»

Na starejše iPade uspeli namestiti Linux

Slo-Tech - Čeprav so bili dizajnirani, da ne bi nikoli poganjali ničesar drugega kakor Applov operacijski sistem, so na starejše iPade s procesorskimi čipi A7 ali A8 (torej iz let 2013 in 2014) uspeli namestiti Linux. Razvijalec Konrad Dybcio in tviteraš z vzdevkom quaack723 sta uspela na iPad Air 2 namestiti in z njega zagnati Linuxovo jedro 5.18. Uporabila sta distribucijo Alpine Linux, ki je namenjena prvenstveno androidnim napravam. To odpira možnosti za namestitev Linuxa na vse starejše Applove naprave, vključno z iPhonom 5S in HomePodom. Vseh funkcij jima še ni uspelo omogočiti, denimo USB ali Bluetootha, je pa to prvi korak.

Podrobnosti še nista razkrila, se pa glede na uporabo ključnika #checkm8 zdi, da sta uporabila to ranljivost. Za zdaj je razvijalcem Linux uspeli pognati na iPad Airu, iPad Airu 2 in starejšem iPad mini. To so starejše naprave, ki niso primerne za poganjanje modernih distribucij za splošno rabo, ker so prešibke. Imajo namreč počasne procesorje in gigabajt ali dva...

9 komentarjev

Skupinska tožba zoper Google zaradi nakupov v igrah, popravek Play Stora

CNet - Tudi Google si je nakopal skupinsko tožbo zaradi polurnega okna, ko je bilo po vnosu gesla na Androidu mogoče neomejeno kupovati virtualne dobrine v igrah, kar so otroci nekaterih staršev spremenili v visoke račune. Lani se je s tožbo zaradi enake prakse boril Apple, ki se je letos poravnal z oškodovanimi starši, sedaj pa je na vrsti Google.

Problem so igre na pametnih telefonih, ki zahtevajo nakup virtualnih dobrin, ki stanejo povsem realne dolarje ali evre. Ob nakupu je treba vnesti geslo, potem pa je nekaj časa mogoče nakupe opravljati brez vnosa gesla. Pri Applu je bilo to okno dolgo 15 minut, pri Googlu pa celo pol ure. Ker Google ob prvem vpisu gesla ni opozoril, da to pomeni odprto nakupovanje v naslednjih 30 minutah, so bili starši nemalo presenečeni, ko so začeli dobivati...

42 komentarjev

Apple mora zaradi nakupov virtualnih dobrin v igrah vrniti vsaj 32 milijonov dolarjev

Jagode drago stanejo.

Bloomberg - Apple se je poravnal z ameriško Zvezno komisijo za trgovino (FTC) v primeru astronomskih računov, ki so jih prejeli nekateri uporabniki Applovih naprav, ker so njihovi otroci kupili ogromno virtualnih izdelkov za igre (prekletstvo freemiuma). V starih verzijah iOS (4.2 in nižjih) je bilo namreč dovolj vnesti geslo za spletni nakup enkrat, potem pa je bilo naslednjih 15 minut mogoče kupovati brez ponovnega vnosa gesla. Apple tega ni jasno napisal, prav tako pa že pri prvem vpisu gesla ni nikjer pisalo, da je to že dokončna potrditev transakcije.

Obstaja cel kup brezplačnih iger, ki se financirajo iz dragih virtualnih dobrin, ki jih je mogoče kupiti. To so storili številni otroci staršev, če so ti vtipkali geslo v telefon, potem pa so v naslednjih 15 minut po...

20 komentarjev

Star Citizen podrl rekord v skupnostnem financiranju

Star Citizen

Slo-Tech -
Igra Star Citizen, ki je še v povojih in luči dneva v končni prodajni različici ne bo ugledala do poznega 2014 ali celo kasneje, je podrla rekord v crowdfundingu (skupnostnem financiranju projektov). Rekord so podrli že prejšnji teden (pred tem je rekord držala pametna ura Pebble Watch z zbranimi 10.266.844 dolarji), ob trenutku pisanja te novice pa so zbrali že 13.298.316 dolarjev.

Star Citizen je igra za osebne računalnike, ki jo razvija legendarni Chris Roberts (Wing Commander, Privateer). Razvoj...

45 komentarjev

Razvijalci takoj ob izidu poslali na internet še malo pokvarjen torrent

Euro Gamer - Piratstvo je velik problem, kar še zlasti velja za manjše in neodvisne založnike, ki so zelo odvisni od prihodkov od prodaje. Da bi ljudem nazorno pokazali, kako piratstvo vpliva na razvoj, se je Green Heart Games odločil za zelo zanimivo potezo. Včeraj so namreč izdali svojo novo indie igro Game Dev Tycoon ter jo hkrati naložili na torrente. A s pomembno razliko.

Game Dev Tycoon stane vsega osem dolarjev in je na voljo za Windows, Mac in Linux. V igri se igralec preseli v 80. leta in vodi studio, ki se ukvarja z razvojem iger (torej nekakšni "simsi" v svetu računalniških iger). Toda kdor je igro snel s spleta prek torrenta, je dobil namerno pokvarjeno verzijo, ki po nekaj urah igranja začne uničevati napredek. Ko...

99 komentarjev

Kaj je freemium in zakaj lahko stane več tisoč dolarjev

Nekatere igre ob zagonu jasno opozorijo na možnost zapravljanja. Druge tega ne storijo, ker to (še) ni obvezno.

vir: BBC
BBC - Freemium je poslovni model, ki se v zadnjem času čedalje pogosteje uporablja pri distribuciji (spletnih) iger in tudi druge programske opreme. Beseda je skovanka iz terminov free in premium in označuje programe, ki so v osnovni verziji brezplačni, za dodatne funkcionalnosti pa je treba doplačati. Na ta način je freemium povezan z včasih nadvse popularnimi programi shareware, ki so običajno časovno omejeni, pogosto pa nimajo odklenjenih vseh možnosti ali končni izdelek opremijo z obvestilom o statusu licence. A freemium je svoj razcvet doživel z mobilnimi igrami in lahko stane precej več kot shareware programov, ki jih kupimo z enkratnim plačilom.

Tipičen primer so mobilne igre na...

30 komentarjev

Apple ponuja poravnavo oškodovanim staršem

Jagode drago stanejo.

BBC - Apple je v postopku, ki traja od aprila 2011, staršem ponudil poravnavo za škodo, ki so jo utrpeli. Spomnimo, da je tedaj Garen Meguerian vložil skupinsko tožbo zoper Apple, potem ko je moral plačati več kot 200 dolarjev za nakupe virtualnih dobrin, ki jih je v igrah na njegovem telefonu opravila njegova hči. Problem so bile aplikacije, ki so sicer brezplačne ali zelo poceni, a med igro zahtevajo ali pa vsaj ponujajo nakup dodatnih dobrin, orožja ali virtualne valute za pravi denar. V verziji mobilnega operacijskega sistema iOS 4.2 in prejšnjih so se nakupi izvajali tako, da je bilo mogoče po vnosu gesla za nakup v naslednjih 15 minutah nadaljnje nakupe mogoče opravljati brez ponovnega vnosa gesla. V praksi je to pomenilo, da so starši kupili neko igro za en...

0 komentarjev

Popravek za in-app purchase hack prihaja z iOS 6

ZDNet - Prejšnji teden je ruski heker Alexey Borodin (ZonD80) neprijetno presenetil Jabolčne, in sicer z javno objavo resne varnostne luknje v načinu procesiranja in-app nakupov v iOS aplikacijah (vse verzije od trojke naprej). Posledično so lahko bolj spretni uporabniki dobili vse in-app nakupe, bonuse in nadgradnje zastonj, z le malo možnosti, da se jih kasneje odkrije. Apple je pripravil paleto začasnih rešitev, pravi obliž pa bo na voljo šele s prihajajočo izdajo iOS 6, ki je trenutno v beti (in že jailbrakan).

Luknja je temeljila na Applovi šlampariji - na iNapravi namreč niso preverjali pristnosti strežnika za plačevanje in-app nakupov. Borodin je zato preprosto postavil svojega, nato pa v wi-fi nastavitvah podtaknil svoj DNS strežnik,...

1 komentar

Apple predstavil iBooks 2, iBooks Author in iTunes U za izobraževanje

Tiskovna konferenca

engadget - Apple je danes na novinarski konferenci v New Yorku predstavil troje novih aplikacij, ki bodo med drugim spremenile naravo učbenikov. Kot so povedali, gre za novo iniciativo v izobraževanju, ki bo študentom, dijakom in učiteljem kar prek iPada na voljo postavila novodobne in klasične učbenike. Gre za aplikacije iBooks 2, iBooks Author, in iTunes U.

Poglejmo najprej iBooks 2, o kateri se največ govori. S to aplikacijo ustvarjene knjige bodo lahko imele vključene vsebine najrazličnejših zvrsti. Tako bodo podpirale komentarje, kvize, možnost ustvarjanja zapiskov in opomb na rob, vključeno animirano grafiko, filme, 3D-vsebine itd. Na ta način želijo ustvariti interaktivne učbenike, iz katerih bi se učeči laže in raje učili....

41 komentarjev

Skupinska tožba zoper Apple zaradi plačljivih dodatkov igram

Jagode drago stanejo.

Ars Technica - Garen Meguerian je vložil skupinsko tožbo zoper Apple, ker podjetje domnevno napeljuje otroke v zapravljanje stotin dolarjev z nakupi virtualnih dobrin za igre. Čeprav je Apple problem že pripoznal in ga začel reševati, Meguerian vztraja, da Apple še vedno neupravičeno bogati na račun staršev, katerih otroci kupujejo virtualne jagode za Smrkce in podobno.

Gre za igre, ki so sicer brezplačne, a je potrebno v igri zapraviti pravi denar za nakup virtualne valute, s katero si je moč kupiti nove stopnje, dodatne dobrine, orožja itn. Recimo, v igri Smurfs' Village je moč kupiti jagode za Smrkce, ki kljub virtualnosti stanejo prave dolarjev.

Problem je bil v stari verziji iOS-a, ki po vnosu gesla za nakup omogočala 15-minutno zapravljanje brez ponovnega vnosa...

49 komentarjev

Izposoja filmov prek Facebooka

The New York Times - Warner Brothers je začel ponujati izposojo filmov prek omrežja Facebook, s čimer je potrdil, da se zaveda njegove pomembnosti, in hkrati napovedal konkurenco Netflixu in iTunes. Za zdaj si lahko uporabniki sposodijo samo en film, in sicer Vitez teme, ki ga plačajo z uporabo virtualne valute v Facebooku. Kasneje nameravajo omogočiti še izposojo drugih filmov.

Gre za poizkus, da bi videli, kolikšno zanimanje in povpraševanje po filmih vladata med Facebookovimi uporabniki. Trenutno se namreč virtualna valuta v Facebooku uporablja za nakupe dobrin v igrah, kot sta Farmville in Mafia Wars. Virtualna valuta se kupi v Facebooku s kreditno kartico po ceni dolar za deset enot. Za izposojo filma bo potrebno odšteti tri dolarjev oziroma 30 enot virtualne...

8 komentarjev