Forum » Loža » S čim poganjati pumpo za centralo ob izpadu električne energije
S čim poganjati pumpo za centralo ob izpadu električne energije
alekskac ::
V drugi temi nam razlagate da povprečen Slovenec prepelje 25 ali 35km na dan in torej več kot 150km dosega ni potrebno KER fila vsak dan na easy...
Nekaj se tu ne sklada.
Dalo bi se uporabit tudi mali EV, vendar ... Da bi sedaj samo za neko rezervno napajanje hiše razmišljal o EVju, je malo drago, se strinjam s pomisleki. Fotovoltaična elektrarna, lahko otočna, z nekaj akuja, je cenejša. Mali EV najbrž lahko pride v poštev, če je fotovoltaika že doma, na način da podpre hišni aku. To je gotov ena od dodatnih aplikacij. Tudi če je mali EV z 20 do 30 kWh akujem, to lahko lepo podpre hišno fotovoltaiko recimo za čez noč, čez dan pa pobere viške od panelov ki jih hišni aku ne zmore. Vidim pa dve težavi, cena EVja in fotovoltaike z akujem, skupaj, to je kar zalogaj; in to, da EVji ne podpirajo kar na počez "posoje" akuja na hišo, vsaj ne cenejši modeli ne. No, paneli čez temnejši del leta tudi ne dajo ravno veliko od sebe, kar je dodatna nevšečnost. Za to je cenovna alternativa spodobnega agregata tu še vedno v prednosti, po mojem.
Med žledom sem tudi jaz napajal hišo z avtom, ampak bencinskim, z priklopljenim inverterjem. Ker je avto delal na relativno nizkih obratih, je bilo goriva kar dovolj, pa ni bil poln rezervar.. To je bilo zasilno za tri ali štiri dni. Imeli smo luč, hladilnik in skrinjo, ampak res za silo. Spodoben agregat bi bil boljši.
alekskac ::
Ravno v izrednih situacijah je energija najbolj pomembna in dragocena.
Se strinjam, ampak kako pogosto pa pride do tega? Od žleda pa do danes, kar bo kmalu 10 let, smo imeli pri nas, v hribih, samo nekaj poldnevnih izpadov. Večina je bila zaradi del na omrežju. Tu vidim neko poceni alternativo z enim agregatom za najnunejše kot ekonomično rešitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
alekskac ::
Ni problema kolikorat pride. Ker dejstvo je, da pride. In ko pride je panika.
Izkaže se, da boš zelo težko doživel pogosteje kot 3 ali 4 krat v življenju. Za to se ne vlaga sredstev, če nisi bolnišnica ali kaka druga kritična ustanova. Neka zasilna in poceni rešitev za recimo 48 ur popolnoma zadošča. Po 48 urah vskoči evropski mehanizem. Ekipa CZ iz Avstrije, Italije, Nemčije, Češke, Slovaške, Madžarske v primeru oskrbe z energijo pride k nam v 12 do 24 urah z tem ko je sprožen evropski mehanizem. Agregate imajo vsi na zalogi, obilno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
starfotr ::
No, ni treba preveč teoritizirat. Ker pomoč nikoli ne pride tako hitro. Še če si sam naročiš v spletni trgovini nek izdelek, ni nujno da ga dobiš v 48 urah. Kaj šele pomoč iz tujine.
Če pri objektu za 200 k€+ nimaš še nekaj 100 eur za agregat in 1000 eur za rezervni vir ogrevanja in kuhanja, potem je brez veze.
Če pri objektu za 200 k€+ nimaš še nekaj 100 eur za agregat in 1000 eur za rezervni vir ogrevanja in kuhanja, potem je brez veze.
Invictus ::
Če imaš veselje, znaš kaj sam narediti in imaš denar vsaj za material, se zna narediti neko "katastrofi primerno" domačo konfiguracijo.
Na streho daš kolektrojke za toplo vodo in sončne celice za elektriko, skupaj z baterija, plus mogoče še generatorjem, v bajto pa za vsak slučaj en gašperček na drva.
Zraven si lahko narediš še zalogovnik za pitno vodo, z vso filtracijo.
Lahko pa kar podzemni bunker, pa imaš še lunkjo za primer jedrske vojne .
A se to splača? Itak da ne...
Kar se pa tiče vprašanje OPa, mu je pa monter pozabil vgraditi obvod črpalke...
Na streho daš kolektrojke za toplo vodo in sončne celice za elektriko, skupaj z baterija, plus mogoče še generatorjem, v bajto pa za vsak slučaj en gašperček na drva.
Zraven si lahko narediš še zalogovnik za pitno vodo, z vso filtracijo.
Lahko pa kar podzemni bunker, pa imaš še lunkjo za primer jedrske vojne .
A se to splača? Itak da ne...
Kar se pa tiče vprašanje OPa, mu je pa monter pozabil vgraditi obvod črpalke...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
cesnja ::
Obvodov crpalk se zadnje case ne vgrajuje, ker je napeljava radiatorjev itak locena od peci, toplota tja pride preko zalogovnika.
alekskac ::
No, ni treba preveč teoritizirat. Ker pomoč nikoli ne pride tako hitro. Še če si sam naročiš v spletni trgovini nek izdelek, ni nujno da ga dobiš v 48 urah. Kaj šele pomoč iz tujine.
Če pri objektu za 200 k€+ nimaš še nekaj 100 eur za agregat in 1000 eur za rezervni vir ogrevanja in kuhanja, potem je brez veze.
Nič ne teoretiziram, sem pripadnik 20 let, tudi pri žledu sem bil (žal) uporabnik sistema zaščite in reševanja. Od začetka pojava do sesutja omrežja pri nas je trajalo nekje 36 ur. Naša vasica je zakotna, nima nobene kritične ustanove, ne šole, ne vrtca, ne zdravstvenega doma in ne veterinarske postaje. 24 ur po sesutju omrežja je bil na trafo postaji agregat CZ. Sicer smo imeli elektriko sam po eni fazi, ampak dovolj za osnovne potrebe. Skrinja, hladilnik, centralna kurjava. Ko se je pri nas stanje dovolj izboljšalo, sem šel delat v logistični center Logatec, kjer so bili nastanjeni člani CZ iz številnih evropskih držav. Te agregate imajo bodisi v kontejnerjih, na fiksnih prikolicah, ali kot samostojno prevozno enoto, na šasiji tovornjaka. Ne vem če je katera ekipa rabila več kot 12 ur potem ko je njihova država potrdila tehnično pomoč. Nekaj smo imeli pa seveda tudi lokalno. Evropski mehanizem CZ je dobra reč.
Invictus ::
Obvodov crpalk se zadnje case ne vgrajuje, ker je napeljava radiatorjev itak locena od peci, toplota tja pride preko zalogovnika.
Če ti črpalka crkne, tudi zalogovnik ne pomaga...
Preprosto moraš imeti obvod črpalk, da voda teče v skladu s fizikalnimi zakoni, da te ne zebe.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Daniel ::
V talno gretje dve nadstropji višje se voda brez črpalke niti slučajno ne premakne. Tudi tega fizika ne pusti.
mihi666 ::
Ne vem kaj komplicirate jaz imam razsmernik 500W pure sinus in en star svinčen aku brez problema ženem črpalko ki ima 55w sem imel prej en star ups ki je verjetno dal ven čuden signal in je črpalka oddajala čuden zvok crknila še do danes ni pa je stara 15 let.
Invictus ::
V talno gretje dve nadstropji višje se voda brez črpalke niti slučajno ne premakne. Tudi tega fizika ne pusti.
Seveda ne, ker je razklika v temperaturah premajhna. Pri radiatorjih ni problemov.
Oz. dela, sam prepočasi za nekaj uporabnega .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
Daniel ::
Ni problem v temperaturi ampak v 500+ metrov cevi. Enkrat je ko smo zakurili zmanjkalo elektrike, ventili odprti pa vroča voda ni prišla dlje, kot do prvega ovinka.
Invictus ::
Moral bi imeti zalogovnik na podstrešju in več vej, vsaka soba svojo. Recimo...
Bi pa gravitacija pomagala...
Sicer pa ne poznam teh problemov, imam radiatorje.
Bi pa gravitacija pomagala...
Sicer pa ne poznam teh problemov, imam radiatorje.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Daniel ::
Saj so veje, mislim, da jih je 7. Ampak vsaka je skoraj 100 metrov. Sicer se za take stvari ne sekiram kaj dosti, za rezervo je kamin, če bi že prišlo do kakšne hude sile, pritličje pa se z radiatorji ogreje tudi brez bypasa, ker je peč v kleti.
kriptobog ::
Koliko izpadov in kako dolge pa imate, da se potrebuje backup napajanje za pumpo za centralno? Jaz ce vse skupaj ugasnem imam se vsaj 2 dni toplo v bajti. Preden se je priklopila toplotna je bilo v bajti 15 stopinj (zunaj cel teden okoli 0). Preden se bajta ohladi iz 24 pod 15, bo elektrika ze 10x nazaj.
Assass1n ::
Če je zunaj 0°C in piha veter mogoče 12ur.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne
kriptobog ::
Assass1n ::
Če je zunaj 0°C in piha veter mogoče 12ur.
Toliko ti drži temperaturo ja, ampak da pade pod tako nizko, da ne moreš živet bo pa trajalo nekaj dni. Razen pri neizolirnaih bajtah bo pač hitreje problem.
Res je, na srečo dolgih izpadov nimamo.
Ker si ravno vprašal UPS za centralno je najbolj potreben pri starejših oz. mogoče tudi pri novejših pečeh na drva.
Tukaj ni elektronike, kot pri toplotni, ko ni elektrike pač ne dela, isto je pri kurilnem olju oz. peletih.
Ti zakuriš 10 polen drv to fajn zagori in greje vodo. Pumpa kroži vodo po sistemu in temperatura v peči ne naraste nad 50°C (voda) .
Sedaj zmanjka elektrike. Ogenj bo še vedno gorel na polno, tudi če si slučajno zraven (kar nisi) da fizično zapreš loputo in ogenj zadušiš, kar še vedno ni nujno, da boš zadevo rešil.
Voda zavre, varnostne ventile odpre, tam meče ven paro in, če imaš srečo je to vse kar se zgodi.
Lahko ti zataji ventil in si v nakupu nove centralne peči.
Scenarij ni zelo verjeten, ampak je možnost.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne
mihi666 ::
Če kuriš na drva zmanjka elektrike in ti vodo ven zmeče nimaš nekaj vredu s pečjo ker mora samson toliko zapreti zrak da do tega ne pride.
Daniel ::
Kuriš na drva? Spodnja loputa ni nikjer hermetično zaprta, torej v tlenje še zmeraj pride zraven toliko zraka, da se par ur lahko sprošča ogromno toplote. Brez težav ti peč uide na 120+.
UPSman ::
Mislim da se tu pogovarjamo o dveh zadevah:
1. Obtočna črpalka za kroženje vode v ogrevalnem sistemu na trda goriva - pri tem problemu se najbolje obnesejo posebni UPS-i ki imajo močnejši polnilec (naprimer 10A) in ventilator za hlajenje in omogočajo priklop večjih baterij naprimer 100Ah. S takšno rešitvijo lahko poskrbimo za 4-12 urno vrtenje obtočne črpalke, ki nam reši da polena ki smo jih zjutraj vrgli v peč pogorijo in preprečijo pregretje peči (izpust varnostnega ventila vode) v času ko nismo doma.
2. Toplotne črpalke za ogrevanje - tu si s sončno elektrarno teško pomagamo ker TČ rabimo najbolj pozimi, ko je kratek dan in težko napolnimo baterije. Tu pride v poštev edino agregat, ki lahko laufa tudi pozimi Ni pa napačna kombinacija sončne z baterijami in agregatom, sonce da nekaj agregat nafila čez dan baterije, ponoči pa se izklopi da lahko v miru spite vi in vaši sosedje.
1. Obtočna črpalka za kroženje vode v ogrevalnem sistemu na trda goriva - pri tem problemu se najbolje obnesejo posebni UPS-i ki imajo močnejši polnilec (naprimer 10A) in ventilator za hlajenje in omogočajo priklop večjih baterij naprimer 100Ah. S takšno rešitvijo lahko poskrbimo za 4-12 urno vrtenje obtočne črpalke, ki nam reši da polena ki smo jih zjutraj vrgli v peč pogorijo in preprečijo pregretje peči (izpust varnostnega ventila vode) v času ko nismo doma.
2. Toplotne črpalke za ogrevanje - tu si s sončno elektrarno teško pomagamo ker TČ rabimo najbolj pozimi, ko je kratek dan in težko napolnimo baterije. Tu pride v poštev edino agregat, ki lahko laufa tudi pozimi Ni pa napačna kombinacija sončne z baterijami in agregatom, sonce da nekaj agregat nafila čez dan baterije, ponoči pa se izklopi da lahko v miru spite vi in vaši sosedje.
twom ::
Eno vprašanje... s čim kuriš? Če je na nafto, plin, palete, sploh ne rabiš poganjat pumpe, ker že sama peč ne bo delovala...
Boštjan_Q ::
Kaj govorijo fanatiki ne vem, jaz ne spadam med njih (jaz bi ta trenutek, ce bi imel prevec denarja, kupih PHEV in ne EV). Sicer pa je to locena tema, kar kar se tice teme backup generatorja je to da imajo EV 50kWh+ realnost.
@starfotr, pogovarjamo se o backupu za izjemne situacije. V taki situaciji je izkoristek zadnja skrb.
Sicer pa drzi da bi prav prisel standardni DC priklop v vticnicah in nekaterih napravah, sam kaj ko mora bit taka zadeva worldwide da se prime, torej ni sans.
Jaz ravno tako ne spadam med njih. NIKJER noben ni rekel da 150 km dosega ni potrebno nikjer, to si je Mato preprosto zmislil, sumim da je tale Mato naftni fanatik. Vse kar je bilo rečeno je to da zahteva da imajo vsi EVji vsaj toliko dosega kot današnji bencinski avti, ker drugače da naj bi bili neuporabni, NI SMISELNA. Taka zahteva po 1000 km dosega z eno baterijo je sama sebi namen in samo po nepotrebnem povečuje ceno in težo električnih avtov.
ps: Mato je bil tudi eden izmed tistih ki je vztrajal da mora met električni avto vsaj toliko dosega kot bencinski, zato da ga bo on lahko filal le enkrat na mesec. Ker to je po njegovo najbolj bistveno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Boštjan_Q ::
Evo, o tem govorim, tip hoče da ima električni avto 2000 km dosega! Lol. Majo ti ljudje sploh razum? Torej tip dejansko misli da je dobra ideja na avto nafukat za 2 toni baterij, avto podražit za 60.000 EUR, zato da bo on enkrat na par let lahko prevozil 2000 km brez postanka (okrog 20 ur realne vožnje). Kdo sploh vozi 20 ur brez prestanka? Takega bedaka ki bi toliko časa vozil brez prestanka še nisem srečal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Boštjan_Q ::
Citat od Lonsarga, ki sem ga citiral je v tej temi. Eno stran nazaj. Poglej in se prepričaj da je res.
DamijanD ::
geofull ::
Jaz sem tudi že razmišljal o tem. Pri nas bi bilo najenostavneje dati vtičnico in vtikač pod omarico (od centralne) na dovodni kabel. Edino kar bi moral paziti bi bilo, da bi vzel vtičnico/vtikač takšno, ki zadosti toku. Na centralno je vezano 2x pumpa, gorilec in bojler. Bojler je največji porabnik. V primeru izpada elektrike ga s stikalom izklopim na omarici in poganjam črpalko za ogrevanje sanitarnevode in imam skupaj cca 300W. Z agregatom lahko tako poganjam še skrinjo in hladilnik, ostalo pa se že znajdemo. Vtičnica pa bi morala prenesti 300W + 2kW (bojler) = cca 2,5kW, saj bi bila ves čas priklopljena. Najbolj elegantna rešitev (razen da posegaš v glavno omarico). Zunaj agregat in kabel je že skozi steno z vtikačem zunaj. V primeru večjega izpada (recimo več kot 4 ure, kar se je že zgodilo in smo zmetali hrano iz skrinje stran) potegnem kable in to je to...
fikus_ ::
Hladilniki/zmrzovalniki imajo velik zagonski tok, zato zna biti, da ti ne predimenzioniran agregat počepne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
BCSman ::
Kaj se torej zgodi pri centralni na drva ce pride do izpada elektrike, kar onemogoci pumpo, ni te pa doma, da bi takoj tekel odpret ventile od bypassa?
Daniel ::
Če je v isti etaži in ni varnostega priklopa na hladno vodo, potem BUM. Ali pa ti bo na varnostnem ventilu zgoraj pihnilo paro ven. Prazna peč, pa bo verjetno pregorela.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Daniel ()
geofull ::
Bojler pa res ni nujna stvar, da bi ga moral gnat na zasilno napajanje.
Saj to sem napisal. Na omarici se lahko izklopi vse po želji - gorilnik, ter bojler na el. Peč na drva seveda se ne da izklopiti - je pač vezana na temperaturo v peči. Jo je treba ohlajat, ko gori v peči. S tem, da bojler je pa lahko ogrevan tudi na kurilno olje. Če zmanjka el.ener. lahko izklopim bojler (lahko pa ga vklopim na nafto, pa ne predstavlja el. porabe, oz. samo črpalka). Da pa mora vtičnica/vtikač prenesti 2,5kW sem napisal zato, ker je to normalna vsakodnevna obremenitev - pumpa + gorilnik + bojler (razen ko se odločim kuriti na drva in preklopim na črpalko in izklopim napajanje bojlerja iz el.). Poleg tega bi bilo verjetno dobro dati eno vtičnico/vtikač, ki je odporno na krozijo. Sem že 2x doživel, da so vtičnice korodirale, potem pa gledaš, kaj je narobe, ko ni toka. Seveda se to zgodi samo pri vtičnicah, kjer je stalno priklopljena. In ravno tak primer bi bil moj.
@fikus_
torej za 2kW agregat bi moral paziti, da bi najprej priklopil recmo hladilnik in čez nekaj časa skrinjo? Oziroma obratno? Koliko max povleče ob zagonu skrnja ali hladilnik?
@BCSman
a ne bi načeloma peč zaprla dotok zraku do te mere, da bi potem v peči ugasnilo? Sicer sem jaz enkrat že moral pobirati goreča drva iz peči ko je zmanjkal tok in pumpe niso delale. Ni ravni fino...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: geofull ()
mihi666 ::
Jaz kurim samo na drva če bi zmanjkalo elektrike peč zapre zrak sama toliko da ne zakuha... imam pa tudi agregat ki nikoli ne vžge ko ga rabiš cca 2x na zimo.
alekskac ::
Jaz kurim samo na drva če bi zmanjkalo elektrike peč zapre zrak sama toliko da ne zakuha... imam pa tudi agregat ki nikoli ne vžge ko ga rabiš cca 2x na zimo.
Ga morda zafrkava postan bencin? Jaz imam doma en tak motor na frezi (briggs&stratton), že pol leta star bencin tako moti da ne vžge, pa če si roko spahneš. Laksarco (kawasaki) sem letos vžgal BP na 2 leti star bencin, freze pa nikakor na pol leta starega. Serviser mi je povedal zvijačo, da pustiš po ta zadnji uporabi motor zlaufat tako dolgo, da sam ugasne ko se bencin porabi. Doma imaš kantico, ki jo trikrat letno polniš s svežim bencinom. Če kantice ne porabim, zlijem v avto tisti dan ko grem po svežega. Tako imaš vedno dovolj svež bencin v kantici, v tanku pa ni starega več not. Pri meni je pomagalo.
cvalsr ::
Inverter preko avtomobila.
Inverter preko akumulatorja.
Direkt na agregat brez inverterja.
Moč je odvisna od pompe,
Spotaknil sem se že tule na začetku in naprej nisem bral.
'Svetovalni strokovnjaki', najprej sami pri sebi razčistite, kaj je agregat,
kaj je inverter,
kaj je razsmernik;
da ne govorim o tem, kateri porabniki rabijo res sinusno napajanje, kateri pa so čisto zadovoljni s približki.
Itd, da ne boste pisali 'čudnih' stvari.
UPSman ::
Vsi agregati imajo čisti sinus, samo line interactive ali offline UPS-i imajo popačeno sinusoidno napetost, ki je bolj podobna grajskem obzidju kot pa sinus valovanju.
Večina agregatov ima tudi AVR, ki kontrolira oz. omejuje napetost in posledićno poškodovanje opreme. Na AVR agregate lahko priključite praktično vso električno opremo v hiši brez večjih težav. Problem nastane takrat ko priključite prevelik porabnik za kratek čas (induktivni uporabniki, kompresorji, varilni stroji, veliki motorji ali črpalke) na premajhen agregat (kitajski generik), se zgodi da pri cenenih agregatih, ki nimajo zadostne moči in najprej se motor agregata upočasni, napetost pade, motor dvigne količino goriva da zavrti nazaj v obrate, poraba uporabnika se med te zmanjša in na izhodu agregata dobite 300V ki vam potolče vso elektroniko po hiši. Zato nasvet izogibajte se poceni kitajskih generićnih agregatov Naprimer Hoffman pod eno 200€ in si kupite kako HONDO, ali SPARK Agregat.
Večina uporabnikov ne rabi inverterskega agregata, ki je nedvomno tišji, je bolj ekonomičen zaradi kontrole obratov in ima pod 2% popačenja (navadni AVR agregati imajo popačenje tudi do 20%).
Večina agregatov ima tudi AVR, ki kontrolira oz. omejuje napetost in posledićno poškodovanje opreme. Na AVR agregate lahko priključite praktično vso električno opremo v hiši brez večjih težav. Problem nastane takrat ko priključite prevelik porabnik za kratek čas (induktivni uporabniki, kompresorji, varilni stroji, veliki motorji ali črpalke) na premajhen agregat (kitajski generik), se zgodi da pri cenenih agregatih, ki nimajo zadostne moči in najprej se motor agregata upočasni, napetost pade, motor dvigne količino goriva da zavrti nazaj v obrate, poraba uporabnika se med te zmanjša in na izhodu agregata dobite 300V ki vam potolče vso elektroniko po hiši. Zato nasvet izogibajte se poceni kitajskih generićnih agregatov Naprimer Hoffman pod eno 200€ in si kupite kako HONDO, ali SPARK Agregat.
Večina uporabnikov ne rabi inverterskega agregata, ki je nedvomno tišji, je bolj ekonomičen zaradi kontrole obratov in ima pod 2% popačenja (navadni AVR agregati imajo popačenje tudi do 20%).
starfotr ::
Bojler pa res ni nujna stvar, da bi ga moral gnat na zasilno napajanje.
Saj to sem napisal. Na omarici se lahko izklopi vse po želji - gorilnik, ter bojler na el. Peč na drva seveda se ne da izklopiti - je pač vezana na temperaturo v peči. Jo je treba ohlajat, ko gori v peči. S tem, da bojler je pa lahko ogrevan tudi na kurilno olje. Če zmanjka el.ener. lahko izklopim bojler (lahko pa ga vklopim na nafto, pa ne predstavlja el. porabe, oz. samo črpalka). Da pa mora vtičnica/vtikač prenesti 2,5kW sem napisal zato, ker je to normalna vsakodnevna obremenitev - pumpa + gorilnik + bojler (razen ko se odločim kuriti na drva in preklopim na črpalko in izklopim napajanje bojlerja iz el.). Poleg tega bi bilo verjetno dobro dati eno vtičnico/vtikač, ki je odporno na krozijo. Sem že 2x doživel, da so vtičnice korodirale, potem pa gledaš, kaj je narobe, ko ni toka. Seveda se to zgodi samo pri vtičnicah, kjer je stalno priklopljena. In ravno tak primer bi bil moj.
@fikus_
torej za 2kW agregat bi moral paziti, da bi najprej priklopil recmo hladilnik in čez nekaj časa skrinjo? Oziroma obratno? Koliko max povleče ob zagonu skrnja ali hladilnik?
@BCSman
a ne bi načeloma peč zaprla dotok zraku do te mere, da bi potem v peči ugasnilo? Sicer sem jaz enkrat že moral pobirati goreča drva iz peči ko je zmanjkal tok in pumpe niso delale. Ni ravni fino...
Za take zadeve se ne uporablja vtičnic. Ampak doze za stalni priklop.
geofull ::
Bojler pa res ni nujna stvar, da bi ga moral gnat na zasilno napajanje.
Saj to sem napisal. Na omarici se lahko izklopi vse po želji - gorilnik, ter bojler na el. Peč na drva seveda se ne da izklopiti - je pač vezana na temperaturo v peči. Jo je treba ohlajat, ko gori v peči. S tem, da bojler je pa lahko ogrevan tudi na kurilno olje. Če zmanjka el.ener. lahko izklopim bojler (lahko pa ga vklopim na nafto, pa ne predstavlja el. porabe, oz. samo črpalka). Da pa mora vtičnica/vtikač prenesti 2,5kW sem napisal zato, ker je to normalna vsakodnevna obremenitev - pumpa + gorilnik + bojler (razen ko se odločim kuriti na drva in preklopim na črpalko in izklopim napajanje bojlerja iz el.). Poleg tega bi bilo verjetno dobro dati eno vtičnico/vtikač, ki je odporno na krozijo. Sem že 2x doživel, da so vtičnice korodirale, potem pa gledaš, kaj je narobe, ko ni toka. Seveda se to zgodi samo pri vtičnicah, kjer je stalno priklopljena. In ravno tak primer bi bil moj.
@fikus_
torej za 2kW agregat bi moral paziti, da bi najprej priklopil recmo hladilnik in čez nekaj časa skrinjo? Oziroma obratno? Koliko max povleče ob zagonu skrnja ali hladilnik?
@BCSman
a ne bi načeloma peč zaprla dotok zraku do te mere, da bi potem v peči ugasnilo? Sicer sem jaz enkrat že moral pobirati goreča drva iz peči ko je zmanjkal tok in pumpe niso delale. Ni ravni fino...
Za take zadeve se ne uporablja vtičnic. Ampak doze za stalni priklop.
Seveda. Normalno. In tako je tudi narejeno. Ker pa se je že zgodilo, da električne energije ni bilo dva dni, iščem neko rešitev za tak primer. Za vse kar rabim nujno lahko potegnem kable od agregata. Edini problem je ogrevanje. Kako priklopiti gorilec na nafto + pumpo na agregat, če je za to potreba. To nimam rešeno. In če bom rabil, takrat ne bom dobil štromarja, pa če se na glavo postavim. Zato je ena (amaterska) rešitev, da je pred omarico za ogrevanje prekinitev z vtikačem in vtičnico, ki je stalno spojena, le v primerih, ko zmanjka el. ener. lahko odklopiš in priklopiš na agregat. Tako se še izogneš stiku el. omrežja in agregata. Le bojler je treba odklopiti z gumbom na omarici, ker je prevelika obremenitev za agregat, pa tudi ga ne rabiš v takih primerih. Torej kako napajati ogrevanje, ki je priklopljeno preko svoje omarice na oglavno omarico če zmanjka el. ener.? To iščem. In ta rešitev se zdi v redu...
Seveda bi bilo najbolje napajati celotno stavbo z agregatom preko glavne omarice, a poleg predelave omarice, to zahteva tudi nakup močnejšega agregata...
DamijanD ::
Zakaj peč na olje ne bi smela biti priključena preko vtičnice? Moči niso velike, če pa nekdo to ven stakne pa tudi ni nobene škode, saj brez elektrike tudi ognja ne bo.
UPSman ::
Vtičnica vtikač pred obtočno pumpo je najboljša rešitev za napajanje z manjšim agregatom. To je tudi najpogostejša rešitev kadar imamo rešeno napajanje črpalk z UPS-om z podaljšano avtonomijo več ur.
geofull ::
@UPSman
saj to. Ali je to neka dobra rešitev ali bolj tako tako? Tako mi je svetoval en, ki dela centralne, pa sem rekel, da povprašam še malo. V bistvu bi napajal črpalko in gorilnik za nafto. Samo v primerih daljšega izpada.
@starfotr
kontakti niso bili skurjeni, ampak oksidirani (vrtna pumpa 1kW, pod zemljo ob bazenu vode, en dan ni več delala - na koncu je bila samo oksidirana vtičnica - pač tisti, ki je delal ja mislil uporabiti vtičnico še za kaj drugega). Iz mojega primera (vlažno okolje, vtikač se ne izklaplja ampak je priklopljen več let) sklepam, da je to možno. Če se vtikač redno izklaplja, vedno malo podrsa in 'očisti' kontakt. Če pa se ne izklaplja pa lahko pride do tega...sicer ob peči je načeloma suho okolje in bi moralo biti ok.
saj to. Ali je to neka dobra rešitev ali bolj tako tako? Tako mi je svetoval en, ki dela centralne, pa sem rekel, da povprašam še malo. V bistvu bi napajal črpalko in gorilnik za nafto. Samo v primerih daljšega izpada.
@starfotr
kontakti niso bili skurjeni, ampak oksidirani (vrtna pumpa 1kW, pod zemljo ob bazenu vode, en dan ni več delala - na koncu je bila samo oksidirana vtičnica - pač tisti, ki je delal ja mislil uporabiti vtičnico še za kaj drugega). Iz mojega primera (vlažno okolje, vtikač se ne izklaplja ampak je priklopljen več let) sklepam, da je to možno. Če se vtikač redno izklaplja, vedno malo podrsa in 'očisti' kontakt. Če pa se ne izklaplja pa lahko pride do tega...sicer ob peči je načeloma suho okolje in bi moralo biti ok.
UPSman ::
To je najbolj enostavna in zanesljiva rešitev za notranjo postavitev brez vode, vlage, itd.
geofull ::
Kakor jaz vidim je tole priklopljeno na omarico ogrevanja:
gorilnik ... 0,13kW
črpalka 1 ... max 85W
črpalka 2 ... max 80W
bojler ... 1800W
Torej cca 2,1kW
In potem na agregatu piše:
nennleistung: 2,5kW
motorenleistung: 3,8kW
Kar verjetno pomeni, da lahko laufam do 2,5kW. Koliko je po vaše varnost? Načeloma bi šlo vse skupaj tudi z bojlerjem, če se slučajno pozabi odklopit. Sicer se ne bo...
@mihi666
jaz sem dal servisirat agregat par let nazaj. Serviser je rekel, da je bilo z gorivom nekaj narobe. Naj bi postalo precej gosto in zamazalo agregat. Pač je treba zamenjat bencin parkrat na leto...
gorilnik ... 0,13kW
črpalka 1 ... max 85W
črpalka 2 ... max 80W
bojler ... 1800W
Torej cca 2,1kW
In potem na agregatu piše:
nennleistung: 2,5kW
motorenleistung: 3,8kW
Kar verjetno pomeni, da lahko laufam do 2,5kW. Koliko je po vaše varnost? Načeloma bi šlo vse skupaj tudi z bojlerjem, če se slučajno pozabi odklopit. Sicer se ne bo...
@mihi666
jaz sem dal servisirat agregat par let nazaj. Serviser je rekel, da je bilo z gorivom nekaj narobe. Naj bi postalo precej gosto in zamazalo agregat. Pač je treba zamenjat bencin parkrat na leto...
UPSman ::
Ali je agregat 1 fazen?
Verjetno bi šlo, ni pa zagotovila, ker če se vse hkrati vklopi + da agregat dela na 90% konstantno ni najbolje za sam agregat. Kdo pa je proizvajalec oz. znamka agregata? Če je kitajc ala Swiss, Kraft ali Hoffman potem ga ne bi obremenjeval več kot 50% za dlje časa.
Verjetno bi šlo, ni pa zagotovila, ker če se vse hkrati vklopi + da agregat dela na 90% konstantno ni najbolje za sam agregat. Kdo pa je proizvajalec oz. znamka agregata? Če je kitajc ala Swiss, Kraft ali Hoffman potem ga ne bi obremenjeval več kot 50% za dlje časa.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bojler z el.grelcem + kolektorOddelek: Loža | 11067 (1032) | bigruno |
» | Dlje časa trajajoča vzdrževalna dela na električnem omrežjuOddelek: Loža | 3004 (1230) | UPSman |
» | Backup baterija za celo hišo? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7988 (5216) | TESKAn |
» | Zalogovnik 500l DA ali NEOddelek: Loža | 9204 (8026) | jero_no1 |
» | Vse o agregatih (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 35234 (26898) | int47 |