»

Novi izdelki za superračunalnike iz obeh grafičnih taborov

AMD Instinct MI100

vir: AMD
Slo-Tech - AMD je predstavil naslednjo generacijo izdelkov iz svoje linije grafičnih čipov za splošno računanje Instinct, MI100, ki je prva na temelju arhitekture CDNA. Tudi Nvidia je po le šestih mesecih prenovila Ampere A100 in naznanila implementacijo v obliki delovne postaje, DGX Station A100.

Medtem ko ima AMDjeva grafična arhitekturna paradigma za poganjanje iger naziv RDNA(2), se tista za GPGPU imenuje CDNA in jo je podjetje predstavilo letošnjega marca. Gre za prve rešitve za compute na temelju arhitekture Navi, s katerimi želi AMD mešati štrene Nvidiji tudi v superračunalnikih. Zeleni so spričo razširjenosti Tesel in priljubljenosti ter optimiziranosti programske platforme CUDA tam zelo dobro vkopani, toda dejavnik, na katerega se AMD lahko opre, je tudi tu uspeh njihovih strežniških procesorjev EPYC, kar je dobro vidno v novi generaciji GPGPU čipov, Instinct MI100. Ena od njenih odlik je denimo raba druge generacije vodila Infinity Fabric, ki MI100 omogoča elegantno delitev...

0 komentarjev

Se ime Quadro poslavlja? Nvidia najavila kartice RTX A6000

RTX A6000

vir: Nvidia
Nvidia - Na jesenski, povsem profesionalno usmerjeni izvedbi svoje konference grafičnih tehnologij GTC, so pri Nvidii najavili novo generacijo kartic za profesionalce, RTX A6000 na osnovi arhutekture Ampere, ki je torej izgubila doslej uveljavljeno znamko za tovrstne izdelke, Quadro.

Zaradi koronavirusa je letošnja dinamika konferenčnih prireditev povsod precej drugačna. Tudi pri Nvidii so morali svoje konference GTC premakniti na splet, kar pa pomeni, da so postale geografsko nevtralne in je tako v bistvu večina ljudi šele zdaj pogruntala, da je obstajal tudi odvrtek GTC Europe. Njegov letošnji nadomestek je jesenska predstavitev, ki se je v nasprotju s pomladno izvedenko, kjer so prvič dodobra razgrnili grafično arhitekturo Ampere, dotikala predvsem konkretnih izdelkov za delavce v industrijah, kjer je pomembno grafično modeliranje in izrisovanje. Po sedaj že stari navadi jo je odprl Nvidijin šef Jensen Huang iz svoje kuhinje in znova poudaril močno usmeritev podjetja v pospeševanje...

20 komentarjev

Nvidia predstavila grafične kartice Geforce RTX 30

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je po vsem draženju in pobegih informacij naposled pokazala prve tri članice naslednje serije grafičnih kartic Geforce, na arhitekturi Ampere: RTX 3090, RTX 3080 in RTX 3070. V resnici gre za pošastne naprave z nenavadno visokim številom jedrc CUDA.

Kot je za koronačase sedaj v navadi, Nvidijin šef Jensen Huang iz svoje kuhinjske pečice ne vleče več peciva, temveč zadeve, ki bolj kot stare mame zanimajo navdušence nad računalniško grafiko. Po napovedi izpred tedna dni je bila v ponedeljek na redu predstavitev novih Geforcov, tokrat iz serije RTX 3000 - ali skrajšano, RTX 30. Marsikatera od pobeglih podrobnosti, ki smo jih ujeli v preteklem mesecu, se je izkazala za resnično, ne pa vse. Prezentacija (skrajšan video povzetek) je v resnici obsegala tri kartice: RTXe 3090, 3080 in 3070. Tudi pri pomnilniku so napovedi ujele pravilne količine: RTX 3090 bo nosila 24 gigabajtov, 3080 deset gigabajtov, 3070 pa osem. Toda število CUDA jeder je precej višje, kot je kdorkoli...

33 komentarjev

Nvidia potrdila 12-pinsko električno vtičnico za prihajajoče geforce

vir: Nvidia
Nvidia - Pri Nvidiji prefinjeno dvigujejo temperaturo pred dogodkom, na katerem bodo prihodnji teden predstavili naslednjo generacijo svojih grafičnih kartic Geforce, serijo RTX 3000. V promocijskem videu, ki se vrti okoli obvladovanja toplotnega izpusta, so potrdili nekaj informacij, ki so pobegnile v zadnjih tednih, v prvi vrsti nov, 12-pinski vmesnik za elektriko in gromozanske hladilnike.

Že lep čas vemo, da bodo na jesen pri Nvidiji najavili naslednjo generacijo geforcev, na arhitekturi Ampere in z nazivom RTX 3000 - ali, kot se je udomačilo na spletu, RTX 30. Dogodek se bo odvil 1. septembra, že v tednih pred njim pa so imeli ljubitelji kaj videti, saj je po stari navadi na splet odteklo nekaj informacij. Junija smo tako prvič videli novo obliko hladilnih površin za RTX 3080 s precej samosvojo razporeditvijo aluminijastih hladilnih reber in dvema ventilatorjema, od katerih bo en zrak potiskal, drugi pa vlekel. Pred dnevi so v divjini zasačili še najmočnejšega predstavnika generacije,...

21 komentarjev

Nvidia predstavila grafično arhitekturo Ampere

Ampere A100

Slo-Tech - Kot je zadnje čase pri Nvidiji v navadi, uvod v novo generacijo njihovih grafičnih tehnologij predstavljajo rešitve za podatkovne centre. A100, prvi GPU nove arhitekture Ampere, je gromozanski čip z več kot petdesetimi milijardami tranzistorjev in namenjen pretežno pospeševanju strojnega učenja.

Nvidijino tehnološko konferenco GTC v običajni obliki je letos odnesel koronavirus, zato je šef Jen-Hsun Huang tradicionalni nagovor v črni jakni opravil iz domače kalifornijske kuhinje (skrajšan video povzetek). Najbolj impozantna reč, ki jo je pri tem potegnil iz pečice, je superračunalniška rezina DGX 100, v kateri se poti osem novih GPUjev A100, nove arhitekture Ampere. Gre za naslednico družin Volta in Turing - in to obeh hkrati. Medtem ko je Volta poddružina grafičnih čipov za podatkovne centre, Turing pa (pretežno) za domačo uporabo, bo Ampere vsebovala izdelke vseh namembnosti, saj so se snovalci s tehnološkega vidika močno usmerili v univerzalnost. A kot smo lahko sedaj že vajeni,...

14 komentarjev

Nvidia prinaša podporo DXR raytracingu na kartice GTX

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je na svoji tradicionalni konferenci GTC najavila, da pride podpora raytracingu skozi DirectX 12 prihodnji mesec tudi na "ne-RTX" kartice, in sicer Geforce serij 10 in 16.

Tekoči teden bo za vse ljubitelje računalniške grafike izjemno zanimiv, saj v Kaliforniji vzporedno potekata tako Nvidiina konferenca GPU Technology Conference, kot tista za razvijalce iger - Game Developers Conference. Na Nvidiini strani je za običajne uporabnike bržkone glavno vprašanje, kako namerava zelena firma čim bolj pospešiti prodor sledenja žarkom (raytracing) v same igre. Njena najmodernejša serija grafičnih kartic Geforce RTX, ki to metodo kot prva strojno podpira, je namreč skrajno draga, igričarskih naslovov, ki bi tehnologijo izrabili, pa zelo malo, oziroma so njene...

122 komentarjev

Nvidiine novosti s konference NeurIPS

vir: Nvidia
Slo-Tech - Nvidia je na konferenci o strojnem učenju NeurIPS v Montrealu pokazala napreden algoritem, ki zna v realnem času ustvarjati in izrisati virtualna okolja, razkrila novega Titana ter PhysX izdala pod odprtokodno licenco.

Med 2. in 8. decembrom v Montrealu poteka konferenca o strojnem učenju in računski nevroznanosti NeurIPS (Conference on Neural Information Processing Systems). Letos so se pri Nvidii nanjo še posebej dobro pripravili, saj so predstavili več zanimivih novosti. Prednjači algoritem za samodejno ustvarjanje urbane okolice. Na štartu so nevronski mreži servirali množico videoposnetkov - večinoma tistih iz urjenja sistemov za avtonomno vožnjo - iz katerih se je naučila prepoznati elemente v sceni, na primer...

3 komentarji

Nvidia: prodaja grafičnih kartic za rudarjenje zanemarljiva

Slo-Tech - Lepo je bilo, dokler je trajalo, a kriptomrzlice je konec. Cene grafičnih kartic, ki so lani poletele v nebo zaradi rudarjev, so se že pred časom začele zniževati. Logično pada tudi obseg prodaje, kar je v zadnjem poslovnem poročilu potrdila tudi Nvidia. V poročilu za drugi kvartal, ki ga je objavila včeraj, ugotavlja, da je povpraševanje za namene rudarjenja strmoglavilo. Večino povpraševanja spet predstavljajo domači igralci, sestavljavci podatkovnih centrov in pa razvijalci umetne inteligence.

Že pred zadnjim četrtletjem je Nvidia ocenila, da bo rudarjem prodala le še za 100 milijonov dolarjev specifične strojne opreme, medtem ko so celotni prihodki znašali 3,12 milijarde dolarjev. V resnici pa je povpraševanje rudarjev upadlo na vsega 18 milijonov...

34 komentarjev

Kdo bi ubil belo miško ali trgovanje in borza znižujeta moralne vrednote

Science Blog - O borzi in trgih nasploh marsikdaj slišimo precej slabih besed, kako da omogočajo izkoriščanje in nepošteno bogatenje. Toda številni zagovorniki odvračajo, da borza pravzaprav ponuja le centralno platformo za to, kar bi ljudje tudi sicer počeli - torej trgovali. Borza kot taka pa nič kriva. Dodatno perspektivo temu vprašanju dajejo rezultati študije, ki so jo opravili v Nemčiji in je bila predstavljena v zadnji številki revije Science. Ugotavljali so, ali trgovanje in trg znižujeta moralne vrednote in dvigujeta letvico sprejemljivega. Odgovor je pritrdilen.

Za poizkus so uporabili laboratorijske miške in ljudi. Preden varuhi živali skočijo v zrak, povejmo, da so uporabljali tako...

89 komentarjev

Menlow na CESu

AnandTech - Poleg novih, hitrejših in manj(ših,-požrešnih,-vročih) procesorjev za namizne računalnike in prenosnike, je Intel na CESu končno povedal malo več tudi o prihajajoči platformi za mini PCje - ki jih lahko po želji imenujete, kot hoče Intel MID ali če bolj zaupate Microsoftu, UMPC.

Menlow sestavljata procesor, trenutno imenovan Silverthorne in vezni čip (ker je samo en čip, mu težko rečemo čipset, kajne), ki sliši na ime Poulsbo. Silverthorne je pravzaprav sorodnik pred kratkim predstavljenih Penrynov in Wolfdalov, in je tudi narejen v 45nm High-k tehnologiji. Glavni cilj pri načrtovanju je bila majhna poraba energije ob razmeroma dobri zmogljivosti. V številkah to pomeni, da imajo najpočasnejši (600MHz) Silverthorni TDP le okoli 0.6W, na CESu pa so pokazali procesorje delujoče s frekvencami do 1.6GHz.

Za primerjavo se spomnimo, da ima Stealey (uporabljen med drugim v prvi generaciji Asusovega EEE PCja) TDP 3W. Po zmogljivosti Intel cilja v razred Pentiumov M iz leta 2004 (med...

10 komentarjev