Forum » Programiranje » Flutter -> Worth it ?
Flutter -> Worth it ?
lemur233 ::
Zdravo vsem,
Zanima me, če se kdo od vas ukvarja z razvojem mobilnih aplikacij v Flutterju in kakšno je kaj stanje na globalnem trgu. Vidim, da jih je tukaj nekaj objavljenih za Januar https://flutterjobs.info/jobs/all, drugje pa nisem kaj dosti več našel.
Zanima me predvsem, če se splača investirat v to tehnologijo, kot neko nišno znanje, ki bo v prihodnosti bolj iskano. Zanimajo me predvsem mnenja ljudi, ki razvijajo v Dartu & Flutterju.
Sam sem v precepu, ker je moja trenutni stack zelo nišen in je težko dobiti freelance/remote delo, zato iščem nekaj, kar bi mi omogočilo boljšo prihodnost. Vsakih nekaj let je pač treba zamenjat stack ;) Razmišljam tudi, da bi presedlal na Golang :( Žal so časi taki, ko se je treba sprijaznit in delati pač v manj ljubih tehnologijah.
Zanima me, če se kdo od vas ukvarja z razvojem mobilnih aplikacij v Flutterju in kakšno je kaj stanje na globalnem trgu. Vidim, da jih je tukaj nekaj objavljenih za Januar https://flutterjobs.info/jobs/all, drugje pa nisem kaj dosti več našel.
Zanima me predvsem, če se splača investirat v to tehnologijo, kot neko nišno znanje, ki bo v prihodnosti bolj iskano. Zanimajo me predvsem mnenja ljudi, ki razvijajo v Dartu & Flutterju.
Sam sem v precepu, ker je moja trenutni stack zelo nišen in je težko dobiti freelance/remote delo, zato iščem nekaj, kar bi mi omogočilo boljšo prihodnost. Vsakih nekaj let je pač treba zamenjat stack ;) Razmišljam tudi, da bi presedlal na Golang :( Žal so časi taki, ko se je treba sprijaznit in delati pač v manj ljubih tehnologijah.
tadejkan ::
Težko govorim o stanju služb in kako bo kakšno znanje iskano v prihodnosti.
Kar pa se tiče samega Flutterja in Darta, pa lahko definitivno pohvalim - v Flutterju sem naredil že nekaj projektov (tudi precej kompleksne) in bil pri vseh zelo zadovoljen. Tudi kakšen (manjši) projekt sem nanovo napisal v Flutterju, ko ga je bilo potrebno kaj popravljati.
Toliko boljša razvijalska izkušnja (npr. hot reload, ki ti obdrži trenutno stanje, je game changer), da če je le možno, projekta ne grem delati v native. Multiplatform podpora je dodaten plus. Seveda je pogoj, da je končni izdelek zelo dober, kar pri Flutterju definitivno je (zelo blizu native, včasih malce slabši, drugič boljši).
So pa tudi negativne plati.
Ni nobenega zagotovila, da bo Google Flutter razvijal naslednjih 10 let (čeprav je projekt open source, in je precejšnja verjetnost, da bi ga kdo peljal naprej).
Nekateri paketi (angl. packages) niso najboljše kvalitete, in to žal vključuje tudi nekatere first-party (beri: Google) pakete.
Aplikacija je nekaj MB večja od native (pri večjih aplikacijah se ta razlika sicer skrije, pri zelo majhnih pa je opazno; čeprav stvar debate, koliko je to sploh pomembno).
Ne podpira celotnega razpona razvoja enako kot native, npr. WearOS razvoj je mogoče, a ni uradno podprt, zato je neroden; Apple Watch del aplikacije mora biti native.
Verjetno še kaj.
Še okoli Darta.
Dart je zame zelo dobra mešanica med C#, JS in še kaj.
Zato se ga je zelo lahko naučiti, je pa res da je "dolgočasen" - ni tako "fancy" kot npr. Kotlin. In je mogoče res, da mu kakšen feature v primerjavi s Kotlinom manjka, a se po drugi strani ne trudi biti nekaj posebnega samo zato, ker je lahko.
Še posebej se hitro počutiš domačega v Flutterju, če si kdaj delal v Reactu (in/ali React Native).
Kot freelancer, se mi na srečo ni potrebno preveč ukvarjati s stanjem na trgu - stranke hočejo imeti kvalitetno, ugodno in hitro narejeno aplikacijo.
Pa še glede Golang - v njem sem napisal neke API-je, in sem obžaloval.
Preprosto mi ni ustrezal, bil je okoren, v resnici ne tako hitrejši, kot bi upal, itd.
Vsaka sprememba se mi zdi, da traja precej dlje, kot bi morala, in zafrkavam se z raznimi "naključnimi" stvarmi.
Bi pa verjetno pomagalo, če bi za pisanje v Golangu uporabil kakšen konkreten IDE :)
En del tistega API-ja sem potem napisal v .NET-u in bil bolj zadovoljen (je pa res, da .NET uporabljam že dalj časa, zato mi je tako in tako bližje).
Kar pa se tiče samega Flutterja in Darta, pa lahko definitivno pohvalim - v Flutterju sem naredil že nekaj projektov (tudi precej kompleksne) in bil pri vseh zelo zadovoljen. Tudi kakšen (manjši) projekt sem nanovo napisal v Flutterju, ko ga je bilo potrebno kaj popravljati.
Toliko boljša razvijalska izkušnja (npr. hot reload, ki ti obdrži trenutno stanje, je game changer), da če je le možno, projekta ne grem delati v native. Multiplatform podpora je dodaten plus. Seveda je pogoj, da je končni izdelek zelo dober, kar pri Flutterju definitivno je (zelo blizu native, včasih malce slabši, drugič boljši).
So pa tudi negativne plati.
Ni nobenega zagotovila, da bo Google Flutter razvijal naslednjih 10 let (čeprav je projekt open source, in je precejšnja verjetnost, da bi ga kdo peljal naprej).
Nekateri paketi (angl. packages) niso najboljše kvalitete, in to žal vključuje tudi nekatere first-party (beri: Google) pakete.
Aplikacija je nekaj MB večja od native (pri večjih aplikacijah se ta razlika sicer skrije, pri zelo majhnih pa je opazno; čeprav stvar debate, koliko je to sploh pomembno).
Ne podpira celotnega razpona razvoja enako kot native, npr. WearOS razvoj je mogoče, a ni uradno podprt, zato je neroden; Apple Watch del aplikacije mora biti native.
Verjetno še kaj.
Še okoli Darta.
Dart je zame zelo dobra mešanica med C#, JS in še kaj.
Zato se ga je zelo lahko naučiti, je pa res da je "dolgočasen" - ni tako "fancy" kot npr. Kotlin. In je mogoče res, da mu kakšen feature v primerjavi s Kotlinom manjka, a se po drugi strani ne trudi biti nekaj posebnega samo zato, ker je lahko.
Še posebej se hitro počutiš domačega v Flutterju, če si kdaj delal v Reactu (in/ali React Native).
Kot freelancer, se mi na srečo ni potrebno preveč ukvarjati s stanjem na trgu - stranke hočejo imeti kvalitetno, ugodno in hitro narejeno aplikacijo.
Pa še glede Golang - v njem sem napisal neke API-je, in sem obžaloval.
Preprosto mi ni ustrezal, bil je okoren, v resnici ne tako hitrejši, kot bi upal, itd.
Vsaka sprememba se mi zdi, da traja precej dlje, kot bi morala, in zafrkavam se z raznimi "naključnimi" stvarmi.
Bi pa verjetno pomagalo, če bi za pisanje v Golangu uporabil kakšen konkreten IDE :)
En del tistega API-ja sem potem napisal v .NET-u in bil bolj zadovoljen (je pa res, da .NET uporabljam že dalj časa, zato mi je tako in tako bližje).
mr_chai ::
So pa tudi negativne plati.
Ni nobenega zagotovila, da bo Google Flutter razvijal naslednjih 10 let (čeprav je projekt open source, in je precejšnja verjetnost, da bi ga kdo peljal naprej).
Nekateri paketi (angl. packages) niso najboljše kvalitete, in to žal vključuje tudi nekatere first-party (beri: Google) pakete.
Aplikacija je nekaj MB večja od native (pri večjih aplikacijah se ta razlika sicer skrije, pri zelo majhnih pa je opazno; čeprav stvar debate, koliko je to sploh pomembno).
Ne podpira celotnega razpona razvoja enako kot native, npr. WearOS razvoj je mogoče, a ni uradno podprt, zato je neroden; Apple Watch del aplikacije mora biti native.
Verjetno še kaj.
Še okoli Darta.
Dart je zame zelo dobra mešanica med C#, JS in še kaj.
Zato se ga je zelo lahko naučiti, je pa res da je "dolgočasen" - ni tako "fancy" kot npr. Kotlin. In je mogoče res, da mu kakšen feature v primerjavi s Kotlinom manjka, a se po drugi strani ne trudi biti nekaj posebnega samo zato, ker je lahko.
Še posebej se hitro počutiš domačega v Flutterju, če si kdaj delal v Reactu (in/ali React Native).
Kot freelancer, se mi na srečo ni potrebno preveč ukvarjati s stanjem na trgu - stranke hočejo imeti kvalitetno, ugodno in hitro narejeno aplikacijo.
Pa še glede Golang - v njem sem napisal neke API-je, in sem obžaloval.
Preprosto mi ni ustrezal, bil je okoren, v resnici ne tako hitrejši, kot bi upal, itd.
Vsaka sprememba se mi zdi, da traja precej dlje, kot bi morala, in zafrkavam se z raznimi "naključnimi" stvarmi.
Bi pa verjetno pomagalo, če bi za pisanje v Golangu uporabil kakšen konkreten IDE :)
En del tistega API-ja sem potem napisal v .NET-u in bil bolj zadovoljen (je pa res, da .NET uporabljam že dalj časa, zato mi je tako in tako bližje).
Ja tega se jaz tudi bojim, ker je Google znan po temu, da opušča projekte. V Reactu sem kar nekaj delal ja in mi je ta koncept view-ja, kot funkcije state-a zelo blizu.
Pa dobivaš projekte od prejšnjih naročnikov, kjer si za njih delal v Javi/Kotlinu ali preko linkedina dobiš leade za nove naročnike, ki izključno želijo app v Flutterju ?
Ja Golang je meni tudi zelo okoren in dolgočasen jezik, še posebej, ker sem vajen bolj funkcijskih jezikov.
Hvala za tole izčrpno poročilo.
tadejkan ::
Deklarativni/reaktivni način pisanja view-jev tudi meni definitivno ustreza (čeprav potrebuješ nekaj časa, da ga res razumeš).
Dobivam razne projekte (od obstoječih strank, od novih), nekaj od njih je mobile, in pri tistih uporabim Flutter.
Ampak nobena od strank ne zahteva specifično kakšne tehnologije, pomembna jim je cena projekta, hitrost izdelave, in kvaliteta končnega izdelka.
S Flutterjem sem tako zadovoljen, da bi si definitivno želel več mobile projektov :)
Np, povej če te zanima še kaj.
Dobivam razne projekte (od obstoječih strank, od novih), nekaj od njih je mobile, in pri tistih uporabim Flutter.
Ampak nobena od strank ne zahteva specifično kakšne tehnologije, pomembna jim je cena projekta, hitrost izdelave, in kvaliteta končnega izdelka.
S Flutterjem sem tako zadovoljen, da bi si definitivno želel več mobile projektov :)
Np, povej če te zanima še kaj.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Programiranje AndroidOddelek: Programiranje | 1017 (849) | kuall |
» | Google I/O 2018 napoveduje pamet, ki prihajaOddelek: Novice / Android | 13100 (8555) | 7982884e |
» | Uvod v vinyl, nasveti za začetnika...Oddelek: Zvok in slika | 3441 (2563) | Machete |
» | Googlov nov operacijski sistem FuchsiaOddelek: Novice / Operacijski sistemi | 9871 (6261) | noraguta |
» | Diski s helijem so tu!Oddelek: Novice / Diski | 18079 (14678) | darkolord |