»

Half Life je star četrt stoletja!

Slo-Tech - Pred 25 leti še ni bilo Steama, Google pa je bil star nekaj mesecev. Bil pa je Half-Life, ki je izšel 19. novembra 1998. Razvil ga je Valve, založil pa Sierra Studios. Igra je bila na voljo za Windows, na PlayStation 2 je prispela šele tri leta pozneje. Ob tej častitljivi obletnici se je Valve spomnil na zveste igralce, saj je izdal vrsto novih vsebin za originalni Half-Life, ki še danes velja za eno najboljših iger vseh časov, brez dvoma pa je bila ena najbolj vplivnih.

Originalni Half-Life je sedaj na platformi Steam Deck na voljo kot Verified. Hkrati je igra dobila precej vsebin, ki doslej na pretočni platformi niso bile na voljo. To je Half-Life Uplink (originalni demo, ki ga sedaj lahko igramo), štiri nove mape za igre več igralcev (multiplayer), nove nastavitve, grafične izboljšave, boljše delovanje na Linuxu itd.

Prenovljena verzija bo odslej glavna verzija, kjer se bo nadaljeval "razvoj". Half-Life: Source iz leta 2004 bo sicer ostala na voljo, a ne bo več aktivno vzdrževana. Osveženi Half-Life bo do konca tedna na voljo brezplačno. Kdor ga bo prenesel, ga bo lahko obdržal. Tudi drugi naslovi iz te franšize pa bodo izdatno znižani (vse do 90 odstotkov).

7 komentarjev

HTC predstavil lahkotnejše VR naočnike Vive Flow

HTC Vive - Pri HTCju bodo novembra lansirali VR naočnike Vive Flow, ki se precej razlikujejo od običajnih igričarskih naprav te vrste, saj so namenjeni ljudem, ki se jim današnji VR v splošnem zdi preveč neroden.

Navidezna resničnost se skozi stalne evolucijske posodobitve vztrajno drži pri življenju, a je še zmeraj presneto nišna panoga. Še vedno eden poglavitnih vzrokov za to leži v VR naočnikih, ki so skoraj desetletje po prihodu prvih testnih riftov še zmeraj razmeroma okorni, naporni za rabo in preveč usmerjeni v igričarjenje. V HTCju so zato zasnovali napravo za osebe, ki bi v VR raje počeli ... kaj drugega in za to obenem ne bi radi žrtvovali svojega vratu. Vive Flow so samostojni VR naočniki, ki so manjši in lažji od Vive Focusa 3 ali Oculusovega Questa 2, saj tehtajo le 189 gramov. Resolucija zaslonov je verjetno 1600×1600 na oko - podjetje pravi "3,2K", s frekvenco osveževanja 75 hercev in zornim kotom 100 stopinj. Poganja jih Snapdragon XR1 s 4 GB Rama. Nabor senzorjev vsebuje...

1 komentar

Snap pokazal dejanske AR naočnike

vir: Snap
Snap - V Snapu so v četrto naposled razvili očala, ki si zares zaslužijo naziv "AR", kajti Spectacles četrte generacije imajo za razliko od predhodnikov dejansko vgrajen zaslon. Toda v štartu gre naprava v roke le razvijalcem vsebin in ni še jasno, kdaj zares prispe na trg.

Ko so v družbi Snap pred petimi leti lansirali svoja prva AR očala Spectacles, je šlo bolj za marketinsko oznako kot kaj drugega, kajti naprava ni imela vgrajenega zaslona, zgolj kamerico in mikrofon. Ko je uporabnik z njo posnel okolico, je digitalno vsebino dodal na telefonu, seveda zvečine za objavo v Snapchatovih zgodbicah. Druga različica iz leta 2018 je bila zelo podobna, medtem ko je tretja dodala še eno kamerico, za boljši globinski vtis. Šele s četrto generacijo Spectacles postajajo prava zaključena naprava za obogateno resničnost. Poleg prozornega zaslona in dveh kamer nosijo še štiri mikrofone in stereo zvočnika. Nadzor se vrši tako skozi dotikabilno površino kot glasovno; dodane vsebine je še vedno mogoče...

10 komentarjev

Junija prispejo VR naočniki Vive Pro 2 in Focus 3

Vive Pro 2

vir: HTC Vive
HTC Vive - HTC je na virtualni konferenci ViveCon 2021 predstavil dva nova VR izdelka: naočnike Vive Pro 2 in neožičene Vive Focus 3. V obeh primerih gre za napravi, namenjeni prvenstveno profesionalnemu sektorju, ki sta tudi cenovno precej zasoljeni.

HTC je s svojo linijo očal za navidezno resničnost v zadnjih letih pričel zaostajati za Oculusom in tudi Valvom. Toda če so prisotni na letošnjem dogodku ViveCon povedali, da njihova uporabniška linija Cosmos res ne živi preveč dobro, pa očitno žanjejo zaznaven uspeh na profesionalnem koncu trga - se pravi v inženiringu, usposabljanju in poslovno-komunikacijskih okoljih. Zato napovedana izdelka, Vive Pro 2 in Vive Focus 3, poudarjeno sploh ne ciljata na domače uporabnike, temveč enterprise; če bi slučajno kakšen navaden smrtnik zataval tja navkljub visoki ceni. Poleg samih naprav je tako potrebno omeniti ekosistem Vive Business AppStore, v katerega bodo vpeti Focus 3, in Vive Business Device Management System, kar je okolje za sistemsko...

13 komentarjev

Za VR naočnike Vive Pro prihaja snemanje obraza

Vive Pro s Facial Trackerjem

vir: Road to VR
Road to VR - V HTCju so predstavili dve noviteti, ki prispeta konec marca: senzor gibanja obraza in pa tretjo generacijo Vive Trackerja, pritrdilnega tipala za pozicioniranje v prostoru. Toda prva bo na voljo zgolj za Vive Pro, obenem pa podjetje še vedno molči o morebitnih novih modelih naočnikov.

Medtem ko se večina uporabnikov navidezne resničnosti zadovolji že z osnovnimi kompleti, pa imajo power userji na voljo kar nekaj bistvenih nadgradenj. V prvi vrsti zaznavanje gibanja različnih delov telesa, kar dosežemo s pritrjevanjem dodatnih senzorjev, med katerimi standard predstavlja Vive Tracker. 24. tega meseca prispe verzija 3.0, ki je za tretjino manjša od predhodne različice in ima za 75% zmogljivejšo baterijo, kar v praksi pomeni sedem ur delovanja. Cena bo v ZDA 130 dolarjev brez davka. Druga novost, ki prispe na isti datum in za isto ceno, pa je Facial Tracker: snemalnik gibanja obraza, s pomočjo katerega je mogoče animirati uporabnikovega digitalnega avatarja.

Facial Tracker sicer v...

3 komentarji

Za rabo Oculusovih naočnikov bo obvezen Facebookov račun

Road to VR - Pri Facebooku so objavili, da se bodo kupci novih Oculusovih VR naočnikov od oktobra dalje primorani za njihovo rabo prijaviti s Facebookovim računom, medtem ko bo združitev Oculus IDja obstoječih uporabnikov s Facebook accountom izvedena z začetkom leta 2023. Ukrep je spričo Facebookove prakse obupnega ravnanja z osebnimi podatki že sprožil številne kritike.

Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno...

13 komentarjev

Googlov Daydream je mrtev

Variety - Pri Googlu so povedali, da ustavljajo prodajo VR naočnikov Daydream View, obenem pa jih prihajajoči telefon Pixel 4 ne bo več podpiral. Trgovinica in aplikacije za obstoječe uporabnike zaenkrat ostajajo.

Googlova platforma Daydream sloni na enaki zamisli kot Gear VR: uporabi pametnega telefona in naočnikov, kamor se telefon vstavi, da na ta način dobimo zelo preprost sistem za navideno resničnost. Ko je družba projekt leta 2016 razkrila, je imela z njim ogromne ambicije: stotine milijonov uporabnikov in večmilijardni trg, ki bi bil pomemben segment Androida. Upi so sloneli predvsem na zgodnjem uspehu Gear VRa, ki ga je Samsung po izidu hitro prodal v več milijonih kosov, ter relativni priljubljenosti kartonastih očal Google Cardboard. Toda prodaja se je nato hitro nižala in v samem konceptu telefonične navidezne resničnosti so začele zevati nepremostljive luknje. Že na pomlad je bilo slutiti, da Daydream ugaša, saj ga na dogodku Google I/O niso niti omenili, medtem ko v...

13 komentarjev

HTCjevi VR naočniki Vive Cosmos prispejo v začetku oktobra

Road to VR - HTC je odprl prednaročila za svoje VR naočnike Vive Cosmos, ki v trgovine pridejo 3. oktobra, za ceno 800 evrov.

Na januarskem sejmu CES je HTC predstavil svoja naslednja očala za navidezno resničnost, Vive Cosmos. V mnogočem odslikavajo dizajn sorodnih naprav v zadnjem letu. Njihov zaslon je kot pri Riftu S ter Indexu tipa LCD in ne OLED, kar zmanjša vidnost pik in meglenje na račun nekaj slabših barv. Ločljivost je 1440×1700 pik po očesu, z zornim kotom 110 stopinj in osveževalno frekvenco 90 hercev. Prav tako je njihova poglavitna razlika glede na starejše člane družine Vive vgrajeno zaznavanje gibanja, brez potrebe po zunanjih satelitih. Temu je namenjenih šest kameric; štiri so vgrajene v same naočnike, še dve pa v privzeto izmenljivo masko, ki je tudi posebnost Cosmosa, saj je...

12 komentarjev

Hololens še ni primeren za zahtevnejše kirurške posege

IEEE Spectrum - Raziskovalci z Univerze v Pisi so se lotili praktičnih omejitev rabe obogatene resničnosti pri finih opravilih, na primer pri kirurških posegih. Dognali so, da zaradi načina ostrenja slike v človeškem očesu sistemi, kot je Microsoftov Hololens, še niso primerni za zahtevnejšo rabo.

Microsoftovi naočniki za obogateno resničnost (AR) Hololens se že pridoma uporabljajo v nekaterih industrijskih panogah, med drugim pri sestavljanju vesoljskega plovila Orion. Optimistične napovedi rade slikajo kirurge, ki z njihovo pomočjo izvajajo operacije po navodilih od drugod, ki jih drugače ne bi zmogli. Toda izsledki raziskovalcev z Univerze v Pisi nakazujejo, da velja umiriti konje, saj mora ta sorta AR na poti do tovrstne uporabe še preseči resne tehnološke...

4 komentarji

Komplet z VR naočniki Index stane tisočaka

Road to VR - Pri Valvu so pokazali vse podrobnosti svojih očal za navidezno resničnost Index, ki pridejo 28. junija. Jasno so jih osredotočili na zanesenjaški del trga, saj celoten komplet s kontrolerji in baznimi postajami stane čez tisoč evrov. Odprli so tudi prednaročila, ki pa so v manj kot dnevu že pošla.

Ko je pred mesecem dni Valve udaril z najavo lastnih VR naočnikov Index, kaj več od draženja ni ponudil. A na informacije ni bilo treba dolgo čakati, kajti skladno s prvomajskim odprtjem prednaročil je podjetje naposled ponudilo konkreten vpogled v svoj odločen korak na VR prizorišče. Na zaprtem dogodku za novinarje so čisto naravnost povedali, da "naj se s cenovno dostopnostjo in prijaznostjo uporabniku ukvarja kdo drug", medtem ko so oni zavezani zmogljivosti. Pri...

49 komentarjev

Junija pridejo Valvovi lastni VR naočniki

Road to VR - Po včerajšnjem izpustu informacij so pri Valvu potrdili, da bodo svoje VR naočnike Index uradno predstavili 1. maja, na voljo pa naj bi bili sredi junija.

Pretekli petek je med navdušenci nad navidezno resničnostjo završalo, saj jih je Valve podražil z mini najavico naočnikov Index: njihovo sliko in dvoumnim datumom "maj 2019". Po zaslugi sposobnih zaposlenih, ki so včeraj po nesreči na splet vrgli še nedokončano prodajno stran tega sistema, pa sedaj dejansko vemo, kaj lahko maja pričakujemo. Valvov Doug Lombardi je v odgovoru na leak pojasnil, da za 1. maj pripravljajo podrobno najavo Indexa in odprtje prednaročil, medtem ko naj bi prvi kupci izdelke prejeli 15. junija - če bo šlo vse po sreči. O ceni ni povedal še ničesar, je pa potrdil, da je večina...

15 komentarjev

Oculusovega Rifta bo zamenjal Rift S

Road to VR - Facebook je na GDCju predstavil VR naočnike Oculus Rift S, spomladansko posodobitev izvirnega Rifta, ki ga bodo s tem umaknili iz prodaje.

Kdor mrzlično pričakuje Oculusove naočnike Rift 2, se bo očitno še načakal, kajti Facebook je na letošnjem Game Developers Conferencu najavil zgolj pomladitev, imenovano Rift S. Njena osrednja novost je notranji sistem za orientacijo v prostoru, zasnovan okoli petih vgrajenih kameric. Rift S tako ne potrebuje zunanjih satelitov kot izvirnik in se bo po zmogljivostih sobne navidezne resničnosti bolje kosal z Vivom. Območje igranja je večje kot prej in ga bomo enostavno zarisali s kontrolerjem, kamere pa omogočajo predvajanje realne slike (passthrough). Zaradi sprege z omenjenimi kamericami so morali preoblikovati...

8 komentarjev

Oculus stavi na brezžične VR naočnike Quest

Road to VR - Oculus je predstavil očala za navidezno resničnost Quest, ki bodo vmesna stopnja med cenejšimi naočniki Go in dražjimi Rift.

Nadležni kabli in visoki stroški sta dve poglavitni oviri pri prodoru navidezne resničnosti med množice ljudi in v veliki meri botrujeta dejstvu, da je VR še vedno le stvar zanesenjakov. Če odmislimo Gear VR, ki potrebuje telefon, je Oculus reševanju tega problema že namenil poceni naočnike Go. Toda ti so bili zgolj obstranska veja projekta Santa Cruz, ki ga je podjetje predstavilo pred dvema letoma in s katerim je želelo tlakovati pot proti brezžični navidezni resničnosti. Na dogodku Connect 5 v San Joseju so najavili prvi "pravi" rezultat teh namer, Oculus Quest, ki naj bi dospel prihodnjo pomlad in bo konkuriral HTCjevemu Vive...

18 komentarjev

HTC s mesečno naročnino za VR platformo napada virtualne milijone

TechCrunch - V sredo bo minilo leto dni odkar je luč sveta ugledal HTCjev virtualni set za PC Vive. Kitajski velikan bo ob obletnici vsem uporabnikom ponudil novo platformo za Vive poimenovano Viveport, prek katere bodo dostopne vsebine za virtualni svet. Uporabniki bodo v zameno za sedem dolarjev na mesec dobili vsak mesec pet iger ali aplikacij za Vive, ki jih bodo lahko uporabljali, dokler bodo naročniki. Ob splavitvi bo na Viveportu na voljo le 50 iger in aplikacij, vendar Kitajci obljubljajo, da bo število skozi čas zraslo.

Do sedaj so ponosni lastniki Viva igre in druge aplikacije dobili prek digitalne platforme Steam podjetja Valve. Ta je namreč razvil operacijski sistem SteamVR, ki ga uporablja tudi Vive. Na Steamu je...

12 komentarjev

Sulon Q: AMD-jev korak v navidezno resničnost

Slo-Tech - AMD in mlado kanadsko podjetje Sulon Technologies iz Toronta sta danes predstavila plod sodelovanja, ki sliši na ime Sulon Q. Gre za naglavni komplet za navidezno resničnost, ki konkurira Oculusu, HTC Vivu in podobnim. Vseeno ga od njiju loči pomembna razlika, saj ima zmogljivo strojno opremo že vgrajeno, zato za uporabo ne bomo potrebovali zverinsko zmogljivega računalnika.

Sulon Q ima vgrajen štirijedrni procesor AMD FX-8800P, grafično kartico Radeon R7, 256 GB SSD, 8 GB pomnilnika in, najpomembneje, naočnike z ločljivostjo 2560 x 1440 in vidnim poljem 110°. Kot bi imeli celoten računalnik poveznjen na glavo, torej. Vprašanje je, koliko bo to tehtalo. Zagotovo več od lahkega Samsungovega Gear VR in verjetno tudi več od Oculusa,...

35 komentarjev

MWC: Navidezna resničnost izpod prstov HTC-ja in Valva

Slo-Tech - V Barceloni se jutri začenja Mobile World Congress, ki je že dolgo časa sejem za precej več kot le mobilno elektroniko. Kot je že v navadi, podjetja številne novosti razkrijejo že dan pred uradnim začetkom. Ena izmed nepričakovanih novosti je komplet za navidezno resničnost HTC Vive, pod katerega sta se podpisala HTC in Valve. Prototip bodo razvijalci prejeli že spomladi, končni izdelek pa pričakujemo do božične nakupovalne sezone, s čimer kani konkurenco prehiteti kar po desni.

HTC Vive se ne priključi na telefon, kot bi sklepali iz imena proizvajalca, temveč gre za polnokrven PC-jevski izdelek. Po videzu in funkcionalnosti je precej podoben Oculusu, ni pa jasno, ali bosta združljiva. O specifikacijah je bil HTC sila skop. Povedali so le, da so rešili problem...

31 komentarjev