» »

ESP - kdaj pomaga in kdaj ne?

ESP - kdaj pomaga in kdaj ne?

svip12 ::

Sem vozil eno "novo" vozilo in me zanima, kdaj ESP pomaga in kdaj ne?

Zgodilo se je namreč, da je na koncu ovinka zaneslo zadek, kar sem kompenziral z volanom v nasprotno smer, nakar se je vozilo "ujelo".

Šlo je okoli 50 km/h, rahlo mokro vozišče (sicer v dobrem stanju, leto ali dve star asfalt), rahlo navzdol. Ni ravno nek dolg ali oster ovinek, pač en tak, ko je v naselju. Srednje oster, recimo.

A ni to situacija, katera je ena od glavnih, ki bi jih naj ESP reševal?

Recimo en opis ESP pravi:

(ESP) verhindert eine Über- oder Untersteuerung, das Schleudern und Ausbrechen des Autos

Torej po slovensko : ESP preprečuje prekrmiljenje, podkrmiljenje in zanašanje

Lučka od ESP se ni prižgala.

Poudarjam, da je šlo za vožnjo z 50 km/h, torej nobenega divjanja ali podobno. Se le mogoče malo bolj ostro obrnil volan v ovinku. Moderen avto, s skoraj novimi gumami bi to moral zvoziti gladko. Vsaj meni se tako zdi.
Moj avto, ki ga vozim že preko 10 let sicer nima ESP, tako da ... ne vem.

Gre za Škodo Octavia.

MadMax ::

Zadeva popravi marsikatero napako (pod)povprečnega šoferja v trenutku presenečenja neugodne situacije, nikakor pa ni nad fiziko.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Miha 333 ::

Pomaga v okvirih fizikalnih zakonov. Ko pa začne masa nekaj 100 kg drseti, pa je niti kos pametne elektronike, niti kaj drugega ne ustavi, morda šele drevo.

IL_DIAVOLO ::

Ovinek med 45° in 90° bi se načeloma moglo zvozit s 70 km/h brez težav.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

joze67 ::

Tako je. Zaviti pravokotno (torej v stransko ulico) pri 70 km/h je dnevni manever večine voznikov.

b3D_950 ::

Pol levi ovinek na desno.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

novaa ::

ksz...

Po mojih izkušnjah je odzivnost ESPja odvisna od hitrosti vozila....
kot je op opazil pri 50 na uro si vzame čas preden reagira in popravi avto.

pri 90kmh ali več pa rukne takoj instantno - vsaj po mojih izkušnjah do zdaj.

verjamem pa da so razlike med avtomobili

Scorpy84 ::

Odvisno kako si razlagal to zanasanje, ce te je sploh toliko zaneslo, da si se ustrasil in je zdaj vse to poudarjeno. Pri 50 esp se uklopi, ne rabi goret lucka. Tudi ce ti zadek zanasa, esp deluje tako da zvozis ovinek, kljub zanasanju, ne bo ti smeri popravljal kot lahko ti z volanom. Sicer ne naredi cuda ampak pomaga pa dosti. Priporocam da gres na poligon vransko, ali pa na veliko parkirisce, ko je sneg ali dez, pa se malo naucis voziti s temi sistemi oz. da jih razumes.

DamijanD ::

Ja različno hitro useka. Jaz sem enkrat pripeljal na neko razlito olje in me je zasukalo, takrat se mi zdi, da je praktično takoj odreagiral, pa še ful se je poznalo, ker je vsaj eno kolo imelo dober stik z asfaltom.

b3D_950 ::

Spremlja inpute na volanu in potem reagira, če/ko je potrebno:
watch?v=7Hqztje3YJA


http://www.kdm.p.lodz.pl/articles/2017/...
https://pdfhost.io/v/18DjBE9Iw_Safety_a...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Map ::

Predlagam, da greš kako nedeljo na večje prazno parkirišče in se malo poigraš(izklopiš ESP). Sploh fajn je, ko zapade par cm snega, da lahko avto pripraviš do drsenja že pri nižji hitrosti. Takrat vidiš, da ESP dela čudeže.

Ghost7 ::

@swip12

Pred enako dilemo sem bil tudi sam. Namreč imam tudi sam Octavio in sem tudi sam pričakoval več učinka. Pri VAG je ta sistem imnenovan ESC. Zapeljal sem ga na tester, kjer so mi obrazložili, da pač VW zelo preudarno reagira. Praktično ti samo pomaga in se ne vmešava, če ot ni potrebno. Določeni avti odreagirajo takoj, VAG dodaja. Če ne bi imel ESP, bi te mogoče vrglo na drug pas. Lučke za ESP še nisem videl, je pa za psodrsavanje koles (dve črti v S). To boš recimo videl, če močno poštartaš ob dežju z slabimi pnevmatikami. Takrat ti odvzema moč in utripa oranžna lučka. To je ASR, katerega lahko v nastavitvah izklopiš - začasno. Recimo, ko si v snegu in obrača v prazno, ti bo jemal moč. Tam ugasneš, da se nredijo pod kolesi kupi, oziroma, da se prikoplješ do podlage, ki te potem katapultira. ASR ti to onemogoča, ker ti ugaša motor (dobesedno), ker najlažje dobi v normalnih pogojih pogon stik z odvzemom moči. ASR to dela namesto tebe. ESP lučko boš videl samo, če bo napaka na sistemu.

Mislim, da je sicer o letnik 2012 ESP obvezen, tale majster ve več in ti lahko omogoči fukncionalnost v meniju, da ga ugasneš, če bi se rad igral (upam nekje na varnem), da vidiš razliko z ESP in brez:

https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ghost7 ()

Utk ::

Esp se lahko velikokrat vklopi, če voziš malo hitreje, pa tega niti ne opaziš. Včasih se sliši nek mali pokec v ovinku. To je to. Traktoristi težko to slišijo...

IL_DIAVOLO ::

Vozniki toyot pa ne občutijo pri brzini polža.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

mr_chai ::

Sumim da imaš vzadaj slabe gube in so preprosto izgubile trakcijo na točki, kjer jih boljše gume ne bi. Jaz imam tudi sedaj na svojemu staremu avtu "RWD obnašanje", ker imam vzadaj slabe gume. Je sicer zelo zabavno, ampak na momente tudi strašno :D

simonchelo ::

Tako kot so že zgoraj napisali je esp odvisen od znamke. Pri nekaterih esp samo nadzira prenos moči na kolesa. Pri BMW in miniju tudi zavira na kolesa. Veliko močnejše in agresivneje reakigra kot pri citroenu.
ciao

Utk ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Vozniki toyot pa ne občutijo pri brzini polža.

Ja, logično, pri normalnih avtih pri brzini polža ne čutiš esp. Kaj tvoj citroen že pri brzini polža leti iz ovinka?

a_borlak ::

Pred leti sem imel Smarta Fortwo, tam so bile vsa možna elektronska pomagala, ki se jih seveda ni dalo izklopiti. So pa delovala tako dobro, da mi pozimi, ko je preverjeno drselo ni uspelo zanesti zadka avta ne glede na vse, kar sem počel. Preprosto je začel zavirati na posamična kolesa, odvzemati moč in avto je šel skozi ovinek. Zadeva je celo tako dobro delala, da je Smart speljeval hitreje, kot marsikateri avto s prednjim pogonom brez da bi zadek plesal. Skratka, te zadeve delujejo in praviloma rešujejo voznika, velikokrat sploh ne opaziš, kdaj.

hojnikb ::

simonchelo je izjavil:

Tako kot so že zgoraj napisali je esp odvisen od znamke. Pri nekaterih esp samo nadzira prenos moči na kolesa. Pri BMW in miniju tudi zavira na kolesa. Veliko močnejše in agresivneje reakigra kot pri citroenu.


to je ASR. Finta ESP je ravno v tem, da individualno zavira kolesa, da uravnava stabilnost. ASR pa zgolj jemlje gas v primerih, ko je le tega prevec.
#brezpodpisa

Netrunner ::

Verjetno je res odvisno od hitrosti koliko zamika ima do vklopa. Enkrat se spomnem da ko sem vozil po zasneženih lokalnih cestah se mi je sem pa tja na kakšnem ovinku vklopil, ko pa sem šel na AC katera je bila splužena vendar na sredini je bilo malo snega. Ob vsaki menjavi pasu se mi je ESP vklapljal čeprav nisem imel občutka da bi kaj drselo.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

c3p0 ::

Zelo koristna zadeva, sploh če imaš zadnji pogon in močnejšo mrcino. Npr. da hočeš hitro speljat v ovinek na mokrem, brž zasveti rumena lučka. Me je že kdaj rešilo.

pi pawr ::

ESP se vklopi (poseže v zavore in motor) takrat, ko zazna preveliko rotacijo okrog navpične osi. Eden od glavnih senzorjev je žiroskop. Zajema tudi podatke o hitrosti vseh koles in kota volana in ugotovi ali se je zgodilo pod/pre krmarjenje.

Ob podkrmarjenju zavira notranje zadnje kolo, pri prekrmarjenju pa zunanje sprednje kolo, da pomaga ustaviti vrtenje avta.

Pomaga, ja. Ne more pa delati čudežev.:D

Vsi avti (sprednji in zadnji pogon) so dizajnirani, da v počasnem ovinku (recimo krožišče na Rudniku) podkrmarijo. Takrat ESP poseže, ne more pa rešiti bočnega odnašanja, če je hitrost previsoka.
Prekrmarjenje s sprednjim pogonom se največkrat zgodi, če preveš živahno zapelješ v ovinek in spustiš plin. (lift off oversteer) Me je tudi že rešil ESP.

Ob delovanju sistema utripa lučka. Ta ista lučka utripa tudi ob delovanju ASR (sistem proti zdrsavanju pogonskih koles, zraven je še elektronski diferencial), pač zaviranje kolesa z manj oprijema.

TheBlueOne ::

Pomaga pri obicajnih voznikih, ko vozilo izgublja nadzor.



Ne pomaga pri driftanju. :D

svip12 ::

mr_chai je izjavil:

Sumim da imaš vzadaj slabe gube in so preprosto izgubile trakcijo na točki, kjer jih boljše gume ne bi.

So skoraj čisto nove gume. Manj kot leto dni stare. Kumho Ecsta ("originalne").

TheBlueOne je izjavil:

Pomaga pri obicajnih voznikih, ko vozilo izgublja nadzor.



Ne pomaga pri driftanju. :D

Na tem videju (ki ga je že nekdo prej v angleščini prilepil) naredi precej oster zavoj, in ESP bi tu naj pomagal. Jaz sem naredil precej blažjega.
No, mogoče res ni druge, da grem na Vransko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svip12 ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10416255 (14279) krneki0001

sistem proti zdrsu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10723766 (20620) BigWhale
»

Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10631361 (28626) krneki0001
»

Nov zakon za mlade voznike. (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
29453479 (48871) balocom
»

kako dela ASR

Oddelek: Loža
225857 (5461) AngelOfDeath

Več podobnih tem