» »

Priklop 220V hladilnika v avtu - razsmernik?

Priklop 220V hladilnika v avtu - razsmernik?

«
1
2

radmannsdorf ::

Za delo potrebujem manjši hladilnik oz. hladilno vitrino v dostavnem avtomobilu. Potrebujem razsmernik? Dodaten akumulator? Važno je da hladi med vožnjo kakšnih 6 ur na dan, če bi bil možen priklop na 220V v garaži, pa še toliko boljše.
Razsmerniki link
Vitrina link
Kje naj se lotim najprej?

radmannsdorf ::

Še malo podatkov z druge strani.

Dag ::

Za to, kako močen razsmernik rabiš, manjka podatek o moči (W) kompresorja hladilnika.

Ali potrebuješ dodaten akumulator, je odvisno od tega, kakšno porabo ima hladilnik, koliko časa ga boš napajal, ko bo avto ugasnjen in kakšno kapaciteto ima akumulator, ki je v avtu (Ah). V vsakem primeru pa je med razsmernik in akumulator dobro dodati stikalo, ki bo izklopilo razsmernik, ko/če napetost pade pod 11,5V.

Za pameten nasvet torej manjkajo podatki:
- kakšna je max. moč kompresorja hladilnika,
- koliko avtonomije rabiš (delovanje z ugasnjenim avtomobilskim motorjem)
- kakšne kapcitete je akumulator v avtu

radmannsdorf ::

Razumem. Za akumulator še ne vem, ker mam v planu nakup drugega avta, za porabo hladilnika bom pa videl v prihodnjih dneh, ko grem v avstrijo pogledat mal te vitrine. Recimo da se bo potrebovalo 2 uri ob ugasnjenem avtu. Ostalo bo avto prižgan. Javim ko izvem kaj več!

profii ::

Kaj pa namenski hladilnik?

radmannsdorf ::

Mora biti vitrina. Hladilno skrinjo na 12V imam zdaj. Potrebujem vitrino ker jo ni treba odpirat za vpogled in še večja je. (potujoča trgovina).

starfotr ::

Vzemi namenski hladilnik, ki dela na 12 ali 230 V. Brez razsmernikov in podobnih zadev.

Jaz imam doma takega, ki ima to, pa še plin zraven, kot 3. opcija.

radmannsdorf ::

Ima steklo? Če ne, ne pride v poštev. Potrebujem vitrino, se pravi s steklom, da se vidi noter. Da se ne rabi vsakič odpirati in s tem ogrevati notranjosti.
12V/220V hladilno skrinjo imam zdaj. Ni ok.

Zgodovina sprememb…

matobeli ::

Dober razsmernik bo kar dobra pot, večinoma imajo že vgrajeno zaščito proti izpraznjenju. Rabiš pa kar močnega, predvsem pa čisti sinusni razsmernik (pure syne), in nekaj močnejšega od hladilnika. Ko kompresor zalaufa namreč potegne veliko večji tok kot pa piše da je dejanska moč.

Akumulatorje predvidi z večjo kapaciteto ker se navadni svinčevi neradi preveč praznejo, tisti za globoko praznjenje p so bistveno dražji.

Za polnit doma boš rabil primerno močen polnilec (vzameš takega ki podpira kapaciteto tvojega aku), za polnjenje med vožnjo pa se mi zdi da priklopiš kar vzporedno z vgrajenim in polne alternator.

Kako točno rešijo to da ti potem doma polnilec ne "polni" alternatorja najbolš da pogledaš pri avtodomih, verjetno ni problem dobit že "plug'n'play" enote.

radmannsdorf ::

matobeli, super, hvala za info! Se pravi da moram iskat nekaj takega, kot imajo oni, ane?
https://www.akumulator.si/katalog/696/c...

Dag ::

za polnjenje med vožnjo pa se mi zdi da priklopiš kar vzporedno z vgrajenim in polne alternator. Kako točno rešijo to da ti potem doma polnilec ne "polni" alternatorja najbolš da pogledaš pri avtodomih, verjetno ni problem dobit že "plug'n'play" enote.


V bistvu pri novejših avtomobilih ni več tako enostavno, ker imajo 'smart' alternatorje. Rabiš še namenski 12V-to-12V polnilec. Tukaj je dobro razloženo: https://www.12voltplanet.co.uk/auxiliar...

Takšen polnilec tudi preprečuje, da bi, ko polniš aku preko 230V, hkrati polnil še motorni akumulator.

Za starejše avtomobile, ki še nimajo 'smart' alternatorja, pa je dobro razloženo tukaj: https://www.12voltplanet.co.uk/split-ch...

Če boš vgrajeval dodaten aku, mora biti ciklični. Navadnega bodo praznjenja in polnjenja hitro uničila.

radmannsdorf ::

Najraje bi brez dodatnega akumulatorja. Če se bo le dalo. Sej pravim, pri ugasnjenem motorju bi le malo časa hladilo, v bistvu je vprašanje če sploh je potreba da hladi ko avto ni prižgan, kajti ko je zadeva hladna, itak zadržuje temperaturo, saj je izolirana reč. Tudi doma se hladilnik prižge le vsake svete čase, da dohladi.

matobeli ::

Je seveda možno, ampak moraš najprej imet podatke o hladilniku.

Navadno baterijo se odsvetuje praznit pod 80% kapacitete ker ji zmanjšaš življensko dobo v najhujšem primeru pa ubiješ kakšno celico ali dve, potem si pa pečen.

Lahko kupiš kot že omenjeno deep discharge, ampak znajo bit kar precej drage, ali pa primerno večjo baterijo.

Vse odvisno od avta in hladilnika.

Spajky ::

... ko bo hladilnik, če je na 230V, vklopil, bo potegnil dovolj velik tok, da bo zaćčita v razsmerniku izklopila in s tem ne bo nič, razen če ima hladilnik (malo verjetno) enosmerni motor z soft zagonom elektroniko ... Bo treba kar hladilnik na enosmerno 12V, pa hitro ga bo izpraznilo, če motor avta ne bo laufal ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

mat xxl ::

Dag ::

Tole ni pravi hladilnik. "Hladi" preko peltierjevega elementa in ventilatorcka. Traja celo vecnost, da ohladi, kar postavis notri.

Ce das ze ohlajeno stvar notri, je pogojno ok, torej za vzdrzevanje hladnosti, kot pri hladilni torbi. Da bi pa topel pir shladil na uzitno temperaturo, bi trajalo celo vecnost.

radmannsdorf ::

matx_xxl, bo pa premalo tole hehe. Rabim vsaj 80L hladilno vitrino. Bo kot del potujoče trgovine. Zato mora biti kar velika in tko..

radmannsdorf ::

Sem malo šel firbcat te male hladilnike in vitrine.
Mogoče kdo, ki se bolj spozna na to, lahko kaj razbere iz tega?


Kaj moram recimo gledati tu, za nakup inverterja? Nazivna moč 55 A?



V planu imam sicer vitrino, ki je trenutno ni na zalogi, je pa še enkrat večja od teh malih 45L, se pravi 89L Silva s prvega posta.
Kolega, ki ima avtodom, s sicer močnim 3000W inverterjem, pravi da bo brez problema zagnalo hladilno vitrino ki jo imam v mislih, če bi recimo kupil 500 ali 1000W čisti sinus inverter. Ne vem točno koliko čistega sinusa naj gledam? Bo 300W čisti sinus premalo? Recimo kaj takega?

radmannsdorf ::

starfotr ::

Če hočeš dobro robo, vzemi Meanwell inverter.

radmannsdorf ::

Hvala, sem jim poslal povpraševanje.

matobeli ::

Lahk pa vzameš tud tistega iz hofra/lidla in ga vrneš če pač ne dela.

Ene 500w čisti sinus bi moral bit dost tudi za malo večjega.

Pujsa ::

Kaj pa nakup namenskega hladilnika in nato predelava vrat? Daš po meri narediti tako (dvojno) steklo, izrežeš, zakitaš... Morda bi pa šlo

matobeli ::

Tolk velik hladilnik na 12V bo orenk finančni zalogaj.

Taki majhni kitajski (kompresor) za dva sixpacka koštajo 200eur direkt iz CN.
90l omara bi bla verjetno jurja.

radmannsdorf ::

Ja, namenski ne pride v poštev. Mislim da bo najceneje Vitrina za 200EUR + inverter + dodaten akumulator če bo potreba. Načeloma je dovolj če hladilnik deluje samo ko je avto prižgan.
Pa vitrina zgleda tako kot mora bit. Estetsko. In še police ima. :)

Zgodovina sprememb…

matobeli ::

Navaden 70-100Ah aku ne bo nič jamral če bo kakšno uro prižgan, ampak kaj več pa rajš ne. Če bo avto laufal je to najbolša varjanta.

Magic1 ::

Preveri koliko zmogljiv alternator ima tvoj avto.
Magic

energetik ::

radmannsdorf je izjavil:

Ja, namenski ne pride v poštev. Mislim da bo najceneje Vitrina za 200EUR + inverter + dodaten akumulator če bo potreba. Načeloma je dovolj če hladilnik deluje samo ko je avto prižgan.
Pa vitrina zgleda tako kot mora bit. Estetsko. In še police ima. :)
Takole je, imam doma vse preizkušeno. Rabiš čisti sinus inverter, sicer bo kompresor brenčal ko hudič. Jaz imam 1,5kW razsmernik in za šalo požene 180cm kombiniran hladilnik/zmrzovalnik doma. Naj bi zadostoval tudi 1kW razsmernik, tako moč rabiš samo za sekundo zagona, potem hladilnik omara vleče 100W (8-9A iz akumulatorja). Tvoja vitrina bo verjetno švohnej, morda bi šlo tudi s 750W nazivne. Vsekakor pa glej e-bay ali amazon, kajti pri nas so taki razmerniki vsaj 2x dražji. Jaz sem svojega nabavil na nemškem e-bay za smešno ceno.
kar se tiče pa akumulatorja - 2h porabe slabih 10A je 20Ah. Če boš to redno delal, ne bo dobro za življenjsko dobo tvojega aku. Prav tako boš tvegal, da enkrat ne boš več vžgal avta. Čeprav imajo vsi razmerniki že samodejni izklop pod določeno napetostjo, ampak takrat ti avto ne bo več vžgal.
Priporočam nabavo dodatnega cikličnega akuja, ki ga lahko načeloma preko varovalk in stikala vežeš direktno na startni aku, tako ti ga bo alternator polnil med vožnjo. Med uporabo stikalo izklopiš, da ne prazneš še štartnega. Jaz sem za svojega cikličnega 110Ah dal nekje 130EUR. Preizkušeno mi je ta kombinacija gnala hladilnik in vso razsvetljavo v hiši več ur med izpadom štroma (preračunano bi mi deloval hladilnik 24h). Za filat imam navaden avtomobilski smart polnilec s 4A.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

radmannsdorf ::

Super! Prosim povej še kateri razsmernik si kupil v tujini? Znamka in to.

energetik ::

Nabavil sem pri temule prodajalcu, splača se iti dražbo, jih ima stalno par komadov na dražbi:
https://www.ebay.de/str/solartronics09

Vzel sem 1500W pure sinus. Tega sem dobil za 127EUR z dostavo: https://www.ebay.de/itm/Spannungswandle...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Jure14 ::

Ksj takega
http://m.bolha.com/stroji-orodja/ostali...

Pa postaviš 20m od avta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jure14 ()

radmannsdorf ::

Haha, ne. Nisem stacioniran na eni lokaciji. Vsake 5min se premikam.

Jure14 ::

Ja potem pa
*prižgeš avto
*vtakneš razsmernik v vtičnico
*se voziš
*izrakneš razsmernik
*ugadneš avto
Tistih 5 minut bo pa že zdržal hladilnik brez elektrike.

Kako je pa s kakšnimi HACCP predpisi?
A moraš imeti kak merilnik in beležit konstantno temperaturo?

radmannsdorf ::

Ne gre to tako. Ne morem 200x vtaknit in iztaknit na dan.
HACCP seveda je, tako kot si napisal, za živila ki morajo biti obvezno hlajena. Za pijačo ni panike.
Bom zrihtal inverter.

c3p0 ::

Vzami nekaj z 12V napajanjem in Danfoss kompresorjem, žre max 60W, hladi dobro. Imam tak prenosni zamrzovalnik, gre do -30°C, za hladilnik s steklom bo treba pogledat. Verjetno tu ni velike ponudbe, ker steklo pomeni večje izgube, četudi je dvojno ali trojno.

mat xxl ::

Kaj pa kaka varianta, kot jih delajo za čolne ali ribiške barke, kjer je navadno tako, dobijo kake stare skrinje, ja v vašem primeru seveda lahko nova omara in potem montirajo hladilni kompresor na motor ladje čolna in ta potem žene in hladi skrinjo, hladilnik..., pač dokler barka dela , to dela.

Ta sistem se mi zdi v osnovi veliko boljši, ker tu bo sicer noro enih izgub že na inverterju in potem dalje, močno pa dvomim tudi, da zadeva ne bo, kljub dvema akkujema, sorazmerno hitro spraznila oba, ko motor ne bo deloval, hkrati pa, bo laternator sposoben polniti oba ?

Kot premislek, razmislite še v tej smeri.

energetik ::

Še enkrat, takoj po zagonu tudi 180cm omara vleče borih 90W. Razsmernik ima 85% učinkovitost, torej 105W na 12V strani, to je slabih 9A. Šala mala za alternator. 100Ah trakcijski aku pa bi to napajal skoraj 10ur. Alternatorji so večinoma vsaj 90A nazivnega toka, še v mojem prastarem bencinskem mlinčku.

radmannsdorf ::

Torej, včeraj sem končno v trgovini videl hladilno vitrino, ki sem jo omenjal v prvem postu. Kupim bom točno to. Druge me res ne zanimajo.
Upam da te fotke zdaj povedo kaj več o kompresorju? Leistungsaufnahme 1A? Kaj to pomeni? :)
Link o kompresorju. http://www.wanbaoet.com.cn/en/pro_detai...
5. vrsta v tabeli je EY40L.




Zgodovina sprememb…

matobeli ::

Tisti 1A (torej 230W) je nazivni tok, torej toliko porabe bo imel ko bo deloval kompresor.
Če boš imel že mrzlo pijačo not seveda ne bo laufal nonstop in ti pride v upoštev drug podatek 0.389kWh/24h.

Če ga boš na baterijo laufal 2h pomeni da boš porabil cca 32Wh, pri učinkovitostu pretvornika 85% pa to pomeni da boš v dveh urah iz akumulatorja izcuzal 2.5Ah

To je idealna poraba, precej bo v resnici odvisno koliko boš odpiral vrata, kakšna bo ambientalna temperatura in koliko toplih flaš misliš dat notri.

Mi je pa zdej prišlo na misel nekaj drugega, navadni kompresorji med delovanjem nemarajo zunanjih tresljajev. Upal bi si ga laufat po avtocesti, po stranskih cestah in po mestu pa zna kaj crknit.

radmannsdorf ::

Noter bo sla izkljucno mrzla roba iz hladilnika v skladiscu. Varianta je tudi da noter dam zmrznjene ledkote, tako kot v obstojeco hladilno skrinjo zaenkrat dajem.
Sepravi je zdaj vprasanje samo se, kako
mocan sinusni razsmernik kupiti, da bo zagnal in gnal to vitrino? Bom pa kupil na ebay/amazon, tako kot so nekateri ze svetovali. Vsaj 1000W? Lahko tudi 1500W, 2000W, ker cene niso tako zelo visje.

radmannsdorf ::

https://www.ebay.de/itm/Spannungswandle...
Takega se na dražbi recimo dobi za 80€ s poštnino oz. 100€ če ni dražba. Bi bilo to ok, preveč, premalo?

matobeli ::

1kW da si nekaj čez minimum bo ok.

Ta iz linka ni "pure syne" ampak modified syne kar ni OK.

radmannsdorf ::

Aha, pa res! Spregledal. Moram gledati sine/sinus in 12V. Bom v naslednjem tednu mal spremljal avkcije uporabnika, ki ga je predlagal energetik.

https://www.ebay.de/itm/Spannungswandle...

Zgodovina sprememb…

energetik ::

matobeli je izjavil:

Tisti 1A (torej 230W) je nazivni tok, torej toliko porabe bo imel ko bo deloval kompresor.
Če boš imel že mrzlo pijačo not seveda ne bo laufal nonstop in ti pride v upoštev drug podatek 0.389kWh/24h.

Če ga boš na baterijo laufal 2h pomeni da boš porabil cca 32Wh, pri učinkovitostu pretvornika 85% pa to pomeni da boš v dveh urah iz akumulatorja izcuzal 2.5Ah

To je idealna poraba, precej bo v resnici odvisno koliko boš odpiral vrata, kakšna bo ambientalna temperatura in koliko toplih flaš misliš dat notri.

Mi je pa zdej prišlo na misel nekaj drugega, navadni kompresorji med delovanjem nemarajo zunanjih tresljajev. Upal bi si ga laufat po avtocesti, po stranskih cestah in po mestu pa zna kaj crknit.
Ma kakih 230W, EY40L iz tabele ima capacity (torej hladilno moč) 58W! Kar pomeni odjem nekje do max 40W, če bo EER v podnu. To je 4A odjema na 12V strani razsmernika.
Če gre res za ta kompresor, potem bo že 1kW razsmernik čez glavo za zagon, verjetno bi šlo tudi s 750W. Npr. moj 1500W razmernik preživi zagon razvlažilca, ki ima kompresor s 350W porabe, to je ene 3-4xmočnejši kot od velikega hladilnika!
Vsekakor pa vzemi pure sinus (reiner sinus po nemško), če boš vzel modificiran sinus ti bo šel zaradi vibracij po gobe, pa še brenčalo ti bo ko hudič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

sicilijanec ::

Zdravo,
Da ne odpiram nove teme bom tukaj vprašal, kakšen in kako močan pretvornik potrebujem za prevoz manjše hladilne skrinje v avtu? Skrinja bi hladila samo med vožnjo, cca 8 ur.

Karakteristike skrinje:
NAPETOST : 220-240V~
NOMINALNA FREKVENCA : 50Hz
NOMINALNI TOK : 0,55A
SKUPNA NOMINALNA MOC : 90W
PORABA ENERGIJE : 0,400kW.h/24h

matobeli ::

300W sinusni bo uredu. Možno pa da bo 500w cenejši k jih gre pomoje več.

Lahko pa premisliš o 12V skrinjah, takih tapravih, na kompresor, gredo tudi kar lepo pod nulo.

cca 15-55l se dobi od cca 100-250€ na Aliexpress

feryz ::

Itak, pojutrišnjem gre pa na morje.
Aliekspres bo res pravi naslov.

matobeli ::

Bo rajš na mimovrste naročil in bo "prec". ;)

Čisto informativno, te hladilnike imajo v skladiščih v ES, CZ in FR tko da je cca 1 teden dostave.

sicilijanec ::

Skrinjo že imam in potem bo laufala na 220v...
Ta je ok?
https://www.techtrade.si/pretvornik-12-...

starfotr ::

Problem je zagonski tok kompresorja. Morda 300 W ne bo ok.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

S čim poganjati pumpo za centralo ob izpadu električne energije (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10412278 (3208) deco16
»

Backup baterija za celo hišo? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
637541 (4769) TESKAn
»

Dvojni inverter 12 - 220 v avtomobilu - yes or no?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
223219 (2792) Primorec
»

konverter 24/12v dc dc

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
141514 (1211) Pyr0Beast
»

Vse na akumulator

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
145262 (4922) MadMax

Več podobnih tem