»

H.266 (VVC) dokončan

Slo-Tech - Fraunhoferjev inštitut za telekomunikacije (Fraunhofer HHI) je sporočil, da so skupaj s partnerji (Apple, Ericsson, Intel, Huawei, Microsoft, Qualcomm, Sony) dokončali specifikacije novega standarda za kodiranje videa H.266/Versatile Video Coding (VVC). Naslednik H.265 (HEVC) ima boljšo kompresijo, kar naj bi se odrazilo v 50 odstotkov manjših datotekah oziroma potrebi po pasovni širini, ne da bi bila slika opazno slabša. Novi standard se lahko uporablja za enkodiranje vseh ločljivosti vse od SD do 8K. V praksi to pomeni, da bo ura posnetka v UHD (4K) merila okrog 3,3 GB.

HEVC se je kljub tehničnim prednostim med uporabniki sorazmerno počasi uveljavljal, kjer je bil nezanemarljiv dejavnik tudi nejasno licenciranje. Fraunhofer HHI pričakuje, da bo s H.266 situacija drugačna in da bo hitreje pridobil naklonjenost. Razlogi so očitni, predvsem čedalje več videovsebin v čedalje višji ločljivosti, ko internetne povezave že postajajo ozka grla. Moving Picture Experts Group (MPEG) poleg...

20 komentarjev

Skype prihaja v brskalnike

Microsoft - Za uporabo Skypa odslej ne bo treba imeti več posebne aplikacije, je sporočil Microsoft. Uporabljati ga bo mogoče kar iz brskalnika, pri čemer bodo podprti Internet Explorer 10 in novejši, Firefox, Chrome in Safari na Mac OS X. Na Chromebookih je situacija nekoliko bolj zapletena, saj ga bo mogoče uporabljati za pošiljanje sporočil, avdio in video pa ta hip nista mogoča. Skype za brskalnike je za zdaj v beta fazi in za uporabo terja povabilo.

Sprva bo treba namestiti vtičnik za brskalnik, kar nekoliko izniči poanto, a Microsoft zagotavlja, da gre za začasno rešitev. Sčasoma bo mogoče Skype uporabljati brez vsakršnih dodatek za brskalnike, saj bodo ti že podpirali potrebne tehnologije, ki jih bo Skype uporabljal. Tako ga...

18 komentarjev

HEVC, VP9 in Daali

The H - Letos se obeta nov boj video zapisov. Industrija je svojega favorita - H.265 HEVC, naslednika izjemno uspešnega H.264 (oz. uradno MPEG-4 AVC) iz leta 2003 - dokončno standardizirala letos januarja. Na voljo so že tudi prve strojne implementacije de/kodirnikov za v telefone in tablice (glej video). Edini resni zadržek tega formata je, da je močno patentiran - in zato tudi plačljiv. Račun je treba plačati zlasti za distribucijo (npr. brskalnika s vključenim dekodirnikom, max 6.5 milijona dolarjev letno) ter za distribucijo plačljivih in z oglasi opremljenih video posnetkov. Tako Mozilla kot tudi Opera sta se ga iz tega razloga dolgo branila, zdaj ga oba podpirata (a le če ga najdeta na sistemu, se pravi je račun zanj plačal nekdo drug -...

8 komentarjev

Firefox 22 prinesel Asm.js, WebRTC

Slo-Tech - Včeraj je izšla nova verzija odprtokodnega brskalnika Firefox, ki ga izdaja Mozilla. V dvaindvajseti inkarnaciji najdemo precej novosti. Končno je podprt in privzeto vključen protokol WebRTC, ki omogoča komunikacijo v realnem času prek videa, avdia in teksta ter celo deljenje datotek. Vse to je mogoče doseči brez drugih standardov ali zunanjih aplikacij, kar je cilj novega protokola. Podpira ga že Chrome, Microsoft pa se je odločil, da ga za zdaj ne bo implementiral.

Druga pomembna novost je podpora za asm.js (OdinMonkey). To je del JavaScripta, ki teče skoraj z nativno hitrostjo in...

15 komentarjev

Google ustanovil konzorcij za obrambo prostosti WebM

vir: CNet
CNet - Google je včeraj ustanovil novo skupino WebM Community Cross-License, kamor želi združiti vsa podjetja, ki imajo v lasti kakršnekoli z WebM povezane patente. Trenutno sodeluje 17 podjetij (Google, Matroska in Xiph.org so nosilci, sodelujejo pa še AMD, Cisco, Huawei, LG, Logitech, MIPS, Mozilla, Opera, Pantech, Quanta, Samsung, STMicro, Texas Instruments in Verisilicon), ki si bodo medsebojno navzkrižno licencirala patente. Na ta način želi Google poskrbeti, da bo WebM v praksi ostal brezplačen in odprt kodek za video. Na seznamu manjkajo še podjetja Microsoft, Panasonic, Philips Electronics, Sharp in Sony, ki prav tako držijo vrsto pomembno patentov za video, ki bi se lahko izkazali kot pomembni za implementacijo WebM.

Spomnimo, da je MPEG LA februarja začel graditi portfelj patentov, ki bi pokrivali VP8 (video del WebM) in tako terjali plačevanje...

6 komentarjev

MPEG LA začel zbirati patente za napad na VP8

vir: Heise
Heise - MPEG LA je začel postopek zbiranja patentov, ki so bistveni za uporabo standarda VP8, ki je odprtokodni kodek za stiskanje videa, vključen v WebM. VP8 je brezplačen in odprtokoden od leta 2010, ko je Google kupil On2, ki je format razvilo. Sedaj MPEG LA vabi vse lastnike patentov, ki bi se lahko izkazali za bistvene pri implementaciji VP8, da ji predložijo na vpogled do 18. marca. Na ta način MPEG LA napoveduje vojno Googlu, saj je cilj vzpostaviti portfelj patentov, ki bi terjali plačevanje licenčin za uporabo WebM.

Firefox in Opera podpirata WebM in Ogg Theora, medtem ko bo Chrome kmalu podpiral le WebM, saj bodo ukinili podporo za H.264 (ostal bo sicer podprt prek Microsoftovega vtičnika za Chrome)....

21 komentarjev

Podpora h-264 se vrača v Chrome

Ars Technica - Google je nedavno iz svojega brskalnika Chrome odstranil podporo kodeku h.264 v sklopu standarda HTML5, saj so se odločili podpreti lasten odprt in brezplačen kodek WebM. Velika večina video vsebin, tako na Googlovem YouTubu kot na npr. enem izmed večjih strani z video posnetku, Vimeu, je v formatu h.264, zamenjava na drug kodek pa bi bila zahtevno opravilo. A Chrome navsezadnje ne bo izgubil podpore plačljivemu kodeku h-264, vsaj ne na operacijskih sistemih Windows 7. Microsoft namreč pripravlja vključek, ki bo vrnil podporo v Chrome 8 in novejših različicah, podobno kot so že storili s...

54 komentarjev

YouTube še naprej podpira Flash

TechCrunch - Bitka med Flashom in standardom HTML5 je svoj vrhunec nedvomno doživela s predstavitvijo Applovega iPada in kasnejšo komunikacijo med Applom in Adobeom. Zdaj je nekaj vode na mlin Adobea prilili še John Harding, eden izmed razvijalcev pri YouTubeu. Povedal je, da je ideja standardnega predvajalnika v obliki standarda HTML5 dobra, a je še daleč od realnosti oz. masovne uporabe. Težava se skriva predvsem v trenutnem stanju standarda HTML5 oz. njegovega dela, povezanega z videoposnetki.

Najpopularnejši kodek na večini spletnih strani je h.264, a njegova uporaba zahteva plačevanje licenčnine. Njegova odprtokodna in brezplačna konkurenca je nekoliko slabša ko pride do kakovosti slike, zato so roke pri izbiri standarda dvignili celo pri W3C....

72 komentarjev

HTML5 brez enotnega kodeka za <video> in <audio>

bit-tech.net - Ena izmed glavnih oglaševanih prednosti pravkar predstavljenega Firefoxa 3.5 je podpora <video> in <audio> oznakam, ki bi podpirale zvočne in video vsebine brez potrebe po dodatkih, kot je Adobe Flash. A zataknilo se je pri izbiri kodeka, s katerim bi bile vsebine zakodirane in za katerega bi bil v brskalnike vgrajen dekoder. W3C konzorcij je namesto bolj popularnih MP3 in h.264 izbral OGG Vorbis za zvočne in OGG Theora za slikovne zapise, ker sta oba za uporabo na voljo brez licenčnin, kar pa ne velja za konkurenta MP3 in h.264. A kot ponavadi se vsi vpleteni niso mogli zediniti pri tej odločitvi, saj Apple v QuickTime, ki ga uporablja za predvajanje multimedijskih vsebin v Safariju, ni želel vključiti podpore za OGG Theoro zaradi pomanjkanja strojnega pospeševanja in negotovosti okrog patentov.

Po drugi strani Mozilla in Opera nočeta niti slišati o podpori h.264 zaradi oderuških licenčnin. Google je sicer v Chrome vključil obe možnosti, tako OGG Theoro kot h.264, a tega zaradi...

40 komentarjev