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Omrežja in internet | 8894 (7522) | ABX |
» | V Britaniji se pripravlja akcija opozarjanja P2P piratov pred izključitvijo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 12848 (9045) | JayKay |
» | Apple zavzel prvo mesto med prodajalci glasbeOddelek: Novice / Rezultati | 5257 (3976) | root987 |
» | ADSL, hitrost DL pade zaradi ULjaOddelek: Omrežja in internet | 1932 (1716) | pivmik |