vir: Road to VR
Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno povezana z modro farmo osebnih podatkov.
Postopek bo potekal takole: od letošnjega oktobra dalje bo vsak kupec novega Oculusovega izdelka primoran za njegovo rabo uporabiti Facebookov uporabniški račun. To velja tudi za obstoječe imetnike accounta Oculus ID, če bodo kupili nov produkt. Po drugi plati bodo lastniki starejših naočnikov lahko od družbenega omrežja ločeni še do konca leta 2022, nakar bo nastopila neke sorte mehka prisila za spremembo. S prvim januarjem 2023 tako sicer ne bodo obstali pred zaklenjenimi vrati, a Facebook "ne bo več jamčil za delovanje funkcij". In kaj naj bi združitev platform ponudila v zameno? Uradna objava navaja "poenostavljeno družabljenje s prijatelji v VR svetu" in "integracijo novih funkcij". Za tem piarovskim besedičenjem se bržkone skrivajo tako nove aplikacije, kot je prihajajoče VR zbirališče Facebook Horizon, kot tudi še bolj sistematično nabiranje naših osebnih podatkov za - serviranje oglasov, kajpada. Je pa smiselno poleg omeniti, da naj bi bilo mogoče ohraniti ločene spiske prijateljev za Facebook in VR, obljubljajo pa tudi način, s katerim bo lahko ene naočnike uporabljalo več ljudi.
Odločitev je seveda v VR skupnosti sprožila val negodovanja, saj Facebook res ni znan po spoštljivem in vzornem ravnanju z informacijami, ki jih o nas narudari. Posredi je tudi kopica čisto praktičnih težav, ki jih vključenost v takšno omrežje prinaša. Na primer zapovedana raba resničnih osebnih imen, kar lahko v igričarskem svetu botruje enostavnejšemu nadlegovanju in je nasploh precej tuje konceptu online svetov. Razvijalci aplikacij se po drugi plati bojijo, da tesnejša Facebookova uzda pomeni udarec za svoboden razvoj konkurenčnega programja, saj bo Facebook verjetno uvedel in dajal prednost lastnim aplikacijam. Kakorkoli že; očitno je nastopila končna faza prevzema Oculusa in vnovičen potisk Zuckerbergove prvotne vizije VR okolij kot družbenih omrežij prihodnosti.