Slo-Tech - Tesla bo novo, že četrto veliko tovarno zgradila v Berlinu, je sporočil izvršni direktor Elon Musk. Na prireditvi nagrad Zlati volan, ki jih podeljuje nemški Bild, je Musk med intervjujem na odru dejal, da ni časa za predstavitev vseh podrobnosti, a da bo nova tovarna stala v okolici Berlina blizu novega letališča. Prav tako bodo v Berlinu odprli razvojni in oblikovalski center, ker ima Berlin "nekaj najboljše umetnosti na svetu".
Kasneje je Musk na Twitterju pojasnil, da bo Gigafactory 4 v Nemčiji proizvajala baterije in vozila. Nemčijo pa je kot lokacijo izbral tudi zaradi močne industrije in izobražene delovne sile. V igri je bila tudi Velika Britanija, a so se zaradi nejasnosti glede izstopa iz EU raje odločili za Nemčijo. Teslo so sicer snubili v več evropskih državah, od Španije do Poljske.
Podrobnosti o tovarni še niso znane. Dosedanje tri stojijo v Nevadi, New Yorku in (ta se še gradi) v Šanghaju. Tovarna v Nevadi zaposluje 3000 ljudi, tovarna v New Yorku okoli 800, v Šanghaju pa bo začela polno obratovati vsak hip. Razteza se na 86 hektarjih površin in naj bi do konca leta proizvedla prvih 6000 vozil. Evropska tovarna bo začela obratovati leta 2021 in bo proizvajala Model 3 in Model Y.
Ikea je v Sloveniji rabila menda okoli 5 let, da je pridobila vsa zemljišča in dovoljenja. Ikei se ne mudi, ima dovolj prodajnih centrov po Evropi in širše, da je zlahka čakala 5 let do začetka gradnje. Musku se bistveno bolj mudi in v petih letih lahko v normalnih državah postavi 5 Gigafactoryjev.
Ne, ne, tolk butasti pa tudi slovenski politiki in gospodarstveniki niso, da bi Muska vabili samo zato, da bi se potem 5 let blamirali med pridobivanjem zemljišč in papirologijo.
Musk tudi ne bi prišel v Slovenijo ko bi slišal prvo novico koliko časa je treba da se papirji dobijo. Da ne govorimo o pritožbah vseh naravovarstvenih organizacij.
Nikjer med državami, ki so pokazale interes, ne vidim Slovenije Aja, je Počivalšek z almighty Magno, že oddelal svoje za dva mandata naprej... Se spomnim pred leti, kako smo zaje*ali, ko se je pogajalo za KIO, ki se je, mislim da, potem odločila za Kitajsko.
Se je pa tu že pokazala ena od miljon težav za Veliko Britanijo, kaj prinaša ta negotovost, tudi če se brexit nikdar ne bo zgodil, to že vleče posledice, bolje da ne vemo, koliko je takšnih zgodb.
Musk tudi ne bi prišel v Slovenijo ko bi slišal prvo novico koliko časa je treba da se papirji dobijo. Da ne govorimo o pritožbah vseh naravovarstvenih organizacij.
bi, če mu damo zastojn sanval (ambien) v neomejenih količinah
Ikea je v Sloveniji rabila menda okoli 5 let, da je pridobila vsa zemljišča in dovoljenja. Ikei se ne mudi, ima dovolj prodajnih centrov po Evropi in širše, da je zlahka čakala 5 let do začetka gradnje. Musku se bistveno bolj mudi in v petih letih lahko v normalnih državah postavi 5 Gigafactoryjev.
Ne, ne, tolk butasti pa tudi slovenski politiki in gospodarstveniki niso, da bi Muska vabili samo zato, da bi se potem 5 let blamirali med pridobivanjem zemljišč in papirologijo.
Gigafactory bi skor ziher gradili sred Ljubljane in je primerjava primerna.
Pri Tesli so očitno naredili izračun, da bodo v Nemčiji prodajali tesle na veliko in seveda je bolje, da imaš potem tovarnov v državi..S tem odpade transport vozil v državo.
Morda bo tesla postala to, kar je Renault za slovenčke.
Gigafactory bi skor ziher gradili sred Ljubljane in je primerjava primerna.
Se strinjam, je povsem primerna primerjava. Ker je Slovenija tako majhna, da v resnici ne igra vloge, kje bi zgradili Ikeo, lahko tud 15 km izven Ljubljane. Kjer koli okoli LJ hitro spet prideš v eno vas, mestece ali zaselek. Slovenci smo se vozili v Ikeo v Italijo ali Avstrijo, pa bi nas motilo, da je treba 10 min po avtocesti iz LJ? I don't think so. Lesnina je na Brdu. Rutar je menda na Rudniku, če nisem kaj zamešal.
IOW, zakaj Ikea ni bila pripravljena gradit drugje, lahko sicer samo ugibamo. Jaz ugibam, da bi imela kjerkoli drugje podobne težave. Lastnik zemlje bi zavohal priliko, da ožame Švede in bi kompliciral 100 na uro.
Očitno se Musk ni pozanimal o nemških sindikatih .
Zna biti grdo presenečenje...
Sej ne mislis resno, da ves vec o pogojih kot on? Tale gonja proti sindikatom so mokre sanje kapitala ampak ravnon Nemcija lepo sola pohlepne, kako se bolj splaca imeti zdravo celoto, ne pa samo gledati kako bi doloceni hitreje bogateli. Bo zanimivo videti, kako bo Tesla delovala, ko bo polovica nadzornega odbora s strani delavcev. Vem pa, da je Slovencem nepredstavljivo, da imajo delavci besedo.
Gigafactory bi skor ziher gradili sred Ljubljane in je primerjava primerna.
Se strinjam, je povsem primerna primerjava. Ker je Slovenija tako majhna, da v resnici ne igra vloge, kje bi zgradili Ikeo, lahko tud 15 km izven Ljubljane. Kjer koli okoli LJ hitro spet prideš v eno vas, mestece ali zaselek. Slovenci smo se vozili v Ikeo v Italijo ali Avstrijo, pa bi nas motilo, da je treba 10 min po avtocesti iz LJ? I don't think so. Lesnina je na Brdu. Rutar je menda na Rudniku, če nisem kaj zamešal.
IOW, zakaj Ikea ni bila pripravljena gradit drugje, lahko sicer samo ugibamo. Jaz ugibam, da bi imela kjerkoli drugje podobne težave. Lastnik zemlje bi zavohal priliko, da ožame Švede in bi kompliciral 100 na uro.
Se motiš. Zato pa kompleksov, kot je Gigafactory praktično nikoli ne gradijo sredi mesta, ker bi imeli čisto v vsaki urejeni državi probleme s pridobivanjem zemljišč in dovoljenj.
Lažje je v kakšni banana republiki, kjer vladajoča elita lahko razlastini ljudi in krši njihove pravice.
V ZDA ljudje tudi nasprotujejo marsičemu. Tudi Elon muskovim projektom.
Nemčija je na sredini najbolj bogatih držav v EU (in s tem kupcev), tako da makes sense... Švica, Nemčija, Francija, Avstrija in pa skandinavske države na severu, točno na sredini vsega je Nemčija, tako da ne bo toliko transportnih stroškov. Še UK majo dokaj blizu, tako da geografsko gledano skoraj boljše ne bi moglo bit.
Delnica Tesle je ena izmed najbolj shortanih na Wall Street-u, ampak Tesli gre dobro in zmeraj boljše, gradijo nove tovarne, ne pa 20 let stare (tako kot jih imajo drugi), tako da bodo marsikoga pustili za sabo :)
ampak Tesli gre dobro in zmeraj boljše, gradijo nove tovarne, ne pa 20 let stare (tako kot jih imajo drugi), tako da bodo marsikoga pustili za sabo :)
Saj ves da zid ne prinasa nobene dodatne vrednosti a ne? Pomembno je kaj je za zidovi. To bomo pa videli cez cas, ker napovedovanje prihodnosti je bolj domena drugih, tako da pusti to na miru raje.
Se motiš. Zato pa kompleksov, kot je Gigafactory praktično nikoli ne gradijo sredi mesta, ker bi imeli čisto v vsaki urejeni državi probleme s pridobivanjem zemljišč in dovoljenj.
Ne razumem, kaj hočeš povedat. Jaz ne trdim, da bi Gigafactory postavljali sredi mesta, trdim, da bi v Sloveniji imeli težave pridobit dovoljenje kjer koli. Bi se oglasili vsi po vrsti, od kmetov, da gre "najboljše zemljišče v nič", do okoljevarstvenikov, češ da se pri proizvodnji baterij sproščajo strupene snovi, svoje bi pristavili še lastniki zemljišč, ki bi želeli svojih 100 arov zemlje prodat za 10-20x višjo ceno od tržne...
Ikeo res postavljajo sredi mesta, ampak jaz pravim, da bi imeli Švedi s pridobivanjem dovoljenj "sredi ničesar" ravno tako težave.
Pri Tesli so očitno naredili izračun, da bodo v Nemčiji prodajali tesle na veliko
Pri Tesli so naredili izračun, da je kot avtomobilski proizvajalec v EU dobro biti nemški avtomobilski proizvajalec v EU. Zdaj če to prevaga nemške sindikate je pa druga.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.
A vsak GF izdeluje na enak način? Pač mislim a v vsakem GFju poskrbijo za enako število sestavnih delov kot primarna tovarna? Ali so kakšni usmerjeni samo v sestavljanje?
Katere stvari/sestavne dele bodo delali v Berlinu? Delali baterije iz nule ali sestavljali baterije, podobno pogonski sklop, . . . ?
Si mislim, da celotna izdelava karoserij, ker je ogrmno podpornih podjetij in je zadeve fletno delat v EU in koncno sestavljanje avta. Ne vem pa kaksen je suply chain Tesle, zna biti da ze danes dobivajo marsikaj iz Evrope. Iz Nemcije je tudi globalno vecina kakovostnih podjetij, ki integrirajo in proizvajajo proizvodne tehnlogije.
Kar je Tesla specificno, kaksni motorji in baterije si mislim, da bodo uvozeni iz ZDA, ker ce ni standard pri nas, potem traja dlje, da industrializiras.
Ampak to je spekulacija glede tega kako vidim zadeve v industriji, tako da ne jemati kot resnico. Recimo da je "educated guess".
Katere stvari/sestavne dele bodo delali v Berlinu? Delali baterije iz nule ali sestavljali baterije, podobno pogonski sklop, . . . ?
Si mislim, da celotna izdelava karoserij, ker je ogrmno podpornih podjetij in je zadeve fletno delat v EU in koncno sestavljanje avta. Ne vem pa kaksen je suply chain Tesle, zna biti da ze danes dobivajo marsikaj iz Evrope. Iz Nemcije je tudi globalno vecina kakovostnih podjetij, ki integrirajo in proizvajajo proizvodne tehnlogije.
Kar je Tesla specificno, kaksni motorji in baterije si mislim, da bodo uvozeni iz ZDA, ker ce ni standard pri nas, potem traja dlje, da industrializiras.
Ampak to je spekulacija glede tega kako vidim zadeve v industriji, tako da ne jemati kot resnico. Recimo da je "educated guess".
V EU se dela zaradi davkov.... Zato imaš tovarne od a do ž avtomobilskihgigantov v EU, čeprav je to čisto nepotrebno.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Sprasuje kaj bodo verjetno delali, ne zakaj bodo tam.
Pa vseeno, v EU ni samo Nemcija. Ce bi bila podjetja tako naivna, da bi gledala predvsem davke, ker za mene pocneje samo lowlife nesposobna podjetja, potem verjetno ne bi bila izbrana Nemcija. Kakovostna celota je sposobnim vredna vec, kot pa nizki davki in to treba pocasi dopovedati nesposobnim kapitalistom predvsem v Sloveniji. Njihovim politicnim odmevom pa bi samo stisnil samar, da to promovirajo.
Pa preden obsojas mnenje, sem odrascal v slo, zivim v teh drzavah, delal vecinoma na podrocju industrializacije v avtomobilski.
Sprasuje kaj bodo verjetno delali, ne zakaj bodo tam.
Pa vseeno, v EU ni samo Nemcija. Ce bi bila podjetja tako naivna, da bi gledala predvsem davke, ker za mene pocneje samo lowlife nesposobna podjetja, potem verjetno ne bi bila izbrana Nemcija. Kakovostna celota je sposobnim vredna vec, kot pa nizki davki in to treba pocasi dopovedati nesposobnim kapitalistom predvsem v Sloveniji. Njihovim politicnim odmevom pa bi samo stisnil samar, da to promovirajo.
Pa preden obsojas mnenje, sem odrascal v slo, zivim v teh drzavah, delal vecinoma na podrocju industrializacije v avtomobilski.
? da se odpovejo 20% (odivsno od regije) profita ?
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Ce bi bila podjetja tako naivna, da bi gledala predvsem davke, ker za mene pocneje samo lowlife nesposobna podjetja, potem verjetno ne bi bila izbrana Nemcija.
Davki v Nemčiji so prilagojeni podjetju. Oziroma plačevanje le teh. Če si dovolj velik. PA tudi tako so davki nekje na nivoju slovenskih.
Mercedes npr. si 1x v finančnem letu izbere za kateri mesec ne bodo plačali davkov. Dogovor z nemškim FURSom.
Sandoz je iskal po celi Evropi, kje bo imel sedež podjetja (leta 2006). Nemčija ponudila najbolj ugoden paket. Slovenska vlada se niti ni odzvala, čeprav je bila Slovenija željena država.
Tesla je najbrž dobila lep paket davčnih ugodnosti, zato so se odločila za (bivšo) vzhodno Nemčijo, saj je le ta precej v razpadu. Praktično vsi uspešni in sposobni so ušli na zahod.
Nemčija malo bolj dolgoročno gleda na investicije, niso zastonj uspešni...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Nizki davki vabijo kaksno deponiranje in slamnata podjetja. Drzave, kjer so relacije med druzbo in kapitalom lepo urejene, kakor v Nemciji pa vabijo resne projekte. Teslina selitev je zame dober argument. Nizki davki so magnet za vse kar je danes gnilo, urejena razmerja pa so magnet za tiste, ki zelijo kaj narediti.
Očitno se Musk ni pozanimal o nemških sindikatih .
Zna biti grdo presenečenje...
Sej ne mislis resno, da ves vec o pogojih kot on? Tale gonja proti sindikatom so mokre sanje kapitala ampak ravnon Nemcija lepo sola pohlepne, kako se bolj splaca imeti zdravo celoto, ne pa samo gledati kako bi doloceni hitreje bogateli. Bo zanimivo videti, kako bo Tesla delovala, ko bo polovica nadzornega odbora s strani delavcev. Vem pa, da je Slovencem nepredstavljivo, da imajo delavci besedo.
In Nemcija seveda ima od kadrov, do podpornih sistemov, podjetij, ki industrializirajo in so tako ali tako delali dosti drazje tudi v ZDA.
Am. biznis je vcasih neverjetno naiven in do amena zaverovan v svoj prav. Ker gre za Muska, si predstavljam, da je vse to ze zdavnaj vstel v ceno, vseeno pa si preberi, kako se je vstopa na nem. trg lotil Walmart in kako zelo si niti predstavljali niso moznosti, da bi jih dobili po picki...