Forum » Na cesti » Evropa popustila nemčiji, ICE 2035 Ban, bodo izjema E Goriva
Evropa popustila nemčiji, ICE 2035 Ban, bodo izjema E Goriva
Lonsarg ::
Tezko reci tocne zneske ker bo vmes se inflacija itd. Pa sinteticna goriva morda ne bodo drazja od klasicnih, ker ce so recimo faktor 2 drazja za izdelat a hkrati faktor 2 cenejsa ker ni davka se to pol iznici.
Jasno pa je da bo voznja na elektriko cenejsa in to ne samo za malo. In to pri isti ceni novih avtomobilov. In to ze vsaj leta 2030, najbrz prej.
Jasno pa je da bo voznja na elektriko cenejsa in to ne samo za malo. In to pri isti ceni novih avtomobilov. In to ze vsaj leta 2030, najbrz prej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
rolevito ::
malo poglejte novice, eu sprejela da bodo še naprej ICE, ampak na sintetično gorivo. Tko da te znamke k bodo šel full electric so ven iz moje izbire.
Ta rolevito pa zelo zagret troll.
A si lahko mal manjši idiot, prosim te lepo?! A se ti zavedaš da je cena sintetičnega goriva 10 EUR NA LITER! Torej kur ti ene 6 litrov, torej boš plačal 60 EUR na 100 km! Oziroma rezervoar imaš 50 litrški, torej boš plačal 500 EUR za enkrat tankat na črpalki. Si res pripravljen za 1 tank bencina dat "pol plače"? Dva do 3 tanke bencina na mesec in gre cela plača, spiš pod mostom, ker za najemnino zmanjka, ješ pa travo pa kamne. Super ja. Vožnja električnega avta filanega doma preko noči stane okrog 60 krat manj. Tole je bolj kot ne samo za specifično uporabo na recimo dirkališčih, kjer cena nima veze, za splošno uporabo pa nikakor. Spodnji posnetek to tudi zelo dobro razloži (bolje kot sem jaz).
Torej en vidik zakaj to ni realno je cena. Drugi vidik je da ta sintetična goriva še vedno povzročajo vse škodljive pline ki se sproščajo pri kurjenju bencina ali dizla, njihova edina prednost v primerjavi z vozili na naftne derivate je malenkost manjši ogljični odtis, to je pa to. SKratka sintetična goriva še vedno tako kot bencin in dizel spuščajo za zdravje IZJEMNO STRUPENE PLINE in trde delce!
Da o izredno slabem samo 8 % izkoristku e-goriv sploh ne govorimo. Spodnji desni kot na spodnjem printscreenu.
In zakaj d fak komentiraš temo če je pa nisi prebral, niti prve strani nisi prebral, ker če bi, potem bi videl da sem vse te podatke ŽE OBJAVIL! Skratka nehaj bit tak idiot, hvala.
Ostalo pa odgovorim ko bo imel čas, se ukvarjam z enim pomembnim projektom, danes mora bit končano poročilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
Utk ::
Na kateri podlagi ze to domnevas? Sicer pac siris FUD.
Pi*da, napisal sem na podlagi česa, a si malo neumen? Na podlagi tega, da bojo takrat novi ice avti kurili umetno gorivo, ki danes stane 50 evrov na liter, in ki ga niti teoretično ne moreš naredit za manj kot nek 5 kratnik cene elektrike. Če misliš da bojo novi čisti avti kurili gorivo po 3 evre na liter, ti pa tankal golfa 5 po 1,5 evro za liter, pač lahko domnevam da si neumen.
Tezko reci tocne zneske ker bo vmes se inflacija itd. Pa sinteticna goriva morda ne bodo drazja od klasicnih, ker ce so recimo faktor 2 drazja za izdelat a hkrati faktor 2 cenejsa ker ni davka se to pol iznici.
Jasno pa je da bo voznja na elektriko cenejsa in to ne samo za malo. In to pri isti ceni novih avtomobilov. In to ze vsaj leta 2030, najbrz prej.
Zato sem pa napisal "po današnjih cenah". Če bo 100% inflacija, bo pač 2x več. Umetno gorivo ne bo cenejše od nafte, to ni šanse. Niti ne more bit manj kot 5x dražje od elektrike, ker ga je pač treba naredit, in iz česa, če ne smeš iz nafte.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
ales85 ::
Na kateri podlagi ze to domnevas? Sicer pac siris FUD.
Pi*da, napisal sem na podlagi česa, a si malo neumen? Na podlagi tega, da bojo takrat novi ice avti kurili umetno gorivo, ki danes stane 50 evrov na liter, in ki ga niti teoretično ne moreš naredit za manj kot nek 5 kratnik cene elektrike. Če misliš da bojo novi čisti avti kurili gorivo po 3 evre na liter, ti pa tankal golfa 5 po 1,5 evro za liter, pač lahko domnevam da si neumen.
Tezko reci tocne zneske ker bo vmes se inflacija itd. Pa sinteticna goriva morda ne bodo drazja od klasicnih, ker ce so recimo faktor 2 drazja za izdelat a hkrati faktor 2 cenejsa ker ni davka se to pol iznici.
Jasno pa je da bo voznja na elektriko cenejsa in to ne samo za malo. In to pri isti ceni novih avtomobilov. In to ze vsaj leta 2030, najbrz prej.
Zato sem pa napisal "po današnjih cenah". Če bo 100% inflacija, bo pač 2x več. Umetno gorivo ne bo cenejše od nafte, to ni šanse. Niti ne more bit manj kot 5x dražje od elektrike, ker ga je pač treba naredit, in iz česa, če ne smeš iz nafte.
Ti si napisal izmisljotino in nic drugega. Oznake lahko tako lepo pripises sebi.
rolevito ::
Fantje in dekleta samo tele izkoristke v spodnjem desnem kotu poglejte, če imate vsaj eno možgansko celico, potem vam bo kristalno jasno zakaj sintetično gorivo ni realna opcija za splošno uporabo (v Formuli 1 kjer je popolnoma vseeno če fuknejo 50.000 EUR za gorivo samo za eno tekmo, no pa verjetno bo prišlo v poštev, v kolikor ne bo prepovedano seveda, za splošno uporabo da bo sosedov joža se peljal na šiht pa niti podrazno ne). Oba dva veva kdo od naju je trol in kristalno jasno je da to nisem jaz.
Printscreeen je pa iz videa od kanala Engineering explained, ogled obvezen pred komentiranjem.
Printscreeen je pa iz videa od kanala Engineering explained, ogled obvezen pred komentiranjem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
Comandante ::
Fantje in dekleta samo tele izkoristke v spodnjem desnem kotu poglejte, če imate vsaj eno možgansko celico, potem vam bo kristalno jasno zakaj sintetično gorivo ni realna opcija za splošno uporabo (v Formuli 1 kjer je popolnoma vseeno če fuknejo 50.000 EUR za gorivo samo za eno tekmo, no pa verjetno bo prišlo v poštev, v kolikor ne bo prepovedano seveda, za splošno uporabo da bo sosedov joža se peljal na šiht pa niti podrazno ne). Oba dva veva kdo od naju je trol in kristalno jasno je da to nisem jaz.
Printscreeen je pa iz videa od kanala Engineering explained, ogled obvezen pred komentiranjem.
Ce imas na voljo zastonj energijo (viski zaradi vetra ali fotovoltaike recimo), je popolnoma nepomembno kaksnen je izkoristek. 8% je neskoncno bolje kot nic. Poleg tega, potrebovali bomo zupico za letala. Avti gredo ok na baterije, airlinerji pa bolj svoh.
Osebno sicer dvomim, da bodo '35 ICE pretirano zanimivi, ob danasnjem napredku elektricarjev. Meni je sicer vseeno na kaj mi gre avto, ce bi zdaj kupoval novega bi najbrz vzel stromarja. Ok range zna bit pizdarija v dolocenih primerih, imas pa po drugi strani lahko hkrati 400 konjev in poceni voznjo.
rolevito ::
Ce imas na voljo zastonj energijo (viski zaradi vetra ali fotovoltaike recimo), je popolnoma nepomembno kaksnen je izkoristek.
Ne. Energija ni zastonj. Viške se lahko ponuca dosti bolje kot pa z 8 % izkoristkom. Če z viški pumpaš vodo gor na hrib in jo ko je manjko elektrike spuščaš dol je izkoristek celotnega procesa cca 80 %. To je 10x bolje kot 8 % pri sintetičnih gorivih. Da 92 % energije fukneš stran in jo izkoristiš samo 8 % je milo rečeno butasto. Naslednja opcija še vedno mnogo boljša od sintetičnih goriv je da narediš elektrolizo vode z 80 % izkoristkom in delaš vodik, tega pa nato shraniš in uporabiš ko je treba. Uporabiš ga lahko kot direktno zamenjavo za plin, tudi v plinskih elektrarnah, ki v kombiniranem ciklu dosežejo preko 60 % izkroristka. Torej končni izkoristek je: 0,8 x 0,6 = 0,48 = 48 %, kar je še vedno kar 6 krat boljši izkoristek kot sintetična goriva!! Ali pa ta vodik uporabljaš v vodikovih gorivnih celicah, kjer lahko dosežeš še boljše izkoristke (tudi ranga 70 % za visokotemperaturne gorivne celice, primerne za zalogovnik energije za električno mrežo).
Poleg tega, potrebovali bomo zupico za letala. Avti gredo ok na baterije, airlinerji pa bolj svoh.
Jaz sem govoril o avtomobilih. Glede letal, poračunaj zadeve in boš videl, ali pa kakšen dokumentarec poglej, lahko ti dam link če češ. Kar 70 % vseh letov je KRAJŠIH od 1000 milj, kar je 1600 km in vse te lete lahko elektrificiramo z današnjimi baterijami. Problem ostane preostalih 30 % letov kjer so razdalje večje. Tam pa vodik ki ima še vedno ranga 35 % izkroristek, kar je mnogo bolje kot 8 % izkoristek sintetičnih goriv. Je pa res da je vodik težje "handlati" kot fosilna goriva, ampak se da. Šele v skrajnem primeru lahko za teh 30 % letal uporabimo sintetična goriva. NIKAKOR PA sintetična goriva niso kakorkoli smiselna za avte. Za avte POZABI na sintetična goriva. Kdor za avte razmišlja o sintetičnih gorivih naj si to zbije ven iz glave, ker tega ne bo dočakal kar se množične uporabe tiče.
Osebno sicer dvomim, da bodo '35 ICE pretirano zanimivi, ob danasnjem napredku elektricarjev. Meni je sicer vseeno na kaj mi gre avto, ce bi zdaj kupoval novega bi najbrz vzel stromarja. Ok range zna bit pizdarija v dolocenih primerih, imas pa po drugi strani lahko hkrati 400 konjev in poceni voznjo.
Range je zadosti za ene 360 dni na leto za cel dan vožnje, nato se nafila doma čez noč. Za tiste 5 dni na leto pa pač 20 minutno ultra hitro polnjenje po 3 do 4 urah vožnje. Po 3 do 4 urah vožnje se za 20 minut ustavi tudi voznik bencinarja ali dizla (da naredi postanek za WC in malico /noge pretegne), torej celo teh 5 dni na leto ni razlike v času potovanja. Da je pa 360 dni na leto ni je pa jasno, ker vmestno filanje čez dan sploh ni potrebno. Ampak ja, saj to verjetno veš. Sintetična goriva IMAJO svoj smisel za del velikih tovorne ladjij in del letal (v primeru da jih ne prekosi vodik ali zeleni amoniak), nikakor pa nimajo smisla za avtomobile in točno to je to kar sem zgoraj želel razložiti nekaterim ki brezumno "navijajo" za sintetična goriva.
Evo tale dokumentarec poglej, ogled obvezen pred komentiranjem, v videu ti prav lepo pove da kar 70 % letov na svetu je zadosti kratkih da se jih da elektrificirati z DANAŠNJIMI baterijami, to teh ugotovitev sem prišel tudi jaz s pomočjo računanja in gledanja statistik:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Pumpanje vode gor na hrib (to se imenuje črpalna hidoelektrarna, tisoče takih obratov je po celem svetu, ozriroma v angleščini "pumped hydro power plant"). Laiki te tehnologije ne poznate, vendar v industriji se množično uporablja že preko 100 let. Tudi pri nas takšno elektarno imamo, imenuje se "Črpalna hidroelektrarna Avče". Izkoristek te tehnologije je dobesedno 10 krat boljši kot pri sintetičnih gorivih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
m0LN4r ::
Bencinarji spet vedno bolj popularni, elektricni avti manj atraktivni:
https://www.msn.com/de-de/finanzen/top-...
https://www.msn.com/de-de/finanzen/top-...
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Comandante ::
@rolevito, vreci stran 100% je se bolj butasto kot 92%.
Ce zivis na severu Nemcije, nimas kam crpat vode. Tudi kjer je teren, bos imel borbe z "okoljevarstveniki". Kapacitete crpalnih elektrarn so slabe, kar zracunaj si. Laiki smo ze zracunali, in vemo, da lahko zalijes celo dolino, da shranis bogih 500MWh. Elektroliza in vodik je opcija, ampak ima isto slab izkoristek. Za tekoce derivate vsaj ne potrebujes nove infrastrukture.
Letala na baterije so neumnost na kvadrat. Zakaj bi s sabo vlacil 100 ton baterij, ce imas na voljo energetsko bogato gorivo, je beyond me. Pa se (delno) prezivljam s poklicnim pilotiranjem letal, tako da mi podrocje ni tuje. Ampak ja, zeleni couch warriorji veste vse.
Ce zivis na severu Nemcije, nimas kam crpat vode. Tudi kjer je teren, bos imel borbe z "okoljevarstveniki". Kapacitete crpalnih elektrarn so slabe, kar zracunaj si. Laiki smo ze zracunali, in vemo, da lahko zalijes celo dolino, da shranis bogih 500MWh. Elektroliza in vodik je opcija, ampak ima isto slab izkoristek. Za tekoce derivate vsaj ne potrebujes nove infrastrukture.
Letala na baterije so neumnost na kvadrat. Zakaj bi s sabo vlacil 100 ton baterij, ce imas na voljo energetsko bogato gorivo, je beyond me. Pa se (delno) prezivljam s poklicnim pilotiranjem letal, tako da mi podrocje ni tuje. Ampak ja, zeleni couch warriorji veste vse.
rolevito ::
A si lahko mal manj glup no?!
As to sam pogruntal? Lol. Sploh nisi poštekal pointa. Pount je da ti ni treba fuknit stran 92 % tako da uporabiš sintetična goriva, ampak namesto tega raje uporabiš shranjevanje v obliki črpalnih hidroelektrarn in tako fukneš stran samo 20 %.
Torej izkoristki tehnologij so naslednji (več je bolje):
-sintetična goriva 8 %
-vodik in direktno kurjenje vodika v dobri plinski elektrarni 48 %
-vodik in gorivne celice: 30 do 40 % (odvisno od uporabljene tehnologije)
-črpalne hidroelektrarne 80 %
In 80 % je 10 krat bolj kot 8 %. Ja? Razumeš to?
Ja prav. Boš pač uporabil second best tehnologijo z izkoristkom 48 %. Kar je mnogo bolje kot sintetična goriva z 8 %.
Niso. V Franciji imajo črpalno elektrarno ki shrani. 300.000 MWh, kar je enako 300.000.000 kWh. Takšna elektrarna lahko shrani CELOTNO PORABO CELE SLOVENIJE za celih 7 dni. Oziroma lahko 70 dni zagotavlja 10 % manjko.
Ni res. Laiki ste glupi kot noč. Še naša črpalna elektrarna Avče, ki je ena najmanjših lahko shrani 2775 MWh, torej več kot 5x več od tvoje cifre.
Še vedno 6x boljši izkoristek kot sintetična goriva. 48 % je pač šestkrat bolje kot 8 %.
Še en Dunning kruger. Očitno je da pojma nimaš. Če bi zračunal, potem bi videl da se motiš. Vzemi recimo veliko potniško letalo Boeing 747. Sedaj pa poglej koliko ton goriva nosi. Zdej pa zračunaj koliko baterij lahko shraniš namesto te teže goriva in ugotovil boš da jih lahko shraniš za 1300 km. In guess what, kar 60 % vseh svetovnih letov je KRAJŠIH od 1300 km!! Torej kar 60 % svetovnih letov lahko elektrificiraš z baterijami pri isti teži letala. Pri isti teži letala kot kerozinsko letalo!
Ali pa lahko gremo tudi iz druge smeri. Energijska gostota kerozina je 12.000 Wh na kilogram. Najboljših komercialnih baterij pa 300 Wh na kg, kar je 40 krat manj. Nato pa upoštevaj 2,5x večji izkoristek električnega motorja od letalskega kerozinskega motorja in upoštevaj še da je smiselno hitrost leta znižati za 30 % in prišel boš do številke da je razlika v dosegih PRI ISTI MASI LETALA samo še 10 kratna. Okej, štekaš do sedaj? Gremo naprej.
10 kratna razlika torej. Zdej pa zgooglej koliko ima dosega kerozinska verzija Boeinga 747. Ugotovil boš da ima kerozinski Boeing 747 13.450 km dosega. Torej ga ima električna verzija 10x manj, torej 1345 km. Ja? Ampak kar 60 % svetovnih letov je KRAJŠIH od te razdalje! Torej kar 60 % svetovnih letov lahko elekrificiraš z DANAŠNJIMI baterijami pri ISTI TEŽI LETALA!
ps: še komentar za 30 % manjšo hitrost letala: morda se to komu sliši slabo, vendar na krajših letih to v "door to door" času ne prinese opazne razlike, ker večino časa vzame vožnja z avtom na letališče, ter pol iz letališča ter check in in vse ostalo. Če namesto 4 ure door to door rabiš 4 ure 10 minut in je zato letalska vozovnica 5x cenejša se to zelo splača in večina folka bi to vzelo.
Skratka drži se svojega šofiranja v inženirske vode pa se ne spuščaj ker POJMA NIMAŠ! Za razliko od tebe sem v inženirskih vodah in sem strokovnjak na tem področju.
Da si bedak se strinjajo tudi velika svetovna podjetja kot je Easyjet, pa ne samo oni, tudi vsa ostala letalska podjetja:
E-mobilnost: easyJet uvaja električna letala po letu 2027
https://topnews.si/2018/12/12/e-mobilno...
vreci stran 100% je se bolj butasto kot 92%.
As to sam pogruntal? Lol. Sploh nisi poštekal pointa. Pount je da ti ni treba fuknit stran 92 % tako da uporabiš sintetična goriva, ampak namesto tega raje uporabiš shranjevanje v obliki črpalnih hidroelektrarn in tako fukneš stran samo 20 %.
Torej izkoristki tehnologij so naslednji (več je bolje):
-sintetična goriva 8 %
-vodik in direktno kurjenje vodika v dobri plinski elektrarni 48 %
-vodik in gorivne celice: 30 do 40 % (odvisno od uporabljene tehnologije)
-črpalne hidroelektrarne 80 %
In 80 % je 10 krat bolj kot 8 %. Ja? Razumeš to?
Ce zivis na severu Nemcije, nimas kam crpat vode.
Ja prav. Boš pač uporabil second best tehnologijo z izkoristkom 48 %. Kar je mnogo bolje kot sintetična goriva z 8 %.
Kapacitete crpalnih elektrarn so slabe, kar zracunaj si.
Niso. V Franciji imajo črpalno elektrarno ki shrani. 300.000 MWh, kar je enako 300.000.000 kWh. Takšna elektrarna lahko shrani CELOTNO PORABO CELE SLOVENIJE za celih 7 dni. Oziroma lahko 70 dni zagotavlja 10 % manjko.
Laiki smo ze zracunali, in vemo, da lahko zalijes celo dolino, da shranis bogih 500MWh
Ni res. Laiki ste glupi kot noč. Še naša črpalna elektrarna Avče, ki je ena najmanjših lahko shrani 2775 MWh, torej več kot 5x več od tvoje cifre.
Elektroliza in vodik je opcija, ampak ima isto slab izkoristek.
Še vedno 6x boljši izkoristek kot sintetična goriva. 48 % je pač šestkrat bolje kot 8 %.
Letala na baterije so neumnost na kvadrat. Zakaj bi s sabo vlacil 100 ton baterij, ce imas na voljo energetsko bogato gorivo, je beyond me. Pa se (delno) prezivljam s poklicnim pilotiranjem letal, tako da mi podrocje ni tuje. Ampak ja, zeleni couch warriorji veste vse.
Še en Dunning kruger. Očitno je da pojma nimaš. Če bi zračunal, potem bi videl da se motiš. Vzemi recimo veliko potniško letalo Boeing 747. Sedaj pa poglej koliko ton goriva nosi. Zdej pa zračunaj koliko baterij lahko shraniš namesto te teže goriva in ugotovil boš da jih lahko shraniš za 1300 km. In guess what, kar 60 % vseh svetovnih letov je KRAJŠIH od 1300 km!! Torej kar 60 % svetovnih letov lahko elektrificiraš z baterijami pri isti teži letala. Pri isti teži letala kot kerozinsko letalo!
Ali pa lahko gremo tudi iz druge smeri. Energijska gostota kerozina je 12.000 Wh na kilogram. Najboljših komercialnih baterij pa 300 Wh na kg, kar je 40 krat manj. Nato pa upoštevaj 2,5x večji izkoristek električnega motorja od letalskega kerozinskega motorja in upoštevaj še da je smiselno hitrost leta znižati za 30 % in prišel boš do številke da je razlika v dosegih PRI ISTI MASI LETALA samo še 10 kratna. Okej, štekaš do sedaj? Gremo naprej.
10 kratna razlika torej. Zdej pa zgooglej koliko ima dosega kerozinska verzija Boeinga 747. Ugotovil boš da ima kerozinski Boeing 747 13.450 km dosega. Torej ga ima električna verzija 10x manj, torej 1345 km. Ja? Ampak kar 60 % svetovnih letov je KRAJŠIH od te razdalje! Torej kar 60 % svetovnih letov lahko elekrificiraš z DANAŠNJIMI baterijami pri ISTI TEŽI LETALA!
ps: še komentar za 30 % manjšo hitrost letala: morda se to komu sliši slabo, vendar na krajših letih to v "door to door" času ne prinese opazne razlike, ker večino časa vzame vožnja z avtom na letališče, ter pol iz letališča ter check in in vse ostalo. Če namesto 4 ure door to door rabiš 4 ure 10 minut in je zato letalska vozovnica 5x cenejša se to zelo splača in večina folka bi to vzelo.
Skratka drži se svojega šofiranja v inženirske vode pa se ne spuščaj ker POJMA NIMAŠ! Za razliko od tebe sem v inženirskih vodah in sem strokovnjak na tem področju.
Da si bedak se strinjajo tudi velika svetovna podjetja kot je Easyjet, pa ne samo oni, tudi vsa ostala letalska podjetja:
E-mobilnost: easyJet uvaja električna letala po letu 2027
https://topnews.si/2018/12/12/e-mobilno...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Kayzon ()
rolevito ::
Easyjet napreduje s projektom električnih letal
https://www.dnevnik.si/1042845437
Že čez par let ima DHL napovedana električna letala, ki jih bodo uporabljali za razvoz po Evropi z naslednjimi specifikacijami:
Cargo capacity: 1,200 kilograms | 2,600 pounds
Charging time per hour of flight: approx. 30 minutes
Maximum range: 815 kilometers | 440 nautical miles
Speed max.: 440 km/h | 220 kts
Electric aircraft: DHL on the path to a sustainable future in aviation
Vir: https://dhl-freight-connections.com/en/...
Electric Planes Are Coming Sooner Than You Think
https://www.afar.com/magazine/electric-...
Električno letalo z 965 km dosega ŽE NAREDILO uspešen prvi polet:
An all-electric passenger plane completed its first test flight
https://www.theverge.com/2022/9/28/2337...
https://www.dnevnik.si/1042845437
Že čez par let ima DHL napovedana električna letala, ki jih bodo uporabljali za razvoz po Evropi z naslednjimi specifikacijami:
Cargo capacity: 1,200 kilograms | 2,600 pounds
Charging time per hour of flight: approx. 30 minutes
Maximum range: 815 kilometers | 440 nautical miles
Speed max.: 440 km/h | 220 kts
Electric aircraft: DHL on the path to a sustainable future in aviation
Vir: https://dhl-freight-connections.com/en/...
Electric Planes Are Coming Sooner Than You Think
https://www.afar.com/magazine/electric-...
Električno letalo z 965 km dosega ŽE NAREDILO uspešen prvi polet:
An all-electric passenger plane completed its first test flight
https://www.theverge.com/2022/9/28/2337...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Skratka pojma nimaš. Zdej pa kr komentiraj pa se še mal smeši, no daj. Očitno uživaš v tem ko se javno blamiraš s svojim neznanjem.
Why Electric Planes are Inevitably Coming
Why Electric Planes are Inevitably Coming
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Zgoraj v videu je podatek da za ISTO razdaljo manjše športno potniško letalo porabi 420 dolarjev goriva, ter samo 35 dolarjev elektrike. Pa ne samo gorivo, tudi stroški vzdrževanja so dosti nižji. Električno letalo ima potencial da zniža cene letalskih vozovnic za 5 krat ob zelo podobnih "door to door časih". In še ena IZJEMNO dobra prednost: hrup je precej manjši, je tako majhen da so lahko manjša letališča kumot znotraj mest in se s tem močno zmanjša potrebni čas da prideš do letališča. Na svetu je OGROMNO športnih letališč, samo v Ameriki na desettisoče, in skoraj vsa so zaprli zaradi hrupa. Električno letalo pa omogoča da jih bodo odprli nazaj, ker hrup ne bo več problem.
Popravek: elektrarna je v Avstraliji, planirana shranjevalana kapaciteta 300.000 MWh, kar je OGROMNO!
Popravek: elektrarna je v Avstraliji, planirana shranjevalana kapaciteta 300.000 MWh, kar je OGROMNO!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Skratka za krajše lete kar je 60 do 70 % vseh svetovnih letov električna letala IMAJO VELIK SMISEL! Čezoceanska letala pa res ne moreš elektrificirati z baterijami, to vsi vemo, ampak sej nisem nikjer trdil kot tudi ne mislil da jih lahko, že od začetka sem lepo povedal da jih ne moremo. Ampak 60 do 70 % jih pa lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
Comandante ::
Haha, kako je zabavno (ne)brati neskoncno nakladanje zelenih bojevnikov, z totalnim neznanjem kako industrije funkcionirajo.
Zaradi taksnih se nam v roku nekaj let obeta en ornk zimski blackout. Operaterji ELESa pravijo, da smo letos bili zelo blizu razpadu elektroenergetskega sistema, predvsem po zaslugi nemskih vetrnic in podobnih neumnosti. Isto nekaj let nazaj, resil nas je TES6.
Sicer je pa prav da pride do nekaj dni teme, potrebujemo streznitev. Samo ne me potem sprasevat, ce se lahko prikljucis na moj bencinski agregat
Zaradi taksnih se nam v roku nekaj let obeta en ornk zimski blackout. Operaterji ELESa pravijo, da smo letos bili zelo blizu razpadu elektroenergetskega sistema, predvsem po zaslugi nemskih vetrnic in podobnih neumnosti. Isto nekaj let nazaj, resil nas je TES6.
Sicer je pa prav da pride do nekaj dni teme, potrebujemo streznitev. Samo ne me potem sprasevat, ce se lahko prikljucis na moj bencinski agregat
Kayzon ::
Mene resnicno spominjajo na vegane haha,po isti meri vsiljuejo to svoje skorpucalo od mnenja.
rolevito ::
Haha, kako je zabavno (ne)brati neskoncno nakladanje zelenih bojevnikov, z totalnim neznanjem kako industrije funkcionirajo.
Spet si glup. Nisem noben zeleni bojevnik, sem strokovnjak na tem področju, sem v tehniških vodah. Edini ki tu opleta z neznanjem si ti, ne jaz.
Zaradi taksnih se nam v roku nekaj let obeta en ornk zimski blackout.
Mokre sanje debilnega Comandanta, realnost pa je drugačna. Južna avstralija kar 70 % vse elektrike pridobi samo iz sonca in vetra in ni nobenih blackputov. Islandija ima zelene elektrike kar 100 %. Vse deluje. ;)
Operaterji ELESa pravijo, da smo letos bili zelo blizu razpadu elektroenergetskega sistema, predvsem po zaslugi nemskih vetrnic in podobnih neumnosti.
hahahahhahahah kok lažeš!! Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Vse to si lahko prebereš v publikaciji ELESA tukaj:
https://www.eles.si/Portals/0/Publikaci...
Oziroma tukaj:
https://www.eles.si/novice/ArticleID/17...
Skratka lažeš kot pes teče.
Za razliko od tebe sem strokovnjak na tem področju s končano fakulteto, redno se udeležujem tudi strokovnih konferenc na to temo.
Mene resnicno spominjajo na vegane haha,po isti meri vsiljuejo to svoje skorpucalo od mnenja.
Vegani nimajo nič skupnega z mano, dejstvo je da dejstva kažejo da imam prav, če ti temu nasprotuješ, potem je dejstvo da nimaš prav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
Comandante ::
hahahahhahahah kok lažeš!! Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Operater ELESa je moj brat. Pravi, da nakladas. V bistvu je uporabil bolj socen izraz, ampak jaz se ne bom spuscal na osebni nivo.
Vegan, odnehaj.
Utk ::
Meni je vseeno na kaj se kdo vozi do leta 35 in po letu 35, jaz se že 50% vozim na elektriko, in slej ko prej bo to 100%. Pa tudi grejem, kuham, vse. Vseeno mi je tudi kaj bo z omrežjem. Vsi znajo vsak mesec poslat položnico, zdaj pa naj še kaj naredijo za to kar so plačani.
Comandante ::
Vseeno mi je tudi kaj bo z omrežjem.
Najkasneje takrat, ko te bo dva dni zeblo, ti ne bo vec vseeno. Denar od tvojih in mojih poloznic bi moral iti za novo nuklearko, gre pa za subvencioniranje nezanesljivih virov in forsiranje njihove uporabe.
Inženir je nazaj ?
Ne samo inzenir, zdaj je tudi strokovnjak (v kolikor je kdo podvomil)
sem strokovnjak na tem področju s končano fakulteto
Utk ::
Najkasneje takrat, ko te bo dva dni zeblo, ti ne bo vec vseeno. Denar od tvojih in mojih poloznic bi moral iti za novo nuklearko, gre pa za subvencioniranje nezanesljivih virov in forsiranje njihove uporabe.
Zeblo me bo enako kot soseda, ki se sekira za omrežje in vozi dizla, ker se boji sesutja omrežja.
Comandante ::
Najkasneje takrat, ko te bo dva dni zeblo, ti ne bo vec vseeno. Denar od tvojih in mojih poloznic bi moral iti za novo nuklearko, gre pa za subvencioniranje nezanesljivih virov in forsiranje njihove uporabe.
Zeblo me bo enako kot soseda, ki se sekira za omrežje in vozi dizla, ker se boji sesutja omrežja.
Fair enough.
Utk ::
Pa tudi to da on misli, da mi subvencionira elektrarno, je zame bolj plus kot minus. Sicer mi je na žalost ne, ampak je pa lep občutek, če pomislim, da nekdo to misli.
rolevito ::
Comandante je izjavil:
hahahahhahahah kok lažeš!! Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Operater ELESa je moj brat. Pravi, da nakladas. V bistvu je uporabil bolj socen izraz, ampak jaz se ne bom spuscal na osebni nivo.
Vegan, odnehaj.
ahhahhahah KER FAKING LAŽNJIVEC SI TI! To je uradna poblikacija od ELESA!! ELES sam trdi da lahko proizvedemo 90 % vse elektrike iz obnovljivih virov.
Vse to si lahko prebereš v publikaciji ELESA tukaj:
https://www.eles.si/Portals/0/Publikaci...
Da si pa tak ignorant da niti kliknil nisi na ta link pa vse pove o tvojem idiotizmu.
Ne samo inzenir, zdaj je tudi strokovnjak
Imam fakultetno izobrazbo diplomirani inženir strojništva iz tega področja, prav tako sem v tematiko električnih avtomobilov in zelenih virov energije vložil preko 2000 ur svojega prostega časa (poleg vsega časa na faksu), redno se udeležujem tudi STROKOVNIH KONFERENC na to temo, tole je bila nedavna. Bili so tudi sogovorniki iz ELESA in povedali so da zadeva je mogoča in JE REALNA! Marsikatera država v tujini je že dokazala da je zadeva realna.
Strokovni govorci na nedavni strokovni konferenci so bili:
-Magister Marko Ileršič, svetovalec direktorja sektorja odgovoren za vsebine strateškega razvoja in ekonomije, Plinovodi d.o.o
. Profesor Blaž Likozar, Kemijski inštitut
-doktor Tomaž Vuk, predstavnik uprave Salonit Anhovo d.d
-magister Marko Bahor, izvršni direktor sektorja za razvoj in investicije Holding Slovenske elektrarne d.o.o
-Srečko Trunkelj, namestnik direktorja, Javno podjetje Energetika Ljubljana d.o.o
-Luka Strnard Peterca, menedžer e-infrastrukture, Petrol d.o.o
-Marko Femc, direktor podjetja Plan-net d.o.o
- Janez Humar, vodja strateških inovacijskih programov, Eles d.o.o (ELES je upravitelj našega električnega omrežja če kdo še ne ve, ni večjih strokovnjakov za omrežje pri nas kot so oni)
-Matjaž Berčon, direktor Konunala Kranj, javno podjetje d.o.o
-Jan Kimla, poslovni direktor IVECO BUS CEE
- Aleš Gaber, produktini manager MAN Truck & BUS Slovenija d.o.o
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
energetik ::
Comandante je izjavil:
Inženirček pač laže. Dr. Kirn iz njegovega linka ni operater. Tisto z linka je bil zgolj idejni projekt. Nikako pa 90% energije ne prihaja iz OVE in še dolgo ne bo.hahahahhahahah kok lažeš!! Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Operater ELESa je moj brat. Pravi, da nakladas. V bistvu je uporabil bolj socen izraz, ampak jaz se ne bom spuscal na osebni nivo.
vires in numeris
rolevito ::
Comandante je izjavil:
Inženirček pač laže. Dr. Kirn iz njegovega linka ni operater. Tisto z linka je bil zgolj idejni projekt. Nikako pa 90% energije ne prihaja iz OVE in še dolgo ne bo.hahahahhahahah kok lažeš!! Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Operater ELESa je moj brat. Pravi, da nakladas. V bistvu je uporabil bolj socen izraz, ampak jaz se ne bom spuscal na osebni nivo.
Ne, ne lažem: NIKJER nisem trdil da 90 % vse elektrike že prihaja iz obnovljivih virov! NIKJER nisem trdil tega! Rekel sem da ELES pravi da BI LAHKO 90 % vse elektrike v Evropi prihajajo iz obnovljivih virov, da omrežje to prenese. Očitno s funkcionalno nepismen, ker pa si fukncionalno nepismen posledično napadaš strawmena!
Vse to si lahko prebereš v publikaciji ELESA tukaj:
https://www.eles.si/Portals/0/Publikaci...
Oziroma tukaj:
https://www.eles.si/novice/ArticleID/17...
Printescreen članka iz zgornjih dveh linkov ELESA:
Je pa dejstvo da 70 % vse elektrike v Južni Avstaliji prihaja iz sonca in vetra, guess what? Odkar imajo Teslino 194 MWh baterijo ni nobenih problemov z stabilnostjo omrežja več. ;) Baterija se uporablja kot sredstvo za držanje frekvence omrežja. Ogled spodnjega videa z vsemi grafi obvezen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Dr. Kirn iz njegovega linka ni operater.
Publikacije JE od ELESA. Pika basta. Bedak nepismen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
energetik ::
Funkcionalno nepismen si kvečjemu ti, v projektu MIGRATE so zgolj ugotavljali, kaj bi bilo potrebno storiti, da bi teh 90% lahko prihajalo iz OVE. Nikjer pa ne piše, do kdaj bi se lahko ENTSO omrežja toliko posodobila, da bi to omogočala. Trenutno zagotovo ne.Comandante je izjavil:
Inženirček pač laže. Dr. Kirn iz njegovega linka ni operater. Tisto z linka je bil zgolj idejni projekt. Nikako pa 90% energije ne prihaja iz OVE in še dolgo ne bo.hahahahhahahah kok lažeš!! Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Operater ELESa je moj brat. Pravi, da nakladas. V bistvu je uporabil bolj socen izraz, ampak jaz se ne bom spuscal na osebni nivo.
Ne, ne lažem: NIKJER nisem trdil da 90 % vse elektrike že prihaja iz obnovljivih virov! NIKJER nisem trdil tega! Rekel sem da ELES pravi da BI LAHKO 90 % vse elektrike v Evropi prihajajo iz obnovljivih virov, da omrežje to prenese. Očitno s funkcionalno nepismen, ker pa si fukncionalno nepismen posledično napadaš strawmena!
Sicer me močno spominjaš na modela, ki so ga vrgli iz naše firme po končani poskusni dobi, je bil podoben lunatik, ampak on je bil elektroinženir, ti si pa baje strojnik.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
rolevito ::
Comandante je izjavil:
Strokovnjak za zeleno pa bi ja lahko vedel kaj je greenwashing.
Vem kaj je greenwashing, vendar ta nima prav nič s čimerkoli sem jaz povedal.
unkcionalno nepismen si kvečjemu ti, v projektu MIGRATE so zgolj ugotavljali, kaj bi bilo potrebno storiti, da bi teh 90% lahko prihajalo iz OVE. Nikjer pa ne piše, do kdaj bi se lahko ENTSO omrežja toliko posodobila, da bi to omogočala. Trenutno zagotovo ne.
Ne, edini fukcionalno nepismen si ti. Omrežje z ustreznimi minimalnimi prilagoditvami (dodati je potrebno par baterij za stabilizacijo frekvence) OMOGOČA 90 % obnovljivih virov v omrežju. Seveda ob ustreznih backupih (TEŠ6 bi se dalo predelati na les, ker od leta 2033 ga po uredbi Evropske unije tako ali tako ne bomo smeli več gnat na premog, plinsko elektrarno Brestanica se bi dalo z minimalnimi prilagoditvami predelati da bi delovala na vodik, proizveden iz viškov sonca in vetra).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
energetik ::
Ne vem kdo je bedak.Dr. Kirn iz njegovega linka ni operater.
Publikacije JE od ELESA. Pika basta. Bedak nepismen.
Napisal si:
Operaterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih virov, KLIK:
Celoten stavek je popolna izmišljotina.
vires in numeris
rolevito ::
Sicer me močno spominjaš na modela, ki so ga vrgli iz naše firme po končani poskusni dobi, je bil podoben lunatik, ampak on je bil elektroinženir, ti si pa baje strojnik.
Poglobljeno znanje imam tudi na tem področju. Lahko greva v podrobnosti, ni problema.
eraterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike iz zelenih vir
Typo. Se opravičujem. Stavek bi se moral glasit: "oeraterji ELESA pravijo da je kar 90 % vse elektrike mogoče proizvesti iz zelenih virov".
Sicer pa če bi prebral publikacijo bi tako ali tako vedel kaj sem mislil, kljub lapsusu.
Čas da zaženeš plinski blok je samo 15 minut za stare bloke v Brestanici in samo 12 minut za nov blok!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Torej tudi če se zgodi nemogoča situacija da se output sonca po celi Sloveniji v 1 sekundi zniža iz fula do nule, kar je praksi nemogoče, ker sonce se ne zakrije po celi SLoveniji hkrati, še vedno bo zadeva delovala, ker:
-imaš rotirajoče se mase katere ti zagotavljajo frekvenco nad 49,5 Hz okrog 1,5 minute.
-V tem času lahko na polno odpraš hidroelekrarne in Črpalno hidroelekrarno Avče (ki so bile do tedaj odprte samo toliko da se gladina vode za jezom ni ne nižala in ne višala, nikakor pa ne na polni moči hidroelektrarne), svoje dodajo tudi megabaterije, takšna kot je v Kidričevem pri Ptuju.
- Čez 12 minut ti nov blok v Brestanici pride na polno moč.
Brez problema lahko shendlaš celotno zadevo tako da ti frekvenca ne pade pod 49,5 HZ kot je po standardu in to TUDI ČE BI celoten output sonca po celi Sloveniji zbubili v 1 sami sekundi. V praksi pa da po celi Sloveniji sonce "ugasne" traja realnih 30 minut do pol ure.
-imaš rotirajoče se mase katere ti zagotavljajo frekvenco nad 49,5 Hz okrog 1,5 minute.
-V tem času lahko na polno odpraš hidroelekrarne in Črpalno hidroelekrarno Avče (ki so bile do tedaj odprte samo toliko da se gladina vode za jezom ni ne nižala in ne višala, nikakor pa ne na polni moči hidroelektrarne), svoje dodajo tudi megabaterije, takšna kot je v Kidričevem pri Ptuju.
- Čez 12 minut ti nov blok v Brestanici pride na polno moč.
Brez problema lahko shendlaš celotno zadevo tako da ti frekvenca ne pade pod 49,5 HZ kot je po standardu in to TUDI ČE BI celoten output sonca po celi Sloveniji zbubili v 1 sami sekundi. V praksi pa da po celi Sloveniji sonce "ugasne" traja realnih 30 minut do pol ure.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Skratka BREZ PROBLEMA imamo naslednji miks elektrike:
-60 % hidroelektran
-20 % sončnih elektrarn
-10 % veternih elektrarn
-10 % ostalo.
-60 % hidroelektran
-20 % sončnih elektrarn
-10 % veternih elektrarn
-10 % ostalo.
rolevito ::
Kako boš ta load spravil na solar?
Bodi pozoren na datume. Gre za običajna dnevna nihanja (torej sonce sveti samo podnevi). Pri tem ti pomaga dejstvo da imaš sonca samo 20 % v miksu elektrike, ter dejstvo da je ponoči poraba Slovenije precej MANJŠA kot podnevi, torej sončne elektrarne ti proizvajajo elektriko ravno čez dan ko jo najbolj rabiš. Po domače povedan: "ja, sonca res ni čez noč", vendar je tudi PORABA Slovenije čez noč veliko manjša kot čez dan! Sicer pa dnevna nihanja bi lahko popolnoma zgladil z črpalno hidroelektrarno. Sezonska nihanja med poletjem in zimo ne, ampak dnevna nihanja pa lahko super zgladiš z črpalno hidroelekrarno. Za sezonska nihanja rabiš pa backup (TEŠ6 na les in plinsko elektrarno Brestanica na zeleni vodik in bioplin).
Ja zavrtiš ko to tamo pjeva, in čakaš da sunce sine.
Ne delaj se še bolj neumnega kot si. Tukaj zahtevamo strokovno debato, če k njej ne moreš prispevati, potem spizdi.
Tole je to (upam da zadeve ne vidiš prvič, tisoče takih je po celem svetu):
Pumped-storage hydroelectricity @ Wikipedia
Poljuden video za tebe laika:
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: b3D_950 ()
energetik ::
Skratka BREZ PROBLEMA imamo naslednji miks elektrike:60% HE ne moreš imeti, ker je praktično že zdaj vse izkoriščeno. Še tisto imaš na voljo le, če je dosti vode. Zadnje čase pa je to bolj tako, vsako toliko nalivi, da je skoraj treba prelivat vodo, potem pa tedni suše.
-60 % hidroelektran
-20 % sončnih elektrarn
-10 % veternih elektrarn
-10 % ostalo.
ČHE Avče mora za tvoj manever že obratovati. Če je ustavljena, je ne boš kar tako hitro spravil na obrate, tačas ti frekvenca lahko že pobegne. Poleg tega mora imeti tudi v obratovanju dosti rezerve, če hočeš da reagira. Če že generira na nazivni moči, ti ne more več dodati, ko oblak zakrije SLO.
vires in numeris
rolevito ::
60% HE ne moreš imeti, ker je praktično že zdaj vse izkoriščeno.
Ni res!
Izkoriščeno je samo 45 %. Kar 55 % še ni izkoriščeno. TOrej več kot podvojimo lahko. Danes je hidro na cca 35 %, torej lahko smo na 70 %. AMpak smo dali sam na 60 %.
MOŽNOSTI IZKORIŠČANJA ENERGETSKEGAPOTENCIALA V SLOVENIJI
https://mvd20.com/LETO2008/R32.pdf
Citiram:
"Delež izkoriščenosti je po glavnih vodotokih naslednji: Drava 98%, Soča 34% in Sava 18% (prevladujejo pretežno velike HE), pri manjših vodotokih pa je izrabljenega 25% potenciala, pretežno z malimi HE. Energetski bruto potencial slovenskih vodotokov je ocenjen na 19.440 GWh/leto. Od tega je tehnično izkoristljivega potenciala 9.145 GWh/leto, ekonomsko pa je možno izkoristiti med 7.000 in 8.500 GWh/leto. Trenutno je izkoriščenih 4.115 GWh/leto, kar predstavlja 45% celotnega tehničnega razpoložljivega potenciala. V elektroenergetski bilanci Slovenije predstavljajo hidroelektrarne dobro tretjino vse energetske proizvodnje. "
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
pegasus ::
Na HE se na daljši rok ne moremo več zanašat.
Takoj ko global warming pobere vsa snežišča in ledenike po alpah (kar jih še je), pretoki večine evropskih rek padejo nekam blizu nule. Crkne vodni transport, crkne elektrika, ampak to niti nima veze, ker crkne dobava pitne vode. Fun times ahead.
Takoj ko global warming pobere vsa snežišča in ledenike po alpah (kar jih še je), pretoki večine evropskih rek padejo nekam blizu nule. Crkne vodni transport, crkne elektrika, ampak to niti nima veze, ker crkne dobava pitne vode. Fun times ahead.
rolevito ::
pegasus
: Če se poleti zmanjša output hidroelektrarn za polovico v najbolj rekordno sušnih letih to nima veze, tebi je važno da na letni ravno proizvedeš 60 % Slovenske elektrike. Manjko hidra seveda nadomeščaš z zelenim vodikom kurjenim v plinski elektrarni Brestanica in TEŠ6 kurjenim na lesne ostanke.Tako les kot zeleni vodik sta zelena obnovljiva vira (skupno pa bi bila v letni generaciji potrebna pod 10 %).
Beri kaj sem gor napisal Pegasusu.
Obratuje ves čas, ali v črpalnem ali v proizvajalnem načinu. Čas za spremembno režima je nekih 10 minut. Ampak pozabi vse to ker ne štekaš. BOš pač frekvenco glihal z megabaterijami ter vsemi slovenskimi hidroelekrarnami (response time je minuta do nekaj minut), čez 12 minut ti pa tako ali tako plinski blok doseže polno moč (že prej pa proizvaja, le da ne polno moč).
Jih ne laufaš na polni moči. Če je naloga regulacija frekvence, potem pustiš "malo fore" in obratuješ na recimo 80 % moči, da imaš manevrski prostor. No v resnici ga niti ne rabiš ker so megabaterije, plus vse slovenske hidroelekrarne več kot zadosti za teh 12 minut preden ti blok v plinski elektrarni Brestanica zaćne obratovati z polno močjo.
: Če se poleti zmanjša output hidroelektrarn za polovico v najbolj rekordno sušnih letih to nima veze, tebi je važno da na letni ravno proizvedeš 60 % Slovenske elektrike. Manjko hidra seveda nadomeščaš z zelenim vodikom kurjenim v plinski elektrarni Brestanica in TEŠ6 kurjenim na lesne ostanke.Tako les kot zeleni vodik sta zelena obnovljiva vira (skupno pa bi bila v letni generaciji potrebna pod 10 %).
Še tisto imaš na voljo le, če je dosti vode. Zadnje čase pa je to bolj tako, vsako toliko nalivi, da je skoraj treba prelivat vodo, potem pa tedni suše.
Beri kaj sem gor napisal Pegasusu.
ČHE Avče mora za tvoj manever že obratovati. Če je ustavljena, je ne boš kar tako hitro spravil na obrate, tačas ti frekvenca lahko že pobegne.
Obratuje ves čas, ali v črpalnem ali v proizvajalnem načinu. Čas za spremembno režima je nekih 10 minut. Ampak pozabi vse to ker ne štekaš. BOš pač frekvenco glihal z megabaterijami ter vsemi slovenskimi hidroelekrarnami (response time je minuta do nekaj minut), čez 12 minut ti pa tako ali tako plinski blok doseže polno moč (že prej pa proizvaja, le da ne polno moč).
Poleg tega mora imeti tudi v obratovanju dosti rezerve, če hočeš da reagira. Če že generira na nazivni moči, ti ne more več dodati, ko oblak zakrije SLO.
Jih ne laufaš na polni moči. Če je naloga regulacija frekvence, potem pustiš "malo fore" in obratuješ na recimo 80 % moči, da imaš manevrski prostor. No v resnici ga niti ne rabiš ker so megabaterije, plus vse slovenske hidroelekrarne več kot zadosti za teh 12 minut preden ti blok v plinski elektrarni Brestanica zaćne obratovati z polno močjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
b3D_950 ::
medtem kitajc/indija na polno gradi elektrarne na premog, evropa pa namešča kitajske panele.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
b3D_950 ::
Ja hkrati pa tudi na premog, ker jih potrebujejo za backup.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
rolevito ::
Ja hkrati pa tudi na premog, ker jih potrebujejo za backup.
Ne. Na LETNI RAVNI rabiš beckupa samo okrog 10 % letne generacije elektrike. Pa še ta backup so ravno tako zeleni viri, tako termoelekrarne na les, kot tudi plinske elektrarne kurjene na zeleni vodik SO zeleni viri.
Oziroma tele slika najlepše prikaže, Kitajska je VODILNA v postavljanju sončnih elektrarn BY FAR.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rolevito ()
rolevito ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cene Avtomobilov (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 109846 (43139) | Boštjan_Q |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 20564 (16783) | trancer01 |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 129317 (89382) | D3m |
» | Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 65447 (45287) | gruntfürmich |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24458 (22495) | bluefish |