Slo-Tech - Članice Mednarodne organizacije za civilno letalstvo (ICAO) so v petek sprejele dolgoročni cilj (long-term apirational goal), da bo letalski promet do leta 2050 ostal ogljično nevtralen. Dogovor je sicer nezavezujoč, a predstavlja prvi korak pri prepoznavanju, da predstavlja letalski promet enega pomembnih prispevkov k antropogenim izpustom toplogrednih plinov. Količinsko izpusti predstavljajo 2,5 odstotka, a ker nastajajo visoko v atmosferi, je njihov vpliv nesorazmerno večji. Medtem ko so evropske države želel ambicioznejši dogovor, sta Rusija in Kitajska nezadovoljni že s sklenjenim.
Na skupščini ICAO, ki poteka vsaka tri leta, sklenjeni dogovor predstavlja sklepno dejanje dlje časa trajajočih pogajanj in dogovarjanj. Že na pripravljalnem srečanju julija letos so pripravili predlog dogovora, ki je bil sedaj potrjen. Provizoričen dogovor so letalske družbe sprejele že lani in ob tem pozvale ICAO k usklajenemu ukrepanju, da ne bi imeli različnih pravil v vsaki državi. Čeprav sklenjeni dogovor ni idealen, predstavlja opazen napredek in preprečuje fragmentacijo ukrepanja, so povedali v združenju ameriških letalskih prevoznikov. ICAO sicer nima izvršilne moči, saj gre za posebno agencijo Združenih narodov, vendar pa države običajno sledijo njegovim priporočilom in smernicam.
Čeprav se je 193 članic ICAO dogovorilo, da si bodo prizadevale, da bi letalski promet postal ogljično nevtralen, to ne prinaša električnih letal. V praksi se bo to dosegalo s kuponi, trajnostno pridelanimi gorivi, nasadi dreves (carbon offsetting) in podobno. Tak primer je CORSIA.
Novice » Znanost in tehnologija » ICAO: do leta 2050 bo letenje ogljično nevtralno
srus ::
Samo, lepo vas prosim letalske družbe in Google flights, nehajte me med iskanjem za najugodnejšo povezavo, buzerirati s podatki o tem koliko kilogramov CO2 bo med poletom letalo naprdelo zaradi mene. Hočem primerjati podatke o cenah in trajanju letov, ne pa nekih ekoterorističnih izmišljij. In niti malo nisem pripravljen darovati svojih milj za neke mafijske kupone, ali "nasad dreves" v Culukafriji oz. carbon offseting v politično korektnem novoreku.
wooted ::
Samo, lepo vas prosim letalske družbe in Google flights, nehajte me med iskanjem za najugodnejšo povezavo, buzerirati s podatki o tem koliko kilogramov CO2 bo med poletom letalo naprdelo zaradi mene. Hočem primerjati podatke o cenah in trajanju letov, ne pa nekih ekoterorističnih izmišljij. In niti malo nisem pripravljen darovati svojih milj za neke mafijske kupone, ali "nasad dreves" v Culukafriji oz. carbon offseting v politično korektnem novoreku.
Točno to, mafijski kuponi. Zgodi se pa nič
fikus_ ::
Trkajo na naša čustva do ohranjanja okolja. Če nasedeš, nasedeš.
Še vprašanje, kdaj bodo to naredili za ladijski promet? Tam kurijo najslabše možno gorivo-mazut, z veliko žvepla in ostale svinjarije.
Še vprašanje, kdaj bodo to naredili za ladijski promet? Tam kurijo najslabše možno gorivo-mazut, z veliko žvepla in ostale svinjarije.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
fikus_ ::
Zaraščanje z drevesi ni nateg, ampak ne pomaga, ker se v Amazoniji dela ravno kontra.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
SambaShare ::
Zaraščanje z drevesi ni nateg, ampak ne pomaga, ker se v Amazoniji dela ravno kontra.
Nedolgo nazaj sem o tem poslušal oddajo na ARSu. Pač o nekih EU ciljih pogozdovanja in upravljanja z gozdovi. Kar me je res presenetilo je, da so se minister, strokovnjaki in okoljevarsteveniki celo strinjali. Sliši se lepo kako bomo sadili drevesa, ampak kje? Nam se že tako vse počez zarašča.
fikus_ ::
Jaz sem po tem kriteriju okoljevarstveno zaveden, v zadnjih ~10 letih sem pustil zarasti blizu 1ha travnika.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
GizmoX ::
drevo = ogljik = C v CO2
Dokler drevo raste, iz zraka absorbira CO2 - že po sami definiciji. Super.
A če potem ta drevesa skurimo, spet nastane CO2 nazaj. Ok, pridemo nazaj na 0. Če že moramo nekaj kurit, pa dajmo vsaj kurit drva.
Če prištejemo še logistiko (transport, obdelava) sajenja dreves, žaganja dreves, razvoz lesa itd. je sicer računica že rahlo v minus.
Neka tipična bukev zraste 30 metrov visoko, premer 40 cm. Recimo 4 m3 lesa × 700 kg/m3 suhe mase = 2.800 kg.
Ta bukev absorbira 5.000 kg CO2, oz. računsko v svojem življenju (100 let) 50 kg CO2 na leto.
50 kg CO2 se naredi iz 19 L dizla (~320 km), ali 21 L bencina (~300 km), ali 30 L LPG (~430 km) na leto. Za 15.000 km/leto torej v svojem življenju posadiš 50 bukev, pa je kurjenje bencina ogljično nevtralno (ne upoštevamo, kako je bencin prišel do tebe ...).
Zaokrožimo, da človek povprečno izdiha 1 kg CO2 na dan. 365 kg CO2 na leto, kar nanese še 7 bukev, da si *ti sam* ogljično nevtralen.
Problem je seveda, da tvoji vnuki bukev požagajo in uporabijo za drva. Ali pa, da od starosti pade in trohni. In ti vrne vseh 5 ton CO2 nazaj, vsaka bukev posebej. 300 ton za tvojih 60 bukev
Ontopic pa - zakaj je carbon offseting nateg:
Dokler drevo raste, iz zraka absorbira CO2 - že po sami definiciji. Super.
A če potem ta drevesa skurimo, spet nastane CO2 nazaj. Ok, pridemo nazaj na 0. Če že moramo nekaj kurit, pa dajmo vsaj kurit drva.
Če prištejemo še logistiko (transport, obdelava) sajenja dreves, žaganja dreves, razvoz lesa itd. je sicer računica že rahlo v minus.
Neka tipična bukev zraste 30 metrov visoko, premer 40 cm. Recimo 4 m3 lesa × 700 kg/m3 suhe mase = 2.800 kg.
Ta bukev absorbira 5.000 kg CO2, oz. računsko v svojem življenju (100 let) 50 kg CO2 na leto.
50 kg CO2 se naredi iz 19 L dizla (~320 km), ali 21 L bencina (~300 km), ali 30 L LPG (~430 km) na leto. Za 15.000 km/leto torej v svojem življenju posadiš 50 bukev, pa je kurjenje bencina ogljično nevtralno (ne upoštevamo, kako je bencin prišel do tebe ...).
Zaokrožimo, da človek povprečno izdiha 1 kg CO2 na dan. 365 kg CO2 na leto, kar nanese še 7 bukev, da si *ti sam* ogljično nevtralen.
Problem je seveda, da tvoji vnuki bukev požagajo in uporabijo za drva. Ali pa, da od starosti pade in trohni. In ti vrne vseh 5 ton CO2 nazaj, vsaka bukev posebej. 300 ton za tvojih 60 bukev
Ontopic pa - zakaj je carbon offseting nateg:
udirač => uni. dipl. inž. rač.
c3p0 ::
Moja SE pravi, da sem posadil že skoraj 600 dreves, kaj porečejo? Kje lahko pokoristim ta CO2 kupon? Aja, to ni za male?
Glugy ::
Vsi ste polnih ust izgovorov kako vam ni treba nič skrbet za okolje. Ja vsega so drugi krivi. Važn da je moj mehurček življenja nedotakljiv ane?
miroB ::
Vsi ste polnih ust izgovorov kako vam ni treba nič skrbet za okolje. Ja vsega so drugi krivi. Važn da je moj mehurček življenja nedotakljiv ane?
Tisti, ki smo mlajši od 50 let bomo doživeli, kako bo naš mehurček nedotakljivosti počil...
Zajebali smo na celi črti, ostane nam samo še damage control, ko bodo mehurčki popokali. Otroci in vnuki pa nas bodo preklinjali....
Markoff ::
V praksi se bo to dosegalo s kuponi, trajnostno pridelanimi gorivi, nasadi dreves (carbon offsetting) in podobno.
Tole je real life Monty Python.
Tole je real life Monty Python.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
edi0748 ::
Naj raje ne bluzijo o tej ogljično nevtralni prihodnosti. Če bo vsako prevozno sredstvo v prihodnosti na elektriko, se bo tudi elektrika drastično podražila, tako da jo še navadni ljudje ne bomo mogli več plačevati. Koliko bo šele E-odpada, na to pa skoraj ne pomislijo. A so pozabili, da je E-odpad vsaj 10-krat težje reciklirati kot navaden odpad, pa tudi 10-krat dražji. Litija in Kobalta ni neskončno. Edina prava prihodnost bi bila Vodik. Itak bo pa tako ali tako enkrat konec sveta, tako da je čisto vseeno kaj se zgodi. Zanimiv podatek, da tudi stari Mercedesi, Volvoti, Toyote naredijo manj odpada na svetu kot pa neka nova jajčasta Tesla in podobna električna jajca, ki se itak že na pol garancije razpadejo. Zamisli kupiš električno vozilo, ki ima dometa vsaj 450-500KM in čez nekaj let crkne baterija, pa še to je potem zelo drago za zamenjati, hvala lepa raje kupim hišo za ta denar in vozim starega bencinaš (I3,I4,I6,V6,V8 4Life).
GizmoX ::
Kakšna hiša se pa dobi dandanes za 58.000€? Toliko npr. stane BMW i4 z 470 km dosega.
udirač => uni. dipl. inž. rač.
edi0748 ::
Da se dobiti, možno je definitivno, sicer ni nekaj veliko za pričakovat od take hiše, kot pravijo bolje išta nego ništa. Za toliko kot košta ta i4 z 470km dosega (kar je vseskupaj nič) si lahko včasih lahko dobil eno vornk serijo 7.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | ICAO: do leta 2050 bo letenje ogljično nevtralnoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 3427 (1856) | edi0748 |
» | KLM: Letite odgovorno, letite manj (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14711 (11775) | zmaugy |
» | Amazon želi vsaj polovico paketov dostaviti zelenoOddelek: Novice / Ostale najave | 3748 (2344) | jype |
» | Prvi dogovor o omejevanju izpustov ladijskega prometaOddelek: Novice / Tožbe | 7931 (6289) | J.McLane |
» | eBay - presenečenje v kuverti (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 27837 (22439) | Samson |