Novice » Znanost in tehnologija » Na Norveškem električni avtomobili že zmagali
feryz ::
Ta je še ok.
V našem selu imajo pri eni bajti 2 iX. In več problemov.
Nimajo SE.
Premajhne varovalke (sicer so jih povečali na 3 x 35A, tako da je malo bolje).
Premalo časa za filanje.
Nova omrežnina.
Skratka veselica. So skočili v prazen bazen.
V našem selu imajo pri eni bajti 2 iX. In več problemov.
Nimajo SE.
Premajhne varovalke (sicer so jih povečali na 3 x 35A, tako da je malo bolje).
Premalo časa za filanje.
Nova omrežnina.
Skratka veselica. So skočili v prazen bazen.
BigWhale ::
Kaj je normalno je dost subjektivno. Enim je normalno, da pridejo do Beograda v 5 urah, drugim pa 7. Da se seveda vse, samo je s EVjem več planiranja in prilagajanja daljša kot je pot. Pa včasih kaj ni možno v manjšem časovnem okviru. Optimalno je, če imaš dva pri bajt, EV in klasiko.
Pri poti v Beograd je edini problem HR-SR meja, vse ostalo je non issue. Jaz imam tempomat na 130 km/h, prva etapa je voznje traja okrog tri ure, potem se ustavim na polnilnici. Cas polnjenja je med 10 in 40 minut, odvisno s kolk % baterije zelim priti na cilj in kolk sem casovno vezan na prihod, ce se mi ne mudi, raje kak procent vec napolnim, da se ne sekiram s polnjenjem v BG. Ce polnim 40 minut potem pridem v BG s 60% baterije, mislim, da sem samo enkrat tako dolgo polnil. V povprecju polnim med 15 in 20 minutami. Na koncu ostane se kaksni dve uri voznje do cilja, odvisno od guzve na meji.
Pri voznji v Nemcijo, nekih 1000km, je bilo najvec planiranja okrog tega, katera restavracija bo ob polnilnici in kje bos polnil na cilju. To slednje je tecno, ce ni polnilnice v blizini kraja namestitve, ker potem isces najblizjo hitro polnilnico. Ni konc sveta in enkrat na leto to narest ni tak problem.
Po enem letu z dvema EVjema lahko recem samo to, da ni sans, da grem se kdaj nazaj na ICE. Je pa res, da nisem preprican, ce bi se enkrat vzel Teslo. Ni slab avto, ni pa tolk dober, kot vas nekateri prepricujejo, da je. :D
Karamelo ::
in točno o tem sem govoril, ko sem rekel, da je nepriročno po vsaki vožnji dodatnih 10 sekund obešati kabl na avto in vsako jutro nazaj na steno. Enako se je treba na poti v beograd ustaviti, in ob vsaki dolgi vožnji planirati.
Ljudem se to ne da in so za to pripravljeni plačati tudi več, kar pomeni v tem primeru ostati na ICE prav zaradi neskrbnosti.
Ljudem se to ne da in so za to pripravljeni plačati tudi več, kar pomeni v tem primeru ostati na ICE prav zaradi neskrbnosti.
feryz ::
Kabel je res najmanjši problem.
Jaz pridem domov in ga vtaknem. Nekako v kri ti pride.
Pa nimam EV, zgolj hibrida.
Jaz pridem domov in ga vtaknem. Nekako v kri ti pride.
Pa nimam EV, zgolj hibrida.
kow ::
Nobenega tehnicnega razloga ni, ki bi onemogocal ucinkovito brezzicno polnenje. Tudi telefone danes vecina ljudi se vedno polni zicno, ampak v resnici ni pametnega razloga (razen enkratni strosek za brezzicni polnilec), razen ce imas poceni telefon, ki tega ne omogoca.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
Nekaj procentov vec izgub kot pri kablih. Ce bos na mesec porabil tistih 10kwh vec doma za polnenje. Koliko je to v evrih? Drobiz za povecano udobje.
Magic1 ::
Nekaj procentov vec izgub kot pri kablih. Ce bos na mesec porabil tistih 10kwh vec doma za polnenje. Koliko je to v evrih? Drobiz za povecano udobje.
Se izgubi kar konkretno več. Avti so kar ene 15-20cm visoki, potem imaš pretvorbo na coil in pretvorbo na drugi strani s coil-a. Jaz bi rekel, da so igube kar v rangu 20%+.
Qi charging pri telefonu sem nameril nekaj časa nazaj izgube v rangu 25% in to v idealno poravnanem stanju. Drugače še več.
Magic
kow ::
Ti bi rekel, da so izgube 20%. Ampak dejstva so drugacna. Avta ne bos polnil s polnilcem za telefon. Bo precej bolj kompleksna tehnologija. Polnilec bo tudi konkretno drazji.
bm1973 ::
Super, še ena dodatna tuljava v avtu, ki bo prispevala k teži in večji porabi.
Ki ne bo majhna, glede na polnilne tokove... Plus usmernik izmenična-enosmerna...
Res ekološko...
Ki ne bo majhna, glede na polnilne tokove... Plus usmernik izmenična-enosmerna...
Res ekološko...
Magic1 ::
Ti bi rekel, da so izgube 20%. Ampak dejstva so drugacna. Avta ne bos polnil s polnilcem za telefon. Bo precej bolj kompleksna tehnologija. Polnilec bo tudi konkretno drazji.
Pa pokaži ta dejstva?!? Inverterji za SE imajo vsaj 3% izgub pri pretvorbi pa to so idealne okoliščine direktne povezave. A ti sploh veš kako to brezično polnenje deluje?
Magic
MikeRotch ::
Kaj je normalno je dost subjektivno. Enim je normalno, da pridejo do Beograda v 5 urah, drugim pa 7. Da se seveda vse, samo je s EVjem več planiranja in prilagajanja daljša kot je pot. Pa včasih kaj ni možno v manjšem časovnem okviru. Optimalno je, če imaš dva pri bajt, EV in klasiko.
Jaz moram do Beograda polniti 1x 15-20 minut. Pot je efektivno enako dolga kot z ICE, ker se na 5-6 ur dolgi poti v vsakem primeru ustaviš vsaj enkrat, če ne dvakrat.
Na 1000km dolgi poti si sodobnim EVjem s cca. 70-80kWh baterijo počasnejši pol ure do uro.
Nobenega tehnicnega razloga ni, ki bi onemogocal ucinkovito brezzicno polnenje.
Tudi praktičnih razlogov za brezžično polnjenje ni veliko. Vklopiti kabel v avto je res zadnji problem, ki ga imaš pri EVju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
kow ::
Tudi praktičnih razlogov za brezžično polnjenje ni veliko. Vklopiti kabel v avto je res zadnji problem, ki ga imaš pri EVju.
Tudi vrata odkleniti ni noben problem. Pa bi si vseeno zelel, da se mi vhodna vrata odklenejo/odprejo avtomatsko, ko pridem domov z vreckami v roki.
Stvar tehnologije. Trenutno si tega ne zelim, ampak ko bo postala dovolj zanesljiva/poceni... bi imel.
Spet se ponavljam - samo normaliziral si vklopljanje/izklapljanje kabla. "ne zdi se mi problem".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
MikeRotch ::
Jaz imam avtomatično odklepanje in odpiranje vhodnih vrat, nisem proti takim stvarem. Tudi brezžično polnjenje bi uporabljal, če bi bilo.
Samo pravim, da je vklop kabla zelo nizko na seznamu problemov, ki jih imajo EVji.
Samo pravim, da je vklop kabla zelo nizko na seznamu problemov, ki jih imajo EVji.
Gregor P ::
Sam imam problem samo s pogostostjo priklapljanja (še) tega kabla. Sam priklop res ni problem, če seveda vse deluje v prvo (ker se mi je že zgodilo, da je mi je vzelo kar nekaj časa seznanjanja vozila s polnilno postajo ipd. - netesla seveda).
Ampak seveda povsem razumem čas prehoda, da bomo enkrat na podobni ravni kot pri klasičnih vozilih (oz. še več polnilnih mest, tudi sproti na ulicah, parkirnih mestih itd.) in da bo vse delalo praktično brez težav.
Ampak seveda povsem razumem čas prehoda, da bomo enkrat na podobni ravni kot pri klasičnih vozilih (oz. še več polnilnih mest, tudi sproti na ulicah, parkirnih mestih itd.) in da bo vse delalo praktično brez težav.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
feryz ::
MikeRotch ::
Ja če oba vozita 100 km/h.
Pri normalni potovalni hitrosti, po omejitvah, +- kakšnih 10%, max 15%.
Sam imam problem samo s pogostostjo priklapljanja (še) tega kabla.
Enkrat na dan ti je težko priklopiti kabel?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
Gregor P ::
Glede na to, da s klasiko kakšna dva tedna ne rabim sploh misliti na to, da.
Hočemo vendar iti korak naprej, ne nazaj.
Hočemo vendar iti korak naprej, ne nazaj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
MikeRotch ::
Zanimivo, kako različni smo si ljudje.
Meni se zdi avtomatska gesta, ki traja 10 sekund enkrat na dan precej velik napredek v primerjavi z namenskimi postanki na pumpah, zabijanjem časa na servisih, kontrolo olja in filtrov...
Meni se zdi avtomatska gesta, ki traja 10 sekund enkrat na dan precej velik napredek v primerjavi z namenskimi postanki na pumpah, zabijanjem časa na servisih, kontrolo olja in filtrov...
feryz ::
Pri normalni potovalni hitrosti, po omejitvah, +- kakšnih 10%, max 15%.Normalna potovalna hitrost, kot tudi ti navajaš, je v takem primeru 140 do 150 km/h.
Da dosežeš uporabih 120 kilometrov na potovalno uro. Kar je optimistično, bo povprečna raje manjša.
Poraba EV pri takih brzinah? 30 kWh/100 km je dovolj?
endelin ::
Problem EVjev je da so pri hitrostih okoli 160 kmh dražji za vožnjo od šestvaljnih bencincev to je krepko čez 30kwh porabe in med 15-25 eur na 100km na hitrih polnilnicah. Morda sem še premalo rekel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
Gregor P ::
Zanimivo, kako različni smo si ljudje.Samo ena analogija mi pade na pamet, kjer ga hočeš vsak dan vtakniti in iztakniti, pa še tam hočeš imeti vsaj kakšen dan mir
Meni se zdi avtomatska gesta, ki traja 10 sekund enkrat na dan precej velik napredek v primerjavi z namenskimi postanki na pumpah, zabijanjem časa na servisih, kontrolo olja in filtrov...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Problem EVjev je da so pri hitrostih okoli 160 kmh dražji za vožnjo od šestvaljnih bencincev to je krepko čez 30kwh porabe in med 15-25 eur na 100km na hitrih polnilnicah. Morda sem še premalo rekel.
160km/h se itak nimas kaj voziti po (slovenskih) cestah. Ze 150km/h je prevec glede na relativno hitrost ostalega prometa. Je pa tudi res, da je slovenska drzava dovolj skorumpirana, da ne kaznuje prehitre voznje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
a_borlak ::
Ta je še ok.
V našem selu imajo pri eni bajti 2 iX. In več problemov.
Nimajo SE.
Premajhne varovalke (sicer so jih povečali na 3 x 35A, tako da je malo bolje).
Premalo časa za filanje.
Nova omrežnina.
Skratka veselica. So skočili v prazen bazen.
Zakaj? Koliko kilometrov pa delajo dnevno z obema avtoma, da morajo vsak večer oba polnit?
bm1973 ::
MikeRotch ::
Pri normalni potovalni hitrosti, po omejitvah, +- kakšnih 10%, max 15%.Normalna potovalna hitrost, kot tudi ti navajaš, je v takem primeru 140 do 150 km/h.
Da dosežeš uporabih 120 kilometrov na potovalno uro. Kar je optimistično, bo povprečna raje manjša.
Poraba EV pri takih brzinah? 30 kWh/100 km je dovolj?
Odvisn od avtomobila. Z Model Y LR s tempomatom na 150kmh narediš udobnih 300 kilometrov poleti in 250 pozimi. To pomeni cca. 2 uri med postanki.
Če ni gužve. Večino časa so avtoceste tako ali tako polne in povprečna hitrost konkretno pade.
Problem EVjev je da so pri hitrostih okoli 160 kmh dražji za vožnjo od šestvaljnih bencincev to je krepko čez 30kwh porabe in med 15-25 eur na 100km na hitrih polnilnicah. Morda sem še premalo rekel.
Superchargerji so po cca. 40c na kWh. To je 12-13EUR na 100km.
V6 bencinar pri taki vožnji porabi 10 litrov. Pri avtocestni ceni bencina je to cca. 20EUR.
S tem, da večina ljudi EVje še vedno 90% polni doma, kjer je cena na 100km 3-4EUR na 100km.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
BigWhale ::
in točno o tem sem govoril, ko sem rekel, da je nepriročno po vsaki vožnji dodatnih 10 sekund obešati kabl na avto in vsako jutro nazaj na steno.
A si resen? Prvo je to, da ne polnis po vsaki voznji. Jaz polnim vcasih 3x na teden, vcasih pa niti enkrat na teden ne. In tudi ce ti bi moral vsak dan ... 10s na dan in tako prihranis vec kot 3000 EUR na leto, to ti je odvec? Zgleda da smo tisti z EVji revezi in ne obratno. :D
Enako se je treba na poti v beograd ustaviti, in ob vsaki dolgi vožnji planirati.
Vecina ljudi se na pet urni voznji ustavi vsaj enkrat. Tle ni nobene razlike.
Ljudem se to ne da in so za to pripravljeni plačati tudi več, kar pomeni v tem primeru ostati na ICE prav zaradi neskrbnosti.
Ja, saj pravim, revezi smo tisti z EVji in ne obratno. :D
Meizu ::
Ampak a upostevate trenutno razliko med primerljivimi ICE ter EV msrpji?
Ker za 50keur, kot stane Teslo Y dobis ze uber konkreten avto. No, za danasnje standarde to ni bas nek denar in ravno to je zaskbljujoce. Jaz recimo si nikakor ne morem upravicit nabave avta za 50k eur. Zal nisem programer na plazi v bikinkah s pogodbo z microsoftom. :)
Povprecna placa v SLO je nekje 1500eur neto pa se to je skewed podatek. S tako placo si teh avtov nikakor ne mores privoscit, pa cetudi se izkaze, da si cez 20 let 100 jurjev v plusu.
Ker za 50keur, kot stane Teslo Y dobis ze uber konkreten avto. No, za danasnje standarde to ni bas nek denar in ravno to je zaskbljujoce. Jaz recimo si nikakor ne morem upravicit nabave avta za 50k eur. Zal nisem programer na plazi v bikinkah s pogodbo z microsoftom. :)
Povprecna placa v SLO je nekje 1500eur neto pa se to je skewed podatek. S tako placo si teh avtov nikakor ne mores privoscit, pa cetudi se izkaze, da si cez 20 let 100 jurjev v plusu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
feryz ::
Vse si prav napisal, edino to, da za 50 jurjev dobiš uber konkreten avto ne. Tudi v ICE kompaniji ni 50 jurjev baš nešto. Bolj žalost je vse skupaj. So se avtki malo podražili.
MikeRotch ::
Ker za 50keur, kot stane Teslo Y dobis ze uber konkreten avto. No, za danasnje standarde to ni bas nek denar in ravno to je zaskbljujoce. Jaz recimo si nikakor ne morem upravicit nabave avta za 50k eur.
Model Y Long Range AWD te pride 46k. Za ta denar dobiš avto z ogromnim prtljažnikom, praktično vso opremo, ki jo potrebuješ, zmogljivostmi na nivoju Macana GTS in rednimi stroški nižjimi od Twinga.
Najcenejši Tiguan AWD na avto.net je ravno tako 46k. Dobiš 20cm krajši avto z bistveno manjšim prtljažnikom in 150 konjskim 2.0 dizlom. V 5 letih lastništva pri 25kkm letno lahko računaš še 6 do 7 jurjev razlike na gorivu in servisih.
Če greš gledati ostale crossoverje v tem razredu je podobno. Cene se vrtijo tam od 40-50k, pa nikjer ne boš našel boljšega price/performance kot pri Tesli.
Kater uber konkreten imaš ti v mislih?
MikeRotch ::
Ravno do 100kmh je Macan hitrejši. Na 400m, 80-120 (prožnost), 0-160-0 itd. je pa Tesla hitrejša.
Če daš par jurjev zraven za Performance model pa si konkurenčen tudi na dirkališču.
https://fastestlaps.com/comparisons/gga...
https://zeperfs.com/en/duel8600-8742.htm
Btw, pa preden se napalite na primerjavo. Ne pravim, da je Tesla boljši "športen" crossover. Je pa Model Y na tem področju veliko bližje 80 jurjev vrednem Macanu kot Tiguanu z 2.0 dizlom v nosu.
Če daš par jurjev zraven za Performance model pa si konkurenčen tudi na dirkališču.
https://fastestlaps.com/comparisons/gga...
https://zeperfs.com/en/duel8600-8742.htm
Btw, pa preden se napalite na primerjavo. Ne pravim, da je Tesla boljši "športen" crossover. Je pa Model Y na tem področju veliko bližje 80 jurjev vrednem Macanu kot Tiguanu z 2.0 dizlom v nosu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
Lonsarg ::
Kupiš 4 take v življenju pa si že ob eno 2-sobno stanovanje :) In pol pravijo da so stanovanja draga, glede na avte so poceni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Utk ::
MikeRotch ::
Meizu ::
Model Y Long Range AWD te pride 46k. Za ta denar dobiš avto z ogromnim prtljažnikom, praktično vso opremo, ki jo potrebuješ, zmogljivostmi na nivoju Macana GTS in rednimi stroški nižjimi od Twinga.
Mja, jaz sem za mojega GTI ja dal 24kEUR pa cepam vse te tesle po cestah...
Eno Teslo namesto dveh GTIjev? Ne vem, I'll pass.
Vse si prav napisal, edino to, da za 50 jurjev dobiš uber konkreten avto ne. Tudi v ICE kompaniji ni 50 jurjev baš nešto. Bolj žalost je vse skupaj. So se avtki malo podražili.
Ja, se strinjam.
Ampak dejstvo je, da če želim, lahko za 16-18 jurjev dobim glanc novi ICE z dosegom 800+km in "hitrim polnjenjem". Kaj v tem rangu dobim od EV je pa rabljen egolf, ki se sam sebi smili, kolikor je švoh.
Edit: Tole sem še hotel rečt - če mi je torej velik prtljažnik pogoj in dolg doseg, sem proti Tesli Y takoj v plusu za nekih 20 jurjev, toliko bencina pa še zelo lep čas ne bom skuril. Pa še - 40 jurjev investicije v obdobju 15ih let je čisto nekaj drugega kot 40 jurjev investicije v enem šusu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Lonsarg ::
@Utk, nisem ciljal na EV vs ICE strošek, ciljal sem nasploh na to da sploh kupuješ v tem cenovnem rangu. Se pa strinjam da je to ločena debata.
@Meizu, pač za rang 50k+ (torej če tako ali tako nameravaš dati 50k+ za avto) so EV super že trenutno (no če odšteješ problem infrastrukture ki je meni dealbreaker in bom vsaj še nekaj let počakal z EV). Za rang sub 50k pa je ponudba bolj boga, imaš prec majhen range in podobne fore že če greš 5k nižje, kaj veliko nižje pa ponudbe itak sploh ni.
@Meizu, pač za rang 50k+ (torej če tako ali tako nameravaš dati 50k+ za avto) so EV super že trenutno (no če odšteješ problem infrastrukture ki je meni dealbreaker in bom vsaj še nekaj let počakal z EV). Za rang sub 50k pa je ponudba bolj boga, imaš prec majhen range in podobne fore že če greš 5k nižje, kaj veliko nižje pa ponudbe itak sploh ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
MikeRotch ::
Mja, jaz sem za mojega GTI ja dal 24kEUR pa cepam vse te tesle po cestah...
Ne vem kakšnega GTIja imaš, ampak za 24k ne dobiš niti Up! GTI. Najcenejši Polo je 30 jurjev.
Meizu ::
@Meizu, pač za rang 50k+ (torej če tako ali tako nameravaš dati 50k+ za avto) so EV super že trenutno (no če odšteješ problem infrastrukture ki je meni dealbreaker in bom vsaj še nekaj let počakal z EV). Za rang sub 50k pa je ponudba bolj boga, imaš prec majhen range in podobne fore že če greš 5k nižje, kaj veliko nižje pa ponudbe itak sploh ni.
Sej to je moj point all along. Pričakovat masovnega prehoda na EV pri vozilih, ki za spodoben performance obstajajo samo v rangu 45k€+ je pač čista utopija. Ain't gonna happen. Torej nima smisla predčasno postavljat nekih polnilnic doma in po parkiriščih, dokler se ponudba ne razširi na kategorije smiselnega budgeta.
Izredno pa dvomim, da bo EV pocenitev stvar prihodnjih let, kvečjemu daljša prihodnost. Do takrat bomo pa v večini držav furali hibride. Ali normalne ICE avtomobile - kar bo od njih še ostalo.
Utk ::
@Utk, nisem ciljal na EV vs ICE strošek, ciljal sem nasploh na to da sploh kupuješ v tem cenovnem rangu. Se pa strinjam da je to ločena debata.
Nima veze, point je v tem da lajf pač stane. Sploh če se še malo kurčiš in/ali hočeš kam it.
MikeRotch ::
Dongfeng box box imaš za 17 jurjev, npr., če hočeš novega.
Rabljenih je pa kolikor hočeš. Tesla 3, id3, id4, BMW i3, Mini, Hyundai Ioniq, Kona, Kia Soul, Citroen C4...
Rabljenih je pa kolikor hočeš. Tesla 3, id3, id4, BMW i3, Mini, Hyundai Ioniq, Kona, Kia Soul, Citroen C4...
Kalibri ::
Rabljeni so jajca. Samo čakaš, da izven garancije kaj crkne. Osnoven EV je tam, 30k po subvenciji.
Z Donfengom boš šel v Beograd? Še s Teslo rabiš domišljijo.
Z Donfengom boš šel v Beograd? Še s Teslo rabiš domišljijo.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8715 (4391) | bluefish |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21331 (17550) | trancer01 |
» | Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 22836 (17035) | Utk |
» | Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Rezultati | 37320 (32542) | kow |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 81319 (70014) | PredatorX |