»

V ZDA se pripravlja zakon o raziskavi povezave med nasilnimi igrami in agresijo

Rockefeller želi omejitev prodaje nasilnih iger.

Slo-Tech - Pravzaprav je bilo le vprašanje časa, kdaj bodo v ZDA po petkovem pokolu na osnovni šoli v Connecticutu prst uperili v nasilne video in računalniške igre. Streljanje je tako pretreslo ameriško javnost, da je celo predsednik Obama začel previdno retoriko, da bo treba nekaj ukreniti v zvezi z razširjenostjo orožja v ZDA. Vsi vemo, kako občutljivi so Američani na drugi amandma, in resno razpravo o njegovi ukinitvi lahko sproži le resnično izredni dogodek. Bistveno manj pa so Američani navezani na igre z nasilno vsebino. V Senatu se je sedaj pojavil zakonski osnutek, ki hoče na tem področju napraviti red.

Demokratski senator Jay Rockefeller iz Zahodne Virginije je v razpravo vložil zakonski osnutek (bill), ki terja natančno analizo učinkov nasilnih iger na otroke. Če bo...

107 komentarjev

Videoigre z nasilno vsebino zmanjšujejo kriminal

BBC - Redno poslušamo znanstveno slabo utemeljene, a ušesu sila dopadljive očitke, da so videoigre in računalniške igre z nasilno vsebino sokrive za porast nasilja in kriminala. Presenetljivo pa stopnja kriminala v ZDA upada, kar pripisujejo več dejavnikom. Nekaj je klasičnih, na primer zmanjšanje odvisnosti od kokaina, povečana patruljna aktivnost policije ali odrast baby boomerjev, drugi so bolj špekulativni, kot sta manjša...

36 komentarjev

Sloveniji se obeta prepoved nasilnih računalniških iger

STA - Pravosodni ministri držav članic Evropske unije so na neformalnem zasedanju v Dresdnu spregovorili tudi o računalniških in video igrah, ki vsebujejo nasilne prizore.

Čeprav v Sloveniji prodaja računalniških in video iger z nasilnimi prizori ni prepovedana (v Nemčiji denimo takšna prepoved obstaja), je po zagotovilih slovenskega pravosodnega ministra Lovra Šturma "v prihodnje zagotovo pričakovati ukrepe na tem področju."

Medtem si Evropska komisija prizadeva za normativno ureditev področja interaktivnih iger, ki bi med drugim opredeljevala tudi prodajo in proizvodnjo interaktivnih iger za otroke. Slovenski pravosodni minister tovrstna prizadevanja Bruslja podpira in opozarja na "nujnost preventivnega pristopa k preprečevanju širjenja nasilnih računalniških iger." Sem sodi tudi vzpostavitev spletnega portala, kjer bi uporabniki lahko oblastem prijavljali spletne strani, ki ponujajo nasilne računalniške igre.

A poenotenje zakonodaje na ravni Evropske unije po mnenju ministra ni...

220 komentarjev

Slab dan za goljufivce

Slo-Tech - Po poročanju evropske spletne strani Crossfire 3.0 - A gaming community, je njihov administrator izvedel precej zanimivo akcijo. Potem, ko mu je uspelo postati admin na spletni strani NetCoders, ki se med drugim lahko pohvali s prodajo programskih pripomočkov za goljufanje v večigralskih prvoosebnih streljaških igrah ( aimbot, wallhack), so z njegovo pomočjo uspeli razkriti nekaj deset osebkov, ki so uporabljali omenjene pripomočke. Osemnajstletnik se je namreč dokopal do celotnega arhiva spletne strani, ki vsebuje uporabniška imena, e-poštne naslove, logirane IP naslove ter tudi ključe, ki jih uporablja Punk Buster zaščita.

Precej je zavrelo med igralci še vedno precej igrane igre Wolfenstein: Enemy Territory, ki so bučno pozdravili razkritje nekaterih soigralcev, med njimi tudi nekaj zvenečih imen. Oglasil se je tudi Clanbase, ki prav tako napoveduje čistko med njihovimi registriranimi igralci.

Spletna stran NetCoders je sicer trenutno nedosegljiva, ampak njeni...

20 komentarjev

Boj proti raziskavam, ki obsojajo igre

Techdirt - To, da nasilni filmi, glasba in igre (predvsem slednje) povzročajo nasilno vedenje, je v naši družbi splošno znano dejstvo, proti kateremu se je težko boriti. Raziskave, ki to potrjujejo, so sprejete z odprtimi rokami in pogosto citirane, medtem ko je z nasprotujočimi ravno obratno. Največji borci proti tovrstnemu prepričanju s(m)o ravno uporabniki iger -- če ste kdaj zaigrali Soldier of Fortune, Doom, GTA ali katerokoli drugo nasilno igro, potem najbrž veste, da se niste po igranju počutili nič kaj bolj nasilnega. Enakega mnenja so avtorji na Techdirt, ki so spisali krajši prispevek o omenjeni tematiki, med drugim pa so v njem navedli tudi, da se nasprotnikom iger slabo piše -- kljub povečani prodaji le-teh glede na statistične raziskave stopnja nasilja med mladino pada. Zabavno branje za družbeno usmerjene.

37 komentarjev

Recilkliran črno beli svet nasilnih iger

Reuters - Svet računalniških iger je pomensko zelo črno bel. Ravno pravšnji za sejanje raznih političnih, rasnih in verskih prepričanj. Verjetno zato razni verski fanatiki, puristi in ostali zategnjenci tako zelo nasprotujejo goloti v določenih igrah. Da ne omenjam ameriške vojske, ki je že pred leti pristopila k rekrutiranju in treniranju na virtualen način.

Virtualen bumerang se je vrnil. Trenutno največji nasprotniki globalne velesile so igice izkoristili v svoj namen. Preoblekli so američane v arabce in zlobneže v američane. Vkomponirali še nekaj video posnetkov iz realnosti, par govorov in slik, in že je tu Al-Kaida party game.

Modificiranje je moč relativno enostavno izvesti s pomočjo raznih programskih orodij ali zakrp, ki se jih najde na spletu. O učinku nasilnih iger na mladino so mnenja sicer deljena, a za labilne osebnosti definitivno škodljiva. Ker je takšnih možno na raznih kriznih območjih bližnjega vzhoda relativno enostavno najti, zna torej takšna "zabava" postati...

24 komentarjev

Moore v slogu Stallmana

Google - O uspehih Michaela Moora z njegovim novim filmom Fahrenheit 9/11 ste verjetno že slišali, saj je antibushevski dokumentarec v pičlih treh dneh postal najbolj gledani dokumentarni film vseh časov. Presenetila pa nista le tematika filma in njegov uspeh, pač pa tudi nedavna izjava Michaela Moora. Avtor filma ima namreč povsem drugačen pogled na nelegalno razširjanje filma po računalniškem omrežju, kot njegovi kolegi, saj je javno priznal, da celo vzpodbuja prenašanje filma po omrežju. "Več ljudi ga bo videlo, boljše bo!", je dejal Moore, Lions Gate Entertainment, ki skrbi za distribucijo filma, pa je že izrazil nasprotovanje. Klik!

Na novico nas je opozoril stran na .

69 komentarjev

Prodam geslo za košček čokolade ...

Slashdot - Naključna raziskava med pešci, ki so prečkali postajo Liverpool Street v Londonu, je pokazala, da je kar 70% ljudi pripravljenih razkriti svoje računalniško geslo v zameno za tablico čokolade. 34% anketriancev je že razkrilo svoje geslo, brez da bi sprejeli kakršno koli podkupnino, enak odstotek pa za geslo uporablja frazo, ki je povezana z imenom njihovega otroka ali hišnega ljubljenčka. Anketa je še pokazala, da je 79% ljudi že delilo informacije, ki bi neznancem lahko pomagale ukrasti njihovo identiteto. Klik!

In potem je Microsoft kriv za računalniško (ne)varnost ...

4 komentarji

In koliko časa vaša mati preživi na internetu?

Slashdot - Ste se kdaj spraševali, kdo igra največ iger po internetu? Verjetno ste na podlagi lastnih (ali tujih) izkušenj prišli do zaključka, da so najstniki daleč največji uporabniki večigralskih iger. A rezultati raziskave, ki jo je opravil ameriški ponudnik internetnih storitev AOL, so precej presenetljivi. Tako naj bi največ časa igrale na internetu ženske, starejše od 40 let, in kar četrtina jih igra igre med polnočjo in peto uro zjutraj. Zaradi tega se zmanšuje čas, ki so ga pred tem porabile za gledanje televizije, branje, rekreacijo in ostale aktivnosti.

V raziskavi so prišli do še nekaterih ne tako presenetljivih spoznanj - najstniki, ki igrajo igre, porabijo polovico več časa za igranje kot pa za domače naloge/učenje. In kaj ženske igrajo najraje? Besedne igre in igre z ugankami in sestavljankami. Če vas zanima več, odklikajte sem.

2 komentarja

Koliko igre res vzbujajo nasilje?

BBC - Vprašanje, v kakšni meri nasilne igre vzpodbujajo nasilje, predvsem pri mladimi, je že nekaj časa snov raziskav sociologov in hvaležna tema za fanatične puriste določene države. Kljub temu jasnega odgovora še ni, smo mu pa verjetno vedno bližje.

Tokrat so tematiko obdelali pri BBC-ju, kjer so se posvetili predvsem vplivu nasilja na fiziologijo, ki uravnava delovanje človeka. Tako lahko podaljšano spremljanje nasilnih vsebin sicer spremeni izločanje stresnih mediatorjev, npr. glukokortikoidov, ki pa dolgoročno nimajo vpliva na dojemanje sveta.

Poleg tega so prišli do sklepa, da med nasilje v igrah in resničnem svetu manjka povezovalni element. To posredno potrujuje tudi dejstvo, da se na Japonskem, kjer je letno okoli 800 umorov, pojavlja bistveno več nasilnih iger kot v Združenih državah. Tam se samo New York "ponaša" z okoli 2500 umori letno. Še klik.

Do podobnih ugotovitev je prišel tudi Michael Moore. Bo statistika dala prav liberalnemu mišljenju?

34 komentarjev

Ne ubijajte Haitijcev

Australian IT - Še ena zanimiva zgodbica iz Čezlužja. Skupina Haitijcev, borcev za pravice, toži Rockstar Games zaradi žaljive igre GTA Vice City. V čem je problem? V igri, katere 11 milijonov kopij je bilo že prodanih, morajo igralci pobijati Haitijce, za to početje pa so še nagrajeni z dodatnimi točkami, kar Haitijci smatrajo kot žaljivo in nesprejemljivo.

Pri Rockstar Games so privolili, da bodo iz prihodnjih kopij odstranili motečo vrstico z navodili za ubijanje Haitijcev, le-ti pa poleg tega zahtevajo še 15.000 dolarjev odškodnine. Zgodba na sodišču še ni dobila epiloga. Klik!

8 komentarjev

Nesamozavestnost in skromnost, pot do (pre)rane blaženosti

BBC - Dr. Sonia Lupien, raziskovalka na univerzi McGill v Montrealu, je v zadnjih petnajstih letih opazovala 92 odraslih: zanimal jo je predvsem vpliv mišljenja na kvaliteto storitev možganskih spominskih kapacitet. Rezultati so menda zaskrbljujoči, saj naj bi bila korelacija kar jasno izražena v obliki upočasnitve mišljenja in večje pozabljivosti pri tistih, ki o sebi nimajo preveč dobrega mnenja.

Preventiva in kurativa (da, proces je menda reverzibilen!)? Dr. Felicia Huppert iz Cambridgea svetuje pozitivno mišljenje in uživanje ob celo najmalenkostnejših trenutkih, medtem ko kolegica Sonia izpostavlja manj skromen pristop do življenja in samoizpopolnjevanja; da je le verski dostojanstveniki in komunistična srenja ne bi (u)slišali [:D]. Svoj kos kajzerice želi tudi korejsko podjetje DreamFree, ki je izdelalo prenosno napravico (Microsoft PocketPC!), na katero priklopimo utripajoče naočnike, medtem ko nam po vušnikih curljajo zvoki, ki nam kravžljajo možgančke. Še pomnite, tovariši,...

3 komentarji

Novi časi za igre?

LinuxDevices - Vstavim CD ... čakam ... "Namesti" ... izberi mesto namestitve ... nameščam ... končaj. Nastavitve - ločljivost, detajli, filtriranje, AA, zvok, ... "Bo sploh delovalo gladko? Upam!" Zaženi!

To je običajni postopek nameščanja in nastavljanja igre pred prvim zagonom, pa ne glede na to v katerem operacijskem sistemu. Morda pa TV konzola sploh ni tako slaba ideja? Vstaviš medij in že pretepaš/streljaš/plešeš.

Z novim 64-bitnim Linux CD-jem lahko iz na AMD Athlon64 temelječem sistemu naredite pravo pravcato konzolo. Vse kar morate postoriti je to, da vstavite CD z igro, počakate da se računalo zbudi in kar sam poskoči v igralno konzolo. Medtem še malce popravi nastavitve glede na vaš hardware, pridoda malce softwerskih prioritet in zažene igro. Tehnologija GameStorm, kot se zadeva imenuje, je trenutno na voljo le kot igra America's Army, razvijali pa so jo v sodelovanju z AMDjem, nVidio in Ameriško vojsko. Je to prava kombinacija? Izgleda da, saj pravijo, da je občutek kot da bi igrali...

9 komentarjev

Da ne bi, sinko!

Guru 3D - Microsoftov Xbox bo vseboval starševsko zaščito (parental control). Microsoft bo s tem (skušal) preprečil, da bi se mladi umi otrok pokvarili z nasilnimi prizori iz igric. Microsoft pravi, da je Xbox prva konzola, ki bo imela parental control opcijo.
Osebno sicer podpiram, da se majnih otrok ne izpostavlja nasilnim prizorom, ampak kar je preveč je pa preveč... Medtem ko na televiziji ob kateri koli uri vidiš nasilje (ja, tudi popoldne; reklame za nasilne filme) pa ne dovoliš, da bi otrok odigral eno fino streljaščino... Kam gre ta svet?

8 komentarjev

Igrice preprečujejo razvoj možganov

Slashdot - Japonci so izvedli novo raziskavo na področju vpliva igric na mlade. Prišli so do zelo zanimivih sklepov. Igrice naj bi resnično povzročale nasilnost, ampak iz popolnoma drugačnih razlogov kot so mislili do sedaj. Prejšnje raziskave so bolj ali manj uspešno dokazovale, da mladi prenašajo nasilnost iz iger v resnično življenje. Nova odkritja pa pravijo drugače. V razvojni fazi mladega človeka (do 20 let), se zaradi igranja igric polenijo 'sprednji možgani'. Ta del možganov pa ima glavno vlogo v nadzorovanju vedenja, zato njegov nerazvoj povzroči nasilnost in antisocialno obnašanje.
Rezultati so precej zaskrbljujoči, saj ravno zdaj odrašča generacija mladih, ki je podvržena igricam bolj kot katerakoli prej. Tudi slo-techerji... :)

12 komentarjev