Forum » Na cesti » Sluzbeni avto
Sluzbeni avto
Invictus ::
Par vprasanj o sluzbenem avtu z rabo v osebne namene...
1. Voznja v sluzbo se steje kot privat ali ne? Dobis potem placilo potnih stroskov, ce je privat?
2. Kako se racuna boniteta in kaj to pomeni pri dohodnini?
3. Kako se pri boniteti poznajo zasebne poti?
4. Sluzben avto je kupljen z gotovino.
Prvic sluzben avto, pa mi nekaj stvari ni jasno.
1. Voznja v sluzbo se steje kot privat ali ne? Dobis potem placilo potnih stroskov, ce je privat?
2. Kako se racuna boniteta in kaj to pomeni pri dohodnini?
3. Kako se pri boniteti poznajo zasebne poti?
4. Sluzben avto je kupljen z gotovino.
Prvic sluzben avto, pa mi nekaj stvari ni jasno.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
feryz ::
Ma vozi in se ne obremenjuj. Pa še potne si izplačaj, zakaj ne? Avto je samo za službo, mar ne?
Reče se z gotovino, kar prevedeno pomeni brez lizinga. Ali kaj ti ni jasno?
Reče se z gotovino, kar prevedeno pomeni brez lizinga. Ali kaj ti ni jasno?
bauci ::
Odvisno kakšno pogodbo o uporabi službenega avtomobila imaš s firmo.
Približno:
Lahko imaš pogodbo kjer je dovoljeno, da uporabljaš avto tudi privat in za to plačaš boniteto vsak mesec. Ni treba pisati nobenih potnih nalogov in poročil. Gorivo, zavarovanje, servisi, gume, ... so breme firme. Boniteta je bruto in se ti odšteje od tvoje bruto plače. Boniteta se vsako leto zmanjšuje. Je pa določen procent od vrednosti avtomobila (po spominu na začetku nekje cca 1,85% od nabavne vrednosti avtomobila potem se vsako leto niža - najdeš na netu točen procent). Nimaš plačanih potnih stroškov lahko se pa privat voziš koliko hočeš.
Lahko imaš pa pogodbo, da se voziš samo po službenih poteh. Rabiš potne naloge. Imaš plačan prevoz na delo.
Približno:
Lahko imaš pogodbo kjer je dovoljeno, da uporabljaš avto tudi privat in za to plačaš boniteto vsak mesec. Ni treba pisati nobenih potnih nalogov in poročil. Gorivo, zavarovanje, servisi, gume, ... so breme firme. Boniteta je bruto in se ti odšteje od tvoje bruto plače. Boniteta se vsako leto zmanjšuje. Je pa določen procent od vrednosti avtomobila (po spominu na začetku nekje cca 1,85% od nabavne vrednosti avtomobila potem se vsako leto niža - najdeš na netu točen procent). Nimaš plačanih potnih stroškov lahko se pa privat voziš koliko hočeš.
Lahko imaš pa pogodbo, da se voziš samo po službenih poteh. Rabiš potne naloge. Imaš plačan prevoz na delo.
Tidule ::
Ce lahko uporabljas sluzbeno vozilo v primatne namene placujes boniteto (odvisno od kilometrov in ali je vkljucen bencin, ce se ne motim) v delezu vrednosti vozila. Boniteta se obracuna preko dohodnine.
Do stroskov prevoza na delo nisi upravicen.
Do stroskov prevoza na delo nisi upravicen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tidule ()
Invictus ::
Odvisno kakšno pogodbo o uporabi službenega avtomobila imaš s firmo.
Približno:
Lahko imaš pogodbo kjer je dovoljeno, da uporabljaš avto tudi privat in za to plačaš boniteto vsak mesec. Ni treba pisati nobenih potnih nalogov in poročil. Gorivo, zavarovanje, servisi, gume, ... so breme firme. Boniteta je bruto in se ti odšteje od tvoje bruto plače. Boniteta se vsako leto zmanjšuje. Je pa določen procent od vrednosti avtomobila (po spominu na začetku nekje cca 1,85% od nabavne vrednosti avtomobila potem se vsako leto niža - najdeš na netu točen procent). Nimaš plačanih potnih stroškov lahko se pa privat voziš koliko hočeš.
Lahko imaš pa pogodbo, da se voziš samo po službenih poteh. Rabiš potne naloge. Imaš plačan prevoz na delo.
A to pomeni, da ti ni treba pisat privat in sluzbenih kilometrov?
In da se boniteta ne povisa, ce naredis redimo 50% privat, 50% sluzbeno?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Tidule ::
Razmerje med sluzbenimi in privatnimi potmi ni pomembno. Boniteta se obracuna pavsalno. Je pa nekaj nizja ce v mesecu prevozis manj kot 500km privat. V takem primeru seveda rabis vodit evidenco.
Pa mislim, da so za elektricna vozila uvedli nizjo boniteto.
Pa mislim, da so za elektricna vozila uvedli nizjo boniteto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tidule ()
mambli ::
Vožnja v služba je privat. Boniteta je polovična, če narediš manj kot 500km v privat namene. Boniteta se vsako leto zmanjša za 15%. Ko dobim nov avto plačam okoli 200€ na mesec, na petih letih pa samo še ene 40€. Potem pa zamenjam avto.
bauci ::
Ni treba pisat privat ali službenih kilometrov, če ti služba plača gorivo. Dražji je avto večjo boniteto imaš, ki se pa z leti niža. Jaz sem imel prvo leto cca 600EUR bonitete za avto vrednosti cca 30.000EUR.
Evo kaj pravi FURS:
Če delodajalec zagotovi delojemalcu osebno motorno vozilo za privatne namene (zasebne poti, prav tako prevoz od doma do mesta opravljanja dela..), se ne glede na dejansko uporabo vozila za privatne namene in ne glede na način pridobitve vozila (nakup, najem, ipd.), v davčno osnovo delojemalca všteva 1,5 % nabavne vrednosti vozila mesečno, za vsak začeti koledarski mesec uporabe vozila. Nabavna vrednost vozila, ki se upošteva pri izračunu davčne osnove, se v drugem, tretjem in četrtem letu vsako leto zniža za 15 %, v petem, šestem, sedmem in osmem letu se vsako leto zniža še za 10 %, v vseh naslednjih letih je enaka 10 % nabavne vrednosti. Nabavna vrednost vozila se zniža za celoten mesec, če drugo (oz. vsako naslednje) leto uporabe vozila nastopi sredi meseca.
V nabavni vrednosti je vštet tudi davek na dodano vrednost - DDV. V primeru operativnega najema vozila se v davčno osnovo všteva nabavna vrednost vozila izkazana pri lastniku vozila, torej najemodajalcu.
V primeru, ko delodajalec nabavi rabljeno vozilo, se kot nabavna vrednost upošteva cena, po kateri je delodajalec vozilo pridobil. Zmanjšanje nabavne vrednosti vozila pa se upošteva glede na leta uporabe vozila od pridobitve dalje.
Davčna osnova se zmanjša za 50 %, če delojemalec mesečno prevozi manj kot 500 km v privatne namene (pomembno je vodenje ustreznih evidenc).
Če delodajalec zagotovi gorivo tudi za privatno uporabo vozila, se davčna osnova mesečno poveča za 25 %. Če zaposleni uporablja službeno vozilo tudi v privatne namene, podjetje pa mu ne zagotavlja goriva za opravljene poti v privatne namene, je treba dejanske stroške goriva sorazmerno razmejiti. Razmejitev stroškov goriva med stroški za službene in stroški za privatne vožnje mora biti pregledna in dokumentirana z verodostojnimi dokazili. V pomoč pri izračunu se lahko uporabljajo podatki o povprečni porabi goriva za posamezen tip vozila. Ob tem pa je treba upoštevati podatke o prevoženih kilometrih v službene namene, dokumentirane s potnimi nalogi, dejanski strošek goriva, dokumentiran z računom in veljavno ceno goriva.
Evo kaj pravi FURS:
Če delodajalec zagotovi delojemalcu osebno motorno vozilo za privatne namene (zasebne poti, prav tako prevoz od doma do mesta opravljanja dela..), se ne glede na dejansko uporabo vozila za privatne namene in ne glede na način pridobitve vozila (nakup, najem, ipd.), v davčno osnovo delojemalca všteva 1,5 % nabavne vrednosti vozila mesečno, za vsak začeti koledarski mesec uporabe vozila. Nabavna vrednost vozila, ki se upošteva pri izračunu davčne osnove, se v drugem, tretjem in četrtem letu vsako leto zniža za 15 %, v petem, šestem, sedmem in osmem letu se vsako leto zniža še za 10 %, v vseh naslednjih letih je enaka 10 % nabavne vrednosti. Nabavna vrednost vozila se zniža za celoten mesec, če drugo (oz. vsako naslednje) leto uporabe vozila nastopi sredi meseca.
V nabavni vrednosti je vštet tudi davek na dodano vrednost - DDV. V primeru operativnega najema vozila se v davčno osnovo všteva nabavna vrednost vozila izkazana pri lastniku vozila, torej najemodajalcu.
V primeru, ko delodajalec nabavi rabljeno vozilo, se kot nabavna vrednost upošteva cena, po kateri je delodajalec vozilo pridobil. Zmanjšanje nabavne vrednosti vozila pa se upošteva glede na leta uporabe vozila od pridobitve dalje.
Davčna osnova se zmanjša za 50 %, če delojemalec mesečno prevozi manj kot 500 km v privatne namene (pomembno je vodenje ustreznih evidenc).
Če delodajalec zagotovi gorivo tudi za privatno uporabo vozila, se davčna osnova mesečno poveča za 25 %. Če zaposleni uporablja službeno vozilo tudi v privatne namene, podjetje pa mu ne zagotavlja goriva za opravljene poti v privatne namene, je treba dejanske stroške goriva sorazmerno razmejiti. Razmejitev stroškov goriva med stroški za službene in stroški za privatne vožnje mora biti pregledna in dokumentirana z verodostojnimi dokazili. V pomoč pri izračunu se lahko uporabljajo podatki o povprečni porabi goriva za posamezen tip vozila. Ob tem pa je treba upoštevati podatke o prevoženih kilometrih v službene namene, dokumentirane s potnimi nalogi, dejanski strošek goriva, dokumentiran z računom in veljavno ceno goriva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bauci ()
bastadu ::
Kako je pa, če delodajalec kupi EV službeno vozilo, kjer je boniteta (zaenkrat) 0%. Avto se tudi polni pri delodajalcu. Kako je v tem primeru z beleženjem službenih/privatnik km, je potrebno? Ali se pot v in iz službe lahko tretira kot službena pot?
Malajlo ::
Odvisno...
Prevoz na delo in domov
Ker podjetje s službenim vozilom na ta način zagotavlja prevoz na delo in domov, posledično zaposlenemu ne pripada povračilo stroškov prevoza na in iz dela - a pozor, to velja samo v primeru, ko podjetje plačuje gorivo za zasebno uporabo vozila. V kolikor goriva ne zagotavlja, zaposlenemu pripada povračilo stroškov prevoza na delo in domov, saj se prevoz smatra kot privatna uporaba.
Prevoz na delo in domov
Ker podjetje s službenim vozilom na ta način zagotavlja prevoz na delo in domov, posledično zaposlenemu ne pripada povračilo stroškov prevoza na in iz dela - a pozor, to velja samo v primeru, ko podjetje plačuje gorivo za zasebno uporabo vozila. V kolikor goriva ne zagotavlja, zaposlenemu pripada povračilo stroškov prevoza na delo in domov, saj se prevoz smatra kot privatna uporaba.
bastadu ::
Kaj pa če ja vozilo električno?
Ja saj ravno to jaz sprašujem ...
Delodajalec bo zagotavljal gorivo (polnilnico), logično da ne bo izplačevalo povračila stroškov prevoza na in iz dela. Vseeno pa ne vem, ali rabim beležiti službene/privatne km. Par postov višje je Bausi napisal, da v tem primeru ni potrebno voditi evidence, kakšen vir kje to piše?
bauci ::
Boniteta se obračuna takrat, kadar se službeno vozilo uporablja v zasebne namene.
Uporaba službenega vozila v zasebne namene zaposlenega predstavlja ugodnost (boniteto) in je urejena v 39. in 43. členu Zakona o dohodnini (ZDoh-2) . Boniteta je vsaka ugodnost v obliki proizvoda, storitve ali druge ugodnosti v naravi, ki jo delojemalcu ali njegovemu družinskemu članu zagotovi delodajalec ali druga oseba v zvezi z zaposlitvijo.
Podjetje mora dobro pretehtati odločitev za nakup službenega vozila, še posebno, če se bo uporabljalo tudi v zasebne namene.
Z uporabo službenega vozila moramo tudi voditi evidenco o prevoženih kilometrih, ki mora biti vedno v vozilu, t.i. potne naloge, ki so hkrati osnova za povrnitev potnih stroškov uporabnika vozila (več: https://podjetnik.aktualno.si/sluzbena-... )
Boniteta se zgodi, kadar se opravljeni kilometri ne skladajo z dejanskim stanjem števca, torej ugodnost za delo jemalca.
Gre sicer za prevladujočo prakso, da se npr. vodjem ali prodajnikom izroči vozilo v neomejeno uporabo. To pa je potrebno obdavčiti. Razredi za izračun bonitete za uporabo službenega vozila za zasebne potrebe so glede na pogoje za delavca naslednji:
prevoženih do 500 km mesečno brez goriva
do 500 km mesečno z gorivom
nad 500 km mesečno brez goriva
nad 500 km mesečno z gorivom.
Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja (UL, št. 76/08)
Osnova za izračun bonitete
Boniteta za avto se torej izračuna kot 1,5% nabavne vrednosti vozila (z DDV) mesečno, torej 18% letno. Nato se nabavna vrednost zniža:
v drugem letu za 15%,
od drugega do vključno četrtega leta še vsako leto za 15%,
v petem letu še za 10%,
v naslednjih letih do vključno osmega leta še vsako leto za 10%,
v vseh naslednjih letih je enaka 10%.
Kadar delavec za zasebne potrebe prevozi manj kot 500 km mesečno, se osnova zmanjša za 50%. Kadar nosi stroške goriva za privatno uporabo vozila delodajalec, se davčna osnova mesečno poveča za 25%, zato se boniteta dodatno poveča in od take je treba obračunati dohodnino in obvezne prispevke za socialno varnost.
Zelo spodbudno za razvoj električne mobilnosti je spodnje zakonsko določilo, saj je boniteta mnogo manjša in zato polna izraba vozila zelo vabljiva.
Citat: Kadar zaposleni uporablja službeno osebno vozilo na električni pogon (ne hibridno) v zasebne namene, se v davčno osnovo všteva 0,3 % nabavne vrednosti vozila mesečno. To velja, če vrednost vozila ob pridobitvi ( z DDV) ne presega 60.000 evrov. Za razliko nad 60.000 EUR) se davčna osnova delojemalca določa na način iz drugega odstavka 43. člena ZDoh-2.
Uporaba službenega vozila v zasebne namene zaposlenega predstavlja ugodnost (boniteto) in je urejena v 39. in 43. členu Zakona o dohodnini (ZDoh-2) . Boniteta je vsaka ugodnost v obliki proizvoda, storitve ali druge ugodnosti v naravi, ki jo delojemalcu ali njegovemu družinskemu članu zagotovi delodajalec ali druga oseba v zvezi z zaposlitvijo.
Podjetje mora dobro pretehtati odločitev za nakup službenega vozila, še posebno, če se bo uporabljalo tudi v zasebne namene.
Z uporabo službenega vozila moramo tudi voditi evidenco o prevoženih kilometrih, ki mora biti vedno v vozilu, t.i. potne naloge, ki so hkrati osnova za povrnitev potnih stroškov uporabnika vozila (več: https://podjetnik.aktualno.si/sluzbena-... )
Boniteta se zgodi, kadar se opravljeni kilometri ne skladajo z dejanskim stanjem števca, torej ugodnost za delo jemalca.
Gre sicer za prevladujočo prakso, da se npr. vodjem ali prodajnikom izroči vozilo v neomejeno uporabo. To pa je potrebno obdavčiti. Razredi za izračun bonitete za uporabo službenega vozila za zasebne potrebe so glede na pogoje za delavca naslednji:
prevoženih do 500 km mesečno brez goriva
do 500 km mesečno z gorivom
nad 500 km mesečno brez goriva
nad 500 km mesečno z gorivom.
Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja (UL, št. 76/08)
Osnova za izračun bonitete
Boniteta za avto se torej izračuna kot 1,5% nabavne vrednosti vozila (z DDV) mesečno, torej 18% letno. Nato se nabavna vrednost zniža:
v drugem letu za 15%,
od drugega do vključno četrtega leta še vsako leto za 15%,
v petem letu še za 10%,
v naslednjih letih do vključno osmega leta še vsako leto za 10%,
v vseh naslednjih letih je enaka 10%.
Kadar delavec za zasebne potrebe prevozi manj kot 500 km mesečno, se osnova zmanjša za 50%. Kadar nosi stroške goriva za privatno uporabo vozila delodajalec, se davčna osnova mesečno poveča za 25%, zato se boniteta dodatno poveča in od take je treba obračunati dohodnino in obvezne prispevke za socialno varnost.
Zelo spodbudno za razvoj električne mobilnosti je spodnje zakonsko določilo, saj je boniteta mnogo manjša in zato polna izraba vozila zelo vabljiva.
Citat: Kadar zaposleni uporablja službeno osebno vozilo na električni pogon (ne hibridno) v zasebne namene, se v davčno osnovo všteva 0,3 % nabavne vrednosti vozila mesečno. To velja, če vrednost vozila ob pridobitvi ( z DDV) ne presega 60.000 evrov. Za razliko nad 60.000 EUR) se davčna osnova delojemalca določa na način iz drugega odstavka 43. člena ZDoh-2.
bastadu ::
Citat: Kadar zaposleni uporablja službeno osebno vozilo na električni pogon (ne hibridno) v zasebne namene, se v davčno osnovo všteva 0,3 % nabavne vrednosti vozila mesečno. To velja, če vrednost vozila ob pridobitvi ( z DDV) ne presega 60.000 evrov. Za razliko nad 60.000 EUR) se davčna osnova delojemalca določa na način iz drugega odstavka 43. člena ZDoh-2.
To je bilo prej, sedaj je 0%!
Tody ::
Še vedno ne vemo kako naj podjetje plača elektriko ki jo porabis. Nekdo je enkrat rekel da ima doma polnilnico na neke kartice kjer se vidi koliko elektrike je šlo v avto.
bastadu ::
Saj EV imajo običajno na voljo zgodovino polnjenja, pa vodiš evidenco polnjenja ... Tudi marsikera polnilnica omogoča pregled polnenj ...
Tidule ::
Kaj pa če ja vozilo električno?
Ja saj ravno to jaz sprašujem ...
Delodajalec bo zagotavljal gorivo (polnilnico), logično da ne bo izplačevalo povračila stroškov prevoza na in iz dela. Vseeno pa ne vem, ali rabim beležiti službene/privatne km. Par postov višje je Bausi napisal, da v tem primeru ni potrebno voditi evidence, kakšen vir kje to piše?
Poglej zakon o dohodnini. Vodenje kilometrov glede na namen vožnje privat/službeno je zahtevano kadar ima to uporabno vrednost in sicer zato, da se lahko pravilno obračuna davčna osnova (2. odstave, 43. člen). Glede na to, da je boniteta za električno vozilo 0% je ločevanje kilometrov brezpredmetno (3. odstavek, 43. člen).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tidule ()
Pinzl ::
nam je nabavnik razložil to na foro kot da če firma plača davek ob nakupu vozila, potem ni treba beležit kilometrov.
Če ga pa ne pa potem moraš.
Kar se tiče beleženja polnjenja pa je potrebno polnilnico vpeljati v sistem nekega dobavitelja ala. petrol in potem oni obračunavajo in firmi pošiljajo porabo, firma ti pa to potem povrne..
Če ga pa ne pa potem moraš.
Kar se tiče beleženja polnjenja pa je potrebno polnilnico vpeljati v sistem nekega dobavitelja ala. petrol in potem oni obračunavajo in firmi pošiljajo porabo, firma ti pa to potem povrne..
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Plačilo prevoza - deloOddelek: Loža | 2176 (1621) | MadMicka |
» | D.o.o. vprašanjeOddelek: Loža | 12569 (11148) | Smurf |
» | Službeni avtoOddelek: Loža | 6216 (5781) | Ejsi_Disi |
» | povračilo stroškov - služben avtoOddelek: Loža | 4570 (3817) | Ejsi_Disi |
» | Polovični potni stroškiOddelek: Loža | 2951 (2377) | Go-ahead |