» »

Tajvanski računalniki bodo kompatibilni z Linuxom

Tajvanski računalniki bodo kompatibilni z Linuxom

Taipei Times - Tudi na Tajvanu, ki je v 80. in 90. letih slovel kot eden glavnih proizvajalcev računalniške opreme, so spoznali, da se Linux po svetu vedno bolj uveljavlja, da bi lahko odhodke v Redmond oklestili za četrtino in da prevelika odvisnost od enega proizvajalca ni nujno najbolj optimalna rešitev.

Central Trust of China (Tajvan se namreč uradno imenuje Republika Kitajska, v nasprotju z veliko komunistično sosedo Ljudsko republiko Kitajsko), ki je med drugim zadolžen tudi za dobavo računalniške opreme šolam in vladnim ustanovam, je tako odločil, da morajo od sedaj biti vsi namizni računalniki, ki jih bo kupil prek razpisov (okoli 120.000 v naslednjih dveh razpisih), kompatibilni z Linuxom, torej brez komponent, ki bi bile podprte samo pod Okni™.

Seveda proizvajalcem ne bodo verjeli zgolj na lepo besedo, zato so zadolžili Tajpejsko računalniško združenje (TCA), da pogoj kompatibilnosti z Linuxom preveri pri vseh proizvajalcih, ki želijo sodelovati na razpisih. Do sedaj so že prižgali zeleno luč za 33 različnih modelov, pri osmih pa postopek testiranja še poteka.

Tudi lokalna izpostava Microsofta je že podala uradno izjavo, da spoštuje omenjeno odločitev otoških oblasti, seveda pa ni pozabila pridati nam dobro znanega dodatka o TCO.

71 komentarjev

«
1
2

tiborrr ::

Hehe, to bo Billy pizdil >:D
Don't test the captain's validity or his vulnerability!

balocom ::

Hehe, nova zmaga za Open Source sceno>:D .

Takale otroci, ta tema naj bo brez flejmanja.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: balocom ()

zee ::

po drugi strani pa je Lenovo naznanil, da ne bo več podpiral Linuxa na svojih prenosnikih. več
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

klemen22 ::

Hehe, nova zmaga za Open Source sceno

Men se to ne zdi ne vem kaka zmaga. Mislim dej povej zakaj bi bla sploh zmaga?
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

balocom ::

Zato, ker bodo mogel proizvajalci hardware za vstop na domač trg met HW, ki deluje na Open Source .
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

OmegaBlue ::

To pomeni samo plus podprtosti opreme in da se bodo proizvajalci mogoče zbudili malo in premaknili v smer razvoja gonilnikov tudi za druge sisteme.

-----------
In seveda dodatek.. vsak poizkus podžiganja bo grdo končal.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

Brane2 ::


Men se to ne zdi ne vem kaka zmaga. Mislim dej povej zakaj bi bla sploh zmaga?


Zmaga kar se tiče premika v miselnosti. Došlo iz du*eta u glavu. Folk začenja dojemat, da je kakovosti podpore driverjev tudi pomembna.

Kaj mi koristi npr. VIA-ina EPIA, ki je sicer luštna mala plata, če je Linux podpora zanjo izvedena prek ku*ca ?

Kdo bo pa za tako plato dal še enkrat toliko denarja za legalne winse in kup drugega SWja, nato pa jo vdelal v avto ?

Maso teh plat so prodali samo zato, ker je folk doma pisal driverje za Linux, pa se niso niti toliko stegnili, da bi dali ven podatke.

Če bi rad (zastonj) napisal recimo driver za framebuffer za EPIA plato, imnaš lahko čast zgubit dva dni za iskanje po njihovish straneh, da se dokoplješ do pagea, kjer moraš izpolnit vprašalnik o tem, zakaj te podatke sploh rabiš in seveda podpisat NDA.

No, točneje rečeno, odklikat moraš na dnu vprašalnika, če jim misliš NDA sploh podpisat. Če jim ga ne misliš, ne pričakuj sploh odziva, kaj šele podatkov.

Zadnje čase mi je tudi to bistven kriterij pri nabavi HWja. Razpoložljivost driverjev za Linux- tudi če jih v neki situaciji ne rabim.
Ta kaže danes resnost proizvajalca in ti daje feeling sposobnosti njihovih softverašev.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

AndrejS ::

računalniki bodo kompatibilni z Linuxom

Mislim da more bit linux kompatibilen z računalnikom!

Bodo pač 1 leto stare računalnike prodajali, ker ti pa so kompatibilni z Linuxom.

theD3viL- ::

to pa ni res..mislm da ma linux čezdali bolš podprt HW in vse to..zadne čase se mi zdi da res napreduje!


upam da se bo še kšn proizvajalc tega spomnu :)

Brane2 ::


Bodo pač 1 leto stare računalnike prodajali, ker ti pa so kompatibilni z Linuxom.


Ko gre za tajvance s solidno kupno močjo, se ne bi sekiral okrog tega.
Kdor bo hotel prodati, bo moral kaj narediti za to.

Sicer pa je tao tudi danes. nVidia je poskrbela za to, da ji driverji pod Linuxom kar nekako delajo in tako sem zagotovo samo zaradi tega do sedaj nabavil kakih 20 njihovih kartic, ne spomnim pa se, kdaj sem kaj kupil od ATI-ja.

Jaz se ne sekiram. Stvari mi delajo, očitno pa nisem tako majhna riba, da se nikomur ne bi dalo poskrbet za Linux driverje. In glede na to, da gredo te stvari iz dneva v dan na bolje, se ni za sekirat da novi HW ne bi delal.
On the journey of life, I chose the psycho path.

64202 ::

> Mislim da more bit linux kompatibilen z računalnikom!

Za winse velja obratno...
I am NaN, I am a free man!

klemen22 ::

Veliko hrupa za nič. Na žalost. Sej driverji za najnovejše grafične kartice ipd. že sedaj delajo na linuxu samo vprašanje je kako:\
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

opeter ::

Ja, samo kaj pa je s programi. Saj veste, ta velkimi (Adobe, Autodesk, Corel & Co.?). Bodo tudi oni začeli prirejati svoje programe Linux OS-u? Kdaj bomo ugledali Adobe Premiere Elements ali Photoshop Elements, Corel Paint Shop Pro in podobne programe na Linuxu? Kaj pa gejmeraši? Se bo npr. F.E.A.R 2 pojavil za Linux?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

balocom ::

Eh, nekdo mora narediti prvi korak. Sicer je največji problem narediti kodo ki enako dela na obeh os-ih.
1. Korak bi mogel bit uporaba OpenGl za igrce povsod.
2. Korak standardna knjižnica za okna in ostale zadeve, ena za win, ena za linux. Imena funkcij pa bi bila v obeh knjižicah enaka. Ko pač prevajaš za linux bi dau linux knižico namest win knjižice.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

simnov ::

ja vse igre bi morale delat tudi v linux čeprav je linux veliko bolj načičkan od windowsa a je
vseeno zastonj

Pegaz ::

Ja Microsoft to noče in ker je monopolen bo najbrž kar po njihovo.

edit: načičkan, kako to misliš:\

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Pegaz ()

balocom ::

On ma v mislih to da je v osnovi dost bul barvit, pa ikone maja tak efekt da vn gledajo v toolbaru itn. Da ure ne omnjam>:D
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

simnov ::

mislim tako prideš v linux in si čisto zmeden neke nastavitve tam druge čisto na drugem koncu
inštalacija gonilnikov namestitev linuxa in še grd zgleda linux razen linspire , ki kolikor toliko
lep

poweroff ::

Tole je definitivno dobro. Vlade so velik kupec. In bodo morda sprožile podporo za Linux driverje pri podjetjih. In ko bo podpora stekla, bo navadnim uporabnikom Linux bolj dostopen. In potem bodo morda izdelovalci hardwera celo videli, da jim je v poslovnem interesu da dajejo linux gonilnike ven.

Drugače pa osebna izkušnja z Linuxom - veliko bolj načičkan je v smislu usabilitya. Preprosto je bolj funkcionalen kot Windows sistemi - seveda, ko se ga navadiš. Vista bo to menda popravila...
sudo poweroff

darkolord ::

Matthai: to si zdej svojo izkušnjo kar neki posplošil 8-)

poweroff ::

Ja, seveda sem jo.
Tako kot tisti pred mano, ki je trdil,d a so nastavitve kar nekje. Jaz lahko isto trdim za katerikoli OS, ki ga nisem navajen. Ampak dejstvo je, da so kar se tiče usabilitya nekatere stvari bolj poštimane v Gnomu ali KDEju. Recimo več desktopov BY DEFAULT je super zadeva...

Ampak nima veze. Važno je, da bodo imeli računalniki ustrezne gonilnike za linux IN windows. That's what I like.
sudo poweroff

M.B. ::

Inštalacija gonilnikov je pa res zahtevna. :\

emerge nvidia-kernel nvidia-glx
in nvidia driverji so inštalirani, če nimamo radi konzole jih pač odkljukamo v porthole. Vsaj tako je na Gentoo za HW ki ga proizvajajo firme, ki jim je kaj do Linux podpore. In nameščanje takšnih driverjev ni vem kak težko.

Čeprav mi še vedno gre zelo na živce da driverji za Nvidio niso opensource(Mislim originalni), zato ker je prišel pred nekaj dnevi Xorg 7.1 ven in ga ne morem uporabljat ker še gospa Nvidia ni naredla kompatibilnih driverjev. Če bi bli opensource bi zagotovo že bili kompatibilni.

Linux mora bit kompatibilen s HW se strinjam in vsi kernel verjetno developerji tudi ampak potem mi povej kako se naj napišejo driverji za HW brez dostopnih specifikacij? Z reverse engineeringom edino, kar pa traja. Za windows se proizvajalci tepejo kateri bo bolj kompatibilen za Linux pa kateri bo bolj skril specifikacije. Če bi bile specifikacije na voljo za prosto uporabo mislim da problemov z driverji tudi ne bi bilo.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

opeter ::

Kaj pa MacOS? Jaz rabim dobre gonilnike za MacOS... npr. nvidia kartice. Ali pa je s strani strojnih proizvajalcev MacOS oper. sistem že zgodovina?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Liker ::

Inštalacija gonilnikov je pa res zahtevna.


Dokler gre za nek mainstream produkt je ponavadi vse lepo in prav :)
Priporocam instalacijo kakih bolj eksoticnih linux driverjev (recimo za polovico wifi kartic, ali za vecino webcamov). Potem bos morda spoznal da je tvoja trditev resnicna >:D

Jep, ce bi bilo z driverji vse porihtan, bi imel linux dosti vecje sanse da uspe.

Ko se namrec odlocis usposobiti tisti webcam v predalu, z lahkoto zabijes ene par dni z iskanjem primernih gonilnikov, recompile-anjem kernela, etc...
V winsih je pa za isti efekt potrebnih 30 sekund in nekaj klikov :X

Dobra poteza tajvancev!

klemen22 ::

Hja spet ena Linux vs. Windows debata.:\
Prej je en omenju da bi morali biti programi in igre pisane za oba sistema. Postavi se v vlogo npr. enga izdelovalca iger. Pa res misliš da si bodo dodatno delo delali zaradi tega da bo potem igro kupilo nekaj sto linuxašev?:\
Motiti se je človeško, odpuščati pa božje. Torej ti odpuščam ;)

balocom ::

Ej, eni smo na win sm zarad igrc in ni malo takih ljudi na svetu:\ .
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

driver_x ::

Central Trust of China (Tajvan se namreč uradno imenuje Republika Kitajska, v nasprotju z veliko komunistično sosedo Ljudsko republiko Kitajsko)


Kitajci imajo Tajvan za eno svojih provinc z malo več neodvisnosti. Za kaj se smatrajo Tajvanci ne vem.

Tudi jaz se strinjam, da proizvajalci hardwera kar pošteno zanemarjajo Linux, čeprav se stvari obračajo na bolje.

DOOM_er ::

hja. jst mam ATi-ja in morem kr pohvalt da se jim obrača na bolje...dirverjem ofkorse (sicer so mi zanč težil da je nek druh kernel napisan v resnic je pa spet en ta tret, ampak pustmo to, bla je tut moja napača)
Robots will steal your job. But that's OK

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DOOM_er ()

Pithlit ::

Superca! Še več takih novic rabimo.

mislim tako prideš v linux in si čisto zmeden neke nastavitve tam druge čisto na drugem koncu
inštalacija gonilnikov namestitev linuxa in še grd zgleda linux razen linspire , ki kolikor toliko
lep
To pa ni sam cvetka... je kar že polje cvetk. Vse globalne nastavitve so v /etc , vse user nastavitve pa v /home/user . . Linspire _ni_ namizje ampak je neka leva distribucija (privzet uporabnik je root, afaik)... Namizje je pa povsod ravno tako lepo kot si ga uporabnik načička, naj bo to Linux, Windows ali OSX (ostale OS se mi ne da naštevat). Inštalacija tako driverjev kot samega OS-a je ravno tako zahtevna kot, recimo, inštalacija Win.

Večina ljudi vztrja na win platformi zaradi:
a.)igric
b.)piratstva
c.)strahu pred spremembo (itak nekateri še vedno strašijo folk s konzolo pa kakim kde2)
č.)ker dobijo windows že inštalirane na svoji shiny novi kišti
d.)vsega naštetega

Manjšina pa dejansko brez windows platforme ne more, ker pač programi drugje ne delujejo.

Se z Matthai-em strinjam, da je linux neprimerno bolj intuitiven in preprost za uporabo. Seveda ob predpostavki da človek uporablja njemu primerno distribucijo. Po drugi strani pa velja sledeče. Če ti pač Windows bolj odgovarja, je to taprava "distribucija" zate. Jaz svoje stranke vedno opozorim na alternative in se dostikrat odločijo zanje. Predvsem ker opazijo da z zastonj alternativami lahko delajo vse kar delajo s plačljivimi. Vse pa seveda opozorim na možnost omejenega delovanja in v takih primerih se vedno pregleda podprtost HW s strani linux-a, če se izkaže da ovir ni, se stranka večinokrat odloči za.

P.S. predlagam kakšno anketo o tem katere OS-e uporabljamo in zakaj.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

muzičar ::

Udarec Asus-u. Aleluja. Se strinjam z njimi. Upam da jim bodo drugi sledili.

Se nebi strinjal s trditvijo glede piratstva v Win. Še vedno so vprašanja o legalnosti določenih delov in progijev v Linux-u.

Je pa res da če bo Linux postal bolj popularen za povprečne uporabnike bodo temu sledili tudi razvijalci virusov. Zdaj se razvijalci zlonamernih kod ne dotikajo Linux-a kaj preveč, ker: 1. koda ni tako enostavna; 2. Ni tak razširjen; 3. Na njem delajo ljudje ki jih virusi težko nategnejo:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: muzičar ()

Nejc Pintar ::

Le da bo popravek na voljo v 10 min...
In da bo virus težko kaj pametnega naredil, če seveda userji ne bodo uporabljali root accounta:\
Lahko je biti prvi, če si edini!

Liker ::

@Pithlit:

Ne morem se povsem strinjat s tabo...
Sicer je možno da je mene že povozil čas, a v *nix distrotih vse spet ni tako "preprosto" kot se skuša prikazat. Morda se kakšne nastavitve nahajajo na bolj intuitivnih mestih z bolj nazornimi imeni, a je stvar dosti bolj lepo popredalčkana v winsih...
Potem spet trditev da je namestitev gonilnikov nekaj otročje lahkega.
Načeloma da... (radio Erevan varianta).
Nekatere distribucije imajo celo gonilnike popaketkane (slava jim!), a to je bolj redkost. Dosti bolj tipično je navodilo v stilu:
1 Download the sources
2 Extract the tarball
3 Run make and pray
4 As root run make install
Seveda pozabijo omenit, da potrebuješ source ali headerje od trenutnega kernela, da moraš compile-at z isto minor verzijo gcc-ja, etc...
Meni v 50% primerih tak postopek odpove, ker imam pač povsem custom LFS (linux from scratch). Saj vem da sem si sam kriv, a če ne dela meni, potem tudi v kaki mainstream distribuciji ne dela...
Ako bi se vsaj kernel developerji odločili, da izdajo pač nov kernel le na vsaki 2-3 leti, bi se povečale možnosti za precompiled driverje (v stilu wins installerjev). Če bi se za isto potezo odločili še developerji gcc-ja in libc-ja, bi bila pa sploh zmaga. Če bi nove verzije releasali še hkrati, bi pa linux bil že zelo podoben winsom. Vsaj kar se kompatibilnosti tiče...
Tako pa imamo n+1 verzijo kernela, osnovnih zadev, programja, gonilnikov,... in to redno, na vsakih nekaj tednov!
Potem seveda še legendarne nekompatibilnosti. (recimo kernel verzija 2.6.9 in novejši imajo povsem drugačen API za driverje kot 2.5.x do 2.6.8. ODLIČNO, res ODLIČNO!).

Če malo uporabimo znanje kombinatorike, vidimo da je potencialnih kombinacij linux OS-a nekaj tisoč. Winse se pa da preštet na prste obeh rok. (da o win kernelu ne govorimo kjer je šele 5 major verzij zunaj...).
To je trenutno največji minus GNU/Linux distrotov.
Kar se programov tiče:
Za winse vedno veš. Če piše da rabi XP-je potem bo delal na vseh, XP-jih.
V Linuxu pa piše da rabiš libc6 v N.M.R pa glibc pa kde O.P.J pa libstdc++ X.Y.Z, etc... potem pa ko človek zabije urco ali dve, da vse to namesti, se pa izkaže da program sploh ni to kar si iskal. ;((

Pa da me ne bo kdo narobe razumel, sem goreč pristaš OpenSource-a, in uporabljam razne *NIX platforme že skoraj 8 let, a kar je res je res. Namesto da bi bil Linux bolj enostaven je vsak dan bolj zakompliciran.

Howgh!

EDIT: manjkala ena vrstica :(

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Liker ()

Liker ::

@muzičar

Res je, virusov za Linux je malo ravno zato, ker ni razširjen in ker ga uporablja ekstremno malo takih I-will-click-anything-that-shines userjev.

@Nejc Pintar

Popravek najbrž ne bo na voljo v 10min ampak po nekaj urah. In če misliš da je root account nujen za doseg zlonamernih ciljev, potem se moraš malo bolj poglobit v zadevo. Ko imaš namreč enkrat shell dostop (ali pa vsaj kvazi shell preko nekega virusa), je samo še vprašanje časa da boš dobil tudi root account >:D

Tarzan ::

Vedno večja popularnost QTja, novice podobne tej... Upam, da zremo v svetlejšo prihodnost. ;)

para! ::

OpenGL za vse igre, ane, balocom, al karkol si že :)

Pa smo spet tam, one library,...
lp
Death before dishonor!

Pithlit ::

@liker: Napisal sem "Seveda ob predpostavki da človek uporablja njemu primerno distribucijo." Če si domač v LFS kul, uporabljaj, če rabiš paketke... uporabljaj eno od paketnih distibucij... če rabiš binarne zadeve, se tudi najdejo. Normalen človek itak ne bo vsak dan inštaliral zadev. Jaz jih recimo le ko rabim nekaj kar v stari verziji ne deluje. Če pa inštaliraš vsak -rc* pol se boš pa v vsakem OS-u opeku (tudi v win).

Dosti bolj tipično je navodilo v stilu:
1 Download the sources
2 Extract the tarball
3 Run make and pray
4 As root run make install

Temu že dolgo ni več tako. Moderni packet managerji bodo sami od sebe preverili če imaš ti instalirane vsaj minimalne odvisnosti (recimo gcc4 pa kernel-2.6.25) in če jih nimaš, bo manager najprej poskrbel da se to poštima (ti bo to inštaliral oz. če rabi kernel bo potegnil dol source) potem bo šele rihtal tisto kar ti hočeš. Vse brez da bi ti moral karkoli drsat:

# emerge -p sylpheed

These are the packages that would be merged, in order:

Calculating dependencies... done!
[ebuild N ] dev-libs/libksba-0.9.14
[ebuild N ] dev-libs/libassuan-0.6.10
[ebuild N ] dev-libs/pth-1.4.0
[ebuild N ] media-gfx/xloadimage-4.1-r4 USE="jpeg png tiff"
[ebuild N ] app-crypt/gnupg-1.4.2.2 USE="X bzip2 curl ldap nls readline usb zlib -caps -ecc -idea -smartcard -static"
[ebuild N ] app-crypt/gnupg-1.9.20-r3 USE="X ldap nls -caps -gpg2-experimental -smartcard"
[ebuild N ] app-crypt/gpgme-1.1.2-r1
[ebuild N ] mail-client/sylpheed-2.2.5 USE="crypt ipv6 ldap nls spell ssl -gnome -pda -xface"


OMG... $ get coffee && watch movie && use sylpheed
Z apt-get je stvar še neprimerno hitrejša. Oba, apt-get in emerge, imata tudi GUI... Brez zamere a tvoji argumenti se bolj v stilu "strašenja s konzolo".
Life is as complicated as we make it...

Azrael ::

Dvomim, da bo to kaj spremenilo. Še vedno bo Google izpljunil kup vprašanj zakaj nek HW na Lin ne dela niti približno tako dobro, kot na Win, če sploh dela, ko se v Google napiše oznako HW + driver.

Dvomim, da bodo driverji kvalitetni, še manj pa, da bodo kar open source.

Pred leti sem tako za 15€ kupil novo 5.1 zvočno kartico C-Media. Na škatli je bil napis katere sisteme podpira. Omenjen je bil DOS, Win3.x, Win9x, vse variante Win NT (vključno z XP), nekaj Lin kernelov.

Najbolj zaradi navedene podpore mnogim sistemom, sem to kartico kupil. Ampak...

S podporo za DOS ni bilo nič, ne na CD, ne na strani proizvajalca, ne na strani C-Medie. Odgovorov (e-mail) na vprašanje, kje so driverji, ni bilo. Podpora za Win98 je bila slaba (driver se je med inštalacijo sesul in tudi po namestitvi je bilo vse skupaj zelo ubogo), za nameček sem v nekem članku na S-T zasledil opis hudih težav v Lin okolju s tem zvočnim chipom.

Na koncu sem to kartico zamenjal za rabljeno SB 128. Novi lastnik je kartico uporabil na WinXP in tam vsaj po njegovem opisu ni bilo težav. Meni je bil tudi prav, SB128 mi dela BP v DOS in v Win98. Lin pa, hja kot je distro, lahko OK, lahko v zvoku malo poka, ali samo poka brez zvoka ali pa je tišina, samo zaenkrat me to ne sekira, Win98 mi še zadostuje.
Nekoč je bil Slo-tech.

Liker ::

No, saj sem napisal da je možnost da sem za časom. :)
Za programe vem, da so apt-get, yum, emerge in kar je še te šare zelo lepa reč.
Kako pa je z driverji?
Oz. moduli za kernel? A to se tudi dobi?
Ker če se, potem mi samo povej distro, da vem kaj bom dal na moj novi prenosnik. :)
Moja služba je razvijanje in support majhnega embedded system-a. (powered by debian), tako da se z apt-get zelo dobro razumem, a prav veliko driverjev v repotih še nisem zasledil...

Pa ko pridemo do tega da ti software narekuje kakšen osnovni sistem boš imel, potem se izgubi poanta prilagodljivosti po meri ;)

Pithlit ::

Liker: meni gentoo še ni odpovedal (razen pač tam kjer sploh ni linux podpore)... kar ima podporo, dela. Po drugi strani si pa ponavadi omislim HW ki ima podporo. Canon printerji recimo so se zmeraj bolj bogi, na žalost. Res pa da ne vem kakšne module imaš v mislih.

Noobi pa nimajo kaj prilagajat OS-a. Kaj se zgodi ko noob začne prilagajt winse vemo verjetno vsi... "stari... vse neki šteka... a prideš mal pogledat".

Azrael: čudno... pri meni pa na nobeni škatli ne piše da stvar dela v Linux-u... pa dela brez vsakih problemov. Pa še to. Če stvar v nekem dirtotu dela v redu, mora delat v redu tudi v vseh ostalih. Če v ostalih ne dela je pač user error.
Life is as complicated as we make it...

Azrael ::

@Pithlit:

Hmm in kako dosežeš user error na Live CD ?

Namreč nimam Linux na svojem disku, (imel sem DSL na drugi kišti, vendar je šel disk po gobe). Imam par Live CD-je za primere, ko ni jasno, kje je napaka, ko te nekdo prosi, da je že n+1 inštaliral Win, pa še vedno ne dela prav.

In zato imam več različnih Live distrotov, da se prepričam ali je inkriminiran HW OK. Nimajo vsi podpore za vse.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pithlit ::

User error na liveCD-ju doseže lahko pač tisti k je liveCD skup spackal. In vem da nimajo vsi podpore za vse. V mislih sem imel taprav install na HD. Če, recimo, u knoppixu dela wifi kartica, v tvojem installu pa ne... pol je pač napaka s tvoje strani. V linux-u namreč dela. Isto z vsakim drugim kosom opreme. Za c-media vem da imajo porazno podporo (kolkr jo pač imajo).
Life is as complicated as we make it...

muzičar ::

O ne ne ne ne. Se pa rahlo motiš. Netgera WG311v2 dolgo ni delal na SuSE medtem ko na Debian, Redhat/Fedora etc. je delal z WinXP driver-ji. Šele kake 2 meseca nazaj je ndiswrapper pogrunatla kako v2 in v3 spravit na SuSE.

darkolord ::

Hmnja, če pa imaš kako mrežno kartico, ki nima driverjev po defaultu zraven in ne morš apt/emerge/rpm/... zalaufat, morš pa še vedno uporabit tisto "taktiko" z odpakiranjem tarballa, kompajlanja sourca, itd :)

muzičar ::

Jaz samo vem da vsi ki se odločajo za Linux morajo prvo pogledat kakšen HW imajo in se pozanimat ali bo use šlo lepo. Problem pri meni je bil tudi ta da imam Asus plato in onboard karta ni šans da jo spravim k obratovanju (zdaj imam eno 8 let staro od 3com-a 10/100). Prvo kar Linux rabi da bo lahk zaplaval v bolj široka voda je boljša podpora HW. Pa magari po ovinkih. Tako kot je za Netgear.

Skače pa na plano še eno vprašanje: kdaj bo Linux do konca pošlihtal legitimnost progijev in dela kode. To je kar resen problem zaradi katerega sem jaz samo povohal Linux iz radovednosti (sem bil tako radoveden da sem ga vohal en mesec :D )

Looooooka ::

Hehe, nova zmaga za Open Source sceno .
-ja...komunisti jim pomagajo do zmage.z lepim se ma OS za pohvalt.

pa unmu modelu k je reku da je vec desktopov po defaultu fina zadeva...
si kdaj ze slisu za talanje kruha?ce bi blo v windowsih RES ZE CIST VSE pol tistih par tisoc programerjev na svetu ne bi mel nc za delat.
bo pa cool.zdej bojo lahka pol kitajske ownal.ameriske obvescevalne sluzbe so zihr happy
=)

muzicar...nikol.
ze kar se wine in podobnih projektov tice so kar se microsofta tice na pol legalni.razlog zakaj ni ukrepov je pa to da microsoft noce izgubit potencialnih userjev z napadom na free software,ker bi se s tem zameru velkemu stevilu uporabnikov.

Zgodovina sprememb…

Looooooka ::

aja pa se kar se tice projektov,ki bi znal clo kj pomagat pr razvoju...delphi in kylix.nekak ni s tem nc tko da mogoce take stvari clo strasijo velke firme.
in kokr je blo zgori napisat...configure compile make...pray.ce ne pa 5000 dependencijev isc po netu pa cez 2 dni skompajli program.
tle je treba se velik...prevec...in ogrom vec nardit da bo zadeva uporabna(sej je uporabna ampak vecina ljudi nima casa vsega kompajlat na roko da bo delal).Je pa zlo veselo ko ti koncno vse laufa...prznam ampak still...cajt je cajt =)

muzičar ::

Se strinjam z Looooookatom. Samo je pa Linux na pravi poti. Jaz vem da sem rabil 3 dni da sem svojo brezžično mrežo postavil na noge ampak ko sem jo uf to je bilo veselje. Tu ni tistega clickandrun kar je po eni strani dobro po drugi spet slabo. Sicer ima pa SuSE naprimer Yast, ki je z malo tweakanja zelo močno install orodje, ker sam compile-a

Matevžk ::

Je že precej narejenega v to smer ...
Sicer pa jaz že vsaj kakšno leto na desktop mašini laufam izključno linux ... in mi plošča Asus P4P800 ne dela nobenih težav, tudi onboard gigabit mreža dela brez panike out-of-the-box. Ne vidim težav.
Drugo je z Gericom laptopom (ki je že hardversko v krizi in tudi v Windowsih ne teče ravno brezhibno) ... recimo hibernacija in standby na noben način nočeta delati, čeprav je vsakič, ko preizkusim, malenkost bolje ...
Upam, da bodo komunisti res kaj pripomogli k delovanju :D. Sicer pa komunizem po defaultu ni slab, Loooka, ne nasedaj ameriški propagandi ...
lp, Matevžk

ank ::

>>> zee

po drugi strani pa je Lenovo naznanil, da ne bo več podpiral Linuxa na svojih prenosnikih.

To je bila samo taktična poteza. več

Lenovo has rejected reports that it is planning to stop supporting Linux, shortly after signing a $1.2bn deal to buy Microsoft software

«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ZDA doslej najodločneje kritizirale kitajske internetne napade

Oddelek: Novice / Varnost
3719519 (17194) 3furious
»

Kitajska poslala plovilo v orbito okrog Lune

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3514022 (12256) driver_x
»

Newegg prekinil sodelovanje s sumljivim dobaviteljem

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
125374 (4464) MrStein
»

Tajvanski računalniki bodo kompatibilni z Linuxom (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
716949 (5122) Pithlit
»

Kitajci

Oddelek: Problemi človeštva
291941 (1553) drejc

Več podobnih tem