The Verge - Poročilo, ki med drugim temelji na izjavah petdesetih žvižgačev in je dolgo 102 strani, je objavila senatna komisija za trgovino, znanost in transport. Boeing in ameriška Zvezna agencija za letalstvo (Federal Aviation Administration oz. FAA) naj bi tako goljufala pri testih za ponovno pridobitev certifikata za 737 MAX. Goljufanje je potekalo na različne načine, najpogosteje tako, da so bili piloti vnaprej inštruirani, kako doseči določen učinek. Nekateri testi pa so nasploh potekali na simulatorjih, ki niso opremljeni za vzpostavljanje enakih razmer, kot so bile pri obeh usodnih nesrečah Lion Air (let 610) 29. oktobra 2018 in Ethiopian Airlines (let 302) 10. marca 2019. V obeh je skupaj umrlo 346 ljudi, zaradi česar je FAA lani marca prizemljila ta tip letala.
FAA je ob tem obtožen še izvajanja povračilnih ukrepov zoper žvižgače, ki so sicer že prej opozorili na goljufijo, a se na to nihče ni odzval. Ob tem pa še oviranja preiskave obeh nesreč, ščitenja svojega menedžmenta in nezakonite izdaje dovoljenja družbi Southwest Airlines, da je lahko letela z nepravilno certificiranimi letali.
Boeing 737 MAX je bil odgovor na Airbusova letala A320 neo, z izjemno nizko porabo goriva, letalo so v želji po čimprejšnjem prihodu na trg razvili iz obstoječega modela 737 NG, ki so ga opremili z večjimi, učinkovitejšimi motorji. Zaradi teh je letalo v določenih situacijah pri vzletu izgubilo vzgon, kar so nato popravili s kosom programske opreme imenovanim Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS). Ta je simuliral delovanje starejših letal, s čimer so nameravali olajšati letenje pilotom s starejšimi licencami. A MCAS je pod določenimi pogoji usmeril nos letala v tla, še preden so piloti uspeli posredovati, to je bil tudi vzrok obeh prej omenjenih nesreč. Na spornih testih za recertifikacijo so tako ob pilotih v simulatorju stali tudi predstavniki Boeinga in pilotoma v pravem trenutku prišepnili, kdaj ugasniti MCAS.
FAA se je na obtožbe odzvala z besedami, da poročilo preučujejo, komisijo pa obtožila da se je nanje spravila z neosnovanimi obtožbami ter da so varnostne pomanjkljivosti z najnovejšimi popravki v zasnovi letala učinkovito razrešene in odobrene s strani ustreznih organov in partnerjev FAA. Podobno so odgovorili tudi predstavniki Southwesta in dodali, da letala še vedno nameravajo vrniti v redni promet v prvem četrtletju prihajajočega leta.
Predstavniki Boeinga pa so v izjavi za javnost sporočili, da senatne obtožbe jemljejo z vso resnostjo, poročilo pa bodo skrbno preučili.
Res strašljivo. Državna agencija naj bi varovala ljudi pred korporacijami. Žal temu že 2x ni bilo tako, prvi fail in sedaj so poskušali še enkrat. Sem prepričan, da v drugih še bolj donosnih panogah ni prav nič drugače, verjetno še huje. Ne vem zakaj ne podpišeš predno greš na letalo, da proizvajalec ne odgovarja, če se zgodi nesreča.
If You Don\'t Stand for Something, You\'ll Fall for Anything
Pohlep je motor razvoja. Samo varovalke morajo pravilno delovati. Tle učitno vse ni delovalo pravilno. Ma ozmerjat desni kapitalizem zaradi redkih izjem, ki kršijo etične standarde in zakone ni fer. Res NE bi bil rad v komunizmu, vozil jugota, se bal kaj govorim, upal da nisem na kakem spisku za odstrel, kjer me je prijavil vaški špijon, provsrm brez razloga ampak zgolj zaradi lastnega interesa. Ali imel povsod nesposobne šefe, ki so na položaju zgolj zaradi članstva v partiji, hiper inflacijo, nekonkurenčno zaprto gospodarstvo, ljudje bi pa še zmeraj umirali zaradi črnih koz. Vesel bi bil če bi se forum držal tehnike in ne politike.
Eh, birotati se gredo en nadzor, ampak v praksi hočejo samo svoj kos papirčka, da se operejo odgovornosti. Zaradi tega so že padale rakete, ko je folk ponaredil certifikate za materiale, zdaj to.. ..bogsigavedi kaj vse podobnega se dogaja v avtomobilski in drugih industrijah... cepiva?
To je zgolj propaganda neoliberalizma, s katerim opravičujejo uničevanje okolja in pravic delavcev. Ne rabiš iti full retard v komunizem da razumeš, zakaj neoliberalizem ni ok.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
FAA seveda očitke "preučuje", Boeing prav tako. Kakšno pravno veljavo sploh ima izsledek senatne komisije? Nekaj takega, kot pri nas ugotovitev Komisije za preprečevanje korupcije?
Tule sicer beremo o tem "očitku", a npr kratko iskanje po MSM v ZDA da bolj malo zadetkov. Fox News piše "Heat may effectively kill COVID on planes, Boeing study finds ", CNN nima nič v zadnjih dneh, večina novic je v tujih medijih - Reuters, BBC, CBC...
Očitno je novica enostavno "predraga", da bi jo sporočili. Dovoljenje je podeljeno, EASA je tu tudi v precej čudnem položaju (na lepe oči verjamemo komisiji, ki je enkrat že spodletela pri ugotavljanju varnosti, kar se je spet izkazalo za popolnoma neprimerno).
To je zgolj propaganda neoliberalizma, s katerim opravičujejo uničevanje okolja in pravic delavcev. Ne rabiš iti full retard v komunizem da razumeš, zakaj neoliberalizem ni ok.
Mislim da greš predaleč. Išče se nek sprejemljiv kompromis. Med žrtvami in dobičkom tako za proizvajalca letal kot potnike. Ampak zavestno ogrožanje varnosti je pa riskantno. In to pomoje ni neoliberalizem ampak šlamparija in neodgovornost.
FAA seveda očitke "preučuje", Boeing prav tako. Kakšno pravno veljavo sploh ima izsledek senatne komisije? Nekaj takega, kot pri nas ugotovitev Komisije za preprečevanje korupcije?
Tule sicer beremo o tem "očitku", a npr kratko iskanje po MSM v ZDA da bolj malo zadetkov. Fox News piše "Heat may effectively kill COVID on planes, Boeing study finds ", CNN nima nič v zadnjih dneh, večina novic je v tujih medijih - Reuters, BBC, CBC...
Očitno je novica enostavno "predraga", da bi jo sporočili. Dovoljenje je podeljeno, EASA je tu tudi v precej čudnem položaju (na lepe oči verjamemo komisiji, ki je enkrat že spodletela pri ugotavljanju varnosti, kar se je spet izkazalo za popolnoma neprimerno).
Tukaj imaš še Kitajce kateri so prvi prizemljili letalo. Dokler ne dajo žegna je bo precej dvomljivo vse skupaj. Sploh pa sedaj ko je flote preveč.
Desničarski kapitalizem, kjer človek ni vreden nič. Greed is downfall of humanity.
Poročaš iz Venezuele, Kube ali S. Koreje? Sploh imate internet ali je ta v petletnem planu od 2200 - 2205?
ON TOPIC: Iz navedenega razloga ne bi nikoli smeli dovoliti, da managerji proizvajalcev in managerji regulatorjev prehajajo iz ene v drugo organizacijo. Še za strokovnjake je lahko to vprašanje, a ti običajno na napake opozarjajo, ne pa jih pometajo pod preprogo.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Iz cistega protesta sem se ze na zacetku te zgodbe odlocil, da z Boingovimi letali ne bom vec potoval nikamor in zaenkrat mi uspeva. Vote with your wallet.
The world has enough for everyone's needs, but not everyone's greed.
- Mahatma Gandhi
Od družboslovno-ekonomske golazni kaj druga ni za pričakovati. Verjamem pa, da so si glavni meneđerji izplačal mastne nagrade za dobre poslovne uspehe (na račun varnosti ampak to je zanje tako postranska zadeva). Odgovarjal tako ne bo nihče.
Desničarski kapitalizem, kjer človek ni vreden nič. Greed is downfall of humanity.
Poročaš iz Venezuele, Kube ali S. Koreje? Sploh imate internet ali je ta v petletnem planu od 2200 - 2205?
ON TOPIC: Iz navedenega razloga ne bi nikoli smeli dovoliti, da managerji proizvajalcev in managerji regulatorjev prehajajo iz ene v drugo organizacijo. Še za strokovnjake je lahko to vprašanje, a ti običajno na napake opozarjajo, ne pa jih pometajo pod preprogo.
lepo, da priznaš, da ti je denar > življenja človeka ON TOPIC: noben ne bo več letel s temi avioni. Lahk jih na smetišče zmečejo.
ON TOPIC: noben ne bo več letel s temi avioni. Lahk jih na smetišče zmečejo.
Brez skrbi, še desetletja bodo uspešno vozili potnike naokoli, tistih par ljudi, ki bodo raje potovali dražje oz. na neoptimalen termin, pa tudi ne bo imelo nobenega vpliva na MAX.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Bolano. Svojci žrtev bi morali Boeing in FAA stožit za milijardo, odgovorne pa spravit v arest. Pol naj pa kalkulirajo, ali se jim je splačalo.
Miljarda? To sta dobra dva tavelika 777x aviona. To se jim ful splača ;)
Maš prav :),... milijarda po glavi, pa da jih potem vidimo.
nič ne bo iz tega, ker Amerika ne ščije po svojih korporoacijah. Je ogromno primerov, ko se podjetjem ne zgodi nič v USA, ker so premočne, še oglobijo jih ne veliko. Po drugi strani pa si lahko pogledamo kaj se zgodi ko tuje podjetje kupi USA podjetje. Najlepši primer je MONSANTO,, ki ga je kupil Bayer. Čim se je zgodil prevzem, so že padale na sodišču milijardne odškodnine, pred tem pa niti ena, pa so tožbe bile enake.
Bolano. Svojci žrtev bi morali Boeing in FAA stožit za milijardo, odgovorne pa spravit v arest. Pol naj pa kalkulirajo, ali se jim je splačalo.
Miljarda? To sta dobra dva tavelika 777x aviona. To se jim ful splača ;)
Maš prav :),... milijarda po glavi, pa da jih potem vidimo.
nič ne bo iz tega, ker Amerika ne ščije po svojih korporoacijah. Je ogromno primerov, ko se podjetjem ne zgodi nič v USA, ker so premočne, še oglobijo jih ne veliko. Po drugi strani pa si lahko pogledamo kaj se zgodi ko tuje podjetje kupi USA podjetje. Najlepši primer je MONSANTO,, ki ga je kupil Bayer. Čim se je zgodil prevzem, so že padale na sodišču milijardne odškodnine, pred tem pa niti ena, pa so tožbe bile enake.
USA v vsej svoji veličini.
Miljarde po glavi ne bodo lahko pa bo namesto milijona deset milijonov. Kar ob dani situaciji ni več zanemarljiva cifra.
3 milijarde namesto 300 milijonov. Kot je rekel pegasus, 6 oz. dobre pol 777x-a. Rounding error v primerjavi s potencialom izgube, če MAX ne bo več letel :)
To je zgolj propaganda neoliberalizma, s katerim opravičujejo uničevanje okolja in pravic delavcev. Ne rabiš iti full retard v komunizem da razumeš, zakaj neoliberalizem ni ok.
Mislim da greš predaleč. Išče se nek sprejemljiv kompromis. Med žrtvami in dobičkom tako za proizvajalca letal kot potnike. Ampak zavestno ogrožanje varnosti je pa riskantno. In to pomoje ni neoliberalizem ampak šlamparija in neodgovornost.
Da bi bila to ena napaka, bi lahko rekel, da je to šlamparija. Ko jih pa drugič dobijo z rokami v marmeladi, je pa to očiten primer pokvarjenega neoliberalizma.
Še vedno ne vidim, da bi bilo poročilo senatne komisije kakorkoli zavezujoče. In večji mediji v ZDA še vedno o tem sploh niso poročali - češ, koga pa briga, kaj pisari neka komisijica, FAA je dal dovoljenje, skrajni čas je, da letala spet spravimo v zrak.
The first paying passengers on the recertified 737 Max in the US (Brazilian airline Gol operated the first commercial flight on 9 December) will take off on 29 December from Miami airport to New York's LaGuardia. American Airlines will run one return flight a day on that route up to 4 January, before gradually bringing back more.
In Europe the first flights will take place at some point in the new year, barring a shock turnaround from Easa. In the UK and Ireland the first beneficiaries will be Ryanair. The Irish budget carrier has 210 737 Max planes on order, after adding another 75 this month.
Michael O'Leary, the Ryanair chief executive, waxed lyrical this month about his "fabulous" new planes.
Kaj je bilo torej poročilo senatne komisije, nezavezujoče mnenje?
Počakajte, da pade dol še kakšen primerek ali dva. Ljudje bodo sami zavrnili potovanje z omenjenim modelom.
največji problem je, ker dol niso padli američani.
vidim pa da slo tek politični strokovnjaki radi navajajo kot problem 'kapitalizem'. to je približno tako, kot bi problem z boeingom rešil tako, da prepoveš letalske polete. bistri fantje, nimaš kaj.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Politični gor ali dol, Boeingov downfall se je začel s prevzemom McDonell Douglasa, kjer je Boeing kupil MDD, v bistvu je bil pa prevzem obraten, saj je vodstvo MDD-ja prišlo na vodilne položaje Boeinga. Prej so Boeing vodili inženirji, iz MDD-ja so pa pršli MBA-jevci. S to spremembo se je pa začelo skrivati in zmanjševati pomembnost tehničnih težav, porivati na pol verificirane izdelke na trg, itd. Zdaj jih pa to tepe.
Podobno zgodbo vidimo tudi v polprevodniški industriji, enaka sprememba v vodstvu se je namreč zgodila Intelu, vidimo pa, kaj to pomeni za njih :)
A če bodo 737 MAX konec decembra res poleteli, mainstream media o poročilu senatne komisije ne bodo poročali, kje je tu kakšen "downfall"?
ZDA ubrišejo Airbus še s kakšnimi dajatvami in kaznimi zaradi nedovoljene pomoči EU (zdaj bodo primerno dokumentacijo lahko dobili še iz UK). Boeing pa kot eden največjih strateških vojaških dobaviteljev ZDA preprosto NE SME propasti.
Pohlep je motor razvoja. Samo varovalke morajo pravilno delovati. Tle učitno vse ni delovalo pravilno. Ma ozmerjat desni kapitalizem zaradi redkih izjem, ki kršijo etične standarde in zakone ni fer. Res NE bi bil rad v komunizmu, vozil jugota, se bal kaj govorim, upal da nisem na kakem spisku za odstrel, kjer me je prijavil vaški špijon, provsrm brez razloga ampak zgolj zaradi lastnega interesa. Ali imel povsod nesposobne šefe, ki so na položaju zgolj zaradi članstva v partiji, hiper inflacijo, nekonkurenčno zaprto gospodarstvo, ljudje bi pa še zmeraj umirali zaradi črnih koz. Vesel bi bil če bi se forum držal tehnike in ne politike.
Redkih izjem? Na vseh področjih kjer je možno se bypassa ureditve, išče luknje v zakonih, reinterpretira pravila, lobira, podtika, izsiljuje itd. Default modus operandi pohlepnega kapitala je zaobiti vse regulative, šele na koncu, ko so izčrpana vsa "kreativna" manevriranja, in ko res ne gre drugače, se komformira po zakonih in ureditvah. Ponavljam, po zakonih in ureditvah, ne po človeški vesti. Končna stopnja morfologije/razvoja kapitala je monopol, kar je praktično isto kot nekonkurenčnost (korporacija požre konkurenco in kvaliteta pade na poljubno nizki nivo). Črne koze nimajo nič s kapitalizmom. Inflacija je inherentna kapitalizmu. Danes si lahko takoj na spisku za odstrel, če izjaviš kako neumnost na Twitterju, napr. Tvoje primerjave so brezumno ponavljanje floskul. Tudi jaz nisem za komunizem, ampak kam je pa pohlep privlekel to gonjo je pa že totalni absurd. Kako doseči resnično neodvisen nadzor, pravno in družbeno odgovornost, pa je problem 21. stoletja, ki ga nihče noče (žal) reševati.
Počakajte, da pade dol še kakšen primerek ali dva. Ljudje bodo sami zavrnili potovanje z omenjenim modelom.
največji problem je, ker dol niso padli američani.
vidim pa da slo tek politični strokovnjaki radi navajajo kot problem 'kapitalizem'. to je približno tako, kot bi problem z boeingom rešil tako, da prepoveš letalske polete. bistri fantje, nimaš kaj.
Ne kolega, za problem se navaja neoliberalizem. To je tisto, ko se regulacije ukine in vse privatizira, tako da Boeing sam sebe nadzira, ker kot privat firma to počne 100x bolj efektivno od nesposobnih birokratov.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
A če bodo 737 MAX konec decembra res poleteli, mainstream media o poročilu senatne komisije ne bodo poročali, kje je tu kakšen "downfall"?
ZDA ubrišejo Airbus še s kakšnimi dajatvami in kaznimi zaradi nedovoljene pomoči EU (zdaj bodo primerno dokumentacijo lahko dobili še iz UK). Boeing pa kot eden največjih strateških vojaških dobaviteljev ZDA preprosto NE SME propasti.
Al 737 MAX sploh še kdaj leti ali ne nima nobene veze z donwfallom Boeinga. Ta se je pokazal že s to situacijo, v kateri MAX je (ker bi pač morali narediti novo letalo), s situacijo 787ke in njenimi težavami in s tono poročil o slabo narejenih letal oz. rezanju postopkov v proizvodnji, ki zagotavljajo kvaliteto. Ter o onemogočanju zaposlenih, ki na te težave opozarjajo.
Vse to se kaže kot tipičen problem podjetij, ki se ukvarjajo z neko stroko, vodstveni kader imajo pa iz druge stroke (MBA). MBA-jevci naj vodijo banke in finančne firme, vodenje firm, kjer se proizvaja letala, polprevodnike, itd., pa naj prepustijo inženirjem. Vodenje marketinških firm pa marketingarjem. Tako se nekako drži tisti pravi fokus firme, ne pa zgolj in le gonjo za dodatnimi 5 EUR na koncu leta. 5 EUR na koncu letošnjega leta pomeni diddly squat, če imaš drugo leto 500k minusa. Razen, če ti poteče pogodba in je na plus vezana nagrada ;)
V bistvu je za vodenje takšnih podjetij najboljše imeti ljudi, ki imajo tehnični/inženirski background in MBA/družboslovno nadgradnjo potrebno za vodenje podjetja in poslovanje.
Ni problem samo v tem temveč v tem, da je MDD že od prej imel kulturo iskanja bližnjic in maksimiranja dobičkov, ne glede na to kako do tega prideš.
Poleg tega bi v takšnih primerih morali govoriti tudi o kazenskih ovadbah zoper odgovorne in ne samo o odškodninah, čeprav so te tudi potrebne in bi morale biti dovolj visoke, da se nobeno podjetje ne bi več upalo kaj takšnega.
Drugače pa ZDA ne izvajajo samo enostranskih sankcij zoper določene države, ki jih potem vsiljujejo celemu sveti oz. tistim, ki se jim podredijo, že nekaj časa nazaj so si izmislili, da lahko zaradi korupcije kaznujejo katerokoli podjetje, četudi se koruptivna dejanja zgodijo kje drugod. Z njihovim prisluškovanjem celotnemu zahodu imajo tako vedno pri roki razlog za ukrepanje. https://defence.pk/pdf/threads/former-a...
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
To je zgolj propaganda neoliberalizma, s katerim opravičujejo uničevanje okolja in pravic delavcev. Ne rabiš iti full retard v komunizem da razumeš, zakaj neoliberalizem ni ok.
Mislim da greš predaleč. Išče se nek sprejemljiv kompromis. Med žrtvami in dobičkom tako za proizvajalca letal kot potnike. Ampak zavestno ogrožanje varnosti je pa riskantno. In to pomoje ni neoliberalizem ampak šlamparija in neodgovornost.
Ne gre za šlamparijo in neodgovornost. Saj v naslovu novice piše: goljufija. Gre za pomankanje sočutja in usmerjenost le na profit. Preveč ralavitiziraš to goljufijo. Zato pa se nič ne naučimo iz teh dejanj in jih non-stop ponavljamo. Med tem pa kot človeštvo tonemo in propadamo.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
jah no, to je malo posplošeno in verjetno marsikaj napačno. sem za hec šel gledat o alstromu, in ni bil v nič kaj zavidljivem položaju kar se tiče financ. nikjer niso omenjali zapora o direktorju, ampak vseeno. kr neki iz trte zvito. ampak ok, teoretiki zarot imate radi takšne zgodbe...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
... razvili iz obstoječega modela 737 NG, ki so ga opremili z večjimi, učinkovitejšimi motorji. Zaradi teh je letalo v določenih situacijah pri vzletu izgubilo vzgon, kar so nato popravili s kosom programske opreme imenovanim Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS). Ta je simuliral delovanje starejših letal, s čimer so nameravali olajšati letenje pilotom s starejšimi licencami.
Kakor razumem, zaradi motorjev nihče ni izgubil vzgona. Motorji nove generacije so večji (večji zajem zraka) in zato pod krili ni bilo dovolj prostora - bi drsali po tleh, kar v najboljšem primeru ni zaželjeno. Zato so jih premaknili naprej in potem gor. S tem pa se je težišče letala premaknilo, kar je spremenilo letalne lastnosti. Do sem vse lepo in prav. Ampak tako letalo bi zahtevalo novo šolanje (in novo certificiranje?), kar bi povečalo stroške družbam (šolanje stane denar in čas, ki je spet denar) in Boeing se je pogodbeno obvezal (določeniim velikim kupcem), da prešolanje ne bo potrebno. Zato so uvedli MCAS, ki novo letalo pilotu predstavi kot staro. Ta kompenzacija pa je v določenih pogojih delovala drugače, kot bi si želeli - piloti pa niso bili izurjeni za te primere.
Desničarski kapitalizem, kjer človek ni vreden nič. Greed is downfall of humanity.
Poročaš iz Venezuele, Kube ali S. Koreje? Sploh imate internet ali je ta v petletnem planu od 2200 - 2205?
ON TOPIC: Iz navedenega razloga ne bi nikoli smeli dovoliti, da managerji proizvajalcev in managerji regulatorjev prehajajo iz ene v drugo organizacijo. Še za strokovnjake je lahko to vprašanje, a ti običajno na napake opozarjajo, ne pa jih pometajo pod preprogo.
lepo, da priznaš, da ti je denar > življenja človeka ON TOPIC: noben ne bo več letel s temi avioni. Lahk jih na smetišče zmečejo.
A je bil v Sovjetski Zvezi tudi neoliberalizem kriv, da niso upoštevali smernic in opozoril strokovnjakov in se je zgodil Černobil?
Daj malo potegni glavo iz riti, a bo šlo?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
S tem pa se je težišče letala premaknilo, kar je spremenilo letalne lastnosti.
Ne drži čisto. Kar se je z novim položajem motorjev spremenilo je prijemališče sile potiska in z njim ročica do težišča. Poglej kje je izpuh motorja na originalnem 737-200 in kje je pri novem maxu. Posledica je, da se pri dodajanju moči pojavi sila, ki tišči nos navzgor, ki je pri starih modelih 737 ni bilo, ki je bila rahlo prisotna na modelih 737-300 do -900 in ki je izrazito prisotna na novih maxih. Današnji piloti so izšolani za obvladovanje te tendence na obstoječih modelih in poslovna želja za "prešolanje na nov tip ni potrebno" je pomenila, da morajo to tendenco na novih modelih maskirati s softverom. In tako je nastal mcas.