Ars Technica - Ena izmed pogosto izpostavljenih bojazni pri prehodu na električne avtomobile je usoda odsluženih baterij. Čeprav so električni avtomobili v opaznih količinah z nami premalo časa, da bi se iztrošene baterije sploh uspele nabrati, se rešitve že pojavljajo. Ker so zahteve za delovanje v avtomobilih precej stroge, lahko malo postarane baterije še vrsto let delujejo drugod. V Kaliforniji so tako postavili enega največjih zbiralnikov električne energije, ki uporablja baterije iz električnih avtomobilov. Uskladiščiti zmore 25 MWh električne energije, kar ustreza mesečni porabi 100-200 gospodinjstev.
Projekt Sierra v kalifornijskem Lancastru sestavlja 1300 baterijskih paketov iz avtomobilov. Večino sta jih prispevala Honda in Nissan, nekaj pa tudi General Motors in Tesla. S 25 MWh je skladišče več kot dvakrat zmogljivejše kot konec leta 2021. Baterije služijo kot zbiralnik električne energije za glajenje porabe in proizvodnje sončne elektrarne, pa tudi za siceršnje uravnavanje omrežja. To je namreč plačljiva storitev, ki jo upravljavci omrežja plačajo. Za ta namen so baterije, ki imajo v povprečju 80 odstotkov svoje tovarniške kapacitete, povsem solidna izbira. Ob tem velja poudariti še, da je vsak baterijski paket drugačen, a to ne bo predstavljalo težav, zagotavljajo.
Skratka z recikliranjem baterij se ne mudi, nasičenost da se bo reciklaža masovno izplačala bo šele čez desetletja, zaenkrat se raje ponucajo tudi po tem kot avto odsluži svoje.
Seveda je... nekje 95% materiala bi se naj dalo reciklirati... je tudi možnost, da se bodo baterije predelovale v zalogovnike elektrike za gospodinjstva, kar bi verjetno precej znižalo trenutne cene zalogovnikov...
V Kaliforniji gospodinjstvo potroši 125kWh do 250kWh na mesec? Wow... ChatGPT prav, da je ta cifra pri 506kWh / mesec
To je dosti? Jaz porabim 500kWh/mo pri modest rabi.
Ma to ni point... v članku piše, da lokacija shrani 25MWh elektrike, kar ustreza mesečni potrošnji 100-200 gospodinjstev. Enostavna matematika pokaže, da je to potrošnja ranga 125kWh do 250kWh na mesec na gospodinjstvo, kar je nerealno...
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
Ok, whatever... Torej problem reciklaže ne bo problem, ker jih bomo ponucali... za nekaj let. In po teh nekaj letih, kam bo šlo to? Na luno?
Več kot nekaj let. Reciklaža baterij pa ni možna?
Točno to sem se jaz spraševal. Enkrat bodo baterije popolnoma neuporabne - ampak, ali se reciklaža še ne izplača, dokler se baterije še na tak način popolnoma iztrošijo ali se reciklaža ne izplača v nobenem primeru? Ali sploh kdo ve za kakšno podjetje na tem planetu, ki je razvilo stroškovno sprejemljivo (= nižja cena od rudarjenja in rafiniranja novih surovin) rešitev recikliranja Li-Ion baterij ali vsi samo flancajo, da je to samo vprašanje časa?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Saj ni vprašanje samo, če se ekonomsko izplača. Vprašanje je, kaj zahteva in kaj povzroči (okolju, katerega kapitalizem vedno znova zanemari, ker ni olastninjeno).
Reciklaža obstaja. In če se bodo politične zadeve zakomplicirale, bo reciklaža še kako profitabilna.
Zakaj se izrabljene baterije splačajo za namen, ki se ga uporabljajo... Enako izhaja zakaj se splača prečrpalne elektrarne. Imaš višek ali manjko energije, če si recimo texas z razpadajočim sistemom, je zadeva kakorkoli obrneš op peak porabi še vedno profitabilna.
PS: Tudi reciklaža plastike se nikoli ne plača, lahko pa preverite kdo je največ onesnažuje s plastiko ocean in kam pošiljamo iz Evrope reciklirat plastiko.
Zanima me, kako imajo rešeno protipožarno varnost. Tudi ker piše, da uporabljajo različne baterije. Najbrž imajo nek sistem s senzorji, ki jih najbrž še pravočasno opozorijo, da se nekje nekaj "kuha".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Kaj pomeni odsluzena? Da drzi recimo samo se 50%? Torej to kaj so sestavili dela z pol kapacitete? Ko pa se to odsluzi pa se zakopa v zemljo?
Verjetno ko imaš teslo in ne dosega več ranga/kapacitete po 200.000 miljah, jo zamenjajo. To ne pomeni da so vse celice 100% izgubile enak % kapacitete. Vse celice protestiraš in izmečeš tiste ki ne dosegajo česarkoli po statistiki zahtevanega.. Na netu imaš polno YT posnetkov, ko kupujejo stare baterije, potem pa naredijo za fotovoltajiko baterijski zalogovnik.
Pomoje za navadnega cloveka ni toliko pomembno za kaj se bo iztrosena baterija uporabljala, ampak koliko denarja bo dobil zanjo oz. popusta pri nabavi nove. Da nebo rabil placati 80% cene novega avta za novo baterijo vsakih 5 let ...
Odvisno, za kaj se rabi elektriko. Če kuhaš in ogrevaš na plin, je 125 do 250 kWh na mesec čisto realno.
Ja... če... če pa ne... pa ne....
Povprečno slovensko gospodinjstvo skupri 350kWh na mesec... so kalifornijci res toliko bolj varčni... in, kot sem že napisal, ChatGPT pravi 500kWh...
ChatGPT je še parkrat manj zanesljiv od wikipedije. Ogrevanja ravno ne rabijo, ohlajanje pa že, kar verjetno precej prispeva k računu.
That’s 5% higher than the national average electric bill of $2,421. The average electric rates in California cost 28 ¢/kilowatt-hour (kWh), so that means that the average electricity customer in California is using 742 kWh of electricity per month, and 8,904 kWh over the course of the year.
That's 5% higher than the national average electric bill of $2,421. The average electric rates in California cost 28 c/kilowatt-hour (kWh), so that means that the average electricity customer in California is using 742 kWh of electricity per month, and 8,904 kWh over the course of the year.
Ja bravo, tole pa je potem zanesljivo, ko se cifra na računu deli z ceno 1kWh... Na računu je še omrežnina in drugi stroški, poleg potrošnje, enako, kot pri nas... sicer pa...
Tule piše 5. California Consumption: 572 kWh per month Price: 23.44 cents/kWh (2nd highest) Bill: $134.08 per month (15th highest)
California has the most utility customers out of any other state – 13.4 million – but on average, those customers kept consumption low in 2020. Thanks to their restrained usage, in a state where electric prices were 2nd highest in the nation, residents only had to pay the 15th-highest electricity bills.
You're not stuck in traffic.... You are the traffic!
One metric ton of incoming batteries will cost approximately $90 for processing, with black mass selling for about $300 or more and the metallics for about $500. That's a profitable recycling operation.
We show that recycling can be economically viable, with cost/profit ranging from (-21.43 - +21.91) $.kWh-1 but strongly depends on transport distances, wages, pack design and recycling method. Comparing commercial battery packs, the Tesla Model S emerges as the most profitable, having low disassembly costs and high revenues for its cobalt. In-country recycling is suggested, to lower emissions and transportation costs and secure the materials supply chain. Our model thus enables identification of strategies for recycling profitability.
Pa vsi tisti, ki vas skrbi reciklaža. Upam da ne uporabljate raznih mobilnih telefonov, prenosnih računalnikov, ...
Morda so tiste cifre uporabe mišljene, koliko dodatno elektrike še potrebujejo gospodinjstva iz omrežja, ob SE doma?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Eno tako planiram imeti v kleti kot budget "powerwall", 80% zmogljivosti ne boli, niti 60% ne.
Točno tako. In šele potem vidimo kliko so avtomobili požrešni. Ko lahko z avtom narediš le še 100km in baterija pride na ene 8KW moči, komot goniš varčno hiško 2-3 dni brez filanja.
Torej problem reciklaže ne bo problem, ker jih bomo ponucali... za nekaj let. In po teh nekaj letih, kam bo šlo to? Na luno?
Seveda jih bomo ponucali, ampak ne za nekaj let, ampak za ranga 10 do 20 dodatnih let (na 20 let dobe v avtomobilu, torej skupno 30 do 40 let). Procent degradacije baterij če so ustrezno hlajene (kar v modernih avtomobilih SO je samo 1 % na leto).
Kaj bo potem to šlo se sprašuješ? Tvojo luno si kar nekam zatlači. RECIKLIRALO SE BO, OBRATI ZA TO so že zgrajeni in že obratujejo! Zakaj te moram jaz to učit, si prevelik ignorant da bi se pozanimal sam? Hydrovolt Launches Europe’s Largest EV Battery Recycling Plant https://insideevs.com/news/586335/hydro...
Tukaj pa lahko vidiš kako poteka reciklaža baterij električnih avtomobilov, Fullycharged je imel en odličen prispevek na to temo. Zakaj tega nič ne spremljaš? Če bi spremljal, potem bi vedel, sedaj ne, zato pa ne veš in posledično govoriš neumnosti.
Yes, we can RECYCLE EV batteries. Here's how | Fully Charged
Ok, whatever... Torej problem reciklaže ne bo problem, ker jih bomo ponucali... za nekaj let. In po teh nekaj letih, kam bo šlo to? Na luno?
Več kot nekaj let. Reciklaža baterij pa ni možna?
Točno to sem se jaz spraševal. Enkrat bodo baterije popolnoma neuporabne - ampak, ali se reciklaža še ne izplača, dokler se baterije še na tak način popolnoma iztrošijo ali se reciklaža ne izplača v nobenem primeru? Ali sploh kdo ve za kakšno podjetje na tem planetu, ki je razvilo stroškovno sprejemljivo (= nižja cena od rudarjenja in rafiniranja novih surovin) rešitev recikliranja Li-Ion baterij ali vsi samo flancajo, da je to samo vprašanje časa?
Glej zgornji moj post. Reciklaža je že ekonomsko profitabilna, firme ki se s tem ukvarjajo pa lahko v neslednjih desetletjih pričakujejo OGROMNO rast. Je pa res da zaenkrat baterij še ni skoraj nič (ker vse še delajo), tako da tudi takih firm zaenkrat še ni veliko. Moraš imet robo za reciklirat če se hočeš it profitabilen biznis in če baterij zaenkrat še ni, jih pač še ni. V prihodnosti leta 2035 bomo počasi začeli dobivati baterije iz leta 2015. In koliko je bilo električnih avtov 2015? Google it.
Saj ni vprašanje samo, če se ekonomsko izplača. Vprašanje je, kaj zahteva in kaj povzroči (okolju, katerega kapitalizem vedno znova zanemari, ker ni olastninjeno).
Povroči vsaj 1000 krat manjšo škodo kot pa vsakodnevno vdihavanje človeku izredno strupenih izpušnih plinov dizelskih in bencinskih avtomobilov. To je en krat ena in to je vse kar je treba vedeti.
Reciklaža obstaja. In če se bodo politične zadeve zakomplicirale, bo reciklaža še kako profitabilna.
Zakaj se izrabljene baterije splačajo za namen, ki se ga uporabljajo... Enako izhaja zakaj se splača prečrpalne elektrarne. Imaš višek ali manjko energije, če si recimo texas z razpadajočim sistemom, je zadeva kakorkoli obrneš op peak porabi še vedno profitabilna.
PS: Tudi reciklaža plastike se nikoli ne plača, lahko pa preverite kdo je največ onesnažuje s plastiko ocean in kam pošiljamo iz Evrope reciklirat plastiko.
Več stvari je tu za dodati/popraviti: 1. Megabaterije poleg prodaje energije v času viškov večino prihodkov dobijo z uslugami regulacije frekvence električne mreže (torej da držijo frekvenco omrežja med 49,5 Hz in 50,5 Hz). Danes se za te usluge regulacije plačuje ogromne denarje klasičnim elektrarnam, vendar baterije isto funkcijo opravljajo mnogo bolje, mnogo bolj natančno in mnogo ceneje. Baterija lahko tudi več 10x v sekundi spremeni iz polninega v praznilni način in to z izjemno preciznostjo (točno z močjo ki je zahtevana) Takšnih zadev se z črpalno elektrarno ne moreš it (one delujejo v enem režimu več ur, ne pa sekund).
2. Reciklaža plastike je lahko profitabilna in če je prav zastavljena tudi je. Poglej si podjetje Omaplast v Grosupljem in še tisoče podobnih po svetu. https://www.omaplast.com/
Kaj pomeni odsluzena? Da drzi recimo samo se 50%? Torej to kaj so sestavili dela z pol kapacitete? Ko pa se to odsluzi pa se zakopa v zemljo?
Kaj pomeni odsluzena?
To pomeni da je baterija svoje odslužila v električnem avtomobilu in jo je lastnik zamenjal z novo. Recimo ta stari Nissan Leafi prve generacije so imeli že kot novi samo dobre 100 km dosega. Imeli so tudi to napaku da niso imeli hlajenja baterije in kemijo baterije bolj občutljivo na staranje zato so se starali tudi 4 % na leto (za razliko od 1 % na leto tako kot današnji električni avtomobili z hlajenjem baterije). To pomeni da po 10 letih ima baterija Nissan Leaf prve generacije samo še 60 % kapacitete in to je zato ker je bila majhne kapacitete že ko je bila nova samo 60 km dosega. In lastnik se odloči da jo bo po 10 letih zamenjal z novo z večjo kapaciteto. Pri starih baterijah Nissan Leafa to ni tako nenavadno. In takšno baterijo se nato uporabi takole kot predstavlja članek za zalogovnike energije.
Povsem drugače je pri novih električnih avtomobilih, ki imajo že kot novi 500 km dosega. Imajo tudi hlajenje baterije in staranje je 1 % na leto. To pomeni še 400 km dosega po 20 letih uporabe. Te baterije bodo v obtok za zalogovnike prišle šele po ene 25 letih.
Torej to kaj so sestavili dela z pol kapacitete?
Ne. Dali so jih pač 2x več. Kapaciteta pa je točno takšna kot so želeli oziroma načrtovali.
Ko pa se to odsluzi pa se zakopa v zemljo?
Ne. Nič se ne zakoplje v zemljo. Nihče ne bo 1500 € po bateriji samo materialov kar vrgel stran in zakopal v zemljo. RECIKLIRA SE, glej linke ki sem jih dal. TO se že dela, že danes.
Zanima me, kako imajo rešeno protipožarno varnost. Tudi ker piše, da uporabljajo različne baterije. Najbrž imajo nek sistem s senzorji, ki jih najbrž še pravočasno opozorijo, da se nekje nekaj "kuha".
Požarna varnost ni problem, ker je verjetnost da se vžge izjemno majhna, dobesedno je verjetnost da se vžge 61 krat NIŽJA kot da se vžge bencinski ali dizelski avto. Poglej recimo tole statistiko (ali pa katerokoli drugo statistiko, doesn't matter). Vidiš tisto kolono ki prikazuje število požarov na 100.000 avtoomobilov? Od 100.000 nafntih avtomobilov se vžge 1529 naftnih avtomobilov. Od 100.000 električnih avtomomobilov se vžge 25 električnih avtomobilov. Zdej pa deli številke med sabo. 1529/25 = 61 kratna razlika. Verjetnost da se vžge električni avto je 61 krat MANJŠA kot pa da se vžge naftni avto. Če pri naftnih avtih vžigi niso problem (in dejansko niso), potem so pri električnih še 61x MANJŠI problem. Torej niso nikakoršen problem.
Kaj pomeni odsluzena? Da drzi recimo samo se 50%? Torej to kaj so sestavili dela z pol kapacitete? Ko pa se to odsluzi pa se zakopa v zemljo?
Verjetno ko imaš teslo in ne dosega več ranga/kapacitete po 200.000 miljah, jo zamenjajo. To ne pomeni da so vse celice 100% izgubile enak % kapacitete. Vse celice protestiraš in izmečeš tiste ki ne dosegajo česarkoli po statistiki zahtevanega.. Na netu imaš polno YT posnetkov, ko kupujejo stare baterije, potem pa naredijo za fotovoltajiko baterijski zalogovnik.
Zamenjajo jo pri zanemarljivem procentu vozil (pod 0,1 % vozil), če je kakšna napaka v proizvodnji celic. V praksi pa baterije se starajo samo 1 % na leto in zdržijo tudi več kot 1.000.000 kilometrov.
Poglej si podatke, meritve in študije.
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):
"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."
Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek: Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Pomoje za navadnega cloveka ni toliko pomembno za kaj se bo iztrosena baterija uporabljala, ampak koliko denarja bo dobil zanjo oz. popusta pri nabavi nove. Da nebo rabil placati 80% cene novega avta za novo baterijo vsakih 5 let ...
Baterija zdrži preko 25 let, ni nobenega 5 letnega menjavanja. TO so miti ki jih razpečujejo nepoučeni bedaki in naftna industrija. Ne nasedat.
Eno tako planiram imeti v kleti kot budget "powerwall", 80% zmogljivosti ne boli, niti 60% ne.
Če bi le zadeve v praksi bile tako enostavne, da bi padala kapaciteta celice iz 100% linearno proti 0%, pa še brez samopraznenja.........
V praksi je še bolje kot ti misliš. Padanje je prvih par let večje, nato pa vedno manjše. Graf padanja kapacitete izgleda tako:
Pri prvi sliki se bolj švoh vidi, zato še ta slika ki ima približane osi (se ne začenjo pri nuli zato da se boljše vidi): še enkrat, poglejte kaj piše na X in Y osi, os je približana, da ne bo kdo slučajno na hitrco pogledal in delal kake napačne zaključke in posledično razpečeval mite.
Jo cigani se bodo morali modernizirati in namesto svincevih zacet pobirat baterije iz EVjev.
To še bo požarov...
Ni res, ne bo. Nasedel si na mite ki jih razpečujejo nepoučeni bedaki in naftna industrija. Ne nasedat. Požarov je 61 krat manj kot pri naftnih vozilih, statistika je jasna. Uff evo pa sem prišel do konca. Bullshita za debunkat je bilo kar nekaj, ampak sem se uspel prebiti čez vse. :)
Še zanimivost: Tesla model S inovatorja Andreja Pečjaka je stara 10 let in ima še vedno 96 do 97 % kapacitete! Če malo skrbiš za baterijo in jo namesto do 100 % polniš do 80 ali 90 % potem je to pač tako. Če pa nič ne skrbiš za baterijo in se ti jebe tako kot večini, potem pa ima 10 let stara Tesla okrog 90 % originalnega dosega (namesto 500 km mešenega dosega ima še 450 km dosega), kar je še vedno več kot ODLIČNO! How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Skratka baterije niso in ne bodo noben problem, problematizirajo pa jih samo nepoučeni bedaki ki pojma nimajo. Renault je v Franciji postavil tovarno za obnavljanje baterije Renaultov Zoe in se pri tem uštel. Računal je da bo kar nekaj baterij za obnovit, a kaj se je pokazalo v praksi? BATERIJ za obnavljanje NI, KER VSE ŠE DELAJO! Tudi sicer je skoraj nemogoče dobit kakšno iztrošeno baterijo električnega avtomobila da bi jo uporabil kot zalogovnik za hišo ker še vse delajo. In če se je že Renault uštel ki ima kar nekaj znanja (no takrat pač niso mogli vedeti, to vemo danes v praksi, takrat se to še ni vedelo), kako se potem šele ušteje nepoznavalec, bog ne daj petrolhead: ORNK se ušteje, tako je.
Tukaj si lahko pogledate en zanimiv podcast od Andreja Pečjaka. Sicer je res skor uro pa pol, ampak se splača.
Zanima me, kako imajo rešeno protipožarno varnost. Tudi ker piše, da uporabljajo različne baterije. Najbrž imajo nek sistem s senzorji, ki jih najbrž še pravočasno opozorijo, da se nekje nekaj "kuha".
Požarna varnost ni problem, ker je verjetnost da se vžge izjemno majhna, dobesedno je verjetnost da se vžge 61 krat NIŽJA kot da se vžge bencinski ali dizelski avto. Poglej recimo tole statistiko (ali pa katerokoli drugo statistiko, doesn't matter). Vidiš tisto kolono ki prikazuje število požarov na 100.000 avtoomobilov? Od 100.000 nafntih avtomobilov se vžge 1529 naftnih avtomobilov. Od 100.000 električnih avtomomobilov se vžge 25 električnih avtomobilov. Zdej pa deli številke med sabo. 1529/25 = 61 kratna razlika. Verjetnost da se vžge električni avto je 61 krat MANJŠA kot pa da se vžge naftni avto. Če pri naftnih avtih vžigi niso problem (in dejansko niso), potem so pri električnih še 61x MANJŠI problem. Torej niso nikakoršen problem.
Kaj pomeni odsluzena? Da drzi recimo samo se 50%? Torej to kaj so sestavili dela z pol kapacitete? Ko pa se to odsluzi pa se zakopa v zemljo?
Verjetno ko imaš teslo in ne dosega več ranga/kapacitete po 200.000 miljah, jo zamenjajo. To ne pomeni da so vse celice 100% izgubile enak % kapacitete. Vse celice protestiraš in izmečeš tiste ki ne dosegajo česarkoli po statistiki zahtevanega.. Na netu imaš polno YT posnetkov, ko kupujejo stare baterije, potem pa naredijo za fotovoltajiko baterijski zalogovnik.
Zamenjajo jo pri zanemarljivem procentu vozil (pod 0,1 % vozil), če je kakšna napaka v proizvodnji celic. V praksi pa baterije se starajo samo 1 % na leto in zdržijo tudi več kot 1.000.000 kilometrov.
Poglej si podatke, meritve in študije.
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):
"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."
Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek: Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Pomoje za navadnega cloveka ni toliko pomembno za kaj se bo iztrosena baterija uporabljala, ampak koliko denarja bo dobil zanjo oz. popusta pri nabavi nove. Da nebo rabil placati 80% cene novega avta za novo baterijo vsakih 5 let ...
Baterija zdrži preko 25 let, ni nobenega 5 letnega menjavanja. TO so miti ki jih razpečujejo nepoučeni bedaki in naftna industrija. Ne nasedat.
Ce cela bajta zgori zaradi baterije, ki si jo sam skupzmontiral v powerwall gre to preko kaska od avta, ali od hise ali pa rece zavarovalnica fuckoff?
Ne nasedat. Požarov je 61 krat manj kot pri naftnih vozilih, statistika je jasna. Uff evo pa sem prišel do konca. Bullshita za debunkat je bilo kar nekaj, ampak sem se uspel prebiti čez vse. :)
Ja, ampak vseeno se lahko zgodi. Recimo verizno trcenje v trojanskem predoru, 5 EVjev in trije ICEji in slucajno en zagori.
To bo jebeno pogasit. ICE pogasijo gasilci v 30 sekundah.
Kljub nizji verjetno, je lahko skoda nepopisljivo hujsa.
Verjetnost da se to zgodi je precej manjša kot pa da greš zdele prečkat cesto na prehodu za pešče in te pri tem zbije avto do smrti! Torej zakaj te skrbijo stvari ki je skoraj nemogoče da se zgodijo? Če te pa res tako skrbi (kar je povsem iracionalen strah) pa obstaja izredno preprosta rešitev: baterije daš v kovinsko škatlo na sredi vrta. Tako tudi če zagorijo, kar je izredno majhna šansa, se bajta fizično ne more vžgat.
To bo jebeno pogasit. ICE pogasijo gasilci v 30 sekundah.
Gašenje ni problem. Baterijo se samo z cevjo hladi z vodo, poglej si ta training video za gasilce ali pa se udeleži kakšnega izobraževanja za gasilce (lahko tudi v Sloveniji). Tank bencina nosi precej več energije kot pa baterije električnega avtomobila. In tank bencina se vžge bolj sunkovito, baterije pa navadno bolj počasi (pride so recimo kratkega stika zaradi poškodbe in se začnejo segrevati in preden se vžgejo traja nekaj minut). Pa tudi ko se vžge prva celica v bateriji je to samo ena celica, preden se vse vžgejo traja precej več. TOrej šansa da se scvreš v avtu je pri bencinarju dosti večja. Pri električnem imaš čas da avto varno zapustiš.
Kako to zgleda v praksi, ko bos v veriznem trcenju v predoru in zagori nekaj EVjev.
In kako to zgleda v praksi, ko ti nekaj dni gori cela bajta in soseska?
To so tvoje mokre sanje. Na svetu je že 17 milijonov električnih avtomobilov in ni nobenih problemov. KOt sem ti povedal se baterijo samo z cevjo hladi z vodo (obliva se spodnjo stran avtomobila). Glej training video za gasilce če te res tako zanimajo podrobnosti. NO, pomoje te ne, samo da se nekaj prćiš. Kot sem ti povedal lahko zalogovnik daš v kovinsko škatlo sredi vrta in je tako nemogoče da se ti vžge bajta. Sicer pa glede na izjemno majhno verjetnost ni problema tudi če jih daš v hišo.
Kako to zgleda v praksi, ko bos v veriznem trcenju v predoru in zagori nekaj EVjev.
In kako to zgleda v praksi, ko ti nekaj dni gori cela bajta in soseska?
To so tvoje mokre sanje. Na svetu je že 17 milijonov električnih avtomobilov in ni nobenih problemov. KOt sem ti povedal se baterijo samo z cevjo hladi z vodo (obliva se spodnjo stran avtomobila). Glej training video za gasilce če te res tako zanimajo podrobnosti. NO, pomoje te ne, samo da se nekaj prćiš. Kot sem ti povedal lahko zalogovnik daš v kovinsko škatlo sredi vrta in je tako nemogoče da se ti vžge bajta. Sicer pa glede na izjemno majhno verjetnost ni problema tudi če jih daš v hišo.
500 km je odlično ja. 99 % ljudi potuje precej manj kot toliko v enem dnevu 99 % dni v letu. Za tiste nekaj dni na leto ko pa MORDA potujejo več kot 500 km v enem dnevu imaš pa 20 minutno ultra hitro polnjenje (ker 20 minutni postanek po 3 do 4 urah vožnje naredijo tudi vsi vozniki naftnih avtomobilov).
500 km je odlično ja. 99 % ljudi potuje precej manj kot toliko v enem dnevu 99 % dni v letu. Za tiste nekaj dni na leto ko pa MORDA potujejo več kot 500 km v enem dnevu imaš pa 20 minutno ultra hitro polnjenje (ker 20 minutni postanek po 3 do 4 urah vožnje naredijo tudi vsi vozniki naftnih avtomobilov).
Se spomnim od lani enega postanka na pumpi ki ima polnilnico. 2 Tesli sta cakali, da prideta na vrsto. Torej se 20 minut hitro razvlece na eno uro. Ena ura ali 3 minute z dizelco... :)
Predstavli si kolko vec je na svetu ICE vozil... in koreliraj.
To je že narejeno. Sem ti že razložil, vendar ti ignorant niti prebral nisi..
Kaj naj naredim da boš preberal? A če skopiram še enkrat boš prebral al kaj? NA.
"Požarna varnost ni problem, ker je verjetnost da se vžge izjemno majhna, dobesedno je verjetnost da se vžge 61 krat NIŽJA kot da se vžge bencinski ali dizelski avto. Poglej recimo tole statistiko (ali pa katerokoli drugo statistiko, doesn't matter). Vidiš tisto kolono ki prikazuje število požarov na 100.000 avtoomobilov? Od 100.000 nafntih avtomobilov se vžge 1529 naftnih avtomobilov. Od 100.000 električnih avtomomobilov se vžge 25 električnih avtomobilov. Zdej pa deli številke med sabo. 1529/25 = 61 kratna razlika. Verjetnost da se vžge električni avto je 61 krat MANJŠA kot pa da se vžge naftni avto. Če pri naftnih avtih vžigi niso problem (in dejansko niso), potem so pri električnih še 61x MANJŠI problem. Torej niso nikakoršen problem."
a 500km dosega je odlicno? Jaz imam z dizelco 1000km dosega po 3 minutnem polnjenju. Pa se nimam jajcanja z iskanjem polnilnic.
Ja za 500 se moras ze ornk potrudit in skesirat. Je pa res kruto, kak se ljudi nateguje. Kupis drazji avto z polovico ali eno tretjino dosega. Manj za vec press.
a 500km dosega je odlicno? Jaz imam z dizelco 1000km dosega po 3 minutnem polnjenju. Pa se nimam jajcanja z iskanjem polnilnic.
Ja za 500 se moras ze ornk potrudit in skesirat. Je pa res kruto, kak se ljudi nateguje. Kupis drazji avto z polovico ali eno tretjino dosega. Manj za vec press.
Pa se 10k fuknes za SE, da poceni polnis. Vrhunsko.
500 km je odlično ja. 99 % ljudi potuje precej manj kot toliko v enem dnevu 99 % dni v letu. Za tiste nekaj dni na leto ko pa MORDA potujejo več kot 500 km v enem dnevu imaš pa 20 minutno ultra hitro polnjenje (ker 20 minutni postanek po 3 do 4 urah vožnje naredijo tudi vsi vozniki naftnih avtomobilov).
Se spomnim od lani enega postanka na pumpi ki ima polnilnico. 2 Tesli sta cakali, da prideta na vrsto. Torej se 20 minut hitro razvlece na eno uro. Ena ura ali 3 minute z dizelco... :)
1. OKej recimo da se res razvleče v eno urco. Pa je res problem 1 urca tiste 2 dni na leto? NE. Ni nikakoršen problem v resnici. 2. Realno 99 % časa vedno dobiš prosto mesto za filat. Konkretno: v nekaj letih vožnje z EVjem boš čakal na polnilnico samo parkrat. 3. Vedno imaš možnost da se odpelješ do naslednje polnilnice. 4. Imaš določene ponudnike polnilnic kjer polnilnico rezerviraš 1 uro vnaprej in te čaka prosto mesto v vsakem primeru.
Jaz jaz zadnjic isto, sem sel mimo tesle na polnilnici, drugi caka in se neki pizdi, grem v shopping prek, on se vedno tam, grem v mcdonalds po narocilo, on se vedno tam. Grem k frizerju se peljem nazaj, on se vedno tam.
Jebes to, pa se placas za tak avto, haha.
Tu v mestu je ena polnilnica, so zadnjic dal na avtovleko ze drugi EV, ker se po tistem ni odpeljal.