Forum » Elektrotehnika in elektronika » Dvojni inverter 12 - 220 v avtomobilu - yes or no?
Dvojni inverter 12 - 220 v avtomobilu - yes or no?
cucolino ::
Hellou
Zanima me, če kdo kaj ve, kako je z uporabo inverterjev v avtomobilih. Mam 3 komade 600W 12v na 220v (switching), kupljene v Interdiskontu. Zanima me, če kdo ve, koliko je varno uporabiti več takih v seriji na istem akumulatorju (v istem avtu). Bolj specifično me zanima, če je možno, da pride do kakih težav, razlik v potencialih, ali kakršnihkoli drugih motenj v primeru, ko se naprave za inverterjem priklapljajo skupaj (recimo če imam na enem inverterju računalnik, na drugem pa monitor, ki je z računalnikom povezan z vga/dvi/hdmi kablom, ali pa na enem ojačevalec, na drugem pa mešalno mizo, ki sta potem povezana, ipd..) ?
Rabim za uštimat možnost več kot 600W napajanja, 1000W inverterji so dragi, ne-prav varni in priporočljivi na 12v... pa nikoli ne rabim na eni napravi več kot 600, tako da mi ni potrebe...
Vsi bojo napajani iz istega akumulatorja in istega alternatorja, zato me zanima če so kakšne nevarnosti, da ne bo kaj treskalo ali poškodovalo kakšne elektronike v avtu oz. za inverterjem... Nimam jih v planu vzporedno vezat skupaj na izhodu, če se to kdo sprašuje.. Za različne naprave :)
Hvala, Lp
Ps: a kdo ve, a laufajo vsi UPS-i na 24V, ali se dobi kakšne na 12V, da bi ga zmontiral v avto, da bi mel tud linearno napajanje...?
Zanima me, če kdo kaj ve, kako je z uporabo inverterjev v avtomobilih. Mam 3 komade 600W 12v na 220v (switching), kupljene v Interdiskontu. Zanima me, če kdo ve, koliko je varno uporabiti več takih v seriji na istem akumulatorju (v istem avtu). Bolj specifično me zanima, če je možno, da pride do kakih težav, razlik v potencialih, ali kakršnihkoli drugih motenj v primeru, ko se naprave za inverterjem priklapljajo skupaj (recimo če imam na enem inverterju računalnik, na drugem pa monitor, ki je z računalnikom povezan z vga/dvi/hdmi kablom, ali pa na enem ojačevalec, na drugem pa mešalno mizo, ki sta potem povezana, ipd..) ?
Rabim za uštimat možnost več kot 600W napajanja, 1000W inverterji so dragi, ne-prav varni in priporočljivi na 12v... pa nikoli ne rabim na eni napravi več kot 600, tako da mi ni potrebe...
Vsi bojo napajani iz istega akumulatorja in istega alternatorja, zato me zanima če so kakšne nevarnosti, da ne bo kaj treskalo ali poškodovalo kakšne elektronike v avtu oz. za inverterjem... Nimam jih v planu vzporedno vezat skupaj na izhodu, če se to kdo sprašuje.. Za različne naprave :)
Hvala, Lp
Ps: a kdo ve, a laufajo vsi UPS-i na 24V, ali se dobi kakšne na 12V, da bi ga zmontiral v avto, da bi mel tud linearno napajanje...?
XeonAdvanced ::
Že eden oz. če imaš precej dober akumulator mogoče 2 max. 50Ah bi ti z uporabo enega spraznilo v eni uri, tako da je najbolje, če je avto prižgan, da se sproti fila. Če imaš navaden 60-80Ah akumulator, jaz tega nebi počel z dvema. Če hočeš imeti 1200W, bi jaz nabavil vsaj 120-150Ah dober akumulator, ker to bi navadnega znalo hitro zmatrati - sploh, če prištejemo še luči od avta in to... Bi pa znalo delat v redu, če imaš ornk alternator in dober akumulator.
Da, obstaja 12V UPS.
Da, obstaja 12V UPS.
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz 16MB L2 Cache|Sapphire HD6850
4GB FB-DIMM|HP 575W
4GB FB-DIMM|HP 575W
pegasus ::
Poudarek na dober akumulator - jaz sem s 300W inverterjem spravil na kolena 300Ah akumulator v nekaj urah. Za 600W rabiš na 12V strani konstantno 50A, torej če želiš razpolagati s tako močjo več kot nekaj minut, ti priporočam kako tono akkujev.
XeonAdvanced ::
50ah bi zdržal eno uro ampak tok ni primeren za tako časovno obdobje...
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz 16MB L2 Cache|Sapphire HD6850
4GB FB-DIMM|HP 575W
4GB FB-DIMM|HP 575W
cucolino ::
Vse lepo in prav :) Glede toka, acujev in časovnic ze vem, celo izkusnje mam z hitrim izpraznjenjem ;) Tale inverter (na sreco?) prej ugasne izhod, kot izprazni ak. do konca - avto (passat, 1,8T, 4 valjnik) je brez tezav vzgal kot obicajno po tem ko se je inverter ze sklopil, torej je pomoje se prevec preventivna tale zascita po defaultu - enemu sem jo zmodificiral, tako da dela tudi pri nizji napetosti... however, avto je in bo tekel pri uporabi, to je jasno. Alternator sem ze menjal, preventivno, v samem startu, in zdrzi precej obremenitve. Se vedno nimam odgovora na moje prvotno vprasanje: ali jih vec, napajanih z istega vhoda, lahko nemoteno dela tudi, ce so naprave na izhodu morda povezane med sabo? (mase) ?
Primer je ze zgoraj opisan..
Ps: zanimivo je pa to, da sem vezal napajanje na enega od teh skozi 32A varovalko avtomat (2x B16 vzporedno vezana ubistvu, nism zihr, ampak ce se ne motim se to obnasa kot 32A..? Popravite me ce se motim...), ki je ni nikoli vrglo ven, niti pri polni obremenitvi (580W konstantno, pol ure brez tezav...)... Bom pa prav zmeril ob priliki, kaksni so realni tokovi in realne napetosti tu...
Primer je ze zgoraj opisan..
Ps: zanimivo je pa to, da sem vezal napajanje na enega od teh skozi 32A varovalko avtomat (2x B16 vzporedno vezana ubistvu, nism zihr, ampak ce se ne motim se to obnasa kot 32A..? Popravite me ce se motim...), ki je ni nikoli vrglo ven, niti pri polni obremenitvi (580W konstantno, pol ure brez tezav...)... Bom pa prav zmeril ob priliki, kaksni so realni tokovi in realne napetosti tu...
Primorec ::
Zakaj si v ta namen ne bi kupil kar en majhen prenosni generator na bencin? Mislim da pri toliko konverzijah izkoristek ni velik, matraš avto, alternator, akumulator, inverter, električno napeljavo...Mislim c'mon..
Je problem prostor v avtu?
Je problem prostor v avtu?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Primorec ()
energetik ::
Ne vidim razloga, da bi bilo karkoli narobe, če bodo vsi razsmerniki in vse naprave priklopljene na isto maso. Tudi če 2 napravi povežeš z DVI kablom recimo.
cucolino ::
Ker bi to bila drazja, "bolj umazana" in nerodna opcija. Generatorja ne bi potreboval nikoli drugace, tako kot inverterje bi ga rabil dokaj redko in za kratek čas, ampak ko bi ga, bi to potem pomenilo met bencin vedno zraven, poskrbet za izpušni sistem, torej ga to pomeni premikat iz prtljaznika ven, (ne mislim delat fiksnega izpuha nekam ven...).... To se mi zdi še bolj brezveze.
Sploh je problem v primeru dezja, nevihte, v primeru guzve z ljudmi na kakem parkiriscu (kaki eventi), ali pa slučajno med vožnjo? Zelo tezko bi ga kdo hodil prizigati sred avtoceste, pa se zamudno je... Glede izkoristka se prevec tudi ne pozna, pri tako mocnem alternatorju ga pac obremenim, ga pa to ne bo skurilo, električna napeljava tega in glavnega napajalnega dela je v celoti zamenjana, avto je pa itak narejen, da se matra ;) Prostor v avtu je tudi drugi problem, pa ne, ker ga ni, ampak ker ga je skoda za generator.
Inverterje potrebujem okoli 15 do 30min največ v šusu. Nekje do 4x na mesec približno, pa ne vedno... Stvar je samo v tem, da se z vso mašinerijo kar nabere, tako da je eden premalo...
No, to sem hotel vedeti. Hvala, energetik. Nisem namreč bil prepričan, kako oz. vezano na kaj inverter "ustvari" ozemljitev na vtikaču. Aja, in potemtakem to pomeni, da bi ta ozemljitev morala biti masa akumulatorja, torej lahko ozemljim naprave kar na karoserijo, ali ne...? Vem, da se je pri starejših ups-ih znalo zaiskrit, če niso bile ozemljitve prevezane skupaj, zato sprasujem...
Sploh je problem v primeru dezja, nevihte, v primeru guzve z ljudmi na kakem parkiriscu (kaki eventi), ali pa slučajno med vožnjo? Zelo tezko bi ga kdo hodil prizigati sred avtoceste, pa se zamudno je... Glede izkoristka se prevec tudi ne pozna, pri tako mocnem alternatorju ga pac obremenim, ga pa to ne bo skurilo, električna napeljava tega in glavnega napajalnega dela je v celoti zamenjana, avto je pa itak narejen, da se matra ;) Prostor v avtu je tudi drugi problem, pa ne, ker ga ni, ampak ker ga je skoda za generator.
Inverterje potrebujem okoli 15 do 30min največ v šusu. Nekje do 4x na mesec približno, pa ne vedno... Stvar je samo v tem, da se z vso mašinerijo kar nabere, tako da je eden premalo...
No, to sem hotel vedeti. Hvala, energetik. Nisem namreč bil prepričan, kako oz. vezano na kaj inverter "ustvari" ozemljitev na vtikaču. Aja, in potemtakem to pomeni, da bi ta ozemljitev morala biti masa akumulatorja, torej lahko ozemljim naprave kar na karoserijo, ali ne...? Vem, da se je pri starejših ups-ih znalo zaiskrit, če niso bile ozemljitve prevezane skupaj, zato sprasujem...
r3dkv1c4 ::
samo dobro frštekarijo v avto pa ne rabiš nič drugega....če bi že rad sredi ac muziko nabijal....al pa sredi parkinga....
first_line ::
Varno je vse dokler zmore alternator/akumolator filat (upam da imaš povezano direktno na kleme. Ko te ti vžge kakšen kabel, zgori alternator... pa ni več varno.
Obstaja ena odlična rešitev, za katero pa ne vem če si že slišal. Reče se ji prenosnik, ali pa tablica. Kolk moraš biti kmeta da maš v avtu računalnik kišto, pa po možnosti še 24'' monitor?
Obstaja ena odlična rešitev, za katero pa ne vem če si že slišal. Reče se ji prenosnik, ali pa tablica. Kolk moraš biti kmeta da maš v avtu računalnik kišto, pa po možnosti še 24'' monitor?
energetik ::
first_line je izjavil:
Varno je vse dokler zmore alternator/akumolator filat (upam da imaš povezano direktno na kleme. Ko te ti vžge kakšen kabel, zgori alternator... pa ni več varno.Ne nabijaj, a misliš, da so te stvari kar brez varovalk povezane? Da bo kar zgorel alternator?
LCD + PC imata skupaj recimo 150W, kar jemlje 12A toka. To ni noben problem za alternator, pa če povežeš direktno gor. Za primer hudih špic pa se namontira večji akumulator, da jih pokrije, ter razsmernike veže direktno na aku prek recimo 50A varovalke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
first_line ::
Očitno nisi še nikoli videl ko se vžge avto. Bo spet kakšen požigalec kriv, ne pa bedak s 3x600W čirulečarule na 1,25mm2 žičkah.
Saj pravim do moraš biti rahlo omejen da sploh greš delati kaj takega. Kot da ne obstajajo normalne rešitve.
Jaz mam tudi glasbeni stolp v avtu da lahko Val202 poslušam. A je sploh kakšna druga rešitev? Vsaj kako naj ga fiksiram, ker ne vidim dobro čez njega na cesto?
Saj pravim do moraš biti rahlo omejen da sploh greš delati kaj takega. Kot da ne obstajajo normalne rešitve.
Jaz mam tudi glasbeni stolp v avtu da lahko Val202 poslušam. A je sploh kakšna druga rešitev? Vsaj kako naj ga fiksiram, ker ne vidim dobro čez njega na cesto?
cucolino ::
Prvo: first_line, hvala za vse komentarje, od tle naprej pa ne bi rad slisal vec nobenega, tako da kar zapusti temo, prosim. In pazi na jezik, ni vsak okoli tebe "bedak" in "omejen". In, nenazadnje, prosim ne pametuj o stvareh, za katere ocitno nimas toliko pojma, kolikor ga poskusas tukaj dokazati!
Pa da ne bom nesramen, še odgovorim: ne, nimam direktno na kleme povezano. Gre preko varovalk in elektronskega stikalnega modula, kako in zakaj pa ne bom razlagal, ker bo to zate ze prevec... In, ne bos verjel, nekje sem ze slisal omembo teh "prenosnikov" al kaj si ze rekel... hm, kje ze? Aja, seveda, pravkar ti iz enega odpisujem, in 15 podobnih skatlic sem dopoldne videl v trgovini pri sosedu... na ponudbi je nad ceno pisalo "Prenosnik Asus " pa "Prenosnik Sony", nekaj takega... to bo najbrz, to, ha?
@redkvica: ne gre za nabijanje muzike. Za take stvari so avtoojacevalci, ce bi ze sel v cenejso zadevo, bi aktivce uporabu, ne pa inverterjev, ker to, cisto slucajno, na ojacevalce ne vpliva ravno dobro, ampak to je ze druga tema... Gre za sluzbene potrebe...
@energetik, hvala, in +1 za first_line: ne nabijaj...
Glede racunalnika in monitorja pa si se malce zmotil.. ;) PC ima ze sam po sebi malo vec kot 150W, če ne gre za laptopa (ce bi gledal prenosnikov napajalec in en obicen LCD, bi pa prisel lih do 150, ja).
Nasa delovna masinca ima v sebi 650W napajalec, monitorja (2x19') kurita vsak po 65W, ostale aparaturce vlecejo nekje 200W prbl. Do sedaj smo meli za pc inverter, za ostalo pa UPS, ki je za nase potrebe zdrzal cisto dovolj z vgrajeno baterijo, potem ga pa ze napolnis... Stvar je v tem, da se je zdej temu PCju pridruzil se en bratec, napajalec je isto, 650W, dodatnih monitorjev ne bo, je pa se enkrat toliko teh aparaturc za zraven, torej itak rabim nekaj dodatnega, tako da bi se spotoma rad znebil še ups-a tukaj, da vrzem kar vse na 3 inverterje.
Ja, teoreticno se govori o tokovih okoli 150A, no, alternator bo pa zdrzal - gre za EcoTechov 325A alternator (260A izkoristka), vsa 12V napeljava iz alternatorja je narejena na 30mm2 (po 2x15mm2), po pravilih je to nekje za 120A, ampak so rezerve velike... Zaenkrat vlečem vse skupaj na prvi akumulator, potem 6-ico na inverter (ne segreje nič), in 10-ko polnjenje/10-ko napajanje iz drugega alternatorja... (če laufa iz drugega aku-ja, se prvi in inverter odklopijo, napaja samo še avtoelektriko in zaganjač; Zdej bo, če avto ne bo laufal, en inverter na eno, dva, ki bosta manj rabla, pa na drugo baterijo vezan; bateriji sta Vartini Silver Dynamic 110Ah in 85Ah...)
Delamo stvari, za katere so laptopi prešvoh, pa med drugim PCIExpress vodil nimajo za zunanje aparate, itd... ;) Hvala za odgovore.
Lp, M.
Pa da ne bom nesramen, še odgovorim: ne, nimam direktno na kleme povezano. Gre preko varovalk in elektronskega stikalnega modula, kako in zakaj pa ne bom razlagal, ker bo to zate ze prevec... In, ne bos verjel, nekje sem ze slisal omembo teh "prenosnikov" al kaj si ze rekel... hm, kje ze? Aja, seveda, pravkar ti iz enega odpisujem, in 15 podobnih skatlic sem dopoldne videl v trgovini pri sosedu... na ponudbi je nad ceno pisalo "Prenosnik Asus " pa "Prenosnik Sony", nekaj takega... to bo najbrz, to, ha?
@redkvica: ne gre za nabijanje muzike. Za take stvari so avtoojacevalci, ce bi ze sel v cenejso zadevo, bi aktivce uporabu, ne pa inverterjev, ker to, cisto slucajno, na ojacevalce ne vpliva ravno dobro, ampak to je ze druga tema... Gre za sluzbene potrebe...
@energetik, hvala, in +1 za first_line: ne nabijaj...
Glede racunalnika in monitorja pa si se malce zmotil.. ;) PC ima ze sam po sebi malo vec kot 150W, če ne gre za laptopa (ce bi gledal prenosnikov napajalec in en obicen LCD, bi pa prisel lih do 150, ja).
Nasa delovna masinca ima v sebi 650W napajalec, monitorja (2x19') kurita vsak po 65W, ostale aparaturce vlecejo nekje 200W prbl. Do sedaj smo meli za pc inverter, za ostalo pa UPS, ki je za nase potrebe zdrzal cisto dovolj z vgrajeno baterijo, potem ga pa ze napolnis... Stvar je v tem, da se je zdej temu PCju pridruzil se en bratec, napajalec je isto, 650W, dodatnih monitorjev ne bo, je pa se enkrat toliko teh aparaturc za zraven, torej itak rabim nekaj dodatnega, tako da bi se spotoma rad znebil še ups-a tukaj, da vrzem kar vse na 3 inverterje.
Ja, teoreticno se govori o tokovih okoli 150A, no, alternator bo pa zdrzal - gre za EcoTechov 325A alternator (260A izkoristka), vsa 12V napeljava iz alternatorja je narejena na 30mm2 (po 2x15mm2), po pravilih je to nekje za 120A, ampak so rezerve velike... Zaenkrat vlečem vse skupaj na prvi akumulator, potem 6-ico na inverter (ne segreje nič), in 10-ko polnjenje/10-ko napajanje iz drugega alternatorja... (če laufa iz drugega aku-ja, se prvi in inverter odklopijo, napaja samo še avtoelektriko in zaganjač; Zdej bo, če avto ne bo laufal, en inverter na eno, dva, ki bosta manj rabla, pa na drugo baterijo vezan; bateriji sta Vartini Silver Dynamic 110Ah in 85Ah...)
Delamo stvari, za katere so laptopi prešvoh, pa med drugim PCIExpress vodil nimajo za zunanje aparate, itd... ;) Hvala za odgovore.
Lp, M.
int47 ::
Rabim za uštimat možnost več kot 600W napajanja, 1000W inverterji so dragi, ne-prav varni in priporočljivi na 12v...
1000W razsmernik dobiš za cca 95€, dva 600W pa za 2x57€ = 114€.
1000W @12V = 83A, če zanemariš izkoristek pretvornika.
Ps: a kdo ve, a laufajo vsi UPS-i na 24V, ali se dobi kakšne na 12V, da bi ga zmontiral v avto, da bi mel tud linearno napajanje...?
Kaj je "linearno napajanje" ?
Če bi rad imel 230V sinusne oblike, se izogibaj pretvornikov, pri katerih oblika izhodne napetosti ni podana, oz je navedena kot "kvazi sinus", "modificiran sinus", "simuliran sinus"...
Resni pretvorniki imajo izhod sinusne oblike s THDU pod 4% in ceno krepko nad 0,1€ na W.
12V UPS-i obstajajo, je pa to bolj redka industrijska rešitev, s temu primerno ceno.
Če iščeš 230V UPS z vgrajeno 12V baterijo, se neha pri cca 600VA in PF 0,6 - 0,7 (360 - 420W).
cucolino ::
To je res. Ampak redko dosezes v istem momentu peak na 2 inverterjih, kar se pa pozna, v primerjavi z 1000W, pomoje... ali pac? :)
No, saj, to, true sine sem mislil, ja. Ti inverterji imajo vsi modificiran sinus, pac switching opcija, kar je sicer za nase stvari ze ok, ampak me je zanimalo, zgolj informativno, kot opcijsko da bi to nastimal, ce bi slucajno kdaj rabili prav sinus...
No, potem smo pri 24V, kar pa ze itak imam. Hvala za informacije! ;)
No, saj, to, true sine sem mislil, ja. Ti inverterji imajo vsi modificiran sinus, pac switching opcija, kar je sicer za nase stvari ze ok, ampak me je zanimalo, zgolj informativno, kot opcijsko da bi to nastimal, ce bi slucajno kdaj rabili prav sinus...
No, potem smo pri 24V, kar pa ze itak imam. Hvala za informacije! ;)
XeonAdvanced ::
Saj bo dobro delalo s tem sinusom.
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz 16MB L2 Cache|Sapphire HD6850
4GB FB-DIMM|HP 575W
4GB FB-DIMM|HP 575W
XeonAdvanced ::
To je pa čudno...
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz 16MB L2 Cache|Sapphire HD6850
4GB FB-DIMM|HP 575W
4GB FB-DIMM|HP 575W
energetik ::
@cucolino, tistih 650W napajalca je samo številka. Tudi jaz imam 550W napajalc v mašini (Phenom X2, HD4850), pa mi v idle vleče ~90W (izmerjeno), med kakšnim špilom pa mislim da prileze do max 200W.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
cucolino ::
Mja, pa bi upal razloziti zakaj potem ups, ceprav je na njem samo ta pc, in nic drugega, zacne jamrati overload? :) Pomoje ne potegne tko malo, i7 na 4,04GHz, 6x2GB Ram, 4x HDD, 2x GTX260, pa hladilniki in dvd - pomoje ma kaj potegnit, no... ups je 750VA, torej nekje 500W mu pise zadaj, pa ga v startu zloada na 60%, med delom preobremeni na momente... se ne izklopi, ampak dovolj je ze tisti nadlezni buzzer not poslusat -.-
XeonAdvanced ::
@cucolino, tistih 650W napajalca je samo številka. Tudi jaz imam 550W napajalc v mašini (Phenom X2, HD4850), pa mi v idle vleče ~90W (izmerjeno), med kakšnim špilom pa mislim da prileze do max 200W.
Dokler komponente ne obremenjujejo napajalca, bo itak žrlo manj, pač toliko, da deluje, ko pa igraš igro pa se obremenitev vsekakor poveča, ampak tudi, če imaš 550W napajalec, ne bo nikoli vleklo 550W, dokler ni v rač. komponent, ki mi toliko porabile...
HP XW6400|2× Xeon E5320 @1.86GHz 16MB L2 Cache|Sapphire HD6850
4GB FB-DIMM|HP 575W
4GB FB-DIMM|HP 575W
Primorec ::
Po mojih brskanjih po drobovju ups-ov lahko rečem samo, da takega šparanja pri akumulatorjih niti sanjati ne moreš..Recimo ena firma (da ne bom delal reklam) da v 6kVA UPS 15 kg akumulatorjev, ena druga za isti rated ups pa 25 kg akumulatorjev (12 kos 5Ah noname akumulatorjev versus 12 kos 7.2Ah yuasa akujev). Ugani kateri ups stane več..Tisti tvoji 600VA ups-i z 2 baterijicama niso niti za brivnik priklopit.Tisto je bolj tako, za okras pod mizo..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Primorec ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Priklop 220V hladilnika v avtu - razsmernik? (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5237 (911) | matobeli |
» | Zamenjava baterije na UPS-u (močnejše baterije)Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3188 (2783) | int47 |
» | Vse na akumulatorOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5278 (4938) | MadMax |
» | 12-220V inverterOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2225 (2040) | stromar |
» | 12v to 220vOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 5506 (5160) | pucvoler |