» »

Dizel ali premium dizel

Dizel ali premium dizel

1
2
»

fikus_ ::

Po eni strani se prodaja svinjarija od goriva (vse v okviru predpisov), po drugi strani pa aditive, da motorji dobro tečejo. Biznis 2x.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

matobeli ::

A se bodo čez 15let gen Alpha zgovarjal če je isto sranje elektrika iz nuklearke al je boljš premium iz veternic :P

c3p0 ::

Nemogoče ni. Bo podobno "audiofilom", ki slišijo razliko med različnimi ethernet ali usb kabli.

kimikaze ::

Študijo sta izvedli Southwest Research iz združenih držav in AC2T iz Avstrije. Študij ne najdem, je pa glavne izvlečke teh dveh študij opisal tale:



Izvleček je tudi na tej strani https://www.sciencedirect.com/science/a...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kimikaze ()

Buggy ::

kimikaze je izjavil:

Buggy, na katerem delu delu motorja se dogaja največja obraba pri normalno delujočem motorju in normalni vožnji?

Torej, to se dogaja na mestu kjer batni obroček drgne po steni cilindra in da se ta obraba minimizira poskrbijo ravno za to namenjeni aditivi v gorivu. Olje katero se nahaja v utorih batnega obročka kemijsko ni več enako olju v koritu saj je kontaminirano z gorivom in podvrženo visokim temperaturam. Da se ta negativni efekt nekoliko omili, poskrbijo ravno aditivi, kateri se preko kontaminacije znajdejo v olju ki je v batnega utoru.

Zato je pomembno kakšna formulacija aditivov je v tem gorivu (prav zato namenjeni aditivi se imenujejo modifikatorji trenja) in da pozitivno reagira v stiku z kontaminiranim oljem. S tem se poveča izkoristek in učinek olja ki se nahaja v teh batnih utorih(katero je kontaminirano z gorivom nekoliko izgubilo dobre lastnosti) ter tako zniža obraba zaradi trenja.

Tako imajo imajo formulacije aditivov v gorivih, ki niso vse namenjene samo čiščenju pogonskega sklopa, še kako veze z obrabo motorja.



Glej, svoje sem ti ze povedal. Ce se zmeraj svoje tumpas ti pac ne znam drugace razlozit. Lahko pa pogledas filmcek, ce ti bo bolj jasno...



...pa se ctivo s shematsko sliko:

https://www.gulfoilltd.com/blog/how-doe...

Potem pa povej zakaj imajo aditivi v GORIVU kakrsenkoli vecji doprinos pri obrabi samega motorja? Kot sem rekel aditivi v gorivu so preventiva za injektorje in crpalko, premium goriva pa niso vredna cene ki jo placas. Aditivi v gorivu na OBRABO motorja ne igrajo vloge, delujejo pa morda preventivno na CISTOCO in PRETOCNOST goriva.

Najslabse je ce bos kakersen koli (napacen) aditiv vlil v olje - to je sele festa, ker bos po moznosti zabil tiste ozke oljne feed-e (pretoke). Podobno napako delajo eni ko ne menjajo filtra in samo dolivajo/menjajo olje in si s tem naredijo medvedjo uslugo. Saj je filter najbolj restrektiven in poledicno imas (lahko) v sistemu manjsi pritisk olja s tem pa pocasnejse ali neustrezno mazanje dolocenih segmentov motorja. Ce pa v OLJE dodas kaksen (agresiven) aditiv pa lahko pri starem zgonjenem motorju pricakujes da bos s tem, ko bo additiv v OLJU cistil garez, posledicno zabasal oljne pretoke v motorju.

pod crto:

Aditivi v gorivo - pogojno da, ce ga dodajas preventivno ze od novega in preprecujes nalaganje usedlin in oglikovega gareza ter posledicno pripomores k boljsem mazanju/hlajenju visokotlacne crpalke (Diesel in DI bencinar)
Aditivi v olje - bejz stran kot te nogice nesejo - razen ce imas oldtimerja 35+ let kateremu ne privoscis generalke in bos v olje vlil kaj za boljso tesnenje (vcasih so neke teflonske aditive cislal)
Olje- cimboljse sinteticno po stnadardu, ki ga agregat predpisuje in menjat na 15Kkm in vsaj enkrat letno.

OBRABA motorja je odvisna od kvalitete olja in ne goriva!

levaky ::

Tale podcast mi je bil všeč, se dotakne te tematike:

kekčevlulček ::

Pithlit je izjavil:

https://autoexpert.com.au/posts/the-tru...

Če bi bla razlika nekaj takega kot je med 95 pa 98... Tko pa, ni najboljša ideja. Ampak kot vedno, vsak bo zase vedel.


Ta tip je know-it-all površnež v najboljšem primeru. Kako imajo v Avstraliji ne vem. Dejstvo pa je, da premium dizel v Evropi dejansko je učinkovit pri sodobnih dizlih in ti podaljša nastop težav kot je zamašitev EGR ventila ali DPFa. Shellov ima določen delež GTL (gas to liquid) olja, ki izgoreva zelo čisto in mešanica ima v totalu nižjo proizvodnjo trdih delcev. To se pozna tudi na nabiranju na ventilih dovoda zraka (skozi EGR recirkulacijo) in kontaminaciji olja. Za starejše brez ekoloških sistemov je več ali manj vseeno, preverjeno laufajo tudi na repično olje za cvrtje. Dalje atomizacija goriva je laboratorijsko doikazano boljša v cilindru. Dalje premium dizel je intrinzično odpornejši na nižje temperature. Mislim, da sploh ne obstaja zimski premium na naših pumpah. Navaden dizel aditivirajo posebej in kot tak je bolj obremenjujoč za okoljske sisteme avtomobila in ima tudi manjšo energijo, medtem ko premium dizel ne. Premium ima običajno tudi višje cetansko število kar se prevaja v nekoliko večjo moč (vprašanje, če to opaziš) in učinkovitejše izgorevanje (že samo višje cetansko število zmanjša saje, poleg aditivov, ki skrbijo za odstranjevanje saj). Premiumi v Sloveniji ravno tako nimajo dodanega biodizla, vsaj po navedbah trgovcev. itd... Tako da tale vseznalec arogantni ali govori za realnost v Avstraliji ki je temeljito drugačna ali pa premalo vé - vendar ga ni sram to prepričano razglašati.

Edino vprašanje glede premium dizla je ali ga ima otipljiv smisel uporabljati. Ker standardni, sploh v Sloveniji je itak že ves dodatno (nad EU EN590 standardom aditiviranja) aditiviran. Recimo na Hrvaškem ni in je v osnovi pač le EN590 Eurodizel in pogosto imajo na hrvaškem njihove "premium" variante v bistvu enak nivo aditivov, kot je pri nas standardno gorivo. Ena od izjem je tam Shell kjer je njihov V-power pač V-power in je tak kot pri nas. Drugi je mislim da Tifon, ki ima MOLov Evo Plus, ki je pač tudi EVO plus kot na našem MOLu. Tako da pri nas je vprašanje ali ima smisla. Če se nekdo s sodobnim dizlom vozi veliko po mestu ali stoji v kolonah in praktično skoraj štandgasom = z odprtim EGRjem - mogoče. V teh, za sodobni dizel težkih pogojih, rabiš vsako od prednosti, ki jo lahko pridobiš. Potem plani glede lastništva - ali se avto misli koristiti 10+ let ali ga zamenjati pred tem časom? Kdor ga *ne* misli obdržati 10 ali več let se mu fučka in naj bodo čiščenja EGR ventila in DPF in potencialno ventilov, ali pa menjava črpalke za gorivo briga drugega - če bodo sploh potrebna (glede na način uporabe avta).

Nekaj pavšalno zavračat premium dizel (posebej dizel, ker bencin je manj "kritičen, vendar pri novejših bencinskih motorjih z neposrednim vbrizgom bi tudi kazalo uporabljati detergentsko bogatejša goriva) je butasto in ignorantsko. Prav nič ni to gorivo bulšit, kot tale na posnetku bluzi. Vprašanje je le ali smo ga pripravljeni plačati in ali smo kritičen uporabnik vozila - torej planiramo daljše lastništvo ali imamo težje pogoje vožnje s sodobnim dizelskim vozilom. Baje je za požeti benefite za povprečnega voznika dovolj natankati vsak tretji tank s premiumom, da s tem vzdržujemo fit motor. Za nekoga ki stoji v koloni proti ljubljani vsako jutro pa mogoče večkrat, ne vem. Dejstvo pa je da bulšit ni. Kar btw potrjujejo tudi neodvisni laboratorijski testi.

P.S. Poleg tega je tut en največjih resnično bulšitov, ki se širi po forumih "vse gorivo je isto, videl sem XY naftarja cisterno na XZ Pumpi". Ja menda, da je vse gorivo faking EN590 Eurodizel, saj ne gre za to!! Ampak ravno klinčevi aditivi posameznih tvrdk so razlikovalni faktor in ta se nekje v procesu dostave primešajo dostavljanemu gorivu (ne vem ali že ob prevzemu ali ob vlivanju v podzemne rezervoarje na sami pumpi). Določena premium goriva kot je Shellov V-power pa verjetno ne morejo biti iz skupne EN590 zaloge (ali pa tudi?), ker imajo GTL komponento in je verjetno celotno gorivo formulirano na določenih punktih. Sklepam, ne vem.

Zgodovina sprememb…

iloveboobz ::

^^
tl;dr reklama za shellov premium dizl


V praksi šteje samo in zgolj €/100km. Če ta ni nizji ali enak z premium dizlov, le ta nima nobenga smisla. Al ti bo stvar zamašila DPF ali EGR, pa ponavad ni odvisno od goriva oz. je stvar inevidable...

Je pa nekaj dejstvo... Shellov premija je 18c/L drazja...

Pri avtu z 6L porabe in prevozenih 100kkm je to... reci piši skoraj 1100€ več za gorivo kot z klasiko. To je pa cena novga EGRa IN DPFa...
smoki

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Premium dizel ima manj biodizla, količina žvepla v gorivu je pa itak omejena. Nekateri dajejo še dodatke za boljše zgorevanje (ker po nalogu EU morajo dati zraven svinjarijo, kot je biodizel).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Zvezdica27 ::

lp,

ni biodizel tak problem pri dizlu, kot bo - ko bo - E10 v bencinu... hvalabogu imamo zdaj še E5. Baje imajo v USA pogosto že E15, sam sem videl da je povsod bil E10 in vsi jamrajo... sploh če je malce starejši motor.

Moje mnenje je, da je za povprečnega Janeza to brezveze, bolj ap se približaš rangu 100Km na 1 liter prostornine ali nad kakih 200 konj, bol pa ima to smisel. Sodobne turbine so tudi bolj nežne, tako da...

zz

fikus_ ::

Govora je bilo o dizlu.
Je pa tudi metanol izziv za starejše bencinarje, novejši to prebavijo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

iloveboobz ::

10% nebi smel bit iziv za noben avto. Razlika v energiji je 3%...

Problem je lahk kvečjemu pr res starih avtih, da cevi in gume preparijo, če tak bencin dalj časa stoji, ker niso narejene za etanol...
smoki

Zvezdica27 ::

sem napisal za dizel, kaj si siten zdaj, dodal pa za etanol.

točno tako. Gume, recimo znotraj fuel delivery sistema. recimo vse kar je nad 20 let, da je tu kritično...

Ni samo eneergija, tudi oktansko število se spreminja, gorenje ni isto itd... a še najmanj pri dizlih, kjer biodizel načeloma res ni probelm.

iloveboobz ::

Pri E10 bo oktansko številko kvečjemu bolše, ne slabse...

Ampak zarad 10% etanola pr vsakem EFI avtu nebo problemov. Sj obstaja closed loop kontrola vbrizga z razlogom.

Če maš pa še fergija.. well, potem paš tankaš 100ko
smoki

Zvezdica27 ::

closed loop nima veze s tem, ker je to vezano na nivo o2 v izpuhu, da se prilagaja gorivo glede na temp zraka, zralni tlak in obrate na tisto idealno razmerje, ki itak nikoli ni pravo, z E10 to nima veze. Frgazar v avtu? uf... to je pa pred 1980 po moje...

E10 je čisto ok v novih avtih, ki najbrž to tudi sami zaznajo (to ne vem). Na starih si včasih moral ročno zavrteti tisti knof na 91, 95, 98 ali 100, karkoli pač, da se je motor ustrezno prilagodil.

Samo v tem je fora - da se motor prilagodi dejstvu etanola v gorivu - podrobnosti ne poznam, a predvidevam da bi zaradi višjega oktanskega števila morala iskra priti par stopinj pred TDC prej, kot za navaden bencin. In pa seveda materiali v fuel sistemu morajo biti odporni na etanol, ki je anorgansko topilo.

Drugače ni z E10 nič narobe, če me spomin ne vara, imajo v Brazliji tudo E100 motorje - sam drugače mora delati (najbrž je tma cel motor drug, bogve kako je skompresijami pri etanolu...). Morda tudi bati, to ne vem...

zz

fikus_ ::

V J Ameriki , predvsem Brazilija se precej uporablja etanol za gorivo vozil. Volumsko je okrog 1,5l etanola energetsko primerljivo 1l bencina. Je pa tudi razlika v temp. zgorevanja.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

mat xxl ::

Sam na premium SUV u sem kar nekaj sedaj tankal ob petkih MOL super dizel, ker je bil na nekaterih pumpaj do novembra ista cena, kot navaden. Ugotovitve, nisem opazil nobenih razlik ne v pospeških ne v porabi.

Sli verjamem da aditivi pomagajo ? Načelima da sem imel prej starejši premium SUV z 220 tkm in se je dogajalo, da je 6 valjnik uzgal na 5 valjev po 20 sek so pa delali vsi. Po dodatku aditiva Antigrip+ od Arčona pa je vedno ene 10kkm delal popolno, aditiv sem dodal na skoraj prazen tank 1 liter in vroč avto steral. Tako, da meni je dolgo djelovalo to 1 x no čiščenje, kasneje sem pa avto prodal in menjal za mlajšega.

chrush ::

Aditivi so enako kot ce bi dal bolani babici gumb za jest in bi potem ona rekla, da ji je pomagal. Med premium in navadnim dizlom pa je najvecja razlika v ceni. Ostalo so finese, ki so nepomembne.

darkolord ::

Najbolj cheap dizel po 100 let stari formuli je po tvoje najboljše, kar znanost premore? Ker babici aspirin ne pomaga, ji tudi katerakoli druga tableta ne bo?

Jaz sem na malem 1.4 dizlu opazil občutno razliko, kadar sem tankal premium. Vseeno sem nadaljeval s tankanjem klasike.

Pri nekaj sto kilovatih se pa razlika verjetno ne občuti.

mtošev ::

darkolord je izjavil:


Jaz sem na malem 1.4 dizlu opazil občutno razliko, kadar sem tankal premium. Vseeno sem nadaljeval s tankanjem klasike.


Kje? V denarnici?
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere aditive uporabljate v svojem dizlu?

Oddelek: Na cesti
193176 (2630) Blinder
»

Kvaliteta goriva pri SLO trgovcih (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8123514 (7960) eEdbM
»

1 do 2 dcl dvotaktola na tank nafte (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6312825 (10996) Ahim
»

Supersonični petrol Q Max iQ Diesel (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8412438 (8848) woroh4
»

Bencinske črpalke (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8424673 (22118) Nesta

Več podobnih tem