Novice » Ostale najave » Nova spletna glasbena trgovina pri nas
Kekec ::
Keyser Soze: enostavno se ti spodaj odpre media player in poslušaš pesem, li pa jih namečeš enih par v listo in ti jih po vrsti predvaja!
Daedalus ::
Obićni bullshit. Za poslušanje/nakupovanje muske morem po novem uporabljati pravi OS, pravi predvajalnik, pravi spletni brskalnik, obenem pa nisem upravičen do delanja varnostnih kopij kupljene glasbe? Mobitel in ostala debilna podjetja, ki so tole žalost spravla skup - zresnite se in ponudite storitev v pravem pomenu besede. Tole je namreč vse skup ena velika žalost.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
ender ::
darkolord: ni prava primerjava - če stane CD z 10 komadi 3000 SIT, en komad v spletni trgovini pa 240 SIT, pri čemer ima kup omejitev, je to enako kot če bi namesto golfa za 2.000.000SIT imel možnost kupiti fičkota za 1.600.000 SIT.
128kbps "visoka kakovost" ?! 128kbps ne poslušam niti če dobim brezplačno, ne pa da za to plačam polno ceno, nakar sem omejen na predvajanje na enem računalniku (btw, kako se s tem sklada zakon o avtorskih pravicah, ki mi omogoča legalno narediti 2 kopiji?)
in pa, kakšno vezo imajo virusi z glasbenimi datotekami?
128kbps "visoka kakovost" ?! 128kbps ne poslušam niti če dobim brezplačno, ne pa da za to plačam polno ceno, nakar sem omejen na predvajanje na enem računalniku (btw, kako se s tem sklada zakon o avtorskih pravicah, ki mi omogoča legalno narediti 2 kopiji?)
in pa, kakšno vezo imajo virusi z glasbenimi datotekami?
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
maestro1 ::
Joj, fantje.
Dajmo nekaj zadev razčistit: medtem ko P2Pjate glasbo jo dejansko kradete. Seveda do sedaj ni nihče vedel koliko taka digitalna glasba stane, sedaj pa je cena znana 240 SIT za komad. In ne biti presenečeni če vas bodo čez nekaj časa začeli preganjati. Take stvari dobesedno preprečuje Zakon o avtorski in sorodni pravici.
Kar se tiče kopiranja in prenašanja, pa ste narobe brali navodila. Kaj lahko počete s komadom, ki ste ga kupili za 240 SIT predpiše lastnik avtorske pravice; na vaših mašinah pa to ureja DRM. Po večini primerov dobite 3 do 10 pečenj na CD (mimogrede isti Zakon dopušča samo trikratno kopiranje avtorskega dela, pa še to za potrebe lastne uporabe!), vsako licenco pa se lahko obnovi trikrat. Po domače. Komad lahko namestiš na tri računalnike in iz vsakega računalnika lahko narediš najmanj 3 zapeke. Torej 9 kopij. Potem je igre konec.
Danes sicer vsi pluvate prodajanje glasbe na tak način - ampak čez nekaj let se bo večina glasbe prodajala samo na tak način. In dobro je, da se je kdo pri nas tega spomnu. Tko smo samo eno leto in pol za Ameriko - no tam pa P2P lopove tudi preganjajo.
Dajmo nekaj zadev razčistit: medtem ko P2Pjate glasbo jo dejansko kradete. Seveda do sedaj ni nihče vedel koliko taka digitalna glasba stane, sedaj pa je cena znana 240 SIT za komad. In ne biti presenečeni če vas bodo čez nekaj časa začeli preganjati. Take stvari dobesedno preprečuje Zakon o avtorski in sorodni pravici.
Kar se tiče kopiranja in prenašanja, pa ste narobe brali navodila. Kaj lahko počete s komadom, ki ste ga kupili za 240 SIT predpiše lastnik avtorske pravice; na vaših mašinah pa to ureja DRM. Po večini primerov dobite 3 do 10 pečenj na CD (mimogrede isti Zakon dopušča samo trikratno kopiranje avtorskega dela, pa še to za potrebe lastne uporabe!), vsako licenco pa se lahko obnovi trikrat. Po domače. Komad lahko namestiš na tri računalnike in iz vsakega računalnika lahko narediš najmanj 3 zapeke. Torej 9 kopij. Potem je igre konec.
Danes sicer vsi pluvate prodajanje glasbe na tak način - ampak čez nekaj let se bo večina glasbe prodajala samo na tak način. In dobro je, da se je kdo pri nas tega spomnu. Tko smo samo eno leto in pol za Ameriko - no tam pa P2P lopove tudi preganjajo.
Microsoft ::
WindowsXP+SP2+IE6 ownajo.
Nc, cajt je, da se nardite eno linux varjanto, da bo kaj konkurence na tem podrocju.
by Miha
Nc, cajt je, da se nardite eno linux varjanto, da bo kaj konkurence na tem podrocju.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
DFMax ::
Grooooooza, to je diskriminacija, monopol in še kaj!!! Da z Linuxi ne morem dostopati do muzike pa je že preveč. Od zdaj mrzim Mobitel in bom prodal mobi ter grem k simobilu! :(
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it,
poorly. -- Henry Spencer
Pithlit ::
Danes sicer vsi pluvate prodajanje glasbe na tak način - ampak čez nekaj let se bo večina glasbe prodajala samo na tak način. In dobro je, da se je kdo pri nas tega spomnu. Tko smo samo eno leto in pol za Ameriko - no tam pa P2P lopove tudi preganjajo.
Stari... za te nekvalitetno kodirane komade ne dam tud tolarja... pa da ti dam en primer KVALITETNE storitve: Spletna glasbena prodajalna kot si jo normalen človek predstavlja
CEL album ti prodajo za NAJMANJ $5 (jurja) in NAJVEČ $15 (3 jurje) - tebi je prepuščeno koliko boš dal za to... torej če ti je stvar zelo všeč boš dal 3 jurje, če ti pa ni ne vem kako všeč boš dal pa jurja. Za ta denar ti dajo komade v WAV formatu (torej popolnoma brez izgub), če ti je za WAV škoda pasovne širine lahko pa preneseš FLAC, Ogg, MP3... pač prosto po prešernu. S prenešeno glasbo lahko počneš (skoraj) kar te je volja - lahko jo neštetokrat zapečeš, poslušaš (kjerkoli), posodiš... za povrhu vsega pa ti poslušanje (crappy) 128kbps MP3-je ponujajo ZASTONJ.
Še malo o zakulisju... RIAA svojim glasbenikom odmeri okoli 1% denarja ki ga dobijo od prodaje CD-jev (dvomim da je s spletno prodajo kaj bolje... kvečjemu slabše)... Magnatune deli zaslužek 50/50.
Glasbo sem prenehal P2P-jat že dolgo nazaj... ni vredno... škoda živcev. Za poslušanje pop glasbe lahko odprem radio... če hočem dejansko nekaj kar mi je všeč odprem ShoutCast al pa live365.com, ko pa občutim nepotešljivo željo po konkretni glasbi... dam gor konkreten CD...
No pa zabavj(mo).se še naprej... vendar brez mene. To je NATEG množic.
Life is as complicated as we make it...
darkolord ::
Ja ampak preden se bo pojavla kakšna taka konkurenčna trgovina ki ima RAHLO več komadov, potem bo kul...
lorenz ::
Men pa se zdi da ni samo P2P kraja ampak tudi cisto legalna prodaja musike trgovini ali pa preko neta . Ce se malo zamislim da neki niger-rapper ali pa kaka smotana blondika ( popolnoma netalentirani , verjentno ne poznajo niti not ) s pomocjo producentov , ko malo skacejo in odpirajo usta na video spotu in z 2-5 singli postanejo multimilionarji , da se od producentih in zalozniskih hisah ne menimo , ugotovim da tukaj ni nobene zdrave relacije , med tem ko druga polovica sveta nima kaj za jest. In take drhtali ne mislim podpirat.
Po mojem bi morala biti vsa glasba na kateremkoli mediju :CD,plate,TV,Radio,MP3 ZASTONJ in edino kar bi se placali bi bili koncerti in zvedbe v zivo , ko glasbeniki in umetniki res delajo in si zasluzijo denar.
Recimo ko slikar ali umetnik narise sliko je to umetnisko delo in ima neko vrednost , ce to skopiras ali fotografiras no nima nobene vrednosti in je zastonj. Razen nekih butlov ki so se spomnili (in probali in uspeli) da so lahko tudi take fotke copyright in lahko kasirajo .
( da se ne menimo o MP3 in slicnem ker je to kvalitetno tako zanic da ni res.)
Sorry Im audiophille
Po mojem bi morala biti vsa glasba na kateremkoli mediju :CD,plate,TV,Radio,MP3 ZASTONJ in edino kar bi se placali bi bili koncerti in zvedbe v zivo , ko glasbeniki in umetniki res delajo in si zasluzijo denar.
Recimo ko slikar ali umetnik narise sliko je to umetnisko delo in ima neko vrednost , ce to skopiras ali fotografiras no nima nobene vrednosti in je zastonj. Razen nekih butlov ki so se spomnili (in probali in uspeli) da so lahko tudi take fotke copyright in lahko kasirajo .
( da se ne menimo o MP3 in slicnem ker je to kvalitetno tako zanic da ni res.)
Sorry Im audiophille
darkolord ::
lorenz: pol ne bi noben več delal pesmi, ker bi blo enostavno brezveze če jih potem zastonj okoli tala(jo)
TheJack ::
lorenz: pol ne bi noben več delal pesmi, ker bi blo enostavno brezveze če jih potem zastonj okoli tala(jo)
Jap, to bi nas radi prepričali. Da bo pisanje glasbe (in vsega ostalega) izumrlo, če se ukine sedanja absurda zakonodaja intelektualne lastnine. Ker kot je vsem znano, pred uveljavitijo copyrighta ni bilo ničesar. Čista pustinja. Nihče ni pisal glasbe, proze, poezije... Ker je jasno da Beethoven ne bi niti ene simfonije napisal brez vnaprej obljubljenih procentov. Pa Shakespeare, Mozart, Bach, Dante...nihče še slišal ne bi za njih, če ne bi za njimi stale močne založbe in tržile njihovih del.
Jap, to bi nas radi prepričali. Da bo pisanje glasbe (in vsega ostalega) izumrlo, če se ukine sedanja absurda zakonodaja intelektualne lastnine. Ker kot je vsem znano, pred uveljavitijo copyrighta ni bilo ničesar. Čista pustinja. Nihče ni pisal glasbe, proze, poezije... Ker je jasno da Beethoven ne bi niti ene simfonije napisal brez vnaprej obljubljenih procentov. Pa Shakespeare, Mozart, Bach, Dante...nihče še slišal ne bi za njih, če ne bi za njimi stale močne založbe in tržile njihovih del.
darkolord ::
Beethoven tudi ni od zraka živel...
Ker kot je vsem znano, pred uveljavitijo copyrighta ni bilo ničesar. Čista pustinja.
A če bi pa zdej ukinli copyright, bi bili pa vsi srečni in zadovoljni?
Ker kot je vsem znano, pred uveljavitijo copyrighta ni bilo ničesar. Čista pustinja.
A če bi pa zdej ukinli copyright, bi bili pa vsi srečni in zadovoljni?
TheJack ::
A če bi pa zdej ukinli copyright, bi bili pa vsi srečni in zadovoljni?
Nisem tega rekel. Odgovarjal sem le na tisto da ''pol ne bi noben več delal pesmi, ker bi blo enostavno brezveze če jih potem zastonj okoli tala(jo)''.
Nisem tega rekel. Odgovarjal sem le na tisto da ''pol ne bi noben več delal pesmi, ker bi blo enostavno brezveze če jih potem zastonj okoli tala(jo)''.
lorenz ::
Darkolord:
probajmo se enkrat 7 in 8 vrstica:
"Po mojem bi morala biti vsa glasba na kateremkoli mediju :CD,plate,TV,Radio,MP3 ZASTONJ in edino kar bi se placali bi bili koncerti in zvedbe v zivo , ko glasbeniki in umetniki res delajo in si zasluzijo denar."
Zakaj pa ne placas ko poslusas muziko na radiu ali TV : ker je to reklama za izvajalce
Isto je z CD ..... samo da so nas tako nate.... da jim zdaj se reklamo placujemo in oni niti ne rabijo vec v zivo izvajat komade ampak zelo dobro zivijo samo od reklame.
probajmo se enkrat 7 in 8 vrstica:
"Po mojem bi morala biti vsa glasba na kateremkoli mediju :CD,plate,TV,Radio,MP3 ZASTONJ in edino kar bi se placali bi bili koncerti in zvedbe v zivo , ko glasbeniki in umetniki res delajo in si zasluzijo denar."
Zakaj pa ne placas ko poslusas muziko na radiu ali TV : ker je to reklama za izvajalce
Isto je z CD ..... samo da so nas tako nate.... da jim zdaj se reklamo placujemo in oni niti ne rabijo vec v zivo izvajat komade ampak zelo dobro zivijo samo od reklame.
darkolord ::
Firma ki dela tiste tune ne živi od une bedaste reklame, ampak od prodanih tun, ki jih kupijo ljudje, ki gledajo reklamo
Ne razumem točno, kako naj bi torej glasbeniki živeli od reklame...
Ne razumem točno, kako naj bi torej glasbeniki živeli od reklame...
RobyRob ::
Lepo da so tudi pri nas spregledali, da prihodnost ni v prodaji albumov, ampak v prodaji pesmi.
Jaz sem pripravljen plačati za pesem, kljub temu da je na P2P zastonj, ampak niti v sanjah ne s takimi omejitvami kot jih ima zabavaj.se.
Jaz sem pripravljen plačati za pesem, kljub temu da je na P2P zastonj, ampak niti v sanjah ne s takimi omejitvami kot jih ima zabavaj.se.
Pithlit ::
Ja ampak preden se bo pojavla kakšna taka konkurenčna trgovina ki ima RAHLO več komadov, potem bo kul...
Hja... bo potrebno počas zakapirat da ni fora v KVANTITETI ampak v KVALITETI. Res ne vem kje je fora imet na razpolago milijon komadov k so po istem kopitu kovani... (da ne začnemo razpravljat o kvaliteti besedil).
Life is as complicated as we make it...
MitjaP ::
Lepo da so tudi pri nas spregledali, da prihodnost ni v prodaji albumov, ampak v prodaji pesmi.
Jaz sem pripravljen plačati za pesem, kljub temu da je na P2P zastonj, ampak niti v sanjah ne s takimi omejitvami kot jih ima zabavaj
So let's pray for iTunes music store. Oni majo way boljši pristop - tud kar se pravic tiče.
.:Toto:. ::
@Darklord: Zakaj pa ne placas ko poslusas muziko na radiu ali TV : ker je to reklama za izvajalce
Oh ja, pa se kako jih placas! Vsako predvajanje komada/oddaje/... ki se predvaja po TV se lepo evidentira in je treba placat avtorski prispevek. Ti pa placujes narocnino za TV delcek katere gre za te prispevke. Komercijalne TV pa krijejo te stroske z reklamami. Isto je na radiju: vsako predvajanje stane nekaj tolarckov.
"Po mojem bi morala biti vsa glasba na kateremkoli mediju :CD,plate,TV,Radio,MP3 ZASTONJ in edino kar bi se placali bi bili koncerti in zvedbe v zivo , ko glasbeniki in umetniki res delajo in si zasluzijo denar."
V ceni CDjev in podobnih se skriva vse zivo: strosek izdelave samega cdja, stosek zapisovanja, natisa na zgornji strani, skatlica, katalogec zraven tudi treba nekje natisnit, stroski distribuiranja (vlaki, letala, ladje... stanejo!), marza prvega preprodajalca, marza drugega preprodajalca... marza n-tega prodajalca pri katerem pravkar pizdis kako je drago ;) + avtorske pravice, stroski "ustvarjanja", marza zaloznika.
Ergo: ce ukines copyright bi cene verjetno padle za kakih 300-400 sit. Verjetno se manj. Tako ogromni zasluzki zalozb so bolj posledica ekonomije obsega. (?)
Oh ja, pa se kako jih placas! Vsako predvajanje komada/oddaje/... ki se predvaja po TV se lepo evidentira in je treba placat avtorski prispevek. Ti pa placujes narocnino za TV delcek katere gre za te prispevke. Komercijalne TV pa krijejo te stroske z reklamami. Isto je na radiju: vsako predvajanje stane nekaj tolarckov.
"Po mojem bi morala biti vsa glasba na kateremkoli mediju :CD,plate,TV,Radio,MP3 ZASTONJ in edino kar bi se placali bi bili koncerti in zvedbe v zivo , ko glasbeniki in umetniki res delajo in si zasluzijo denar."
V ceni CDjev in podobnih se skriva vse zivo: strosek izdelave samega cdja, stosek zapisovanja, natisa na zgornji strani, skatlica, katalogec zraven tudi treba nekje natisnit, stroski distribuiranja (vlaki, letala, ladje... stanejo!), marza prvega preprodajalca, marza drugega preprodajalca... marza n-tega prodajalca pri katerem pravkar pizdis kako je drago ;) + avtorske pravice, stroski "ustvarjanja", marza zaloznika.
Ergo: ce ukines copyright bi cene verjetno padle za kakih 300-400 sit. Verjetno se manj. Tako ogromni zasluzki zalozb so bolj posledica ekonomije obsega. (?)
Poopsie ::
Če bi bil CD al DVD whatever po jurija bi jaz lepo kupoval glasbo v štacunah in CDje ter DVDje, prvi problem se pojavi ko stane CD na katerem je 20 komadov in sta mi od vseh všeč 2 CD pa stane 4-5k me vse mine in si lepo ta album iz torrentbitsov DLjam. Verjamem da je velik takih kot sem jaz in če bi zmanjšal cene na tolk kot sem jaz reku bi "uf" velik folka plačal za album in s tem bi tud založbe in avtorji več zaslužil mi pa bi bli vsi veseli ker smo poceni dobil album, pa še original. Upam da se vsi strinjate da je ful lepo met original CD od nekega benda ki ti je všeč. IMHO
maestro1 ::
No tale debata mi je vedno bolj všeč. Zašla je v prave vode: koliko (in zakaj) sploh plačujemo za glasbo in kaj bi bilo če copyrighta ne bi bilo.
Ideja o copyrightu se je začela pred 150 leti, ko je Berliner izdelal napravo za zapisovanje in predvajanje zvoka - gramofon. Pred tem se je glasba predvajala samo v živo in tisti, ki si je zaželel glasbe, si je glasbenike enostavno najel. In takrat, z izumom gramofona! se je zlato obdobje za glasbenike šele pričelo. Takratna tehnologija še ni omogočala razmoževanja posnetkov in glasbeniki so bili množično zaposleni, kajti vsak dan so snemali fonograme. Zgodba pa se je končala, ko se je tehnika razvila do te mere, da se je dalo posnetke tudi razmnoževati. Takrat so glasbenikom prihodki upadli in pričela so se prva razmišljanja o nadomestilih glasbenikom, če se glasba predvaja iz fonograma.
Ideja copyrighta se je še bolj razvila, ko so se pojavile naprave, ki so relativno enostavno omogočale razmnoževanje avtorskih del (fotokopirni stroj, recimo!). V ne-digitalnem svetu problem copyrighta rešuje zakonodaja in precej restriktivne kazni. Tako vam danes v fotokopirnici kar tako ne bodo kopirali knjige. Digitalni svet pa je seveda prehitel problem copyrighta, saj se je ideja Napsterja razširila, preden je vsa industrija sploh lahko ugotovila, kaj se dogaja. Ker so digitalne vsebine še bolj podvržene enostavnemu kopiranju (ne rabiš fotokopirca da kaj skopiraš) je tu (vsaj s stališča avtorjev) potrebna bolj natančna zaščita. In tej digitalni zaščiti pred nedovoljenim kopiranjem se reče DRM - Digital Rights Management.
Mnogi se sprašujete, kako je lahko uspelo Bachu, Mozartu in še vsem ostalim, da so lahko ustvarili taka čudovita avtorska dela brez podpore založb in glasbene industrije. Takrat so imeli ti avtorji (in ne pozabite, bili smo v času pred iznajdbo fonograma) največjega in najboljšega sponzorja - vladarja. Prav vsi, ki jih danes poznamo, so ustvarjali na civilnih ali pa cerkvenih dvorih!
In sedaj, vsi tisti, ki veselo P2Pjate glasbo. Predstavljajte si, da ste vi glasbeniki. Da ste vi avtorji glasbe. Ali bi dovolili, da se vaša glasba nedovoljeno širi in kopira - vam pa ostane samo materialno zadoščenje? Verjetno bi zelo kmalu ugotovili, da se od morale ne da živet in bi odprli še eno, tako konferenco, v kateri bi enako glasno protestirali, da je P2Pjanje glasbe navaden kriminal, ker vam odžira prihodek.
Ideja o copyrightu se je začela pred 150 leti, ko je Berliner izdelal napravo za zapisovanje in predvajanje zvoka - gramofon. Pred tem se je glasba predvajala samo v živo in tisti, ki si je zaželel glasbe, si je glasbenike enostavno najel. In takrat, z izumom gramofona! se je zlato obdobje za glasbenike šele pričelo. Takratna tehnologija še ni omogočala razmoževanja posnetkov in glasbeniki so bili množično zaposleni, kajti vsak dan so snemali fonograme. Zgodba pa se je končala, ko se je tehnika razvila do te mere, da se je dalo posnetke tudi razmnoževati. Takrat so glasbenikom prihodki upadli in pričela so se prva razmišljanja o nadomestilih glasbenikom, če se glasba predvaja iz fonograma.
Ideja copyrighta se je še bolj razvila, ko so se pojavile naprave, ki so relativno enostavno omogočale razmnoževanje avtorskih del (fotokopirni stroj, recimo!). V ne-digitalnem svetu problem copyrighta rešuje zakonodaja in precej restriktivne kazni. Tako vam danes v fotokopirnici kar tako ne bodo kopirali knjige. Digitalni svet pa je seveda prehitel problem copyrighta, saj se je ideja Napsterja razširila, preden je vsa industrija sploh lahko ugotovila, kaj se dogaja. Ker so digitalne vsebine še bolj podvržene enostavnemu kopiranju (ne rabiš fotokopirca da kaj skopiraš) je tu (vsaj s stališča avtorjev) potrebna bolj natančna zaščita. In tej digitalni zaščiti pred nedovoljenim kopiranjem se reče DRM - Digital Rights Management.
Mnogi se sprašujete, kako je lahko uspelo Bachu, Mozartu in še vsem ostalim, da so lahko ustvarili taka čudovita avtorska dela brez podpore založb in glasbene industrije. Takrat so imeli ti avtorji (in ne pozabite, bili smo v času pred iznajdbo fonograma) največjega in najboljšega sponzorja - vladarja. Prav vsi, ki jih danes poznamo, so ustvarjali na civilnih ali pa cerkvenih dvorih!
In sedaj, vsi tisti, ki veselo P2Pjate glasbo. Predstavljajte si, da ste vi glasbeniki. Da ste vi avtorji glasbe. Ali bi dovolili, da se vaša glasba nedovoljeno širi in kopira - vam pa ostane samo materialno zadoščenje? Verjetno bi zelo kmalu ugotovili, da se od morale ne da živet in bi odprli še eno, tako konferenco, v kateri bi enako glasno protestirali, da je P2Pjanje glasbe navaden kriminal, ker vam odžira prihodek.
TheJack ::
Prav vsi, ki jih danes poznamo, so ustvarjali na civilnih ali pa cerkvenih dvorih!
Tole seveda ni res. Življenjepisov klasičnih skladateljev resda ne poznam, ampak trditev da so vsi ustvarjali na ''civilnih ali cerkvenih dvorih'' (kaj sploh je cerkveni dvor?!) je očitno napačna. Če se ne motim, je bil Bach organist v Lepzigu. Čajkovski je bil, kolikor vem, nek predavatelj glasbene teorije v Moskvi. Itd.
Mnogi se sprašujete, kako je lahko uspelo Bachu, Mozartu in še vsem ostalim, da so lahko ustvarili taka čudovita avtorska dela brez podpore založb in glasbene industrije. Takrat so imeli ti avtorji (in ne pozabite, bili smo v času pred iznajdbo fonograma) največjega in najboljšega sponzorja - vladarja.
Bom kar naravnost vprašal. Ti torej trdiš, da so to glasbo ustvarili izključno zato, ker so jih bogato plačevali? Da če torej ne bi dobili plačano nič, da tudi ustvarili ne bi nič? Oz. da vprašam še bolj konkretno: Ali torej trdiš, da so vsa avtorska dela, vsa svetovna umetnost nastala zato, ker je avtorje nekdo sponzoriral (=jim plačeval za ustvarjanje)?
Če to trdiš, se, milo rečeno, hudo motiš. Ogromno avtorjev, morda celo večina, je skozi vso zgodovino ustvarjalo, pisalo, komponiralo, slikalo...itd. zaradi veselja, navdiha, strasti... Večina avtorskih del bi nastalo (in je nastalo) tudi, če avtorjem ne bi nihče nič plačal. Van Gogh in Leadbelly sta recimo primera velikih in pomembnih ustvarjalcev, ki sta celo življenje živela v revščini.
Skratka, še zadnjič. Avtorska dela so in bi nastajala tudi če ne bi bilo nobenih avtorskih pravic. To seveda ne pomeni, da ne podpiram pravice avtorja da ima zaradi svojega dela tudi določene materialne koristi. Vendar naj bodo omejene in za določen čas. Oz. drugače, po mojem bi moral biti čas veljavnosti copyrighta bistveno krajši kot sedaj (recimo 20 let od nastanka dela), razširjen bi moral biti t.i. ''fair use''. Zakonsko prepovedati bi morali prakse, ki preveč omejujejo potrošnike (DRM je tipičen primer).
Tole seveda ni res. Življenjepisov klasičnih skladateljev resda ne poznam, ampak trditev da so vsi ustvarjali na ''civilnih ali cerkvenih dvorih'' (kaj sploh je cerkveni dvor?!) je očitno napačna. Če se ne motim, je bil Bach organist v Lepzigu. Čajkovski je bil, kolikor vem, nek predavatelj glasbene teorije v Moskvi. Itd.
Mnogi se sprašujete, kako je lahko uspelo Bachu, Mozartu in še vsem ostalim, da so lahko ustvarili taka čudovita avtorska dela brez podpore založb in glasbene industrije. Takrat so imeli ti avtorji (in ne pozabite, bili smo v času pred iznajdbo fonograma) največjega in najboljšega sponzorja - vladarja.
Bom kar naravnost vprašal. Ti torej trdiš, da so to glasbo ustvarili izključno zato, ker so jih bogato plačevali? Da če torej ne bi dobili plačano nič, da tudi ustvarili ne bi nič? Oz. da vprašam še bolj konkretno: Ali torej trdiš, da so vsa avtorska dela, vsa svetovna umetnost nastala zato, ker je avtorje nekdo sponzoriral (=jim plačeval za ustvarjanje)?
Če to trdiš, se, milo rečeno, hudo motiš. Ogromno avtorjev, morda celo večina, je skozi vso zgodovino ustvarjalo, pisalo, komponiralo, slikalo...itd. zaradi veselja, navdiha, strasti... Večina avtorskih del bi nastalo (in je nastalo) tudi, če avtorjem ne bi nihče nič plačal. Van Gogh in Leadbelly sta recimo primera velikih in pomembnih ustvarjalcev, ki sta celo življenje živela v revščini.
Skratka, še zadnjič. Avtorska dela so in bi nastajala tudi če ne bi bilo nobenih avtorskih pravic. To seveda ne pomeni, da ne podpiram pravice avtorja da ima zaradi svojega dela tudi določene materialne koristi. Vendar naj bodo omejene in za določen čas. Oz. drugače, po mojem bi moral biti čas veljavnosti copyrighta bistveno krajši kot sedaj (recimo 20 let od nastanka dela), razširjen bi moral biti t.i. ''fair use''. Zakonsko prepovedati bi morali prakse, ki preveč omejujejo potrošnike (DRM je tipičen primer).
Jergo ::
Vsi tako hvalte ta Itunes ko pa sem ga hotel še jaz prombati pa pravi da v Sloveniji ne dela?!? Kje ste pa poj sprobali?
MrStein ::
.:Toto:. je pisal :
Neum... khm, torej : Se ne strinjam.
Cena CD-ja : 100 SIT
Cena snemanja : 100 SIT ( nekdo to počne ročno in je plačan 1000 SIT / uro )
Cena tiskanja ovitka : ker ne poznam to področje, pretiravajmo in recimo 1000 SIT
Nabava komadov : 0 SIT ( internet povezavo itak imaš )
Marža : 1000 SIT
Skupaj : 2200 SIT
cirka : 2000 SIT ceneje kot zdaj, plus pretiraval sem s stroški.
( marža danes niti približno ni 1000 SIT )
Ergo: ce ukines copyright bi cene verjetno padle za kakih 300-400 sit. Verjetno se manj. Tako ogromni zasluzki zalozb so bolj posledica ekonomije obsega. (?)
Neum... khm, torej : Se ne strinjam.
Cena CD-ja : 100 SIT
Cena snemanja : 100 SIT ( nekdo to počne ročno in je plačan 1000 SIT / uro )
Cena tiskanja ovitka : ker ne poznam to področje, pretiravajmo in recimo 1000 SIT
Nabava komadov : 0 SIT ( internet povezavo itak imaš )
Marža : 1000 SIT
Skupaj : 2200 SIT
cirka : 2000 SIT ceneje kot zdaj, plus pretiraval sem s stroški.
( marža danes niti približno ni 1000 SIT )
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MrStein ::
Sem še enkrat probal http://zabavaj.se ( z IE itd... ) in spet dobim le napako.
A to zahteva kako specifično verzijo WMP ?
A to zahteva kako specifično verzijo WMP ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Pithlit ::
Cena tiskanja ovitka : ker ne poznam to področje, pretiravajmo in recimo 1000 SIT
Sej si zmešan enostranski tisk unga kartončka te pride (pri nakladi vsaj 1000 komadov) stat 30SIT, maximalno. In to če stvar pri nekomu naročiš. Če maš svojo tiskarno (kar založbe imajo) pa se stroški le še nižajo. Povprečna CD knjižica ne more stat več ko 150SIT.
Seveda pa se lahko motim in stane stvar par tolarjev več. Če se prav spomnim je John (magnatune) enkrat povedal da bi ga prišlo tiskanje CD-jev zmaterijalom (barva, papir, sam CD + snemanje le tega, škatlica) stat okrog $3 (torej 600SIT) pri tisku enega samega CD-ja - množični tisk se pri njegovem poslovnem modelu pač ne obnese. Tako da če vzamemo tvoje ocene pa ta podatek...
Cena CD-ja + Snemanje + Tisk CD-ja + Tisk ovitka == 600 SIT
Pa še konkreten primer kolk dobijo umetniki od založb... Destiny's Child so od enega prodanega CD-ja Survivor (ki je takrat stal v trgovini $24.99) dobile vrtoglavih (tako je... to je veliko) $0.21... torej SKORAJ 14 TOLARJEV OD PRODANEGA CD-JA PO OSEBI (ja Destiny's Child je trio).
Zalžbo torej stane en CD približno 640SIT (v najslabšem primeru)... prodajajo ga pa za kolk... 3400SIT? Se vam zdi marža 2760SIT fer? (no seveda je tu še reklama... ampak grem vseeno glavo stavit da zalžbi ostane krepko čez 2 jurja čistega zaslužka od prodanega CD-ja).
Mimogrede... osebno bojkotiram RIAA in podobne dinozavre (radijo sicer občasno poslušam tako da ne vem kolko to šteje kot bojkot) in ne kupujem njihovih zadev, niti jih ne downloadam. Da mi ne bo slučajno kdo trdil da kradem prek P2P-ja...
Life is as complicated as we make it...
.:Toto:. ::
Cena CD-ja : 100 SIT
Cena snemanja : 100 SIT ( nekdo to počne ročno in je plačan 1000 SIT / uro )
Aha, zate pomeni snemanje CDja to da ga vtaknes v pekac in stisnes copy. Za nek bend (konkretno v slo) pa za posnet tisti CD treba ogromno ur vadbe, ce je ta bend npr le izvajalec, potem pride kakig 100-300k sit za avtorja besedila, 100-300k za avtorja glasbe, pa kakih 200k za arnazma. Ura snemanja v sinhri je menda okoli 50k. Torej v dobrem primeru okrog 300k sit na komad. Cisto konkretno: prijatelj poje v dokaj poznanem bendu. Preden so prisli iz anonime je trajalo 4 leta, on igra klavir, harmoniko in kitaro ze 13 let, po nekaj ur na dan. Podobno ostali stirje clani. Pred nekaj meseci so posneli CD. In so zelo sparali. Pa jih je prislo skoraj 2M sit. S tem da je zalozba zahtevala od njih plus se predplacilo za naklado (10k komadov), ki so jo morali sami placat. Se nekaj miljonckov.
In ne 100 sit!!
Cena tiskanja ovitka : ker ne poznam to področje, pretiravajmo in recimo 1000 SIT
No, so ze povedali goraj da je precej ceneje.
Nabava komadov : 0 SIT ( internet povezavo itak imaš )
Hmm... ne vem ce sem te prav razumel: ti bi imel trgovino z glasbo. V njej bi prodajal CDje. Te CDje bi ti "proizvedel" tako, da bi v enem kotu imel enga srednjesolca, ki klika po netu in vlece dol komade in jih zapece. V sosednji tiskarni bi ti delali ovitke. Za vsak pobran prodan komad bi placal nadomestilo avtorju. No, verjetno bi res prislo ceneje. No, temu se rece direktna prodaja.
Zalžbo torej stane en CD približno 640SIT (v najslabšem primeru)... prodajajo ga pa za kolk... 3400SIT? Se vam zdi marža 2760SIT fer? (no seveda je tu še reklama... ampak grem vseeno glavo stavit da zalžbi ostane krepko čez 2 jurja čistega zaslužka od prodanega CD-ja).
No, sej pri direktni prodaji se najvec prispara na marzah. Kakor je organizirano sedaj, gredo CDji preko kakih 4-5 trgovcev preden pridejo na police nasih trgovin. In vsak od njih si da verjetno kakih 10-20% marze. Zato pa rata tako drago. Se najvec od vseh v tej verigi zasluzijo prodajalci . Hja, mi piz*** cez zalozbe, ampak si predstavljate koliko sele mercatoneti poberejo?!
Cena snemanja : 100 SIT ( nekdo to počne ročno in je plačan 1000 SIT / uro )
Aha, zate pomeni snemanje CDja to da ga vtaknes v pekac in stisnes copy. Za nek bend (konkretno v slo) pa za posnet tisti CD treba ogromno ur vadbe, ce je ta bend npr le izvajalec, potem pride kakig 100-300k sit za avtorja besedila, 100-300k za avtorja glasbe, pa kakih 200k za arnazma. Ura snemanja v sinhri je menda okoli 50k. Torej v dobrem primeru okrog 300k sit na komad. Cisto konkretno: prijatelj poje v dokaj poznanem bendu. Preden so prisli iz anonime je trajalo 4 leta, on igra klavir, harmoniko in kitaro ze 13 let, po nekaj ur na dan. Podobno ostali stirje clani. Pred nekaj meseci so posneli CD. In so zelo sparali. Pa jih je prislo skoraj 2M sit. S tem da je zalozba zahtevala od njih plus se predplacilo za naklado (10k komadov), ki so jo morali sami placat. Se nekaj miljonckov.
In ne 100 sit!!
Cena tiskanja ovitka : ker ne poznam to področje, pretiravajmo in recimo 1000 SIT
No, so ze povedali goraj da je precej ceneje.
Nabava komadov : 0 SIT ( internet povezavo itak imaš )
Hmm... ne vem ce sem te prav razumel: ti bi imel trgovino z glasbo. V njej bi prodajal CDje. Te CDje bi ti "proizvedel" tako, da bi v enem kotu imel enga srednjesolca, ki klika po netu in vlece dol komade in jih zapece. V sosednji tiskarni bi ti delali ovitke. Za vsak pobran prodan komad bi placal nadomestilo avtorju. No, verjetno bi res prislo ceneje. No, temu se rece direktna prodaja.
Zalžbo torej stane en CD približno 640SIT (v najslabšem primeru)... prodajajo ga pa za kolk... 3400SIT? Se vam zdi marža 2760SIT fer? (no seveda je tu še reklama... ampak grem vseeno glavo stavit da zalžbi ostane krepko čez 2 jurja čistega zaslužka od prodanega CD-ja).
No, sej pri direktni prodaji se najvec prispara na marzah. Kakor je organizirano sedaj, gredo CDji preko kakih 4-5 trgovcev preden pridejo na police nasih trgovin. In vsak od njih si da verjetno kakih 10-20% marze. Zato pa rata tako drago. Se najvec od vseh v tej verigi zasluzijo prodajalci . Hja, mi piz*** cez zalozbe, ampak si predstavljate koliko sele mercatoneti poberejo?!
MitjaP ::
@Jergo:
iTunes music store dela v Sloveniji, samo kupovati ne moreš v Sloveniji. Lahko kupuješ, če maš recimo ameriško al pa ktero drugo kartico (recimo nemški eurocard na nemški naslov prjavljen, al pa avstrijskega).
Je pa specifičn za vsako državo. Vsaka država ma svoje charte, specifične komade itd.
Preizkusiš ga tako, da si zdownloadaš www.apple.com/itunes za winse in probaš (če nimaš ravn Maca).
Zdejle par dni je bla napaka v skripti in je skripta vračala vedn na isto stran. Zdej pa spet dela. Poskus.
@Darklord:
ne govor o stvareh o kterih pojma nimaš
iTunes music store dela v Sloveniji, samo kupovati ne moreš v Sloveniji. Lahko kupuješ, če maš recimo ameriško al pa ktero drugo kartico (recimo nemški eurocard na nemški naslov prjavljen, al pa avstrijskega).
Je pa specifičn za vsako državo. Vsaka država ma svoje charte, specifične komade itd.
Preizkusiš ga tako, da si zdownloadaš www.apple.com/itunes za winse in probaš (če nimaš ravn Maca).
Zdejle par dni je bla napaka v skripti in je skripta vračala vedn na isto stran. Zdej pa spet dela. Poskus.
@Darklord:
ne govor o stvareh o kterih pojma nimaš
Pithlit ::
S tem da je zalozba zahtevala od njih plus se predplacilo za naklado (10k komadov), ki so jo morali sami placat.
Jest bi tud mel tako založbo... bend ti plača zato de ti lahko od folka kasiraš keš od CD-jev... Marketinški perpetuum mobile
Pa naj še kdo reče da Slovenci niso sposobni poslovneži. HUDOOOOOO!!!
Life is as complicated as we make it...
MrStein ::
Toto : "Aha, zate pomeni snemanje CDja to da ga vtaknes v pekac in stisnes copy. "
Ja, govorili smo o tem, kako bi bilo, če ne bi bilo copyright-a.
Ali pa si mislil kaj drugega ?
( iščem ... )
(najdel :)
"ce ukines copyright bi cene verjetno padle za kakih 300-400 sit."
Ja, govorili smo o tem, kako bi bilo, če ne bi bilo copyright-a.
Ali pa si mislil kaj drugega ?
( iščem ... )
(najdel :)
"ce ukines copyright bi cene verjetno padle za kakih 300-400 sit."
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Vista (x64) bo zahtevala digitalno podpisane gonilnike (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Operacijski sistemi | 9937 (7799) | Gavran |
» | Trusted Computing na pohodu (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Zasebnost | 20467 (16020) | Skip |
» | Trusted computing, film (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Avtorsko pravo | 15925 (11271) | para! |
» | DRM v boju s širšo populacijoOddelek: Novice / Avtorsko pravo | 3601 (3253) | poweroff |
» | Longhorn bo zamudilOddelek: Novice / Ostala programska oprema | 2722 (2722) | BigWhale |