Forum » Na cesti » Nov zakon o odjavljenih vozilih
Nov zakon o odjavljenih vozilih
Janez01 ::
Včeraj in prej sem klical po vseh odpadih, za rezervne dele, za vozilo, ki ga imamo.
Le na enem odpadu sem dobil napihnjeno ceno rabljenega rezervnega dela.
Doma imamo rezervno vozilo za dele, ampak ta določen del manjka.
Včeraj smo dobil položnco, za to vozilo, ki je odjavljeno. (večina odpadov oz. razgrajevalcev vozil, tega dela nimajo)
Le na enem odpadu sem dobil napihnjeno ceno rabljenega rezervnega dela.
Doma imamo rezervno vozilo za dele, ampak ta določen del manjka.
Včeraj smo dobil položnco, za to vozilo, ki je odjavljeno. (večina odpadov oz. razgrajevalcev vozil, tega dela nimajo)
Janez01 ::
Zakaj lahko rabljene dele prodajajo le podjetja, ker posamezniku se več ne izplača.
Če posameznik prodaja vozilo po delih (mora plačevati letne prispevke za vozilo), tega podjetja za razgradnjo vozil ne plačujejo.
In še naslednje vprašanje: Če mora posameznik plačevati letni prispevek za odjavljeno vozilo, zakaj ne plačujejo tega prispevka vsa podjetja, ki prodajajo rabljena vozila. (najbrž ga morajo plačevat, in me zanima zakaj nobene pritožbe)
In tukaj je jasna diskriminacija med fizičnimi prodajalci, in med podjetji ki prodajajo rabljene rezervne dele.
Kar sodišče lahko jasno pritrdi temu.
Neko podjetje, ki prodaja neregistrirana vozila, mora plačevati določeno dajatev letno.
Pri našem primeru je vozilo vredno 100EUR ali malo več, in se mora plačevati 25EUR letne dajatve.
Pri večini odpadov teh delov ni mogoče dobiti, če pa kupim nov del, je praktično v vrednosti celotnega vozila.
Če posameznik prodaja vozilo po delih (mora plačevati letne prispevke za vozilo), tega podjetja za razgradnjo vozil ne plačujejo.
In še naslednje vprašanje: Če mora posameznik plačevati letni prispevek za odjavljeno vozilo, zakaj ne plačujejo tega prispevka vsa podjetja, ki prodajajo rabljena vozila. (najbrž ga morajo plačevat, in me zanima zakaj nobene pritožbe)
In tukaj je jasna diskriminacija med fizičnimi prodajalci, in med podjetji ki prodajajo rabljene rezervne dele.
Kar sodišče lahko jasno pritrdi temu.
Neko podjetje, ki prodaja neregistrirana vozila, mora plačevati določeno dajatev letno.
Pri našem primeru je vozilo vredno 100EUR ali malo več, in se mora plačevati 25EUR letne dajatve.
Pri večini odpadov teh delov ni mogoče dobiti, če pa kupim nov del, je praktično v vrednosti celotnega vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Janez01 ()
Janez01 ::
In konec koncev, se ne izplača več, da imamo doma dodatno vozilo, za rezervne dele.
(najbrž bo ceneje, da kupujemo nove dele, ki presegajo ceno samega vozila)
Tisti, ki upravljajo z oldtimerji, so najbrž še posebi veseli.
Najbolj veseli so pa registrirani avtoodpadi.
(najbrž bo ceneje, da kupujemo nove dele, ki presegajo ceno samega vozila)
Tisti, ki upravljajo z oldtimerji, so najbrž še posebi veseli.
Najbolj veseli so pa registrirani avtoodpadi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Janez01 ()
karafeka ::
Kako je pa če star avto prodaš v tujino (EU) ? Kako prisiliš novega lastnika, da ga registrira v svoji državi? Če ga ne oz. ne dobiš potrdila o registraciji, potem si obvezan ti plačevat to dajatev.
Ali pa staro za novo v naših avtohišah. Ko ga ti zamenjaš, ga odjaviš, ampak avtohiša ga verjetno ne registrira, ampak šele nov lastnik.
Ali pa staro za novo v naših avtohišah. Ko ga ti zamenjaš, ga odjaviš, ampak avtohiša ga verjetno ne registrira, ampak šele nov lastnik.
jb_j ::
Kako je pa če star avto prodaš v tujino (EU) ? Kako prisiliš novega lastnika, da ga registrira v svoji državi? Če ga ne oz. ne dobiš potrdila o registraciji, potem si obvezan ti plačevat to dajatev.
Ali pa staro za novo v naših avtohišah. Ko ga ti zamenjaš, ga odjaviš, ampak avtohiša ga verjetno ne registrira, ampak šele nov lastnik.
Problem je tudi v tem, da pri kupo-prodajni pogodbi ni nujno, da je overjena. (in čeprav tega zakon ne določa)
Je možno, da boš moral ta letni prispevek plačevati do konca življenja.
Kupci rabljenih vozil, za jug evrope oz. balkan, v veliki verjetnosti nimajo overjenih pogodb o prodaji.
Mogoče imajo le kupo-prodajno pogodbo med kupcem in prodajalce,
Nekak kupci rabljenih vozil pridejo s šleparjem, ti jim daš prometno,
in ta vozila pristanejo na balkanu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
O glavni problematiki se pa strinjam z Janezom,
vozila za dele, bodo morala it v razgradnjo (zaradi novih dajatev),
in teh delov ne bo več mogoče kupiti. (lahko le upaš da se prodajajo novi deli)
primer, rabljen alternator: rabljen 40-50EUR kia sephia
nov: https://www.autodoc.si/valeo/1080521 390EUR
dobi se za 80EUR, ampak sem podal le ekstremen primer
vozilo vredno 300-400EUR na super dan
vozila za dele, bodo morala it v razgradnjo (zaradi novih dajatev),
in teh delov ne bo več mogoče kupiti. (lahko le upaš da se prodajajo novi deli)
primer, rabljen alternator: rabljen 40-50EUR kia sephia
nov: https://www.autodoc.si/valeo/1080521 390EUR
dobi se za 80EUR, ampak sem podal le ekstremen primer
vozilo vredno 300-400EUR na super dan
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
za zimo zamenjam še gume,
in sta pnevmatike in alternator več vredna kot samo vozilo.
in sta pnevmatike in alternator več vredna kot samo vozilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
karafeka ::
Ampak to mora vsak za sebe preračunat, če se mu splača, da so vrednosti popravil in vzdrževanja dražja kot sam avto. Imaš vse v svojih rokah.
V zakonu nikjer ne piše (ali pa sem spregledal), da je dajatev odvisna od pogodbe.
Ampak od tega:
(6) Obveznost plačila dajatve za odjavljeno vozilo preneha, če iz evidence registriranih vozil, ki se vodi na podlagi zakona, ki ureja motorna vozila, izhaja da je bilo vozilo:
- predano v razgradnjo v skladu s predpisi o varstvu okolja ali
- znova registrirano.
(7) Obveznost plačila dajatve za odjavljeno vozilo preneha tudi, če zavezanec upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predloži:
- potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja;
- policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo vozilo ukradeno;
- dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi ali
- izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja Unije.
In dajatev se plačuje "samo" 10 let oz zadnje odjave in ne do konca življenja.
Očitno je najlažje, da ga prijaviš kot ukradenega :). Tudi tistega, ki ga imaš za dele.
Problem je tudi v tem, da pri kupo-prodajni pogodbi ni nujno, da je overjena. (in čeprav tega zakon ne določa)
Je možno, da boš moral ta letni prispevek plačevati do konca življenja.
V zakonu nikjer ne piše (ali pa sem spregledal), da je dajatev odvisna od pogodbe.
Ampak od tega:
(6) Obveznost plačila dajatve za odjavljeno vozilo preneha, če iz evidence registriranih vozil, ki se vodi na podlagi zakona, ki ureja motorna vozila, izhaja da je bilo vozilo:
- predano v razgradnjo v skladu s predpisi o varstvu okolja ali
- znova registrirano.
(7) Obveznost plačila dajatve za odjavljeno vozilo preneha tudi, če zavezanec upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predloži:
- potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja;
- policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo vozilo ukradeno;
- dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi ali
- izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja Unije.
In dajatev se plačuje "samo" 10 let oz zadnje odjave in ne do konca življenja.
Očitno je najlažje, da ga prijaviš kot ukradenega :). Tudi tistega, ki ga imaš za dele.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: karafeka ()
jb_j ::
to ni rešitev, če se kao gremo, da živimo v pravni državi
ma mogoče bom pa prijavil, kot ukradeno vozilo
Niso pa enaki pogoji za fizične osebe in podjetja.
Podjetja, lahko prodajajo rezervne dele, brez letnih dajatev.
Fizične osebe ne morejo tega počet.
Kar je lahko sodno sporno. (če se upošteva enake pravice za vse)
Dejstvo je, da podjetja imajo boljše pravice, pri tem početju.
ma mogoče bom pa prijavil, kot ukradeno vozilo
Niso pa enaki pogoji za fizične osebe in podjetja.
Podjetja, lahko prodajajo rezervne dele, brez letnih dajatev.
Fizične osebe ne morejo tega počet.
Kar je lahko sodno sporno. (če se upošteva enake pravice za vse)
Dejstvo je, da podjetja imajo boljše pravice, pri tem početju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
harvey ::
Prodaja rabljenih avtomobilskih delov ima navadno za seboj na polno svinjanje okolja (zlivanje olj, hladilnih tekočin, zavorne tekočine, metanje baterij za vsak vogal je vsakdanja praksa). Pravilno je, da je zakonodajalec posegel na to področje, vprašanje je, če je ureditev odjav vozil optimalna, je bilo pa nekaj za storiti na tem področju, da ne bi postala cela Slovenija en sam avto odpad. Praktične posledice so, da starih delov ne bo, ali pa bodo postali dražji.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------
------
jb_j ::
Prodaja rabljenih avtomobilskih delov ima navadno za seboj na polno svinjanje okolja (zlivanje olj, hladilnih tekočin, zavorne tekočine, metanje baterij za vsak vogal je vsakdanja praksa). Pravilno je, da je zakonodajalec posegel na to področje, vprašanje je, če je ureditev odjav vozil optimalna, je bilo pa nekaj za storiti na tem področju, da ne bi postala cela Slovenija en sam avto odpad. Praktične posledice so, da starih delov ne bo, ali pa bodo postali dražji.
Glede baterij je dejstvo, da lažeš, romi so vzel akumulator (čeprav je bil hin), se pravi, da so imeli profit, ker so to odnesli v reciklažni center.
Glede odpadnih tekočin, skoraj nikoli nisem bil na uradnem servisu (z izjemo ko sem kupil nov avto, na kredo).
In glede tega se stanje z novo zakonodajo praktično ne bo spremenilo.
Prodaja rabljenih avtomobilskih delov ima navadno za seboj na polno svinjanje okolja (zlivanje olj, hladilnih tekočin, zavorne tekočine, metanje baterij za vsak vogal je vsakdanja praksa). Pravilno je, da je zakonodajalec posegel na to področje, vprašanje je, če je ureditev odjav vozil optimalna, je bilo pa nekaj za storiti na tem področju, da ne bi postala cela Slovenija en sam avto odpad. Praktične posledice so, da starih delov ne bo, ali pa bodo postali dražji.
Mi je pa všeč tvoja naivnost, da se bodo vsi tej problemi z novo zakonodajo rešili.
zlivanje olj, hladilnih tekočin, zavorne tekočine, metanje baterij
tega ne nadzorujejo niti na uradnih servisih pomoje, lahko pa dokažeš nasprotno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
karafeka ::
Pardon za moj prejšnji post glede pogodbe. Sem spregledal tole:
(2) Če lastnik odjavljenega vozila prenese lastništvo na drugo osebo, ki ima sedež ali prebivališče v Republiki Sloveniji, novi lastnik postane zavezanec za plačilo dajatve za odjavljeno vozilo v istih rokih kot prejšnji.
Torej pogodba velja, vsaj za Slovenijo.
(2) Če lastnik odjavljenega vozila prenese lastništvo na drugo osebo, ki ima sedež ali prebivališče v Republiki Sloveniji, novi lastnik postane zavezanec za plačilo dajatve za odjavljeno vozilo v istih rokih kot prejšnji.
Torej pogodba velja, vsaj za Slovenijo.
harvey ::
Mi je pa všeč tvoja naivnost, da se bodo vsi tej problemi z novo zakonodajo rešili.
Ne trdim, da, da je optimalno, se je pa potrebno s tem soočiti.
Ob priliki ti poslikam stanje takih domačih zbiralcev in prodajalcev avtomobilskih delov, ne počistijo vse romi kot si naivno predstavljaš - pozabil sem dodati še odvržene avtomobilske gume, ki so krasno gojišče za komarje.
zlivanje olj, hladilnih tekočin, zavorne tekočine, metanje baterij
tega ne nadzorujejo niti na uradnih servisih pomoje, lahko pa dokažeš nasprotno.
Ja kaj pa misliš, da zlivajo po tleh. Imajo ločene odpadke za zaoljeno embalažo in prav tako tekočine, ne vem po kakšnih firmah hodiš. Že vsako podjetje, ki ustvarja odpadke ima več ali manj to urejeno, že navadne zaoljene krpe imajo pošlihtane, pa ni potreben nadzor tega. Zato pa se sprašujejo od kje onesnaženje z miniralnim oljem v vrtini pitne vode v Hrastovljah.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------
------
Zgodovina sprememb…
- spremenil: harvey ()
jb_j ::
Pardon za moj prejšnji post glede pogodbe. Sem spregledal tole:
(2) Če lastnik odjavljenega vozila prenese lastništvo na drugo osebo, ki ima sedež ali prebivališče v Republiki Sloveniji, novi lastnik postane zavezanec za plačilo dajatve za odjavljeno vozilo v istih rokih kot prejšnji.
Torej pogodba velja, vsaj za Slovenijo.
haha, lej čist sm proti temu zakonu (od samga začetka)
sedaj obstaja veliko večja verjetnost, da za starejše vozno vozilo ne bom mogel dobiti rezervnih delov. (pač nov zakon)
je pa dober loophole, na hrvaški,italjanski,avstrijski,madžarski meji se lahko najdejo posamezniki.
ki bi imeli v lasti veliko vozil, brez teh dajatev.
Cigani od avtoodpadov bodo pa najbolj zaslužl.
Upam, da ta stavek ne bo preveč užalil romov.
Tut romi niso taki cigani (kot je država z novim zakonom)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
starfotr ::
Veliko avtov leži vse povsod. Celo plovila so bila v zalivu, ko so jih nedavno odstranjevali.
Velikokrat vidim kake akumulatorje kje ležat. In kaj misliš, da cigani naredijo z akuji? Kam zlijejo kislino, da dobijo svinec in s tem več denarja?
Kaj naredijo s kabli? Jih z zobmi oluščijo? Zakurijo jih, ker dobijo več za požgan baker kot za kable.
Prav je, da se ta stara jajca sproti razgradi, ne pa da imajo ljudje cela dvorišča avtov.
Velikokrat vidim kake akumulatorje kje ležat. In kaj misliš, da cigani naredijo z akuji? Kam zlijejo kislino, da dobijo svinec in s tem več denarja?
Kaj naredijo s kabli? Jih z zobmi oluščijo? Zakurijo jih, ker dobijo več za požgan baker kot za kable.
Prav je, da se ta stara jajca sproti razgradi, ne pa da imajo ljudje cela dvorišča avtov.
harvey ::
Veliko avtov leži vse povsod. Celo plovila so bila v zalivu, ko so jih nedavno odstranjevali.
Velikokrat vidim kake akumulatorje kje ležat. In kaj misliš, da cigani naredijo z akuji? Kam zlijejo kislino, da dobijo svinec in s tem več denarja?
Kaj naredijo s kabli? Jih z zobmi oluščijo? Zakurijo jih, ker dobijo več za požgan baker kot za kable.
Prav je, da se ta stara jajca sproti razgradi, ne pa da imajo ljudje cela dvorišča avtov.
Točno to +1, za stare rezerve dele imaš pa tudi namenske sejme v tujini, eden večjih je v Padovi.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------
------
jb_j ::
Veliko avtov leži vse povsod. Celo plovila so bila v zalivu, ko so jih nedavno odstranjevali.
Velikokrat vidim kake akumulatorje kje ležat. In kaj misliš, da cigani naredijo z akuji? Kam zlijejo kislino, da dobijo svinec in s tem več denarja?
Kaj naredijo s kabli? Jih z zobmi oluščijo? Zakurijo jih, ker dobijo več za požgan baker kot za kable.
Prav je, da se ta stara jajca sproti razgradi, ne pa da imajo ljudje cela dvorišča avtov.
Dokaži mi, da tvoj mehanik za vozilo reciklira odpadno olje in podobno.
Koliko obnovitvenih del na zelo starih vozilih, bi imeli američani pod takšnim zakonom?
wheller dealers, fast'n'loud, chassing clasic cars (with wayne something), misfit garage
Najbrž bi bila številka blizu 0.
In zato je ta zakon fašističen.
Veliko avtov leži vse povsod. Celo plovila so bila v zalivu, ko so jih nedavno odstranjevali.
Velikokrat vidim kake akumulatorje kje ležat. In kaj misliš, da cigani naredijo z akuji? Kam zlijejo kislino, da dobijo svinec in s tem več denarja?
Kaj naredijo s kabli? Jih z zobmi oluščijo? Zakurijo jih, ker dobijo več za požgan baker kot za kable.
Prav je, da se ta stara jajca sproti razgradi, ne pa da imajo ljudje cela dvorišča avtov.
Točno to +1, za stare rezerve dele imaš pa tudi namenske sejme v tujini, eden večjih je v Padovi.
Če bi imeli takšen zakon kot v Sloveniji, ne bi imeli namenskih sejmov,
ker bi večina avtov bila v razgradnji.
In še enkrat bom ponovil, ker se mi zdi, da bo admin pobrisal to izjavo.
To je fašizem.
V ameriki se prodajajo avti, ki so 50-let v skednju,
za cene 100kEUR+,
V Sloveniji bodo šli takoj v reciklažo.
Neki sm hotu povedat o debilizmu, samo sm pozabu.
(mogoče sm pa točno povedu, samo nič ne vem o tem)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
starfotr ::
Pač pojdi v US, kjer se cedi med in mleko.
Mehaniki morajo poročati o odpadnih količinah, ki jih pridelajo. In jaz ti ne bom nič dokazoval. Meni je vseeno, če ga zlije v graben.
Imamo nek sistem ravnanja, ki je še kar dober, lahko bi bil pa seveda boljši.
In če boš prodajal 40, 50 let stara jajca izpod kozolca za neke blazne denarje, potem ti je itak najbrž vseeno, če daš še 25 eur na leto za ta avto, itak boš na koncu v strašnem plusu zaradi zaslužka 100 k za glanz novo stoenko.
Mehaniki morajo poročati o odpadnih količinah, ki jih pridelajo. In jaz ti ne bom nič dokazoval. Meni je vseeno, če ga zlije v graben.
Imamo nek sistem ravnanja, ki je še kar dober, lahko bi bil pa seveda boljši.
In če boš prodajal 40, 50 let stara jajca izpod kozolca za neke blazne denarje, potem ti je itak najbrž vseeno, če daš še 25 eur na leto za ta avto, itak boš na koncu v strašnem plusu zaradi zaslužka 100 k za glanz novo stoenko.
jb_j ::
Pač pojdi v US, kjer se cedi med in mleko.
raje bi izbral s korejo ali kitajsko, ker imajo možnost da pride do situacije, da se cel svet sprašuje kaj pomeni, da se cedi med in mleko.
Mehaniki morajo poročati o odpadnih količinah, ki jih pridelajo. In jaz ti ne bom nič dokazoval. Meni je vseeno, če ga zlije v graben.
A to pomeni eko?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
In če boš prodajal 40, 50 let stara jajca izpod kozolca za neke blazne denarje, potem ti je itak najbrž vseeno, če daš še 25 eur na leto za ta avto, itak boš na koncu v strašnem plusu zaradi zaslužka 100 k za glanz novo stoenko.
Ni res, ker za nekoga je to velik strošek, 25€ pa velja le za 1.6motorje (letno).
Kakšna obveza bi bila, če bi imel v8 6ali več litrski motor.
V glavnem je problem, ker s tem uničujejo avtomobilsko zgodovino.
Ker nekdo, ki bi si zastavil, da iz 4-ih vozil sestavil eno funkcionalno. (v dobi 10 ali 20 let)
Je skoraj nemogoče (ni ravno nemogoče, je pa bolj nemogoče kot prej), dejansko pa finančno neuporavičeno.
In bom še enkrat rekel, fašizem.
Miha 333 ::
Se strinjam, da je to fažizem. Gre za princip. Zakaj ne bi smel svojega avta, ki sem ga kupil in plačal, skladiščiti na svojem zemljišču, ki sem ga kupil in plačal (ob ustrezni skrbi, da olje ne steče v tla, etc.)?
jb_j ::
Se strinjam, da je to fažizem. Gre za princip. Zakaj ne bi smel svojega avta, ki sem ga kupil in plačal, skladiščiti na svojem zemljišču, ki sem ga kupil in plačal (ob ustrezni skrbi, da olje ne steče v tla, etc.)?
mi imamo avto za dele v garaži, in praktično ni možno da olje steče v tla oz. podtalnico.
(ker ima garaža hidroizolacijo)
včeraj sem klical večino avtoodpadov, in ima le eden rezervni del, ki ni vreden več kot sam avto.
(kaj se bo zgodilo, če bodo pod zakonom potem vse avte tega tipa razgradili)
konkreten primer:
edino avtoodpad v domžalah ima alternator za ta avto, praktično brez vrednosti. (in še tuki je napihnjena cena, 40EUR)
nov alternator je 100-400EUR kar presega ceno samega vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
In potem še vprašanje:
Zakaj lahko centri za razgradnjo vozil, dele prodajajo brez prispevka za odjavljeno vozilo?
In zakaj posameznik tega več ne more? (kaj zagotavlja, da centri bolje obravnavajo razgradnjo, dejstvo je da lahko nek posameznik ima boljši standard pri razgradnji kot ta podjetja)
In še eno vprašanje, glede na to, da vse avtohiše, in prodajalne avtomobilov, prodajajo vozila, ki niso registrirana, oz. odjavljena iz prometa.
Ali tudi oni plačujejo letni prispevek za odjavljena vozila?
Zakaj lahko centri za razgradnjo vozil, dele prodajajo brez prispevka za odjavljeno vozilo?
In zakaj posameznik tega več ne more? (kaj zagotavlja, da centri bolje obravnavajo razgradnjo, dejstvo je da lahko nek posameznik ima boljši standard pri razgradnji kot ta podjetja)
In še eno vprašanje, glede na to, da vse avtohiše, in prodajalne avtomobilov, prodajajo vozila, ki niso registrirana, oz. odjavljena iz prometa.
Ali tudi oni plačujejo letni prispevek za odjavljena vozila?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
In v ameriki, ko imajo barn-finds in podobno.
Imajo lastniki tudi po več 10 vozil v lasti ali celo sto.
In se najde vozilo, ki je vredno 100k+.
Če bi tam vladala slovenska zakonodaja, bi vsa takšna vozila v trenutku bila reciklirana.
Potem je pa še problem rezervnih delov.
Imajo lastniki tudi po več 10 vozil v lasti ali celo sto.
In se najde vozilo, ki je vredno 100k+.
Če bi tam vladala slovenska zakonodaja, bi vsa takšna vozila v trenutku bila reciklirana.
Potem je pa še problem rezervnih delov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
St235 ::
to ni rešitev, če se kao gremo, da živimo v pravni državi
ma mogoče bom pa prijavil, kot ukradeno vozilo
Niso pa enaki pogoji za fizične osebe in podjetja.
Podjetja, lahko prodajajo rezervne dele, brez letnih dajatev.
Fizične osebe ne morejo tega počet.
Kar je lahko sodno sporno. (če se upošteva enake pravice za vse)
Dejstvo je, da podjetja imajo boljše pravice, pri tem početju.
Zakaj pa gostilne lahko prodajo pivo, fizicne osebe pa ne? So ti mal spet tablete popustile?
darkolord ::
Zakaj lahko centri za razgradnjo vozil, dele prodajajo brez prispevka za odjavljeno vozilo?Ker vozilo razgradijo v skladu z zakonodajo in poskrbijo za to, da se vsi deli na ustrezen način odstranijo ali ponovno uporabijo.
In še eno vprašanje, glede na to, da vse avtohiše, in prodajalne avtomobilov, prodajajo vozila, ki niso registrirana, oz. odjavljena iz prometa.Da, tudi oni morajo plačevati to dajatev.
Ali tudi oni plačujejo letni prispevek za odjavljena vozila?
kaj zagotavlja, da centri bolje obravnavajo razgradnjo, dejstvo je da lahko nek posameznik ima boljši standard pri razgradnji kot ta podjetjaDejstvo je edino, da je zakonodaja (Uredba o izrabljenih vozilih) zelo specifična in ima celo vrsto zahtev in pogojev, ki ji morajo izpolnjevati nosilci skupnega načrta, zbiralci in upravljavci obratov za razstavljanje.
Vozila, za katera se izda poročilo o uničenju, se mora vnesti v informacijski sistem ministrstva, poleg tega morajo zgoraj omenjeni izvajalci oddajati poročila o številu in masi prevzetih vozil, razstavljenih vozil, količini recikliranih materialov, količini ponovno uporabljenih materialov ...
Malo si preberi omenjeno uredbo.
Meni je trapast zakon če imaš oldtimerja.Za vozila s statusom oldtimerja se ta dajatev ne plačuje.
starfotr ::
To so naredili, ker folk pušča avte po parkiriščih, parkirnih hišah ipd. Pa je potem avto zapuščen ali razbit... Doma ni prostora ali je pa blokar ali pa ga noče doma gledat, imel bi ga pa, ker hrčkari ali je pa preprosto komplikator ali pa bi on to prodajal po delih, pa niti osnovnega seta orodja nima...
Prav je, da se to neha. In prav je, da te zadeve gredo iz prometa. Saj danes se tudi več ne vozijo kočije po cesti in nihče več nima lokomobile za delo doma.
Sprijaznite se, da dediščina ni za vedno.
In sprijaznite se, da avto stane. Kako šele tankate in se vozite z avtom za nekaj 100 eur, če je problem nakup drugega alternatorja. Kak problem je šele tankanje, ko gre za vsak tank 50+ eur. Ali pa menjava zavor, da ne omenjam akumulatorja in gum.
Prav je, da se to neha. In prav je, da te zadeve gredo iz prometa. Saj danes se tudi več ne vozijo kočije po cesti in nihče več nima lokomobile za delo doma.
Sprijaznite se, da dediščina ni za vedno.
In sprijaznite se, da avto stane. Kako šele tankate in se vozite z avtom za nekaj 100 eur, če je problem nakup drugega alternatorja. Kak problem je šele tankanje, ko gre za vsak tank 50+ eur. Ali pa menjava zavor, da ne omenjam akumulatorja in gum.
Miki N ::
Prodaja rabljenih avtomobilskih delov ima navadno za seboj na polno svinjanje okolja (zlivanje olj, hladilnih tekočin, zavorne tekočine, metanje baterij za vsak vogal je vsakdanja praksa).
Ampak to sploh nima nobenega smisla. Ravnanje s temi tekočinami in odpadki je regulirano povsem ločeno in samo po sebi - nobenega smisla ni, da ima regulacija za ravnanje z odpadnim oljem imela KAKRŠENKOLI vpliv na to ali lahko prodaš rabljen levi sprednji žmigavec. Ravno tako je pravno že urejeno puščanje odsluženih vozil. Očitno je resničen motiv tu bolj ekonomski (da ne rečem "fiskalni"). Zaradi tovrstne neiskrenosti državljani ne maramo tovrstne zakonodaje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miki N ()
darkolord ::
Problem je, da se obstoječa pravna ureditev več kot očitno v praksi ne obnese, nadzor je pa praktično nemogoč.
Pred uvedbo tega zakona je v ustrezni razgradnji IIRC končalo le cca. 10% odjavljenih vozil.
Pred uvedbo tega zakona je v ustrezni razgradnji IIRC končalo le cca. 10% odjavljenih vozil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
SaXsIm ::
Če se greš zgodovinarstvo in ohranjanje avtomobilske dediščine (karkoli že to pač pomeni), pa tistih nekaj 100EUR ne bi smelo biti tak strošek. Če primerjamo, na novem avtu, brez neke posebne dodane vrednosti, ni 100EUR nič za vzdrževanje (če jih nimaš, nimaš avta), se pravi se pri vozilih z zgodovinsko vrednostjo pogovarjamo o nekaj 100 do nekaj 1000 EUR za raznorazne vzdrževalne posege. Če ti je to preveč, ta hobi ni zate.
SaXsIm
jb_j ::
Veliko oldtimerjev se najde pri posameznikih, ki imajo tut vecje kolekcije.
Npr. eden ima na nasem koncu kolekcijo +100 starih mopedov.
Sej bodo ljudje pac zacel hodt po dele v tujino, ita,hrv,aus,madzarska.
Tisti ki pa zbirajo oldtimerje, bodo vsi v eu vedl, da se v sloveniji ne dobi delov.
Oz. doner carsov, ki se jim pobere le dele, ali kupi te avte za dele.
Za kaksn res star avto, rabis vec vozil.
Tuki se tega ne bo vec dobil
Bo pa dobra tržna niša za tiste, ki imajo šleparje, da bodo kupoval avte povsod drugod po Evropi. Naši avtoodpadi so premajhni da bi mel dele za večino avtov. Posameznikom se pa ne izplača.
Npr. eden ima na nasem koncu kolekcijo +100 starih mopedov.
Sej bodo ljudje pac zacel hodt po dele v tujino, ita,hrv,aus,madzarska.
Tisti ki pa zbirajo oldtimerje, bodo vsi v eu vedl, da se v sloveniji ne dobi delov.
Oz. doner carsov, ki se jim pobere le dele, ali kupi te avte za dele.
Za kaksn res star avto, rabis vec vozil.
Tuki se tega ne bo vec dobil
Bo pa dobra tržna niša za tiste, ki imajo šleparje, da bodo kupoval avte povsod drugod po Evropi. Naši avtoodpadi so premajhni da bi mel dele za večino avtov. Posameznikom se pa ne izplača.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Glede tega, ko govorite, da le avtoodpadi pravilno odlagajo odpadne tekočine.
Vas sprašujem, koliko vas menja tekočine, pri uradnih serviserjih?
Ravno tako, le oni lahko zagotavljajo pravilni servis in pravilno odlaganje tekočin.
Potem bi mogl vse ki delajo na crno hudo kaznovat. Zaradi tega, da se zagotovi pravilno odlaganje tekocin.
Vas sprašujem, koliko vas menja tekočine, pri uradnih serviserjih?
Ravno tako, le oni lahko zagotavljajo pravilni servis in pravilno odlaganje tekočin.
Potem bi mogl vse ki delajo na crno hudo kaznovat. Zaradi tega, da se zagotovi pravilno odlaganje tekocin.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
darkolord ::
Odpadne tekočine (in pline) pri menjavi pravilno zbirajo in oddajajo že skoraj vsi vaški serviserji.
Za firmo je npr. kazen 4k-30k, če polni klimo serviser brez spričevala ali če ne preprečijo uhanjaja v okolje ali če ne vodi pravilnih evidenc, itd itd. Takšnih zadev se niti približno ne splača početi na črno.
Problem je, da univerzalni serviserji nimajo opreme (in/ali znanja) za odstranitev ostalih nevarnih materialov, npr. olja iz amortizerjev, eksplozivnih teles ... ker se s tem pač ne ukvarjajo.
Za firmo je npr. kazen 4k-30k, če polni klimo serviser brez spričevala ali če ne preprečijo uhanjaja v okolje ali če ne vodi pravilnih evidenc, itd itd. Takšnih zadev se niti približno ne splača početi na črno.
Problem je, da univerzalni serviserji nimajo opreme (in/ali znanja) za odstranitev ostalih nevarnih materialov, npr. olja iz amortizerjev, eksplozivnih teles ... ker se s tem pač ne ukvarjajo.
jb_j ::
Lej mi mamo tut avto za dele, ki stoji v betonski garaži.
In se nam ne splaca imet tega avta v garazi, dele nam pa zagotavlja le en avtoodpad.
To da ti zagotavljas: Odpadne tekočine (in pline) pri menjavi pravilno zbirajo in oddajajo že skoraj vsi vaški serviserji.
To ne zagotavlja nicesar.
In se nam ne splaca imet tega avta v garazi, dele nam pa zagotavlja le en avtoodpad.
To da ti zagotavljas: Odpadne tekočine (in pline) pri menjavi pravilno zbirajo in oddajajo že skoraj vsi vaški serviserji.
To ne zagotavlja nicesar.
jb_j ::
Lej mi mamo tut avto za dele, ki stoji v betonski garaži.
In se nam ne splaca imet tega avta v garazi, dele nam pa zagotavlja le en avtoodpad.
To da ti zagotavljas: Odpadne tekočine (in pline) pri menjavi pravilno zbirajo in oddajajo že skoraj vsi vaški serviserji.
To ne zagotavlja nicesar.
In to se gre le za avto, ki je star 20let,
vprasi se kaj bodo nardil lastniki tolk starih avtov in vec. Peljal jih bodo v razgradnjo.
In glede na to, da EU nima enake zakonodaje, bodo lahko šleparji vozil iz EU (ker smo v šengnu), pripeljal zarad manjka dolocenih vozil za dele.
Najebal bodo slovenci oz. posamezniki, ki imajo vozila za dele.in jih bodo moral dat v razgradnjo, po drugi strani pa zacet uvazat vozila iz eu, tisti ki prodajajo vozila za dele
Šleparji bodo pa vozil vozila se bolj iz tujine, predvsem rabljene, ker bo dobra tržna niša.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Pogoj za ta zakon da bi sploh deloval, bi moral veljati uradni prepis za vsa vozila s strani EU, ker rabljena vozila lahko dobis samo z prometno brez prepisa. Vsaj tko smo doma prodal vsa od 1999 vozila do sedaj, z izjemo zadnje prodaje vozila.
In če bi želeli, da ne bi nastradali slovenski lastniki starih vozil. Bi moral zagotovit, da bi celotna EU imela enako zakonodajo, kot pri nas.
Ker drugače se bo rabljene dele v velikem primeru uvažalo iz ostalih držav EU, kjer imajo večje zaloge vozil. Ker jim ni potrebno, da jih pošljejo v razgradnjo. Ali, da delajo uradne prepise za karambolirana vozila, ali za del vozila. Kar pa je zelo malo verjetno.
In če bi želeli, da ne bi nastradali slovenski lastniki starih vozil. Bi moral zagotovit, da bi celotna EU imela enako zakonodajo, kot pri nas.
Ker drugače se bo rabljene dele v velikem primeru uvažalo iz ostalih držav EU, kjer imajo večje zaloge vozil. Ker jim ni potrebno, da jih pošljejo v razgradnjo. Ali, da delajo uradne prepise za karambolirana vozila, ali za del vozila. Kar pa je zelo malo verjetno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Lahko se je delat bolj papeškega od papeza ob morebitnih izlivanjah olj ali tekocin ce se vcasih zgodi pri starem avtu in spreminjat zakonodajo.
Sporne zadeve ze sedaj nadzorujejo inšpektorati.
Ce je problem v izlivanju skodljivih snovi, potem inšpektorati ne opravljajo dobro svojega dela.
Na drugi strani pa 10.000 litrov kerozina.
In se mineralna olja v zemlji.
Sporne zadeve ze sedaj nadzorujejo inšpektorati.
Ce je problem v izlivanju skodljivih snovi, potem inšpektorati ne opravljajo dobro svojega dela.
Na drugi strani pa 10.000 litrov kerozina.
In se mineralna olja v zemlji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Moja alfa 156 je v dveh letih izpustila manj olja v okolje kot kater nov avto.
Ker je pac alfa, je bla 2 leti parkirana doma (sicer po moji krivdi)
Ker je pac alfa, je bla 2 leti parkirana doma (sicer po moji krivdi)
jb_j ::
Če se greš zgodovinarstvo in ohranjanje avtomobilske dediščine (karkoli že to pač pomeni), pa tistih nekaj 100EUR ne bi smelo biti tak strošek. Če primerjamo, na novem avtu, brez neke posebne dodane vrednosti, ni 100EUR nič za vzdrževanje (če jih nimaš, nimaš avta), se pravi se pri vozilih z zgodovinsko vrednostjo pogovarjamo o nekaj 100 do nekaj 1000 EUR za raznorazne vzdrževalne posege. Če ti je to preveč, ta hobi ni zate.
Ne ni, 100EUR sploh ni problem (razen zame),
dejstvo pa je, da za vsa stara vozila ne dobiš novih delov.
In to pomeni nekak uničevanje zgodovinske in avtomobilske dediščine.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
darkolord ::
Jaz nič ne zagotavljam. Ti si omenjal serviserje, ki pa sploh niso problem.
Problem je - že n-krat omenjeno - da okrog 90% vozil konča neznano kje in NE v razgradnji, ki ustreza standardom, sprejetih z evropskimi direktivami.
Ker oddaja v razgradnjo ni obvezna (niti sedaj), je inšpekcijski nadzor nemogoč, saj:
a) je takšnih avtomobilov preveč (izjav o lokaciji vozila je cca. 150.000 na leto),
b) inšpektor ne more nič, če nimaš nobenih papirjev in se mu zlažeš
Problem ni tistih nekaj litrov tekočin iz starega avta v domači garaži, ampak iz desettisočih drugih avtomobilov, ki so bogve kje. Nevarnih odpadkov naj bi bilo letno na ta račun več sto ton.
Takih avtomobilov, ki bi bili vredni zgodovinske dediščine, je kvečjemu nekaj promilov. Za tiste jako pomembne pa tistih nekaj 10 eurov letno tudi ne bo tako hudo.
Problem je - že n-krat omenjeno - da okrog 90% vozil konča neznano kje in NE v razgradnji, ki ustreza standardom, sprejetih z evropskimi direktivami.
Ker oddaja v razgradnjo ni obvezna (niti sedaj), je inšpekcijski nadzor nemogoč, saj:
a) je takšnih avtomobilov preveč (izjav o lokaciji vozila je cca. 150.000 na leto),
b) inšpektor ne more nič, če nimaš nobenih papirjev in se mu zlažeš
Problem ni tistih nekaj litrov tekočin iz starega avta v domači garaži, ampak iz desettisočih drugih avtomobilov, ki so bogve kje. Nevarnih odpadkov naj bi bilo letno na ta račun več sto ton.
Takih avtomobilov, ki bi bili vredni zgodovinske dediščine, je kvečjemu nekaj promilov. Za tiste jako pomembne pa tistih nekaj 10 eurov letno tudi ne bo tako hudo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
jb_j ::
Jaz nič ne zagotavljam. Ti si omenjal serviserje, ki pa sploh niso problem.
Problem je - že n-krat omenjeno - da okrog 90% vozil konča neznano kje in NE v razgradnji, ki ustreza standardom, sprejetih z evropskimi direktivami.
Ker oddaja v razgradnjo ni obvezna (niti sedaj), je inšpekcijski nadzor nemogoč, saj:
a) je takšnih avtomobilov preveč (izjav o lokaciji vozila je cca. 150.000 na leto),
b) inšpektor ne more nič, če nimaš nobenih papirjev in se mu zlažeš
Problem ni tistih nekaj litrov tekočin iz starega avta v domači garaži, ampak iz desettisočih drugih avtomobilov, ki so bogve kje. Nevarnih odpadkov naj bi bilo letno več sto ton.
Takih avtomobilov, ki bi bili vredni zgodovinske dediščine, je kvečjemu nekaj promilov.
Seveda, da niso problem serviserji (v večini primerov, ampak ne vedno), ampak če se tak zakon sprejme za ostale posameznike (ki le prodajajo rabljene dele).
Bi moral veljati tudi zelo strog zakon, za serviserje posameznike, ki evidenčno ne odlagajo škodljivih olj, plinov in ostalih tekočin. (in za tiste, ki to počnejo to na "črno")
Inšpektor lahko vse naredi, in če nimaš papirjev, ali prijaviš, da vozilo nima kaj delat na tvojem zemljišču, mora it vozilo v razgradnjo na stroške zadnjega lastnika vozila.
Ker pa pravte, da inšpektor ne more nič, mu dajete potuho, da tako opravlja delo kot sedaj.
Na drugi strani bodo pa podjetja za razgradnjo zaslužila, na nič krivih lastnikih, ki pravilno vzdržujejo odjavljeno vozilo.
In se ponavlja stara zgodba, nič krive okol prnest. Podjetja za razgradnjo bodo pa služila na njihov račun.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
@darkolord
Odpadne tekočine (in pline) pri menjavi pravilno zbirajo in oddajajo že skoraj vsi vaški serviserji.
Ni ravno zagotavljanje, govoriš pa to kot, da je to skoraj praktično dejstvo.
Odpadne tekočine (in pline) pri menjavi pravilno zbirajo in oddajajo že skoraj vsi vaški serviserji.
Ni ravno zagotavljanje, govoriš pa to kot, da je to skoraj praktično dejstvo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
darkolord ::
Praktično dejstvo je, da serviserji niso problem oz. je njihov delež glede na velikost problema zanemarljiv. Zanje pa tudi že veljajo zakoni z visokimi kaznimi.
No, inšpektor res lahko da kazen, tako da b) točko vzamem nazaj, še vedno pa ostane a), da jih je precej premalo, da bi pregledali lokacije več dest tisoč avtomobilov na leto. Število okoljskih inšpektorjev je ranga 50 in bi ji morali zaposliti verjetno še nekajkrat toliko, da bi ta nadzor lahko učinkovito izvajali. Sploh glede na to, da je precej drugih vrst nadzorov mnogo višje na prioritetni lestvici.
No, inšpektor res lahko da kazen, tako da b) točko vzamem nazaj, še vedno pa ostane a), da jih je precej premalo, da bi pregledali lokacije več dest tisoč avtomobilov na leto. Število okoljskih inšpektorjev je ranga 50 in bi ji morali zaposliti verjetno še nekajkrat toliko, da bi ta nadzor lahko učinkovito izvajali. Sploh glede na to, da je precej drugih vrst nadzorov mnogo višje na prioritetni lestvici.
jb_j ::
Praktično dejstvo je, da serviserji niso problem oz. je njihov delež glede na velikost problema zanemarljiv. Zanje pa tudi že veljajo zakoni z visokimi kaznimi.
No, inšpektor res lahko da kazen, tako da b) točko vzamem nazaj, še vedno pa ostane a), da jih je precej premalo, da bi pregledali lokacije več dest tisoč avtomobilov na leto. Število okoljskih inšpektorjev je ranga 50 in bi ji morali zaposliti verjetno še nekajkrat toliko, da bi ta nadzor lahko učinkovito izvajali. Sploh glede na to, da je precej drugih vrst nadzorov mnogo višje na prioritetni lestvici.
a hočeš rečt, da ni dovolj inšpektorjev,
in da bodo za to odgovarjali lastniki vozil, na lastnem zemljišču,
ki bi radi prodajali vozila po delih?
SaXsIm ::
Zato pa smo tam, kjer smo. Vsak 20 let star passat se vzdržuje iz dveh donor avtov, namesto da bi se ga sprešalo v kocko in nadomestilo z novejšim, varčnejšim in čistejšim vozilom. Dokler ne bojo pri nas sprejeti ukrepi tipa prepovedi vožnje vozilom, ki ne dosegajo minimalno EURO 5 standarda za izpuhe (idealno pa bi bilo EURO 6), bo tudi market za prodajo vozil po delih.
Čisto offtopic, a grejo kdaj kaksni kriminalisti obiskat takšne Kristine Sajevic?
Čisto offtopic, a grejo kdaj kaksni kriminalisti obiskat takšne Kristine Sajevic?
SaXsIm
starfotr ::
Dokler nihče ne prijavi, najbrž ne.
Problem se skriva v tvojem sporočilu. Vedno novo, staro vržemo stran, ker je zanič... Naj nehajo delat take smeti, da vse propada in jih je treba menjat, avti bi morali zdržati 1,5 M km brez težav. Pa bo smeti in odpadkov mnogo manj. In če smo pošteni, raje voham golfa 2, kot pa novega super dizla, ki ven meče nano delce, ki jih ne vidiš. Pri golfu 2 si vsaj videl saje, ki so letele ven.
Se pa strinjam, da zgonjene mašine tipa 1,9 TDI nimajo kaj delat. To pa zato, ker so jajca.
Problem se skriva v tvojem sporočilu. Vedno novo, staro vržemo stran, ker je zanič... Naj nehajo delat take smeti, da vse propada in jih je treba menjat, avti bi morali zdržati 1,5 M km brez težav. Pa bo smeti in odpadkov mnogo manj. In če smo pošteni, raje voham golfa 2, kot pa novega super dizla, ki ven meče nano delce, ki jih ne vidiš. Pri golfu 2 si vsaj videl saje, ki so letele ven.
Se pa strinjam, da zgonjene mašine tipa 1,9 TDI nimajo kaj delat. To pa zato, ker so jajca.
Invictus ::
Kaj misliš, da stari Golf 2 pa ne meče ven nano delcev ?!?!?!?
Enako jih, sam teh krntij je premalo v EU da bi kdo to zmeril...
Sicer bi bilo pa dovolj, da bi vse avte gledali na tehničnem ali imajo še vedno vgrajeno vse kar je vgradil proizvajalec (predvsem DPF filter) in če sploh dolivajo AdBlue ali ostalo dodatke. In ukinitev vseh fuš mehanikov. Sploh home mojstrov, ki naredijo svašta, da je čim bolj poceni...
Avto je pač potrošna roba, ki mora crknit po koncu garancije. Proizvodnja je pa danes tako poceni, da ura serviserja stane več kot pa proizvodnja avta...
Enako jih, sam teh krntij je premalo v EU da bi kdo to zmeril...
Sicer bi bilo pa dovolj, da bi vse avte gledali na tehničnem ali imajo še vedno vgrajeno vse kar je vgradil proizvajalec (predvsem DPF filter) in če sploh dolivajo AdBlue ali ostalo dodatke. In ukinitev vseh fuš mehanikov. Sploh home mojstrov, ki naredijo svašta, da je čim bolj poceni...
Avto je pač potrošna roba, ki mora crknit po koncu garancije. Proizvodnja je pa danes tako poceni, da ura serviserja stane več kot pa proizvodnja avta...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | VinjetaOddelek: Na cesti | 5660 (2508) | Furbo |
» | Dajatev za odjavljeno vozilo (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 30090 (16646) | Miha 333 |
⊘ | Dajatev na odjavljeno vozilo je neustavna!Oddelek: Na cesti | 4139 (3344) | AndrejO |
» | Kaj storiti s starejšim avtom?Oddelek: Na cesti | 5755 (4103) | matobeli |
» | Prodaja avtomobila nekomu brez izpita (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 25561 (24023) | AndrejO |