Novice » Znanost in tehnologija » Na Norveškem električni avtomobili že zmagali
Lonsarg ::
Ne vem ce bi 50kW jaz klasificiral kot hitre.
Ampak ja vidim da je stanje vseeno boljse kot je bilo. Ce bi blo vsaj 20 takih pa vsaj ene 5 dejanskih hitrih bi blo ze za prvo silo.
Ampak ja vidim da je stanje vseeno boljse kot je bilo. Ce bi blo vsaj 20 takih pa vsaj ene 5 dejanskih hitrih bi blo ze za prvo silo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
feryz ::
Na polnjenje se lazje navadis kot na ustavljanje na crpalki.To je pa prva stvar, ki resnično drži pri vsem tem.
Če kaj sovražim, je pa ustavljanje na pumpah. Še posebej, če se moram 3x v istem dnevu. Zato ponavadi vozim do zadnjih hlapov.
Ok, s štromarjem bi se vsaj 5x ustavil in to več kot za 5 minut. In bi mrzil zadeve še občutno bolj.
Kabel se pa res navadiš vtikat. Prideš domov in ga vtakneš. Čas posla.
Ni pa to trivialno na javnih polnilnicah. Pravzaprav je zelo stresno.
MrStein ::
V enem dnevu prevoziš 3000 km. Vsak dan?
Samo malo, da pravi citat zate najdem...
Evo;
Ja. In ta svet se imenuje realnost.
No, naštej vsa ta prilagajanja. Ki jih pri EV ni.
Samo malo, da pravi citat zate najdem...
Evo;
Samo v tvojem svetu ;-)
Ja. In ta svet se imenuje realnost.
Seveda si ga imel, a si se privadil in ga sedaj več ne vidiš. To je definicija prilagajanja.
No, naštej vsa ta prilagajanja. Ki jih pri EV ni.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Karamelo ::
bogati so si EV-je že zdavnaj privoščili..logično je, da sedaj prodaja EV-jev pada, ker je sila neumno misliti, da bo raja brez denarja nadaljevala z istim neracionalnim tempom
MrStein ::
BW: Na koncu sem jaz cakal njih 45 minut, ker so si vzeli cas za svojo kavo, avto je bil non issue.
Verjetno ker so se naveličali čakati na tvoj "ful kratek postanek" in so se usedli. Na koncu pa seveda ti prideš z "jaz sem vas čakal"
Verjetno ker so se naveličali čakati na tvoj "ful kratek postanek" in so se usedli. Na koncu pa seveda ti prideš z "jaz sem vas čakal"
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
MikeRotch ::
Horas ::
ovce butaste mislijo da rešujejo državo pa svet. prosim
v Landmanu dobr poveta in opišeta par stvari na to temo Tommy in Monty.
v Landmanu dobr poveta in opišeta par stvari na to temo Tommy in Monty.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
MrStein ::
Ma dej nehite no. Tisti bogati v bajtah boste mel EV oz ga že mate. V blokih pa pozabi..
Tako nekako. 5% bogatih jih ima.
Eno pa niti "navadnega" nimajo. Ker si jih težko privoščijo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
a_borlak ::
V tem trenutku je razlika med rabljenim navadnim avtom in EVjem letnik 2020 in mlajšim na avto.net okoli 2.000€, s tem, da imajo EVji praviloma krepko manj kilometrov. Se strinjam, avto je strošek, v Sloveniji, kjer 50% prebivalstva živi na podeželju pa še toliko večji. Si ga boš znižal, da boš kupil malo dražji avto in se peljal ceneje ali obratno, je pa tvoja lastna odločitev.
Meizu ::
Saj se ne čaka. Polnilnice se gradijo stalno. Hitre polnilnice se bojo že gradile same od sebe, ko bojo rentabilne. Štekarji po parkingih se pa ne bojo. Za to bi morali malo spremenit predpise. Vsako parkirno mesto mora imet potegnjen kabel sposoben 11 kw moči, tudi če ni priklopljen, pripravljeno bi moralo bit. Vsaka novogradnja mora imet kabel tudi priklopljen. Tudi če potem sama polnilnica oz. štekar ni tako močan.
In predvsem da vsak blokar, ki je pripravljen plačat, dobi štekar na parkirišču, da mu upravnik in elektro to enostavno morajo omogočit.
Sej veste, da bo štekar za vsako parkirišče pomenil, da bo treba vrečt asfalte iz vseh parkirišč ven?
To smo v slovenistanu dobri za vsaj 25 let preden se v celoti pošlihta. Žal pri nas še zelo dolgo EV ne bo smiselna opcija.
MikeRotch ::
v Landmanu dobr poveta in opišeta par stvari na to temo Tommy in Monty.
Tako je. Če kdo ne verjame da so EVji bullshit naj si pogleda random holivudsko nadaljevanko. Znano je, da je vsa modrost sodobnega sveta zbrana v nadaljevankah :)
Utk ::
Sej veste, da bo štekar za vsako parkirišče pomenil, da bo treba vrečt asfalte iz vseh parkirišč ven?
To smo v slovenistanu dobri za vsaj 25 let preden se v celoti pošlihta. Žal pri nas še zelo dolgo EV ne bo smiselna opcija
Vemo vemo. Najbrž je tudi 25 let zelo optimistično. Zato vam pa govorimo že 10 let da se lotite tega že enkrat. Ne vem na kaj čakate. Leta 2030, 35 (pa ne zarad prepovedi ice) bo pa panika in iskanje izvajalcev.
Meizu ::
Zato vam pa govorimo že 10 let da se lotite tega že enkrat.
To bo še zabavno. Sploh glede na to, da v koncentriranih mestih po sloveniji folk že tako ali tako nima kje parkirat, miličniki pa veselo pišejo kazni. A si bodo štekar vgradili na pločnike al kako :)
Utk ::
Tudi ta problem bo enkrat treba rešit. Avte je treba spravit pod zemljo. V mestih po Evropi imaš tudi sred starih centrov 3 nadstropne podzemne garaže pod starimi stavbami. V čem je problem to skopat v neki Šiški, kjer lahko normalno s površine narediš jamo. Ne moreš imet na 10,000 kvadratih bloke in na 30,000 kvadratih avte. Enostavno ne gre. Avte pod zemljo, zgoraj pa trava, parki in stolpnice.
Sicer stane, seveda, ampak če je eno stanovanje vredno 300, 400 jurjev, bo pa ja lastnik prispeval tistih ubogih 10 jurjev (za tolk sem videl neko ponudbo ko so gradili garažno hišo in so ponujali da folk zakupi vnaprej). Ali pa 20 za 2 mesta.
Sicer stane, seveda, ampak če je eno stanovanje vredno 300, 400 jurjev, bo pa ja lastnik prispeval tistih ubogih 10 jurjev (za tolk sem videl neko ponudbo ko so gradili garažno hišo in so ponujali da folk zakupi vnaprej). Ali pa 20 za 2 mesta.
kuglvinkl ::
Tudi ta problem bo enkrat treba rešit. Avte je treba spravit pod zemljo. V mestih po Evropi imaš tudi sred starih centrov 3 nadstropne podzemne garaže pod starimi stavbami. V čem je problem to skopat v neki Šiški, kjer lahko normalno s površine narediš jamo. Ne moreš imet na 10,000 kvadratih bloke in na 30,000 kvadratih avte. Enostavno ne gre. Avte pod zemljo, zgoraj pa trava, parki in stolpnice.
Sicer stane, seveda, ampak če je eno stanovanje vredno 300, 400 jurjev, bo pa ja lastnik prispeval tistih ubogih 10 jurjev (za tolk sem videl neko ponudbo ko so gradili garažno hišo in so ponujali da folk zakupi vnaprej). Ali pa 20 za 2 mesta.
Na Linhartovi (Savc) niso hotl = predrago.
Your focus determines your reallity
nejc_nejc ::
Tudi ta problem bo enkrat treba rešit. Avte je treba spravit pod zemljo. V mestih po Evropi imaš tudi sred starih centrov 3 nadstropne podzemne garaže pod starimi stavbami. V čem je problem to skopat v neki Šiški, kjer lahko normalno s površine narediš jamo. Ne moreš imet na 10,000 kvadratih bloke in na 30,000 kvadratih avte. Enostavno ne gre. Avte pod zemljo, zgoraj pa trava, parki in stolpnice.
Sicer stane, seveda, ampak če je eno stanovanje vredno 300, 400 jurjev, bo pa ja lastnik prispeval tistih ubogih 10 jurjev (za tolk sem videl neko ponudbo ko so gradili garažno hišo in so ponujali da folk zakupi vnaprej). Ali pa 20 za 2 mesta.
Na Linhartovi (Savc) niso hotl = predrago.
cene ta trenutek, ajde želje, so krepko čez 15+
BigWhale ::
Kripto mesi ::
bogati so si EV-je že zdavnaj privoščili..logično je, da sedaj prodaja EV-jev pada, ker je sila neumno misliti, da bo raja brez denarja nadaljevala z istim neracionalnim tempom
En majhen problem. Globalno prodaja EVjev v resnici raste.
Nemogoce, da ne bi rastla, ker vse normalne ICE modele ukinjajo, tako da si primoran vzeti EV. Torej te v bistvu prisilijo, ker izbire vec ni. Npr. pri VW ICE limuzine/coupe vec ne mores kupiti.
Karamelo ::
ne vem..eni tako zelo dobro vidite v prihodnost čez 10-15 let, nihče pa ne omeni, da v kolikor v usa v prihodnjih 2-3 letih zaživijo samovozeča vozila (tesla je glih predtem da dobi dovolenje, zadnji fsd je skoraj brez napak) in se to v roku 5-10 let prenese v eu (ker bodo tako zahtevali potrošniki), nihče več ne bo kupoval avtomobilov (mogoče kakšno leto ali dve dokler se ne vzpostavijo novodobna podjetja za sharing), ampak bodo avtomobili last novodobnih taksi služb, ki bodo imele nekaj tisoč avtov, ki bodo za izjemno ugodne cene ponujale prevoze kamorkoli in kdajkoli. Ali raje kupiti ev avto za 30k ali raje dati do 50€ na mesec za prevoz kamorkoli in kdajkoli, bo vprašanje v prihodnosti. Glede na to, da je 95% avtov nonstop parkiranih in jih dejansko vozi zelo malo, so ti scenariji zelo izvedljivi, poleg tega zelo ugodni za prometne režime prihodnosti, nezasedenost prostora z plehom ter nepotrebnim metanjem denarja za neke 3,4 pasovnice, ki v tej prihodnosti ne bodo imele nobenega smisla več. Pomislite na vsa parkirišča v mestih, ki bodo prazna, ker ne bo več avta, ki bi nekje "počival".
Utk ::
Ti avti bojo po luftu leteli, da 4 pasovnice ne bojo več potrebne?
Jaz bom vseeno mel svoj avto, hvala lepa.
Jaz bom vseeno mel svoj avto, hvala lepa.
nejc_nejc ::
ne vem..eni tako zelo dobro vidite v prihodnost čez 10-15 let, nihče pa ne omeni, da v kolikor v usa v prihodnjih 2-3 letih zaživijo samovozeča vozila (tesla je glih predtem da dobi dovolenje, zadnji fsd je skoraj brez napak) in se to v roku 5-10 let prenese v eu (ker bodo tako zahtevali potrošniki), nihče več ne bo kupoval avtomobilov (mogoče kakšno leto ali dve dokler se ne vzpostavijo novodobna podjetja za sharing), ampak bodo avtomobili last novodobnih taksi služb, ki bodo imele nekaj tisoč avtov, ki bodo za izjemno ugodne cene ponujale prevoze kamorkoli in kdajkoli. Ali raje kupiti ev avto za 30k ali raje dati do 50EUR na mesec za prevoz kamorkoli in kdajkoli, bo vprašanje v prihodnosti. Glede na to, da je 95% avtov nonstop parkiranih in jih dejansko vozi zelo malo, so ti scenariji zelo izvedljivi, poleg tega zelo ugodni za prometne režime prihodnosti, nezasedenost prostora z plehom ter nepotrebnim metanjem denarja za neke 3,4 pasovnice, ki v tej prihodnosti ne bodo imele nobenega smisla več. Pomislite na vsa parkirišča v mestih, ki bodo prazna, ker ne bo več avta, ki bi nekje "počival".
bravo
komaj čakaš, da se voziš v pokozlanem avtu, oziroma ga ni ko ga rabiš
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
starfotr ::
Kakšne smešne neuloze zagovornikov EV.
Polnilnic je manj, kot točilnih mest. In velika verjetnost je, da s polnilnico nekaj ni v redu in ni mogoče polnit. Da ne omenjam vseh nategov v zvezi s ceno, nešteto aplikacijami itd.
Za EV polnilno mesto niti strehe ni. Me prav zanima, kako manj stresno je, če moraš iti priklopit avto v dežju. In ugotoviš, da ne polni.
Jaz pri točilnem mestu ne pomnim nekih težav. Razen v času korone, ko so tankali ko zmešani in izpraznili rezervoarje na bencinskih servisih do zadnjega hlapa, ker so želeli prihranit 4 eur.
Polnilnic je manj, kot točilnih mest. In velika verjetnost je, da s polnilnico nekaj ni v redu in ni mogoče polnit. Da ne omenjam vseh nategov v zvezi s ceno, nešteto aplikacijami itd.
Za EV polnilno mesto niti strehe ni. Me prav zanima, kako manj stresno je, če moraš iti priklopit avto v dežju. In ugotoviš, da ne polni.
Jaz pri točilnem mestu ne pomnim nekih težav. Razen v času korone, ko so tankali ko zmešani in izpraznili rezervoarje na bencinskih servisih do zadnjega hlapa, ker so želeli prihranit 4 eur.
BigWhale ::
Kakšne smešne neuloze zagovornikov EV.
Jaz doma ne rabim aplikacije, pa polnilnica doma je zmeraj prosta, pa letos sem za elektriko porabil 550 EUR, s starim avtom bi dal za enako razdaljo okrog 4000 EUR.
Grem si z denarjem brisat solze, ker sem enkrat v Slavonskem Brodu moral vtaknit kabl v avto, medtem, ko je padal dez. Ni blo idealno, priznam.
Polnilnic je manj, kot točilnih mest.
Ne, ni. Polnilnic je bistveno več.
Ok, to ni res, ne nabijaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
MikeRotch ::
Seveda je. Samo večina jih ni javnih. Petrol ima v Sloveniji nekaj čez 300 pump. Domačih polnilnic je vsaj 10x toliko.
Meizu ::
Jebeš domačo polnilnico, ki polni nekako tako hitro kot bi v tank zlival kapljo bencina na minuto.
Odmisli to idejo da je domača polnilnica vse kar rabiš, promet ne more funkcionirat brez zdrave logistične infrastrukture.
Odmisli to idejo da je domača polnilnica vse kar rabiš, promet ne more funkcionirat brez zdrave logistične infrastrukture.
c23po ::
Seveda je. Samo večina jih ni javnih. Petrol ima v Sloveniji nekaj čez 300 pump. Domačih polnilnic je vsaj 10x toliko.
Ne ni. Če šteješ domače polnilnice, moraš šteti tudi kanistre v garažah. Torej, polnilnic je manj.
Računalniki nimajo spominov.
Lonsarg ::
Domače polnilnice so za mimogrede polnjenje za glavnino kilometrine, ker so tako bolj ugodne (javne so drage in bodo drage, tudi za več faktorjev če govorimo o hitrih) kot bolj udobne (ker ti prihranijo pot do črpalke).
Tak da kar se javnih tiče rabiš zgolj majhen % pokrit v smislu same količine elektrike, AMPAK moraš pa vseeno z javnimi hitrimi pokriti ogromno v smislu gostote.
Tak da kar se javnih tiče rabiš zgolj majhen % pokrit v smislu same količine elektrike, AMPAK moraš pa vseeno z javnimi hitrimi pokriti ogromno v smislu gostote.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Meizu ::
Domače polnilnice so za mimogrede polnjenje za glavnino kilometrine, ker so tako bolj ugodne (javne so drage in bodo drage, tudi za več faktorjev če govorimo o hitrih) kot bolj udobne (ker ti prihranijo pot do črpalke).
Tak da kar se javnih tiče rabiš zgolj majhen % pokrit v smislu same količine elektrike, AMPAK moraš pa vseeno z javnimi hitrimi pokriti ogromno v smislu gostote.
Point močnih polnilnic in potreba po njih je, da lahko prideš na to futuristično črpalko, napolneš avto v par minutah in pičiš dalje - tako kot to danes narediš na pumpi z ICE vozilom. Dvomim, da je folku v interesu čakat v vrstah na polnjenje, sploh če nimajo doma možnosti lastnega polnjenja ali še slabše, so nekje zunaj službeno, pa še mudi se.
Preveč je "if" faktorjev. Zaenkrat.
MikeRotch ::
Jebeš domačo polnilnico, ki polni nekako tako hitro kot bi v tank zlival kapljo bencina na minuto.
Odmisli to idejo da je domača polnilnica vse kar rabiš, promet ne more funkcionirat brez zdrave logistične infrastrukture.
Jaz polnim 99% na navadno 220V vtičnico že zadnjih 50.000km, pa še to imam omejeno na 10A.
Polni dovolj hitro za potrebe velike večine ljudi. Čez noč nafilaš za cca. 100-150km vožnje. Povprečna dnevna razdalja, ki jo prevozimo slovenski vozniki je nekih 40km, če se ne motim.
Seveda je. Samo večina jih ni javnih. Petrol ima v Sloveniji nekaj čez 300 pump. Domačih polnilnic je vsaj 10x toliko.
Ne ni. Če šteješ domače polnilnice, moraš šteti tudi kanistre v garažah. Torej, polnilnic je manj.
Dobro, da vem. Bom od zdaj naprej polnil dizla iz kanistra. Kje dobim kanister s katerim lahko vsak dan napolnim tank do konca?
Point močnih polnilnic in potreba po njih je, da lahko prideš na to futuristično črpalko, napolneš avto v par minutah in pičiš dalje - tako kot to danes narediš na pumpi z ICE vozilom. Dvomim, da je folku v interesu čakat v vrstah na polnjenje, sploh če nimajo doma možnosti lastnega polnjenja ali še slabše, so nekje zunaj službeno, pa še mudi se.
Saj to lahko že danes. Kje točno je problem? S sodobnim EVjem na hitri polnilnici napolniš EV za naslednjih 200km v dobrih 10 minutah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
Lonsarg ::
Tehnološkega problema ni, problem je sam da manjka ene 500-1000 takih 200kW polnilnic v Sloveniji.
Utk ::
Domače polnilnice so za mimogrede polnjenje za glavnino kilometrine, ker so tako bolj ugodne (javne so drage in bodo drage, tudi za več faktorjev če govorimo o hitrih) kot bolj udobne (ker ti prihranijo pot do črpalke).
Tak da kar se javnih tiče rabiš zgolj majhen % pokrit v smislu same količine elektrike, AMPAK moraš pa vseeno z javnimi hitrimi pokriti ogromno v smislu gostote.
Point močnih polnilnic in potreba po njih je, da lahko prideš na to futuristično črpalko, napolneš avto v par minutah in pičiš dalje - tako kot to danes narediš na pumpi z ICE vozilom. Dvomim, da je folku v interesu čakat v vrstah na polnjenje, sploh če nimajo doma možnosti lastnega polnjenja ali še slabše, so nekje zunaj službeno, pa še mudi se.
Preveč je "if" faktorjev. Zaenkrat.
V roki imaš kladivo, zato povsod vidiš žeblje.
Zakaj zaboga bi vsak dan cela Ljubljana polnila na 200 kw polnilnicah, če pa avto vsak dan vsaj 22 ur v povprečju stoji na parkingu? Res bi rad vedel za en dober razlog.
Meizu ::
Ma dej no, naredi malo matematike. Koliko registriranih vozil je v SLO, zamenjaj to z EVji, poglej koliko je 200kw polnilnic v SLO, vzemi 5% vseh EVjev ki se hkrati polnejo in mi povej, kakšna bo čakalna vrsta, če bo vsak filal 10 min.
Meni recimo to itak sploh ne pride v poštev ker, čeprav delam letno cca 20-25kkm, ne delam rednih 30km poti levo desno ampak imam 500km potovanja nekajkrat mesečno. Z EVjem s 300km dosega si ga lahko samo vtaknem v rit.
Zame je to absolutno premalo recimo. S 100-150km vožnje čez noč jaz na svoje službene lokacije ne pridem niti podrazno.
Meni recimo to itak sploh ne pride v poštev ker, čeprav delam letno cca 20-25kkm, ne delam rednih 30km poti levo desno ampak imam 500km potovanja nekajkrat mesečno. Z EVjem s 300km dosega si ga lahko samo vtaknem v rit.
Jaz polnim 99% na navadno 220V vtičnico že zadnjih 50.000km, pa še to imam omejeno na 10A.
Polni dovolj hitro za potrebe velike večine ljudi. Čez noč nafilaš za cca. 100-150km vožnje.
Zame je to absolutno premalo recimo. S 100-150km vožnje čez noč jaz na svoje službene lokacije ne pridem niti podrazno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
Lonsarg ::
No 10A je pac dovolj za glavnino populacije za doma, ce rabis vec pac montiras mocnejso (10A adapterji so navadno prilozeni zraven avta zato bo marsikdo kar to uporabil).
Ampak ja edge case (pa naj bo to veliko voznje ali nedelujoca polnilnica ali brez domace polnilnice ali urgentni scenarij ali karkoli ze) bodo itak morala hitre javne 200kW polnilnice pokrivat, da samo skocis za par minut.
Skratka ja, ene 1000 hitrih polnilnic rabi Slovenija za zacetek, potem pa se vec ko jih bo vec na cesti. Norveska ima glede na google pri 5.5 miljona populacije cirka 8000 hitrih polnilnic (na 3000 postajah), zato tam zadeva spila.
Ampak ja edge case (pa naj bo to veliko voznje ali nedelujoca polnilnica ali brez domace polnilnice ali urgentni scenarij ali karkoli ze) bodo itak morala hitre javne 200kW polnilnice pokrivat, da samo skocis za par minut.
Skratka ja, ene 1000 hitrih polnilnic rabi Slovenija za zacetek, potem pa se vec ko jih bo vec na cesti. Norveska ima glede na google pri 5.5 miljona populacije cirka 8000 hitrih polnilnic (na 3000 postajah), zato tam zadeva spila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Utk ::
Ma dej no, naredi malo matematike. Koliko registriranih vozil je v SLO, zamenjaj to z EVji, poglej koliko je 200kw polnilnic v SLO, vzemi 5% vseh EVjev ki se hkrati polnejo in mi povej, kakšna bo čakalna vrsta, če bo vsak filal 10 min.
V Sloveniji sigurno ne vsak dan 5% avtov dela nad 300 km. Tudi tisti, ki delajo, najbrž ne naredijo 250 km, vržejo en papir nekam in se obrnejo proti domu 250 km, ampak so tam en čas. Zato pravim da bi morale bit počasne polnilnice "povsod", potem bi bilo potrebnih bistveno manj hitrih. V treh urah na počasi napolneš za vsaj 150 km.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Meizu ::
Jaz dokaj pogosto delam recimo službene ture iz obale proti štajerskem, dostikrat tudi proti varaždinu. 3 ure filanja za 150km je zame recimo čista katastrofa.
Ne delamo vsi od doma.
Pa dajmo se razumet v nečem - jaz nisem "de facto" proti EVjem, se strinjam, da imajo marsikatero prednost pred ICE avtomobili, predvsem tu ciljam na cikle segrevanja in ohlajanja motorja. Ampak zame osebno se morajo nujno zgodit tri stvari:
1. enostavno in hitro polnjenje na podobno racionalen način kot ga imam zdaj z bencinskimi pumpami
2. Domet mora biti približno podoben vsaj nekemu ICE avtu malega dometa (konkurenčno recimo 40 litrskem rezervoarju bencinarja)
3. baterije se morajo nujno pocenit ker so trenutno dražje od menjave celega ICE motorja
---
Lahko govorimo o tem da so baterije vzdržljive, da to in tisto, ampak ko vem, da je cel motor mojega VW GTIja (EA888 2.0 turbo 250 konjev) cenejši od menjave baterij na EV, potem se mi ziher niti približno še ne mudi na EV platformo.
Ne delamo vsi od doma.
Pa dajmo se razumet v nečem - jaz nisem "de facto" proti EVjem, se strinjam, da imajo marsikatero prednost pred ICE avtomobili, predvsem tu ciljam na cikle segrevanja in ohlajanja motorja. Ampak zame osebno se morajo nujno zgodit tri stvari:
1. enostavno in hitro polnjenje na podobno racionalen način kot ga imam zdaj z bencinskimi pumpami
2. Domet mora biti približno podoben vsaj nekemu ICE avtu malega dometa (konkurenčno recimo 40 litrskem rezervoarju bencinarja)
3. baterije se morajo nujno pocenit ker so trenutno dražje od menjave celega ICE motorja
---
Lahko govorimo o tem da so baterije vzdržljive, da to in tisto, ampak ko vem, da je cel motor mojega VW GTIja (EA888 2.0 turbo 250 konjev) cenejši od menjave baterij na EV, potem se mi ziher niti približno še ne mudi na EV platformo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Meizu ()
feryz ::
Na dolge proge, z normalno potovalno hitrostjo, še dolgo, dolgo EV ne bodo konkurenčni.
Zato pa hvala nečemu, da še obstajajo alternative.
Ko jih ne bo več, kot na Norveškem, smo v kurcu.
Me zanima koliko zafira tam košta. Mogoče ni tako tragično, glede na to, da je vsaj priključni hibrid.
Zato pa hvala nečemu, da še obstajajo alternative.
Ko jih ne bo več, kot na Norveškem, smo v kurcu.
Me zanima koliko zafira tam košta. Mogoče ni tako tragično, glede na to, da je vsaj priključni hibrid.
MikeRotch ::
Jaz dokaj pogosto delam recimo službene ture iz obale proti štajerskem, dostikrat tudi proti varaždinu. 3 ure filanja za 150km je zame recimo čista katastrofa.
Med Koprom in Varaždinom imaš kakšnih 6-7 hitrih polnilnih (150kW+) in še enkrat toliko 50kW.
S Teslo Model 3 LR boš na taki poti polnil cca. 20 minut. Lahko pa v Varaždinu priklopiš med tem, ko imaš opravke, pa ne boš namensko polnil.
Si pa s tako uporabo v manjšini. Izjemno malo ljudi dela 600km na dan.
a_borlak ::
Če iščeš izgovore, jih boš vedno našel. Kot drugo, če EV po tvojem mnenju ni zate, to še ne pomeni, da to velja za vse ostale. BigWhale se recimo čisto normalno s T3 zapelje do Beograda in nazaj, pa še kam drugam. Pa še marsikdo drug se najde s podobno kilometrino.
Magic1 ::
Kaj je normalno je dost subjektivno. Enim je normalno, da pridejo do Beograda v 5 urah, drugim pa 7. Da se seveda vse, samo je s EVjem več planiranja in prilagajanja daljša kot je pot. Pa včasih kaj ni možno v manjšem časovnem okviru. Optimalno je, če imaš dva pri bajt, EV in klasiko.
Magic
kow ::
Optimalno po cem? Za nekoga bo optimalno, da ima pri bajti en avto, razliko pa zapravi za masaze, savne ali smucanje.
Ce je kaj ocitno v tej temi, je kako ljudje normaliziramo stanje, ki smo ga vajeni. Vse kaze, da vecina ICE voznikov mesecni strosek goriva tretira kot samoumevnega oz. se slepi, da ni strosek.
Ce pa se vrnemo k temi. Upa kdo trditi, da bo prodaja BEV leta 2025 manjsa kot 2024? Dvomim.
Ce je kaj ocitno v tej temi, je kako ljudje normaliziramo stanje, ki smo ga vajeni. Vse kaze, da vecina ICE voznikov mesecni strosek goriva tretira kot samoumevnega oz. se slepi, da ni strosek.
Ce pa se vrnemo k temi. Upa kdo trditi, da bo prodaja BEV leta 2025 manjsa kot 2024? Dvomim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
bm1973 ::
bm1973 ::
Tako kot ti...
Tisti lastniki SE, ki so ujeli netmetering, se po investiciji tam 15k EUR v SE in lastno polnilnico, zdaj vozijo ceneje.
Kolega ima 2x SE, 23 MWh na leto proizvodnje (2 hiši), AUDI Q-8 etron, pa pravi, da komaj sfolga vse skupaj. BTW, avto ima 110 kWh baterijo, kar pomeni, da se na max. 3 fazni zasebni priklop fila tam 8 ur.
Če je to praktično, tudi v redu...
Tisti lastniki SE, ki so ujeli netmetering, se po investiciji tam 15k EUR v SE in lastno polnilnico, zdaj vozijo ceneje.
Kolega ima 2x SE, 23 MWh na leto proizvodnje (2 hiši), AUDI Q-8 etron, pa pravi, da komaj sfolga vse skupaj. BTW, avto ima 110 kWh baterijo, kar pomeni, da se na max. 3 fazni zasebni priklop fila tam 8 ur.
Če je to praktično, tudi v redu...
kow ::
Bogi revez, 2 hisi, audi Q-8, pa "komaj sfolga". Cisto solzne oci imam.
A premozenje je podedoval? Ali je res tako zabit, da je kupil avto s 110kWh baterijo?
A premozenje je podedoval? Ali je res tako zabit, da je kupil avto s 110kWh baterijo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8677 (4353) | bluefish |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21312 (17531) | trancer01 |
» | Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 22795 (16994) | Utk |
» | Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Rezultati | 37210 (32432) | kow |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 81119 (69814) | PredatorX |