» »

Pomanjkanje čipov poslabšujejo še suša in požari

Pomanjkanje čipov poslabšujejo še suša in požari

Slo-Tech - Dobavni roki se podaljšujejo, povpraševanje narašča, proizvodnja pa zaradi najrazličnejših težav upada. Avtomobilska industrija že čuti pomanjkanje in mora krčiti proizvodnjo. Pretrganim dobavnim verigam zaradi covida, izpadom električne energije, požarom, mrazu se pridružuje še suša, ki trenutno pesti Tajvan. Evropska unija je zaradi težav že napovedala pritegnitev proizvodnje nazaj na Staro celino, težave imajo tudi čez Lužo.

Na Tajvanu se je suša začela že lani, ko ni bilo običajnih tajfunov. Ocenjujejo, da gre za najhujšo sušo v zadnjih 67 letih. Zaradi tega so morali ponekod omejiti dobavo vode, tovarne pa so morali zmanjšati proizvodnjo, kar se ni zgodilo že od leta 2002. Trenutne zaloge so najnižje v zadnjih desetih letih, zato bi brez obsežnejšega deževja lahko zahtevali še dodatne omejitve. To pa je za proizvajalce čipov velik problem, ker gre za eno najbolj potratnih industrij, kar se tiče vode. Če se situacija ne bo izboljšala, bodo 6. aprila začeli z rotirajočimi redukcijami

Dva velika proizvajalca čipov, TSMC in Micron, imata na prizadetem območju velike tehnološke parke in proizvodnje obrate. Od aprila bodo imeli 15 odstotkov manjšo preskrbo z vodo. Za primerjavo: TSMC kljub 85-odstotnemu recikliranju vode dnevno porabi 150.000 kubičnih metrov vode. Podobno velja tudi za druge proizvajalce. Poraba vode se je povečala pred 20 leti, ko so začeli uvajati potopitveno litografijo, ki omogoča boljšo natančnost pri fotojedkanju rezin. Poleg tega se ogromne količine zelo čiste vode porabljajo za izpiranje in hlajenje. Voda je tako eden ključnih virov in tudi pomemben vir tveganja pri proizvodnji čipov.

Komplementarne probleme pa imajo na Japonskem, kjer so imeli nekaj požarov. V petek je požar prizadel obrat Renesas Electronics, ki proizvaja v glavnem čipe za že omenjene proizvajalce avtomobilov. Trajalo bo vsaj mesec dni, da se proizvodnja nadaljuje. Dva požara sta dve tovarni prizadela že lani. Julija je zagorelo v tovarni, ki proizvaja kompozitni material fiberglas, oktobra pa še v eni tovarni z električnimi komponentami za avtomobile. Če k temu dodamo še težave s transportom, je rezultat najhujša kriza z dobavljivostjo računalniških komponent v zadnjih letih.

31 komentarjev

starfotr ::

Za predstavo, 1 človek porabi 150 l vode na dan.

Torej je tole poraba polovice Slovenije.

WizzardOfOZ ::

Avstralija ima pa najhujše poplave v zadnjih 67 letih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

mrTwelveTrees ::

Treba bo živet s tem kot da je to čisto običajno.
Cene bodo šle še dodatno gor.

Velki ::

Če preselijo proizvodnjo v Evropo bi morali to uporabiti tudi v marketingu... Npr. izdelano v celoti na evropskih tleh... Žal dandanes zelo težko ugotoviš koliko % kakšnega tehnološkega izdelka je made in EU...
Praktično vse firme imajo kakšnen obrat tudi na Kitajskem.

ajdov2 ::

O tem bi bilo treba razmišljati še preden se je toliko proizvodnje skoncentriralo v par tovarn.

Lonsarg ::

Fora je, da se zadnje čase investicije v izgradnje tovarn za najnovejšo litografijo (manjši tranzistorji) povečujejo eksponentno. Posledično ekonomsko ni smiselno imeti več kot ene par tovarn z najnovejšo litografijo na celem svetu. Intel je tudi ugotovil, da se ne more več špilat in samo zase delati. Po novem bo delno ločil oddelek za litografijo in ostali del (hkrati bo sam na trgu koristil tuje tovarne in tudi lastne tovarne bo ponujal na trgu). 2025 znamo že prve Intel procesorje v TSMC zgrajene videt.

Drugačni časi prihajajo za proizvodnjo čipov, najnovejša litografija bo počasi rezervirana res zgolj za najdražje naprave. No pa tudi nasploh napredek se bo še bolj upočasnil, pa že zdaj precej stagnira.

Prihaja čas custom čipov z veliko AISC modulov.

Gagatronix ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Avstralija ima pa najhujše poplave v zadnjih 67 letih.


Samo en del Avstralije. Brez problema bi bili na drugem koncu Avstralije ogromni pozari.

Ampak ja, kar konkretne poplave v NSW. Toliko, da imajo horde pajkov, ki bezijo pred naraslo vodo.

Prospekt ::

Te mini težavice so le vrh "ledene" gore, ki nas čakajo v naslednjih desetletjih.
Folk misli, da bodo podnebne spremembe nekaj kar se bo zgodilo in se bomo morali potem prilagoditi.
V resnici pa bo to ledenik težav in katastrof, ki vmes ne bodo čakale, če smo že ready na naslednjo.
Tako bomo vedno večji del GDPja posvečali samo saniranju katastrof in počasi bo tehnološki napredek na katerega toliko stavimo, da nas bo odrešil vedno počasnejši.
Tudi, če danes ugasnemo bitcoin rudarjenje smo za jutri še vedno naredili premalo.

dexterboy ::

Komplementarne probleme pa imajo na Japonskem, kjer so imeli nekaj požarov. V petek je požar prizadel obrat Renesas Electronics, ki proizvaja v glavnem čipe za že omenjene proizvajalce avtomobilov. Trajalo bo vsaj mesec dni, da se proizvodnja nadaljuje. Dva požara sta dve tovarni prizadela že lani. Julija je zagorelo v tovarni, ki proizvaja kompozitni material fiberglas, oktobra pa še v eni tovarni z električnimi komponentami za avtomobile. Če k temu dodamo še težave s transportom, je rezultat najhujša kriza z dobavljivostjo računalniških komponent v zadnjih letih.

Ne razumem, kako jim rata fasati vse te požare? Saj je vendar vložek v požarno varnost pljunek v morje proti škodi, ki nastane zaradi gorenja. Razumem, da zašteka pri babico ko pozabi ugasniti šporget, ampak tole so fabrke, ki se uvrščajo v sam vrh dosežkov civilizacije...

Prospekt je izjavil:

Te mini težavice so le vrh "ledene" gore, ki nas čakajo v naslednjih desetletjih. Folk misli, da bodo podnebne spremembe nekaj kar se bo zgodilo in se bomo morali potem prilagoditi. V resnici pa bo to ledenik težav in katastrof, ki vmes ne bodo čakale, če smo že ready na naslednjo. Tako bomo vedno večji del GDPja posvečali samo saniranju katastrof in počasi bo tehnološki napredek na katerega toliko stavimo, da nas bo odrešil vedno počasnejši. Tudi, če danes ugasnemo bitcoin rudarjenje smo za jutri še vedno naredili premalo.

khm... zanimivo. BitcCin bi lahko rešil planet pred globalnim zagrevanjem, če ugasnemo rudarjenje le-tega? :))
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Zgodovina sprememb…

opeter ::

Lonsarg je izjavil:

Intel je tudi ugotovil, da se ne more več špilat in samo zase delati. Po novem bo delno ločil oddelek za litografijo in ostali del (hkrati bo sam na trgu koristil tuje tovarne in tudi lastne tovarne bo ponujal na trgu). 2025 znamo že prve Intel procesorje v TSMC zgrajene videt.


Baje se Intel pogovarja tudi z Appleom, da bi jim masovno proizvajali Apple Silicon procesorje na ARM osnovi.
https://www.macrumors.com/2021/03/23/in...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

111111111111 ::

150.000 kubikov na dan?
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.

FastWIND ::

Lahko se norčujete, da gredo čipi v cepiva... Tudi meni je smešno, da nekateri verjamejo v to a jih ne zasmehujem in se ne norčujem iz teh oseb.

Ni mi pa niti najmanj smešno ko pomislim koliko čipov se vgradi recimo v avtomobile za funkcije ki jih večina voznikov sploh ne bo uporabljala... Pri tem pa se mi zastavi vprašanje ali je to napredek, da v vsako napravo potisnemo mikropocesorje in se niti ne vprašamo ali bo uporabnik uporabljal fumkcionalnostki ki jih naprava omogoča.

Me zanima če imajo proizvajalci podatek - telemetrijo kolikokrat uporabniki novodobnih vozil nastavljajo eno izmed tisočih nastavitev, ki jih vmesniki omogočajo... Ali 99 % uporabljajo samo spreminjanje temperature in glasbe... PA še to nam močno otežili in naredili nevarno za uporabo s touch drsniki itd... brez možnosti intuitivne nastavitve kot so omogočali fizični gumbi...

VEdno sem bil nekako prepričan, da vodi napredek v olajšanje ne v oteževanje. Zdaj več nisem prepričan o tem.

Zmajc ::

FastWIND je izjavil:

Lahko se norčujete, da gredo čipi v cepiva... Tudi meni je smešno, da nekateri verjamejo v to a jih ne zasmehujem in se ne norčujem iz teh oseb.

Ni mi pa niti najmanj smešno ko pomislim koliko čipov se vgradi recimo v avtomobile za funkcije ki jih večina voznikov sploh ne bo uporabljala... Pri tem pa se mi zastavi vprašanje ali je to napredek, da v vsako napravo potisnemo mikropocesorje in se niti ne vprašamo ali bo uporabnik uporabljal fumkcionalnostki ki jih naprava omogoča.

Me zanima če imajo proizvajalci podatek - telemetrijo kolikokrat uporabniki novodobnih vozil nastavljajo eno izmed tisočih nastavitev, ki jih vmesniki omogočajo... Ali 99 % uporabljajo samo spreminjanje temperature in glasbe... PA še to nam močno otežili in naredili nevarno za uporabo s touch drsniki itd... brez možnosti intuitivne nastavitve kot so omogočali fizični gumbi...

VEdno sem bil nekako prepričan, da vodi napredek v olajšanje ne v oteževanje. Zdaj več nisem prepričan o tem.


Danes imajo vozila za osnovno delovanje not skoraj več čipovja, kot en povprečen računalnik. Pa tu sploh ni vštet "enternatinment system".

So malo pretiravali.

Meni še danes ni jasno zakaj se ne najde kak izdelovalec avtov ki nared en moderem avto, ki je čisto analogen. Retro line.

Gagatronix ::

> Pri tem pa se mi zastavi vprašanje ali je to napredek, da v vsako napravo potisnemo mikropocesorje in se niti ne vprašamo ali bo uporabnik uporabljal fumkcionalnostki ki jih naprava omogoča.

Zahvali se temu, da so varnostni standardi (in z njimi zahteve do proizvajalcev) vedno visji.

starfotr ::

V bistvu, kaj ljudje rabijo v npr. mikserju uProc? To je seveda neumnost. Ker v mikserju rabiš stikalo in motor. To je to. Ne pa lučk in soft touch.

Gagatronix ::

starfotr je izjavil:

V bistvu, kaj ljudje rabijo v npr. mikserju uProc? To je seveda neumnost. Ker v mikserju rabiš stikalo in motor. To je to. Ne pa lučk in soft touch.


Se strinjam, da so dolocene aplikacije mikroprocesorjev popolnoma nesmiselne.

LeQuack ::

FastWIND je izjavil:

Lahko se norčujete, da gredo čipi v cepiva... Tudi meni je smešno, da nekateri verjamejo v to a jih ne zasmehujem in se ne norčujem iz teh oseb.

Ni mi pa niti najmanj smešno ko pomislim koliko čipov se vgradi recimo v avtomobile za funkcije ki jih večina voznikov sploh ne bo uporabljala... Pri tem pa se mi zastavi vprašanje ali je to napredek, da v vsako napravo potisnemo mikropocesorje in se niti ne vprašamo ali bo uporabnik uporabljal fumkcionalnostki ki jih naprava omogoča.

Me zanima če imajo proizvajalci podatek - telemetrijo kolikokrat uporabniki novodobnih vozil nastavljajo eno izmed tisočih nastavitev, ki jih vmesniki omogočajo... Ali 99 % uporabljajo samo spreminjanje temperature in glasbe... PA še to nam močno otežili in naredili nevarno za uporabo s touch drsniki itd... brez možnosti intuitivne nastavitve kot so omogočali fizični gumbi...

VEdno sem bil nekako prepričan, da vodi napredek v olajšanje ne v oteževanje. Zdaj več nisem prepričan o tem.


Se strinjam tehnologija dandanes ne lajša več naših življenj, ampak jih otežuje in dela bolj stresne.
Quack !

starfotr ::

Tehnologija iz nas dela predvsem sužnje, izvaja se nadzor in je uperjena proti uporabniku. Namenjena je čim večjemu cuzanju denarja.

Lastništvo tudi ni več lastništvo, je bolj najem. Tako HW, kot SW.

Poleg tega nas zaradi kvazi ekoloških zadev tudi direktno jebejo v glavo, samo da so birokrati srečni.

Rias Gremory ::

Lastništvo tudi ni več lastništvo, je bolj najem. Tako HW, kot SW.

Alternative obstajajo.
Ja, zna biti da v kar nekaj primerih niso enako dobre rešitvam z lastniškimi (proprietary) licencami. Ampak so pa lastniške zadeve vsaj zastonj, kar tudi nekaj šteje. Kajne?

EDIT1:
Sem falil. Ne gre se, da so zadeve z lastniškimi zadevami zastonj, jih pa uporablja več ljudi in menim da imajo zadaj več resursov in so za neuke uporabnike kdaj pa kdaj lažje za uporabo. Kar seveda, ne pomeni da stanja ni mogoče izboljšati.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

Renault je v novem mestu ustavil proizvodnjo, ker ne morejo dobaviti elektronike za avtomobile.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

TESKAn ::

starfotr je izjavil:

V bistvu, kaj ljudje rabijo v npr. mikserju uProc? To je seveda neumnost. Ker v mikserju rabiš stikalo in motor. To je to. Ne pa lučk in soft touch.

Lahko reguliraš obrate, lahko reguliraš, da ob vklopu ne butne ko nor osel, tako da lahko zadeva zdrži dlje in ti ne vrže ven varovalke vsakič.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Gagatronix ::

TESKAn je izjavil:

starfotr je izjavil:

V bistvu, kaj ljudje rabijo v npr. mikserju uProc? To je seveda neumnost. Ker v mikserju rabiš stikalo in motor. To je to. Ne pa lučk in soft touch.

Lahko reguliraš obrate, lahko reguliraš, da ob vklopu ne butne ko nor osel, tako da lahko zadeva zdrži dlje in ti ne vrže ven varovalke vsakič.


Aha, ker desetletja prej pa nismo znali regulacije obratov in kontrole surge toka izvajati drugace kot s kupckom silikona, ki laufa proprietarno kodo in ki se ga lahko bricka kadarkoli se proizvajalcu sprdne ker dandanes mora biti skorajda se skret skoljka povezana na internet ?

Nikonja ::

Pozabljate da trg ne diktirajo proizvajalci (vsaj ne v večji meri) ampak potrošniki, in če potrošnik želi da mikser, mobitel, pečica, kauč.. ima blutut, wifi, rgb lučke.... pol pa kateri proizvajalec je tolk neumen da to sranje tudi ne ponudi.

Kot je že napisano, večina tovarn elektronike nima manjši output ampak večji kot v pre-covid fazi (indirektno sem vezan na kar nekaj njih poslovno), sam je problem da tudi to še vedno ni dovolj ker je folku dolgčas doma in čačka po Amazonu, Mimovrste in kupuje drek kateri ne rabi.

Primer, pred Corono je moja firma plačevala ladijski kontejner iz kitajske cca 1.400-1.500 ojrov, zdaj so cene v rangu 13-15.000 eur in še rastejo ker se potrošnja ne umirja.

LeQuack ::

Zakaj potem vsako leto ne ustavimo gospodarstva za par mesecev, če je tako dobro za potrošnjo?
Quack !

Prospekt ::

Nikonja je izjavil:


Primer, pred Corono je moja firma plačevala ladijski kontejner iz kitajske cca 1.400-1.500 ojrov, zdaj so cene v rangu 13-15.000 eur in še rastejo ker se potrošnja ne umirja.

Pozabljaš covid del problema, bolniške, karantene.
Če v logistiki, vključno s pristanišči odstraniš samo 10% delovne sile imaš celo štalo.
Lahko se poglrda koliko ladij čaka pred pristanišči na vseh koncih sveta. Suez se sploh še nikjer ne pozna, da bi imeli kaj manj dela.
Če ladja stoji = prevoz dražji.

BigWhale ::

Nehajte z off-topic recmi.

Aston_11 ::

Dajte raje napisati, kaj je s temi čipi. Koliko časa bo zavleklo dobavo vozil npr.. Podatki nihajo od 6 do 8 mesecev, do konca leta oziroma že v naslednje leto.

LeQuack ::

Aston_11 je izjavil:

Dajte raje napisati, kaj je s temi čipi. Koliko časa bo zavleklo dobavo vozil npr.. Podatki nihajo od 6 do 8 mesecev, do konca leta oziroma že v naslednje leto.


Zdaj pa res ni problem dobiti vozil na zalogi, ker je toliko neprodanih da smetijo vsa možna parkirišča v lukah in podobno.
Quack !

floyd1 ::

LeQuack je izjavil:

Aston_11 je izjavil:

Dajte raje napisati, kaj je s temi čipi. Koliko časa bo zavleklo dobavo vozil npr.. Podatki nihajo od 6 do 8 mesecev, do konca leta oziroma že v naslednje leto.


Zdaj pa res ni problem dobiti vozil na zalogi, ker je toliko neprodanih da smetijo vsa možna parkirišča v lukah in podobno.

Problem je, ker če že kupuješ nov avto, verjetno hočeš neko določeno dodatno opremo, barvo... Tega pa ne dobiš tako zlahka iz zaloge. Mesec nazaj so nam za octavio rekli, da bo ca. 5 mesecev čakalne dobe. Ko je foter še v bivši YUgi narocil BMW-ja, je bilo okroglo leto čakanja. Nekam smo prišli v 35-ih letih :)) :'(

azvik ::

Tole bo celo štalo naredilo. Nasedla ladja v Sueškem prekopu blokira za 8,1 milijarde evrov prometa na dan

Markoff ::

FastWIND je izjavil:

VEdno sem bil nekako prepričan, da vodi napredek v olajšanje ne v oteževanje. Zdaj več nisem prepričan o tem.

Staraš se AKA odraščaš.

azvik je izjavil:

Tole bo celo štalo naredilo. Nasedla ladja v Sueškem prekopu blokira za 8,1 milijarde evrov prometa na dan

Saj bodo šle ladje okoli Afrike. Res da bodo za to potrebovale 21 dni, cena nafte pa je na svetovnem trgu že poskočila za 6%, ampak temu se pač reče iznihanje tržnih anomalij.
Zmagovalec tega incidenta bo tisti, ki je manj odvisen od Kitajske oz. bo lahko na evropskem trgu našel alternativne dobavitelje. Ki bodo seveda navili cene. Ampak res navili. Bolje proizvajati drago in prodati z nižjo maržo kot proizvajati ničesar in z nulto maržo pokrivati fiksne stroške...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pomanjkanje čipov poslabšujejo še suša in požari

Oddelek: Novice / Rezultati
3110328 (7310) Markoff
»

EU želi več proizvodnje čipov na evropskih tleh

Oddelek: Novice / Ostale najave
3110022 (7723) Markoff
»

Intelovi procesorji Rocket Lake res v 14 nanometrih (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Procesorji
6018359 (15771) Zimonem
»

ZDA dodatno privijajo Huawei

Oddelek: Novice / Ostale najave
379239 (5459) Poldi112
»

TSMC računa na zmago proti GlobalFoundries

Oddelek: Novice / Pomnilnik
83457 (3043) FireSnake

Več podobnih tem