»

Vabilo na muzejski zaključek leta z najbolj znanim spletnim arhivarjem

jason scott

vir: Računalniški muzej
Računalniški muzej -

Računalniški muzej v Ljubljani vabi na letošnji poslednji pogovorni večer ob “ognju” in enkratno življenjsko priložnost, da osebno spoznate enega največjih provokatorjev Way-Back-Mašine, krotilca BBS-ov in avtoritete za interaktivno fikcijo, se napolnite z osupljivimi idejami, veličastnimi vpogledi in čisto 100% geekostjo, da boste leto 2023 dočakali v polni pripravljenosti!

22. decembra 2022 ob 18h, na zadnji predpraznični četrtek bo z nami en in edini: Jason Scott Sadofsky, ameriški arhivist, tehnološki zgodovinar, filmar, performer in igralec. Scotta poznajo pod psevdonimi Sketch, SketchCow, The Slipped Disk, in textfiles. Oklicali so ga za “obraz sveta digitalnega arhiviranja”

Je stvaritelj, lastnik in vzdrževalec textfiles.com, spletnega mesta, ki arhivira datoteke predhodnikov interneta, zgodovinskih BBS-ov (bulletin board systems). Je avtor dokumentarnega filma o BBSih, BBS: The Documentary (2005), in dokumentarnega filma o interaktivni fikciji, GET LAMP (2010).

Bil je...

4 komentarji

Vrnitev izgubljene japonske videoigre odstira svet zbirateljev

Slo-Tech - Poznamo izgubljene rokopise in knjige, izgubljene filme in - izgubljene videoigre. V dobi interneta si težko predstavljamo, da bi bil kakšen kos bitov izgubljen, a stare videoigre živijo zelo drugačno življenje, kot bi si predstavljali. Obilico prahu je te dni dvignila obskurna japonska igra Labyrinthe, ki je veljala za izgubljeno in je imela že skoraj mitski status, sedaj pa priromala...

11 komentarjev

Na internet ušel del izvorne kode Windows 10

Slo-Tech - Na internet je pobegnil del izvorne kode Windows 10, poroča The Register. Obseg dostopne izvorne kode je še nejasen, ker The Register navaja 32 TB, spletna stran BetaArchive, kjer je bil arhiv dostopen, pa trdi, da gre za 1,2 GB podatkov. Koda, ki je bila dostopna na FTP strežniku BetaArchive, je del Microsoftovega Shared Source Kit, v okviru katerega lahko države, podjetja in drugi upravičenci zaprosijo za vpogled v izvorno kodo. Poleg izvorne kode je bil v paketu še Windows 10 Mobile Adaption Kit, nekaj verzij Windows 10 Creators Update in nekaj verzij Windows 10 za platformo ARM.

Microsoftov tiskovni predstavnik je dejal, da je pregled potrdil, da je objavljena koda predstavljala del kode, ki je OEM-om in partnerjem dostopna v okviru Shared Source Initiative. V...

33 komentarjev

Apple II po 23 letih dobil novo nadgradnjo

Slo-Tech - Od zadnje programske nadgradnje računalnikov iz družine Apple II je minilo že dobrih 23 let in seveda nihče ni resno pričakoval, da bomo za že zdavnaj upokojeno linijo sistemov videli še kakršnekoli posodobitve. Pa bi se zmotili. John Brooks je ljubiteljsko pripravil novo verzijo ProDOS 2.4, ki teče na vseh Applih II, tudi prvih [] in []+. Spomnimo, prvi Apple II je na trg prispel leta 1977, serijo pa so upokojili leta 1993. ProDOS je eden izmed alternativnih sistemov za Apple II, ki je z nami od leta 1983.

V praksi bo novo verzijo operacijskega sistema ProDOS lahko preizkusil le malokdo, saj Applov II ni prav veliko. Kdor bi se rad le malo pozabaval, ga lahko zažene v spletnem emulatorju. V ProDOS-u 2.4 najdemo Bitsy Bye...

23 komentarjev

Izvorna koda Apolla 11 na Githubu

vir: NASA
NASA - Prihodnji teden bo minilo 47 let, od kar je človeštvo prvikrat stopilo na kakšno drugo nebesno telo. Na Mesecu je pristal modul Apollo 11, iz katerega sta na površje Meseca stopila Neil Armstrong in Buzz Aldrin. Do tja ga je vodila tudi računalniška koda, ki je od danes dostopna na Githubu. Na Mesec in nazaj je človeško posadko peljalo 3,3 MB kode.

Računalniške kode, ki poganja vesoljska plovila, se držita vsaj dve predsodka - koda naj bi bila izjemno preizkušena, skupaj z računalniškim sistemom pa zaradi naravi procesa vedno precej stara glede na aktualne tehnologije. O tem se lahko prepričamo na lastne oči, saj je nekdanji Nasin vajenec Chris Garry na Githubu naložil kodo, ki je poganjala Apollo 11. Koda že pred tem ni bila nobena skrivnost, saj so jo lahko...

31 komentarjev

Izvorna koda prvega Prince of Persia najdena, rešena in objavljena

Reševanje kode s starih disket

GitHub - Ena najbolj kultnih videoiger v zgodovini je Prince of Persia, ki je izšla leta 1989 za Apple II in postavila letvico za tisti čas izjemno visoko. Igra je prinašala precej boljšo animacijo kot takratna konkurenca, s svojim načinom igranja pa je navdahnila nov žanr iger, v katerih protagonist sicer skače po različnih platformah, a se giblje zelo realistično. Spričo svoje priljubljenost je Prince of Persia kmalu tekla na vseh mogočih operacijskih sistemih in računalnikih, sledilo pa ji je vrsto nadaljevanj znotraj iste franšize.

Sedaj je javno dostopna tudi izvorna koda prve igre. Ta je bila dolgo časa pogrešana in je veljala za izgubljeno. Jordan Mechner, ki je leta 1989 napisal Prince of Persia, je konec marca letos

56 komentarjev

Prvi teden v novem letu v Kiberpipi

Tektronix

vir: Kiberpipa
Kiberpipa - V torek, 6.1. ob 19:00 bo na Pipinem odprtem terminu Jure Čuhalev, govoril o Barcampu, Co-workingu in prihodnosti izmenjave znanj. Obisk konferenc in druženje s sotrpini iz stroke še vedno predstavlja enega najboljših načinov izmenjave in pridobivanja novih znanj. Kot nadgradnja tega se pred leti tako v Silicijevi dolini rodil nov koncept izmenjave znanj - BarCamp, kjer gre za konferenco, ki jo sestavijo kar udeleženci sami. Zaradi svoje dinamične narave omogoča veliko bolj efektivno...

0 komentarjev

No-lan party v Kiberpipi

Slo-Tech - V Kiberpipinem računalniškem muzeju bo 4. 5. 2006 potekal muzejski turnir oziroma No-lan party za vse nostalgike in za vse tiste, ki bi radi videli kaj drugačnega.

Ob 19:00 se bo začel tekmovalni tel turnirja, pomerili se boste lahko v legendarni (PC) igrici Prehistorik 2. V netekmovalnem delu pa v Prince of Persia, Tetrisu, ... Vse to na na IBM PS1 (najbolj popularnem računalniku muzeja). V netekmovalnem delu se lahko preizkusili v igri Prince of Persia, ter na legendarnem IBM XT v še bolj legendarnem Tetrisu, pa tudi Commodore 64 ne bo sameval. Na ogled bodi tudi ASCII videowall in marsikaj drugega.

Nagrade, kot se za pravi turnir spodobi, bodo! Medvedov in ostalih zveri pač ne boste...

35 komentarjev

Predavanje od Voodoo do GeForceFX

Kiberpipa - Se mi zdi čudno, da še nihče ni opazil, no pa objavljam zdajle:
Sergio (master Bwana) bo imel ta četrtek ob 19.00 v Kiberpipi predavanje z naslovom: Od Voodoo do GeForceFx

O čem bo tekla beseda je razložil takole: "Se spomnite časov, ko smo vsi veseli igrali Prince of Persia na 286ki, na grafični kartici, ki je podpirala samo monokromatsko prikazovanje slike? Ti časi so davno mimo, saj lahko to igrico danes igrate že na malo boljših mobilnih aparatusih. Že leta uživamo izjemno pospešen razvoj aplikacij, ki izkoriščajo huronsko moč grafičnih kartic, ki znajo izrisati sliko v trodimenzionalnem načinu. Kdo je 3dfx, zakaj je prav to podjetje začelo z trodimenzionalnim pospeševanjem za igričarje, kako je 3dfx pokopal samega sebe, kaj je nVidia, ter zakaj ji v zelje hodi ATi, kdo je Matrox ter SiS. Kako so se razvijale grafične kartice čez leta ter kaj je tako fascinantnega na vsem skupaj? Kaj je FSAA, AA, Pixel Shader ter Vertex Shader?"...

22 komentarjev