»

Nintendov Switch bo imel zgolj Tegro X1

Ars Technica - Ko smo oktobra špekulirali o Nintendovi novi prenosni konzoli Switch, smo imeli vse podatke o zunanjosti in uporabnosti, precej manj pa o notranjosti. Predvidevali smo, da jo bo poganjala nova Tegra X2 (arhitektura Pascal), a sedaj vemo, da to ne drži. V njej bo tekla Tegra X1 (arhitektura Maxwell), ki bo verjetno zgrajena v stari 20-nm litografiji (teoretično je sicer mogoče, da bo 16-nm).

Ko bo Switch priključen (docked), bo grafični procesor tekel s frekvenco 768 MHz. Kadar pa ga bomo uporabljali v mobilni verziji, bo hitrost padla 40 odstotkov nazivne, torej na vsega 307,2 MHz. Še več, razvijalci bodo lahko slednjo (počasnejšo) frekvenco vsilili tudi, ko bo konzola priključena. Če upoštevamo, da gre Tegra X1 do 1 GHz (recimo v Shield Androidu), je jasno,...

14 komentarjev

CES 2014: Nvidia Tegra K1 kakor iz vesolja

AnandTech - Za krog v žitnem polju, ki so ga opazili prejšnji teden v Kaliforniji, niso bili krivi vesoljci, temveč Nvidia. V premišljeni promocijski potezi so na polje narisali obris čipa s številkami 192 v Braillovi pisavi. S to potezo so želeli povedati, da je nov čip Tegra K1 tako napreden, kakor da bi ga bili izdelali vesoljci, če seveda predpostavimo, da so superinteligentna rasa in ne kakšne na sevanje odporne bakterije. Pa poglejmo.

Novi čip Tegra K1 (dejansko gre za generacijo Tegra 5) ima 192 jeder, s čimer želi Nvidia zabrisati mejo med mobilnimi napravami in zmogljivi računalniki. Tudi mobilne naprave so lahko superzmogljive, se glasi njihovo sporočilo. Tako smo dobili Tegro K1 na arhitekturi Kepler s 192 jedri s...

49 komentarjev

LG-jev QHD zaslon za mobilne telefone

Ločljivost namiznega 27-palčneža v vsega 5,5 palcih

vir: Android Central
Android Central - Poimenovanja ločljivosti zaslonov z bolj logičnimi oz. kratkimi imeni so, roko na srce, redko logična. A nič ni bolj nelogično, kot ločljivost QHD, ki pomeni Quad High Definition, torej štirikratnik visoke ločljivosti. Pričakovali bi, da gre za ločljivost 4k, a temu ni tako. Gre namreč za ločljivost 2560 x 1440 (štirikrat 1280 x 720), medtem ko v primeru qHD (četrtina HD) HD dejansko pomeni 1920 x 1080 - qHD torej znaša 960 x 540 pik.

Kakorkoli že, čeprav ne govorimo o 3840 x 2160 pikah, bo v tem primeru tudi 2560...

63 komentarjev

Asus je predstavil PadFone 2

vir: The Verge
The Verge - Na vzporedni predstavitvi v Taipeju in Milanu so pri Asusu predstavili drugo generacijo svojega koncepta PadFone. Gre za zanimivo idejo, ki v prvi generaciji nekako ni doživela pretirane popularnosti. Uporabniki kupijo običajen pametni telefon, na katerem teče Android, dokupijo pa lahko še adapter oz. dock v obliki tabličnega računalnika, v katerega se vtakne ta telefon. Rezultat je 10-palčna tablica, ki ima temu primeren vmesnik operacijskega sistema Android, a so uporabniku vseeno dostopne prav vse datoteke, ki se nahajajo na telefonu. V primeru prve generacije je bilo mogoče kupiti še tipkovnico, v katero se je vtaknilo sparjen mobilnik in tablični adapter,...

25 komentarjev

Kal-El oziroma Tegra 3 uradno predstavljena

AnandTech - Nvidia je včeraj uradno predstavila novo različico arhitekture Tegra 3, kakor se po novem imenuje mobilni sistem na čipu (SoC), ki je bil prvotno znan kot Kal-El. Uradna predstavitev tretje generacije Tegre je bila že februarja, sedaj pa je Nvidia povedala, da je projekt dokončan in da bomo prve izdelke s Tegro 3 videli še pred koncem leta. Novih informacij niso natrosili mnogo, zato si poglejmo, kaj je o prvem štiri- ali večjedrnem procesorju ARM že znano.

Kal-El bo petjedrni čip, ki bo imel štiri običajna jedra ARM Cortex A9 s frekvenco 1,3 GHz (oziroma 1,4 GHz, kadar deluje le eno), ki bodo namenjena uporabi v zahtevnejših aplikacijah. Dodatno pa je peto jedro, ki je namenjeno podaljševanju avtonomije v manj stresnih...

26 komentarjev

Kal-El bo imel pet jeder in variabilni SMP

Nvidia - Nvidiin čip Tegra tretje generacije, ki se za zdaj imenuje s kodnim imenom Kal-El, ne bo imel le štirih jeder, kot je bilo prvotno načrtovano, ampak kar pet, je povedala Nvidia. Pri tem bo peto jedro tako imenovano spremljevalno jedro, kar bo pomeni, da se bodo ostala jedra vključila samo pri intenzivnem računanju, sicer pa bodo izključena in s tem prispevala k nižji porabi energije.

Denimo pri branju, poslušanju glasbe ali predvajanju videa na mobilni napravi bo delovalo izključno peto jedro. Ko pa bomo poganjali kakšno zahtevno aplikacijo v Flashu, se bo peto jedro izključilo, računanje pa bodo prevzela vsa štiri preostala jedra. Peto jedro tudi teče pri nižji frekvenci in porabi manj...

11 komentarjev

Nvidia prikazala prototip četverojedrne Tegre

ComputerWorld - Druga pomembna novost, ki jo je Nvidia pokazala v pripravah na tajvanski Computex, je delujoč prototip tabličnega računalnika, ki ga poganja četverojedrni procesor Tegra. Čip je poznan pod kodnim imenom Kal-El, v uradni izdaji pa bo poimenovan Tegra 3, kar je nekoliko neposrečeno, če želi Nvidia poudariti četverojedrno naravo izdelka. Ima namreč štiri jedra ARM Cortex A9, skupen megabajt drugonivojskega predpomnilnika in podporo za MPE/NEON (ki je v Tegri 2 ni).

Tegra 3 bo prvi četverojedrni čip za tablične računalnike na tržišču. Dobavljiv bo od septembra dalje, ni pa še znano, kateri proizvajalci ga bodo uporabljali v svojih izdelkih. Tegra 3 bo razumljivo dražja od današnje Tegre 2, ni pa Nvidia želela povedati, kolikšne bodo cene. Dejali so, da bo na voljo v širokem razponu. Konkurenca ne...

9 komentarjev

Tegra 3 bo izdelana v 40 nm

Tegra 3 oz. Kal-El bo še 40 nm čip, naslednika pa najverjetneje 28 nm

Slo-Tech - Po besedah nVidie je bila izbira proizvodnega procesa za 3. generacijo Tegre enostavna. Štirijedrna Tegra 3 bo izdelana v 40 nm-proizvodnem procesu, saj 28 nm proces ne bo prispel dovolj zgodaj. Prve naprave s Tegro 3 bomo dobili že poleti, najverjetneje v začetku druge polovice leta, to pa pomeni, da se bo masovna proizvodnja morala začeti še pred koncem prve polovice leta, najverjetneje že v začetku poletja. Čipe bo izdeloval TSMC, ki 28 nm-proizvodni proces sicer pripravlja in naj bi bil na voljo še letos, a se bo to najverjetneje zgodilo šele proti koncu leta, nedvomno pa ne v trenutnem polletju.

Tudi če bi TSMC-ju uspelo pripraviti proces dovolj zgodaj, da bi ga nVidia lahko uporabila, le-ta ne bi bil niti približno tako dozorel, kot že tri leta star 40 nm proces....

3 komentarji

nVidia je uradno predstavila tretjo generacijo Tegre

Kal-El in njegovi nasledniki, vključno s Starkom, 100-krat hitrejšim od Tegre 2

vir: AnandTech
AnandTech - Prve specifikacije tretje generacije mobilne platforme Tegra smo že ugledali, a je takrat šlo za pobegle, neuradno-uradne diapozitive. Zdaj je nVidia razblinila vse dvome o Tegri 3, saj je s predstavitvijo potrdila, da bo čip s kodnim imenom Kal-El resnično štirijedrnik, kjer so za jedra uporabili ARM-ova jedra Cortex A9. Posledično bo procesorski del dvakrat zmogljivejši od dvojedrne Tegre 2 (pri 1 GHz, pričakuje pa se frekvence vse do 1,5 GHz), medtem ko so še bolj nadgradili grafični del sistema-na-čipu, saj naj bi bil le-ta v primerjavi s trenutno aktualno različico kar trikrat zmogljivejši.

Zanimivo je, da so tokrat dodali le polovico jeder oz. stream procesorjev, saj jih ima Tegra 2 8, Tegra 3 pa naj bi jih imela 12. Izboljšave tako v grafičnem kot procesorskem...

21 komentarjev

Tegra II bo dobila podporo 3D

vir: engadget
engadget - nVidii so pobegnil diapozitivi iz prezentacije, ki razkrivajo bodoče izdelke iz družine Tegra. Že spomladi lahko pričakujemo prve naprave z novo revizijo trenutno popularne 2. generacije, ki bo dodala podporo 3D. Obenem bodo še nekoliko pohitrili jedri z arhitekturo Cortex A9, ki v trenutni obliki tako za mobilne telefone kot za tablične računalnike tečeta pri 1 GHz, v 3D različici pa bosta z 1,2 GHz 20 % hitrejša. Proizvodnja naj bi se začela že v tem četrtletju. Posebnosti pri ločljivosti niso podali, torej lahko še vedno pričakujemo do 1680 x 1050 v različici za tablične računalnike (čip z oznako T20 oz. T25 za 3D) oz. do 1024 x 600 za mobilne telefone (čip z oznako AP20H oz. AP25 za 3D).

Še bolj zanimiva je naslednja generacija, Tegra III. Ta bo dobila še...

10 komentarjev

Dokončan dvojedrni Snapdragon

Obilica zmogljivosti v majhnem paketu. Na sliki je QSD8650, gigahertčni Snapdragon, poznan iz HTC Desire, Evo 4G, HD2, Google Nexus One, itd.

vir: bit-tech.net
bit-tech.net - Qualcomm je na področju mobilnih telefonov v bližnji preteklosti eden izmed pomembnejših oz. vsaj popularnejših igralcev. Njihovi čipi se nahajajo v obilici mobilnih telefonov, najbolj znan pa je nedvomno gigahertčni Snapdragon. Poleg slednjega imajo v repertoarju še nekaj počasnejših sistemskih čipov ter čipe, odgovorne za brezžično komunikacijo z mobilnimi omrežji. A gigahertčni Snapdragon kmalu ne bo več na vrhu njihove ponudbe, saj ga bo tam nadomestil mnogo zmogljivejši čip iz iste družine.

Snapdragon QSD8672 bo namreč vseboval dve jedri, osnovani na arhitekturi ARM, ki bosta tekli pri kar 1,5 GHz. Masovna proizvodnja in...

63 komentarjev

Boxee Box uporablja Tegra 2

Boxee Box

vir: HotHardware
HotHardware - Skrivnosti ni več, prvi medijski predvajalnik z imenom Boxee, ki ga bo proizvajal D-Link, bo uporabljal prav na CES-u predstavljeno nVidiino platformo Tegra 2. Slednjo smo že videli v lepem številu tabličnih računalnikov in net- oz. smartbookov, kot platforma pa v primerjavi s predhodnico, ki je v uporabi v Zune HD, v obliki čipa Tegra 250 prinaša kar štirikrat višje zmogljivosti od prve generacije. To je možno zaradi uporabe dvojedrnega ARM Cortex A9 procesorja, ki mu pomaga nVidiino grafično jedro. Številk iz resničnega sveta še ni, a pri nVidii obljubljajo, da naj bi 5-palčni tablični računalnik z enim polnjenjem lahko videoposnetek visoke ločljivosti predvajal 16, glasbo pa kar 140 ur....

13 komentarjev

AMD pokazal delujočo DirectX 11 kartico

Valujoča čipka

vir: PC Perspective
PC Perspective - Fantje s PC Perspective so se pred začetkom QuakeCona ustavili v hotelski sobi AMDja, kjer so si ogledali dva delujoča sistema, v katerih sta se nahajali referenčni kartici z DirectX 11 grafičnim čipom. Avtorji prispevka niso smeli pogledati v notranjost ohišja, a so prek zadnje stranice ohišja videli, da kartica in njen hladilni sistem, jasno, zasedata dve reži, ter da je opremljena z enim DVI izhodom ter dvema DisplayPortoma. AMD kljub prepričevanju ni želel izdati kakršnihkoli podatkov o kartici. Na prvem sistemu je tekel Wolfenstein v DirectX 9 načinu, kar je pravzaprav dokaj pomemben podatek, saj to pomeni, da je čip že sposoben poganjati prave igre in ne le demonstracij, izdelanih...

24 komentarjev

Nvidia izdala Quadro NVS 420

TG Daily - Nvidia je izdala novo grafično kartico z imenom Quadro NVS 420, ki podpira do štiri zaslone z ločljivostjo 2560 x 1600. Na kartici je pol gigabajta pomnilnika GDDR3 s 128-bitnim vmesnikom (64 bitov na GPU) s propustnostjo 11,2 GBps, 16 paralelnih jeder CUDA in priklop VHDCI. Vstavi se v režo PCI Express x16 oz. x1, podpira pa DirectX 10, Shader model 4.0, OpenGL 3.0, štiri priključke DisplayPort, štiri DVI in nobenega analognega VGA.(podrobne specifikacije). Priporočena cena za kartico, ki porabi 40 W energije in jo na policah pričakujemo februarja, znaša 499 dolarjev.

16 komentarjev