» »

Zakaj vodikovi avtomobili nikoli ne bodo prihodnost_ovržena tipična zavajanja zagovornikov

Zakaj vodikovi avtomobili nikoli ne bodo prihodnost_ovržena tipična zavajanja zagovornikov

Cabera ::

V raznih gostilniških debatah, ter dostikrat tudi v medijih pogosto slišim navedbe kako bodo vodikovi avtomobili prihodnost, ponavadi podprte z pavšalnimi floskulami ki so daleč od resnice. Vodik je preprosto zadnja rešilna bilka ki se jo oklepajo naftna podjetja da bodo še naprej lahko molzla običajne državljane in tako ohranila status quo in svoje velike profite.

Najprej je treba povedati da sta tako vodikov avto na gorivne celice kot tudi električni avto gnana z električnim motorjem, razlika je samo to da električni avto energijo za pogon shranjuje direktno v baterijah, medtem ko vodikov avto na gorivne celice vodik v rezervoarju s pomočjo gorivne celice pretvarja nazaj v elektriko s katero nato ravno tako poganja električni motor. Edina razlika je da baterije pri praznjenju dajo od sebe 99 % energije, gorivne celice pa samo 50 % energije (torej polovico energije zgubimo že tukaj). Pa si poglejmo zakaj vodikovi avtomobili niso in nikoli ne bodo prihodnost. Sestavil sem zbirko najpogostejših napačnih trditev in zavajanj zagovornikov:

1. Vodik je najpogostejši element v vesolju

To sicer tehnično drži, vendar gre za veliko zavajanje ker vodika v prosti obliki na zemlji ni nikjer, vedno je vezan z drugimi elementi. Vodik je prisoten v obliki vode (H2O), vendar to je kemično že zreagirana oblika, kar se energijskega vodika tiče je vodik v vodi podoben kot pepel pri zgorenih drvih. Tehnično je možno z elektrolizo vode dobiti vodik, vendar se za proces pridobivanja porabi precej več energije kot jo pa tisti vodik vsebuje (proces je energijsko negativen). Vodik torej ni vir energije tako kot je nafta, ampak predstavlja samo "zalogovnik" energije tako kot baterija.

2. Pa kaj potem če vodikov avto porabi 3x več energije kot električni, meni je to vseeno.

Večja poraba energije poleg 3x večjega onesnaževanja pomeni toliko večjo ceno vožnje, trenutno je vodikov avto 17x dražji na kilometer od električnega avtomobila (17 EUR vs 1 EUR na 100 km). Cena se bo na dolgi rok po vsej verjetnosti zmanjšala, vendar še vedno pa bo vsaj okrog 6x dražja od električnega avtomobila (preproto zato ker vodikov avto potrebuje 3x več elektrike na kilometer za proizvodnjo vodika v primerjavi z električnim avtom, plus nato imamo še transport in profite razno raznih posrednikov (prevoznikov, lastnikov vodikovih črpalk ipd).

Tipičen izkoristek elektrolize vode je 70 %, pri najboljših postopkih lahko doseže okrog 80 %. Vendar dostikrat ljudje ne vedo kaj to sploh pomeni, basically to pomeni da po elektrolizi dobljen vodik vsebuje 20 % manj energije kot pa smo jo vložili v njegovo izdelavo. Nato pride proces stiskanja vodika na visoke tlake (ponavadi okrog 700 bar) kar prinese še dodatnih 10 % izgub. Za tem pride proces transporta vodika ki spet prinese okrog 10 % izgub. Nato imamo končno vodik v našem vodikovem avtu, tu se ta vodik v gorivni celici pretvarja v elektriko kjer dobimo še dodatnih 50 % izgub. Nato pride še izkoristek polnjenja baterije (tudi vodikov avto ima baterijo), izkoristek inverterja in izkoristek električnega motorja kar skupaj prinese okrog 20 % izgub. Na koncu vodikov avto poganja samo 25 % energije ki smo jo vložili v pridelavo goriva, tri četrt energije pa se izgubi v obliki toplote. Pri električnem avtu kolesa poganja kar okrog 80 % energije (samo 20 % izgub). Najlažje si bomo zadevo predstavljali če pogledamo naslednji enostaven diagram, pri vodikovem avto imamo veliko korakov in vsak tak korak predstavlja izgube, pri električnem avtomobilu pa tako rekoč preskočimo tri četrt korakov in imamo zelo malo izgub:


3. "Ko bojo pogruntali kako vodik učinkovito proizvajat se bo dobil za male pare."

Drugi zakon termodinamike bo vedno veljal, perpetuum mobile pač ne obstaja, ne moremo dobiti iz vodika več energije kot smo jo vložili v njegovo izdelavo. Trenutno samo 25 do 35 % energije ostane za pogon, ostalo so izgube. Da malo bolj slično predstavim: to je nekako tako kot bi z flaše iz katere boste pili vsakič tri četrt vsebine flaše zlili na tla. Ta procent se bo leta 2050 predvidoma povišal na 41 %, kar je še vedno 2x slabše od električnega avta.
https://cleantechnica.com/files/2021/02...

4. "Izkoristek se bo v prihodnosti povišal in potem bodo vodikovi avti konkurenčni električnim."

Izkoristek se bo vsekakor povečal v prihodnosti, vendar preprosto tehnično ni mogoče da bi se toliko da bi bili vodikovi avti konkurenčni električnim zato ker vodikov proces vsebuje toliko korakov. Tudi če je posamzen korak relativno efficient, se zaradi števila korakov zadeve naberejo in končni izkoristek je relativno slab. Pričakovan izkoristek vodika leta 2050 je 41 %, kar je še vedno dvakrat manj od električnega avtomobila. Prištej še vse marže posrednikov in tranport in smo na recimo ene 5x večji ceni vožnje.

5. "Vodikov avto se nafila v par minutah, medtem ko električni avto potrebuje ure."

Prvo kot prvo je treba poudariti da je hitrost polnjenja ključna samo na dolgih potovanjih izven dosega avtomobila, 99 % časa se električni avto fila doma čez noč, kjer je tako rekoč vseeno kako hitro se fila. Treba je priznati da vodikovi avtomobil imamo prednost pri času polnjenja na dolgih potovanjih (to je tudi njihova edina prednost), vendar ta prednost je minorna (več v nadaljevanju). Ne drži da električni avto potrebuje ure, kadar se ti mudi se uporabi hitre DC javne polnilnice, kjer se nekateri današnji električni avtomobili zmorejo nafilati 300 km v samo 15 minutah. Ta čas bo v prihodnosti čez kakšne 5 do 10 let verjetno tam okrog 5 minut (napredek baterij je zelo hiter). Točno to zadevo glede dolgih potovanj je meril Bjorn Nyland, vključil je štoparico in meril čas kdaj bo prispel na 1000 km oddaljeno destinacijo, take destinacije velika večina ljudi denar enkrat na leto ali pa še to ne. Izkaže se da imajo dobro zasnovani električni avtomobili vključno z časom polnjenja praktično identičen čas kot pa bencinski avto. Bencinski avto je rabil 9 ur, najboljši električni avto pa samo 9 ur in 20 minut.

https://insideevs.com/news/521066/tesla...

Vodikov avto je trenutno 2x do 5x dražji za nakup od električnega (cene za vodikov avto se začnejo pri 60.000 EUR), vožnja z njimi stane 17x več kot pri električnem avto, število polnilnih postaj za vodik pa je 2900 krat manjše od električnih hitrih polnilnih postaj (pa domače vtičnice sploh šteli nismo). Vse to vodi to realnosti ki pravi da je trenutno se na svetu prodalo preko 16 milijonov električnih avtov in samo 30 tisoč vodikovih (vodikovih je več kot 500 krat manj).

Je pa treba nekaj priznati, vodik vsekakor ima in bo imel svojo vlogo, predvsem pri letalih ki potujejo med kontinenti in pri velikih tovornih ladjah ki plujejo po 10.000 km in več. Ter seveda za grid storage. Za vse ostalo se bo bolj splačalo uporabiti baterijski pogon.
  • spremenilo: Cabera ()

bauci ::

Hvala. Zanimivo in lepo napisano.

misek ::

Cabera je izjavil:

napredek baterij je zelo hiter
Bomo videli čez 10 let.

Scaramouche ::

tri četrt energije pa se izgubi v obliki toplote


Tukaj bi lahko tako kot pri F1 dobili nekaj nazaj!

Avenger ::

Nikoli se nisem spuščal v vodikove avte in sem vedel, da je vodik zgolj hranilnik energije, nisem pa vedel, da dosegajo 30% učinkovitosti e-pogonov. Dobro napisano.

Rad bi pa videl podobno analizo za električne avte, med drugim tudi:
količina energije, ki je potrebna za izdelavo in razgradnjo baterij
cena elektrike in cena baterije na prevožen km

upoštevat je treba tudi ceno polnilne postaje doma.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

bobby ::

3. "Ko bojo pogruntali kako vodik učinkovito proizvajat se bo dobil za male pare."
Bla bla bla naprej


ITER anyone?
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

s1m0n ::

Vodikov avto je trenutno 2x do 5x dražji za nakup od električnega (cene za vodikov avto se začnejo pri 60.000 EUR), vožnja z njimi stane 17x več kot pri električnem avto, število polnilnih postaj za vodik pa je 2900 krat manjše od električnih hitrih polnilnih postaj (pa domače vtičnice sploh šteli nismo). Vse to vodi to realnosti ki pravi da je trenutno se na svetu prodalo preko 16 milijonov električnih avtov in samo 30 tisoč vodikovih (vodikovih je več kot 500 krat manj).


Podobno primerjavo bi lahko delali med BEV in vozili na motor z notranjim izgorevanjem... Tehnologija je pač "nova" no ja bolj eksotika, a prihodnost definitivno ima! Ko, če bo pridobivanje vodika učinkovito, zeleno bodo tudi vozila na vodil popularna. Mislim, da bo to prvo med vozili za prevoz tovorja (kombiji, tovornjak...) tukaj zaenkrat konekurence dizelskemu motorju ni (govorimo o medkrajevnem/državnem prevozu in ne mestnem).

Unilseptij ::

Te primerjave so brez veze. Vodik se bo relativno kmalu v evropi uveljavil kot standardni stranski produkt pri sončnih in vetrnih elektrarnah, kadar bo sonca in vetra preveč, da jih ne bo potrebno izklapljati iz omežja, kot to počnejo zdaj. Tukaj je izkoristek nepomemben, ker imaš trenutne viške energije in je vsak izkoristek večji od nič boljši, kot da elektrike ne porabiš. Masovna produkcija baterij za vse potrebe transporta bo uničila planet in to sploh ni tehnično izvedljivo na globalni ravni, vsaj jaz si tega ne morem predstavljati.

Edina slaba stran vodika je težavno skladiščenje in visoka vnetljivost, če pride v stik s kisikom. Zato po mojem ne bo nikdar prišel do osebnih avtomobilov, morda bi šlo za tovorni promet...

destroyer2k ::

Cabera je izjavil:

Vodik je preprosto zadnja rešilna bilka ki se jo oklepajo naftna podjetja da bodo še naprej lahko molzla običajne državljane in tako ohranila status quo in svoje velike profite.

Edina razlika je da baterije pri praznjenju dajo od sebe 99 % energije, gorivne celice pa samo 50 % energije (torej polovico energije zgubimo že tukaj).


Ne vem zakaj mešaš naftno industrijo, ker glavni problem vodika je varno skladiščenja in zato tudi se ne uporablja masovno.

Teža baterije je na začetku 500kg in na koncu 500kg in zaradi tega ne moreš trditi da je baterija 99% učinkovita.

lejko0 ::

Vse res, še vedno je tovornjak na vodik desetkrat bolj realen kot EV različica. Sploh če pogledamo v kakšno blamažo se je spremenil Teslin Semi.

Rak rana EV je še vedno baterija. Ko povečamo gostoto za min 3x bomo lahko govorili o 90+% adopciji, a s tem tempom bomo tja prišli čez desetletja v najboljšem primeru. Rabimo en ekstra preboj. Za zdaj je zelena mobilnost samo zelo draga, pa tudi ne preveč zelena, ko enkrat naštudiraš zadeve (reciklaža baterij, sončnih panelov - kaj je že to, pravijo prodajalci enakih zadev)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: lejko0 ()

matobeli ::

Sončni paneli se čist lepo reciklirajo na aluminij, steklo, baker, kar ostane je pa substrat, ki je 1/10teže ali manj. Ni ravno 100% ampak 90% bo kar dobro zaenkrat.

Vodik bo igral vlogo ko bomo imeli fuzijo ali kaj podobnega, zaprt v jeklenko je precej čista in nekompleksna baterija, komot ga proizvajaš kjerkoli brez dodatnih fabrik.

Po drugi strani so pa baterije za večkratno uporabo kar tudi odtehta nekaj, pa še izkoristki so bistveno višji
Osebno stavim na sobivanje tehnologij, dokker pač ne bodo baterije prevzele.

Saj alkalne baterije tudi še nismo nehali delat, pa čeprav svinčeve akumulatorje recikliramo kar dobro.

Velki ::

Kot baje pravijo znanstveniki (moj vir je thunderfoot) nekih groznih prebojev v baterijah ni za pričakovati ker ni fizikalno možno...
Industrija sigurno ne bo tekla na baterijah (vsaj če je res tisto prvo kar sem napisal...), bo pa tekla na vodiku če bodo to Bruselj birokrati zaukazali!

Valvoline ::

Prihodnost je amonijak, kot direktna zamenjava za fosilna goriva, tudi zamenjava za H2 v bodocih fuel cell sistemih ter backup sistemih.

matobeli ::

Baterije imajo počasen preboj, vsako leto nekaj. Medtem ko vodik ima energijsko gostoto že danes ustrezno.

Industija bo seveda mešana, pograbila bo tisto kar je najustreznejše za dano aplikacijo tko kot že skoz.

Razen če pride iterbistve o bolj zgodaj, pol bodo pač baterije popušile v transportu.

A. Smith ::

Vodik v avtomobilih nima kaj iskati, ker
- povzorča pokanje zvarov
- povzroča krhkost kovin
- pronica skozi kovinske stene zalogovnikov, ker je njegov atom tako majhen
- je najbolj eksploziven element

Mogoče kot zalogovnik pri ventilatorjih, vse ostalo ni šans.
https://www.world-energy.org/article/25...
https://abc7news.com/hydrogen-explosion...
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

tikitoki ::

Zanimivo, da avor ne upostev, da tudi pri prenosu elektricne energije pride do izgub. Pa pri polnjenju in praznjenju baterij tudi. Oz. uposteva zgolj, kar mu pase.

danijel_m ::


elektrika za transport na dolge proge je ze bolj ucinkovita

pegasus ::

Valvoline je izjavil:

Prihodnost je amonijak,
Ta prihodnost se bo končala tisto sekundo, ko bo nekomu kapnila kapljica amonijaka na tla v javnosti.

Vodik je odličen, kadar je pripet na kak ogljik. V vseh ostalih oblikah je neekonomično problematičen.

Aston_11 ::

OP je oni hecko, ki si predstavlja, da elektrika pride v električno baterijo brez izgub in potem s filofaks statistiko prikaže, da je % še vedno ugoden. Nije žvaka za seljaka.

FilipF ::

Unilseptij je izjavil:

Te primerjave so brez veze. Vodik se bo relativno kmalu v evropi uveljavil kot standardni stranski produkt pri sončnih in vetrnih elektrarnah, kadar bo sonca in vetra preveč, da jih ne bo potrebno izklapljati iz omežja, kot to počnejo zdaj. Tukaj je izkoristek nepomemben, ker imaš trenutne viške energije in je vsak izkoristek večji od nič boljši, kot da elektrike ne porabiš. Masovna produkcija baterij za vse potrebe transporta bo uničila planet in to sploh ni tehnično izvedljivo na globalni ravni, vsaj jaz si tega ne morem predstavljati.

Edina slaba stran vodika je težavno skladiščenje in visoka vnetljivost, če pride v stik s kisikom. Zato po mojem ne bo nikdar prišel do osebnih avtomobilov, morda bi šlo za tovorni promet...

Proizvodnja vodika je kontinuiran proces, da bi dve ur oddajal v omrežje, potem par ur proizvajal vodik žal ni smotrno, razen pri povečanju prispevka za OVE vsaj za 5x na priključek.
Z tvojim mnenjem o baterijah se strinjam. Pred dvema letoma sem se priključeval na novo na elektro omrežje, SODO je zahteval priključni kabel med mojo in distribucijsko omarico 35mm2. V
distribucijsko omarico nas je trenutno priključenih 5 odjemalcev, med distribucijsko priključno omarico in transformatorsko postajo pa je distribucijski kabel 16mm2. S sosedi smo se dogovorili, da iz sočutja do distribucijskega kabla ne kupimo električnih avtomobilov.
Poleg visoke vnetljivosti je značilnost vodika izredno hitro gorenje (eksplozivnost). Benz in dizel sta eksplozivna v koncentracijah med 4 in 9%, vodik je eksploziven skoraj v vseh koncentracijah.

Unilseptij ::

Predstavljaj si potem, kako bi zgledalo tipično počivališče, kjer tanka stotine tovornjakov dnevno in za dizel porabijo recimo 15 minut na eno tankanje. Kako boš to polnil v nekem razumnem času?

Zgodovina sprememb…

FilipF ::

Odlično napisano. Opozoril bi na nekaj zadev na katere sam nimam odgovora:
1. Ocenjuje se, da 90% distribucijskega omrežja ne ustreza trenutnim predpisom SODO, vsi priklopljeni na distribucijsko omrežje v zadnjih dveh letih 100% ustrezajo predpisom SODO (preveri kabel med tvojo omarico in distribucijsko in distribucijsko in transformatorsko postajo). Predvideno povečanje moči distribucijskih transformatorjev?
2. Je prenosno omrežje sposobno prenesti povečanje prenosa energije zaradi prehoda iz nafte na električno energijo?
3. Kje bomo dobili električno energijo, ki bo nadomestila nafto?
4. Kako bo izgledalo polnjenje baterij v blokovskih naseljih?
5. Reciklaža/skladiščenje odsluženih baterij?

Pero_SLO ::

Absurd je deliti svet na tako imenovana naftna podjetja, farmacevtska podjetja,... Lastniki so eni in isti. Konec zgodbe je vedno enak, olupit malega človeka.

LP

donvitoc ::

Glede na eko bojevnike bomo kmalu na črno vozili avte na lesni plin ne pa vodik.

WhiteAngel ::

OP: Peta točka v bistvu ne spada v to temo, ker vodik s hitrostjo polnjenja nima težav. Je pa razlog, zakaj sam nikoli ne bom vozil EVja. Da se ne morem usesti v avto in iti 500km stran na Dunaj brez skrbi in planiranja, kje bom lahko polnil in koliko časa, je zame žal showstoppper. In nisem 1%, kakor nakazuješ.

Colt1911 ::

Vodik lahko kuriš tudi v navadnih ICE motorjih. Ampak baje v realnosti oddajajo kar dosti dušikovih oksidov in ne le vodo kot pravi teorija.
http://www.avtomanija.com/default.asp?r...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Richard Branson poletel na rob vesolja

Oddelek: Novice / Ostale najave
3711587 (9038) Gagatronix

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17921102 (19139) bluefish
»

Vozila na gorivne celice

Oddelek: Na cesti
273824 (3123) gruntfürmich
»

Zaloge nafte (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
6710507 (6627) Matev
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
12234501 (32626) jest10

Več podobnih tem