» »

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren

Slo-Tech - Ameriška Uprava za varnost na avtocestah (National Highway Traffic Safety Administration) je zaključila večmesečno preiskavo, v kateri so analizirali 956 nezgod, v katerih so bila v letih 2018-2023 udeležena vozila znamke Tesla. V nekaterih primerih so se vanje zaleteli drugi vozniki, a preiskava se je osredotočila na asistenčne sisteme v teslah. Ugotovili so, da so ti slabo zasnovani in zato nevarni.

Tesla nudi Autopilota in FSD (Full Self-Driving), ki imenu navkljub ne omogočata, da avto vozi brez voznika. A temu se precej približata, hkrati pa od voznikov ne terjata dovolj pozornosti. Med obravnavanimi nesrečami je bilo 211 čelnih trčenj tesel v ovire. V kar 59 primerih so imeli vozniki dovolj časa za reakcijo - vsaj pet sekund, pogosto tudi deset- pa niso storili nič. Vozniki so se preveč zanašli na asistenčne sisteme in niso bili pozorni na vožnjo, hkrati pa jih avtomobil na to ni opozarjal. Preiskava je ugotovila, da je sistem zasnovan slabo in da takšnih napak druge znamke nimajo. Zavaja že ime Autopilot.

Ljudje smo pač bitja navade in kratke pozornosti, zato zgolj obvestilo o nujnosti osredotočenosti na promet ne zadostuje. Konkurenca ima sisteme, ki sproti preverjajo, ali je voznik priseben, in ga na to redno opozarjajo. Tesla tega nima. Lani so sicer izvedli posodobitev svojih vozil, s katero je avtopilot začel bolj pogosto opozarjati, a to ni dovolj. Trenutno stanje je najbolj nevarno - avtopiloti so že zelo dobri, a ne še popolni, zato jim ljudje zaupajo, ko jim ne bi smeli. Nekateri za to plačajo visoko cen.

118 komentarjev

«
1
2 3

DarwiN ::

Sej zdaj so sistem preimenovali v FSD (Supervised). Problem rešen. Sicer oxymoron poimenovanje, ampak pač Tesla. Glavno, da se feature prodaja fanboyjem. :S
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

dronyx ::

Po mojem mnenju ti "demo" sistemi sploh ne bi smeli imeti dovoljenja za uporabo v prometu. Namreč pri uporabi takega asistenčnega sistema mora biti voznik v tej fazi razvoja kot nekakšen inštruktor pri vozniku začetniku, to pa v praksi pomeni ves čas pozoren na promet in dogajanje ter hkrati biti sposoben v zelo kratkem času pravilno reagirati, če gre kaj narobe. Ampak v praksi je to še težje kot voziti avto. Jaz osebno raje vozim, kot se ukvarjam s tem in mi na misel ne bi prišlo, da bi kaj takega vklopil med vožnjo.

FireSnake ::

Zagovorniki se bodo vsuli v 3, 2, 1 ...
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

fikus_ ::

Podobno sem ze večkrat posal:
"Ljudje smo pač bitja navade in kratke pozornosti, zato zgolj obvestilo o nujnosti osredotočenosti na promet ne zadostuje."

FSD mora po statistiki biti boljsi od povprečnega voznika (Tesle).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

a_borlak ::

Očitno ni. Sicer pa, novi FSD, 12.3.4, ta dela čudeže ...

miroB ::

Iz osebnih izkušenj lahko potrdim, da Teslina konkurenca nima težav pri opozarjanju voznika, da asistenčni sistemi niso 100% zanesljivi. Sicer tesle še nisem vozil, tako da nimam izkušenj kako to dela tam.
Lani sem kupil Korejca, ki ima vse asistenčne sisteme, ki so bili tedaj na voljo - LFA, LKA, colision avoidance, radarski tempomat, itd. Avto brez teh sistemov več ne kupim. :)
Vožnja z temi sistemi je dosti manj utrujajoča, kot brez le-teh. Glede varnosti: v eno par na pol kritičnih situacijah, je avto prej reagiral kot jaz..:))

Glede zahtevane pozornosti: Če avto kakih 30 sekund ne zazna rok na volanu, začne opozarjat, zvočno in slikovno opozorilo, ki prekriva polovico displaya. Po naslednjih 30s pa z motečim zvokom in sliko opozarja, da bo izklopil asistenčne sisteme. Dalj časa pa nisem testiral...:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: miroB ()

d4vid ::

dronyx je izjavil:

Po mojem mnenju ti "demo" sistemi sploh ne bi smeli imeti dovoljenja za uporabo v prometu. Namreč pri uporabi takega asistenčnega sistema mora biti voznik v tej fazi razvoja kot nekakšen inštruktor pri vozniku začetniku, to pa v praksi pomeni ves čas pozoren na promet in dogajanje ter hkrati biti sposoben v zelo kratkem času pravilno reagirati, če gre kaj narobe. Ampak v praksi je to še težje kot voziti avto. Jaz osebno raje vozim, kot se ukvarjam s tem in mi na misel ne bi prišlo, da bi kaj takega vklopil med vožnjo.


Elon je mojster testiranja na produkciji.

Tudi jaz ne maram teh sistemov, raje vozim sam.

Sem mislil, da smo slovenci malo bolj pametni kot američani, a je znanec prvi teden lastništva nabasal ograjo na avtocesti s VWjem, ko je lepo prižgal vse sisteme in zadremal. Sej bo avto peljal...
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

dronyx ::

fikus_ je izjavil:

FSD mora po statistiki biti boljsi od povprečnega voznika (Tesle).

FSD bo moral imeti statistiko nesreč podobno, kot ko vozi človek, ne glede na to kakšen avto vozi oziroma ne bistveno slabšo, da bo primeren za množično uporabo v prometu. To zagotovit v vseh zahtevnih vremenskih okoliščinah, kaotičnem prometu velikih mest, pri naši agresivni vozni kulturi človeških voznikov in cestah, kjer ponekod stop znake preraste grmovje in človek ve, da je tam stop znak samo zato, ker se vsak dan vozi po isti cesti...to bo zahteven projekt, ki ne bo za na ceste še kar nekaj let. Sigurno pa nekega dne bodo samovozeča vozila na cestah realnost in ko bodo v večini, bo statistika nesreč verjetno bistveno ugodnejša, kot je sedaj, saj bodo vozili po predpisih in pasivno, poleg tega pa so taka vozila opremljena s celim kupom senzorjev, ki jih človek nima. Ne vem pa če so se res vsi pripravljeni odpovedati vožnji avtomobila. Jaz recimo zanesljivo ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

brbr21 ::

miroB je izjavil:

Lani sem kupil Korejca, ki ima vse asistenčne sisteme, ki so bili tedaj na voljo - LFA, LKA, colision avoidance, radarski tempomat, itd. Avto brez teh sistemov več ne kupim. :)
Vožnja z temi sistemi je dosti manj utrujajoča, kot brez le-teh. Glede varnosti: v eno par na pol kritičnih situacijah, je avto prej reagiral kot jaz..:))


Evo eklatanten dokaz, da nisi za na cesto. Tako kot najmanj 50% ostalih! Avtobus, vlak, taxi ali pa 100% samovozeča vozila. ČIMPREJ!

Vozim oboje, z in brez sistemov. Razen radarskega tempomata izklopljeno VSE!!! V enem od prejšnjih celo ESP. Sedaj so toliko izboljšani, da vsaj ne vrže sidra ob vsakem minimalnem zdrsu. Upam, da kak prihodnji update ne bo tak, da se tega ne bo dalo več permanentno izklopiti (OBD).

dronyx ::

Jaz če se usedem prvič v nek avto, ki ga še nisem vozil, najprej pogledam, kje lahko izklopim lane assist in tisto traparijo, da ti avto na semaforjih kar sam ugasne. Razni senzorji in kamere za vzvratno parkiranje so pa v redu. Čeprav se mi je tudi že zgodilo, da je bila na kameri za parkiranje statična slika in če tega ne bi opazil, bi se zaletel v avto za mano, ko sem parkiral. Ne razumem kateri genij si je to zamislil tako, da se slika kamere lahko nekam shrani! Tu bi morala biti možnost samo živa slika, ali pa da sistem ugotovi napako in ti napiše z veliko ERROR. Pri FSD bodo take napake pomenile, da se boš z avtom verjetno zaletel, medtem ko boš na zadnjem sedežu igral Diablo 4.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

codeMonkey ::

Precej bedna tale... Skoraj zagotovo imajo kasko. Jaz ze ne porihtam vsega takoj, ce ni treba, ker enostavno ni casa. Lahko tudi cakajo na termin.

S temi belimi barvami ste pa tudi smesni. Za vzdrzevanje je super. Tudi zgleda OK, pa se linije avta se bolj vidijo. Meni je npr. nek pticji drek pozrl ves lak na vikendu v Istri. Boli mene kaksne barve bo naslednji avto. Se bolj pa kako reven zgledam.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Stekam point, ampak neumno je tudi misliti, da Tesla cisto nicesar nima pri tem, in da je kriv samo neumen folk.

Bolj malo ima tesla pri tem, če ljudje ne uporabljajo tega niti pri audijih, bmwjih, renojih, škodah itd. Sej se sami tu javljajo, da si še esp izklopijo, če se le da. Ker so neumni in ti sistemi enostavno ne dovolijo vozit idiotsko, pa tudi ne znajo uporabljat. To se ne kaj dost spremeni ko kupijo teslo, normalno.

Vsakič ko grem na avtocesto vidim kupe avtov, ki sigurno imajo kaj od tega, pa se vidi da ne uporabljajo. Zakaj zaboga ne. Razen zarad tega, da ti radarski tempomat pač ne dovoli vozit 3 metre za nekom pri 140 na uro.

K tesli je pač malo bolj nagnjen folk, ki hoče uporabljat te stvari, pa malo tudi zlorabljat, seveda. Zato se pri tesli morda bolj pokažejo vse napake. Če bi se vsi audiji recimo vozili z radarji in lane assisti, bi sigurno tudi prišlo do zanimivih situacij.

Jaz sem s škodo naredil morda 2000 km pa mi je dvakrat hotela zabremzat za brez veze ko res nisem vedel zakaj. Toyota nikoli v 80,000 km...ko je toyota zapiskala, sem zmeraj vedel zakaj piska.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

miroB ::

brbr21 je izjavil:

miroB je izjavil:

Lani sem kupil Korejca, ki ima vse asistenčne sisteme, ki so bili tedaj na voljo - LFA, LKA, colision avoidance, radarski tempomat, itd. Avto brez teh sistemov več ne kupim. :)
Vožnja z temi sistemi je dosti manj utrujajoča, kot brez le-teh. Glede varnosti: v eno par na pol kritičnih situacijah, je avto prej reagiral kot jaz..:))


Evo eklatanten dokaz, da nisi za na cesto. Tako kot najmanj 50% ostalih! Avtobus, vlak, taxi ali pa 100% samovozeča vozila. ČIMPREJ!

Vozim oboje, z in brez sistemov. Razen radarskega tempomata izklopljeno VSE!!! V enem od prejšnjih celo ESP. Sedaj so toliko izboljšani, da vsaj ne vrže sidra ob vsakem minimalnem zdrsu. Upam, da kak prihodnji update ne bo tak, da se tega ne bo dalo več permanentno izklopiti (OBD).


Super. Ti si frajer. Stavim, da spadaš v skupino voznikov, ki mislijo da je >180km/h, normalna potovalna hitrost z družino v avtu,in se prilepijo na rit voznikom, ki prehitevajo s 150 km/h, in če se dotični počasne ne umakne v dveh sekundah, blendajo kot da imajo v avtu ženo, ki ji je odtekla voda....

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Stekam point, ampak neumno je tudi misliti, da Tesla cisto nicesar nima pri tem, in da je kriv samo neumen folk.

Bolj malo ima tesla pri tem


To ni res, marketing in public image ima veliko pri percepciji tega kaj avto zmore in cesa ne. Jaz bi sicer rad videl se statistiko nesrec drugih asistencnih sistemov, da bi lahko primerjali. Ko pride do nesrece s Teslo na AC je ena izmed obveznih stvari, da se poroca z dodatkom "ne vemo a je bil avtopilot vklopljen ali ne". Ce Tesla svojega AP in FSD ne bi oglasevala tako kot ga oglasuje o tem ne bi nihce pisal.

In zdaj, ko je zacel se Mercedes oglasevati svoj sistem, se bo tudi za Mercedes zacelo dogajati podobno.

Utk je izjavil:


Jaz sem s škodo naredil morda 2000 km pa mi je dvakrat hotela zabremzat za brez veze ko res nisem vedel zakaj. Toyota nikoli v 80,000 km...ko je toyota zapiskala, sem zmeraj vedel zakaj piska.


Leaf je meni to naredil 5x, Tesla pa ze 50x. 140.000 vs. 12.000 km :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Gregor P ::

Kljub temu mercedes to oglašuje dosti bolj zadržano kot pa je Musk nategoval vsa ta leta javnost - seveda pa so sedaj tudi oni na radarju in bodo morali nositi odgovornost za to. Ampak čeprav smo nekateri na to praktično pravočasno opozarjali, da ne moreš kar direkt testirati svojo (dodobra nepreizkušeno) beta tehnologijo na vseh ljudeh v realnem prometu (in jim to "lažno obljubo" celo prodajati - "the american way"), traja leta, da pa se to zelo počasi odpravlja oz. normalizira.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:


In zdaj, ko je zacel se Mercedes oglasevati svoj sistem, se bo tudi za Mercedes zacelo dogajati podobno.


Mercedes oglasuje level 3 sistem, kjer mora voznik le prevzeti voznjo po tistih desetih sekundah. Drugace se bo ustavil. Zloraba sistema je tudi precej bolj omejena, ker enostavno ne dela pri pogojih, za katere ni bil razvit. In tudi kamero ima za spremljanje voznika. Obvezen snemalnik, ipd. Mercedes v primeru nesrec tako tezko krivi voznika, kar je velika razlika. Ne bo prevec ugibanja oz. spekulacij, ker bo transparentno.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Pri mercedesu bojo šle pritožbe v drugo smer, da itak praktično nikoli noče delat.
Če nekaj plačam, zame to ni neka prednost.

Gregor P ::

Ampak vsaj nisi zaveden pri tem, točno veš kaj kupuješ in kakšne so omejitve (tudi iz varnostnih razlogov, ne samo tehničnih).

Naj dvigne roko tisti, ki misli, da so tile mercedesi prihodnji robotaksiji ipd. kar je nakladal Musk za Tesle. Nikjer nobene roke? Logično8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Jaz za mercedesov sistem ne bi plačal več kot par 100 evrov, ker bi bil preredko uporaben. Autoster in to ja, nujno, L3 pa ni nujen, če skoraj nikoli ne dela. Za teslin sistem bi doplačal. Morda ne ravno 5 ali 10 jurjev, nekaj pa bi.

Drugi pa kakor hočete, mi res dol visi.

feryz ::

Kako pa delajo te vaše zaznave držanja volana?
Pri bimerju je neka kapacitivna fora, kar pomeni, da je dovolj, da nogo prisloniš na volan in fura brez teženja.

njyngs ::

Kar želodec se mi obrača, ko se pogovarjate o workaroundih, da ne rabite držat volana. Prodajte avte in pojdite na avtobus. Če nočete vozit nas vsaj drugih ne ogrožajte.
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: njyngs ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Jaz za mercedesov sistem ne bi plačal več kot par 100 evrov, ker bi bil preredko uporaben. Autoster in to ja, nujno, L3 pa ni nujen, če skoraj nikoli ne dela. Za teslin sistem bi doplačal. Morda ne ravno 5 ali 10 jurjev, nekaj pa bi.

Drugi pa kakor hočete, mi res dol visi.

Načeloma ti noben ne brani kupovati mačka v žaklju, le da je tokrat ta tudi smrtno nevaren zate in se le zato oglašamo, ker ti dejansko želimo dobro:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Qcube ::

feryz je izjavil:

Kako pa delajo te vaše zaznave držanja volana?
Pri bimerju je neka kapacitivna fora, kar pomeni, da je dovolj, da nogo prisloniš na volan in fura brez teženja.


Kia zanzava tako da meri koliko navora voznik potiska pri obračanju volana. Sistem stalno malo obrača volan in če vozik drži volan pri miru ta prepozna kot da nasprotuje temu. Če 30 sekund ne zazna kontra upiranja od voznika začne opozarjat. Zato trik s plastenko vode na volanu deluje.

MrStein ::

Utk je izjavil:


Jaz sem s škodo naredil morda 2000 km pa mi je dvakrat hotela zabremzat za brez veze ko res nisem vedel zakaj. Toyota nikoli v 80,000 km...ko je toyota zapiskala, sem zmeraj vedel zakaj piska.

Pozdravljen, kolega!
Meni sicer Škoda ni zavirala, sem pa bral da je drugim.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

brbr21 je izjavil:



Vozim oboje, z in brez sistemov. Razen radarskega tempomata izklopljeno VSE!!! V enem od prejšnjih celo ESP. Sedaj so toliko izboljšani, da vsaj ne vrže sidra ob vsakem minimalnem zdrsu. Upam, da kak prihodnji update ne bo tak, da se tega ne bo dalo več permanentno izklopiti (OBD).

Kateri avto(mobili)?
Meni dela ali neopazno (opravi svoje delo) ali neopazno (nič ne naredi ko bi moral).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

miroB je izjavil:


Vožnja z temi sistemi je dosti manj utrujajoča, kot brez le-teh. Glede varnosti: v eno par na pol kritičnih situacijah, je avto prej reagiral kot jaz..:))

Saj to je smisel teh sistemov, da reagirajo prej kot voznik.


Glede zahtevane pozornosti: Če avto kakih 30 sekund ne zazna rok na volanu, začne opozarjat, zvočno in slikovno opozorilo, ki prekriva polovico displaya. Po naslednjih 30s pa z motečim zvokom in sliko opozarja, da bo izklopil asistenčne sisteme. Dalj časa pa nisem testiral...:))

Zanimiv scenarij. :)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

paradajzos ::

A se je primitivni Elon že odzval?

dronyx ::

Gregor P je izjavil:

Naj dvigne roko tisti, ki misli, da so tile mercedesi prihodnji robotaksiji ipd. kar je nakladal Musk za Tesle. Nikjer nobene roke? Logično8-)

Seveda ne. Delnica MBG.DE ni padla v enem letu za 35%.

MrStein ::

dronyx je izjavil:


Čeprav se mi je tudi že zgodilo, da je bila na kameri za parkiranje statična slika in če tega ne bi opazil, bi se zaletel v avto za mano, ko sem parkiral. Ne razumem kateri genij si je to zamislil tako, da se slika kamere lahko nekam shrani! Tu bi morala biti možnost samo živa slika, ali pa da sistem ugotovi napako in ti napiše z veliko ERROR.

Pri digitalni sliki je skoraj nemogoče, da ne bi bila shranjena. To bi morali načrtovati od začetka in so zgleda preskočili.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Seljak ::

Teslin "avtopilot" v smrt. Zakaj bi sploh uporabljal "avtopilot"? Vsak dan sem na avtocesti in najbolj uživam za volanom. Ne razumem te bedastoče avtopilotov. Malo še pa človeku ne bo potrebno nič več početi. UI bo razmišljala namesto nas, avti nas bodo sami vozili in bomo samo potniki,...

dronyx ::

Kaj to je res da stane FSD programska oprema 8.000,00 USD? Jaz sem mislil, da je to zastonj. Tako kot trenutno to deluje si v bistvu tester od Tesle. Da moram jaz ves čas imeti roke na volanu in biti pozoren na cesto, ko FSD šofira, mi morajo za to plačati. Kaj to res kdo uporablja, ali je samo za influencerje na Youtubu?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Utk ::

Danes ima vsak resen avto radarski tempomat in autoster. To ni nič posebnega. Ve se kdo vozi vseeno.

dronyx ::

Pa menda pri FSD plačuješ še mesečno naročnino 99 USD. Zakaj že? Da imaš roke ves čas na volanu in da te kamera ves čas snema, da nisi slučajno utrujen in ne moreš zbrano kontrolirat avtopilota. :D

Utk ::

Jaz sem pa slišal da ti plačajo jurja.

dronyx ::

Utk je izjavil:

Danes ima vsak resen avto radarski tempomat in autoster. To ni nič posebnega. Ve se kdo vozi vseeno.

To je pripomoček in nihče tega ne oglašuje kot FSD. Line assist kot rečno prvo izklopim, tempomat pa uporabljam zelo redko. Če moram že šofirat, zlahka držim še gas.

Utk je izjavil:

Jaz sem pa slišal da ti plačajo jurja.

Ja, moja napaka. Se oproščam. Tule piše da je mesečna naročnina na FSD skorja stotaka USD.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Utk ::

Full Self-Driving Capability
Your vehicle will be able to drive itself almost anywhere with minimal driver intervention and will continuously improve. In addition to the functionality and features of Autopilot,


Mislim, jaz imam tudi "kuhalnik". Pa pač ne gre tako, da v lonec zmečem stvari in jih on sam skuha. Je treba vedet kaj stvar zmore in kaj ne. Ne glede na ime.

BigWhale ::

dronyx je izjavil:

Utk je izjavil:

Danes ima vsak resen avto radarski tempomat in autoster. To ni nič posebnega. Ve se kdo vozi vseeno.

To je pripomoček in nihče tega ne oglašuje kot FSD.


Tesla avtomatski tempomat in lane assist oglasuje kot autopilot + autosteer. Kot FSD pa nekaj drugega.

dronyx je izjavil:

Line assist kot rečno prvo izklopim, tempomat pa uporabljam zelo redko. Če moram že šofirat, zlahka držim še gas.


Uredu je, zate ze itak vemo, da si superman, tko kot solatko. Mi ostali smrtniki, pa pac uporabljamo te pripomocke, ker se v zivljenju raje zabavamo s cim drugi kot pa z dolgocasno voznjo po avtocestah.

Utk ::

Res ne vem kakšen bedak moraš bit da raje držiš nogo na gasu eno uro, kaj šele več, kot da bi to delal avtomat.

dronyx ::

BigWhale je izjavil:

Uredu je, zate ze itak vemo, da si superman, tko kot solatko. Mi ostali smrtniki, pa pac uporabljamo te pripomocke, ker se v zivljenju raje zabavamo s cim drugi kot pa z dolgocasno voznjo po avtocestah.

Poglej, če se peljem po Padski nižini (prav pogosto se ne) in ni na avtocesti veliko prometa, seveda nastaviš tempomat in pelje. Ampak to nikakor ne pomeni da jaz medtem lahko počnem kaj drugega ali sem kje drugje. Ta pripomoček samo poskrbi, da mi ni potrebno tiščati stopalke za plin in da drži konstantno hitrost. Na naših avtocestah se peljem iz enega zastoja v drugega, običajno tudi velika gužva, tako da na tempomat niti ne pomislim (pa tudi ne vozim par ur). Vsekakor pa prav pride sistem, ki avtomatično zavira, če zazna možnost trka na avtocesti. S tem ima pri nas veliko ljudi težave, saj pri takem prometu na avtocesti niso pozorni in ko se nenadoma iz 100 km/h promet ustavi, se zabijejo v voznika pred seboj in potem vse stoji še nekaj časa. Če tak sistem dobro deluje, bi po moje preprečil precej nesreč na naših avtocestah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Utk ::

Na naših avtocestah se peljem iz enega zastoja v drugega, običajno tudi velika gužva na avtocesti, tako da tempomat niti ne pomislim.

Glih tu ti radarski tempomat pride najbolj prav. Če te še drži v pasu, je to že vse kar je v autopilotu. In to ima danes že vsak za doplačilo, če ne serijsko. Tudi menjavo pasu ima že marsikater, ampak to mislim da strašno prav niti ne pride.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Lonsarg ::

Ja navaden tempomat je res sam za prazne avtoceste. Od kar imam radarskega pa se tut v največji gužvi v celotni uri vožnje po avtocesti niti enkrat ne dotaknem gasa ali bremze, luksuz.

Še v zastojih sredi mesta je zakon, vsakič za speljat zgolj eno tipko pushnem in potem sam tako spelje kot tudi ponovno ustavi.

Ampak kar se avtomatskega zavijanja tiče sem pa ultra razočaran, včasih vklopim bolj za foro kot zares (ker moraš itak še vedno vse držat) in velikokrat slabo drži linijo in je trwba popravljat, že na ravnini kaj sele ovinki (probal tako Hyundai kot Toyoto).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Gregor P ::

... in pa ker avtomat drži pravilno varnostno razdaljo, ti začnejo vmes uletavati naši cestni bojevniki, tako da mora takrat vozilo spet zavirati na silo ;(

... ampak to je že tema za tisto drugo debato o naših voznikih na cestah :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Lonsarg ::

Eh se pač uštuli en notri in avtomatsko radarski tempomat zniža brez da moram kaj naredit in to v večini primerih še lepo nežmo da komaj opazim. Tak da sem od kar imam radarski tempomat tudi manj jezen na idi... na cestah, ker namesto mene ima zarad idi... tempomat delo :)

Utk ::

Toyota je badass v takih primerih. Ona drži normalno razdaljo, če se ti pa vrine na meter, toyota zavirala ne bo, čaka da tist pred tabo pospeši ali se kako drugače situacija spremeni, če ne se vozi za njim na tist razdalji kar en čas. Nič naglo ne zavira. Morala bi samo še avtomatsko poblendat v takih primerih:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

dronyx je izjavil:

Ampak to nikakor ne pomeni da jaz medtem lahko počnem kaj drugega ali sem kje drugje.

Pa kdo sploh govori o tem, da vmes delas karkoli drugega?

dronyx je izjavil:

Na naših avtocestah se peljem iz enega zastoja v drugega, običajno tudi velika gužva, tako da na tempomat niti ne pomislim (pa tudi ne vozim par ur). Vsekakor pa prav pride sistem, ki avtomatično zavira, če zazna možnost trka na avtocesti.

Ravno v takem dinamicnem prometu je radarski tempomat se najbolj uporaben.

Utk je izjavil:

Toyota je badass v takih primerih. Ona drži normalno razdaljo, če se ti pa vrine na meter, toyota zavirala ne bo, čaka da tist pred tabo pospeši ali se kako drugače situacija spremeni, če ne se vozi za njim na tist razdalji kar en čas. Nič naglo ne zavira. Morala bi samo še avtomatsko poblendat v takih primerih:)

To ma tud Nissan tko narjen. Ne zavira sunkovito, razen kadar je treba, jasno. In resnicno spremlja promet, ce se nekdo zapelje pred tebe in pospesuje, potem Leaf ne bo bremzal ampak samo pocaka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

WizzardOfOZ ::

Večina japoncev ima tako narejeno. Ne vem za suzukija, ampak honda, toyota, nissan, mitsubishi in subaru imajo vsi tako, da ne zavirajo, če se nekdo vrine pred tebe in pospešuje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

dronyx ::

In kaj se zgodi pri takem radarskem tempomatu, če odpove senzor, ki meri razdaljo do vozila pred tabo (ne vem ,ali to meri z ultrazvokom, ali kamero), tako kot je imela moja vzvratna kamera "manjši glitch"? Če je gužva na cesti in ne odreagiraš dovolj hitro se po moje zlahka zaletiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

Comandante ::

feryz je izjavil:

Kako pa delajo te vaše zaznave držanja volana?
Pri bimerju je neka kapacitivna fora, kar pomeni, da je dovolj, da nogo prisloniš na volan in fura brez teženja.

Mazda tega nima, moras vsakih 10 ali koliko sekund res minimalno zavrtet volan oziroma ga drzati izven nevtralne lege. Se pa da nekaj nastavljat obcutljivost.

Utk ::

dronyx je izjavil:

In kaj se zgodi pri takem radarskem tempomatu, če odpove senzor, ki meri razdaljo do vozila pred tabo (ne vem ,ali to meri z ultrazvokom, ali kamero), tako kot je imela moja vzvratna kamera "manjši glitch"? Če je gužva na cesti in ne odreagiraš dovolj hitro se po moje zlahka zaletiš.

In potem me BF izbriše, če napišem, da ste butasti.
Kaj narediš? Le kaj bi naredu? Kdo vozi? Kaka bedasta vprašanja...
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ZDA preiskujejo Teslinega Avtopilota (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
7517370 (13926) kow
»

Tesla se približuje postavljenim ciljem

Oddelek: Novice / Rezultati
3819685 (16656) Utk
»

Lanska prva smrtna žrtev asistenčnega sistema v Tesli odgovorna sama (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8625609 (21478) codeMonkey
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20571278 (64022) Mare2

Več podobnih tem