Forum » Loža » Ljudje vozijo prehitro po avtocesti glede na svoje plače
Ljudje vozijo prehitro po avtocesti glede na svoje plače
BlaY0 ::
Cas je denar. Strosek zaradi hitrejse voznje je nizji kot lahko v tistem casu zasluzis.
Možno da je pri tebi to res, ne pa absolutno, ker je pač odvisno od razmerja med tvojo plačo, ceno energenta in razliko v porabi med referenčno in hitrejšo vožnjo. Za Slovenca s povprečno plačo, kakšen avto v povprečju vozi ter kakšne so povprečne prometne razmere na naših cestah, to pač ne velja.
...in spet govoriš o hitrejši vožnji, ob enem pa kako izgubiš eno uro zaradi gužve, ki jo delajo SUV-i z enim potnikom. Ja, nisi sam in nimaš laboratorijskih pogojev. Kje je torej ta famozna hitrejša vožnja, zaradi katere na časovno enoto recimo ene vožnje "zaslužiš" več (časa ali denarja)? Preprosto, ni je ali pa je njen učinek zanemarljiv, ker ta "teorija" v resnici temelji na predpostavki, da je višja povprečna hitrost, ne pa kolikokrat na tej poti ti je ratalo stisnit do dile.
Jasno, kot rečeno, dopuščam možnost, da imaš ti drugačno izkušnjo, kar pa situacije žal ne spremeni bistveno.
borut_p ::
valinoratina je izjavil:
Evo konkreten test. Tip je vozil enkrat 65 mph, kar je 104 km/h in je za 15 milj rabil 21 minut, poraba goriva je bila 21,2 mpg . Nato je test ponovil z 80 mph, kar je 128 km/h in je rabil 18 minut, poraba goriva je bila 13,5 mpg . Razlike je torej samo 3 minute in 1,5 litra goriva za to pot. Nihče v Sloveniji v 3 minutah ne zasluži za 1,5 litra goriva, razen če ima plačo top 1 %. Vsi podatki so iz videa spodaj kjer je tip naredil TEST v praksi.
Speeding saves you less time than you think
.
zelo uporabni testi res. ko imaš za izhodišče "normalno" vožnjo in porabo 13,3l/100km in z "divjo" vožnjo 21.7l/100km. Res relevantna primerjava.
prav tako vse primerjave ki jih daješ so v gužvi. OP izhodišče pa je vožnja po AC s povprečno 110km/h ali 130km/h ... torej je izhodišče, da je s tako hitrostjo tudi mogoče vozit.
Vse kar si nametal, si dejansko samo nasmetil temo .... mogoče pa spadaš pod tisti del slovenčkov, ki so bolj na neumni strani?
BlaY0 ::
Ja če je izhodišče tako, da so pogoji laboratorijski, potem ja. Vprašanje je, če so primerjave v laboratorijskih oziroma robnih pogojih smiselne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
valinoratina ::
valinoratina je izjavil:
Evo konkreten test. Tip je vozil enkrat 65 mph, kar je 104 km/h in je za 15 milj rabil 21 minut, poraba goriva je bila 21,2 mpg . Nato je test ponovil z 80 mph, kar je 128 km/h in je rabil 18 minut, poraba goriva je bila 13,5 mpg . Razlike je torej samo 3 minute in 1,5 litra goriva za to pot. Nihče v Sloveniji v 3 minutah ne zasluži za 1,5 litra goriva, razen če ima plačo top 1 %. Vsi podatki so iz videa spodaj kjer je tip naredil TEST v praksi.
Speeding saves you less time than you think
.
zelo uporabni testi res. ko imaš za izhodišče "normalno" vožnjo in porabo 13,3l/100km in z "divjo" vožnjo 21.7l/100km. Res relevantna primerjava.
prav tako vse primerjave ki jih daješ so v gužvi. OP izhodišče pa je vožnja po AC s povprečno 110km/h ali 130km/h ... torej je izhodišče, da je s tako hitrostjo tudi mogoče vozit.
Vse kar si nametal, si dejansko samo nasmetil temo .... mogoče pa spadaš pod tisti del slovenčkov, ki so bolj na neumni strani?
Oba dva dobro veva kdo od naju spada pod del slovenčkov, ki so bolj na neumni strani in kristalno jasno je da to nisem jaz. ;) Ja poraba je pač ameriška, pa vendar glede na zanemarljiv prihranek časa ti tudi če bi bila evropska čisto nič ne pomaga, še vedno se ne splača prehitro vozit finančno. Ti pa ta test tudi lepo pokaže kako eksponentno se viša poraba goriva gor s hitrostjo. Dobro, pri pick up tovornjakih ki so slabo aerodinamični še bolj kot pri recimo sedanih, pa vendarle. V gužvi bo razlika med povprečno in potovalno hitrostjo še večja, delež pospeševanj in zaviranj bo večji, tako da tam se ti pa še bolj ne splača hitro vozit, kot pa če je gužve manj (pa tudi tam se ti ne splača), skratka ne splača se v nobenem primeru.
Škoda ko ne najdem onega linka ko so Slovenski novinarji Siola to testirali pred leti..sej razultati niso nič drugačni, ampak sam zato da bi ti končno dojel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
pegasus ::
valinoratina je izjavil:
Komaj bogih 2 minuti NA TEDEN so torej prišparal z divjanjem. Na račun varnosti, večje porabe goriva, stresa in še česa.Še nisi pogruntal? Ljudje naravnost obožujejo trpljenje, potem pa še tekmujejo v tem, kdo bolj trpi. In če zaradi malega trpljenja nekje drugje trpijo bolj, toliko bolje! Se lahko svojim kolegom pohvalijo, kolk so bogi...
valinoratina ::
Res je ja, opažam da folk res rad trpi. Če trpljenja ni, si ga sam ustvari. Točno to omenja tudi Mazzini v članku z naslovom "Slovenci in avti":
https://www.mihamazzini.si/dostava-na-d...
Slovenska posebnost
Zgoraj napisano velja na splošno, a Slovenci imamo neko posebnost in ta je vir zadrege za prometne strokovnjake. Zaznavajo jo nezavedno, saj so del naroda, a razumsko ubesediti je ne morejo. Tudi jaz je nisem, dokler ...
... se enkrat lani nisem ustavil v enem tistih nizkocenovnih tujih diskontov, ki so zrasli v naših predmestjih. Sprehajal sem se med robo, zloženo na paletah in doživel sem občutek ponavljanja: da sem nekoč že šel skozi to, da ... spomnil sem se! Ko sem se v Ameriki vozil od kraja do kraja, sem v predmestnih marketih nakupil popotnico in nekajkrat sem prišel tudi v trgovine, kjer nakupujejo najbolj revni. ZDA so namreč svoj socialni mir ohranile tako, da obstajajo cele verige, namenjene siromakom. Če v središču Seattla plačate 7 dolarjev za sendvič, se lahko v predmestju za isti znesek prenažirate v "vse-kar-lahko-poješ" restavraciji. Pogledal sem po naši trgovini in res: ista govorica telesa, cenena oblačila, preračunavanje cen. Posebej mi je v oči padel človek, ki se je sklanjal nad hladilnikom in okleval nad vakumsko pakiranim kosom najcenejše salame, v moji mladosti imenovane pasja radost. Vzel jo je, gledal, obračal, videl ceno, vrnil, že stopil korak proč, pa spet vzel v roke in znova okleval. Adamovo jabolko se je trdo premikalo, goltal je slino. Moram reči, da se mi je vse skupaj zdelo tako žalostno, da sem odkorakal na blagajno.
Zunaj me je prešinilo, da je nekaj hudo narobe. To, kjer sem sedaj, se začenja razlikovati od mojega ameriškega spomina. Ustavil sem se in mozgal. Trajalo je, preden sem doumel: odklepam najcenejši avto na celem parkirišču! V Ameriki ni bilo tako: ne zato, ker bi vozil dragocen izposojen avto, marveč ker so tamkajšnji reveži sedali v take podrtije, da jih v Evropi ne vidiš. Pri nas pa sploh ne.
Osuplo sem gledal po vrstah parkiranih vozil. Čakaj, čakaj, je to mogoče?
Sklenil sem počakati človeka, ki je travmatiziral nad pasjo radostjo. Prišel je in sedel v novega audija.
Ne vem, če je kupil salamo ali ne.
Slovenski avti
Ko so nekaj mesecev kasneje odpirali še eno od nizkocenovnih veleblagovnic in so se kupci zbrali nekaj ur prej, se stepli za robo, prihranili nekaj evrov, je TV posnetek zaokrožil tudi po internetu. Nek prijatelj mi ga je poslal s pripisom, glej te idiote. Pogledal sem in mu odpisal: ti pa glej avte, ki so parkirani za njimi. Njegovo začudenje je preseglo okvire e-pošte in moral me je poklicati: Miha, to je neverjetno, saj so za prerivajočo množico parkirani za tak obup daleč predobri avtomobili!
V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo. Tak človek si je kupil avto na kredit (ali lizing) in MORA vsak mesec zbrati točno določeno količino denarja za odplačilo. Kar postane njegova môra. Ponavadi ne gre za strategijo posameznika, marveč za obsedenost družin, zato pišem v množini: ne privoščijo si počitnic, varčujejo na vseh koncih, tudi pri hrani, drug drugemu gledajo pod prste, očitajo si, se prepirajo in neprestano kalkulirajo, kako bodo zbrali za mesečni obrok. Hkrati pa že hrepenijo po novem avtu, novem kreditu!
Kako bo mirno in zadovoljno peljal voznik, ki je pred vožnjo 10 minut okleval, preračunaval in sline cedil ob najslabši možni klobasi? Če jo je kupil, ima občutke krivde, kako bo pa sedaj odplačal kredit? Uničil je družinski proračun! Če je ni, podzavestno sovraži avto okoli sebe, za katerega se še hrani odreka! Nakar tak človek v takem razpoloženju pred seboj zagleda nekoga, ki vozi počasneje kot on! Kako bo trobil! Stiskal bo hupo in mislil, da gre za pravičniški bes odličnega voznika, v resnici pa gre le za človeka, ki bi raje stiskal pasjo radost kot volan.
Ker smo ljudje s svojimi zrcalnimi nevroni narejeni za posnemanje, bodo taki kreditni zagrenjenci, če jih je zadosti veliko, diktirali obnašanje na cesti vsem ostalim (tudi turistom, dodajam za one, ki se sprašujejo, kako se tujci tako hitro navadijo lokalnih običajev).
Slovenska nevroza
Po psihiatru in nevrologu Erwinu Ringlu, ki je raziskoval lastnosti narodov nekdanje avstroogrske, sta koroška in slovenska duša nevrotična. Pritrdil mu je tudi dr. Trstenjak, ki govori o strašnem občutku krivde, ki je za Slovence značilen.
Kaj, če ta dva učenjaka malce posodobimo? Občutek krivde in nevroza, če sta nezdravljena, morata najti svoje opredmetenje. Predrag avto je idealna oblika! Če bi si privoščili vozilo, ki ga kupijo brez težke vesti, in ki ga lahko zamenjajo z drugim brez joka, če ga razbijejo, kje bi bil potem prostor za nevrozo in krivdo? Predrag avto je sodobna rešitev za podaljševanje prislovičnega nevrotizma - en sam nakup omogoči, da nadaljujete tradicijo svojih prednikov.
In ste, kot je zapisal Ringl: občutljivi, zamerljivi in prepirljivi, tako "polni zavisti, da bi drug drugemu izpraskali oči".
Slovenec ne nabavi predragega avta zaradi užitka, marveč zaradi trpljenja, ki ga povzroča sebi in drugim.
In njene posledice
Kolikim pasjim radostim se je moral odreči človek, ki je zbil punčko na prehodu za pešce, izstopil, videl majhno poškodbo na odbijaču svojega avta, šel do na tleh ležečega telesca in ga obrcal? Resničen slovenski primer. Ali pa, in tole sem videl na lastne oči, avto zadane srno, potniki tečejo ven in gledajo odbijač, nihče pa še pogleda ne za živaljo, ki se opoteka v gozd.
Ekstremni primeri?
Kot med ljudstvom, tudi na estradi: Kaj pa slovenski pevec, ki v prvem intervjuju po prvi (in edini) uspešnici prostodušno izjavi, da je dobil prvi denar in z njim napolnil hladilnik lačne družine. V drugem intervjuju pa že pove, da je na kredit kupil drag avto.
Da o dobrodelnosti ne govorimo: časopisna nabiralna akcija za reveže, ki so živeli ob kruhu in vodi, nezaposleni, nakar je oče dobil službo! Da! Za prvo plačo so vplačali kredit za avto, očeta je kap, druge plače ni več bilo. Prosijo za pomoč za hrano, da preživijo ob avtu.
Nazadnje
Ne vidim nobene realne možnosti za hitro spremembo slovenske avtomobilske nevrotičnosti: prodaja avtomobilov je cvetoča veja gospodarstva in moram reči, da sem v tem primeru nasprotnik kakršnegakoli omejevanja s strani oblasti - če nekdo hoče svoj denar zapraviti za avto namesto za hrano, pa naj. Problem je le v tem, da je avto lahko tudi (samo)morilsko orožje. Ker gre za nevrotično željo, nakup seveda ne razreši ničesar; bistvo je kredit, trpljenje in odrekanje, krivda, ki ga prinaša. In tako od avta do avta, od kredita do kredita, nakar telo, razjedeno od pritiskov, naveličano začaranega nevrotičnega kroga, naglo obrne volan. V kroniki lahko preberemo, da je nenadoma zavil na sosednji vozni pas, ubil sebe in še koga.
ps: splača se prebrat, na zelo zabaven in resničen način opiše nevrotičnost slovencev.
https://www.mihamazzini.si/dostava-na-d...
Slovenska posebnost
Zgoraj napisano velja na splošno, a Slovenci imamo neko posebnost in ta je vir zadrege za prometne strokovnjake. Zaznavajo jo nezavedno, saj so del naroda, a razumsko ubesediti je ne morejo. Tudi jaz je nisem, dokler ...
... se enkrat lani nisem ustavil v enem tistih nizkocenovnih tujih diskontov, ki so zrasli v naših predmestjih. Sprehajal sem se med robo, zloženo na paletah in doživel sem občutek ponavljanja: da sem nekoč že šel skozi to, da ... spomnil sem se! Ko sem se v Ameriki vozil od kraja do kraja, sem v predmestnih marketih nakupil popotnico in nekajkrat sem prišel tudi v trgovine, kjer nakupujejo najbolj revni. ZDA so namreč svoj socialni mir ohranile tako, da obstajajo cele verige, namenjene siromakom. Če v središču Seattla plačate 7 dolarjev za sendvič, se lahko v predmestju za isti znesek prenažirate v "vse-kar-lahko-poješ" restavraciji. Pogledal sem po naši trgovini in res: ista govorica telesa, cenena oblačila, preračunavanje cen. Posebej mi je v oči padel človek, ki se je sklanjal nad hladilnikom in okleval nad vakumsko pakiranim kosom najcenejše salame, v moji mladosti imenovane pasja radost. Vzel jo je, gledal, obračal, videl ceno, vrnil, že stopil korak proč, pa spet vzel v roke in znova okleval. Adamovo jabolko se je trdo premikalo, goltal je slino. Moram reči, da se mi je vse skupaj zdelo tako žalostno, da sem odkorakal na blagajno.
Zunaj me je prešinilo, da je nekaj hudo narobe. To, kjer sem sedaj, se začenja razlikovati od mojega ameriškega spomina. Ustavil sem se in mozgal. Trajalo je, preden sem doumel: odklepam najcenejši avto na celem parkirišču! V Ameriki ni bilo tako: ne zato, ker bi vozil dragocen izposojen avto, marveč ker so tamkajšnji reveži sedali v take podrtije, da jih v Evropi ne vidiš. Pri nas pa sploh ne.
Osuplo sem gledal po vrstah parkiranih vozil. Čakaj, čakaj, je to mogoče?
Sklenil sem počakati človeka, ki je travmatiziral nad pasjo radostjo. Prišel je in sedel v novega audija.
Ne vem, če je kupil salamo ali ne.
Slovenski avti
Ko so nekaj mesecev kasneje odpirali še eno od nizkocenovnih veleblagovnic in so se kupci zbrali nekaj ur prej, se stepli za robo, prihranili nekaj evrov, je TV posnetek zaokrožil tudi po internetu. Nek prijatelj mi ga je poslal s pripisom, glej te idiote. Pogledal sem in mu odpisal: ti pa glej avte, ki so parkirani za njimi. Njegovo začudenje je preseglo okvire e-pošte in moral me je poklicati: Miha, to je neverjetno, saj so za prerivajočo množico parkirani za tak obup daleč predobri avtomobili!
V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo. Tak človek si je kupil avto na kredit (ali lizing) in MORA vsak mesec zbrati točno določeno količino denarja za odplačilo. Kar postane njegova môra. Ponavadi ne gre za strategijo posameznika, marveč za obsedenost družin, zato pišem v množini: ne privoščijo si počitnic, varčujejo na vseh koncih, tudi pri hrani, drug drugemu gledajo pod prste, očitajo si, se prepirajo in neprestano kalkulirajo, kako bodo zbrali za mesečni obrok. Hkrati pa že hrepenijo po novem avtu, novem kreditu!
Kako bo mirno in zadovoljno peljal voznik, ki je pred vožnjo 10 minut okleval, preračunaval in sline cedil ob najslabši možni klobasi? Če jo je kupil, ima občutke krivde, kako bo pa sedaj odplačal kredit? Uničil je družinski proračun! Če je ni, podzavestno sovraži avto okoli sebe, za katerega se še hrani odreka! Nakar tak človek v takem razpoloženju pred seboj zagleda nekoga, ki vozi počasneje kot on! Kako bo trobil! Stiskal bo hupo in mislil, da gre za pravičniški bes odličnega voznika, v resnici pa gre le za človeka, ki bi raje stiskal pasjo radost kot volan.
Ker smo ljudje s svojimi zrcalnimi nevroni narejeni za posnemanje, bodo taki kreditni zagrenjenci, če jih je zadosti veliko, diktirali obnašanje na cesti vsem ostalim (tudi turistom, dodajam za one, ki se sprašujejo, kako se tujci tako hitro navadijo lokalnih običajev).
Slovenska nevroza
Po psihiatru in nevrologu Erwinu Ringlu, ki je raziskoval lastnosti narodov nekdanje avstroogrske, sta koroška in slovenska duša nevrotična. Pritrdil mu je tudi dr. Trstenjak, ki govori o strašnem občutku krivde, ki je za Slovence značilen.
Kaj, če ta dva učenjaka malce posodobimo? Občutek krivde in nevroza, če sta nezdravljena, morata najti svoje opredmetenje. Predrag avto je idealna oblika! Če bi si privoščili vozilo, ki ga kupijo brez težke vesti, in ki ga lahko zamenjajo z drugim brez joka, če ga razbijejo, kje bi bil potem prostor za nevrozo in krivdo? Predrag avto je sodobna rešitev za podaljševanje prislovičnega nevrotizma - en sam nakup omogoči, da nadaljujete tradicijo svojih prednikov.
In ste, kot je zapisal Ringl: občutljivi, zamerljivi in prepirljivi, tako "polni zavisti, da bi drug drugemu izpraskali oči".
Slovenec ne nabavi predragega avta zaradi užitka, marveč zaradi trpljenja, ki ga povzroča sebi in drugim.
In njene posledice
Kolikim pasjim radostim se je moral odreči človek, ki je zbil punčko na prehodu za pešce, izstopil, videl majhno poškodbo na odbijaču svojega avta, šel do na tleh ležečega telesca in ga obrcal? Resničen slovenski primer. Ali pa, in tole sem videl na lastne oči, avto zadane srno, potniki tečejo ven in gledajo odbijač, nihče pa še pogleda ne za živaljo, ki se opoteka v gozd.
Ekstremni primeri?
Kot med ljudstvom, tudi na estradi: Kaj pa slovenski pevec, ki v prvem intervjuju po prvi (in edini) uspešnici prostodušno izjavi, da je dobil prvi denar in z njim napolnil hladilnik lačne družine. V drugem intervjuju pa že pove, da je na kredit kupil drag avto.
Da o dobrodelnosti ne govorimo: časopisna nabiralna akcija za reveže, ki so živeli ob kruhu in vodi, nezaposleni, nakar je oče dobil službo! Da! Za prvo plačo so vplačali kredit za avto, očeta je kap, druge plače ni več bilo. Prosijo za pomoč za hrano, da preživijo ob avtu.
Nazadnje
Ne vidim nobene realne možnosti za hitro spremembo slovenske avtomobilske nevrotičnosti: prodaja avtomobilov je cvetoča veja gospodarstva in moram reči, da sem v tem primeru nasprotnik kakršnegakoli omejevanja s strani oblasti - če nekdo hoče svoj denar zapraviti za avto namesto za hrano, pa naj. Problem je le v tem, da je avto lahko tudi (samo)morilsko orožje. Ker gre za nevrotično željo, nakup seveda ne razreši ničesar; bistvo je kredit, trpljenje in odrekanje, krivda, ki ga prinaša. In tako od avta do avta, od kredita do kredita, nakar telo, razjedeno od pritiskov, naveličano začaranega nevrotičnega kroga, naglo obrne volan. V kroniki lahko preberemo, da je nenadoma zavil na sosednji vozni pas, ubil sebe in še koga.
ps: splača se prebrat, na zelo zabaven in resničen način opiše nevrotičnost slovencev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
aborko ::
Čudno da ne vzameš kak avtobus ali tovornjak in primerjaš prihranke tam, ker 13,5 mpg je 17,4 l/100km, pri nas bi bilo 5,xx l/100km za enga normanega 2l dizla. Včeraj relacija Lj-Ce, po omejitvah oz navzdol še malo čez, poraba 4,9l/100km, povprečna hitrost 110km/h, golf karavan 1,2 tsi. V obratni smeri je bilo cca 0,5l več. In toliko žre bencinar, dizel bi še vsaj 0,5-1l manj. Kakih 17l neki.
valinoratina ::
Čudno da ne vzameš kak avtobus ali tovornjak in primerjaš prihranke tam, ker 13,5 mpg je 17,4 l/100km, pri nas bi bilo 5,xx l/100km za enga normanega 2l dizla. Včeraj relacija Lj-Ce, po omejitvah oz navzdol še malo čez, poraba 4,9l/100km, povprečna hitrost 110km/h, golf karavan 1,2 tsi. V obratni smeri je bilo cca 0,5l več. In toliko žre bencinar, dizel bi še vsaj 0,5-1l manj. Kakih 17l neki.
Še sedaj ne dojameš? Daj še enkrat preberi moj post par postov gor. Pri 90 km/h imajo dizli po 3 litre porabe. Ti kot praviš si jo imel v eno smer 4,9 v drugo smer pa 5,4. Torej povprečno 5,15 litra. Kar je 2,15 litra več kot 3 litre kot bi jo imel pri 90 km/h. Na prejšnji strani te teme sem zračunal da tudi če je poraba samo 1 liter večja (v tvojem primeru je celo več kot 2 litra večja), se hitra vožnja ne splača 98 % Slovencem, ker zaslužijo manj v tistih parih minutah ki jih pridobijo s hitrejšo vožnjo, kot pa dajo dodatno za gorivo zaradi hitrejše vožnje. Če spadaš pod top 2 % v Sloveniji po zaslužkih, potem pa good for ya, takrat se ti finačno šele začne splača vožnja 130 km/h.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: valinoratina ()
borut_p ::
Tole po moje ne zdrzi
"50 km dolga razdalja. Matematični prihranek časa med med 100 in 130 je 7 minut, realen pa 3 minute (ker gledat moraš dejansko povprečno hitrost glede na potovalno hitrost, točno ta test so enkrat delali novinarji siola na nemških avtocestah, merili so kolikšen je realen časovni prihranek pri določeni POTOVALNI hitrosti in kako to vpliva na povprečno hitrost)"
Ce vzames odsek kjer vozis 100 ali 130 sta potovalna in povprecna enaka. Ne mores razliko odstet na pol, saj s tem znizas v teoriji povprecna/potovalna samo 130 in ne tudi 100.
Tako da prihranek ostaja 7min in je tudi potem izracun place samo se 1.400eur, kar pa je kar druga pesem
Ce najdes siol prispevek, posreduj
"50 km dolga razdalja. Matematični prihranek časa med med 100 in 130 je 7 minut, realen pa 3 minute (ker gledat moraš dejansko povprečno hitrost glede na potovalno hitrost, točno ta test so enkrat delali novinarji siola na nemških avtocestah, merili so kolikšen je realen časovni prihranek pri določeni POTOVALNI hitrosti in kako to vpliva na povprečno hitrost)"
Ce vzames odsek kjer vozis 100 ali 130 sta potovalna in povprecna enaka. Ne mores razliko odstet na pol, saj s tem znizas v teoriji povprecna/potovalna samo 130 in ne tudi 100.
Tako da prihranek ostaja 7min in je tudi potem izracun place samo se 1.400eur, kar pa je kar druga pesem
Ce najdes siol prispevek, posreduj
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borut_p ()
borut_p ::
Nebi pa jaz amere zraven mesal, oni so ze toliko overdraftani, da si normalna populacija ne more privoscit niti priblizno avta boljsega od kripe za 500$. Pa se kriminala je toliko da ce nimas ravno shitboxa, ti ga hitro razstavijo :)
kuall ::
95% mojih in najbrz vasih vozenj je nepotrebnih, tak da vozi kakor ti je vecji uzitek. 80 za tovornjakom ali 160 non stop, ce se mudi. Bolj ropota pri 180, pri 80 pa dlje sedis, kar je muka in nezdravo.
c3p0 ::
Ne upoštevate, da če voziš 140km/h, moraš pogosto zavirat, ker na prehitevalnega vletava vse živo. Torej je poraba višja, kot bi bila pri konstantnih 140.
Pri 110 je tega precej manj, če imaš Tesla pa tako voziš 90-100 za šleparjem.
Pri 110 je tega precej manj, če imaš Tesla pa tako voziš 90-100 za šleparjem.
jest10 ::
feryz ::
Če voziš 200 km/h, potem imaš, v mojem primeru, več 100 zaviranj in pospeševanj na malo daljši trasi. Več kot 500 zagotovo. Včeraj sem jih imel, recimo.
Ampak nisem tak revež kot op, da bi se sekiral za kanto dizla. Ali položnice, ki bodo sledile v prihodnjih dneh.
Ampak nisem tak revež kot op, da bi se sekiral za kanto dizla. Ali položnice, ki bodo sledile v prihodnjih dneh.
m0LN4r ::
Ne upoštevate, da če voziš 140km/h, moraš pogosto zavirat, ker na prehitevalnega vletava vse živo. Torej je poraba višja, kot bi bila pri konstantnih 140.
Pri 110 je tega precej manj, če imaš Tesla pa tako voziš 90-100 za šleparjem.
Ma kaki, ce kolko tolko spremljas promet je dovolj, ce pravocasno spustis plin. Na 100km dolgi poti mogoce 1x pa se to pri _najmanj_ 140+
Nekaj drugega.
Jabolka. Hitrejsi kot si, prej si na cilju. To je pac matematicno pogojeno. Iz tega sledi, da prej ko si na cilju, manj si na cesti, manj prometa. Lahko promet upocasnis na polovico, bo enaka kolicina vozil 2x dlje na cesti, posledicno bo 2x vec tolko avto isti trenutek na cesti, ce vzamemo, da je stevilo avtov, ki se pelje od A do B enako veliko, kar naceloma je.
Hruske. Ljudje se vozijo, vedno bolj dalec in vedno bolj hitro, ker se jim splaca. Zakaj? Zato, ker ze desetletja je nepremicninska centralizacija cen in v zadnjih casih se bolj ekstremna kot nekoc.
Zato, se ljudem splaca vozit iz poceni nepremicnine na poceni parceli delat dalec, kje so boljse place, ker na koncu mesca vec ostane na TRR. Nic mu ne pomaga, ce se preseli in je tam nepremicnina x2 ali pa si je sploh ne more postavit, ker je predrago.
In to je vsepovsod tako okoli velikih mest.
München je najbogatejse nemsko mesko, place so super. Speckgürtel se je pa ze povecal na 100km okoli avtoceste. Ce ne ves kaj je Speckgürtel se pozanimajte. Folku pa je pac ceneje kupiti hiso z vrtom 120km dalec za 500.000€ namesto za 1,5mio evrov in se voziti 180 do obroca.
Sej v bistvu se gre v LJ za isti fenomen, ker si ljudje v LJ ne morejo privosciti hise z vrtom, se pac vozijo od tam, kjer si to lahko. Nekaj za nekaj.
In dokler bodo cene v LJ tako visoke, se bo pac nekdo vozil tudi 100km v LJ iz drugih koncev, ce dobi tam novo hiso z vrtom za 150k na vasi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Kalibri ::
valinoratina je izjavil:
se hitra vožnja ne splača 98 % Slovencem, ker zaslužijo manj v tistih parih minutah ki jih pridobijo
Tle se motiš, tako da so vse nadaljnje akrobabicije brez veze. Slab teoretik, ah kaj bi ponavljal. Oziroma, ker si samooklicani top, boš takoj napisal, kaj je narobe.
valinoratina je izjavil:
Oba dva dobro veva kdo od naju spada pod del slovenčkov,Bogi revež, kakšne probleme imaš sam s sabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
Kalibri ::
valinoratina je izjavil:
Evo konkreten test. Tip je vozil enkrat 65 mph, kar je 104 km/h in je za 15 milj rabil 21 minut, poraba goriva je bila 21,2 mpg . Nato je test ponovil z 80 mph, kar je 128 km/h in je rabil 18 minut, poraba goriva je bila 13,5 mpg . Razlike je torej samo 3 minute in 1,5 litra goriva za to pot.
Včeraj sem spremljal trenutno porabo na AC. Pri 130km/h mi je kazalo med 5,5 in 6,5l/100 odvisno od naklona AC, torej bi mi verjetno pri 100 kmh kazalo okrog 5,0.
S tem, da imam dolgoročno porabo še vedno 5,6, samo tebi to nič ne pomeni.
Ti pa si dal ameriški tank za primerjavo, iz tega dobil razliko 1,5 na cca 30 km razdalji in iz tega goniš agendo, ki drži za ameriške tanke.
Slab teoretik si mi ti. Meni bi naredilo tvojih 1,5 litra razlike na koliko, 300 km?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
rkobarov ::
Včeraj sem se odpravil z maxi scooterjem iz obale v prestolnico. Ko sem se vračal nazaj od vstopa na AC do Vrhnike, sem vozil povprečno hitrost 70kmh, če bi bil z avtom bi stal.
Če bi se vsak dan moral vozit z avtom v prestolnico, bi definitivno ostal na motorju, čudno je da tako malo ljudi poseže po motorju.
Na obali brez motorja več nikamor ne prideš, da ne omenjam kakšna frustracija je iskanja parkinga in zasoljene cene parkiranja!
Če bi se vsak dan moral vozit z avtom v prestolnico, bi definitivno ostal na motorju, čudno je da tako malo ljudi poseže po motorju.
Na obali brez motorja več nikamor ne prideš, da ne omenjam kakšna frustracija je iskanja parkinga in zasoljene cene parkiranja!
Ryzen 5800x AIO280 32gb 16c3200 3080ti Msi b550 tomahawk Samsung 970 1Tb M27q
Zgodovina sprememb…
- spremenil: rkobarov ()
m0LN4r ::
Zato, ker je v fotelju lepse, kot zunaj na prucki.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
kuall ::
Hecni so kekci z nizkim iqjem ki zavirajo namesto da bi spustili gas malo prej. Opazam stalno.
Ce vozis 80 za tovornjakom ni zaviranj in pospesevanj. V vseh ostalih primerih je. Ce vozis 160 stalno na prehitevalnem je bolj gladka voznja kot ce se umikas na vozni pas.
Ce vozis 80 za tovornjakom ni zaviranj in pospesevanj. V vseh ostalih primerih je. Ce vozis 160 stalno na prehitevalnem je bolj gladka voznja kot ce se umikas na vozni pas.
Utk ::
Ce vozis 160 stalno na prehitevalnem je bolj gladka voznja kot ce se umikas na vozni pas.
Res, ampak spet samo če nisi idiot. Kar pa ljudje večinoma so. Kolkrat vidim ko nekdo prileti s 160 tovornjaku, kombiju na 5 metrov od riti, pa bemu mast, a ga nisi videl na kilometer.
asdf_jklc ::
Če je ura 3 zjutraj pa se pelješ 160 ene 200km daleč, se pozna, čeprov nekega hudega prihranka časa ni, je pa relativno ok (pustimo zakonodajo ob strani) ker se lahko res večino časa pelješ in ne rabiš bremzat. Čez dan, pa bi bila realna razlika med 100 in 130 ali celo več, še mnogo večja, če bi upoštevali še ostale vidike: obraba gum, zavor, sklopke, menjalnika, blažilnikov in tudi samega motorja avtomobila: pri 130 je motor vrti z več obrati kot pri 100; seveda pa bit tudi avto uporabljen po pameti, ne da šaltaš na 1000rpm in uničuješ motor (to je druga zgodba).
Najprej mogoče podatki za moje vozilo:
- večji bencinar, 160 konjev, avtomatik: celotno povprečje 6.6 l/ 100km, pri 100 pije 5.5 l / 100 km pri 130 pa 7.8 l / 100 km, pri 160 pa 12.3 l / 100km.
- manjši karavan, dobrih 100 konjev, dizel: celotno povprečje 4.6l / 100km, pri 100 pije 4.1 l / 100km, pri 130 5.2 l / 100km, pri 160 pa 8 l / 100 km (tega vozi žena).
Moja plača je v zgornjih nekaj % slovenskega IT + še par jurjev kapne iz popoldanskega SP, pa mi na kraj pameti ne pride, da bi se po avtocesti matral vozit 130 ali še več. Večinoma nastavim avtomatski tempomat na dobrih 100, se spakiram za kak kombi / hitrejši tovornjak, poslušam podcast in se mirno pripeljem (to so večinoma občasne vožnje v službo zunaj konice, poraba pa je takrat po 6 litrov). Če gremo kam s družino je tempomat na 110. Sedaj bo mogoče kdo omenil, da za v npr. Italijo na letališče se pa plača mal hitrej peljat. Ne, peljemo se enako in raje damo več na bit kamot: pelješ umirjenih 110, se vmes ustaviš na soku, prespiš v Italiji in potem greš na letališče.
To, da pa blesavi slovenčki mečejo tisoče € v avto, se pa močno strinjam. V soseski kjer imamo garažno hišo sta najina avtomobila daleč najslabša, saj so večinoma same SUVji, tesle, ... skratka avtomobili izredno blizu 40.000 € ali krepko več. Pa plač nimajo niti približno blizu moji... pol ti pa jamrajo kak avto pije, pa kulk je biu servis, pa da je mogu spet gume kupit, pa da je že pri 30.000 ploščice menju. Well, vozi po pameti pa ne boš rabu... Ampak pri nas je pač, če ima sosed dober avto, moram js kupit boljšega.
Najprej mogoče podatki za moje vozilo:
- večji bencinar, 160 konjev, avtomatik: celotno povprečje 6.6 l/ 100km, pri 100 pije 5.5 l / 100 km pri 130 pa 7.8 l / 100 km, pri 160 pa 12.3 l / 100km.
- manjši karavan, dobrih 100 konjev, dizel: celotno povprečje 4.6l / 100km, pri 100 pije 4.1 l / 100km, pri 130 5.2 l / 100km, pri 160 pa 8 l / 100 km (tega vozi žena).
Moja plača je v zgornjih nekaj % slovenskega IT + še par jurjev kapne iz popoldanskega SP, pa mi na kraj pameti ne pride, da bi se po avtocesti matral vozit 130 ali še več. Večinoma nastavim avtomatski tempomat na dobrih 100, se spakiram za kak kombi / hitrejši tovornjak, poslušam podcast in se mirno pripeljem (to so večinoma občasne vožnje v službo zunaj konice, poraba pa je takrat po 6 litrov). Če gremo kam s družino je tempomat na 110. Sedaj bo mogoče kdo omenil, da za v npr. Italijo na letališče se pa plača mal hitrej peljat. Ne, peljemo se enako in raje damo več na bit kamot: pelješ umirjenih 110, se vmes ustaviš na soku, prespiš v Italiji in potem greš na letališče.
To, da pa blesavi slovenčki mečejo tisoče € v avto, se pa močno strinjam. V soseski kjer imamo garažno hišo sta najina avtomobila daleč najslabša, saj so večinoma same SUVji, tesle, ... skratka avtomobili izredno blizu 40.000 € ali krepko več. Pa plač nimajo niti približno blizu moji... pol ti pa jamrajo kak avto pije, pa kulk je biu servis, pa da je mogu spet gume kupit, pa da je že pri 30.000 ploščice menju. Well, vozi po pameti pa ne boš rabu... Ampak pri nas je pač, če ima sosed dober avto, moram js kupit boljšega.
m0LN4r ::
Nekako isto, kot ce si clovek kupi dirkalno kolo in opremo, potem se pa z njim vozi manj kot 20km/h do trgovine - zakaj pa ne.
Bohnedaj kok folka kupi telefon s tremi super duper kamerami in RAW Pro mode, v resnici pa sploh ne slikajo neki umetnin.
Bohnedaj kok folka kupi telefon s tremi super duper kamerami in RAW Pro mode, v resnici pa sploh ne slikajo neki umetnin.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Ne, peljemo se enako in raje damo več na bit kamot: pelješ umirjenih 110, se vmes ustaviš na soku, prespiš v Italiji in potem greš na letališče.Ja recimo, lahko gledas tudi tako. Meni je bolj na komot, ce sem na cilju mal hitreje, odvisno kdaj. Kot pravis odvisno kdaj se peljes, ce je relativno manj prometa, ni razloga, da se nebi peljal hitreje. Tempomat dela v takem primeru cist lepo tut z 160. V eni uri na AC je to 50km vec prevozenih, v dveh urah pa ze 100.
V nedeljo zjutraj se mi zdi je tu najlepse, smo sli v Dachau si pogledat koncentracijsko taborisce. Google pravi 45 minut, mi smo bli tam v slabe pol ure. Z enim prstom na volanu, cisto sprosceno, tempomat 160-180 na komfort.
Recimo Franciji oz. Sloveniji, pa se kje je vec mrtvih na AC na prevozenih 1mrd km, kot v nemciji kjer na skoraj tricert AC ni omejitve.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Utk ::
Nekako isto, kot ce si clovek kupi dirkalno kolo in opremo, potem se pa z njim vozi manj kot 20km/h do trgovine - zakaj pa ne.
Bohnedaj kok folka kupi telefon s tremi super duper kamerami in RAW Pro mode, v resnici pa sploh ne slikajo neki umetnin.
Čak mau, a nisi ti kupil i30N, na 1000 km pot greš pa s polotom?
starfotr ::
https://www.zurnal24.si/avto/po-avtoces...
Dečki, Češka in Slovaška imata 0,0 alkohola v prometu.
Pijancem v prometu v Sloveniji da bi pustili vozit 150 km/h? Ne, hvala.
Kalibri ::
Pri nas 160 na rad. tempomatu te s Pancerfaustom skinejo, ker si jim ovira. Edino za kamionom, tam te še nekako pustijo pri miru, čeprav se mi zdi, da bi te kakšen kamionist, ki bi šel 1 km/h hitreje.
m0LN4r ::
https://www.zurnal24.si/avto/po-avtoces...
Dečki, Češka in Slovaška imata 0,0 alkohola v prometu.
Pijancem v prometu v Sloveniji da bi pustili vozit 150 km/h? Ne, hvala.
Ceska ima 2,53 mrtvih / 1 Mrd.km kljub omejitvi 130 in 0,0 - oni imajo druge probleme ocitno.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Utk ::
Kaj ne stekas?
Nič te ne štekam. Praviš da par evrov na 100 km nič ne pomeni, voziš pa se na daljše razdalje s polotom, ker porabi manj.
Bohnedaj kok folka kupi telefon s tremi super duper kamerami in RAW Pro mode, v resnici pa sploh ne slikajo neki umetnin.
Ali pa boljši avto potem se pa vozijo s slabšim, ker je to ceneje.
Kalibri ::
Ali pa boljši avto potem se pa vozijo s slabšim, ker je to ceneje.
Ja, morda bi OP lahko odprl temo, kako je bolj varčno in manjši strošek na km z vozilom, ki je amortizirano in ima za sabo 250 kkm, kar pri 25 k novim vrednim vozilom pomeni 10 centov na km + ostali stroški.
Namesto tega sanja samo o gorivu. Takih ast. teoretikov je polna JU.
c3p0 ::
Ne upoštevate, da če voziš 140km/h, moraš pogosto zavirat, ker na prehitevalnega vletava vse živo.
Če voziš za ritjo, ter ne znaš predvidevati situacije, sigurno.
Drugače je večina zmanjšanj hitrosti rešljivih, če "spustiš plin". Tako da je pribitek na porabi zanemarljiv.
Spustiš plin in prideš iz 140 na 90, da se odcijaziš zraven ostalih mimo tovornjaka, nato pa spet na 140, ad infinitum. Dosti energije v nič.
Ne upoštevate, da če voziš 140km/h, moraš pogosto zavirat, ker na prehitevalnega vletava vse živo. Torej je poraba višja, kot bi bila pri konstantnih 140.
Pri 110 je tega precej manj, če imaš Tesla pa tako voziš 90-100 za šleparjem.
Ma kaki, ce kolko tolko spremljas promet je dovolj, ce pravocasno spustis plin. Na 100km dolgi poti mogoce 1x pa se to pri _najmanj_ 140+
Vi v Nemčiji zgleda vozite lepše. Pri nas scena, ko en zadnji trenutek zavije na levi pas s svojimi 100km/h, kmalu za njim pa nabije en s 140+km/h, ni ravno redka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: c3p0 ()
feryz ::
Nemška realnost je taka, da podnevi komaj čakaš znak za omejitev.
Kjer je omejitev 100 km/h, se vsi dajo na desna pasova in vozijo 100 km/h, ti pičiš 120 km/h po levem.
Kjer je omejitev 120 km/h ... ti pičiš po levem 140 km/h.
Kjer omejitve ni, vsi navalijo na vse tri pasove in ti pičiš, na kateremkoli pasu, 95 km/h. Več ni šans.
Kjer je omejitev 100 km/h, se vsi dajo na desna pasova in vozijo 100 km/h, ti pičiš 120 km/h po levem.
Kjer je omejitev 120 km/h ... ti pičiš po levem 140 km/h.
Kjer omejitve ni, vsi navalijo na vse tri pasove in ti pičiš, na kateremkoli pasu, 95 km/h. Več ni šans.
jest10 ::
Ne upoštevate, da če voziš 140km/h, moraš pogosto zavirat, ker na prehitevalnega vletava vse živo.
Če voziš za ritjo, ter ne znaš predvidevati situacije, sigurno.
Drugače je večina zmanjšanj hitrosti rešljivih, če "spustiš plin". Tako da je pribitek na porabi zanemarljiv.
Spustiš plin in prideš iz 140 na 90, da se odcijaziš zraven ostalih mimo tovornjaka, nato pa spet na 140, ad infinitum. Dosti energije v nič.
Ko žlajfaš z mašino, imaš porabo nula. Izgube so veliko manjše, kot če zaviraš.
Hangman ::
Saj bo kmalu za liter goriva treba odšteti 100 evrov.
(vir: https://www.zurnal24.si/avto/bo-za-lite...
Citiram: "Gute Nachricht fürs Klima: Spritpreise ziehen deutlich an. Leider nicht deutlich genug - erst wenn der Liter 100 EUR oder mehr kostet, werden unsere lieben Mitbürger*innen anfangen, langsam darüber nachzudenken, ob es auch mal ohne Auto geht."
Tako je berlinski profesor G. Bachmann zapisal svoje ugotovitve v povezavi s klimatskimi spremembami.
Narod se ne vozi samo prehitro, ampak tudi preveč. 1 km hoje (15 minut) je za marsikoga preveč in raje sede za volan. Nobena druga oblika mobilnosti tega ne bo ustavila, ker bo narod še zmeraj tehtal na podlagi udobnosti... Če pa bo za liter goriva treba odšteti 100€, bo lasten avtomobil samo še privilegij botatih.
V kolikor bi se za takšno potezo odločile bolj razvite evropske države, bo temu sledila tudi Slovenija... potem ostaja samo vprašanje časa.
(vir: https://www.zurnal24.si/avto/bo-za-lite...
Citiram: "Gute Nachricht fürs Klima: Spritpreise ziehen deutlich an. Leider nicht deutlich genug - erst wenn der Liter 100 EUR oder mehr kostet, werden unsere lieben Mitbürger*innen anfangen, langsam darüber nachzudenken, ob es auch mal ohne Auto geht."
Tako je berlinski profesor G. Bachmann zapisal svoje ugotovitve v povezavi s klimatskimi spremembami.
Narod se ne vozi samo prehitro, ampak tudi preveč. 1 km hoje (15 minut) je za marsikoga preveč in raje sede za volan. Nobena druga oblika mobilnosti tega ne bo ustavila, ker bo narod še zmeraj tehtal na podlagi udobnosti... Če pa bo za liter goriva treba odšteti 100€, bo lasten avtomobil samo še privilegij botatih.
V kolikor bi se za takšno potezo odločile bolj razvite evropske države, bo temu sledila tudi Slovenija... potem ostaja samo vprašanje časa.
feryz ::
Lahko da bo liter goriva kmalu 100 evrov, ampak, v tem primeru, bomo tudi plače imeli 100 tisoč evrov.
S takim tempom, bo to res kmalu.
Če pa plače ostanejo kot so in liter goriva 100 evrov, ne bomo imeli niti za solato, kaj šele za kitajsko šaro. Travo bomo žrli.
S takim tempom, bo to res kmalu.
Če pa plače ostanejo kot so in liter goriva 100 evrov, ne bomo imeli niti za solato, kaj šele za kitajsko šaro. Travo bomo žrli.
gruntfürmich ::
Saj bo kmalu za liter goriva treba odšteti 100 evrov.
(vir: https://www.zurnal24.si/avto/bo-za-lite...
tudi tvoja pamet je na nivoju 24kur da take butaste linke pokaš...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
asdf_jklc ::
Dajmo pustit zeleni in podnebni nateg za kako drugo temo. Sam čakam, da še en napiše da so Janša, Golob in covid cepivo krivi za porabo na avtocesti.
Moe_Lester ::
Rabim en finančni nasvet od OPa.
Čez vikend sem naredil en 2 dnevni roadtrip, cca. 1000 kilometrov. Ker sem neumen in finančno nepismen sem seveda vozil več kot 110kmh skoraj celo pot po avtocestah.
Z nekoliko hitrejšo vožnjo sem prihranil kakšno uro, mogoče uro in pol, kar seveda ni bistveno pri natrpanem urniku in omejenem času čez vikend. Čas preživet ob ogledu znamenitosti in spoznavanje kulture skozi dolgo, umirjeno kosilo z družino je seveda nekaj povsem postranskega pri takšnih dejavnostih. Skrbi me predvsem finančna plat.
Avto je izjemno požrešen, pri 140 po avtocesti mi board computer kaže porabo celih 8 litrov dizla z all terrain gumami in strešnim kovčkom, nafta v naši zahodni sosedi pa je okoli 2 eur na liter.
Glede na prepričljive argumente, ki jih je OP natrosil iz rokava v tej temi sem razmišljal, da bi svoj 18 let star potovalnik vreden slabih 10 jurjev zamenjal za nekaj novega, bolj varčnega. Mogoče kak Landrover Defender za 90 jujrev, ali pa Landcruiser za 80? Sicer gre za velike vsote denarja, ampak, če bi potem vozil po avtocesti 110kmh z 1.7 litra nižjo porabo bi se mi moral nakup izplačati do leta 2433 oz. tam nekje?
Mnenja? Osebno se nagibam k nakupu, seveda na lizing z 9,4% obrestno mero, ker sem finančno pismen.
Čez vikend sem naredil en 2 dnevni roadtrip, cca. 1000 kilometrov. Ker sem neumen in finančno nepismen sem seveda vozil več kot 110kmh skoraj celo pot po avtocestah.
Z nekoliko hitrejšo vožnjo sem prihranil kakšno uro, mogoče uro in pol, kar seveda ni bistveno pri natrpanem urniku in omejenem času čez vikend. Čas preživet ob ogledu znamenitosti in spoznavanje kulture skozi dolgo, umirjeno kosilo z družino je seveda nekaj povsem postranskega pri takšnih dejavnostih. Skrbi me predvsem finančna plat.
Avto je izjemno požrešen, pri 140 po avtocesti mi board computer kaže porabo celih 8 litrov dizla z all terrain gumami in strešnim kovčkom, nafta v naši zahodni sosedi pa je okoli 2 eur na liter.
Glede na prepričljive argumente, ki jih je OP natrosil iz rokava v tej temi sem razmišljal, da bi svoj 18 let star potovalnik vreden slabih 10 jurjev zamenjal za nekaj novega, bolj varčnega. Mogoče kak Landrover Defender za 90 jujrev, ali pa Landcruiser za 80? Sicer gre za velike vsote denarja, ampak, če bi potem vozil po avtocesti 110kmh z 1.7 litra nižjo porabo bi se mi moral nakup izplačati do leta 2433 oz. tam nekje?
Mnenja? Osebno se nagibam k nakupu, seveda na lizing z 9,4% obrestno mero, ker sem finančno pismen.
PaUBs ::
nadlegovalec, tvoja kalkulacija je cisto mogoce smiselna, je veliko prezgodaj, da bi preverjal.
menim sicer, da op samo omenja eno manj racionalno razvado (od mnogih), ki se mnogim ljudem povecini zazira bolj kot bi bilo upraviceno.
vsak je sam svoje glave in zivcev najbolj krut mesar...
menim sicer, da op samo omenja eno manj racionalno razvado (od mnogih), ki se mnogim ljudem povecini zazira bolj kot bi bilo upraviceno.
vsak je sam svoje glave in zivcev najbolj krut mesar...
WizzardOfOZ ::
Zanimivo, Češka pa zvišuje na 150km/h hitrost na avtocestah.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Utk ::
Ja, kot pri vsaki razvadi, ljudje zacvilijo ko jim nekdo stopi na rep.
Uro si lahko prihranil samo, če si vozil 200 ob vsaki priliki. Še to dvomim.
Ne glede na to, v takih primerih se splača vozit čim hitreje, ker če bi gledal kolk te stane ta vikend izlet na uro, je to sigurno več kot par litrov goriva. Ampak večina poti pa ni takih, niti tako dolgih, in je čisto vseeno ali prideš nekam 5 min prej ali kasneje.
Z nekoliko hitrejšo vožnjo sem prihranil kakšno uro, mogoče uro in pol, kar seveda ni bistveno pri natrpanem urniku in omejenem času čez vikend
Uro si lahko prihranil samo, če si vozil 200 ob vsaki priliki. Še to dvomim.
Ne glede na to, v takih primerih se splača vozit čim hitreje, ker če bi gledal kolk te stane ta vikend izlet na uro, je to sigurno več kot par litrov goriva. Ampak večina poti pa ni takih, niti tako dolgih, in je čisto vseeno ali prideš nekam 5 min prej ali kasneje.
njyngs ::
3 stvari so gotove na tem svetu:
- davki
- smrt
- pametovanje slo-techovcev o avtomobilih, njihovi porabi in "pravilni rabi"
- davki
- smrt
- pametovanje slo-techovcev o avtomobilih, njihovi porabi in "pravilni rabi"
KHM https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
Cveto ::
Sem probal vozit za šleperjem 80kmh in sem zelo hitro začel izgubljati koncentracijo. Taka vožnja je enostavno preveč monotona in se preveč vleče. Vsaj nekje 110-130 je treba iti, da gre normalno.
Ok, se prihrani. Potem pa vidim taistega lika, ki je zamenjal grafično kartico, doplačal 500eur in imel nato 15fps več v neki igri. Ali pa nekdo, ki gre na kavo dvakrat na dan oziroma že enkrat na dan je dovolj za teh 500€.
Ok, se prihrani. Potem pa vidim taistega lika, ki je zamenjal grafično kartico, doplačal 500eur in imel nato 15fps več v neki igri. Ali pa nekdo, ki gre na kavo dvakrat na dan oziroma že enkrat na dan je dovolj za teh 500€.
Moe_Lester ::
menim sicer, da op samo omenja eno manj racionalno razvado (od mnogih), ki se mnogim ljudem povecini zazira bolj kot bi bilo upraviceno.
Problem je, ker OP z izmišljenimi številkami in predvidevanji dela kalkulacije, ki prihranijo nekaj 10€ na mesec. Po drugi strani pa se smeji ljudem, ki se vozimo z avtomobili za 1, 2 mogoče 3 mesečne plače, ker ne želimo plačevati nekaj 100€ na mesec za izgubo vrednosti, nepotrebna zavarovanja, obresti lizingov itd.
Cveto ::
BTW, predlagam še večji prihranek: pot po stari cesti in vožnjo z 40kmh. Garantiran prihranek vsaj ene minimalne plače na leto. Časovno je izguba časa manjša, kot pri zmanjšanju iz 130 na 80, vožnja je lahko reliksirajoča in veliko je možnosti za ogled okolice ceste. Prihranek je občuten, že recimo od 80 na 60 je 17%, dodatno se prihrani še 117 za vinjeto...
WizzardOfOZ ::
BTW, predlagam še večji prihranek: pot po stari cesti in vožnjo z 40kmh. Garantiran prihranek vsaj ene minimalne plače na leto. Časovno je izguba časa manjša, kot pri zmanjšanju iz 130 na 80, vožnja je lahko reliksirajoča in veliko je možnosti za ogled okolice ceste. Prihranek je občuten, že recimo od 80 na 60 je 17%, dodatno se prihrani še 117 za vinjeto...
Dokler te kak domačin ne bo zrinil s ceste, ker se boš cijazil med eno in drugo vasjo. Potem bo strošek več minimalnih plač.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | TSI oz. TFSI motorji (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 47036 (42744) | Mavrik |
» | Poraba na AC in izven nje (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22259 (20415) | WarpedGone |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34712 (25791) | nekikr |
» | Vinjeta - se splača?Oddelek: Na cesti | 4153 (3129) | Bananovec |
» | Italija : omejitev hitrosti do 150 km / h (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 28735 (26917) | IceIceBaby |