»

Na CeBIT-u predstavljene matične plošče za Haswell

Xtreme Systems - Čeprav bodo prvi sistemi z Intelovimi novimi procesorji Haswell na voljo šele poleti, so na CeBIT-u mnogi proizvajalci matičnih plošč že predstavili svoje izdelke, namenjene za namizne računalnike. Kot je že običaj za zadnjih nekaj generacij Intel za Haswell pripravlja novo vezno čipovje, za razliko od Ivy Bridge pa, kot vemo že nekaj časa, Haswell prav tako prinaša še novo podnožje, LGA-1150. Predstavljene matične plošče so zgrajene okrog čipovij iz serije 8, Z87 za vse, ki imajo željo navijati svoj procesor, ter H87, ki pokrije večino zahtev domačih uporabnikov, razen navijanja. Na voljo bodo seveda tudi druga čipovja, npr. poslovni rabi namenjeno B85.

Svoje izdelke so na stojnicah predstavili vsaj AsRock, Asus, Biostar, Gigabyte,...

44 komentarjev

Premiera Tears of Steel - Blender movie

Poster filma

Slo-Tech - Po 7 mesecih dela v Amsterdamu se je v sredo zgodila spletna premiera (na spletni strani in na YouTube) že četrtega kratkega odprtokodnega filma fundacije Blender tokrat z imenom Tears of Steel. Za razliko od prejšnjih treh filmov:
  1. Elephants dream (2006)
  2. Big Buck Bunny (2008)
  3. Sintel (2010),
ki so bili samo računalniško animirani je ta igran film s specialnimi efekti. Vsi filmi so namenjeni...

21 komentarjev

Dodatne informacije o Bulldozerjih

X-Bit Labs - Pri X-Bit Labs so se dokopali do dodatnih informacij, povezanih z AMD-jevimi procesorji Bulldozer oz. Zambezi, kakršno je kodno ime namiznih različic. Povedali smo že, da ob splavitvi lahko pričakujemo štiri modele, po enega štiri in šestjedrnega ter dva osemjedrna, za katere zdaj vemo tudi imena. Štirijedrnik bo AMD FX-4110, šestjedrnik FX-6110, osemjedrnika pa FX-8110 in FX-8310P. Vsako jedro naj bi imelo 1 MB drugonivojskega predpomnilnika (4 MB za FX-4110, 6 MB za FX-6110 in 8 MB za osemjedrnika torej), medtem ko naj bi bilo deljenega tretjenivojskega predpomnilnika do 8 MB. Podprt bo DDR3 pomnilnik z do 1866 MHz, poraba pa naj bi bila vsega 95 W pri...

34 komentarjev

AMD izdal kodo najnovejših gonilnikov

Slo-Tech - AMD je že dalj časa kazal namero, da bi se dokončno odprl odprtokodnim rešitvam, vendar tega iz različnih vzrokov niso mogli dokončati čez noč.

Rešiti je bilo treba kup problemov, od logističnih (zbiranje podatkov po različnih oddelkih) in finančnih (alokacija zaposlenih, ki se bodo ukvarjali z odpiranjem) do strateških (iz programov je bilo potrebno odstraniti "občutljive" komentarje o bodočih izdelkih, itd.), poslovnih (prepričevanje vodij oddelkov in dobiti njihovo dovoljenje za odpiranje) in obenem poskrbeti za avtomatizacijo vseh rešitev za prihodnje izdaje.

Projekt so začeli z najmanj občutljivimi verzijami svojih gonilnikov, s tistimi, ki so namenjeni že rahlo zastareli opremi, tako pa so poskusili uvesti rutino, ki bi jim omogočala hitrejše in lažje opravilo tudi na novejših verzijah, kar je seveda končni cilj.

Vse, kar manjka sedaj, so odprti gonilniki za grafične čipe in z njimi povezani GPGPU gonilniki za t.i. ATI Stream. Skupaj z njimi pa načrtujejo odprtje tudi vseh...

22 komentarjev

Big Buck Bunny

Slo-Tech - Dve leti po prvem odprtem filmu Elephants dream je včeraj doživel spletno premiero že drugi po vrsti. Ekipa sedmih zanesenjakov pod vodstvom očeta Blenderja, Tona Roosendaala, je v pol leta hkrati razvijala tudi novo različico Blenderja. Verzija 2.46 nam tako prinaša kup novosti. Film je na voljo v različnih formatih, seveda pa so na razpolago tudi vse izvorne datoteke iz produkcije: .blend datoteke, teksture, modeli itd.

Big Buck Bunny

Hkrati pa se počasi končuje tudi podoben projekt, vendar ne filma ampak prve odprte igre - Apricot open game.

12 komentarjev

Elephant dream - odprtokodni animirani film

golem.de - Slonje sanje je odprtokodni animirani film v več pomenih besede. Najprej je nastal zgolj in samo s pomočjo odprtokodnega programja, sedaj je še prosto dostopen preko BitTorrenta.



Na voljo je v AVI/MPEG4 formatu in dveh resolucijah, navadni 1024 in HD 1920 x 1080, ter QuickTIme formatu v treh ločljivostih: 1024, 720 ali 480. Za bolj starokopitne so tu še ISO verzije DVD-jev. Za še bolj zakrnele, je film na prodaj v DVD obliki. V tej obliki so na voljo še standardni bonbončki v obliki: Making Of, zvočnih posnetkov igralcev, podnapisov in komentarjev. Na voljo je tudi soundtrack. Za pretok z medmrežja se je do sedaj odločilo že 533 000 uporabnikov.

31 komentarjev

Odprtokoden film

Slo-Tech - Na Slo-Techu se je v debatah o piratiziranju pogosto omenjalo, da če ne bo več mogoče piratiziranje filmov, bomo začeli gledati/delati odprtokodne filme. To je mogoče prvi odprtokoden film, ki bo začel tradicijo.

Fundacija Blender in Nizozemski inštitut za umetnost sta pričela z ustvarjanjem 3D animiranega kratkega filma, ki ga bosta ustvarila z odprtokodnimi orodji Blender, GIMP... Film pa bodo tudi ponudili pod odprtokodno licenco GPL.



P.S.: Za vse, ki ste začetniki v Blenderju, je zelo koristna brezplačna knjiga Blender_3D:_Noob_to_Pro.

14 komentarjev

Nov članek: Tečaj Blenderja (1. del)

Slo-Tech - Blender je celovito orodje za modeliranje, animiranje, izrisovanje, ustvarjanje in predvajanje interaktivne 3D-grafike v realnem času. Priljubljen je v profesionalnih filmskih studiih, saj so ga uporabili pri mnogih filmih, ki so nastali v Hollywoodu. Če se želite spoznati z brezplačnim odprtokodnim orodjem, ki je na voljo za različne operacijske sisteme, med drugim Windows, Linux in Mac OS X, obvezno preberite članek Matije Abrama: Tečaj Blenderja (1. del).

Blender (tako različico za Linux kot za Windows) najdete tudi na novi razvojni različici Slo-Tech Linuxa 2, ki je na voljo na naslednjih strežnikih:

9 komentarjev

Linux na Gamecube

Slashdot - Splošno znano dejstvo je, da se igralne konzole prodajajo pod ceno. Celo tako poceni, da cena ne pokrije niti stroškov izdelave. Seveda proizvajalci računajo, da bodo dobili denar s prodajo dragih licenc ter s prodajo samih iger, ki so zato občutno dražje od njihovih vrstnic s PC-jev. Dlje kot je konzola na trgu, bolj znižujejo ceno, da bi privabili vedno nove in nove kupce in zaslužili še več, pred iztekom njene življenjske dobe.

Strojna oprema je zaradi zahtevnosti iger seveda izredno zmogljiva in zaradi tega zanimiva tudi za razne domače ustvarjalce. Tako se je skupina perspektivnih mladeničev z veliko prostega časa odločila prenesti Linux še na GameCube. Glavni problem vseh teh projektov je, da načeloma na konzolah ni mogoče poganjati nepodpisane programske kode zaradi zaščite pred piratstvom in nelicenciranimi projekti. Vendar so tudi tokrat našli rešitev, ki se skriva v varnostni luknji igre Phantasy Star Online. Skozi njo je mogoče pognati nepodpisano kodo in ko bo projekt...

3 komentarji