» »

A naj kupim gravel bike ali ne?

A naj kupim gravel bike ali ne?

««
6 / 14
»»

MxxW5 ::

Skratka:

Cube Nuroad Race, plusi: through axle, nižja cena, bolj prijazen trgovec, lepša barva

Scott Speedster Gravel 20, plusi: threaded BB (?), vilice so v celoti karbonske (pri Cubu je steerer aluminijast), bolj športna geometrija, bolj sloveča znamka

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MxxW5 ()

Backup22 ::

Da ti še bolj otežim zadevo :) Sam sem pred nekaj meseci vzel Cannondale Topstone in je res super! Odlična geometrija, setup... Kupil sem ga v Bičikleto (Lj) za cca 1.400 €.
//

MxxW5 ::

pls no :D

LeQuack ::

Backup22 je izjavil:

Da ti še bolj otežim zadevo :) Sam sem pred nekaj meseci vzel Cannondale Topstone in je res super! Odlična geometrija, setup... Kupil sem ga v Bičikleto (Lj) za cca 1.400 €.


Samo najbrž ne 2020 GRX model?
Quack !

energetik ::

MxxW5 je izjavil:

Ravno to sem bral. Ene pet člankov in še video sem si pogledal. Sklep: teoretičnih prednosti je dovolj, predvsem varnost (zadeva nit teoretično ne more pasti ven) in rigidnost, še posebej v kombinaciji z disk zavorami, ki bolj obremenijo akso. Slabost je daljše snemanje koles z bicikla. Kolikor sem razumel, razlike v praksi niso velike.
Po drugi strani - 20let sem vozil (in še vozim ) MTB-ja s QR po vseh možnih terenih, pa nikoli niti pod razno nisem občutil kakšne slabosti tega sistema, kaj šele da bi kakšno kolo odpadlo in podobno... Vilice imajo itak narejeno ležišče, ki onemogoča izpadanje kolesa tudi ob odprtem QR.

Razmišljam tudi o silah pri disk zavorah - je res aksa kaj bolj obremenjena? Saj se tudi sila z V-brake prenese na koncu na akso, pač preko špic.

Zgodovina sprememb…

jype ::

energetik je izjavil:

Saj se tudi sila z V-brake prenese na koncu na akso, pač preko špic.
Ne z istim navorom. Pri krajši ročici (ker je rotor manjši od obroča), so sile znatno večje.

Backup22 ::

LeQuack je izjavil:

Backup22 je izjavil:

Da ti še bolj otežim zadevo :) Sam sem pred nekaj meseci vzel Cannondale Topstone in je res super! Odlična geometrija, setup... Kupil sem ga v Bičikleto (Lj) za cca 1.400 €.


Samo najbrž ne 2020 GRX model?


Jap, letnik 2019 s Shimano 105.
//

clix ::

Zame je na cestnih kolesih še največja prednost thru axla, da ko snameš kolo z bicikla z QR in ga kasneje vstaviš nazaj, ga je praktično nemogoče vstaviti na točno enak položaj, z točno enako silo QR skewerja. Posledično, disk "drajsa" po paknah... Sem že svašta probal, vedno se moraš vsaj malo zajebavati s tem..

Pri thru axi, pa samo vstaviš, zašravfaš in gasa. Disk nikoli ne drsa.

jype ::

Hm, meni (z mehansko zavoro) rotor nikoli ne drsa, pa imam QR, je pa CX vilica, tako da je morda malo masivnejša od cestne.

MxxW5 ::

Hja. Ali naj torej kupim Scotta s QR ali Cube s through axle? Scott je sicer fajn in sloveča znamka - in, kolikor sem na hitro preveril, edina, ki na gravel daje QR.

dolenc ::

Za gravel je to čisto nepomembna zadeva.

jype ::

Če misliš vozit 98% po asfaltu, potem QR ne igra nobene vloge.

LeQuack ::

MxxW5 je izjavil:

Hja. Ali naj torej kupim Scotta s QR ali Cube s through axle? Scott je sicer fajn in sloveča znamka - in, kolikor sem na hitro preveril, edina, ki na gravel daje QR.


Kaj si potem zdaj kupil?
Quack !

MxxW5 ::

Nič še. Pojma nimam, kaj sploh hočem, očitno. Niti ne upam povedati, o katerem kolesu trenutno najbolj resno premišljujem, ker bom deležen posmeha. 8-O

clix ::

Povej! :D
Samo da ni Cervélo, pa je OK. :P

MxxW5 ::

Okej, ampak naj v svoj zagovor povem, da preprosto nimam časa gledati koles (v živo), tudi če katerega že imajo na zalogi (zima je).

Zadnjič sem recimo ugotovil (ne garantiram, da številke držijo), da dobiš Scott Addicta (ki je Endurance, ne Gravel) dejansko skoraj 500 EUR ceneje kot primerljivega Gravela (Scott Addict Gravel). Pustimo oglaševane cene, graveli so trenutno in, zato so cene navite v nebesa. Če prav vem, je edina razlika med njima širina gum in oprema (105 vs GRX) in kar je najbolj bistveno, širina sprednjih (in zadnjih) vilic. Na Gravela gredo pri Scottu 35 gume (pri drugih večinoma 40 in več).

Zato je šel moj "thought process" takole: Jaz v bistvu ne rabim gravela, rabim cestno kolo, ki bo sposobno peljati tudi po šudru, za tistih par km, ki jih na leto naredim po makadamu. Pač kolo, da se ti ni treba ravno obračati nazaj, če naletiš na makadam. Morebiti bi torej lahko dobil "navadno" cestno kolo (kot je zgornji Addict, ki je karbonski) le nekaj dražje od aluminijastega gravela. Da gredo le zadosti široke gume gor. Npr. idealno 35mm, za silo 32mm. Kaj čem skratka s 40mm gumami, ki so na večini gravelov, če se bom vozil velikovečinoma po asfaltu?!

Zato sem šel Addicta v živo pogledat, ampak so sprednje vilice žalost. Gor gre 30mm guma in to je to. Več po mojem ni mogoče. Ampak zraven je stalo tole: https://www.specialized.com/us/en/rouba...

Specialized Roubaix Sport. Karbon, prostor za gume do 33mm, menda vrhunski ovir (sem prebral par testov in gledal par videov). Skratka, na prvi pogled točno tisto, kar rabim. Problema sta dva, eden manj hud (bodo 32 ali 33mm gume res dovolj tudi za občasni malo slabši makadam?) in eden zelo hud (cena). And here we are.

energetik ::

Odvisno kakšen makadam. Trenutno vozim 37mm gume na trekkingu, pa recimo da je to ravno še OK za večino makadamov. Jaz na manj ne bi šel. Imam pa rad malce več udobja. Ko bom te do konca znucal, gredo gor verjetno 42mm.

Poglej tudi, kakšne gume dobiš do 33mm, ali je kaj izbire med rahlo nazobčanimi ali so bolj kot ne gladke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

MxxW5 ::

Jaz imam trenutno na trekingu 35mm mestne gume. Zaradi mene so še ožje, ne vem. Najcenejše v Intersportu, nič nazobčane (je pa res, da so Contijeve). Za makadam, po katerem se jaz vozim, so uredu. Not terrible, not great. Jasno, 40-in-več kramparske gume so ideal za gravel, gotovo se moj treking po makadamu pelje slabše kot prej s 40mm rovtarskimi gumami. Ampak gre tudi z gumami, kot jih podobne sicer najdeš na večini ljubljanskih koles.

Kolega ima Schwalbe Allround G-One 35mm. Zakon guma. Gre odlično čez gravel in je solidno hitra tudi na asfaltu.

jype ::

MxxW5 je izjavil:

bom deležen posmeha
To si itak ves čas, sprijazni se s tem, pa ti bo lažje v življenju. Meni se ves čas posmehujejo.

MxxW5 ::

jype je izjavil:

MxxW5 je izjavil:

bom deležen posmeha
To si itak ves čas, sprijazni se s tem, pa ti bo lažje v življenju. Meni se ves čas posmehujejo.


Bolj sem mislil na to, da jaz ljudi tule prosim za nasvete, odločim se pa potem za nič. Gotovo se komu neumno zdi; jaz človeku svetujem, on pa v bistvu sploh ne ve, kaj bi rad.

jype ::

Ne sekiraj se, kolesariš itak lahko na praktično vsakem biciklu, samo količina neprilik in bolečin se spreminja.

MxxW5 ::

Drži. Ampak zadal sem si, da do pomladi kupim bicikel z zavito balanco, pa če se svet podre. :D

MxxW5 ::

repson ::

Kot si že sam ugotovil boš najboljši "deal" dobil za kolo, ki ni v trendu. Torej 2019 ali starejši model cestnega kolesa s čeljustnimi zavorami.

Jaz imam letnik 2016 cestno aero kolo z dirkalnimi gumami (Schwalbe Pro One tubeless), pa se ne obrnem za vsako poljsko pot ali makadam, čeprav vedno cvikam za defekt. Če bi imel kakšno bolj trpežno gumo (Conti 4 seasons, Schwalbe Durano...), sploh v tubeless izvedbi, se pa sploh ne bi sekiral. TDF so vozili na 17-19 mm gumah po makadamu, pa da se leta 2019 s 25-28 mm tubeless ne bi dalo:) Je pa to previdna in počasna vožnja cca nekaj km, zato da povežeš kak sicer asfaltiran krog in ne za makadamske pustolovščine.

MxxW5 ::

Drži. Ampak rad bi imel diske (res ne bi šel nazaj na radirke), medtem ko je letnik 2019 večinoma razprodan, še posebej če upoštevaš, da je treba najti tudi pravo velikost (v mojem primeru verjetno 56 - itak pa kolesa ne bi kupil, ne da se prej usedel nanj).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MxxW5 ()

repson ::

Potem mi Cube Nuroad 2019, ki si ga navedel zgoraj, izgleda zelo dober dil za 1400 eur. A se sploh da dobit cestno kolo z R7000 opremo in hidravličnimi diski za to ceno? Sicer je takle gravel kar super, samo gume zamenjaš in imaš čisto spodobno endurance cestno kolo.

MxxW5 ::

Hvala za nasvet. Na kolesu sem sedel (gre za letnik 2020) in je solidno. Grize me, da bom čez leto ali dve ugotovil, da bi raje imel karbon in bom spet v enaki situaciji kot sedaj.

Gregor5816 ::

repson je izjavil:

Kot si že sam ugotovil boš najboljši "deal" dobil za kolo, ki ni v trendu. Torej 2019 ali starejši model cestnega kolesa s čeljustnimi zavorami.

Raje diske, če bi rad 32 mm gume. Jaz sem letos kupil karbon s čeljustnimi zavorami, pa več kot 28 mm ne gre gor.
Jaz imam trenutno gor 25 mm, pa gre tudi po makadamu, če slučajno naletim nanj. Seveda, počasi in previdno. Enkrat sem naletel na odsek, kjer je bila popolna zapora zaradi prenove ceste, pa sem se skozi peljal brez defekta, čeprav je bil zelo grob makadam, kakršen pač je na gradbišču, s kamni do velikosti pesti. Če bo makadam samo za povezat 2 asfaltna odseka, ne pa za dirkanje, boš čisto dobro shajal tudi z 28 mm cestnimi gumami.

energetik ::

To že, če je samo za povezat odseke, vendar nekateri radi vključujemo makadam zanalašč in da se tam vozim suvereno. Zato je fino da gre gor vsaj nekje 35mm guma ranga Schwalbe G-one allround.

issak ::

energetik je izjavil:

To že, če je samo za povezat odseke, vendar nekateri radi vključujemo makadam zanalašč in da se tam vozim suvereno. Zato je fino da gre gor vsaj nekje 35mm guma ranga Schwalbe G-one allround.


Jaz šibam bo makedamu 30-40kmh, 40mm gume, tubeless. Zanalašč grem po šodru namesto po cesti :) manj kot sem na asfaltu, bolj sem srečen.
Sem imel samo en gumidefekt do zdaj in to v trnju in ko sem imel še zračnice.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD6XX

knesz ::

issak je izjavil:

energetik je izjavil:

To že, če je samo za povezat odseke, vendar nekateri radi vključujemo makadam zanalašč in da se tam vozim suvereno. Zato je fino da gre gor vsaj nekje 35mm guma ranga Schwalbe G-one allround.


Jaz šibam bo makedamu 30-40kmh, 40mm gume, tubeless. Zanalašč grem po šodru namesto po cesti :) manj kot sem na asfaltu, bolj sem srečen.
Sem imel samo en gumidefekt do zdaj in to v trnju in ko sem imel še zračnice.

Enako. S tem, da imam jaz 38mm. Makadam je čisti užitek.
Moje mnenje je, da če bo OP nabavil gravel picikl, kmalu ne bo več samo tistih par % makadama kot misli da bo, ampak bo makadamskih izletov precej več :)

MxxW5 ::

OP (= jazst) ima trenutno treking kolo, torej tako z vzmetenimi prednjimi vilicami. Prišel je s 40 mm gumami. Treking kolo sicer vozim že od 2007, prej sem imel nekega gorca. Ljubezni go gravela pa, vsaj do sedaj, še nisem odkril. :D Sem pa odkril ljubezen do gonjenja v hrib po asfaltu pri 37 stopinjah C. Brez pretiravanja rečem, da mi je to največji užitek v življenju.


Mimogrede. Čedalje bolj kot premišljujem o vsem skupaj (in premišljujem preveč), čedalje manj mi je jasen koncept gravel koles. Gravel ima nek smisel, če se boš vozil večinoma po asfaltu in sem in tja zavil še na makadam. Za tiste, ki jim je prioriteta makadam in hosta, je IMO bistveno primernejši gorc ali pa treking, ker ima ravno balanco, ki je za gozdne stezice bolj okretna. Kaj boš z zavito balanco v hosti?! Gravel ima nekako tak smisel, kot da bi dal traktorske gume na La Ferrari. Brez dvoma zabavno, ampak ultimativno nesmiselno. Dejstvo je pač, da je za offroad ravna balanca primernejša, saj si z njo okretnejši. Zavita balanca ima smisel v primeru, če boš večino poti opravil po asfaltu in lepem makadamu.

Evo mojo napoved prihodnosti: Gravel kolesa bodo vsako leto bolj "gravel" in manj "tarmac" (čedalje širše guma, bolj vzravnan položaj, vzmetenje...), končalo se bo pa tako, da mu bodo tam 2025 nataknili še ravno balanco, ki je za offroad pač primernejša. Pa bo krog sklenjen. Na drugi strani bodo cesta kolesa dobivala prostor za čedalje širše gume, tako da bo lastnik z izbiro gum sam odločal, kje in kako se bo vozil (to se sicer že dogaja).

MxxW5 ::

EDIT: Gravel koncept me precej spominja na SUV pri avtomobilih. Začelo se je tako, da so lastniki sebe prepričevali, da je fino imeti malo višji avto za sneg ali pa za tistih par metrov makadama do vikenda. Pol pa si imel ljudi, ki so se vozili v službo z Dacio Duster 4x4 in Discoveryjem. Racionalno gledano gre pri SUV-ih za neumnost. Nižji avto brez 4x4 pogona (ki ga sicer tudi večina SUVov nima več) je za na cesto primernejši, porabi manj goriva in se boljše drži ovinkov. Ampak ljudem je SUV pač všeč (pa še sosed ga ima), lažje zlezejo noter in potem človek kupi BMW X6 ali pa Cayenna zato, da bo prišel na vikend tudi v snegu, v resnici pa zato, ker lažje zleze noter kot v 911-ko, pa še bolj vpadljivo izgleda, tako da vsi vejo, da ima keš in da je uspio u životu.

Gagarin ::

lej, če ti je gravel nesmisel, ti pač je. Meni je cestak dolgcajt. Imam polnozmetenca s katerim se najraje podim po singlcah in gravel, ki ga pač uporabljam na daljših turah, ki vključujejo ene pol asfalta, 40% makadama in 10% lažjih singlc. Na tako turo (ki jih imam kar nekaj in so mi všeč) ne moreš iti z cestakom, z gorcem ali pa trekingom sicer lahko ampak meni niti približno ni ne tako zabavno ne tako hitro. Če bi sam imel samo eno kolo bi to verjetno bil hardtail gorc (ker pač preferiram single), ker imam pa dva (oziroma tri- imam še enega prastarega za po mestu), mi je dobitna zgornja kombinacija.

BigBoss ::

Jaz sem mogoče malo prestar in se mularija drugače počuti, ampak letos sem nabavil gravel bicikel.
Namesto prejšnjega "gorca". In sicer ravno zaradi balance. Vozim se tako nekako pol/pol po asfaltu in makadamu/poljsko-gozdnih poteh.
Že na gorcu sem opažal, da mi veliko bolj paše držati roke na "roglih" kot na balanci. Mi je veliko boj naravna drža.
To sedaj je prva liga (Specialized sequoia 2018, Shimano 105, 38mm gume). Res pa je, da se ne grem ravno nekih downhill spustov.

energetik ::

MxxW5 je izjavil:

OP (= jazst) ima trenutno treking kolo, torej tako z vzmetenimi prednjimi vilicami. Prišel je s 40 mm gumami. Treking kolo sicer vozim že od 2007, prej sem imel nekega gorca. Ljubezni go gravela pa, vsaj do sedaj, še nisem odkril. :D Sem pa odkril ljubezen do gonjenja v hrib po asfaltu pri 37 stopinjah C. Brez pretiravanja rečem, da mi je to največji užitek v življenju.


Mimogrede. Čedalje bolj kot premišljujem o vsem skupaj (in premišljujem preveč), čedalje manj mi je jasen koncept gravel koles. Gravel ima nek smisel, če se boš vozil večinoma po asfaltu in sem in tja zavil še na makadam. Za tiste, ki jim je prioriteta makadam in hosta, je IMO bistveno primernejši gorc ali pa treking, ker ima ravno balanco, ki je za gozdne stezice bolj okretna. Kaj boš z zavito balanco v hosti?! Gravel ima nekako tak smisel, kot da bi dal traktorske gume na La Ferrari. Brez dvoma zabavno, ampak ultimativno nesmiselno. Dejstvo je pač, da je za offroad ravna balanca primernejša, saj si z njo okretnejši. Zavita balanca ima smisel v primeru, če boš večino poti opravil po asfaltu in lepem makadamu.

Evo mojo napoved prihodnosti: Gravel kolesa bodo vsako leto bolj "gravel" in manj "tarmac" (čedalje širše guma, bolj vzravnan položaj, vzmetenje...), končalo se bo pa tako, da mu bodo tam 2025 nataknili še ravno balanco, ki je za offroad pač primernejša. Pa bo krog sklenjen. Na drugi strani bodo cesta kolesa dobivala prostor za čedalje širše gume, tako da bo lastnik z izbiro gum sam odločal, kje in kako se bo vozil (to se sicer že dogaja).
Tudi jaz menim, da je za pretežno offroad vožnjo boljša ravna in širša balanca + sprednje vzmetenje.
Pa vendar ima tudi gravel svoje mesto. Pri dolgih, lepih, ravnih makadamih pride močno do izraza aerodinamika. In ta je pač precej boljša pri drobaru, prav tako izbira položaja rok. Gravel je tudi precej lažji od povprečnega trekkinga.

Je pa res, da vsaj glede na moje izkušnje pri nas ni ravno dosti takih makadamov. Ali je razsut, z luknjami ali je gor/dol. Nimaš recimo takih kot na Dirty Kanza, kjer se na desetine in stotine km vozijo po dokaj lepem ravnem makadamu.

MxxW5 ::

Eh, nič ne pravim, da je nesmisel. Pravim pa, da ima neko relativno ozko uporabnost (npr. za take ture, kot jih opisuje Ferdo). Povedano drugače, če češ rovte, je ravna balanca primernejša, če češ asfalt, je pa zavita balanca primernejša. Gravel je za tiste (IMO), ki večino časa preživijo na asfaltu, ampak nočejo biti omejeni nanj.

Zame ima gravel smisel zato, ker je to zaenkrat edina možnost, da daš 35 mm gume na cesto kolo. Če bi imela cesta kolesa že po defaultu prostor za 35 mm (ne vem, zakaj nimajo, še posebej endurance), o gravelu niti ne bi razmišljal.


EDIT: Energetik, strinjam se povsem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MxxW5 ()

knesz ::

MxxW5 je izjavil:

Eh, nič ne pravim, da je nesmisel. Pravim pa, da ima neko relativno ozko uporabnost (npr. za take ture, kot jih opisuje Ferdo). Povedano drugače, če češ rovte, je ravna balanca primernejša, če češ asfalt, je pa zavita balanca primernejša. Gravel je za tiste (IMO), ki večino časa preživijo na asfaltu, ampak nočejo biti omejeni nanj.

Zame ima gravel smisel zato, ker je to zaenkrat edina možnost, da daš 35 mm gume na cesto kolo. Če bi imela cesta kolesa že po defaultu prostor za 35 mm (ne vem, zakaj nimajo, še posebej endurance), o gravelu niti ne bi razmišljal.


EDIT: Energetik, strinjam se povsem.

Ravno obratno. Gravel ima širšo uporabnost kot recimo specialka ali gorc. Z gravel (sam imam Diverge Comp 2018) grem komot na 100% cestno turo z kolegi, ki imajo specialke (ok, kakšen wat porabe več od specialkarjev), ravno tako grem pa brez težav na makadam ali singelce. Ne samo brez težav, celo užitek je večji. Je pa mogoče še ena prednost, zaradi geometrije in prestav je kakšna večdnevna tura oziroma izlet udobnejši na makadamarju od specialk ali gorcev.

LeQuack ::

Evo evn fajn video: Where to Ride: Gravel cycling across Slovenia

Quack !

MxxW5 ::

knesz: Mogoče sem se narobe izrazil. Mislil sem na to, da verjetno ni prav dosti kolesarjev, ki bi redno kolesarili po hosti in po asfaltu. Vsaj zaenkrat ne. Saj je tudi SUV široko uporaben avto (še posebej, če ima 4x4), ampak za rabo, kot jih ima večina lastnikov (asfalt do službe in nazaj) njegove prednosti ne pridejo do izraza, slabosti pa (slabša aerodinamika, nagibanje v ovinkih).

Zadeva (ne le kolo ali avto), ki je primerna za vse, ni specializirana za ničesar. Počne lahko sicer vse, ampak vsako stvar slabše od specialista. Ko neko stvar kupuješ, moraš zato dobro premisliti, zakaj jo boš uporabljal, pretehtati prednosti in slabosti. Npr. široka guma ima prednost na makadamu ampak je na asfaltu počasnejša od ožje. Če kupiš kolo s 40 mm gumo, pa se potem voziš z njo samo po asfaltu, si zajebal. Če kupiš Dusterja 4x4 za v službo in nazaj po lepem asfaltu, si zajebal. Pa čeprav je bolj "široko" uporaben kot Golf.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MxxW5 ()

Gagarin ::

Meni je kolo sredstvo za zabavo, avto pa za prevoz. Zato mi je tvoja primerjava brezveze...Preveč kompliciraš, kupi glede na poti, ki jih boš ubiral, se pa zavedaj da s specialko nikakor ne gre po razfuk makadamu ali singlci, po razfuk singlci tudi ne gre s trekingom ali gravelom, povsod gre le z dobrim gorcem (po asfaltu pač počasneje ampak gre).

MxxW5 ::

>Preveč kompliciraš, kupi glede na poti, ki jih boš ubiral...

Natanko to skušam. Vse ostalo so moja neobvezna filozofiranja, ki mi jih je škoda zadržati zase.

energetik ::

LeQuack je izjavil:

Evo evn fajn video: Where to Ride: Gravel cycling across Slovenia
No, vidiš, tole kar je offroada na posnetku, meni pač ni ravno primerno za gravel. Na takih poteh je vsaj meni idealen dober lahek hardtail 29".
Sicer sem po takih in podobnih vozil z mojim 26" hardtailom (2,25" gume, 100mm zračne vilce) in pa 28" trekkingom (37mm gume, 80mm vilce), pa mi je bilo že s trekkingom slabše, sicer še vedno povsem znosno, pa vendar neudobno. Gravel brez vzmetenja pa je še za stopnjo manj udoben.

jype ::

Če hočeš udobje, potem je verjetno najbolje, če si kupiš kavč.

issak ::

energetik je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Evo evn fajn video: Where to Ride: Gravel cycling across Slovenia
No, vidiš, tole kar je offroada na posnetku, meni pač ni ravno primerno za gravel. Na takih poteh je vsaj meni idealen dober lahek hardtail 29".
Sicer sem po takih in podobnih vozil z mojim 26" hardtailom (2,25" gume, 100mm zračne vilce) in pa 28" trekkingom (37mm gume, 80mm vilce), pa mi je bilo že s trekkingom slabše, sicer še vedno povsem znosno, pa vendar neudobno. Gravel brez vzmetenja pa je še za stopnjo manj udoben.


Pri hardtailu imaš potem dodatno težo, dodatno vzdrževanje fedrov, ponavadi prestave bolj primerne za v klanec rint kot za gasa po ravnem, in pa zavita balanca je glaven čar gravel bajka. Če ti bolj sede ravna, pač vzameš nekaj drugega. Zavita balanca je super na malo daljših furah ker imaš lahko roke v več pozicijah, lahko se spustiš malo nižje in so bolj "aero". Na ravni balanci sem velikokorat počival roke gor namesto da bi jo držal, na zaviti pa imaš več možnosti.

Sicer gravel se je bolj razvil v ZDA kjer imajo po 200km dolge makadamske ceste, pri nas ga res težko izkoristiš. Meni je sicer gravel super, ker se ne rad vozim po cesti zaradi avtov, pa ponavadi je vroče tam, grem raje v gozd. Je pa res da sem z gravel bajkom odkril ljubezen do gozda in trailov in tako nabavil še full suspension gorca.

Primerjave s SUV avtomobili se mi zdijo malo mimo.


MxxW5 je izjavil:

Sem pa odkril ljubezen do gonjenja v hrib po asfaltu pri 37 stopinjah C. Brez pretiravanja rečem, da mi je to največji užitek v življenju.


Cestna specjalka je zate, sploh ni debate tukaj. Tistih 200 metrov peska na 70km dolgi turi bo že preživela.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD6XX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: issak ()

erkgheoruugh ::

Tudi jaz se strinjam, da je zate bolj primerna specialka z endurance geometrijo, na katero lahko daš širše in bolj profilirane gume. Če si mlad in zelo gibljiv pa mogoče ciklokros, ki je tekmovalna verzija in omogoča širše gume.

Meni je na gravelu lih obratno. Asfalt mi je nujno zlo in če se le da iščem poti s čimveč makadama. Ga pa uporabljam tudi kot potovalno kolo tako da ubijem dve muhi na en mah. Ker je jeklen, lahko gor naložim marsikaj. Imam tudi specialko, ampak je samo v trenažer vpeta. Letos sem mgoče z njo naredil cca 10% ali manj vseh kilometrov. Mtb je bolj za resen teren, kjer je več neravnin, skal, ...

Sicer pa tko kot je jype napisal je tvoje telo tisto, ki se mora navaditi neudobja in ščasoma to postane normalno.

MxxW5 ::

Kot sem tule napisal prejšnji teden, resno razmišljam o Specialized Roubaix Sport, ki je endurance kolo s prostorom za gume do 33 mm. Ni idealno (idealno bi bilo 35 mm), but what you gonna do.

AFAIK, če trenutno hočeš kolo z zavito balanco z prostorom za 35 mm gume, obstaja samo "gravel". AFAIK, če piše na kolesu "Gravel", je to vsaj +500 EUR glede na negravel.

Case in point:

Gravel, 3.100 EUR
https://www.bikeek.si/default.asp?mid=s...

Negravel, 2.170 EUR
https://www.bikeek.si/cestno-kolo-scott...

Povedano drugače, za gravel karbonsko kolo z glorificirano 105 opremo (GRX600) hoče Scott več kot tri jurje! Pa je jebeni Scott. Specialized Roubaix Sport pa dobim več kot 500 EUR ceneje. Pa je Specialized, kar je skoraj tako hudo kot Çêrvélò.

issak ::

MxxW5 je izjavil:

Kot sem tule napisal prejšnji teden, resno razmišljam o Specialized Roubaix Sport, ki je endurance kolo s prostorom za gume do 33 mm. Ni idealno (idealno bi bilo 35 mm), but what you gonna do.

AFAIK, če trenutno hočeš kolo z zavito balanco z prostorom za 35 mm gume, obstaja samo "gravel". AFAIK, če piše na kolesu "Gravel", je to vsaj +500 EUR glede na negravel.

Case in point:

Gravel, 3.100 EUR
https://www.bikeek.si/default.asp?mid=s...

Negravel, 2.170 EUR
https://www.bikeek.si/cestno-kolo-scott...

Povedano drugače, za gravel karbonsko kolo z glorificirano 105 opremo (GRX600) hoče Scott več kot tri jurje! Pa je jebeni Scott. Specialized Roubaix Sport pa dobim več kot 500 EUR ceneje. Pa je Specialized, kar je skoraj tako hudo kot Çêrvélò.


GRX bi jaz imel na gravelu, ampak res samo zaradi sklopke zadaj, da malo manj ketna udriha po okvirju. Na cesti tega ne rabiš, na pesku in singlcah pa pride prav. Sicer pa so gravel bicikli počasnejši kot cestaki, širše kot so gume, težje bo poganjat. Mojih 40mm širine se tam pri 45kmh kar ustavi, tudi navzdol. so pa res kramparce gor (WTB Nano). Za v klanec po asfaltu bo 33mm še preširoko. S Specialized nimaš kaj falit, so malo dražji kot naprimer Giant (poglej malo, če še nisi), ampak vseeno boljši value kot Scott pomojem.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD6XX

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: issak ()

MxxW5 ::

Nekako se mi zdi Schwalbe G-One Allround 35mm idealna guma za take ture, kot jih delam jaz. Po asfaltu preverjeno fino gre (seveda ne tako fino kot 25mm cesta guma), gravel jo pa tudi ne zmede. Žal ta guma ne obstaja v velikostih, manjših od 35mm. Bo pa za moje potrebe tudi kakšna druga guma 33mm zadosti, IMO.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MxxW5 ()

LeQuack ::

Canyon je izdal še 2020 AL različice Grail modelov:
https://www.canyon.com/en-de/road-bikes...

Isto kot lanski, samo da je GRX gor, so jih pa 100€ podražil, AL 7.0 je bil lani 1500€, zdaj je 1600€, itd.
Quack !
««
6 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 492 93 94 95 )

Oddelek: Šport
4708703418 (725) b4d
»

Nadležni zvoki pri vožnji kolesa

Oddelek: Na cesti
293923 (3307) OracleDev
»

Iz XC kolesa na gravel ali specialko?

Oddelek: Šport
131594 (1175) erkgheoruugh
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511223 (6865) Twixz
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
329047 (7745) GizmoX

Več podobnih tem