Slo-Tech - Waymo, ki je bil do leta 2016 del Googla, odtlej pa je njegov lastnik holding Alphabet (ki tudi nadzoruje Google), je izdal obsežno poročilo o preizkušanju samovozečih avtomobilov v Phoenixu. Poročilo, ki se ukvarja zlasti z varnostnim vidikom, sestavljata dva dokumenta in predstavlja doslej najpodrobnejši pogled v Waymove teste. V prvem dokumentu so bolj splošno opisali večstopenjski pristop k varnosti. Zanjo skrbijo na treh ravneh: s strojno opremo, kamor sodijo vozilo, senzorji, krmiljenje in zavore, s sistemom avtonomnega krmiljenja, ki skrbi za izogibanje oviram in spoštovanje prometnih predpisov, ter z ustrezni postopki na nivoju podjetja.
Precej zanimivejši pa je drugi dokument, v katerih so konkretne informacije o delovanju v Phoenxiu. V letih 2019-2020 (letos do septembra, torej 21 mesecev) je 600 avtomobilov prevozilo 9,8 milijona kilometrov z varnostnim voznikom, še 100.000 kilometrov pa povsem avtonomno. Pri tem so se vozila zapletla v 47 stikov z drugimi udeleženci prometa ali cestno infrastrukturo. Od teh je bilo 18 dotikov resničnih, 27 pa simuliranih. V dokumentih so natančno opisali vse incidente. Praktično vsi incidenti so se zgodilo zaradi kršitve prometnih predpisov drugih udeležencev v prometu. To velja za vseh osem incidentov, v katerih so se sprožili varnostni mehovi. Najpogostejši scenarij je sicer nalet v vozilo pred seboj. V vseh razen enem primeru (ta je bil simuliran) je bil Waymo tisti, v katerega so se zaletela druga vozila. Problem je, da Waymo vozi bolj pazljivo od ljudi, zato so ti pogosto neučakani in predvsem ne pričakujejo določenih manevrov (recimo zaviranja pri rumeni luči). Med 10 milijoni kilometrov 47 incidentov predstavlja enega na 200.000 kilometrov, kar je zelo dobra statistika.
Skupno je Waymo od začetka delovanja leta 2009 do danes prevozil že več kot 30 milijonov kilometrov. Večinoma je za volanom sedel profesionalni voznik, ki je bil pripravljen prevzeti nadzor, če bi šlo kaj narobe. Od leta 2015 Waymo vozi na javnih cestah.
Novice » Znanost in tehnologija » Googlov Waymo odstira statistiko preizkušanja avtonomnih vozil
vostok_1 ::
To je povsem jasno. Cestna pravila so precej algoritmična in dobro grajene ceste precej "on a rail" reč.
Zgolj in samo kaotična vožnja človeka je razlog zapletov na cestah. Otherwise bi bil cestni promet podoben železnici. With the odd deer every now and then.
Zato pa me zafrkavate, ampak plan je odstranit plebse iz ceste oz. vsaj od volana.
Zgolj in samo kaotična vožnja človeka je razlog zapletov na cestah. Otherwise bi bil cestni promet podoben železnici. With the odd deer every now and then.
Zato pa me zafrkavate, ampak plan je odstranit plebse iz ceste oz. vsaj od volana.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Redorange ::
Po 20ih letih sem šel delat še izpit za A kategorijo. Nisem mogu verjet koliko napak in prekrškov sem delal na cesti. Sedaj se jih držim (razen na krožnem, ker tam res nima noben pojma kako se vozi)
49106 ::
Problem je, da Waymo vozi bolj pazljivo od ljudi, zato so ti pogosto neučakani in predvsem ne pričakujejo določenih manevrov (recimo zaviranja pri rumeni luči).
Whaaaaat, tako vozim tudi jaz.
Zgolj in samo kaotična vožnja človeka je razlog zapletov na cestah. Otherwise bi bil cestni promet podoben železnici. With the odd deer every now and then.
Zato pa me zafrkavate, ampak plan je odstranit plebse iz ceste oz. vsaj od volana.
Začel si zelo dobro, končal pa mal slabše. Plebs (in patricij) nima kaj delat na cesti, če si domišlja, da je pomemben, ker ima tono pleha in zato zelo egoistično gleda na lastno rit.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 49106 ()
Shegevara ::
Zato pa me zafrkavate, ampak plan je odstranit plebse iz ceste oz. vsaj od volana.
Nevem zakaj bi te kdo zafrkaval zarad tega, to je vse res. Valda je tak plan, tu nisi ti odkril nič novega, če pa že sam poslovni načrt podjetij, ki se ukvarjajo z avtonomno vožnjo to postavlja kot dejstvo.
In ravno kontra bo, kot govoriš. Patriciji (in early adopterji) bodo prvi, ki bodo kupili to tehnologijo za svoje "vsako leto nove" avte in jo posvojili, ker bo to vsaj sprva drago za popizdit ampak za njih vseeno "worth it" .
Ta zadnji pa bodo prišli na vrsto plebsi, oz. Janezi, ki se bodo oklepal svojih zastarelih krip, da bodo lahko še naprej delali pizdarije na cesti. Vse dokler se ne bomo upravičeno vprašali zakaj še sploh dopuščamo te dinozavre na cesti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Shegevara ()
StarMafijec ::
To je povsem jasno. Cestna pravila so precej algoritmična in dobro grajene ceste precej "on a rail" reč.
Zgolj in samo kaotična vožnja človeka je razlog zapletov na cestah. Otherwise bi bil cestni promet podoben železnici. With the odd deer every now and then.
Zato pa me zafrkavate, ampak plan je odstranit plebse iz ceste oz. vsaj od volana.
Problem je, ker res večina ljudi lahko opravi vozniško. Poleg tega lahko gredo ljudje delati vozniško še enkrat ali dvakrat, če jo slučajno kdaj izgubijo.
Kazni so nizke ali pa je kontrola na cesti le redkokdaj. Dobiš sicer lahko neke pike, ki pa se itak kmalu pobrišejo.
Pa vozniki so solidarni med seboj in se s svetlobnimi signali med seboj obveščajo, če je kje kaka kontrola.
Motivacija je, da se vozi po predpisih le, če te kdo kontrolira, sicer je brez veze. Pravila niso ponotranjena.
Tako da ja, res je žalostno, da je sistem tak, da ima vsak lahko vozniško. Zaenkrat so vsaj zahteve za pilote letal višje.
profii ::
StarMafijec je izjavil:
To je povsem jasno. Cestna pravila so precej algoritmična in dobro grajene ceste precej "on a rail" reč.
Zgolj in samo kaotična vožnja človeka je razlog zapletov na cestah. Otherwise bi bil cestni promet podoben železnici. With the odd deer every now and then.
Zato pa me zafrkavate, ampak plan je odstranit plebse iz ceste oz. vsaj od volana.
Problem je, ker res večina ljudi lahko opravi vozniško. Poleg tega lahko gredo ljudje delati vozniško še enkrat ali dvakrat, če jo slučajno kdaj izgubijo.
Kazni so nizke ali pa je kontrola na cesti le redkokdaj. Dobiš sicer lahko neke pike, ki pa se itak kmalu pobrišejo.
Pa vozniki so solidarni med seboj in se s svetlobnimi signali med seboj obveščajo, če je kje kaka kontrola.
Motivacija je, da se vozi po predpisih le, če te kdo kontrolira, sicer je brez veze. Pravila niso ponotranjena.
Tako da ja, res je žalostno, da je sistem tak, da ima vsak lahko vozniško. Zaenkrat so vsaj zahteve za pilote letal višje.
Bolj je problem to, da je vozniška bez ograničenja trajanja mandata. Ljudje vozijo pa kakor se jim zazdi, enim je vseeno tudi če avtu eno kolo manjka. Nekateri sekajo ovinke, drugi vozijo konstantno 60-70,.... Ignoranca na višku.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Googlov Waymo avtonomno prevozi 40.000 kilometrov na dan (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 20872 (17232) | BigWhale |
» | Prva smrtna žrtev v nesreči samovozečega avtomobila (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 194182 (177677) | AndrejO |
» | Arizona prepovedala Uberjeva avtonomna vozilaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9730 (7806) | joze67 |
» | Najhujša nesreča avtonomnega vozila doslej, krivec človek (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 31752 (25569) | MrStein |