» »

Tesla - začetek konca?

Tesla - začetek konca?

Temo vidijo: vsi
««
15 / 27
»»

Gregor P ::

Že, ampak kamera običajno ni kazala, kaj je levo in desno od vozila, tam kjer običajno avto podrajsaš ob ta korita.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Leta 2023 podrajsas korita od strani? Ker kaj, nimas stranskih ogledal?

Ceprav, zdaj sem se spomnil - uporabno bi bilo, ko ne vidis parkirnih crt na parkplacu. Samo to ponavadi itak gledas, ko gres rikverc, takrat pa se, domnevam, itak ogledala zasukajo, da jih vidis?

Ne vem, sem vozil samo stare kante (brez kamer, senzorjev ipd.), pa sem v 20 letih 3x podrajsal. Vse bi preprecilo ze piskanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

2dark ::

Gregor P je izjavil:

Že, ampak kamera običajno ni kazala, kaj je levo in desno od vozila, tam kjer običajno avto podrajsaš ob ta korita.



A si ti sploh ze pogledal,kako sirok kot zajemajo kamere od tesle? Kamere. Ne kamera.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Gregor P ::

Ne, od Tesle res nisem.

Črte so tudi fajn primer.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

2dark ::

Gregor P je izjavil:

Ne, od Tesle res nisem.

Črte so tudi fajn primer.


Verm. Ampak Tesla ima širok pogled pri parking kameri. Tesla je eden redkih avtomobilov, ko imaš lahko med vožnjo vklopljeno vzratno kamero.






Tako, da ne vem, kako bi povozili nizke prepreke, če vse vidimo.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

Gregor P ::

Pa saj vprašanje se je glasilo, zakaj bi sploh rabili takšen sistem; ali sem jaz kaj zamešal?:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Bo TilenS moral povedati, zakaj tocno Tesla rabi 360. On je feature izpostavil kot nekaj kar jim manjka proti konkurenci. Predvidevam, da bo znal razloziti zakaj je ta feature tako pomemben.

2dark ::

mene tudi zanima, samo kateri 4-je api delajo na Tesli.

Gregor P je izjavil:

Pa saj vprašanje se je glasilo, zakaj bi sploh rabili takšen sistem; ali sem jaz kaj zamešal?:8)


Opazke so bile, da ima tesla tako slabe kamere, da ne vidiš zadaj nizkih korit za rože ali stebričkov.. karkoli.. Posnetki kažejo, da to vsekakor ni res , da ima kamera ostro sliko.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

deco16 ::

Kaj pa spredaj? kamere ni, lahk se nabiješ na kaj če nisi pozoren

BigWhale ::

kow je izjavil:

Leta 2023 podrajsas korita od strani? Ker kaj, nimas stranskih ogledal?
Ceprav, zdaj sem se spomnil - uporabno bi bilo, ko ne vidis parkirnih crt na parkplacu. Samo to ponavadi itak gledas, ko gres rikverc, takrat pa se, domnevam, itak ogledala zasukajo, da jih vidis?
Ne vem, sem vozil samo stare kante (brez kamer, senzorjev ipd.), pa sem v 20 letih 3x podrajsal. Vse bi preprecilo ze piskanje.


Tesla nima 360 stopinjskega pogleda in spredaj nima niti senzorjev niti kamere. Kamera, ki gleda naprej ima kar nekaj mrtvega kota in Tesle brez senzorjev defacto imajo tezave z zaznavanjem okolice spredaj. Bilo je govora o kameri v sprednjem odbijacu ampak se zadeva se ni zgodila. Piskanje prepreci marsikaj ampak Tesla brez senzorjev velikokrat ne piska, tista s senzorji pa piska povsem ok. :)

So kamere in senzorji nujni? Ne. Je pa to nekaj kar bom jaz precej pogresal, ker je parkiranje s 360 kamero resnicno enostavno in lazje. Prav tako je precej lazje manevrirati takrat, ko imas resnicno malo prostora.

Kakorkoli, perfektnega avtomobila ni, so pa ti senzorji resnicna malenkost in bi bil avto boljsi, ce bi jih imel.

kow ::

Zopet ne razumes. Kamera in senzorji ni enako kot 360. Lahko imas oboje, pa nimas 360. Vprasanje je, zakaj je 360 bolje kot samo kamere in senzorji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Lonsarg ::

Meni je bizarno da se špara na senzorjih ki so drobiž. Kamera je luksuz, naj dajo če hočejo. Sami senzorji pa bi morali biti serijski. In ne ni Tesla edina, tudi pri Toyoti sem moral senzorje doplačat, ker imajo v osnovnih opremah le kamero zadaj, preveč Teslo kopirajo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Zopet ne razumes. Kamera in senzorji ni enako kot 360. Lahko imas oboje, pa nimas 360. Vprasanje je, zakaj je 360 bolje kot samo kamere in senzorji.


Ce moras vprasat zakaj je 360 stopinjski top down view boljsi kot samo klasicne kamere in senzorji, potem mogoce ti ne razumes. :) Ne vem no, a je res treba razlagat, da ti top down view pokaze vse v eni sliki, vidis kje so crte parkirisca, vidis kako dalec imas ovire okrog in okrog avtomobila. Bolje je zato, ker poveca situational awareness.

Tako kot je bolje, ce ti avto na displayu prikaze tocno kje dobiva odboj s senzorjev, kot pa da samo poslusas piskanje. Pri piskanju samo ves, da nekje zadaj ali pa spredaj nekaj je.

Lonsarg je izjavil:

Meni je bizarno da se špara na senzorjih ki so drobiž. Kamera je luksuz, naj dajo če hočejo. Sami senzorji pa bi morali biti serijski. In ne ni Tesla edina, tudi pri Toyoti sem moral senzorje doplačat, ker imajo v osnovnih opremah le kamero zadaj, preveč Teslo kopirajo :)


Tudi kamera ni vec luksuz. Morda je bila 10 let nazaj. :) Danes pa taksne kamere stanejo par deset evrov, ce jih kupis kot off the shelf del, ce si pa OEM so pa se precej cenejse. Senzorji so pa res peanuts.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

kow ::

BigWhale je izjavil:


Ce moras vprasat zakaj je 360 stopinjski top down view boljsi kot samo klasicne kamere in senzorji, potem mogoce ti ne razumes. :) Ne vem no, a je res treba razlagat, da ti top down view pokaze vse v eni sliki, vidis kje so crte parkirisca, vidis kako dalec imas ovire okrog in okrog avtomobila. Bolje je zato, ker poveca situational awareness.


Saj ne vozimo formulo 1. Sem skepticen. Ljudje smo precej dobri v tem, da v glavi naredimo model prostora. Glavna tezava pri parkiranju je, da je vcasih tezko oceniti razdaljo do blatnika vozila|zidu spredaj ali zadaj. Za to informacijo pac ne potrebujes 360 pogled. Ne pravim, da 360 ni superioren za 'edge' primere. Na misel mi pride recimo voznja sposojenega avtomobila.

Ampak neko splosno lapanje o 'situational awareness' - ne kupim. Lahko celo spekuliram - brez dokazov - da zna celo poslabsati varnost na cestah, ker bodo kaksnim starejsim ljudem se kasneje odvzeli vozniski izpit.

Brez podatkov, pac 'lapamo na pamet'. Ali zavarovalnice zaradi vse nove tehnologije porocajo o manj poskodovane plocevine pri parkiranju? Ali je glavna prednost hitrejse parkiranje, ker ljudje pac kompenzirajo: lazje parkiranje -> hitrejse parkiranje. In je na koncu kolicina podrsanih avtomobilov enaka?
Ne vem.

Aja se to, moje opazanje, najvecje povecanje hitrosti parkiranja, ni zaradi tehnologije... Pomaga manjsi avto. Vsi ti veliki SUVi, kombilimuzine ipd. potrebujejo vso to kramo, predvsem zaradi svoje velikosti v primerjavi z velikostjo parkingov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

deco16 je izjavil:

Kaj pa spredaj? kamere ni, lahk se nabiješ na kaj če nisi pozoren


Ce nisi pozoren, tudi zaslona ne bos gledal. Kako tocno ti 360 prepreci, da kaj "nabijes"?

BigWhale je izjavil:


Tudi kamera ni vec luksuz. Morda je bila 10 let nazaj. :) Danes pa taksne kamere stanejo par deset evrov, ce jih kupis kot off the shelf del, ce si pa OEM so pa se precej cenejse. Senzorji so pa res peanuts.


Kostajo dodatne kamere, sprememba lokacij kamer, tud kabli, dodatna kompleksnost pri proizvodnji, teza, potencialne elektricne tezave, dodaten hw, dodaten software ipd. Par 100e na avto je ziher dodatnih stroskov. Vsaj v startu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

A resno ne vidis prednosti v tem, da imas 360 stopinjski pogled okrog avta in kako to dvigne zavedanje okolice, ker pac vse vidis na eni sliki? To s pozornostjo je pac traparija. Tudi senzorji in klasicna kamera pomagajo pri situational awareness in ce jih ignoriras in nisi pozoren na njih se tud nabijes. To velja za vsako tako rec v avtomobilu, mar ne?

Ampak, ce si brez senzorjev in kamer, moras ven iz avta, da ves kje si, takrat, ko gre za centimetre.

kow ::

Bom drugace vprasal, da bos razumel. Koliko bi doplacal za tak feature? 100e? 500e? 1000e? 5000e?
Zase dvomim, da vec kot 200e. Pri avtu za 40k. Zase ne vidim prihranka casa. S parkiranjem nimam tezav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Kawhi ::

Seveda nimaš, avtobus parkira šofer

kow ::

Sorci, se ne vozim z avtobusom. Posiljam poljubcke v retardland.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Sparkxl ::

Še ena zgodba gre h koncu, kjer smo od premnogih tukaj poslušali kako gre vse samo gor in naprej in bla bla bla. Tesla bo dominirala svet, vesolje,... ni da ni. Ko je mehurček začel pokati, so že težave na obzorju.
Musk je tu imel genialno idejo...-25% na ceno in problem je rešen. Emmm nope.

Prodaja je v q3 šla dol
Marža je padla iz 25% še lani na 18% letos
delež na usa trgu je padel iz 62% na 50%

Tesla se iz oblaka počasi spušča v realnost, kjer bo samo en izmed mnogih proizvajalcev. Res da en izmed boljših, takoj pred kitajci. Kar se še ni spustilo v realnost je cena delnice. Ta se obnaša kot se pač obnaša vsaka meme delnica, ki nima veze z realnostjo... gre s hypom. Na vrhu crypto/meme manije je bila na skoraj 400, 2 tedna nazaj na 200, zadnji pump jo je potegnil malo gor. Do relane vrednosti okrog 100 je še dolga pot.


https://www.businessinsider.com/elon-mu....

billy ::

Res čudno, da nihajo delnice Tesli, ker to se še nikoli do sedaj ni zgodilo, vedno so šle samo gor gor gor...

oh wait...

https://www.tradingview.com/symbols/NAS...

Sparkxl ::

Oh wait...če težko razumeš prebrano, smisel napisanega se skriva v mojem zadnjem stavku.

billy ::

Dokler bo tesla gonilna firma na področju EV "avtov" bodo šle delnice gor, seveda z padci/vzponi.

Še imajo fora...sedaj se dela pump okoli cybertrucka, potem sledi truck, potem dvojka, potem enka...vmes pa še polno ostalega.

2dark ::

Prihaja še tesla roadster-- enih 2000 konjev. Pa ne za 2 milijona, kot hoče Rimac.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

sejalecx ::

Fantje, OP is back in the house :)

Sparkxl je že povzel situacijo, a temačni meseci in leta za Teslo šele prihajajo:

-cybertruck se je izkazal za polomijo na celi črti pa še niti ni prišel na cesto (obupen na terenu, majhen nakladalni prostor, panel gaps,...)
-napovedan roadster je zgolj nišen izdelek
-Tesla vision je neuporaben. Kupiš gromozanski avto za 50k, ki ga parkiraš na enak način kot Clia '98 letnik (beri: odokativno).
-tudi basic pilot je z odstrantvijo radarja postal neuporaben zaradi phantom breakinga
-FSD brez senzorjev je popolna utopija, kar so ugotovili tudi največji fanboyi

Edino upanje na dolgi rok ostaja Model 2, ki ga bomo še čakali vsaj dve leti.

Kaj se bo dogajalo tekom naslednjih dveh let ob zmanjšanem popvraševanju?
a) zniževanje proizvodnje, a s tem velik odklon od obljub investitorjem
b) zniževanje cen do podna in še dlje, kjer trpi marža

Napovedujem, da bo Tesla v roku 15 mesecev s ceno delnice spet tam, kjer je bila ob odprtju te teme.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejalecx ()

2dark ::

sejalecx je izjavil:

Fantje, OP is back in the house :)

Sparkxl je že povzel situacijo, a temačni meseci in leta za Teslo šele prihajajo:

-cybertruck se je izkazal za polomijo na celi črti pa še niti ni prišel na cesto (obupen na terenu, majhen nakladalni prostor, panel gaps,...)
.


Avto ni mišljen za po mestu.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Utk ::

Če bi vsakič ko je nekdo napovedal propad kupil par delnic tesle, bi bil že zdavnaj bogat.

Moe_Lester ::

-cybertruck se je izkazal za polomijo na celi črti pa še niti ni prišel na cesto (obupen na terenu, majhen nakladalni prostor, panel gaps,...)


Obupen na terenu? Od kje ta info? To mogoče misliš na tisti Hollister hill video, ki je krožil par dni nazaj. Video, ki so ga popljuvali predvsem tisti, ki v življenju niso zapeljali na makadam? Čeprav nihče zares ne ve kakšne so na avtu gume, kak je tlak v gumah, kaj je sploh bil namen testa itd.

Očitno je tudi Jeep samo šminka in ne en od najboljših serijskih offroad avtomobilov.



Nekateri ste res geniji, da toliko veste o produktu, ki ni dostopen niti novinarjem, kaj šele širši javnosti.

Prodaja je v q3 šla dol
Marža je padla iz 25% še lani na 18% letos
delež na usa trgu je padel iz 62% na 50%


Prodaja je padla iz Q2 v Q3 v izjemno neugodnih makro pogojih in ob menjavi modela, ko starih M3 ni bilo možno kupiti. YoY rast je še vedno več kot 25%.

Za maržo se je vedelo, da bo šla dol. Ni ravno rocket science, da gre marža dol če znižaš cene.

Tržni delež pa sam po sebi ne pove skoraj nič. Za kak uporaben zaključel rabiš vsaj še gibanje prodaje vseh EVjev.

Skratka, precej brezvezna in površna analiza. Težko izveš kaj uporabnega na podlagi pomankljivih podatkov iz enega samega kvartala. Upam, da se pri delnicah v katere investiraš bolj potrudiš.

Še en fully locked Bronco na (po izgledu sodeč) 40" gumah

Zgodovina sprememb…

Boštjan_Q ::

FSD beta brez senzorjev vozi presenetljivo dobro:

pegasus ::

Ker se regulatorji ne znajo zmenit, je nastala zanimiva tržna niša:
https://arstechnica.com/cars/2023/11/th...
A bo živela zgolj tako dolgo, dokler bodo avtomobili še dovoljevali voznikom zaletavanje ... Ko bodo avti enkrat toliko pametni in samozavedni, da se ne bodo pustil razbijat, bo ta ekosistem organsko odmrl.

DamijanD ::

100 Tesel na mesec. Samo koliko je pa taka Tesla sploh še vredna? A ni tako, da če Tesla odpiše avto, potem tist avto nima več povezave oz. je vse bolj ali manj disablano?

Gregor P ::

Zgleda da ne čisto vse:
For Max in Vancouver, Betty White's reappearance overseas did cause some headaches. The car was still logged into his Google, Netflix, and Spotify accounts, potentially allowing the new owners to access his personal data. When he asked Tesla support, he was advised to change his passwords, Max says. (Tesla did not respond to WIRED's questions.)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

pegasus je izjavil:

Ker se regulatorji ne znajo zmenit, je nastala zanimiva tržna niša:
https://arstechnica.com/cars/2023/11/th...
A bo živela zgolj tako dolgo, dokler bodo avtomobili še dovoljevali voznikom zaletavanje ... Ko bodo avti enkrat toliko pametni in samozavedni, da se ne bodo pustil razbijat, bo ta ekosistem organsko odmrl.


Tukaj gre bolj za to, da je zaradi ruske imperialne politike - Ukrajina neverjetno revna drzava, relativno na njen cloveski potencial. Torej, govorimo o ceni servisne ure ukrajinskega mehanika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

Rusija je off-topic.

a_borlak ::

Jaz bi prej rekel, da so našli lepo nišo, če nič drugega baterije, motor, itd.

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Magic1 ::

Tudi podjetja so zelo dobra v žicanju denarja. Ko imajo enkrat dost nizek prihodek in so po vsem na nuli, hitro potegnejo vse okostnjake iz omar, nabijejo določene stroške in zahtevajo bailout. Tako se na račun države spuca firmo, da je pripravljena čez par let na masten dobiček.
Magic

nekikr ::

Ostalo pa bo delovano na subvencijah in tarifah..

Tesla je zrasla izključno zaradi subvencij in CO2 kuponov.

Magic1 ::

nekikr je izjavil:

Ostalo pa bo delovano na subvencijah in tarifah..

Tesla je zrasla izključno zaradi subvencij in CO2 kuponov.

Zrasla je tudi na hypu. Če se ti vrenost delnic skoraj podvoji letno, neglede na to da tolčeš minus, potem je možno marsikaj.
Magic

nekikr ::

Ja, seveda, ampak brez CO2 kuponov in vseh možnih subvencij danes ne bi bili kjer so. Zato ne moreš reči, da bodo ostali pa na subvencijah delali. Najbrž res, če tudi drugi to počnejo...

kow ::

Magic1 je izjavil:

nekikr je izjavil:

Ostalo pa bo delovano na subvencijah in tarifah..

Tesla je zrasla izključno zaradi subvencij in CO2 kuponov.

Zrasla je tudi na hypu. Če se ti vrenost delnic skoraj podvoji letno, neglede na to da tolčeš minus, potem je možno marsikaj.


Ni tako preprosto kot si predstavljas. Ko so tolkli minus, so vec cas rasli. Minus se je relativno manjsal. Tako podjetje je v primeru ustavitve rasti, ze profitabilno.

Utk ::

Brez subvencij bi tudi vw bolj hiral kot kaj prodajal.
Kdaj so v Novem mestu nazadnje začeli delat kak nov model brez subvencije?

deco16 ::

Adrija dela dosti modelov brez subvencije, če se ne motim jim biznis blesti, že neki časa ;)

Utk ::

Adria ne dela avtov.

Magic1 ::

V avto industriji se gre kar na nož zaradi konkurence. Samo sedaj so natlačili v avte toliko različnih(ali dragih) sistemov, da je vse postalo že pregrešno drago. In ko potrešnik reče, da ne gre več, nastanejo težave. Se mi zdi, da je avto industrija zadnjih pet let delal zgolj na novitetah. Cena je bila pa v ozadju, sedaj pa prihajajo posledice. Samo kot sem rekel, zdaj bodo pobrali bailoute, da zadeve optimizirajo in pocenijo.
Magic

Moe_Lester ::

nekikr je izjavil:

Ostalo pa bo delovano na subvencijah in tarifah..

Tesla je zrasla izključno zaradi subvencij in CO2 kuponov.


Glede ne to, da veljajo enaka pravila za vse proizvajalce, težko rečeš, da je imela Tesla tukaj edge.

Poleg tega je bila do cca. 2020 višina prihodkov od co2 kuponov relativno nizka. Če pogledaš koliko denarja so imeli na banki (Cash on hand 2010-2022) je jasno, da teli co2 kuponi ne predstavljajo meje med preživetjem in bankrotom. Sigurno se Elon ni branil dodatnih 200, 300M letno, ampak istočasno so imeli na banki 3-4 milijarde USD, več kot dovolj za financiranje hitre rasti.

nekikr ::

Ne, pravila niso bila enaka za vse proizvajalce. ICE proizvajalec je moral financirati Teslo preko CO2 kuponov. Lahko sicer rečeš, da bi pa še sami to počeli, ukinili vse ICE modele, nagnali ljudi na cesto in začeli razvijati izključno EV, ampak prav realno pa to ni. Spomnim se tistih kvartalnih poročil tipa "Tesla je končno v plusu, evo, da se!", ampak plus, minimalen, je bil izključno zaradi ogromno CO2 kuponov (in drugih subvencij).
Nič ni narobe s tem, izkoristili so kar so lahko. Se še spomnimo, Tovariši:
Družbe, ki so subvencijo prejele, morajo sicer delovna mesta, ki so jih obljubile ustvariti, ohraniti vsaj pet let, mala in srednje velika podjetja pa tri leta od začetka investicije. Prav Revoz je največji prejemnik državnih subvencij - v šestih letih so dobili za okoli 31 milijonov evrov in se obvezali, da bodo ustvarili sto novih delovnih mest.


31.000.000 € / 100 ljudi / 72 mesecev = 4305€ na mesec. Jaz bi tudi! :)

Moe_Lester ::

ICE proizvajalci bi lahko že prej začeli razvijati EV, pa so se odločili drugače. Subvencije in CO2 kuponi niso prišli čez noč. Začetki segajo v leto 1977. Obstajalo je tudi nekaj drugih EV proizvajalcev, ki so dobivali enake subvencije, pa jim ni uspelo.

Glede profitabilnosti pa glej post višje. 300M dodatnega denarja nikoli ne škodi, mogoče so bili zaradi tega profitabilni kak kvartal prej. Ampak to ni denar, brez katerega bi firma propadla. Leta 2017 so dobili 360 milijonov od co2 kuponov, na računu so imeli v istem času 3,5 - 4 milijarde. Če tega denarja ne bi dobili bi imeli cca. 10% manj denarnih rezerv, to je vse.

sejalecx ::

A kdo spremlja zaloge MY? Kam jih sploh parkirajo, ker tole gre v višave.

Moe_Lester ::

Ne spremljam. Lahko deliš prosim.
««
15 / 27
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tesla vpoklicala pol milijona vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
7415100 (10604) Mr.B
»

Tesla rekordno zaradi bitcoina in okoljskih kuponov

Oddelek: Novice / Rezultati
4415693 (9226) nekikr
»

Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Rezultati
20837351 (32573) kow

Več podobnih tem