» »

Na Norveškem električni avtomobili že zmagali

ttzavod ::

Benny123 je izjavil:

Kle sanjate električne avte a lepo so povedali že večkrat, naše omrežje tega enostavno ne bo prebavilo. Bo treba najprej vložiti miljarde vanj.


Kdo vam je to povedal?
Prodajalci naftnih derivatov ali prodajalci bakrenih žic?

Ne, dragi gospod - na današnjem omrežju ni nobene panike polniti vseh 1,2 milijona osebnih avtomobilov.

Amaterji ne razumete, da ima omrežje probleme le v pikih porabe. Nekaj ur ali bolj nekaj minut na dan. Predvsem od 19:00 do 21:00 in nekaj malega zjutraj okoli 8:00
Večino časa je neizrabljeno. www.eles.si - glej krivulje.

Avti se polnijo večinoma čez noč. Doma. Nekaj krat na emsec ali nekaj krat na teden (odvisno kolk se voziš in kkako veliko baterijo imaš).
Poraba je 15 kWh / 100km povprečno (večina km je v mestih in primestju) in povprečni avto v Evropi prepelje 37 km na dan Torej govorimo o bednih 6 kWh dnevno na avto.

Vse avte ko zamenjamo govorimo o kakšnih 6,5 GWh dnevno, kar je manj, kot je nočna poraba v primerjavi z dnevno.

S tem, da se električni baterjiski avti lahko polnijo le, ko je elektrike preveč in stem RAVNOAJO - STABILIZIRAJO omrežje in s tem zmanjšujejo stroške omrežja.

Danes imamo dovolj energije in omrežje lahko zadovolji popoln prehdna elektriko. NEnazadnje imamo cca 20 milijonov obstoječih vtičnic, na katere se lahko avti priklopijo.

Hudobec82 ::

Edin razlog, da se elektrika kle ne prime je pocen bencin. Pa pika. Večina folka itak na mesec za benz zagoni sam 50-100 eurov, kar je premajhen strosek, da bi se folk jajcal z nekimi polnilnicami in staranjem baterij ter reševanjem sveta pred podnebnimi spremembami.

Vse ostalo je neumnost.

Utk ::

MrStein je izjavil:

Utk je izjavil:



Če bi vsaj reveži, ki kupujejo rabljene avte za 2 jurja jamrali...ampak ne, jamrate neki samooklicani rokefelerji. Ali ste pa v resnici navadni bleferji brez pribite pare, da ne bi dali teh par jurjev več na 10 let za boljši zrak.

Več? Če pa nas tu že leta prepričujejo, da je manj? Katero zdaj?

Reveži ne jamrajo, kar nimajo časa za take "metadebate".

Seveda je manj, ampak tisti, ki ne znate računat, in ste kao loaded po lastnih besedah, bi menda preživeli tudi ta strašen strošek par jurjev na 10 let za čistejši zrak, tudi če bi ta strošek res obstajal. Tudi polnilnico si bi lahko uredili v svojih garažah pod penthousi.

Revežev nikoli nihče ni niti ne bo nič vprašal. Bojo kupovali pač električne za par jurjev namesto bencinarjev, so what.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

ttzavod ::

c23po je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

več k pol ljudi živi po blokih


https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/...

"1. januarja 2018 je bilo v Sloveniji 852.200 stanovanj, od tega jih je bilo 680.000 naseljenih. Največ prebivalcev, 65,8 %, je 1. 1. 2018 živelo v eno- ali dvostanovanjskih stavbah (hišah), v večstanovanjskih stavbah jih je živelo 30,6 %, preostali (3,6 %) pa so bivali v skupinskih in drugih posebnih oblikah nastanitev. "

Torej, cca. 30% Slovencev živi v blokih. Velik procent od blokarjev ima garaže, kjer si lahko uredijo polnilnico ali pa živijo v manjših 4-8 stanovanjskih blokih, kjer postavitev polnilnice na parkingu ni nemogoča.

Ostane kakšnih 10% ljudi, ki dejansko nimajo možnosti polnjenja.

Cenim uporabo relevantnih virov. K argumentirani debati ne pomaga, če to nadgradiš z domislicami tipa "Velik procent od blokarjev ima garaže". Ne, nima. Če bi jih, ne bi bilo toliko prezasedenih parkirišč okoli blokov. Pa govorimo o parkiriščih in ne garažah. In z domislicami tipa "kjer si lahko uredijo polnilnico". Ne, si jo ne morejo, ker ni infrastrukture. Prav rad bi videl elektroenergetsko napeljavo v obstoječih blokovskih garažah, ki premore sočasno polnjenje petdesetih avtomobilov.



ŠE enkrat:
SEM BLOKAR.
7 let imamo polnilniceo na fasadi bloka, ki zadovoljuje potebe do 15 električnih vozil.Stala je 800€.
Nov priključek sem plačal 600e in delo je bilo 200€.
Motiv? Lenoba, ker je brezplačna javna polnilnica bila 500 metrov daleč.

Če iščeš rešitev jo najdeš. Če iščešargumente proti, joh najdeš ampak so vredni mačku obesiti na rep.

MikeRotch ::

Gregor P je izjavil:

Recimo živiš nekje v predmestju in se moraš za vsako stvar peljati (vrtec, šola, služba, trgovina, obiski, ostali opravki itd.), vmes pa imaš zelo malo časa med postajami, kaj šele za polnjenje, se ti hitro naberejo kilometri preden lahko sploh polniš ... to se mi ne zdi tako redek scenarij. Pri hibridnih, MNZ/ICE vmes o gorivu sploh ne rabiš razmišljat.


Daj konkreten primer. Če živiš v LJ na Rudniku imaš do Bežigrada (drugi konec LJ) cca. 15km po obvoznici ali 8km čez mesto. Če tako pot opraviš 6x na dan se lahko z nekim sodobnim EVjem voziš cel teden brez, da bi vmes polnil.

S tem, da imaš na tej poti 3-4 hitre polnilnice.

ttzavod ::

feryz je izjavil:

Prav imaš.
Folk je glup, ker tega ne ve in noče skočiti na norveški vlak.
Torej jih morajo politiki potisniti nanj.
Kako to storiti, tudi vemo. 200 do 300 procentno obdavčenje ICE in bomo na konju.

Aja, pa še nafto moramo začeti kopati. Da ne bo tako bolelo.



Nekaj folka je Glupo ker požira fosilno propagando v avto revijah (ki se financirajo od reklam, a reklame so od ... pogledajte).
Amak včina folka ni glupo.
Zato so Švedi in Islandci na 60%+, Nizozemci,Danci, Finci, Kitajci na 50%+

Ostali bomo za njimi kar hitro.

Požiralci fosilne propagande pa so vedno bolj začudeni.

hruske ::

Lonsarg je izjavil:

Jaz ne mislim imeti EV dokler ne morem na poti v sluzbo po ljubljanskih ulicah se nahitro ustavit in dopolnit. Ne glede na to katero ulico izberem za pot. Enako za vse regionalke, ce grem na Brezovico na obisk.


Kaj pa če bi imel polnilnico na službenem parkirišču?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

ttzavod ::

Karamelo je izjavil:

nekdo je napisal, da je sila priročno to, da lahko polniš doma in ti ni treba na vsake toliko časa na bencinski servis kot za ice vozila..ampak ko pomislim zna bit sila tečno, ko moraš po vsaki vožnji domov, dodatno poskrbeti za polnjenje tako, da priklopiš vozilo na kabel..men gre na živce že, če moram dodatno vzeti vrečko od zadaj, če kaj pripeljem, tu pa bi moral vsakič oz. vsaj vsak dan vleči kabel in ga tudi vsako jutro pospravljati itd..skratka se mi zdi sila tečno...raje bi vsak mesec se 2x ustavil na petrolu kot sedaj :)



mater kako glup argument.
3 krat tedensko porabim 10 sekund, da vtaknem kabel (3 x tedensko 10 sekud je 17 minut na leto). PA dosti se vozim. 60.0000 km letno. ŽEna priklopi svojo Kono ob sobotah. Takrat je praviloma cena energije negativna, pa nam plačajo, da polnimo.

In ne rabim it 2 krat mesečno na črpalko, kjer bi porabil 10 muinut (4 ure letno na smrdljivi bencinski črpalki).

Zaradi prihranka časa, med ostalim, ne bom nikoli več imel naftni avto.

Hudobec82 je izjavil:

Edin razlog, da se elektrika kle ne prime je pocen bencin. Pa pika. Večina folka itak na mesec za benz zagoni sam 50-100 eurov, kar je premajhen strosek, da bi se folk jajcal z nekimi polnilnicami in staranjem baterij ter reševanjem sveta pred podnebnimi spremembami.

Vse ostalo je neumnost.



Za 100€ mesečno, BREZ POLOGA, dobim električni avto. EKO sklad.
In vam se to zdi malo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ttzavod ()

Hudobec82 ::

100 je obrok ja, kdo ti bo pa elektriko plačal?

60k na leto delaš? Kok si to potem dnevno a avto? po 4 ure? Jest bi na tvojem mestu kle začel iskat prihranke, ne pa pri enem tanku bencina.

MikeRotch ::

100 je obrok ja, kdo ti bo pa elektriko plačal?


50-100€ bencina pomeni 500-1000km na mesec. 10-20€ elektrike na mesec.

Lonsarg ::

hruske je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Jaz ne mislim imeti EV dokler ne morem na poti v sluzbo po ljubljanskih ulicah se nahitro ustavit in dopolnit. Ne glede na to katero ulico izberem za pot. Enako za vse regionalke, ce grem na Brezovico na obisk.


Kaj pa če bi imel polnilnico na službenem parkirišču?
Mislim da je ceneje postavit 500 hitrih polnilnic po LJ crpalkah kot 100.000 pocasnih na cisto vsak parking. Pa tudi kako bos preprical random podjetje ki ima za stranke parking da mora imeti polnilnico ker ni hitrih po mestih/regionalkah, da bi stranka na poti do njih napolnila?

Ampak kakorkoli ze to so detajli, glavni point je da je treba postavit polnilnice, masovno. Pa ce je to tisoce hitrih ali pa desettisoce pocasnih, ali pa nekaj vmes (najbrz je prava resitev nekaj vmes, vec ko imas pocasnih na parkingih manj rabis hitrih, ampak neka minimalna gostota hitrih 200kW mora bit v vsakem primeru za ad-hoc polnjenje, pac dodatnih 50km ranga mora bit mozno na poti mimogrede v minutah napolnit in to samo 200kW polnilnica omogoca).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

MikeRotch ::

ampak neka minimalna gostota hitrih 200kW mora bit v vsakem primeru za ad-hoc polnjenje, pac dodatnih 100km ranga mora bit mozno na poti mimogrede v minutah napolnit in to samo 200kW polnilnica omogoca).


Saj pravim, to je že zdaj. Ne ravno 200kW, ampak nad 100kW pa.

Super bo, ko jih bo več, ampak realno je že danes stanje solidno, težko trdiš, da ne kupiš EVja zaradi pomanjkanja polnilnic. Razen, če se pogosto voziš po balkanu.

feryz ::

Dobro, Norvežani so in in oh in sploh.
Da je to izključno in samo posledica norih davkov in zblaznelih politikov, seveda ni opcija. Glede na tukajšnje komentarje.
Btw, zapeljite še enkrat gor, boste videli, koliko jim je za naravo. Ali čist zrak.
Hint, popolnoma nič. Zakurili, požgali, potopili in pobili bi vse, kar vsaj malo diši po temu, da bodo imeli korist od tega.

Lonsarg ::

MikeRotch je izjavil:

ampak neka minimalna gostota hitrih 200kW mora bit v vsakem primeru za ad-hoc polnjenje, pac dodatnih 100km ranga mora bit mozno na poti mimogrede v minutah napolnit in to samo 200kW polnilnica omogoca).


Saj pravim, to je že zdaj. Ne ravno 200kW, ampak nad 100kW pa.

Super bo, ko jih bo več, ampak realno je že danes stanje solidno, težko trdiš, da ne kupiš EVja zaradi pomanjkanja polnilnic. Razen, če se pogosto voziš po balkanu.
100kW se se prezivi ja, nekako bi sicer bilo lepo, da bi bil standard za vse nove hitre bil 200kW. Amlak ce ni na poti iz Most v Crnuce skozi mesto hitrih polnilnic je to pac sry pod mojim minimumom za nakup EV. Enako iz LJ do Brezovice po regionalki in podobne fore. Da ne omenjam recimo zgodbe ko je en ki ima EV sel v Idrijo pa moral na pocasni polnilnici cakat da je nazaj v LJ prisel, a si to nor. Je sel 2 uri prej od ostalih domov (ok zgodba je stara 1 leto ampak dvomim da so se kaj zmigal vmes).

S tem da to je strogi minimum, optimum za ugodje pa da je hitrih na takih poteh vsaj 5.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

MrStein ::

ttzavod je izjavil:

feryz je izjavil:

Prav imaš.
Folk je glup, ker tega ne ve in noče skočiti na norveški vlak.
Torej jih morajo politiki potisniti nanj.
Kako to storiti, tudi vemo. 200 do 300 procentno obdavčenje ICE in bomo na konju.

Aja, pa še nafto moramo začeti kopati. Da ne bo tako bolelo.



Nekaj folka je Glupo ker požira fosilno propagando v avto revijah (ki se financirajo od reklam, a reklame so od ... pogledajte).
Amak včina folka ni glupo.
Zato so Švedi in Islandci na 60%+, Nizozemci,Danci, Finci, Kitajci na 50%+

Ostali bomo za njimi kar hitro.

Požiralci fosilne propagande pa so vedno bolj začudeni.

Živjo inženirček.
Norvežani so komaj na 28,6%, od kod si te številke potegnil?

Ampak ja, kdor ti ne kima, je neumen. Večni argument trolov.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

MikeRotch ::

Amlak ce ni na poti iz Most v Crnuce skozi mesto hitrih polnilnic je to pac sry pod mojim minimumom za nakup EV.


Razumem, da je to tvoj minimum, ampak racionalno pa to pač ni.

Da ne omenjam recimo zgodbe ko je en ki ima EV sel v Idrijo pa moral na pocasni polnilnici cakat da je nazaj v LJ prisel, a si to nor. Je sel 2 uri prej od ostalih domov (ok zgodba je stara 1 leto ampak dvomim da so se kaj zmigal vmes).


Iz Idrije do LJ je dobrih 60 kilometrov. Pri sodobnem EVju to pomeni cca. 15-20% baterije. Na poti iz LJ imaš pred avtocesto na eni strani obvoznice Tesla Supercharger, na drugi petrolov 350kW, vmes nekaj petrolovih 50kW chargerjev.

PerS ::

Nekateri se čisto preveč ukvarjate s tem polnjenjem.. To pač mora vsak individualno in objektivno razmislit - a ima možnost polnjenja doma (ali pa mogoče celo v službi, tudi to sem že videl) ali ne. Koliko km naredi na dan in kaj to pomeni. Fact je da je pač doseg povprečnega EVja nekje 300-400km odvisno od modela, baterije, itd.. In fact je da je to dovolj za večino potreb. Ne za vse, za večino.

Mi smo EV kupili kot drugi avto pred dobrim letom dni in za drugi avto sploh ne vidim nobenega problema. Filamo ga 99% časa na 80%, razen kadar vemo da se naslednji dan nekam odpravljamo in da bi morda rabili več dosega (uporabljamo ga tudi za izlete po Slo, če le ni problem s prtljago ipd.). Do sedaj ga še niti enkrat nismo filali na javni polnilnici in še danes ne vem, kako to sploh poteka. Doma ga avtomatično priklopimo ko pridemo domov, kot je nekdo napisal, stvar vzame 5s in jo narediš podzavestno. Mel sm v planu kupit tisto 10 al 11kW polnilnico, pa je na srečo nisem takoj v štartu, ker je sploh ne rabimo in bi vrgu jurja stran.. Dejansko se avto polni celo na zmanjšani moči, mislim da je to tm med 1-1,5kW in to je dovolj. Včasih zjutraj pač še ni na 80%, ampak sej pridejo dnevi ko je pa cel dan priklopljen pa takrat nadoknadi.

Kot primarni avto v družini je morda malo bolj problematično, ampak roko na srce, tist parkrat na leto za na dopuste, daljše izlete, smučanja itd, tudi če bi ga prklopu pač na hitro polnilnico na poti za pol ure, ne bi bilo nič narobe. Jaz zase vem, da bo tudi naslednji primarni avto vsaj hibrid, da vsaj med tednom dnevne fure naredim na elektriko, če ne kar EV.

Edin minus EVja v praksi je pomoje nabavna cena. Jaz sem ga kupil, ker si ga lahko privoščimo, definitivno pa to ni bil racionalen nakup iz vidika financ. Racionalno bi bilo še naprej voziti 10 let starega bencinarja.. Ampak saj tudi primarni avto, dizel, suv, overpriced brand ni bil racionalen nakup s tega vidika. Tko kot ni racionalno kupt grafične za jurja pa pol pa pol enkrat na teden gor odšpilat en špil.. Če bi se res tok obremenjeval s cenami in racionalnostjo, ne bi bilo niti približno tok premium (dizel) SUVov na cesti.

Uglavnem kot lastnik dizla in EVja hkrati lahko rečem da EV je kul, v praksi niti približno take drame, kot želite nekateri prikazat in mi je povsem logično da bo šel prehod še naprej v to smer in bomo enkrat vsi vozili EVje (razen tretjega avta v garaži, enega starodobnika za nedeljske izlete in furanje nostalgije)

Meizu ::

To pač mora vsak individualno in objektivno razmislit - a ima možnost polnjenja doma (ali pa mogoče celo v službi, tudi to sem že videl) ali ne


To bo vse skupaj bolj švoh, ko boš dobesedno prisiljen kupit EV.

Ja, če živiš v LJ se lahko drkaš s tem. Me pa zanima, kako bo to izpadlo, ko bodo vsi na eni črpalki (večina krajev v SLO ima po eno črpalko) pumpali štrom na nekih podhranjenih polnilnicah in se bomo kregali na pumpi kdo bo prvi na vrsti, ker tisti ki bo stal v vrsti je bolje zanj, da gre na kosilo.

Edit: Nekdo je zgoraj omenil da je blokar in ima pred blokom polnilnico - super. Pejdi enkrat po ljubljanskih parkiriščih, ki so nagneteni do tilta, vsi bi pa polnili. Ali pa vsaj tretjina do polovice njih.

Preden bomo mi to uštimali v Sloveniji bo vesolja konec. To je za nas znanstvena fantastika, še se za eno bankino ne moremo zmenit in se projekte vleče po leto dni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

DamijanD ::

ttzavod je izjavil:


7 let imamo polnilniceo na fasadi bloka, ki zadovoljuje potebe do 15 električnih vozil.Stala je 800€.
Nov priključek sem plačal 600e in delo je bilo 200€.
Motiv? Lenoba, ker je brezplačna javna polnilnica bila 500 metrov daleč.

Kdo pa plačuje elektriko za to? Je to "skupni" strošek bloka ali?

Benny123 ::

Ma dej nehite no. Tisti bogati v bajtah boste mel EV oz ga že mate. V blokih pa pozabi. Parkirišč ni dovolj že sedaj, kdo pa bo plačal za vse te nove polnilnice... Omrežje bo počepnilo in pika. V blokih se stroja pečice in bojlerja na1x ne moremo priklopit brez da ven fukne. Pol bo pa trafo postaje ven metal.

Benny123 ::

Klime bodo kmalu v pasih utah, vsi na toplotne črpalke, brijete se samo še z elektriko in depilirite tud, zobe si ne da umit na roke ampak na bzzzz, v fitnes z el. skirojem in samo čakam še električne žlice. in štrom bo prišel od kod ? človeku pa bodo odpadle roke in noge, ostale mu bodo samo usta in rit.

Utk ::

Morda imam hišo, in več njih, tč, elektrarno, ev in vse to, tako bogat da bi kupil telefon za jurja kot ti pa vseeno nisem. Pač prioritete.

Tako da kar lepo stfu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MikeRotch ::

Me pa zanima, kako bo to izpadlo, ko bodo vsi na eni črpalki (večina krajev v SLO ima po eno črpalko) pumpali štrom na nekih podhranjenih polnilnicah in se bomo kregali na pumpi kdo bo prvi na vrsti, ker tisti ki bo stal v vrsti je bolje zanj, da gre na kosilo.


Ni res. Vsak kraj ima približno toliko polnilnic kot je gospodinjstev.

V blokih se stroja pečice in bojlerja na1x ne moremo priklopit brez da ven fukne.


Vsaka od teh naprav porabi vsaj toliko ali več kot polnjenje električnega avtomobila. Če nimaš ravno navade čez noč pomivat posode in pečt piškotov, ne bo problemov.

BigWhale ::

Trenutno sem na 38.500 prevozenih kilometrov z drugim EVje, in na 80.000 s prvim. Po petih letih in pol sem z obema avtomobiloma porabil nekih 1500 EUR za elektriko na zunanjih polnilnicah.

Ze eno leto sem v povprecju enkrat na mesec na 500km dolgi poti, kar zahteva en 10-30 minutni postanek. Dvakrat sem pa ze delal nekaj vec kot 1000km dolgo pot z dvema 15 minutnima postankoma. Voznja iz SV na JZ konec Slovenije gre skozi brez postankov, tudi pozimi brez cijazenja za tovornjaki.

Strgala za led ze pet let nimam vec.

Vtaknit avto v elektriko vsake tri ali stiri dni mi vzame 30 sekund casa, ce vmes vrtam po nosu.

Aja, pa da se razume, EVji zahtevajo doloceno mero prilagajanja, ce vam je to odvec pac vozite dizle se naprej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

pol3ni ::

BigWhale je izjavil:

Aja, pa da se razume, EVji zahtevajo doloceno mero prilagajanja.

In to so.Resno sprašujem

MikeRotch ::

Polnjenje dela drugače kot pri ICE. ICE običajno tankaš od praznega do polnega v enem kosu in potem pozabiš na gorivo za x dni. Pri EV je treba spremeniti miselnost. Avto polniš bolj pogosto, ni nujno, da od praznega do polnega.

Ko greš na daljšo pot oz. kam kjer ne poznaš okolja se splača prej pogledati kje so polnilnice. Osebno tega sicer ne delam, če grem v Avstrijo, Nemčijo, Italijo... Za v Bosno je pa npr. treba malo bolj natančno splanirati pot.

Pa mogoče EV ni najbolj primeren za res dolge in res hitre vožnje po avtocesti. Hitrost veliko bolj vpliva na doseg kot pri kakšnem dizlu (relativno gledano). Sprijazniti se moraš, da verjetno ne boš imel potovalne hitrosti višje od 140-150kmh, če greš kam daleč.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Morda imam hišo, in več njih, tč, elektrarno, ev in vse to, tako bogat da bi kupil telefon za jurja kot ti pa vseeno nisem. Pač prioritete.

Tako da kar lepo stfu.
Telefona za jurja ne kupiš, ker ga ne rabiš (za delo, dodano vrednost ipd.), ne pa zato ker si reven/bogat.

BigWhale je izjavil:


Aja, pa da se razume, EVji zahtevajo doloceno mero prilagajanja, ce vam je to odvec pac vozite dizle se naprej.
… in to je bistvo vsega. Ti se moraš sedaj po novem prilagajati nekemu vozilu, kar je korak nazaj od prejšnjega stanja. Dizle pa vsaj jaz nisem vozil že dosedaj (ker pač ne delam redno službeno tako dolgih poti s tovornimi ali poltovornimi vozili ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

mailer ::

MikeRotch je izjavil:

100 je obrok ja, kdo ti bo pa elektriko plačal?


50-100€ bencina pomeni 500-1000km na mesec. 10-20€ elektrike na mesec.

se pravi za ICE avto daš 15k€ in te gorivo na letni ravni stane 1200€, za primerljivi električni avto daš pri odšteti ceni subvencije 40k€ za elektriko pa 240€. Že v štartu imaš pri ICE 20 let goriva v "dobrem" pa ga sploh še nisi prvič natankal. Pa naj še zgornji napiše koliko let boš odplačeval e-avto brez pologa pri 100€ na mesec, da ne bo zadeva v preveč bleščeči foliji. In po koliko letih menjate avto, da ste toliko v plusu?
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

MikeRotch ::

... in to je bistvo vsega. Ti se moraš sedaj po novem prilagajati nekemu vozilu, kar je korak nazaj od prejšnjega stanja. Dizle pa vsaj jaz nisem vozil že dosedaj (ker pač ne delam redno službeno tako dolgih poti s tovornimi ali poltovornimi vozili ipd.).


Ni nujno korak nazaj. Zame je velik korak naprej, pa za vse, ki jih poznam prav tako. Pod črto je pri EV veliko manj kompromisov, so pa kompromisi malo drugačni.

se pravi za ICE avto daš 15k€ in te gorivo na letni ravni stane 1200€, za primerljivi električni avto daš pri odšteti ceni subvencije 40k€ za elektriko pa 240€. Že v štartu imaš pri ICE 20 let goriva v "dobrem" pa ga sploh še nisi prvič natankal. Pa naj še zgornji napiše koliko let boš odplačeval e-avto brez pologa pri 100€ na mesec, da ne bo zadeva v preveč bleščeči foliji. In po koliko letih menjate avto, da ste toliko v plusu?


Za primerljiv električen avto daš po odbiti subvenciji ravno toliko ali manj. Za manj kot 20k dobiš danes zelo spodobne EVje.

Utk ::

Telefona za jurja ne kupiš, ker ga ne rabiš (za delo, dodano vrednost ipd.), ne pa zato ker si reven/bogat

Reci to tistim, ki ga kupijo zase, ne za posel.

Ti se moraš sedaj po novem prilagajati nekemu vozilu, kar je korak nazaj od prejšnjega stanja.

Trenutno stanje je smrdljiv zrak. Če za to ljudje niso pripravljeni na 3 dni en kabel vštekat morda bolje da pocrkamo.
No, Kitajci bojo preživeli, mi morda ne bomo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

pol3ni ::

Ma sam nekaj ogledujem te EV-je.Vem,da bo potrebna počasi nekaj kupiti,ker zdajšnji avto ima 21 let.Po km ki jih delam dnevno jaz 20 žena 50 pa 2x letno v kosu 600 km vem,da je smiselno it v nakup EV-ja.Na strehi je tudi SE,tako da tudi tukaj ni težav praktično bi polnil samo doma.Kaj v poplavi teh novih EV-jev sploh vzeti.Novo ,rabljeno več kot 20 k pa nisem pripravljen dat

MikeRotch ::

Za 20k dobiš kaj takšnega: https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Za dnevne migracije bo baterija več kot dovolj. Za tistih 600km na leto boš pa porabil kakšno uro več v vsako smer.

V tem rangu dobiš tudi kakšno Teslo Model 3, z malo več kilometri. Pa mogoče kakšen VW ID3. Ampak osebno bi raje gledal Kono, če misliš imeti avto dlje časa.

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:


BigWhale je izjavil:


Aja, pa da se razume, EVji zahtevajo doloceno mero prilagajanja, ce vam je to odvec pac vozite dizle se naprej.
… in to je bistvo vsega. Ti se moraš sedaj po novem prilagajati nekemu vozilu, kar je korak nazaj od prejšnjega stanja. Dizle pa vsaj jaz nisem vozil že dosedaj (ker pač ne delam redno službeno tako dolgih poti s tovornimi ali poltovornimi vozili ipd.).


Moje prilagajanje je kljub vsemu korak naprej. Enkrat na mesec mi ni problem pocakat 15 minut na 500km dolgi poti, pa enkrat na leto mi ni problem pocakat tudi 45 minut na 100km dolgi poti.

To je vredno 10.000-15.000 EUR, ki sem jih v teh petih letih privarceval s tem, da mi ni bilo treba vsak teden tankat goriva. Tako kot je vredno tudi tega, da poleti sedem v ohlajen, pozimi pa v ogret avto, da se vozim vecinoma v tisini, in da si pod oknom ne smrdim s kurjenjem dizla.

Ja, ko grem na daljso pot, na kateri se nisem bil, moram pogledat kje so potencialne polnilnice, ni idealno ampak ni pa konc sveta. Pa vsake tri dni moram vstekat avto. To slednje je resnicno non-issue.

Tudi ICEjem se je treba prilagajati, v bistvu sem se prej prilagajal bistveno vec kot se prilagajam zdaj. Na crpalkah samo se gume napumpam vsake tolk casa.

Gregor P ::

Očitno že dosedaj nisi vozil dobrih avtomobilov. Ni druge razlage za tvoje nezadovoljstvo.

P.S.: in ko napišem dobre, ne mislim nujno na najbolj prestižnega mercedesa; že kakšna hibridna Toyota bi ti prinesla več zadovoljstva na cesti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

pol3ni je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Aja, pa da se razume, EVji zahtevajo doloceno mero prilagajanja.

In to so.Resno sprašujem


Ce grem na kako daljso pot, kjer se nisem bil, moram pogledat kje so potencialne polnilnice in kje bom stal. Na mojih rednih mesecnih poteh pa ne gledam vec nicesar. Ustavim se enkrat na vnaprej znanem mestu, vstekam avto, grem po sendvic, grem na wc, in potem moram sendvic ze hitreje pojesti, ker mi avto tezi, da lahko nadaljujem pot. To je se najbolj grozen del prilagajanja. :>

Gregor P ::

Prilagajanja, ki ga prej nisi imel ... in očitno boš pridobil še na kilaži, ker moraš vmes dodatno jesti hrano, ki jo sicer ne bi :P

P.S.: da o tistih, ki sedaj dodatno nažigajo še več kofeina, ker morajo med čakanjem piti kave, sploh ne izgubljam besed.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

pegasus ::

Seveda si ga imel, a si se privadil in ga sedaj več ne vidiš. To je definicija prilagajanja.

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Očitno že dosedaj nisi vozil dobrih avtomobilov. Ni druge razlage za tvoje nezadovoljstvo.


Vozil sem kup razlicnih stvari, moje nezadovoljstvo izvira predvsem iz tega, da moras trikrat na mesece na pumpo kjer potem pustis vsaj 70 EUR.

Ne vem kako naj ti se drugace razlozim.

Za nov avto bi dal 50.000 EUR, ne glede na to ali bi kupil elektricnega ali pa bencinarja/dizla in za slednjega bi potem se vsak mesec dal minimalno 200 EUR na pumpah. In sama uporaba avta bi bi bila manj udobna kot je sedaj pri EVju.

starfotr ::

Lastniki EV stalno rinete naprej, kako vam ni treba strgat ledu. Kot, da je to nekaj novega, ravolucija.

Garaža ali pa webasto v ICE avtu. To je to.

Da ne omenjam bistveno višjega udobja v ICE avtu za isto vsoto denarja. EV so navadno neudobni, narejeni površno in s slabimi materiali itd.

pegasus ::

Samo v tvojem svetu ;-)

Utk ::

V realnosti ne poznam nobenga, ki bi imel webasto. Pa kar nekaj takih, ki drgnejo led vsako jutro. In še dodatno smradijo zrak med tem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Prilagajanja, ki ga prej nisi imel ... in očitno boš pridobil še na kilaži, ker moraš vmes dodatno jesti hrano, ki jo sicer ne bi :P

P.S.: da o tistih, ki sedaj dodatno nažigajo še več kofeina, ker morajo med čakanjem piti kave, sploh ne izgubljam besed.


Daj en bluzi no... Tisto hrano bi pozrl ne glede na to, kave pa ne pijem in od enga sendvica na mesec se se noben ni zredil. K sem na to pot peljal sodelavce, so bli polni komentarjev kako bomo rabil sto let, da pridemo na cilj in kolk se bomo nacakali na polnilnici. Na koncu sem jaz cakal njih 45 minut, ker so si vzeli cas za svojo kavo, avto je bil non issue.

Nehaj se delat neumnega, ne pase ti.

starfotr je izjavil:

Lastniki EV stalno rinete naprej, kako vam ni treba strgat ledu. Kot, da je to nekaj novega, ravolucija.


Ne, kdo je rekel, da je to revolucija? Zakaj si izmisljujes stvari, a nimas pametnejsega dela? To je nekaj kar dobis zraven avtomobila, se vprasat ne rabis za to in je pac del udobja, ki ga pri pravladujoci vecini ICEjev ne dobis zraven.

O webastu si pa ti prebral na internetu, pa slisal si od kolega, ki je slisal od kolega. Videl ga pa itak najbrz nikoli nisi, kaj sele, da bi ga dokupil za v avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

MikeRotch ::

Očitno že dosedaj nisi vozil dobrih avtomobilov. Ni druge razlage za tvoje nezadovoljstvo.


Je napisal nekdo, ki par postov višje razlaga, da v življenju še ni dizla vozil :)

Drugače pa, prilagajanje ICE avtomobilu:

- 1x letno servis. Če hočem ohraniti jamstvo se moram peljati 1 uro stran na servis, zabiti tam 3-4 ure in potem peljati nazaj domov. Strošek 200-500€ na leto. Če servisiram pri lokalnem mehaniku je poraba časa manjša, ampak vseeno zabijem za to par ur in par 100€ letno.

- Redna kontrola tekočin, na mesec ali 2. Nivo olja sicer preveriš v parih minutah, ampak, če se že obešamo na priklop polnilca, ki traja 10 sekund je prav, da se omenijo tudi take stvari.

- Vsakih 4-5 let večji servis za več 100€ do jurja, mogoče 2. Menjava jermena ali verige, menjava olja v menjalniku, skloplke...

- Redno tankanje, 2x, 3x mesečno namensko na pumpo.

- Vročina ali mraz v avtu. Tole sicer ni 100% domena EVjev, dobiš tudi ICE avtomobile z remote startom, ampak so zelo redki pa omejen si na zunanje parkinge. Webasto niti približno ne ponuja enakega udobja.

- Prilagajanje vožnje v zimskih razmerah. Previdna vožnja hladnega avtomobila in vse kar paše zraven.

Gregor P ::

BigWhale je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Prilagajanja, ki ga prej nisi imel ... in očitno boš pridobil še na kilaži, ker moraš vmes dodatno jesti hrano, ki jo sicer ne bi :P

P.S.: da o tistih, ki sedaj dodatno nažigajo še več kofeina, ker morajo med čakanjem piti kave, sploh ne izgubljam besed.


Daj en bluzi no... Tisto hrano bi pozrl ne glede na to, kave pa ne pijem in od enga sendvica na mesec se se noben ni zredil. K sem na to pot peljal sodelavce, so bli polni komentarjev kako bomo rabil sto let, da pridemo na cilj in kolk se bomo nacakali na polnilnici. Na koncu sem jaz cakal njih 45 minut, ker so si vzeli cas za svojo kavo, avto je bil non issue.

Nehaj se delat neumnega, ne pase ti.

Ne bit zdaj pokroviteljski, ker ti res ne pritiče.

Strganje ledu LOL ... za to je dovolj, da je avto vsaj pod streho, garaže niti ne rabi. Nemogoče, da niti tega nimaš doma ob hiši? :|

Karkoli meni je pa večkratno oz. dnevno polnjenje EV vsakič odveč (kar res pride do izraza, če uporabljaš EV-je in klasiko hkrati). Ne rečem pa, da se ne bi navadil; tudi na polnjenje pametnih telefonov sem se moral.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

Na polnjenje se lazje navadis kot na ustavljanje na crpalki.

Lonsarg ::

Polnjenje tik ob parkingu je definitivno bolj udobno od tankanja ICE na pumpi, tle EV zmaga.

Ampak ja, masovne adopcije vseeno EV ne bo predno še drastične ne poveča število hitrih polnilnic. Ne glede na udobje domačega polnjenja je tu še udobje polnjenja na poti in ob ad-hoc urgencah ki ga je sicer nek % populacije pripravljen sprejet kot kompromis, ampak to ni masovna adopcija.

Če se bo čakalo da zadevo kupi 5% populacije, pa potem šele izboljša infrastrukturo da kupi naslednjih 5%, pa potem izboljša da kupi naslednjih 5% bo prec leto 2050 tu. Če se hoče hitro adopcijo v roku nekaj let, kot je kao plan, bo morala infrastruktura prehitevat adopcijo in ne obratno kot je trenutno.

Norvežani niso mutili, oni so šli all-in hkrati tako z infrastrukturo kot davki na ICE. Ostala EU pa muti počasi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Utk ::

Saj se ne čaka. Polnilnice se gradijo stalno. Hitre polnilnice se bojo že gradile same od sebe, ko bojo rentabilne. Štekarji po parkingih se pa ne bojo. Za to bi morali malo spremenit predpise. Vsako parkirno mesto mora imet potegnjen kabel sposoben 11 kw moči, tudi če ni priklopljen, pripravljeno bi moralo bit. Vsaka novogradnja mora imet kabel tudi priklopljen. Tudi če potem sama polnilnica oz. štekar ni tako močan.
In predvsem da vsak blokar, ki je pripravljen plačat, dobi štekar na parkirišču, da mu upravnik in elektro to enostavno morajo omogočit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Naši so sposobni uvesti samo visoke davke brez "korenčka" (izgradnje ustrezne infrastrukture itd., da ljudjem dejansko ponudiš alternativno možnost, ne jih samo prisiliš v delno rešitev).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Lonsarg ::

Samo od sebi postavljanje polnilnic ko je rentabilno je prepočasi, to bo precej 2050 tu. Če se hoče prej mora pač država z regulacijo prisilit lastnike bencinskih črpalk da oni založijo denar vnaprej (ali pa kako drugače, rešitev je več).

Ja za domače polnilnice pa je tudi absurd, v stanovanjsko novogradnjo v katero se v kratkim selim so mi poslali račun za doplačilo 1400EUR da mi bodo bogi 16A priključek dali v garaži. Sicer kar se moči priključka tiče povsem dovolj, point domače polnilnice ni hitrost. Ampak absurdna je cena ker gre sam za par metrov podaljška iz kleti, ter absurdno je to da večino tega ne bo plačala in bo novogradnja z garažami kjer večina ne bo imela možnosti polnjenja... Bi moralo biti prepovedano graditi nova garažna mesta brez priključkov.

Ampak bom kljub lastnemu priključku lepo raje še precej počakal predno EV kupim. Tam nekje 20 hitrih polnilnic znotraj obvoznice bi me zadovoljilo. Če slučajno pride potreba po novem avtu v vmesnem času bo pač PHEV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

MikeRotch ::

Še kakšno leto, pa bo 20 (Tole so 50kW+).



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1818601 (4277) bluefish
»

Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12921240 (17459) trancer01
»

Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12522743 (16942) Utk
»

Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Rezultati
20836935 (32157) kow
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25580802 (69497) PredatorX

Več podobnih tem