Meta - V Metinem oddelku Reality Labs so razložili, v katere smeri peljejo razvoj VR in AR naprav. Zanimivosti so predvsem tehnične, saj prikazanih novosti v dejanskih izdelkih ne bo še lep čas.
Reality Labs je oddelek Mete za razvoj tehnologij za navidezno (VR) in obogateno (AR) resničnost. Tam naj bi delala skoraj petina vseh zaposlenih v podjetju, ali približno 17.000 oseb, kar odraža dejstvo, da Mark Zuckerberg prihodnost Mete močno naslanja na prihodnja VR okolja, ki jih popularno imenujemo metaverzumi. Vsekakor v ta namen ogromno zapravlja: v prvem letošnjem četrtletju so stroški Reality Labs znašali slabe tri milijarde dolarjev. V začetku tega meseca so sicer sporočili, da bodo prvo različico Metinih AR naočnikov, s kodnim nazivom Orion, prejeli zgolj razvijalci, saj da je za splošno potrošnjo predraga in še preveč nedodelana. Navadnim smrtnikom bo tako namenjena druga generacija te tehnologije, z delovnim imenom Artemis, toda še prej, predvidoma naslednje leto, nameravajo lansirati cenejšo potrošno različico AR očal, Hypernovo.
Da se uporabniki ter investitorji ne bi vmes preveč dolgočasili, je Zuckerberg sedaj odgrnil tančico z eksperimentalnega dela v oddelku. Na začetku je opomnil, da podjetje do konca leta še vedno namerava lansirati dražje in naprednejše VR naočnike Cambria, toda prikazano je stvar tehnologije, ki bo v izdelkih našla mesto šele v nedoločeni prihodnosti. Poglavitni namen raziskav je po Zuckerbergovih besedah v navidezni resničnosti dejansko prikazati vsebino, ki jo bo uporabnik le stežka ločil od dejanske, kar imenuje "VR Turingov test". Z razvojnim šefom Reality Labs Michaelom Abrashem sta izzive popredalčkala v štiri temeljne kategorije: leče s spremenljivim goriščem (varifocal lens), boj s popačenjem slike, doseganje ločljivosti očesne mrežnice in pa HDR.
Za vsako od kategorij sta pokazala eno ali več prototipnih naprav, ki so že na pogled videti zgolj in samo preizkusne. Project Starburst so na primer naočniki z osvetljavo, ki je zmožna težko dojemljivih 20.000 nitov svetilnosti - a so tako masivna, da imajo vgrajene dodatne ročke za prenašanje. Project Butterscotch so po drugi plati naočniki s po 1832×1920 pikami na oko, kar ponuja ločljivost blizu 60 pikslov na kotno stopinjo, kar naj bi že približno dosegalo ločljivost naše mrežnice - se pravi, popolno odsotnost zaznavanja meja pikslov. Toda hkrati imajo zgolj polovičen zorni kot glede na danes dosegljive naočnike, zato še niso nared za proizvodnjo.
Tehnično najzanimivejši pa sta liniji Half Dome in Holocake. Pod prvo vršijo razvoj leč s spremenljivo goriščno razdaljo. Začenši z letom 2017 so najprej poskušali z okornim mehanskim sistemom, ki je pomikal zaslon, nakar so prešli na leče na osnovi tekočih kristalov. Holocake pa je oznaka naočnikov, ki so usmerjeni v kar se da veliko kompaktnost. Za to uporabljajo kombinacijo "sploščene optike" (pancake optics) in holografskih leč; od tu Holocake. Prvi izraz označuje prijem, ko se žarku svetlobe z odboji med več površinami podaljša pot, kar omogoči, da leče postavimo bližje zaslonu. Še posebno napredna pa je tehnologija holografskih leč, ki so v bistvu tanki filmi, ki imajo v hologramu zapisano karakteristično optiko zahtevane leče. Tako je mogoče dobiti optični sistem mnogo manjših in tanjših dimenzij. Toda kako daleč so ti prijemi od dejanske uporabe, kaže projekt naočnikov Mirror Lake, v katere so inženirji zapakirali vse opisane tehnologije - zaenkrat so zgolj konceptni in jih še niso sestavili.
Novice » Zasloni / projektorji / ... » Zuckerberg pokazal kopico prototipnih naočnikov
dexterboy ::
Namesto v naravo in med ljudi kar doma med 4-imi stenami in naočniki za VR?
” Udri, Putine, ne štedi nas! ”
” Udri, Putine, ne štedi nas! ”
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
kow ::
Vseeno pohvalno, da Facebook vlaga velike zneske v nekaj novega ter da se locijo od konkurence ostalih IT velikanov.
Karamelo ::
sds ::
Zuckerbergove kape si ne bi dal na glavo, ker bi zagotovo vohunila za mano, zdaj naj bi pa nekaj kar ti fejka okolico nosili. Ni sans.
Ampak spet nacin, da se bo idiote bolje prepoznalo v mnozici, tako, da podpiram.
+1
Ampak spet nacin, da se bo idiote bolje prepoznalo v mnozici, tako, da podpiram.
Namesto v naravo in med ljudi kar doma med 4-imi stenami in naočniki za VR?
” Udri, Putine, ne štedi nas! ”
+1
I have no mouth, and I must scream
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sds ()
FastWIND ::
Vi navdušenci nad VR om, poskusite pojesti obrok v VR u pa poročajte kako je bilo. Aja pa kako ste v VR u opravili malo in veliko potrebo.
Karamelo ::
gus5 ::
Naprave, ki omogočajo obogateno realnost, so uporabna reč. Npr. si natakneš AR-očala in z njihovo pomočjo (pred nakupom pohištva) virtualno opremiš prazno sobo/stanovanje. Hitiš po tujem mestu, pametni AR-naočniki pa te s pomočjo virtualne signalizacije vodijo do želenega cilja. Ali pa ti olepšajo sprehod po parku/gozdu z virtualnimi divjimi živalmi; tudi tistimi, ki so že davno izumrle, tako npr. srečaš izumrlega karantanskega črnega panterja... V trgovini pred AR-ogledalom lahko menjaš kose oblačil brez fizičnega preoblačenja. Ali pa...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gus5 ()
FastWIND ::
Vi navdušenci nad VR om, poskusite pojesti obrok v VR u pa poročajte kako je bilo. Aja pa kako ste v VR u opravili malo in veliko potrebo.
Težava?
JE v tem ker mnogi, ki preživijo dosti časa v VR več ne zavedajo realnosti kot bi se je mogli, oz. ki je pomembna za samostojno preživetje človeka.
Pithlit ::
Vi navdušenci nad VR om, poskusite pojesti obrok v VR u pa poročajte kako je bilo. Aja pa kako ste v VR u opravili malo in veliko potrebo.
Težava?
JE v tem ker mnogi, ki preživijo dosti časa v VR več ne zavedajo realnosti kot bi se je mogli, oz. ki je pomembna za samostojno preživetje človeka.
In to se tebe tiče... kako točno?
Life is as complicated as we make it...
Daliborg ::
Vseeno pohvalno, da Facebook vlaga velike zneske v nekaj novega ter da se locijo od konkurence ostalih IT velikanov.
saj to je sarkastično mišljeno a ne ? Prosim za razjasnitev oz. napište na koncu odstavka /sarkazm off ali nekaj.
Hvala in lp .
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
FastWIND ::
Vi navdušenci nad VR om, poskusite pojesti obrok v VR u pa poročajte kako je bilo. Aja pa kako ste v VR u opravili malo in veliko potrebo.
Težava?
JE v tem ker mnogi, ki preživijo dosti časa v VR več ne zavedajo realnosti kot bi se je mogli, oz. ki je pomembna za samostojno preživetje človeka.
In to se tebe tiče... kako točno?
Zakaj bi se me? Podal sem samo svoje mnenje in napisal kaj se dogaja...
bbbbbb2015 ::
Naprave, ki omogočajo obogateno realnost, so uporabna reč. Npr. si natakneš AR-očala in z njihovo pomočjo (pred nakupom pohištva) virtualno opremiš prazno sobo/stanovanje. Hitiš po tujem mestu, pametni AR-naočniki pa te s pomočjo virtualne signalizacije vodijo do želenega cilja. Ali pa ti olepšajo sprehod po parku/gozdu z virtualnimi divjimi živalmi; tudi tistimi, ki so že davno izumrle, tako npr. srečaš izumrlega karantanskega črnega panterja... V trgovini pred AR-ogledalom lahko menjaš kose oblačil brez fizičnega preoblačenja. Ali pa...
Glej, nočem te preveč kritizirati. Mi smo pilotno svojčas implementirali aplikacijo, ki sicer potem ni prešla v redno uporabo.
To so bila AR (augumented reality) očala. Se pravi, ti normalno gledaš, vmes pa še vidiš računalniške informacije.
Ugotovljeni so bili naslednji minusi:
- takrat so očala stala 1300€, kar je bilo za neko pilotno rabo OK, da ti pa padejo dol, pa razbiješ 1300€, je problem
- očala niso imela IP ratinga - rahel dež ti uniči očala
- baterija ni zdržala 8 ur, kot nova, potrebno bi bilo vmes baterijo polniti vsaj 1x, realno pa bolj 2, 3x (če se očala ves čas rabijo)
- eni ljudje niso prenesli AR očal, bilo jim je slabo, govorili so, da jih boli glava, eni so sploh rekli, da nimajo blendane slike.
Ljudje, ki imajo okvarjen globinski vid, ki imajo dosti šibkejše nedominantjo oko fizično tega ne morejo uporabljati.
CPU v očalih je bil počasen. Link je sicer bil relativno hiter, samo to recimo za delo v skladišču ni, razen če je res dobro pokrito z wifi signalom. Deloma se da avtonmija očal uravnavati, da se del podakov prenese na očala, samo točno se ne spomnim, očala so takrat imela mislim da 512MB RAM ali 1GB RAM
V grobem, za poslovno rabo to ni. To je bil projekt eno 3 leta nazaj.
jb_j ::
tako kot se 3d očala niso nikoli "prijela",
se bodo zelo težko prijela, tudi očala VR,
tako dober izumitelj platforme FB,
pa tako neumne ideje o VR očalah.....
se bodo zelo težko prijela, tudi očala VR,
tako dober izumitelj platforme FB,
pa tako neumne ideje o VR očalah.....
7982884e ::
tako kot se 3d očala niso nikoli "prijela",
se bodo zelo težko prijela, tudi očala VR,
tako dober izumitelj platforme FB,
pa tako neumne ideje o VR očalah.....
seveda se bodo prijela.
vendar pa bo preteklo se nekaj let.
naslednje desetletje bo definitivno VR presel iz faze ljubiteljskih uporavnikov v masovno rabo.
en razlog za to je recimo, da bo GPU lahko na VR uporabniku predstavljal bistveno boljso sliko kot na monitorju/TVju.
razlog za to je kopica tehnologij, ki so ze v razvoju:
- AI upscaling (se nekaj korakov naprej od DLSS, GPU bo dejansko izrisoval manj framov in pri nizji locljivosti, nakar se bodo inter/extrapolirali v casu in resoluciji, ker bo lahko s strojnim ucenjem imel ogromno podatkov za res dober upscale) (slednje pride v upostev splosno, ampak za VR specificno bo omogocalo, da VR ne bo imel bistveno visje performancne zahtevnosti)
- foveated rendering: eye tracking gleda, kam gledas, in temu ustrezno prilagodi rendering resolucijo, sploh je to mocno v kombinaciji s prejsnjo tocko
- tehnicni napredek v specifikacijah ("retinalna" resolucija, majhna teza, udobnost, nic vec glavobola in nelagodja, nic vec kablovja (rendering se bo delal "offline" na loceni masini/telefonu, ce bo zahteven)
tako da zelo pazljivo z besedo "nikoli". vse nasteto je globoko v razvoju in bo v osrcju naslednje generacije konzol, definitivno pa bo v 2030ih to tehnologija z izjemnim "privlakom" za mnozice.
morda bos to uporabljal tudi za pisarnisko delo, konec koncev, ce bo faktor udobnosti tako izboljsan.
kow ::
Vseeno pohvalno, da Facebook vlaga velike zneske v nekaj novega ter da se locijo od konkurence ostalih IT velikanov.
saj to je sarkastično mišljeno a ne ? Prosim za razjasnitev oz. napište na koncu odstavka /sarkazm off ali nekaj.
Hvala in lp .
Zakaj? Ni sarkazma. Dejansko FB vlaga velik del kapitala v nekaj inovativnega. Lahko je sicer koncni rezultat take tehnologije slab, ne pomeni pa to, da je "tehnologija slaba". Druzba mora sama predelati kako uporablja novo tehnologijo.
Bolt ::
Vi navdušenci nad VR om, poskusite pojesti obrok v VR u pa poročajte kako je bilo. Aja pa kako ste v VR u opravili malo in veliko potrebo.
Težava?
JE v tem ker mnogi, ki preživijo dosti časa v VR več ne zavedajo realnosti kot bi se je mogli, oz. ki je pomembna za samostojno preživetje človeka.
In to se tebe tiče... kako točno?
Zakaj bi se me? Podal sem samo svoje mnenje in napisal kaj se dogaja...
Očitno je, da imaš ravno ti težave z realnostjo.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.
Karamelo ::
c3p0 ::
link_up ::
a ne bi raje kar skrinjo na oci poveznili? Kaksni glomazni stvori so tole?!?
bo treba se dodatno stimulacijo uvest.
Vse je odvisno od tega, kako se bo prijel VR pr0n.
bo treba se dodatno stimulacijo uvest.
In and Out
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: link_up ()
Pithlit ::
Vi navdušenci nad VR om, poskusite pojesti obrok v VR u pa poročajte kako je bilo. Aja pa kako ste v VR u opravili malo in veliko potrebo.
Težava?
JE v tem ker mnogi, ki preživijo dosti časa v VR več ne zavedajo realnosti kot bi se je mogli, oz. ki je pomembna za samostojno preživetje človeka.
In to se tebe tiče... kako točno?
Zakaj bi se me? Podal sem samo svoje mnenje in napisal kaj se dogaja...
Zakaj je pol to težava? Če je to tvoje mnenje pol ne trdit da je težava
Life is as complicated as we make it...
Miki N ::
Ena stvar, ki jo pozabljajo dizajnerji pri teh VR špeglih je, da medtem, ko je virtualc zadovoljen ko mucek v svojem svetu... je za okolico prav grozen.
Nekaj je vizualno odbijajočega na "faci brez oči" oziroma s tisto ploščato površino, ki izgleda, kot da ti je nekdo čevelj zabil v faco. Verjetno se vam zdi nepomembo, ampak take stvari lahko škodijo sprejemanju - razen pri kakih avtistih. Max Cringe.
Evo, še celo v distopičnih umetniških upodobitvah ma VR oprema bolj human izgled na zunaj:
Nekaj je vizualno odbijajočega na "faci brez oči" oziroma s tisto ploščato površino, ki izgleda, kot da ti je nekdo čevelj zabil v faco. Verjetno se vam zdi nepomembo, ampak take stvari lahko škodijo sprejemanju - razen pri kakih avtistih. Max Cringe.
Evo, še celo v distopičnih umetniških upodobitvah ma VR oprema bolj human izgled na zunaj:
Karamelo ::
Ena stvar, ki jo pozabljajo dizajnerji pri teh VR špeglih je, da medtem, ko je virtualc zadovoljen ko mucek v svojem svetu... je za okolico prav grozen.
Nekaj je vizualno odbijajočega na "faci brez oči" oziroma s tisto ploščato površino, ki izgleda, kot da ti je nekdo čevelj zabil v faco. Verjetno se vam zdi nepomembo, ampak take stvari lahko škodijo sprejemanju - razen pri kakih avtistih. Max Cringe.
Evo, še celo v distopičnih umetniških upodobitvah ma VR oprema bolj human izgled na zunaj:
ja zakaj so ga pa tako upodobili? lahko bi bil v obleki, udobno sedel ob mizi z kavico na njej...sam to potem nebi bilo tako narobe
c3p0 ::
Zakaj bi pa bil v obleki? Neko rihtanje, da potem nihče ne vidi... Saj to ni 20 minut preden gre na šiht, človek ima očitno dependency issues.
WhiteAngel ::
Vseeno pohvalno, da Facebook vlaga velike zneske v nekaj novega ter da se locijo od konkurence ostalih IT velikanov.
Zakaj? Ker se s tehnologijo v tem desetletju tega ne da. Čipi so preveliki, prepočasni in prepožrešni za AR/VR, da bi ga imel na očalih in te ne bi motil.
tako kot se 3d očala niso nikoli "prijela",
se bodo zelo težko prijela, tudi očala VR,
tako dober izumitelj platforme FB,
pa tako neumne ideje o VR očalah.....
seveda se bodo prijela.
vendar pa bo preteklo se nekaj let.
naslednje desetletje bo definitivno VR presel iz faze ljubiteljskih uporavnikov v masovno rabo.
en razlog za to je recimo, da bo GPU lahko na VR uporabniku predstavljal bistveno boljso sliko kot na monitorju/TVju.
razlog za to je kopica tehnologij, ki so ze v razvoju:
- AI upscaling (se nekaj korakov naprej od DLSS, GPU bo dejansko izrisoval manj framov in pri nizji locljivosti, nakar se bodo inter/extrapolirali v casu in resoluciji, ker bo lahko s strojnim ucenjem imel ogromno podatkov za res dober upscale) (slednje pride v upostev splosno, ampak za VR specificno bo omogocalo, da VR ne bo imel bistveno visje performancne zahtevnosti)
- foveated rendering: eye tracking gleda, kam gledas, in temu ustrezno prilagodi rendering resolucijo, sploh je to mocno v kombinaciji s prejsnjo tocko
- tehnicni napredek v specifikacijah ("retinalna" resolucija, majhna teza, udobnost, nic vec glavobola in nelagodja, nic vec kablovja (rendering se bo delal "offline" na loceni masini/telefonu, ce bo zahteven)
tako da zelo pazljivo z besedo "nikoli". vse nasteto je globoko v razvoju in bo v osrcju naslednje generacije konzol, definitivno pa bo v 2030ih to tehnologija z izjemnim "privlakom" za mnozice.
morda bos to uporabljal tudi za pisarnisko delo, konec koncev, ce bo faktor udobnosti tako izboljsan.
^^ to.
Samo malo dvomim, da bomo v 2030ih že imeli kakšen večji preboj. MOS je zelo stara reč in nič ne kaže, da jo bo kdo zamenjal v prihajajočih letih
Zgodovina sprememb…
- spremenil: WhiteAngel ()
Daliborg ::
WhiteAngel je izjavil:
Samo malo dvomim, da bomo v 2030ih že imeli kakšen večji preboj. MOS je zelo stara reč in nič ne kaže, da jo bo kdo zamenjal v prihajajočih letih
Dokler ne bo superprevodnikov in kvante tehnologije tudi sam verjamem da bomo kar dolgo časa na tem ostali. 2030 je pa preblizu glede na svetovne razmere, namreč zdaj smo v fazi nazadovanja in ne napredovanja kot smo to počeli zadnjih 50 let.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
7982884e ::
WhiteAngel je izjavil:
^^ to.
Samo malo dvomim, da bomo v 2030ih že imeli kakšen večji preboj. MOS je zelo stara reč in nič ne kaže, da jo bo kdo zamenjal v prihajajočih letih
niti ne rabis vecjega preboja, samo kombinacijo inkrementalnih, ki so vsi ze bodisi v prototipni fazi, bodisi globoko v razvoju:
- wireless, ergonomika (ni tak problem, ce se rendering dela izven ocal)
- omenjeni napredek v renderingu (ML powered casovni+resolucijski upscale tipa DLSS + foveated rendering z eye trackingom, kar omogoca da GPU ne rabi za VR delati vec)
- 4K/5K display na oko
in to ti prinese bistveno, bistveno boljsi VR set kot so trenutno mogoci, samo z uporabo tehnologij ki so ze na vidiku, brez da bi rabil GPU bit mocnejsi.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Mark Zuckerberg še vedno verjame v MetaverseOddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ... | 16229 (15114) | CyberPunk |
» | VR naočniki HP Reverb G2 prispejo novembra, prihodnje leto še profesionalna različicaOddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ... | 4293 (3213) | s1m0n |
» | Pametne kontaktne leče niso več dalečOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 4931 (2935) | GizmoX |
» | Komplet z VR naočniki Index stane tisočakaOddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ... | 12473 (10910) | 6151 |