» »

Volkswagen ID.3/4

Volkswagen ID.3/4

Temo vidijo: vsi
««
10 / 17
»»

Steak ::

Bi pa dodal za tiste ki še nimajo EVja: čas za roatripe ni nevem kako pomemben, kajti velika večina ljudi naredi samo enega ali dva na leto. 99 % ostalega časa se zadeva fila v zavetju domačega doma (10 sekund za kabel vklopiti čez noč). Tako da zadevo je treba gledati v tej luči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

profii ::

Steak je izjavil:

Bi pa dodal za tiste ki še nimajo EVja: čas za roatripe ni nevem kako pomemben, kajti velika večina ljudi naredi samo enega ali dva na leto. 99 % ostalega časa se zadeva fila v zavetju domačega doma (10 sekund za kabel vklopiti čez noč). Tako da zadevo je treba gledati v tej luči.


Od mojih znancev in prijateljev nihče ne dela roadtripov (večjih od 300km v eno smer), ampak so vsi relativno proti - zaradi premajhnega dosega. :) Bog jim daj pamet.

Edit: kot sem že napisal, taščo skrbi, kje bi v puščavi filala EV. Enkrat leta 2000 je bila v Maroku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: profii ()

Goody ::

Vam pametnim enostavno ni jasno, da se predvsem ali izključno na teh road tripih, dopustu pa nikakor nočemo prilagajati avtu, se ustavljati za daljši čas ko on hoče ali celo iskati polnilnice izven poti. Pa četudi so ti road tripi le parkrat ali celo enkrat na leto. Moj dopust, moja pravila.

matobeli ::

Sposodiš si pasata karavana alpa kombi?

Gregor P ::

To sploh ni tako poceni, razen če ti ga sorodnik posodi.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

IL_DIAVOLO ::

Ce mas 30k za EV-ja, se mas 200-300 evrov za sposojo :)
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

matobeli ::

Vsaj lahko vzameš avto ki ga ne rabiš vzdrževat in registrirat?

Sicer pa vprašaš family&friends, če niso ravno vsi pravi slovenci bi pa mrbit kdo posodil za 20eur/dan. Jaz mam npr na legerju vse od kombijev do mestnih malčkov če mi moj ne bi ustrezal. Je pa res da ni noben ganz nov bmw 5.

Steak ::

profii je izjavil:

Steak je izjavil:

Bi pa dodal za tiste ki še nimajo EVja: čas za roatripe ni nevem kako pomemben, kajti velika večina ljudi naredi samo enega ali dva na leto. 99 % ostalega časa se zadeva fila v zavetju domačega doma (10 sekund za kabel vklopiti čez noč). Tako da zadevo je treba gledati v tej luči.


Od mojih znancev in prijateljev nihče ne dela roadtripov (večjih od 300km v eno smer), ampak so vsi relativno proti - zaradi premajhnega dosega. :) Bog jim daj pamet.

Edit: kot sem že napisal, taščo skrbi, kje bi v puščavi filala EV. Enkrat leta 2000 je bila v Maroku.


Hahah ja sej to, folk se opira na neke mite iz leta 2010 ki jih je slišal na pricipu baba čula baba rekla, ko so imeli EVji 100 km dosega in so se filali počasi (stari Nissan Leaf vrjanta), kar danes niti približno ne drži več. Če bi uporabili besede Jelinčiča bi lahko rekli "folk je glup". Jbg.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Steak ::

Goody je izjavil:

Vam pametnim enostavno ni jasno, da se predvsem ali izključno na teh road tripih, dopustu pa nikakor nočemo prilagajati avtu, se ustavljati za daljši čas ko on hoče ali celo iskati polnilnice izven poti. Pa četudi so ti road tripi le parkrat ali celo enkrat na leto. Moj dopust, moja pravila.


Ves point dopusta je da se spočiješ je tako? Torej je v praksi celo koristno da EV zahteva pol ure polnjenja vsake 4 ure vožnje, da prideš na cilj spočit, ne pa da teraš, ješ v avtu, lulaš pa v flašo medtem ko voziš, ter prideš na cilj čist zjeban. Malo karikiram, vendar ni daleč od resnice. V praksi tega prilagajanja ni, oziroma je zelo minimalno, praktično zanemarljivo, kar povprašaj kateregakoli lastnika električnega vozila in ti bo povedal. Ustaviti daljši čas? 20 minutni postanek na polnilnici zame ni daljši čas.

Moj dopust, moja pravila.


Vsekakor tvoja pravila. Postavlja pa se vprašanje ali je res smiselno se celo leto voziti z 8 do 10 krat dražjim energentom ter z slabšimi performansi, samo zato da se ti ni treba za pol ure ustaviti ko greš na dopust. Jaz bi rekel da absoulutno ne, naj pa vsak sam zase presodi. Sicer pa se doba naftnih avtomobilov počasi poslavlja, evropska unija jih bo prepovedala 2035 zaradi zdravstvenih razlogov, že za leto 2026 do 2035 pa so vsi večji proizvajalci napovedali konec prodaje naftnih vozil. Propovedale pa so jih tudi mnoge države, med njimi tudi Slovenija z letnico 2030. Četudi se marsikdo tega ne zaveda izpuhi bencinskih in dizelskih vozil močno škodijo prebivalstvu: od zmanjševanja IQ-ja, do depresije in pomanjkanja energije, da 8,4 milijona smrti vsako leto sploh ne omenjamo (onesnažen zrak pobije 3 do 4 krat toliko ljudi kot alkohol, s tem da alkohol za razliko od strupov v zraku prostovoljno zlivaš vase). Seveda se večina ljudi tega ne zaveda, pa vendar znanstvene študije so jasne.
Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Steak ::

Gregor P je izjavil:

To sploh ni tako poceni, razen če ti ga sorodnik posodi.:|


Veliko gospodinjstev ima dva avtomobila ali nekateri celo še več. Torej bi loh meli enega električnega in enega bencinarja za dopuste. Čeprav čisto realno lahko dandanes marsikateri model EVja popolnoma enakovredno nadomesti tudi vlogo prvega avtombobila v družini (tudi pri dopustih v praksi ni problemov, edini problemi so v glavah ljudi, potreben je zasuk v miselnosti, kajti marsikdo vrjame v mite).

Gregor P ::

Še posebej v Muskove mite>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Goody ::

Inženir Steak, daj malo skulirej, še marsikdo z razlogom meni, da ev še niso na nivoju da bi lahko gladko zamenjali ice za njegovo uporabo in pika. Še enkrat, moj dopust moja pravila.

DamijanD ::

trenutni EVji so že fini, če ti ustreza taka oblika avta. Čakam pa na to, ko bo to dejansko mainstream in bo kupec lahko zbiral med limuzino, karavanom, suvom,... Trenutno so vsi bolj ali manj suvi (ali kakšnen xover z njim).

m0LN4r ::

Steak je izjavil:

Goody je izjavil:

Vam pametnim enostavno ni jasno, da se predvsem ali izključno na teh road tripih, dopustu pa nikakor nočemo prilagajati avtu, se ustavljati za daljši čas ko on hoče ali celo iskati polnilnice izven poti. Pa četudi so ti road tripi le parkrat ali celo enkrat na leto. Moj dopust, moja pravila.


Ves point dopusta je da se spočiješ je tako? Torej je v praksi celo koristno da EV zahteva pol ure polnjenja vsake 4 ure vožnje, da prideš na cilj spočit, ne pa da teraš, ješ v avtu, lulaš pa v flašo medtem ko voziš, ter prideš na cilj čist zjeban. Malo karikiram, vendar ni daleč od resnice. V praksi tega prilagajanja ni, oziroma je zelo minimalno, praktično zanemarljivo, kar povprašaj kateregakoli lastnika električnega vozila in ti bo povedal. Ustaviti daljši čas? 20 minutni postanek na polnilnici zame ni daljši čas.

Moj dopust, moja pravila.


Vsekakor tvoja pravila. Postavlja pa se vprašanje ali je res smiselno se celo leto voziti z 8 do 10 krat dražjim energentom ter z slabšimi performansi, samo zato da se ti ni treba za pol ure ustaviti ko greš na dopust. Jaz bi rekel da absoulutno ne, naj pa vsak sam zase presodi. Sicer pa se doba naftnih avtomobilov počasi poslavlja, evropska unija jih bo prepovedala 2035 zaradi zdravstvenih razlogov, že za leto 2026 do 2035 pa so vsi večji proizvajalci napovedali konec prodaje naftnih vozil. Propovedale pa so jih tudi mnoge države, med njimi tudi Slovenija z letnico 2030. Četudi se marsikdo tega ne zaveda izpuhi bencinskih in dizelskih vozil močno škodijo prebivalstvu: od zmanjševanja IQ-ja, do depresije in pomanjkanja energije, da 8,4 milijona smrti vsako leto sploh ne omenjamo (onesnažen zrak pobije 3 do 4 krat toliko ljudi kot alkohol, s tem da alkohol za razliko od strupov v zraku prostovoljno zlivaš vase). Seveda se večina ljudi tega ne zaveda, pa vendar znanstvene študije so jasne.
Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia
Jaz bom vozil fosilca se 10 let
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Steak ::

Goody je izjavil:

Inženir Steak, daj malo skulirej, še marsikdo z razlogom meni, da ev še niso na nivoju da bi lahko gladko zamenjali ice za njegovo uporabo in pika. Še enkrat, moj dopust moja pravila.


Marsikdo neimformairan BREZ razloga tako trdi ja, predvsem starejši od 55 let:
Would you buy an electric car? New research says 55 is the cut-off age when most drivers don't want one
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

Sej bi se hitro premislil, le da bi ti kdo posodil EV za kakšen teden ali mesec. Seveda, tvoj dopust tvoja pravila, ne opraziš pa da se zaradi tvojih nesmiselnih pravil voziš 8 do 10x dražje in slabše. Pa ne pravim da je EV za vsakega, je pa definitivno za vsakega ki živi v hiši, oziroma ima stalno parkirno mesto v bloku kjer lahko ištalira domačo polnilnico.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

nekikr ::

Seveda, tvoj dopust tvoja pravila, ne opraziš pa da se zaradi tvojih nesmiselnih pravil voziš 8 do 10x dražje in slabše.

Če že grdo lažeš potem to počni vsaj s stilom. Reci, da se voziš, ne vem, štiri trilijonkrat ceneje. Ali pa daj zraven zvezdico, ki razloži izračun. Se pravi, v primerjavi z 8.0 turbo bencinarjem in pri prevoženih 5.000 km dnevno. Aja, pa primerjaj potem z nekim zelo dragim avtom, z izredno dragim servisom, da bo potem res tisto, uau!

V praksi tega prilagajanja ni, oziroma je zelo minimalno, praktično zanemarljivo,

Sem povedal kako je izgledala pot na Hvar v turistični sezoni z zasedenimi trajekti in pod do drugega. In počasno polnilnico v središči Hvara, hotel je seveda nima. Kako je to minimalno, zanemarljivo prilagajanja? Si resen? Da ne bo pomote, aktivno si želim EV, ker nočem da dizl smrdi. Ampak je treba biti objektiven. Prilagajanje ni samo če greš nekam po Nemčiji po avtocesti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Steak ::

Če že grdo lažeš potem to počni vsaj s stilom. Reci, da se voziš, ne vem, štiri trilijonkrat ceneje. Ali pa daj zraven zvezdico, ki razloži izračun. Se pravi, v primerjavi z 8.0 turbo bencinarjem in pri prevoženih 5.000 km dnevno. Aja, pa primerjaj potem z nekim zelo dragim avtom, z izredno dragim servisom, da bo potem res tisto, uau!


Nikjer ne lažem, energent je 8 do 10x dražji. Avto podobne velikosti kot Tesla model Y ti kuri 8,93 EUR na 100 km, Tesla model 3 poraba je 17 kWh če imaš precej avtoceste (drugače 3 kWh manj), kilovatna ura elektrika pride pri najcenejšem ponudniku elektrike 6 centov vključujoč vse stroške, kar je 1 EUR, razlika je več kot 8 kratna. Če pa imaš nekaj več mestne vožnje je pa razlika mnogo preko 10 kratne.

Sem povedal kako je izgledala pot na Hvar v turistični sezoni z zasedenimi trajekti in pod do drugega. In počasno polnilnico v središči Hvara, hotel je seveda nima. Kako je to minimalno, zanemarljivo prilagajanja? Si resen?


Sem resen. Zato sem ti dal prej link (ki ga ti prej kakopak nisi kliknil), kjer je jasno označeno da imaš Teslin supercharger na Otočcu kar je viška zadosti da prideš do Hvara, polniti rabiš vsega skupaj 37 minut, same vožnje pa je 7 ur in pol iz Ljubljane. To seveda velja za Teslo, za druge avtomobile je nekoliko slabše, vendar še vedno ne slabo, sploh glede na to da je to samo enkrat na leto. In Tesla je napovedala da bo v kratkem odklenila vse svoje superchargerje tudi za vse druge proizvajalce, tako da še te ovire ne bo več.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...

Sicer pa imaš poleg hitrega 150 kW superchargerja tudi obilico AC 22 kW polnilnic:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Steak ::

Oziroma imaš celo obilo 50 kW hitrih polnilnic po poti, na sliki sem so z oranžno prikane samo 50 kW hitre polnilnice:

https://www.plugshare.com/location/91329

Celo gor na Hvaru je ena hitra 50 kW polnilnica. Pa mal pred Zadrom imaš eno NE Tesla 175 kW polnilnico (Odmorište Zir Mogorić 251, E71, 53000, Mogorić, Hrvatska), skratka hitrih polnilnic do Hvara kar margoli. Res da je Hrvaška mreža polnilnic slabše razvita kot Nemška, vendar niti približno ni slabo tako kot hočeš prikazat. Plus to da se število polnilnic veča iz leta v leto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Steak ::

Sicer pa so kar trije 150 kW superchargerji do Hvara (Otočac, Zadar in Split), en 175 kW ne Tesla hitri charger in obilo 50 kilovatnih hitrih chargerjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

nekikr ::

Nikjer ne lažem, energent je 8 do 10x dražji. Avto podobne velikosti kot Tesla model Y ti kuri 8,93 EUR na 100 km,

Če primerjam partnerkin Peugeot 5008, ki kuri 4,5 litra z id4, ki kuri preračunano 2 litra je to koliko razlike? Predvsem kdaj se povrne? Če bi vozila taksi po 15 letih?

kilovatna ura elektrika pride pri najcenejšem ponudniku elektrike 6 centov vključujoč vse stroške,

Miško, si kdaj plačal kakšno položnico za elektriko?

Če pa imaš nekaj več mestne vožnje je pa razlika mnogo preko 10 kratne.

Na čem si?

Sem resen. Zato sem ti dal prej link (ki ga ti prej kakopak nisi kliknil)

Sem kliknil, videl da gre za Teslo, ki nikakor ne pride v poštev in zaprl link.

same vožnje pa je 7 ur in pol iz Ljubljane

Ja, saj to je tisto. Če nikoli nikamor ne greš, potem verjameš temu. Realno pa prideš v Split s 150km/h na tempomatu, trajekt zaseden, greš naprej na Drvenik, se vkrcaš, trajekt takoj odpelje, pristane, se odpelješ do hotela in BAM! 9 ur in pol. Nazaj je bilo pa 11. Gužva, zaseden trajekt spet vožnja do drugega in tam čakanje, da pošljejo še kakšen trajekt, ker je toliko ljudi.

Eno je romantično razmišljanje nekoga, ki še položnic ne plačuje, čisto nekaj drugega pa realnost:

On vacation in Italy, Volkswagen CEO fumes there are no functioning charging stations for his ID.3
Problem je v tem, da če tista ena polnilnica ne deluje ali je zasedena si v riti, ker nimaš dometa. Če je zasedena črpalka ali ena ročka ne dela potem počakaš 5 minut, potem še 5 minut polniš in si dober za preostanek poti. To je precej daleč od zanemarljivega prilagajanja, to je konkretno planiranje.

J.McLane ::

Če ti 5008 kuri res 4,5 l (daj link iz porabe.com ali spritmonitor sicer itak ne verjamem) bi ti EV kuril 12 kWh/100 km, nočna tarifa je 0,09 EUR/kWh.

Itak pa provociraš, samo zato da bi dobil nazaj en kick on inežinrja... kot v vrtcu.

Eni smo si pa za dolge družinske poti itak omislili avtodom. Kampiranje s katerimkoli avtom je prej muka kot pa dopust, če pa greš kam samo s kovčkom pa je bolje iti do bližnjega letališča, kar lahko narediš z EV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Steak ::

Če primerjam partnerkin Peugeot 5008, ki kuri 4,5 litra


Ne kuri 4,5 litra. Peugeot 5008 kuri povprečno 6,39 litra dizla in 8,06 litra bencina, klik:
https://www.spritmonitor.de/en/overview...

Preračunajmo te litre v evre: za dizel to pomeni 8,15 EUR na 100 km, za bencin to pomeni 9,96 EUR na 100 km (cca 10 EUR zaokroženo). Pri ID4 je povprečna poraba 20,27 kWh, kar te stane 1,21 EUR na 100 km, razlika je ogromna. Kdaj se povrne je odvisno od tega koliko se voziš in kateri avto kupiš, pri bencinskem vs električnem Twingu se ti razlika v nakupni ceni povrne že v treh letih če delaš povprečno število kilometrov. Rerguet 5008 stane 30.000 EUR, ID4 dobiš z subvencijo že za 33.500 EUR, ta razlika se ti povrne že v dobrih 2 letih do treh letih če delaš povprečno kilometrino, če pa se voziš iz Maribora v Ljubljano v službo pa v pol leta.
https://www.spritmonitor.de/en/overview...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Miško, si kdaj plačal kakšno položnico za elektriko?


Nisem tvoj miško in seveda sem. Glej ceno nočne tarife (ker fila se ćez noč) in odštej vse fiksne stroške ki nastopijo tudi če električnega avtomobila nimaš (priključna moč in nekateri okoljski prispevki).Cena je 1 cent, če pa šteješ vse stroške in DDV pa nekaj pod 6 centov. https://www.e3.si/dom/elektrika/e3-napr...

Na čem si?


Na ničemer. Bojim pa se da si ti na čem. Razlika je preko 10 kratna kajti ravno v mestu je poraba naftnega vozila še večja kot ponavadi, poraba električnega vozila pa še manjša kot ponavadi. Razlika je lahko skoraj 20 kratna če gre za čisto mestno vožnjo (pri nizkih hitrostih so porabe električnih pod 10 kWh).

Sem kliknil, videl da gre za Teslo, ki nikakor ne pride v poštev in zaprl link.


Tudi za druge modele avtomobilov ki niso znamke Tesla imaš obilo hitrih polnilnic do Hvara (čez 15), ena je celo 175 ekstra hitra. Sploh pa na Teslinih polnilnicah boš lahko v kratkem polnil tudi druge modele avtomobilov.


Ja, saj to je tisto. Če nikoli nikamor ne greš, potem verjameš temu. Realno pa prideš v Split s 150km/h na tempomatu, trajekt zaseden, greš naprej na Drvenik, se vkrcaš, trajekt takoj odpelje, pristane, se odpelješ do hotela in BAM! 9 ur in pol. Nazaj je bilo pa 11. Gužva, zaseden trajekt spet vožnja do drugega in tam čakanje, da pošljejo še kakšen trajekt, ker je toliko ljudi.


Bravo pa si pljunil v svojo skledo. Če je vožnja še daljša od 7 ur in pol, potem teh dobre pol ure postanka pri filanju predstavlja še manjši delež časa procentualno.

Eno je romantično razmišljanje nekoga, ki še položnic ne plačuje, čisto nekaj drugega pa realnost:


Plačujem položnice, govori zase.

Problem je v tem, da če tista ena polnilnica ne deluje ali je zasedena si v riti, ker nimaš dometa. Če je zasedena črpalka ali ena ročka ne dela potem počakaš 5 minut, potem še 5 minut polniš in si dober za preostanek poti. To je precej daleč od zanemarljivega prilagajanja, to je konkretno planiranje.


Če ena polnilnica ne deluje, potem se odpraviš do katerekoli druge v bližini, do Hvara je več kot 15 hitrih polnilnic. Prilagajanje je minimalno, če pa gledaš v luči da je na letni ravni izredno redko, to še zmanjša pomembnost tega vidika.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

bauci ::

Imam 5008 3 leta. Povprečna poraba 6,6 l/100 km. Cca 130 km Ac in 20 km lokalna cesta na dan.

Steak ::

Dizel?

bauci ::

Da. Po AC cca 140-150, izven po omejitvah

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bauci ()

Steak ::

No, to je povprečna poraba za ta avtomobil glede na Spritmonitor. In to je daleč od 4,5 litra kolikor trdi nekikr. In ti si best case scenario ker imaš skoraj samo avtocesto, če bi imel več mestne vožnje bi bila poraba še večja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

DamijanD ::

4,5 za 5008 je res malo optimistično - razen če je edina vožnja regionalka tipa Škofja Loka - Kranj, kjer se voziš 15km po ravnini s hitrostjo 50-60km/h

stara mama ::

Goody je izjavil:

Vam pametnim enostavno ni jasno, da se predvsem ali izključno na teh road tripih, dopustu pa nikakor nočemo prilagajati avtu, se ustavljati za daljši čas ko on hoče ali celo iskati polnilnice izven poti. Pa četudi so ti road tripi le parkrat ali celo enkrat na leto. Moj dopust, moja pravila.

Hec tistih daljših roadtripov in potovanj v dalmacijo je tud to:
...... recimo ni problem se ustavit za 1 uro na polnilnici nekje na pol poti, ali pa na dveh.
Ampak takrat je tudi gost promet v enaki smeri. In namesto kolon na mejnih prehodih in cestninah bojo še večje kolone in prepiri, kdo bo prej polnil svoj avto in kako dolgo!
Polnilne kapacitete bo treba močno povečat, pozimi bojo pa bolj kot ne tam dol samevale.

Tako da polnenje poleti na morje je NO GO!

(bi pa, če bi bil nekje na taki tranzitni poti doma, investiral v kak močnejši agregat na kolesih. Zna bit biznis)

PS: Še ena stvar pade na pamet: Vsi se tako fašistično spravljajo na avtomobile, ki morajo imeti skoraj neobstoječe izpuste po EURO 7.
Če pa doma v garaži (ali kje na poti) polniš EV s predpotopnim dizel agregatom, te pa živ bog ne najde, niti ni (še) zakonske podlage za tako početje.

Zgodovina sprememb…

XyNOBvxWVJ ::

Gregor P je izjavil:

Saj, če se ne motim, se nekaj že dela na tem, da bi lahko legalno tudi doma drugim odstopil polnilnico. Me ne bi čudilo, če ni kje že vsaj osnutek kakšne aplikacije narejene v ta namen 8-)

To se meni zdi dobra ideja, vsaj na daleč, imaš app, se registriraš kot ponudnik, polnilnica sama javlja zasedenost, nekaj+majhen margin se plača ponudniku, je čakalna vrsta in to. Samo je hec, kot rečeno, moraš pravočasno z avtoceste in da imaš dovolj juica in da ne vadijo kakšnih Deliverance kitara-banjo duelov :) Da bi imel dodatne mobilne polnilne postaje na počivališču - zelo težko iz današnje perspektive.

In če trenutno še ni gneče na polnilnicah na poti, zelo verjetno v prihodnosti bo, še posebej ob selitvah narodov proti mlakam. Je*iga, tak'le 'mamo, zaenkrat. Verjetno se bo še dogradilo, z zamikom. Tisti, ki pa vidi v prihodnost, je (absolutni) car.

Zgodovina sprememb…

Machete ::

Legalno? A če jo samo odstopiš je pa nelegalno? Ok, dlakocepim. To se ne bo prijelo. Kdo bo kar en folk gostil na dvorišču za pol ure? Malokdo. Razen, če bo tarifa z 10x maržo, pa še to je drobiž.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

J.McLane ::

stara mama je izjavil:


PS: Še ena stvar pade na pamet: Vsi se tako fašistično spravljajo na avtomobile, ki morajo imeti skoraj neobstoječe izpuste po EURO 7.
Če pa doma v garaži (ali kje na poti) polniš EV s predpotopnim dizel agregatom, te pa živ bog ne najde, niti ni (še) zakonske podlage za tako početje.


Polnjneje na agregat v garaži je mnogo dražje od elektrike iz omrežja. Pa daj imej malo občutka za velikostne razrede, okojevarstvo ni ON/OFF zadeva, vse kar je transport ima tak ali drugačen vpliv na okolje, tule se samo koleba kaj je bolje in kaj slabše. In to da en Janez letno skuri 1000 litrov bencina in pri tem v atmosfero nereverzibilno izpusti 2300 kg CO2, je bistveno drugače kot pa če EV enkrat napolniš na agregat ko je kriza in pri tem pokuriš 10 litrov bencina.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Steak ::

stara mama je izjavil:

Goody je izjavil:

Vam pametnim enostavno ni jasno, da se predvsem ali izključno na teh road tripih, dopustu pa nikakor nočemo prilagajati avtu, se ustavljati za daljši čas ko on hoče ali celo iskati polnilnice izven poti. Pa četudi so ti road tripi le parkrat ali celo enkrat na leto. Moj dopust, moja pravila.

Hec tistih daljših roadtripov in potovanj v dalmacijo je tud to:
...... recimo ni problem se ustavit za 1 uro na polnilnici nekje na pol poti, ali pa na dveh.
Ampak takrat je tudi gost promet v enaki smeri. In namesto kolon na mejnih prehodih in cestninah bojo še večje kolone in prepiri, kdo bo prej polnil svoj avto in kako dolgo!
Polnilne kapacitete bo treba močno povečat, pozimi bojo pa bolj kot ne tam dol samevale.

Tako da polnenje poleti na morje je NO GO!

(bi pa, če bi bil nekje na taki tranzitni poti doma, investiral v kak močnejši agregat na kolesih. Zna bit biznis)

PS: Še ena stvar pade na pamet: Vsi se tako fašistično spravljajo na avtomobile, ki morajo imeti skoraj neobstoječe izpuste po EURO 7.
Če pa doma v garaži (ali kje na poti) polniš EV s predpotopnim dizel agregatom, te pa živ bog ne najde, niti ni (še) zakonske podlage za tako početje.


Moraš gledat realno, realno avtomobil polnjenja ne rabi če je destinacija znotraj dosega avtomobila. Dosegi modernih električnih avtomobilov že znašajo 500 km, za naslednje leto so napovedani tudi modeli z 1000 km dosegom. Relativno majhen delež ljudi potuje na destinacije ki so daljše od tega. Kolon pri polnjenju ni in jih tudi ne bo, saj se število polnilnih mest naglo povečuje iz leta v leto. Dotaknimo se še malo časa polnjenja. Zgoraj si predvideval eno uro, medtem ko že danes Tesla napolni za 300 dodatnih kilometrov v samo 15 minutah (plus tistih 500 nafilanih od doma je skupaj že 800 km). Dobro kakšne konkurenčne znamke polnijo seveda počasneje, ampak še vedno so postanki cca pol ure ali manj pri novih EVjih. Čez kakšno leto ali dve bo 15 minutno polnjenje standard povsod v industriji in ni več daleč čas ko bo polnjenje opravljeno v dobrih 5 minutah tako kot je to pri naftnih avtomobilih, ovir tako ni.

Če pa doma v garaži (ali kje na poti) polniš EV s predpotopnim dizel agregatom, te pa živ bog ne najde, niti ni (še) zakonske podlage za tako početje.


Tega nihče ne dela, iščeš probleme tam kjer jih ni! Sicer pa tudi na agregat filan EV bi skuril manj dizla kot dizelaš, zato ker je električni avto v povprečju 80 % učinkovit, dizelski avto pa 20 % učikovit (bencinski avto pa 16 %, študije so jasne). Polnjenje z agregatom je mnogo dražje kot polnjenje iz omrežja. Medtem ko stare avtomobile ki zelo onesnažujejo pa vozi velika večina ljudi. Pa tudi EURO 7 ima še zmeraj kar konkretne izpuste, res da manjše, vendar daleč od tega da bi bili neobstoječi. Sicer pa EURO 7 še ni v veljavi, v veljavo stopi šele leta 2025 (verjetno si mislil EURO 6).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Gregor P ::

Machete je izjavil:

Legalno? A če jo samo odstopiš je pa nelegalno? Ok, dlakocepim. To se ne bo prijelo. Kdo bo kar en folk gostil na dvorišču za pol ure? Malokdo. Razen, če bo tarifa z 10x maržo, pa še to je drobiž.

Saj lahko naredijo tako, da ni vso bistvo v nekem zaslužku, ampak tako kot je bilo tisto z odstopanjem domačega kavča, si električarji pomagajo med seboj s polnilnimi mesti.

Na to temo: Got an electric car charger at home? Share it and earn cash
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

stara mama ::

J.McLane je izjavil:


Polnjneje na agregat v garaži je mnogo dražje od elektrike iz omrežja.

Jasno, tega ne bo šel nihče doma delat.
Je pa primer, ko NUJNO rabiš elektriko da ne obstaneš. Takrat cena ni pomembna.

Pa ne mislit, da se to ne dogaja!





J.McLane ::

Ja in? Še enkrat, koliko % polnjenje se zgodi na takih agregatih, ti se obdregneš v vsak robni primer in ga izpostavljaš kot da je to pravilo in je vse brezveze.

Nimaš občutka lai pa nalašč trolaš. To je isto kot to da se izpostavlja da tudi cepljeni zbolevajo za covidom, moraš gledat celotno sliko, statistiko.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

stara mama ::

Sj to je popularno kajne? Trolanje ljudstva z robnimi primeri :)
Še politika nam to dela.

Steak ::

No trolov ne rabimo :) Takšnega polnjenja je zanemarljivo malo, sigurno manj kot 0,01 %. In izkoristek EV-ja napolnjenega na agregat bo še vedno večji kot pa povprečen izkoristek dizelskega ali bencinskega avtomobila (agregat namreč laufa na konstantnih obratih pri idealni pbremenitvi in lahko dosega tudi 40 % izkoristke, medtem ko je povprečen izkoristek dizelskega avtomobila 20 %). Dejansko boš precej več kilometrov naredil če boš tisti dizel vrgel v agregat in z njim nafilal EV, kot pa da bi ga vrgel v dizelski avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Steak ::

Poglej tale posnetek in se čudi.

sandmat ::

Steak je izjavil:

No trolov ne rabimo :) Takšnega polnjenja je zanemarljivo malo, sigurno manj kot 0,01 %. In izkoristek EV-ja napolnjenega na agregat bo še vedno večji kot pa povprečen izkoristek dizelskega ali bencinskega avtomobila (agregat namreč laufa na konstantnih obratih pri idealni pbremenitvi in lahko dosega tudi 40 % izkoristke, medtem ko je povprečen izkoristek dizelskega avtomobila 20 %). Dejansko boš precej več kilometrov naredil če boš tisti dizel vrgel v agregat in z njim nafilal EV, kot pa da bi ga vrgel v dizelski avto.


to je že mazda gruntala z vanklom + hibridom. ICE, ki lavfa v optimalnih pogojih in buffera elektromotor preko baterije, je precej bolj učinkovit kot neposredno gnano vozilo z ICE.

pregovarjanja z razdaljami in dometi pa so itak brez pomena. Povprečno vozilo v sloveniji naredi manj kot 15kkm. Večina folka se vozi max par 10 km dnevno in robni primeri kamijonarjev v tej temi nimajo smisla za večino voznikov. Po drugi strani pa vsak EV jajček, ki se trenutno prodaja v Sloveniji pripelje iz enega konca države na drugega. Ta 2x letno bo ok.

Steak ::

sandmat je izjavil:

Steak je izjavil:

No trolov ne rabimo :) Takšnega polnjenja je zanemarljivo malo, sigurno manj kot 0,01 %. In izkoristek EV-ja napolnjenega na agregat bo še vedno večji kot pa povprečen izkoristek dizelskega ali bencinskega avtomobila (agregat namreč laufa na konstantnih obratih pri idealni pbremenitvi in lahko dosega tudi 40 % izkoristke, medtem ko je povprečen izkoristek dizelskega avtomobila 20 %). Dejansko boš precej več kilometrov naredil če boš tisti dizel vrgel v agregat in z njim nafilal EV, kot pa da bi ga vrgel v dizelski avto.


to je že mazda gruntala z vanklom + hibridom. ICE, ki lavfa v optimalnih pogojih in buffera elektromotor preko baterije, je precej bolj učinkovit kot neposredno gnano vozilo z ICE.

pregovarjanja z razdaljami in dometi pa so itak brez pomena. Povprečno vozilo v sloveniji naredi manj kot 15kkm. Večina folka se vozi max par 10 km dnevno in robni primeri kamijonarjev v tej temi nimajo smisla za večino voznikov. Po drugi strani pa vsak EV jajček, ki se trenutno prodaja v Sloveniji pripelje iz enega konca države na drugega. Ta 2x letno bo ok.


+1

to je že mazda gruntala z vanklom + hibridom. ICE, ki lavfa v optimalnih pogojih in buffera elektromotor preko baterije, je precej bolj učinkovit kot neposredno gnano vozilo z ICE.


Vsekakor, hibrid je precej bolj učinkovit od dizla ali bencina, vendar pa še zmeraj zmaga učinkovitost EVja by far. Številke oziroma povprečni izkoristki: bencinar 16 %, dizel 20 %, hibrid 25 do 30 %, električni avto 80 %.

DamijanD ::

Steak je izjavil:

za naslednje leto so napovedani tudi modeli z 1000 km dosegom.
Kolon pri polnjenju ni in jih tudi ne bo, saj se število polnilnih mest naglo povečuje iz leta v leto.

Ko sem se letos eno soboto peljal po Primorki proti notranjosti, je bila na vsaki pumpi na AC kolona ICE avtov - pa vemo koliko hitro se ICE napolni.

Prosim naštej nekaj modelov, ki pridejo v 22 z 1000km dosega, ker me res zanima kateri so to.

m0LN4r ::

Se dobro, da je malo EVjev, ker bi bila vrsta za EV polnilnicami se n-krat daljsa.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Steak ::

DamijanD je izjavil:

Steak je izjavil:

za naslednje leto so napovedani tudi modeli z 1000 km dosegom.
Kolon pri polnjenju ni in jih tudi ne bo, saj se število polnilnih mest naglo povečuje iz leta v leto.

Ko sem se letos eno soboto peljal po Primorki proti notranjosti, je bila na vsaki pumpi na AC kolona ICE avtov - pa vemo koliko hitro se ICE napolni.

Prosim naštej nekaj modelov, ki pridejo v 22 z 1000km dosega, ker me res zanima kateri so to.


EVji nimajo vrst, imajo tudi večje število polnilnih mest na polnilnico v primerjavi z bencinsko črpalko, pet minutno polnjenje za EVje bo pa tudi v bližnji prihodnosti, razvoj baterij je izjemno hiter. Še nekaj je fora: vsak bencinski ali dizelski avtomobil se mora filat na črpalki in povzroča gužvo. Električni avtomobil pa se 99 % časa fila doma, ne pa na javni polnilnici in tako povzroča 100x manj gužve.

Prosim naštej nekaj modelov, ki pridejo v 22 z 1000km dosega, ker me res zanima kateri so to.


Daj vprašaj po slovensko, ker ne vem kaj si hotel vprašati. 1000 km dosega btw ne rabiš, kajti nihče ne dela 1000 km vsakodnevno do šihta. Hitre polnilnice pa tudi so če hočeš kdaj iti na relacijo daljšo od dosega avtomobila. Povprečna kilometrina v Sloveniji je 35 km na dan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

DamijanD ::

Steak ne se hecat, da ne razumeš, kaj sem želel vprašat. Zgoraj si lepo trdil, da je za leto 2022 napovedanih kar nekaj modelov z 1000km dosega. Mene samo zanima kateri modeli so to. Zdaj se pa nekaj izgovarjaš, da ne rabiš 1000km dosega.

BTW: tudi vsi ICEji ne rabijo polnit na primorki, pa verjetno še nisi videl kakšnega posnetka, ko so tesle v vrsti za SCje.

m0LN4r ::

ICEji bi tudi lahko imeli samo 15-20 literski tank, saj ga dotocis v samo dveh minutah = logic.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

J.McLane ::

Ja, ampak ga ne moreš dotočit vsako noč doma.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Steak ::

DamijanD je izjavil:

Steak ne se hecat, da ne razumeš, kaj sem želel vprašat. Zgoraj si lepo trdil, da je za leto 2022 napovedanih kar nekaj modelov z 1000km dosega. Mene samo zanima kateri modeli so to. Zdaj se pa nekaj izgovarjaš, da ne rabiš 1000km dosega.

BTW: tudi vsi ICEji ne rabijo polnit na primorki, pa verjetno še nisi videl kakšnega posnetka, ko so tesle v vrsti za SCje.


Tukaj maš:
2022 Nio ET7 revealed for China with 1000km electric range
https://www.drive.com.au/news/2022-nio-...

Nio unveils the new ET7 electric sedan with over 1,000 km of range
https://www.techradar.com/news/nio-et7-...
"Revealed at its Nio Day event, the ET7 is the company's new flagship sedan which will be delivered in the first quarter of 2022.The Nio ET7 has a dual-motor all-wheel-drive powertrain capable of a peak system output of 480 kW and 850 Nm of torque. It is claimed to have an acceleration of 0-100 kmph in 3.9 seconds. ..In late 2022, a third variant with a denser 150 kWh battery will be available, which should be able to travel over 1,000 km on a single charge. "

Mercedes plans to break 1,000 km electric car range next year.
https://www.rte.ie/lifestyle/motors/202...

Mercedes-Benz teases super-efficient electric car with over 1,000 km (620 miles) of range
https://electrek.co/2021/07/22/mercedes...

VOLVO REVEALS FUTURE EV PLANS: 1,000 KM RANGE TARGET, IN-HOUSE OS AND CONCEPT RECHARGE
https://www.firstpost.com/tech/auto-tec...

Volvo's future EV batteries aim for 1,000 km of real-world range
https://www.cnet.com/roadshow/news/volv...

Pa mendeja ne boš rekel da tega ne znaš sam najti? Sicer pa še zmeraj trdim da 99,9 % ljudi avtomobila z takim dosegom ne rabi, ker je hitro polnjenje več kot zadosti hitro za tiste parkrat na leto. Pa še hitrejše bo v prihodnosti, ni več daleč čas ko se bo električni avto do 80 % nafilal v 5 do 10 minut.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steak ()

Steak ::

Zavedati se je treba da z siljenjem proizvajalcev k vgrajevanju nepotrebno velikih baterij povzročamo da so avtomobili precej dražji kot bi sicer bili (najdražji del je namreč baterija, manjša kot je, cenejša je).

DamijanD ::

Saj jaz nisem nikjer trdil, da rabimo 1000km dosega (čeprav s trenutnim redno dosegam čez 1100km). Od teh modelov, ki si jih naštel mi nekako še najbližje realnosti zgleda Nio. Merc bo nedosegljiv za slehernika, Volva pa še ne bo v 2022.

pegasus ::

Pozabljate Aptero ;)
««
10 / 17
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2708242435 (4078) DamijanD
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058125813 (85878) D3m
»

Električni avtomobili (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
16315474 (14653) sbawe64

BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17223265 (21148) hojnikb

Več podobnih tem